gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 12
Πρωινή περιπλάνηση στο Novi Sad και επιστροφή στο Βελιγράδι.
Μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο,
βγήκα έξω για μια ημερήσια βόλτα στο Novi Sad.
Το Νόβι Σαντ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας με πληθυσμό 250.000 κατοίκους, περίπου. Είναι πρωτεύουσα της επαρχίας Βοϊβοντίνας, της βορειότερης επαρχίας της Σερβίας. Το Νόβι Σαντ ιδρύθηκε το έτος 1694, όταν Σέρβοι έμποροι δημιούργησαν οικισμό απέναντι από το ρωμαϊκό φρούριο Πετροβαραντίν.
Κέντρο του Νόβι Σαντ και σημείο αναφοράς είναι η πλατεία ελευθερίας (Trg slobode),
η οποία κατά το διάστημα της αυστροουγγρικής κατοχής ονομαζόταν πλατεία Φραγκίσκου - Ιωσήφ, με το Δημαρχείο,
τον νεογοτθικού στιλ καθολικό καθεδρικό ναό, The Name of Mary Church,
τον μεγαλύτερο ναό στο Νόβι Σαντ, ο οποίος κατασκευάστηκε το έτος 1719, αλλά και άλλα επιβλητικά κτίρια.
Στο κέντρο της πλατείας δεσπόζει το μνημείο του Svetozar Miletić από τους κορυφαίους πολιτικούς της Σερβίας του 19ου αιώνα.
Αφού έκανα μια βόλτα στα στενά γύρω από την πλατεία και πέρασα και από το ιταλικό εστιατόριο που έφαγα το προηγούμενο βράδυ,
επέστρεψα στην πλατεία.
Από την πλατεία ελευθερίας ξεκινά ο κεντρικός πεζόδρομος, Zmaj Jovina,
με πολλά κτίρια σε στιλ Art Nouveau και ο οποίος καταλήγει στο Vladičanski dvor, το παλάτι του επισκόπου στο Νόβι Σαντ, το οποίο κατασκευάστηκε το έτος 1901. Ακολούθησα τον κεντρικό πεζόδρομο έως το τέλος του και ύστερα από λίγα λεπτά χαλαρού περπατήματος, έφτασα στο παλάτι του επισκόπου.
Παρατήρησα προς τα πίσω προς το Δημαρχείο και τον καθολικό καθεδρικό ναό. Τα μόνα τμήματα του πεζόδρομου που καλύπτονταν από χιόνι, ήταν αυτά γύρω στα παρτέρια και τα παγκάκια.
Δίπλα στο παλάτι του επισκόπου, επί της οδού Nikole Pašića 4, βρίσκεται ο Ορθόδοξος καθεδρικός ναός του Αγίου Γεωργίου,
Έκανα μια μικρή παράκαμψη και προχώρησα προς την εκκλησία. Αφού έκανα μια μικρή βόλτα στον πεζόδρομο Nikole Pašića, επέστρεψα προς την εκκλησία και μπήκα μέσα. Ήταν 20 Ιανουαρίου, για εμάς, αλλά γι' αυτούς ηταν η εορτή των Θεοφανείων.
Βγήκα έξω, επέστρεψα στο τέλος του κεντρικού πεζόδρομου Zmaj Jovina και ακολούθησα την οδό Dunavska.
Πέρασα μπροστά από την οινοθήκη Bouquet Wine house, όπου είχα σταματήσει για λίγο το προηγούμενο βράδυ
και αφού πέρασα από το πάρκο Danube's Park.
προχώρησα προς τον ποταμό. Τον παγωμένο Δούναβη.
Απέναντι παρατηρούσα το φρούριο Πετροβαραντίν,
στο οποίο είχα ανέβει αρκετές φορές στο παρελθόν. Από εκεί υπάρχει πολύ ωραία θέα της πόλης από ψηλά.
Το φρούριο Πετροβαραντίν βρίσκεται στη δεξιά όχθη του Δούναβη και πρόκειται για ένα από τα πολλά οχυρά που χτίστηκαν από τους Ρωμαίους για την προστασία των παραδουνάβιων πόλεων που βρίσκονταν υπό την κατοχή τους. Σημαντικό στοιχείο του φρουρίου είναι το ρολόι του οποίου οι δείκτες είναι ανάποδα, δηλαδή ο μεγάλος δείκτης δείχνει την ώρα και ο μικρός τα λεπτά, κάτι που έγινε για να βλέπουν την ώρα από μακριά τόσο οι ψαράδες στο Δούναβη, όσο και οι κάτοικοι της πόλης αφού τότε αυτοί που είχαν ρολόγια ήταν ελάχιστοι. Μάλιστα τα σπίτια, τα οποία είχαν θέα προς το ρολόι επιβαρύνονταν με πρόσθετους φόρους.
Έκανα μια μεγάλη παραποτάμια βόλτα, παρατηρώντας και φωτογραφίζοντας. Ο Δούναβης ήταν παγωμένος, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που είχα συναντήσει στο Βελιγράδι πριν από μεριές ημέρες.
Κάποια στιγμή αποφάσισα να επιστρέψω στο κέντρο της πόλης, μέσω της πλατείας Trg Neznanog junaka και της λεωφόρου Bulevar Mihajla Pupina, φωτογραφίζοντας το πάρκο Danube's Park από τη νότια πλευρά.
Περπάτησα, πάλι, στο κέντρο της πόλης,
πέρασα από το χιονισμένο εξωτερικά, Serbian National Theatre,
συνέχισα να περπατώ στο κέντρο της πόλης
και κάποια στιγμή, επέστρεψα στο ξενοδοχείο, ζήτησα να μου καλέσουν ταξί και ύστερα από λίγα λεπτά της ώρας, βρέθηκα στο λεωφορείο για Βελιγράδι.
Όταν ύστερα από μία ώρα περίπου έφτασα στο σταθμό λεωφορείων του Βελιγραδίου, με περικύκλωσαν διάφοροι ταξιτζήδες. Ήταν προφανές ότι η κατάσταση εκεί δεν ήταν νορμάλ. Μίλησα με κάποιον από αυτούς που με πλησίασαν, τον ρώτησα το ποσό για την πλατεία Δημοκρατίας και αυτός μου ζήτησε 800 δηνάρια. Εγώ του είπα ότι 200 δηνάρια θα πάρει (170 δηνάρια είναι η σημαία). Το πολύ. Δεν με άκουσε. Φορτώνει τις βαλίτσες και ξεκινάει. Το ταξί, ένα απόλυτο σαράβαλο, με το ζόρι ανέβαινε τις ανηφόρες. Το ταξίμετρο έγραφε συνεχώς. Του εξήγησα ότι το ταξίμετρο τρέχει και ότι δεν θα του πλήρωνα δηνάριο παραπάνω από αυτά που νόμιζα ότι ήταν το δίκαιο. Όταν φτάσαμε στην πλατεία Δημοκρατίας, το ταξίμετρο έγραφε 950 δηνάρια.
Του έδωσα διακόσια δηνάρια, θεώρησα ότι έδωσα και πολύ, συγκρατήθηκα να μην τον δείρω και έχω τύψεις, μετά και του εξήγησα ότι αν θέλει παραπάνω να φωνάξουμε για διαιτησία τους αστυνομικούς, που κυκλοφορούσαν στην πλατεία Δημοκρατίας. Άμεσα ο τύπος εξαφανίστηκε,
Ανέβηκα στο ξενοδοχείο, με το σύνολο του προσωπικού είχα αναπτύξει άριστες σχέσεις. Άλλωστε εμφανιζόμουν για τρίτη φορά μέσα σε ελάχιστους μήνες και για δεύτερη την ίδια εβδομάδα. Μου έδωσαν πάλι ένα από τα καλύτερα δωμάτια. Δίπλα σ' αυτό που μου είχαν δώσει την προηγούμενη εβδομάδα. Με εξαιρετική θέα στην πλατεία.
Πρωινή περιπλάνηση στο Novi Sad και επιστροφή στο Βελιγράδι.
Μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο,
βγήκα έξω για μια ημερήσια βόλτα στο Novi Sad.
Το Νόβι Σαντ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας με πληθυσμό 250.000 κατοίκους, περίπου. Είναι πρωτεύουσα της επαρχίας Βοϊβοντίνας, της βορειότερης επαρχίας της Σερβίας. Το Νόβι Σαντ ιδρύθηκε το έτος 1694, όταν Σέρβοι έμποροι δημιούργησαν οικισμό απέναντι από το ρωμαϊκό φρούριο Πετροβαραντίν.
Κέντρο του Νόβι Σαντ και σημείο αναφοράς είναι η πλατεία ελευθερίας (Trg slobode),
η οποία κατά το διάστημα της αυστροουγγρικής κατοχής ονομαζόταν πλατεία Φραγκίσκου - Ιωσήφ, με το Δημαρχείο,
τον νεογοτθικού στιλ καθολικό καθεδρικό ναό, The Name of Mary Church,
τον μεγαλύτερο ναό στο Νόβι Σαντ, ο οποίος κατασκευάστηκε το έτος 1719, αλλά και άλλα επιβλητικά κτίρια.
Στο κέντρο της πλατείας δεσπόζει το μνημείο του Svetozar Miletić από τους κορυφαίους πολιτικούς της Σερβίας του 19ου αιώνα.
Αφού έκανα μια βόλτα στα στενά γύρω από την πλατεία και πέρασα και από το ιταλικό εστιατόριο που έφαγα το προηγούμενο βράδυ,
επέστρεψα στην πλατεία.
Από την πλατεία ελευθερίας ξεκινά ο κεντρικός πεζόδρομος, Zmaj Jovina,
με πολλά κτίρια σε στιλ Art Nouveau και ο οποίος καταλήγει στο Vladičanski dvor, το παλάτι του επισκόπου στο Νόβι Σαντ, το οποίο κατασκευάστηκε το έτος 1901. Ακολούθησα τον κεντρικό πεζόδρομο έως το τέλος του και ύστερα από λίγα λεπτά χαλαρού περπατήματος, έφτασα στο παλάτι του επισκόπου.
Παρατήρησα προς τα πίσω προς το Δημαρχείο και τον καθολικό καθεδρικό ναό. Τα μόνα τμήματα του πεζόδρομου που καλύπτονταν από χιόνι, ήταν αυτά γύρω στα παρτέρια και τα παγκάκια.
Δίπλα στο παλάτι του επισκόπου, επί της οδού Nikole Pašića 4, βρίσκεται ο Ορθόδοξος καθεδρικός ναός του Αγίου Γεωργίου,
Έκανα μια μικρή παράκαμψη και προχώρησα προς την εκκλησία. Αφού έκανα μια μικρή βόλτα στον πεζόδρομο Nikole Pašića, επέστρεψα προς την εκκλησία και μπήκα μέσα. Ήταν 20 Ιανουαρίου, για εμάς, αλλά γι' αυτούς ηταν η εορτή των Θεοφανείων.

Βγήκα έξω, επέστρεψα στο τέλος του κεντρικού πεζόδρομου Zmaj Jovina και ακολούθησα την οδό Dunavska.
Πέρασα μπροστά από την οινοθήκη Bouquet Wine house, όπου είχα σταματήσει για λίγο το προηγούμενο βράδυ
και αφού πέρασα από το πάρκο Danube's Park.
προχώρησα προς τον ποταμό. Τον παγωμένο Δούναβη.
Απέναντι παρατηρούσα το φρούριο Πετροβαραντίν,
στο οποίο είχα ανέβει αρκετές φορές στο παρελθόν. Από εκεί υπάρχει πολύ ωραία θέα της πόλης από ψηλά.
Το φρούριο Πετροβαραντίν βρίσκεται στη δεξιά όχθη του Δούναβη και πρόκειται για ένα από τα πολλά οχυρά που χτίστηκαν από τους Ρωμαίους για την προστασία των παραδουνάβιων πόλεων που βρίσκονταν υπό την κατοχή τους. Σημαντικό στοιχείο του φρουρίου είναι το ρολόι του οποίου οι δείκτες είναι ανάποδα, δηλαδή ο μεγάλος δείκτης δείχνει την ώρα και ο μικρός τα λεπτά, κάτι που έγινε για να βλέπουν την ώρα από μακριά τόσο οι ψαράδες στο Δούναβη, όσο και οι κάτοικοι της πόλης αφού τότε αυτοί που είχαν ρολόγια ήταν ελάχιστοι. Μάλιστα τα σπίτια, τα οποία είχαν θέα προς το ρολόι επιβαρύνονταν με πρόσθετους φόρους.
Έκανα μια μεγάλη παραποτάμια βόλτα, παρατηρώντας και φωτογραφίζοντας. Ο Δούναβης ήταν παγωμένος, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό που είχα συναντήσει στο Βελιγράδι πριν από μεριές ημέρες.
Κάποια στιγμή αποφάσισα να επιστρέψω στο κέντρο της πόλης, μέσω της πλατείας Trg Neznanog junaka και της λεωφόρου Bulevar Mihajla Pupina, φωτογραφίζοντας το πάρκο Danube's Park από τη νότια πλευρά.
Περπάτησα, πάλι, στο κέντρο της πόλης,
πέρασα από το χιονισμένο εξωτερικά, Serbian National Theatre,
συνέχισα να περπατώ στο κέντρο της πόλης
και κάποια στιγμή, επέστρεψα στο ξενοδοχείο, ζήτησα να μου καλέσουν ταξί και ύστερα από λίγα λεπτά της ώρας, βρέθηκα στο λεωφορείο για Βελιγράδι.
Όταν ύστερα από μία ώρα περίπου έφτασα στο σταθμό λεωφορείων του Βελιγραδίου, με περικύκλωσαν διάφοροι ταξιτζήδες. Ήταν προφανές ότι η κατάσταση εκεί δεν ήταν νορμάλ. Μίλησα με κάποιον από αυτούς που με πλησίασαν, τον ρώτησα το ποσό για την πλατεία Δημοκρατίας και αυτός μου ζήτησε 800 δηνάρια. Εγώ του είπα ότι 200 δηνάρια θα πάρει (170 δηνάρια είναι η σημαία). Το πολύ. Δεν με άκουσε. Φορτώνει τις βαλίτσες και ξεκινάει. Το ταξί, ένα απόλυτο σαράβαλο, με το ζόρι ανέβαινε τις ανηφόρες. Το ταξίμετρο έγραφε συνεχώς. Του εξήγησα ότι το ταξίμετρο τρέχει και ότι δεν θα του πλήρωνα δηνάριο παραπάνω από αυτά που νόμιζα ότι ήταν το δίκαιο. Όταν φτάσαμε στην πλατεία Δημοκρατίας, το ταξίμετρο έγραφε 950 δηνάρια.
Του έδωσα διακόσια δηνάρια, θεώρησα ότι έδωσα και πολύ, συγκρατήθηκα να μην τον δείρω και έχω τύψεις, μετά και του εξήγησα ότι αν θέλει παραπάνω να φωνάξουμε για διαιτησία τους αστυνομικούς, που κυκλοφορούσαν στην πλατεία Δημοκρατίας. Άμεσα ο τύπος εξαφανίστηκε,
Ανέβηκα στο ξενοδοχείο, με το σύνολο του προσωπικού είχα αναπτύξει άριστες σχέσεις. Άλλωστε εμφανιζόμουν για τρίτη φορά μέσα σε ελάχιστους μήνες και για δεύτερη την ίδια εβδομάδα. Μου έδωσαν πάλι ένα από τα καλύτερα δωμάτια. Δίπλα σ' αυτό που μου είχαν δώσει την προηγούμενη εβδομάδα. Με εξαιρετική θέα στην πλατεία.
Last edited: