gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 7
Πρωινή περιπλάνηση στο κέντρο της πόλης.
Ξύπνησα το πρωί και μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο, βγήκα στη βεράντα, για να παρατηρήσω το Sarajevo.
Προφανώς δεν σκέφτηκα να κάτσω στα καθίσματα της βεράντας.
Η πόλη ήταν καλυμμένη από χιόνι. Βγαίνω από το ξενοδοχείο και ύστερα από μερικά μέτρα βρέθηκα στον πεζόδρομο Gazi Husrev-begova, όπου και το ρεστοράν Galatasaray, με τη σημαία - κράχτη της ομάδας.
Φτάνω στον κεντρικό πεζόδρομο Sarači (δηλαδή στην ανατολική πλευρά) και φωτογραφίζω το τζαμί Γκαζί Χούσρεφ Μπεγκ.
Το Gazi Husrev-begova džamija (τζαμί Γκαζί Χούσρεφ Μπεγκ), από τα ορόσημα της πόλης, ολοκληρώθηκε το έτος 1531 και είναι το μεγαλύτερο και αντιπροσωπευτικότερο τζαμί της Βοσνίας. Το τζαμί, ως στόχος των Σέρβων, υπέστη μεγάλες καταστροφές από τον πόλεμο, αλλά το 1996 άρχισαν οι εργασίες ανακατασκευής του, προφανώς με ξένη βοήθεια. Πολλοί Βόσνιοι-μουσουλμάνοι ηγέτες έχουν ταφεί στην αυλή του τζαμιού.
Συνέχισα το περπάτημα και το χιόνι είχε σκεπάσει την πόλη.
Μετά το τζαμί προχώρησα προς τη βιβλιοθήκη Gazi Husrev-bey Library, προς το Gazi Husrev Bey's Hanikah και τη Kuršumlija medresa. Η βιβλιοθήκη Gazi Husrev-bey Library, ιδρύθηκε το έτος 1537 και διαθέτει μια μοναδική συλλογή ισλαμικών χειρογράφων στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Η βιβλιοθήκη διαθέτει επίσης και μεγάλο αριθμό βιβλίων, εφημερίδων, περιοδικών, εγγράφων και φωτογραφιών.
Στη βιβλιοθήκη προσπάθησα να μπω, αλλά μου εξήγησαν ότι απαιτείται κάρτα μέλους και έτσι εγκατέλειψα την προσπάθεια. Συνέχισα την περιήγηση στα λοιπά κτίρια του συγκροτήματος,
στον αύλειο χώρο
και τελικά βγήκα έξω από το συγκρότημα.
Ήμουν στη μουσουλμανική συνοικία, δηλαδή στη Baščaršija και όπως είχα διαβάσει τα σπουδαιότερα κτίρια της συνοικίας Baščaršija κατασκευάστηκαν με εντολή του Gazi Husrev-beg, κυβερνήτη της Βοσνίας από το 1521 έως το 1541. Ο Gazi Husrev-beg (1480-1541) γεννήθηκε στις Σέρρες, από Βόσνιο μουσουλμάνο πατέρα και από τουρκάλα μητέρα κόρη σουλτάνου και ήταν ο ουσιαστικός δημιουργός της πόλης του Sarajevo. Επί εποχής του, ο πληθυσμός της πόλης ανήρχετο σε 50.000 περίπου κατοίκους και ήταν η δεύτερη σε πληθυσμό και σημασία οθωμανική πόλη στην Ευρώπη (μετά την Κων/πολη). Το τζαμί του αυτοκράτορα, ο πύργος του ρολογιού, το τζαμί Gazi Husrev-begova džamija ήταν μεταξύ των κτιρίων που κατασκευάστηκαν με εντολή του. Με εντολή του Gazi Husrev-beg, εκτός από τα προαναφερόμενα, κατασκευάστηκαν εκπαιδευτικά ιδρύματα, ορθόδοξη εκκλησία, ξενώνες, δημόσια λουτρά και αγορές.
Για αιώνες το Sarajevo ήταν το δυτικότερο προπύργιο της οθωμανικής αυτοκρατορίας.
Όταν βγήκα έξω από το συγκρότημα, προχώρησα κατά μήκος του πεζόδρομου Sarači,
ανατολικά έως το κέντρο της συνοικίας Baščaršija.
Κέντρο της παλιάς πόλης, της μουσουλμανικής συνοικίας και σημείο αναφοράς είναι η πλατεία των περιστεριών
στο ιστορικό κέντρο Baščaršija, με την οθωμανικού τύπου ξύλινη κρήνη το Sebilj,
κατασκευασμένη το έτος 1754 και η οποία κάηκε το 1852 και τελικά ανακατασκευάστηκε το έτος 1891. Αντίγραφα του Sebilj, υπάρχουν σε Βελιγράδι, Ζάγκρεμπ και πιθανώς και σε άλλες πόλεις, ως φιλικό φόρο τιμής προς το Sarajevo.
Η Baščaršija, η καρδιά της παλιάς πόλης του Sarajevo, η ανατολίτικη μουσουλμανική συνοικία οφείλει τ' όνομά της στις τούρκικες λέξεις bas, που σημαίνει κεφάλι, κεφάλαιο κλπ και carsi που σημαίνει αγορά. Εκεί οι τεχνίτες πωλούν, ακόμα, παραδοσιακά χειροποίητα προϊόντα, μπρούτζινα μπακίρια κλπ. Κατά τη διάρκεια της χρυσής εποχής (16ος, 17ος, 18ος αιώνας) η Baščaršija (Μπαρσασία) δεν ήταν το οικονομικό κέντρο μόνο του Sarajevo, αλλά και ο μεγαλύτερος εμπορικός κόμβος όλων των Βαλκανίων με 12.000 καταστήματα. Η περιοχή αντιμετώπισε οικονομική κάμψη μετά το έτος 1878 κατά την περίοδο της αυστροουγγρικής κατοχής, λόγω της εισαγωγής φτηνών βιομηχανικών προϊόντων μαζικής παραγωγής. Έκανα μια βόλτα στην περιοχή ανάντη της πλατείας,
αλλά δεν προχώρησα πολύ λόγω της έντονης ολισθηρότητας των εχόντων μεγάλη κατά μήκος κλίση οδών. Έτσι επέστρεψα στην πλατεία,
έκανα μερικές βόλτες και άρχισα να κατηφορίζω περνώντας από χαρακτηριστικά δρομάκια της Baščaršija, όπως από την οδό Kazandžiluk με τα εργαστήρια και τα καταστήματα των τεχνιτών του χαλκού με τα χειροποίητα χάλκινα προϊόντα
και την οδό Bravadžiluk με πολλές ταβέρνες και πολλά ζαχαροπλαστεία σ' ένα εκ των οποίων σταμάτησα για λίγο προκειμένου να φάω ένα γλυκό.
Κατεβαίνοντας προς τον ποταμό Miljacka, στην ανατολική πλευρά της Baščaršija, επί της παραποτάμιας οδού, Obala Kulina bana, βρίσκεται το εντυπωσιακό κτίριο Vijećnica.
Το Vijećnica (Δημαρχείο) κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1892 και 1894 και από το έτος 1949 είχε μετατραπεί σε εθνική βιβλιοθήκη. Είναι το μεγαλύτερο και αντιπροσωπευτικότερο κτίριο της αυστροουγγρικής περιόδου, αλλά διαθέτει (κυρίως η εξωτερική όψη του) και νεο-μαυριτανικά στοιχεία. Το κτίριο κάηκε στις 25-08-1992, από τους σέρβικους βομβαρδισμούς, οπότε καταστράφηκαν παράλληλα και πάρα πολλά σπάνια χειρόγραφα. Ορισμένοι πολίτες και υπάλληλοι της βιβλιοθήκης προσπάθησαν να σώσουν, ότι μπορούσαν, αλλά βρέθηκαν στα πυρά των ελεύθερων σκοπευτών. Οι εμφύλιοι είναι οι πιο σκληροί πόλεμοι. Στην πρόσοψη του κτιρίου υπάρχουν πλακέτες, αναφερόμενες στα τότε γεγονότα (On this place Serbian criminals...).
Το κτίριο εκατό χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευής του, ανακατασκευάστηκε και λειτούργησε εκ νέου στη σημερινή του μορφή στις 09-05-2014, στα 100 χρόνια από τη δολοφονία του διαδόχου Φραγκίσκου Φερδινάνδου και την έναρξη του Α παγκοσμίου πολέμου. Σημειώνεται ότι στο κτίριο αυτό είχε παρευρεθεί σε δεξίωση ο αρχιδούκας Φραγκίσκος Φερδινάνδος, διάδοχος του αυστροουγγρικού θρόνου, λίγο πριν από τη δολοφονία του, μερικά μέτρα μακριά από το κτίριο, στη Latin Bridge, (όπως έχει προαναφερθεί) γι αυτό άλλωστε επιταχύνθηκαν οι εργασίες, ώστε αυτές να έχουν ολοκληρωθεί στα εκατό χρόνια από τη δολοφονία του πρίγκιπα και την έναρξη του Α παγκοσμίου πολέμου.
Σήμερα το κτίριο λειτουργεί εκτός από βιβλιοθήκη και ως έδρα της φιλαρμονικής ορχήστρας της πόλης, ενώ σ' αυτό πραγματοποιούνται και οι κυριότερες πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Το κτίριο Vijećnica, όπως προαναφέρθηκε βρίσκεται επί της παραποτάμιας οδού Obala Kulina bana και βρίσκεται μεταξύ δύο γεφυρών διάβασης του ποταμού Miljacka. Η ανατολική γέφυρα είναι η Šeher-Ćehajina ćuprija,
μία από τις πιο εντυπωσιακές, από τις 13 γέφυρες διάβασης του ποταμού Miljacka, που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κατοχής του Sarajevo. Αρχικά η γέφυρα κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1585 και 1586. Στο πέρασμα των αιώνων η γέφυρα καταστράφηκε δύο φορές λόγω έντονων πλημμυρικών φαινομένων, αλλά μετά και τα έργα διευθέτησης του ποταμού ανακατασκευάστηκε στην αρχική της, περίπου, μορφή. Προχώρησα προς τη γέφυρα, παρατηρώντας την απέναντι περιοχή.
Απέναντι από το κτίριο Vijećnica, στην αριστερή πλευρά του ποταμού Miljacka και νότια αυτού, βρίσκεται το Veliki Alifakovac, από τις πιο παλιές συνοικίες του Sarajevo, όπου σε ύψωμα δεσπόζει το μουσουλμανικό νεκροταφείο, με θέα προς όλη την παλιά πόλη. Το Alifakovac, είναι μια συνοικία δομημένη έτσι ώστε να μην μπλοκάρεται η θέα και ο ήλιος σε κανένα οικοδόμημα και ως εκ τούτου η περιοχή είναι αξιοθέατο λόγω της πολεοδομίας του. Ήθελα να κάνω μια βόλτα στην περιοχή, αλλά οι μεγάλες κλίσεις των δρόμων σε μηκοτομή, συνδυαζόμενες με την ολισθηρότητα λόγω παγετού, με οδήγησαν στο να αποφύγω να προχωρήσω ανάντη των παραποτάμιων δρόμων. Άλλωστε ο γνωστός συγγραφέας ταξιδιωτικών οδηγών, φίλος giannismits έκανε τη διαδρομή έβγαλε τις υπέροχες φωτογραφίες του, οπότε δεν υπήρχε λόγος να διακινδυνεύσω ορθοπεδικό πρόβλημα, λόγω παγετού, όταν μάλιστα δίπλα ήταν ένας από τους βασικούς μου στόχους στο Sarajevo. Το ζυθοποιείο Sarajevo Brewery. Έτσι πέρασα τη γέφυρα Šeher-Ćehajina, παρατηρώντας ενδιαφέροντα χιονισμένα τοπία προς την ανατολή, τα οποία σε καμιά περίπτωση δεν σου δημιουργούσαν την εντύπωση ότι βρισκόσουν σε πρωτεύουσα κράτους.
Όταν πέρασα τη γέφυρα Šeher-Ćehajina, από τη βόρεια παραποτάμια οδό Obala Kulina bana, βρέθηκα στη νότια παραποτάμια οδό Obala Isa-bega Ishakovića, από όπου οι φωτογραφίες προς το κτίριο Vijećnica ήταν καλύτερες,
ενώ παράλληλα προσέγγιζα και το βασικό μου στόχο. Το ζυθοποιείο που παράγει τη Sarajevsko Pivo. Συνέχισα να περπατώ, δυτικά, κατά μήκος της Obala Isa-bega Ishakovića, βγάζοντας φωτογραφίες,
πέρασα από την επόμενη γέφυρα
και στον πρώτο δρόμο μετά απ' αυτήν, έστριψα αριστερά και ανέβηκα στην πρώτη παράλληλο της Obala Isa-bega Ishakovića, την οδό Franjevačka, όπου και το ζυθοποιείο Sarajevo Brewery.
Πρωινή περιπλάνηση στο κέντρο της πόλης.
Ξύπνησα το πρωί και μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο, βγήκα στη βεράντα, για να παρατηρήσω το Sarajevo.
Προφανώς δεν σκέφτηκα να κάτσω στα καθίσματα της βεράντας.
Η πόλη ήταν καλυμμένη από χιόνι. Βγαίνω από το ξενοδοχείο και ύστερα από μερικά μέτρα βρέθηκα στον πεζόδρομο Gazi Husrev-begova, όπου και το ρεστοράν Galatasaray, με τη σημαία - κράχτη της ομάδας.
Φτάνω στον κεντρικό πεζόδρομο Sarači (δηλαδή στην ανατολική πλευρά) και φωτογραφίζω το τζαμί Γκαζί Χούσρεφ Μπεγκ.
Το Gazi Husrev-begova džamija (τζαμί Γκαζί Χούσρεφ Μπεγκ), από τα ορόσημα της πόλης, ολοκληρώθηκε το έτος 1531 και είναι το μεγαλύτερο και αντιπροσωπευτικότερο τζαμί της Βοσνίας. Το τζαμί, ως στόχος των Σέρβων, υπέστη μεγάλες καταστροφές από τον πόλεμο, αλλά το 1996 άρχισαν οι εργασίες ανακατασκευής του, προφανώς με ξένη βοήθεια. Πολλοί Βόσνιοι-μουσουλμάνοι ηγέτες έχουν ταφεί στην αυλή του τζαμιού.
Συνέχισα το περπάτημα και το χιόνι είχε σκεπάσει την πόλη.
Μετά το τζαμί προχώρησα προς τη βιβλιοθήκη Gazi Husrev-bey Library, προς το Gazi Husrev Bey's Hanikah και τη Kuršumlija medresa. Η βιβλιοθήκη Gazi Husrev-bey Library, ιδρύθηκε το έτος 1537 και διαθέτει μια μοναδική συλλογή ισλαμικών χειρογράφων στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Η βιβλιοθήκη διαθέτει επίσης και μεγάλο αριθμό βιβλίων, εφημερίδων, περιοδικών, εγγράφων και φωτογραφιών.
Στη βιβλιοθήκη προσπάθησα να μπω, αλλά μου εξήγησαν ότι απαιτείται κάρτα μέλους και έτσι εγκατέλειψα την προσπάθεια. Συνέχισα την περιήγηση στα λοιπά κτίρια του συγκροτήματος,
στον αύλειο χώρο
και τελικά βγήκα έξω από το συγκρότημα.
Ήμουν στη μουσουλμανική συνοικία, δηλαδή στη Baščaršija και όπως είχα διαβάσει τα σπουδαιότερα κτίρια της συνοικίας Baščaršija κατασκευάστηκαν με εντολή του Gazi Husrev-beg, κυβερνήτη της Βοσνίας από το 1521 έως το 1541. Ο Gazi Husrev-beg (1480-1541) γεννήθηκε στις Σέρρες, από Βόσνιο μουσουλμάνο πατέρα και από τουρκάλα μητέρα κόρη σουλτάνου και ήταν ο ουσιαστικός δημιουργός της πόλης του Sarajevo. Επί εποχής του, ο πληθυσμός της πόλης ανήρχετο σε 50.000 περίπου κατοίκους και ήταν η δεύτερη σε πληθυσμό και σημασία οθωμανική πόλη στην Ευρώπη (μετά την Κων/πολη). Το τζαμί του αυτοκράτορα, ο πύργος του ρολογιού, το τζαμί Gazi Husrev-begova džamija ήταν μεταξύ των κτιρίων που κατασκευάστηκαν με εντολή του. Με εντολή του Gazi Husrev-beg, εκτός από τα προαναφερόμενα, κατασκευάστηκαν εκπαιδευτικά ιδρύματα, ορθόδοξη εκκλησία, ξενώνες, δημόσια λουτρά και αγορές.
Για αιώνες το Sarajevo ήταν το δυτικότερο προπύργιο της οθωμανικής αυτοκρατορίας.
Όταν βγήκα έξω από το συγκρότημα, προχώρησα κατά μήκος του πεζόδρομου Sarači,
ανατολικά έως το κέντρο της συνοικίας Baščaršija.
Κέντρο της παλιάς πόλης, της μουσουλμανικής συνοικίας και σημείο αναφοράς είναι η πλατεία των περιστεριών
στο ιστορικό κέντρο Baščaršija, με την οθωμανικού τύπου ξύλινη κρήνη το Sebilj,

κατασκευασμένη το έτος 1754 και η οποία κάηκε το 1852 και τελικά ανακατασκευάστηκε το έτος 1891. Αντίγραφα του Sebilj, υπάρχουν σε Βελιγράδι, Ζάγκρεμπ και πιθανώς και σε άλλες πόλεις, ως φιλικό φόρο τιμής προς το Sarajevo.
Η Baščaršija, η καρδιά της παλιάς πόλης του Sarajevo, η ανατολίτικη μουσουλμανική συνοικία οφείλει τ' όνομά της στις τούρκικες λέξεις bas, που σημαίνει κεφάλι, κεφάλαιο κλπ και carsi που σημαίνει αγορά. Εκεί οι τεχνίτες πωλούν, ακόμα, παραδοσιακά χειροποίητα προϊόντα, μπρούτζινα μπακίρια κλπ. Κατά τη διάρκεια της χρυσής εποχής (16ος, 17ος, 18ος αιώνας) η Baščaršija (Μπαρσασία) δεν ήταν το οικονομικό κέντρο μόνο του Sarajevo, αλλά και ο μεγαλύτερος εμπορικός κόμβος όλων των Βαλκανίων με 12.000 καταστήματα. Η περιοχή αντιμετώπισε οικονομική κάμψη μετά το έτος 1878 κατά την περίοδο της αυστροουγγρικής κατοχής, λόγω της εισαγωγής φτηνών βιομηχανικών προϊόντων μαζικής παραγωγής. Έκανα μια βόλτα στην περιοχή ανάντη της πλατείας,
αλλά δεν προχώρησα πολύ λόγω της έντονης ολισθηρότητας των εχόντων μεγάλη κατά μήκος κλίση οδών. Έτσι επέστρεψα στην πλατεία,

έκανα μερικές βόλτες και άρχισα να κατηφορίζω περνώντας από χαρακτηριστικά δρομάκια της Baščaršija, όπως από την οδό Kazandžiluk με τα εργαστήρια και τα καταστήματα των τεχνιτών του χαλκού με τα χειροποίητα χάλκινα προϊόντα
και την οδό Bravadžiluk με πολλές ταβέρνες και πολλά ζαχαροπλαστεία σ' ένα εκ των οποίων σταμάτησα για λίγο προκειμένου να φάω ένα γλυκό.
Κατεβαίνοντας προς τον ποταμό Miljacka, στην ανατολική πλευρά της Baščaršija, επί της παραποτάμιας οδού, Obala Kulina bana, βρίσκεται το εντυπωσιακό κτίριο Vijećnica.
Το Vijećnica (Δημαρχείο) κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1892 και 1894 και από το έτος 1949 είχε μετατραπεί σε εθνική βιβλιοθήκη. Είναι το μεγαλύτερο και αντιπροσωπευτικότερο κτίριο της αυστροουγγρικής περιόδου, αλλά διαθέτει (κυρίως η εξωτερική όψη του) και νεο-μαυριτανικά στοιχεία. Το κτίριο κάηκε στις 25-08-1992, από τους σέρβικους βομβαρδισμούς, οπότε καταστράφηκαν παράλληλα και πάρα πολλά σπάνια χειρόγραφα. Ορισμένοι πολίτες και υπάλληλοι της βιβλιοθήκης προσπάθησαν να σώσουν, ότι μπορούσαν, αλλά βρέθηκαν στα πυρά των ελεύθερων σκοπευτών. Οι εμφύλιοι είναι οι πιο σκληροί πόλεμοι. Στην πρόσοψη του κτιρίου υπάρχουν πλακέτες, αναφερόμενες στα τότε γεγονότα (On this place Serbian criminals...).
Το κτίριο εκατό χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευής του, ανακατασκευάστηκε και λειτούργησε εκ νέου στη σημερινή του μορφή στις 09-05-2014, στα 100 χρόνια από τη δολοφονία του διαδόχου Φραγκίσκου Φερδινάνδου και την έναρξη του Α παγκοσμίου πολέμου. Σημειώνεται ότι στο κτίριο αυτό είχε παρευρεθεί σε δεξίωση ο αρχιδούκας Φραγκίσκος Φερδινάνδος, διάδοχος του αυστροουγγρικού θρόνου, λίγο πριν από τη δολοφονία του, μερικά μέτρα μακριά από το κτίριο, στη Latin Bridge, (όπως έχει προαναφερθεί) γι αυτό άλλωστε επιταχύνθηκαν οι εργασίες, ώστε αυτές να έχουν ολοκληρωθεί στα εκατό χρόνια από τη δολοφονία του πρίγκιπα και την έναρξη του Α παγκοσμίου πολέμου.
Σήμερα το κτίριο λειτουργεί εκτός από βιβλιοθήκη και ως έδρα της φιλαρμονικής ορχήστρας της πόλης, ενώ σ' αυτό πραγματοποιούνται και οι κυριότερες πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Το κτίριο Vijećnica, όπως προαναφέρθηκε βρίσκεται επί της παραποτάμιας οδού Obala Kulina bana και βρίσκεται μεταξύ δύο γεφυρών διάβασης του ποταμού Miljacka. Η ανατολική γέφυρα είναι η Šeher-Ćehajina ćuprija,
μία από τις πιο εντυπωσιακές, από τις 13 γέφυρες διάβασης του ποταμού Miljacka, που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κατοχής του Sarajevo. Αρχικά η γέφυρα κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1585 και 1586. Στο πέρασμα των αιώνων η γέφυρα καταστράφηκε δύο φορές λόγω έντονων πλημμυρικών φαινομένων, αλλά μετά και τα έργα διευθέτησης του ποταμού ανακατασκευάστηκε στην αρχική της, περίπου, μορφή. Προχώρησα προς τη γέφυρα, παρατηρώντας την απέναντι περιοχή.
Απέναντι από το κτίριο Vijećnica, στην αριστερή πλευρά του ποταμού Miljacka και νότια αυτού, βρίσκεται το Veliki Alifakovac, από τις πιο παλιές συνοικίες του Sarajevo, όπου σε ύψωμα δεσπόζει το μουσουλμανικό νεκροταφείο, με θέα προς όλη την παλιά πόλη. Το Alifakovac, είναι μια συνοικία δομημένη έτσι ώστε να μην μπλοκάρεται η θέα και ο ήλιος σε κανένα οικοδόμημα και ως εκ τούτου η περιοχή είναι αξιοθέατο λόγω της πολεοδομίας του. Ήθελα να κάνω μια βόλτα στην περιοχή, αλλά οι μεγάλες κλίσεις των δρόμων σε μηκοτομή, συνδυαζόμενες με την ολισθηρότητα λόγω παγετού, με οδήγησαν στο να αποφύγω να προχωρήσω ανάντη των παραποτάμιων δρόμων. Άλλωστε ο γνωστός συγγραφέας ταξιδιωτικών οδηγών, φίλος giannismits έκανε τη διαδρομή έβγαλε τις υπέροχες φωτογραφίες του, οπότε δεν υπήρχε λόγος να διακινδυνεύσω ορθοπεδικό πρόβλημα, λόγω παγετού, όταν μάλιστα δίπλα ήταν ένας από τους βασικούς μου στόχους στο Sarajevo. Το ζυθοποιείο Sarajevo Brewery. Έτσι πέρασα τη γέφυρα Šeher-Ćehajina, παρατηρώντας ενδιαφέροντα χιονισμένα τοπία προς την ανατολή, τα οποία σε καμιά περίπτωση δεν σου δημιουργούσαν την εντύπωση ότι βρισκόσουν σε πρωτεύουσα κράτους.
Όταν πέρασα τη γέφυρα Šeher-Ćehajina, από τη βόρεια παραποτάμια οδό Obala Kulina bana, βρέθηκα στη νότια παραποτάμια οδό Obala Isa-bega Ishakovića, από όπου οι φωτογραφίες προς το κτίριο Vijećnica ήταν καλύτερες,
ενώ παράλληλα προσέγγιζα και το βασικό μου στόχο. Το ζυθοποιείο που παράγει τη Sarajevsko Pivo. Συνέχισα να περπατώ, δυτικά, κατά μήκος της Obala Isa-bega Ishakovića, βγάζοντας φωτογραφίες,
πέρασα από την επόμενη γέφυρα
και στον πρώτο δρόμο μετά απ' αυτήν, έστριψα αριστερά και ανέβηκα στην πρώτη παράλληλο της Obala Isa-bega Ishakovića, την οδό Franjevačka, όπου και το ζυθοποιείο Sarajevo Brewery.
Last edited: