gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 8
Sarajevsko Pivo και συνέχεια της περιπλάνησης στο κέντρο της πόλης.
Το ζυθοποιείο Sarajevo Brewery, το οποίο παράγει τη μπύρα Sarajevsko, διαθέτει μια εντυπωσιακή μπυραρία,
στην οποία απολαύσαμε τις μπύρες μας.
Αφού μείναμε αρκετή ώρα, πίνοντας μπύρα, σκεπτόμενοι τη θετική επίδραση που άσκησε η αυστροουγγρική περίοδος στο Sarajevo, με τη δημιουργία του ζυθοποιείου και της μεγάλης και ατμοσφαιρικής μπυραρίας, βγήκαμε έξω και περάσαμε για λίγο από το μουσείο του ζυθοποιείου,
όπου μάθαμε την εξέλιξη από την ίδρυσή του το έτος 1864, μέχρι σήμερα.
Στη συνέχεια κατηφορίσαμε, από τους χιονισμένους δρόμους,
προς τον ποταμό Miljacka, περνώντας από το τζαμί του αυτοκράτορα,
στον περίβολο του οποίου υπάρχει μουσουλμανικό νεκροταφείο.
Το τζαμί του αυτοκράτορα, είναι από τα σημαντικότερα ορόσημα της πόλης του Sarajevo, γιατί είναι το πρώτο τέμενος το οποίο κατασκευάστηκε μετά την οθωμανική κατάκτηση της Βοσνίας. Η κατασκευή του ξεκίνησε το έτος 1457. Το τζαμί υπέστη μεγάλες καταστροφές κατά τον Β παγκόσμιο πόλεμο και ακόμα περισσότερες κατά τον πόλεμο της δεκαετίας του 1990.
Συνεχίσαμε να προχωράμε και επιστρέψαμε στον παραποτάμιο δρόμο Obala Isa-bega Ishakovića, όπου υπάρχει η γέφυρα διάβασης του ποταμού Miljacka η Careva ćuprija, η γέφυρα του αυτοκράτορα, κατασκευασμένη τον 15ο αιώνα με εντολή του οθωμανού αξιωματούχου Isa bey Isaković για την πρόσβαση με το τζαμί του αυτοκράτορα, το οποίο βρίσκεται επί της οδού konak, νότια του ποταμού Miljacka, το οποίο μόλις είχαμε επισκεφτεί. Η γέφυρα καταστράφηκε από πλημμύρες το έτος 1619 και ανακατασκευάστηκε.
Προχωρώ προς το μέσο της Careva ćuprija και παρατηρούσα προς τα δυτικά. Η επόμενη προς τα δυτικά γέφυρα είναι η περίφημη Latin Bridge (Latina ćuprija).
Για τη γέφυρα αυτή, έκανα συνοπτική αναφορά σε προηγούμενο κεφάλαιο στο οποίο εξήγησα γιατί εκεί συνέβη το κατά την άποψή μου, σπουδαιότερο γεγονός του 20ου αιώνα. Όπως προανέφερα η λατινική γέφυρα είναι γνωστή για τη δολοφονία του αρχιδούκα Φραγκίσκου Φερδινάνδου, διαδόχου του αυστροουγγρικού θρόνου, από τον Σέρβο εθνικιστική Γκαβρίλο Πρίντσιπ, μετά από δεξίωση στο κτίριο Vijećnica, δολοφονία η οποία ήταν η αφορμή για την έναρξη του Α παγκοσμίου πολέμου. Ο αρχιδούκας πυροβολήθηκε στο βόρειο άκρο της γέφυρας στις 28 Ιουνίου 1914. Η λατινική γέφυρα θεωρείται ως η παλαιότερη γέφυρα διάβασης του ποταμού Miljacka, στην περιοχή του Sarajevo. Κατασκευάστηκε κατά την οθωμανική κατοχή, κατ αρχή ξύλινη κατά το έτος 1541 και όταν καταστράφηκε κατασκευάστηκε πέτρινη κατά το έτος 1565. Και αυτή η γέφυρα καταστράφηκε από πλημμύρες και ανακατασκευάστηκε. Η πέτρινη γέφυρα διαθέτει τέσσερα τοξωτά ανοίγματα και στηρίζεται σε τρεις πέτρινους πυλώνες και στα εκατέρωθεν αναχώματα. Στη Γιουγκοσλαβική περίοδο η γέφυρα ονομαζόταν γέφυρα Πρίντσιπ, για ευνόητους λόγους.
Στη γωνία της βόρειας παραποτάμιας οδού Obala Kulina bana με την οδό Zelenih beretki, στο σημείο περίπου της δολοφονίας υπάρχει το Muzej Sarajevo 1878-1918, στο οποίο υπάρχουν στοιχεία της περιόδου της αυστροουγγρικής κατοχής της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης. Οι συλλογές του μουσείου είναι σε θέσεις τοποθετημένες χρονολογικά.
Συνέχισα να σκέφτομαι αυτά, ευρισκόμενος στο μέσο της Careva ćuprija. Στρέφω το βλέμμα μου από τα δυτικά προς τα ανατολικά και παρατηρώ το κτίριο Vijećnica και τα χιονισμένα βορειοανατολικά υψώματα του Sarajevo.
Συνέχισα με μια μικρή βόλτα στην περιοχή νότια του ποταμού,
και επανήλθα στο ποτάμι στη γέφυρα Latin Bridge, από όπου κοιτώντας ανατολικά παρατηρούσα τη Careva ćuprija, τη γέφυρα στην οποία στεκόμουν πριν από λίγα λεπτά και το φωτισμένο κτίριο Vijećnica, αφού πλέον είχε σκοτεινιάσει.
Διέσχισα τη Latin Bridge, πέρασα έξω από το Muzej Sarajevo 1878-1918 και προχώρησα κατά μήκος της βόρειας παραποτάμιας οδού Obala Kulina bana, με δυτική κατεύθυνση.
Προχώρησα λίγο, σκέφτηκα ότι ένα μεγάλο μέρος της αναγνώρισης του ιστορικού κέντρου της πόλης, το είχα πραγματοποιήσει, άρχισα να επιστρέφω παραποτάμια, παρατηρώντας τη Latin Bridge και το ανατολικό παραποτάμιο τμήμα της πόλης.
Όταν έφτασα στη Latin Bridge, άρχισα να ανηφορίζω προς το ξενοδοχείο μου, διασχίζοντας το χιονισμένο ιστορικό κέντρο της πόλης.
Μετά από ολιγόωρη ξεκούραση στο ξενοδοχείο και αφού αισθάνθηκα αναδιοργανωμένος μετά το ζεστό μπάνιο, αποφασίσαμε να βγούμε για το βραδινό φαγητό. Δεν είχαμε φάει τίποτα όλη την ημέρα. Δεν ήθελα να περπατήσω πολύ, αφού όλη την ημέρα γυρίζαμε μέσα στα χιόνια. Για την επιλογή εστιατορίου βασίστηκα στο Trip Advisor. Σε μικρή απόσταση από το ξενοδοχείο μου και δυτικά - βορειοδυτικά αυτού βρίσκεται το εστιατόριο Apetit,
επί της οδού Josipa Štadlera 6, απέναντι από την εκκλησία των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου και απέναντι από την καθολική θεολογική σχολή του Sarajevo.
Το εστιατόριο Apetit, ήταν το Νο 1, στη λίστα του Trip Advisor.
Μπήκαμε μέσα στο εστιατόριο Apetit και δεν συναντήσαμε κανέναν
εκτός από δύο που εργάζονταν στο ρεστοράν, οι οποίοι μας εξήγησαν ότι δεν υπήρχε άλλος πελάτης λόγω της ώρας. Όταν ζήτησα κατάλογο, μου είπαν ότι δεν υπάρχει, αλλά να τους πούμε τι προτιμάμε κρέας ή ψάρι. Προφανώς ζήτησα κρέας, άλλωστε στο Sarajevo βρισκόμουν. Αμέσως ο σεφ έβαλε τον σκούφο του και άρχισε να ετοιμάζει το δείπνο.
Το θέαμα ήταν αρκετά αστείο αφού και οι δύο του ρεστοράν (σεφ και σερβιτόρος), οι οποίοι αποτελούσαν το σύνολο του προσωπικού, προσπαθούσαν να μιμηθούν γκουρμέ εστιατόριο μεγαλουπόλεων της δύσης. Μάλιστα το μπουκάλι με το κρασί, δεν το άφησε στο τραπέζι, αλλά το κρατούσε ο σερβιτόρος, ο οποίος και σέρβιρε συνεχώς κρασί, αφού καταναλώσαμε αρκετά μπουκάλια.
Πάντως οφείλω να ομολογήσω ότι τόσο το φαγητό,
όσο και το κόκκινο βοσνιακό κρασί ήταν εξαιρετικά.
Και γελάσαμε αρκετά.
Όταν ύστερα από αρκετή ώρα και αφού είχαμε απολαύσει φαγητό και κρασί, φύγαμε από το Apetit, η λύση για τη συνέχεια της βραδιάς ήταν μία και μοναδική. Το εξαιρετικό bar Zlatna ribica.
Ήταν πολύ προχωρημένη ώρα, όταν φεύγοντας από το bar Zlatna ribica, βρέθηκα έξω στη χιονοθύελλα.
Προχώρησα προς το ξενοδοχείο μου,
περνώντας από το ανάντη τμήμα του καθολικού καθεδρικού ναού.
Όταν έφτασα στο ξενοδοχείο δεν μου ερχόταν ύπνος. Ήθελα να απολαύσω λίγο ακόμα το χιονισμένο νυχτερινό Sarajevo. Όμως το mini-bar του δωματίου στο ξενοδοχείο δεν ήταν ιδιαίτερα ενημερωμένο. Δηλαδή δεν υπήρχε malt ουίσκι. Όμως για την αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων, πάντα προβλέπω να έχω στην αποσκευή μου ένα μπουκάλι Cardhu. Ευτυχώς λόγω χρυσής κάρτας, η μεταφορά του δεν μου κοστίζει. Κάθομαι (για την ακρίβεια στέκομαι όρθιος) στην χιονισμένη και παγωμένη βεράντα απολαμβάνοντας τα φώτα της πόλης και το ποτό μου.
Sarajevsko Pivo και συνέχεια της περιπλάνησης στο κέντρο της πόλης.
Το ζυθοποιείο Sarajevo Brewery, το οποίο παράγει τη μπύρα Sarajevsko, διαθέτει μια εντυπωσιακή μπυραρία,
στην οποία απολαύσαμε τις μπύρες μας.
Αφού μείναμε αρκετή ώρα, πίνοντας μπύρα, σκεπτόμενοι τη θετική επίδραση που άσκησε η αυστροουγγρική περίοδος στο Sarajevo, με τη δημιουργία του ζυθοποιείου και της μεγάλης και ατμοσφαιρικής μπυραρίας, βγήκαμε έξω και περάσαμε για λίγο από το μουσείο του ζυθοποιείου,
όπου μάθαμε την εξέλιξη από την ίδρυσή του το έτος 1864, μέχρι σήμερα.
Στη συνέχεια κατηφορίσαμε, από τους χιονισμένους δρόμους,
προς τον ποταμό Miljacka, περνώντας από το τζαμί του αυτοκράτορα,
στον περίβολο του οποίου υπάρχει μουσουλμανικό νεκροταφείο.
Το τζαμί του αυτοκράτορα, είναι από τα σημαντικότερα ορόσημα της πόλης του Sarajevo, γιατί είναι το πρώτο τέμενος το οποίο κατασκευάστηκε μετά την οθωμανική κατάκτηση της Βοσνίας. Η κατασκευή του ξεκίνησε το έτος 1457. Το τζαμί υπέστη μεγάλες καταστροφές κατά τον Β παγκόσμιο πόλεμο και ακόμα περισσότερες κατά τον πόλεμο της δεκαετίας του 1990.
Συνεχίσαμε να προχωράμε και επιστρέψαμε στον παραποτάμιο δρόμο Obala Isa-bega Ishakovića, όπου υπάρχει η γέφυρα διάβασης του ποταμού Miljacka η Careva ćuprija, η γέφυρα του αυτοκράτορα, κατασκευασμένη τον 15ο αιώνα με εντολή του οθωμανού αξιωματούχου Isa bey Isaković για την πρόσβαση με το τζαμί του αυτοκράτορα, το οποίο βρίσκεται επί της οδού konak, νότια του ποταμού Miljacka, το οποίο μόλις είχαμε επισκεφτεί. Η γέφυρα καταστράφηκε από πλημμύρες το έτος 1619 και ανακατασκευάστηκε.
Προχωρώ προς το μέσο της Careva ćuprija και παρατηρούσα προς τα δυτικά. Η επόμενη προς τα δυτικά γέφυρα είναι η περίφημη Latin Bridge (Latina ćuprija).
Για τη γέφυρα αυτή, έκανα συνοπτική αναφορά σε προηγούμενο κεφάλαιο στο οποίο εξήγησα γιατί εκεί συνέβη το κατά την άποψή μου, σπουδαιότερο γεγονός του 20ου αιώνα. Όπως προανέφερα η λατινική γέφυρα είναι γνωστή για τη δολοφονία του αρχιδούκα Φραγκίσκου Φερδινάνδου, διαδόχου του αυστροουγγρικού θρόνου, από τον Σέρβο εθνικιστική Γκαβρίλο Πρίντσιπ, μετά από δεξίωση στο κτίριο Vijećnica, δολοφονία η οποία ήταν η αφορμή για την έναρξη του Α παγκοσμίου πολέμου. Ο αρχιδούκας πυροβολήθηκε στο βόρειο άκρο της γέφυρας στις 28 Ιουνίου 1914. Η λατινική γέφυρα θεωρείται ως η παλαιότερη γέφυρα διάβασης του ποταμού Miljacka, στην περιοχή του Sarajevo. Κατασκευάστηκε κατά την οθωμανική κατοχή, κατ αρχή ξύλινη κατά το έτος 1541 και όταν καταστράφηκε κατασκευάστηκε πέτρινη κατά το έτος 1565. Και αυτή η γέφυρα καταστράφηκε από πλημμύρες και ανακατασκευάστηκε. Η πέτρινη γέφυρα διαθέτει τέσσερα τοξωτά ανοίγματα και στηρίζεται σε τρεις πέτρινους πυλώνες και στα εκατέρωθεν αναχώματα. Στη Γιουγκοσλαβική περίοδο η γέφυρα ονομαζόταν γέφυρα Πρίντσιπ, για ευνόητους λόγους.
Στη γωνία της βόρειας παραποτάμιας οδού Obala Kulina bana με την οδό Zelenih beretki, στο σημείο περίπου της δολοφονίας υπάρχει το Muzej Sarajevo 1878-1918, στο οποίο υπάρχουν στοιχεία της περιόδου της αυστροουγγρικής κατοχής της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης. Οι συλλογές του μουσείου είναι σε θέσεις τοποθετημένες χρονολογικά.
Συνέχισα να σκέφτομαι αυτά, ευρισκόμενος στο μέσο της Careva ćuprija. Στρέφω το βλέμμα μου από τα δυτικά προς τα ανατολικά και παρατηρώ το κτίριο Vijećnica και τα χιονισμένα βορειοανατολικά υψώματα του Sarajevo.
Συνέχισα με μια μικρή βόλτα στην περιοχή νότια του ποταμού,
και επανήλθα στο ποτάμι στη γέφυρα Latin Bridge, από όπου κοιτώντας ανατολικά παρατηρούσα τη Careva ćuprija, τη γέφυρα στην οποία στεκόμουν πριν από λίγα λεπτά και το φωτισμένο κτίριο Vijećnica, αφού πλέον είχε σκοτεινιάσει.
Διέσχισα τη Latin Bridge, πέρασα έξω από το Muzej Sarajevo 1878-1918 και προχώρησα κατά μήκος της βόρειας παραποτάμιας οδού Obala Kulina bana, με δυτική κατεύθυνση.
Προχώρησα λίγο, σκέφτηκα ότι ένα μεγάλο μέρος της αναγνώρισης του ιστορικού κέντρου της πόλης, το είχα πραγματοποιήσει, άρχισα να επιστρέφω παραποτάμια, παρατηρώντας τη Latin Bridge και το ανατολικό παραποτάμιο τμήμα της πόλης.
Όταν έφτασα στη Latin Bridge, άρχισα να ανηφορίζω προς το ξενοδοχείο μου, διασχίζοντας το χιονισμένο ιστορικό κέντρο της πόλης.
Μετά από ολιγόωρη ξεκούραση στο ξενοδοχείο και αφού αισθάνθηκα αναδιοργανωμένος μετά το ζεστό μπάνιο, αποφασίσαμε να βγούμε για το βραδινό φαγητό. Δεν είχαμε φάει τίποτα όλη την ημέρα. Δεν ήθελα να περπατήσω πολύ, αφού όλη την ημέρα γυρίζαμε μέσα στα χιόνια. Για την επιλογή εστιατορίου βασίστηκα στο Trip Advisor. Σε μικρή απόσταση από το ξενοδοχείο μου και δυτικά - βορειοδυτικά αυτού βρίσκεται το εστιατόριο Apetit,
επί της οδού Josipa Štadlera 6, απέναντι από την εκκλησία των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου και απέναντι από την καθολική θεολογική σχολή του Sarajevo.
Το εστιατόριο Apetit, ήταν το Νο 1, στη λίστα του Trip Advisor.
Μπήκαμε μέσα στο εστιατόριο Apetit και δεν συναντήσαμε κανέναν
εκτός από δύο που εργάζονταν στο ρεστοράν, οι οποίοι μας εξήγησαν ότι δεν υπήρχε άλλος πελάτης λόγω της ώρας. Όταν ζήτησα κατάλογο, μου είπαν ότι δεν υπάρχει, αλλά να τους πούμε τι προτιμάμε κρέας ή ψάρι. Προφανώς ζήτησα κρέας, άλλωστε στο Sarajevo βρισκόμουν. Αμέσως ο σεφ έβαλε τον σκούφο του και άρχισε να ετοιμάζει το δείπνο.
Το θέαμα ήταν αρκετά αστείο αφού και οι δύο του ρεστοράν (σεφ και σερβιτόρος), οι οποίοι αποτελούσαν το σύνολο του προσωπικού, προσπαθούσαν να μιμηθούν γκουρμέ εστιατόριο μεγαλουπόλεων της δύσης. Μάλιστα το μπουκάλι με το κρασί, δεν το άφησε στο τραπέζι, αλλά το κρατούσε ο σερβιτόρος, ο οποίος και σέρβιρε συνεχώς κρασί, αφού καταναλώσαμε αρκετά μπουκάλια.
Πάντως οφείλω να ομολογήσω ότι τόσο το φαγητό,
όσο και το κόκκινο βοσνιακό κρασί ήταν εξαιρετικά.
Και γελάσαμε αρκετά.
Όταν ύστερα από αρκετή ώρα και αφού είχαμε απολαύσει φαγητό και κρασί, φύγαμε από το Apetit, η λύση για τη συνέχεια της βραδιάς ήταν μία και μοναδική. Το εξαιρετικό bar Zlatna ribica.
Ήταν πολύ προχωρημένη ώρα, όταν φεύγοντας από το bar Zlatna ribica, βρέθηκα έξω στη χιονοθύελλα.
Προχώρησα προς το ξενοδοχείο μου,
περνώντας από το ανάντη τμήμα του καθολικού καθεδρικού ναού.
Όταν έφτασα στο ξενοδοχείο δεν μου ερχόταν ύπνος. Ήθελα να απολαύσω λίγο ακόμα το χιονισμένο νυχτερινό Sarajevo. Όμως το mini-bar του δωματίου στο ξενοδοχείο δεν ήταν ιδιαίτερα ενημερωμένο. Δηλαδή δεν υπήρχε malt ουίσκι. Όμως για την αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων, πάντα προβλέπω να έχω στην αποσκευή μου ένα μπουκάλι Cardhu. Ευτυχώς λόγω χρυσής κάρτας, η μεταφορά του δεν μου κοστίζει. Κάθομαι (για την ακρίβεια στέκομαι όρθιος) στην χιονισμένη και παγωμένη βεράντα απολαμβάνοντας τα φώτα της πόλης και το ποτό μου.
Last edited: