Ουκρανία Πολωνία Φ Στσεμπζεσίνιε χζονστς μπζμι φ τζτσίνιε...

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει

Lviv: Περιξ του ιστορικού κέντρου

Μετά τη βροχή, η επόμενη μέρα ξημέρωσε λαμπρή με πεντακάθαρο ουρανό αλλά και ζέστη για την οποία ομολογώ δεν ήμουν προετοιμασμένος. Ήμουν πεπεισμένος ότι όντας σε βορειότερα πλάτη όφειλε να έχει ψυχρότερο καιρό απ’ότι στην Αθήνα. Επλανήθην οικτρά. Έβγαλα κοινώς τη μπέμπελη. Κάμπος βλέπετε….

Καθώς ήθελα να τα κάνω όλα χαλαρά, είπα τη δεύτερη μέρα να αναλωθώ λίγο εκτός κέντρου και τι καλύτερο από το Μουσείο Λαϊκής Αρχιτεκτονικής “Shevchenkivsky Hai” (Шевченківський гай) σ’ένα όμορφο δασωμένο λόφο περίπου 3 χιλιόμετρα εκτός του κέντρου της πόλης. Αν και θα μπορούσα οικονομικά με ένα ταξί να βρεθώ στην πόρτα του υπαίθριου μουσείου μιας και δεν υπάρχουν για εκεί απευθείας αστικές συγκοινωνίες, ακολούθησα τον ακόμα οικονομικότερο αλλά και πιο επιπονο τρόπο. Επιβιβάστηκα στο τραμ 2, από το κέντρο και έναντι 2 hryvnia (15 cents) κατέβηκα στην κοντινότερη στάση απ’όπου πήρα τα πόδια μου ανηφορίζοντας προς το Μουσείο.
Από μόνο του είναι εμπειρία το απαρχαιωμένο αλλά λειτουργικότατο τραμ που αναδίδει σοβιετικά αρώματα. Αγοράζεις το εισιτήριο από τον οδηγό και ακυρώνεις χειροκίνητα το εισιτήριο (πρακτικά του κάνεις μια τρύπα σ’ένα διακορευτήρα)



Ίδρωνα και ξεϊδρωνα από τη ζέστη και την υγρασία έστω κι αν ήταν 9.30 το πρωί. Ανακούφιση βρήκα μόνο σαν βρέθηκα να περπατώ κάτω από τα δένδρα του πάρκου που χάριζαν απλώχερα τον δροσερό ίσκιο τους. Δεν είναι απορίας άξιον λοιπόν που οι κάτοικοι του Lviv εκδράμουν εδώ έστω και μέσα στη πόλη τους για το πικ νικ ή τις γιορτές τους. Σαν βρεθείς εκεί έχεις την αίσθηση ότι είσαι στην εξοχή.



Οι σχολικές εκδρομές έχουν την τιμητική τους στο υπαίθριο Μουσείο

Το Μουσείο Λαϊκής Αρχιτεκτονικής “Shevchenkivsky Hai”, ιδρύθηκε το 1971, καλύπτει μια μεγάλη έκταση και στο έδαφός του μπορεί κανείς να δει χαρακτηριστική αρχιτεκτονική χωριών από διάφορες περιφέρειες της δυτικής Ουκρανίας. Το ξύλο είναι το κυρίαρχο υλικό. Πολλά εξ’αυτών έχουν ζωή ως και 300 ετών καθώς έχουν μεταφερθεί εδώ από τη γενέτειρά τους, πχ η εκκλησία του 1763 από το χωριό Kryvky.
Εκτίθενται σπίτια, υπέροχες εκκλησιές, σχολείο, νερόμυλοι, εργαστήρια, αποθήκες, γεωργικά μηχανήματα. Στο εσωτερικό των σπιτιών θα δει κανείς είδη οικιακής χρήσης. Όλα αντικατοπτρίζουν την αυθεντική ζωή της Ουκρανικής υπαίθρου πριν τη λέλαπα του μπετόν.


Eκκλησία

Η ζωγραφική πασχαλινών αυγών είναι τέχνη και τα μοτίβα ποικίλουν ανά περιοχή


Μύλος λαδιού από το χωριό Golovetske, περιοχή Lviv


Aγροτόσπιτο χωρίς καμινάδα του 1860, χωριό Oryavchik, περιοχή Lviv


Tο εσωτερικό του


Σχολείο του 1880 στο χωριό Βusavisko, περιοχή Lviv


H αίθουσα του σχολείου (το βαρέλι με τους βούρδουλες παρατηρείστε)


Αγροτόσπιτο από το χωριό Krainykovo, Transcarpathia





Εσωτερικό από το αγροτόσπιτο από το χωριό Krainykovo, Transcarpathia










Αγροτόσπιτο 20ου αιώνα, από το χωριό Berezhonka, περιοχή Chernivtsy


Αγροτόσπιτο από το χωριό Lybokhora, περιοχή Lviv. Του 1749, το παλαιότερο σωζόμενο

Υπέρθυρη επιγραφή του σπιτιού










Eδώ θα κάνω μια μικρή παρένθεση. Η σημερινή Ουκρανία αποτελεί τμήμα των σλαβικών εκείνων χωρών που πριν αιώνες ασπάστηκαν το ορθόδοξο δόγμα του χριστιανισμού από το Βυζάντιο. Με την κατάληψη όμως των δυτικών και κεντρικών περιοχών από τους Πολωνούς, υπήρξε πίεση των πολωνικών αρχών για μεταστροφή προς το καθολικό δόγμα. Βάσει σχεδίου μιας και ο πληθυσμός αρχικά αντέδρασε, ο παποκεντρικός οικουμενισμός βρήκε έκφραση σε μια χειμαιρική μορφή: ορθόδοξο λατρευτικό τυπικό αλλά με πνευματικοπολιτική υποταγή στην εξουσία του Πάπα. Ετσι γεννήθηκε η Ουνία και κατ’επέκταση η Ουκρανική Ελληνική Καθολική Εκκλησία (Українська Греко-Католицька Церква) η οποία είναι η επικρατούσα στις δυτικές περιοχές. Οι εκκλησιές που αντιπροσωπεύονταν στο Μουσείο Λαϊκής Αρχιτεκτονικής ανήκαν όλες στο συγκεκριμένο δόγμα (κάτι που είχα συναντήσει και στις παραδοσιακές εκκλησιές του βορρά της Ρουμανίας στο Maramures). Τωρα το ορθόδοξον χριστεπώνυμον πλήρωμα βιώνει το δικό του μπάχαλο διότι άλλοι δηλώνουν ορθόδοξοι υπαγόμενοι στο πατριαρχείο Μόσχας (άρα βγάζουν σπυριά οι εθνικιστές), άλλοι ορθόδοξοι υπαγόμενοι στο πατριαρχείο Κιέβου κι άλλοι στην Ουκρανική Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία. Πάντως σε σχετικές μελέτες η πλειονότητα δηλώνουν είτε άθεοι είτε δεν ταυτοποιούν που ανήκουν…




Στο υπαίθριο Μουσείο γίνονται και μουσικοχορευτικές εκδηλώσεις, γίνονται εκθέσεις ζωγραφικής και λειτουργούν και κάποιες υπαίθριες καντίνες.
Εγώ αποφάσισα να τα πιω παρέα με τους Κοζάκους.
Ο ιμιτασιόν λοιπόν Κοζάκος γλώσσα δεν έβαζε μέσα σαν είχε απένταντί του τις δύο χαριτωμένες επισκέπτριες. Εντούτοις μετά νοηματικής και ολίγων ρωσικών ασχολήθηκε και λίγο μαζί μου και μου’δωσε να καταλάβω ότι στην καντίνα σερβίρεται παραδοσιακό κβας, κρασί, salo ενώ στο τσουκάλι σιγόβραζε κάτι σαν χυλός; σούπα; πάντως κάτι που δεν μου έκλεινε το μάτι να το δοκιμάσω παρά την επιμονή του. Απ’όλα τα υπόλοιπα δοκίμασα αλλά σαν ένοιωσα ότι το κρασάκι δημιουργεί ευφορία που δεν συνάδει με τις περιηγητικές μου φιλοδοξίες για το υπόλοιπον της μέρας, πλήρωσα το υπερβολικό ποσό των 3 ευρώ για τα καλούδια και συνέχισα τη περιήγησή μου.





Είχε μεσημεριάσει όταν αποχώρησα από το πάρκο με το υπαίθριο Μουσείο, μακαρίζοντας τους κατοίκους του Lviv που μια ανάσα από το ιστορικό κέντρο έχουν διαμορφώσει έναν χώρο που σε κάνει να νοιώθεις ότι βρίσκεσαι χιλιόμετρα μακρυά μέσα στη φύση. Η πόλη όμως γενικά δεν φείδεται πράσινου και πάρκων.
Διψασμένος απόλαυσα μια παγωμένη μπύρα έναντι 75 cents στην καντίνα έξωθεν του Μουσείου, πριν ξεκινήσω να πορευτώ (αφού ήμουν χαλαρός) στον επόμενο σταθμό της περιήγησής μου.
Το νεκροταφείο Lychakiv (Личаківський Цвинтар), μια Πόλη για τους νεκρούς, Πάρκο για τους ζώντες.
Το νεκροταφείο ή η συχνά αποκαλούμενη Νεκρόπολη Lychakiv, είναι ένα από τα παλαιότερα νεκροταφεία στην Ευρώπη. Λέγεται ότι η μελαγχολική αρχιτεκτονική ομορφιά του προσελκύει ορδές τουριστών πράγμα που είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω ιδίοις ομμασιν.









Το 1783 διατάχθηκε το κλείσιμο όλων των νεκροταφείων εντός των ορίων της πόλης με σκοπό βελτίωση των συνθηκών υγιεινής στη πόλη. Έτσι το 1786 εγκαινιάστηκε το Νεκροταφείο Lychakiv όπου μπορούσαν να θαφτούν μόνο επιφανείς πολίτες, όπως ιερείς, πολιτικοί, στρατιωτικοί ηγέτες και δημόσια πρόσωπα ασχέτως εθνικότητας φτάνει να ήταν χριστιανοί. Οι Εβραίοι του Lviv είχαν το δικό τους νεκροταφείο .
Το 1856 το νεκροταφείο διαμορφώθηκε σε πάρκο προσθέτοντας κομψά διαμορφωμένες λωρίδες και σοκάκια. Με τη πάροδο του χρόνου όμορφα κλασικά γλυπτά προστέθηκαν από αξιόλογους καλλιτέχνες. Έτσι, το νεκροταφείο έγινε όχι μόνο μια πόλη των νεκρών, αλλά και ένα ήσυχο καταφύγιο για τους μελαγχολικά ρομαντικούς.
Περισσότεροι από 300.000 άνθρωποι είναι θαμμένοι στο νεκροταφείο Lychakiv. Υπάρχουν περισσότεροι από δύο χιλιάδες τάφοι, και σχεδόν πεντακόσια γλυπτά, πολλά από τα υψηλής καλλιτεχνικής αξίας. Οι παλαιότερες επιτύμβιες στήλες χρονολογούνται από τα τέλη του 18ου αιώνα.













Εδώ ανάμεσα στην οργιώδη βλάστηση υπάρχουν και τάφοι διασήμων όπως ο Zygmunt Gorgolewsky, αρχιτέκτονας της Όπερας του Lviv, ο διάσημος συγγραφέας της Ουκρανίας Ivan Franko, και πολλοί άλλοι που άφησαν το στίγμα τους στην ιστορία.


Ο τάφος του Ιβάν Φράνκο




Στην άκρη του νεκροταφείου υπάρχει ομαδικός τάφος για τους Αετούς του Lwów, τους πολωνούς μαχητές στον σύντομο πολωνοουκρανικό πόλεμο το 1919. Δίπλα αναπαύονται οι Ουκρανοί αντίπαλοί τους. Ανάμεσα μια αναμνηστική πλάκα των πρώην προέδρων της Πολωνίας Kwaśniewski και της Ουκρανίας Yushchenko, που δηλώνει (αν αντελήφθην ορθώς αποκωδικοποιώντας τις δύο γλώσσες) την ανάγκη πλέον οι δυό λαοί να γειτνιάσουν εν ειρήνη και ομονοία.
Επίσης υπάρχουν και ηρώα στρατιωτών του Κόκκινου Στρατού, καθώς και τάφοι από τη δεκαετία του 1940 για τα θύματα του σοβιετικού NKVD (προκάτοχος της KGB).




Πεσώντες Ουκρανοί

Πεσώντες Πολωνοί

Στην είσοδο του νεκροταφείου είδα ταφόπλακες διαμορφωμένες σε διάταξη, κατάφορτες μερικές από λουλούδια και σημαίες. Κάποιοι στέκονταν σιωπηλά και έκαναν το σταυρό τους. Ψιλιαζόμουν ποιούς αφορούσε, χρειαζόμουν όμως επιβεβαίωση. Ήταν θανώντες που υπηρέτησαν την ιδέα μιας “ανεξάρτητης” Ουκρανίας. Όμως πρόκειται για μια χώρα που το εθνοτικό-γλωσσικό προφίλ της και τα αντικρουόμενα πολιτικά και οικονομικά παιχνίδια την διχάζουν.



Δορυφόρος μια νεο-ιμπεριαλιστικής Ρωσίας όπως παρουσιάζεται ή σφήνα των ευρωατλαντικών συμφερόντων για να την πλήξουν όπως εικάζει η Μόσχα;
Φασίστες υποστηρικτές της φυλετικής καθαρότητας η πρώην αντιπολίτευση όπως την θέλουν τα ρώσικα ΜΜΕ ή απλώς εθνικιστές με την ελπίδα μιας ευρωπαϊκής προοπτικής με περισσότερη αξιοκρατία και διαφάνεια όπως εικάζουν οι ίδιοι;
Η αλήθεια μάλλον είναι κάπου στη μέση.
Το μόνο σίγουρο ότι ο πόνος κι ο φόβος περισσεύει στον απλό κόσμο (ειδικά στις ανατολικές επαρχίες) κι η φωτιά που πυροδοτήθηκε σήμερα ακόμα καίει στα σπλάχνα της Ουκρανίας. Για την κατάληξη θα είμαστε ίσως στο ίδιο έργο θεατές.
«Φοβάμαι όλ’αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα» (πάντα επίκαιρος αυτός ο στίχος)



 
Last edited by a moderator:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Πολύ ενδιαφέρουσα και διαφορετική η αρχή!
Βλέπω ξεκίνησες κατευθείαν δουλειά!Ποτέ δεν θα αφήσεις στο σκοτάδι τους καλούς σου συμφορουμίτες!
Για να δούμε τι θα δούμε!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Eξωτικό δεν ήταν… εδικά στη Πολωνία που πλέον έχει γίνει σκέτη δυτική Ευρώπη (δυστυχώς και στις τιμές). Αλλά το Λβιφ/Λβοφ ήταν απολαυστικότατο και κυρίως φθηνό! Το τι καφέ και μπύρα ήπια δε λέγεται. Ακούς Dimkyr? Μην τα σνομπάρεις τετοια μέρη. Από 40 λεπτά το μισόλιτρο στα περίπτερα ως 1,5 ευρώ στα ψιλοκυριλάτα εστιατόρια/καφέ.
 

greco

Member
Μηνύματα
1.148
Likes
3.322
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Εχοντας ηδη δει τα βασικα της Πολωνιας το 2011,η περιοχη που πηγες μου φαινεται πολυ ενδιαφερουσα.Το Kazimierz dolny το ειδα απο κοντα αλλα επειδη το εχω ψαξει λιγακι και οι αλλες πολεις που αναφερεις πρεπει να ηταν πολυ ομορφες.Μενω συντονισμενος...
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Εχοντας ηδη δει τα βασικα της Πολωνιας το 2011,η περιοχη που πηγες μου φαινεται πολυ ενδιαφερουσα.Το Kazimierz dolny το ειδα απο κοντα αλλα επειδη το εχω ψαξει λιγακι και οι αλλες πολεις που αναφερεις πρεπει να ηταν πολυ ομορφες.Μενω συντονισμενος...
Χωρίς να έχω δει τα βασικά της Πολωνίας, θα έλεγα ότι δεν ξετρελλάθηκα. Το Kazimierz Dolny ήταν όμορφο και συμπαθητικό, αλλά το Lublin και το Zamosc απλώς ενδιαφέροντα. Η φύση όμως σκέτη πλήξη (κάμπος, εναλλαγή με δασάκια)
Το Lviv σαφώς υπερεχει. Είναι και νοσταλγικά παλιομοδίτικο. Αν κανείς το συνδυάσει με Κίεβο/Οδησσό που έχουν πιο ρωσικές επιρροές, το ταξίδι αποκτά ενδιαφέρον. Αν δεν έπεφτε και ντουφεκίδι στο Ντονετσκ να είσαι σίγουρος ότι εκεί θα με έβρισκες. Το ταξιδιωτικό καθεστώτος της Κριμαίας δεν το έχω ξεκαθαρίσει. Αν δηλαδή πλέον θες ρώσικη βίζα ή όχι.
 

semeli

Member
Μηνύματα
6
Likes
3
Επόμενο Ταξίδι
τοσκάνη κ πάδος
πολύ ενδιαφέρον το ταξιδάκι και μη τουριστικό! :)
 

greco

Member
Μηνύματα
1.148
Likes
3.322
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Εχεις δικιο για τη φυση,βεβαια δεν εχουμε δει την περιοχη με τις λιμνες που λενε οτι ειναι πολυ γραφικη.Παντως για μενα η εκπληξη ηταν το Γκντανσκ,απιστευτη πολη.
Οσο για την πολωνικη γλωσσα,συμφωνω απολυτα.Εχω τη συνηθεια να μαθαινω φρασεις-μερικες φορες και κατι παραπανω αν με εμπνεει η γλωσσα-πριν παω σε μια χωρα.Ε,λοιπον,τα πολωνικα δεν παιζονται.ειδικα οι αριθμοι ειναι εκτος συναγωνισμου.
 
Last edited:

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.064
Likes
6.302
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Eξωτικό δεν ήταν… εδικά στη Πολωνία που πλέον έχει γίνει σκέτη δυτική Ευρώπη (δυστυχώς και στις τιμές). Αλλά το Λβιφ/Λβοφ ήταν απολαυστικότατο και κυρίως φθηνό! Το τι καφέ και μπύρα ήπια δε λέγεται. Ακούς Dimkyr? Μην τα σνομπάρεις τετοια μέρη. Από 40 λεπτά το μισόλιτρο στα περίπτερα ως 1,5 ευρώ στα ψιλοκυριλάτα εστιατόρια/καφέ.
Oχι. Δεν ακούω. Γιατί αμα ακούσω, θα σε ρωτησω -πολύ ευλογα- γιατί πήγες μπακούρι και δεν με πήρες μαζί σου και θα ξεμαλλιαστούμε. Φαταούλα....
Τουλάχιστον η ποιοτητα, ηταν αντάξια της τιμής? Πόσο ηπιες? Τι μαρκες? Μιλα Δεσποτα!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Παντως για μενα η εκπληξη ηταν το Γκντανσκ,απιστευτη πολη. Οσο για την πολωνικη γλωσσα,συμφωνω απολυτα.Εχω τη συνηθεια να μαθαινω φρασεις-μερικες φορες και κατι παραπανω αν με εμπνεει η γλωσσα-πριν παω σε μια χωρα.Ε,λοιπον,τα πολωνικα δεν παιζονται.ειδικα οι αριθμοι ειναι εκτος συναγωνισμου.
To δράμα ήταν ότι γενικά δεν μιλούσαν άλλες ξένες γλώσσες. Είχα μια ελπίδα ότι οι γεροντότεροι θα ήξεραν ρώσικα, αλλά δεν... Οι νεώτεροι γερμανικά ή αγγλικά αλλά δεν… Οπότε νοηματική και μια εσπεράντο που δεν απέδιδε τα αναμενόμενα. Με εξέπληξε αυτό ομολογώ ειδικά για τα νέα παιδιά.
Το Γντάνσκ το έβαλα στο μάτι κιε εγώ. Όπως και το Βρότσλαβ

Oχι. Δεν ακούω. Γιατί αμα ακούσω, θα σε ρωτησω -πολύ ευλογα- γιατί πήγες μπακούρι και δεν με πήρες μαζί σου και θα ξεμαλλιαστούμε. Φαταούλα....
Τουλάχιστον η ποιοτητα, ηταν αντάξια της τιμής? Πόσο ηπιες? Τι μαρκες? Μιλα Δεσποτα!
Τωρα μάρκες μη με ρωτάς. Ειδικά στα περίπτερα είχε ένα σωρό. Lager οι περισσότερες αλλά είδα και μαύρη μπύρα να κυκλοφορεί. H πιο διαδεδομένη ήταν η Chernigiv'ske. Δεν ήταν σπάνιο φαινόμενο να πίνει μια μπύρα ο κόσμος στα παγκάκια κάνοντας τη βόλτα του. Πάντως ούτε μπουκάλια σπασμένα είδα στους δρόμους ούτε μεθυσμένους. Κόσμιες καταστάσεις!!!
Επίσης προς ενημέρωση τα τσιγάρα για ευρωπαϊκή χώρα ήταν πάμφθηνα. Στο ένα ευρώ τα Davidoff κι ουχί στη μαύρη αγορά… Το φαγητό επίσης. Αναλόγως μέρους και βαλαντίου.
 
Last edited:

greco

Member
Μηνύματα
1.148
Likes
3.322
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Ναι,και το Βροτσλαβ ωραιο ειναι.Κι εγω εχω βαλει στο ματι το Lviv και το Zamosc.Ο συνδυασμος του Lviv με την υπολοιπη Ουκρανια-Οδησσο και Κιεβο- με ειχε απασχολησει πιο παλια αλλα με αποθαρρυναν οι μεγαλες αποστασεις.Νομιζω μακραν η καλυτερη λυση ηταν αυτο που εκανες εσυ,να το συνδυασεις δηλ. με ανατ.Πολωνια.
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ναι,και το Βροτσλαβ ωραιο ειναι.Κι εγω εχω βαλει στο ματι το Lviv και το Zamosc.Ο συνδυασμος του Lviv με την υπολοιπη Ουκρανια-Οδησσο και Κιεβο- με ειχε απασχολησει πιο παλια αλλα με αποθαρρυναν οι μεγαλες αποστασεις.Νομιζω μακραν η καλυτερη λυση ηταν αυτο που εκανες εσυ,να το συνδυασεις δηλ. με ανατ.Πολωνια.
Όντως μεγάλες αποστάσεις αλλά είτε τις καλύπτεις με νυχτερινό τραίνο ή με εσωτερικές πτήσεις που αν τις κλείσεις καιρό πριν δεν είναι απαγορευτικές
Για το Zamosc θα τα δεις γραμμένα και θα κρίνεις. Απλά θα έλεγα αν είναι στο δρόμο σου κάνε μια στάση. Αν όχι μάλλον δεν αξίζει να κάνεις την παράκαμψη. Το να συνδυασεις Ανατολική Πολωνία με Ουκρανία είναι σχετικά χρονοβόρο και αν κινηθείς οδικώς το πρόβλημα είναι οι συνοριακοί έλεγχοι. Με προηγούμενη εμπειρία Κιέβου και την τωρινή του Λβιβ θα προτιμούσα ένα ταξίδι αμιγώς στην Ουκρανία.
 
Last edited:

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.442
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Oχι. Δεν ακούω. Γιατί αμα ακούσω, θα σε ρωτησω -πολύ ευλογα- γιατί πήγες μπακούρι και δεν με πήρες μαζί σου και θα ξεμαλλιαστούμε. Φαταούλα....
Τουλάχιστον η ποιοτητα, ηταν αντάξια της τιμής? Πόσο ηπιες? Τι μαρκες? Μιλα Δεσποτα!
Για να μη σε έχω στο σκότος σου παραθέτω λινκς
Όπως βλέπεις η Чернігівське κυκλοφορεί σε πολλές εκδόσεις. Δεν νομίζω όμως ότι τις έχουν όλες οι μπυραρίες. Μάλλον μόνο σε σουπερμαρκετ http://en.wikipedia.org/wiki/Chernihivske
Δοκίμασα και την Львівське
Κι ένα αρθράκι για τις μπύρες στην Ουκρανία.
http://en.wikipedia.org/wiki/Beer_in_Ukraine
Εντάξει δεν είναι Βέλγιο, δεν είναι Γερμανία, δεν είναι Τσεχία…. αλλά υπάρχουν ποικιλίες κι άμα βράζει ο τόπος κατεβαίνει σαν νεράκι, σε διαβεβαιώ.
Αμα σε έπαιρνα μαζί θα είχαμε γίνει θαμώνες κανενός τεκέ να πίνουμε μπυρόνια και να φουμάρουμε σαν Κούρδοι… Οπότε υπήρξα εγκρατής. 2-5 τη μέρα. Μάλιστα όταν το επέβαλε η διαύγεια πνεύματος και χωρίς αλκοόλ (σε βλέπω μη ξυνίζεις τα μούτρα σου)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.190
Μηνύματα
883.430
Μέλη
38.896
Νεότερο μέλος
η μεγάλη η ζωή

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom