kabamarou
Member
- Μηνύματα
- 1.517
- Likes
- 2.635
Περιεχόμενα
(Η πορεία από trastevere προς Κολοσσαίο)

Περπατήσαμε κατά μήκος του Τίβερη βλέποντας μια θρησκευτική πομπή
να διασχίζει την γέφυρα Ponte Sisto και κατευθυνθήκαμε προς την νήσο Τιβερίνα αφού κατεβήκαμε για μια μικρή βόλτα στο κάτω επίπεδο δίπλα ακριβώς από το ποτάμι.
Ο ελαφρώς γρήγορος ρυθμός του περιπάτου μας όμως μας είχε κάνει να μην απολαμβάνουμε και τόσο πολύ την διαδρομή. Σκοπός μας δεν ήταν να δούμε όσο περισσότερα μέρη γινόταν στο συντομότερο δυνατόν χρόνο λες και θα κερδίζαμε κάποιο βραβείο για αυτό αλλά να αδράξουμε και την στιγμή. Μετά από ένα μικρό συμβούλιο λήφθηκε η ιστορική απόφαση να βάλουμε χαμηλότερη ταχύτητα και να το πάμε μέχρι τα ξημερώματα η όσο θα άντεχαν τα πόδια μας τέλος πάντων!
Ανεβήκαμε στην πιο παλιά (σε λειτουργία) γέφυρα του Τίβερη(62 πχ.) που σε οδηγεί προς την νήσο, κοιτώντας από δεξιά τα ερείπια της πιο παλιάς πέτρινης γέφυρας (2ο αιώνα πχ.).
Περάσαμε ενδιάμεσα από το νοσοκομείο και τον ναό και βγήκαμε στην απέναντι μεριά της Ρώμης.
Είδαμε το θέατρο του Μαρκέλλου (13-11 π.Χ.)
που αποτελεί ένα από τα παλαιότερα σωζόμενα Ρωμαϊκά θέατρα και σταματήσαμε σε ένα super market για ανεφοδιασμό
Οι υπόλοιποι δηλαδή και όχι εγώ γιατί οι καβάτζες σε φρούτα, σάντουιτς και παξιμαδάκια που είχα μέσα στο σακίδιο, ήταν αρκετές 
Διασχίσαμε μια διάβαση για να περάσουμε στην απέναντι μεριά του δρόμου δεχόμενοι ένα πολιτιστικό σοκ με τα αυτοκίνητα που έκοβαν την μεγάλη ταχύτητα τους και σταματούσαν για να διαβούμε.
Ανεβήκαμε μια σκάλα φτιαγμένη με έναν ευφυέστατο τρόπο για να μην καταβάλεις ιδιαίτερο κόπο στο ανέβασμα, σχεδιασμένη από τον γνωστό Μικελάτζελο που ήταν και αρχιτέκτονας (εκτός από ζωγράφος γλύπτης και ποιητής) και βγήκαμε μπροστά στην πλατεία Καπιτωλίου που είναι σχεδιασμένη και αυτή από τον ίδιο καλλιτέχνη (καθώς και το κτίριο της πλατείας από αριστερά αλλά και το δημαρχείο που αναβαθμίστηκε από αυτόν). Εδώ βρίσκεται επίσης και το αρχαιότερο μουσείο του κόσμου.
Περπατήσαμε από την πίσω μεριά της πλατείας και εκστασιαστήκαμε κοιτώντας από ψηλά το κέντρο της Ρωμαικής αυτοκρατορίας. Την αρχαία αγορά. Ήταν ιδιαίτερα ευτυχές το γεγονός που ήταν είδαμε από εκείνο το σημείο γιατί όπως διαπιστώσαμε στην συνέχεια η παρατήρηση της ενώ περπατούσες κατά μήκος του δρόμου ήταν αδύνατη λόγω κάποιων ξύλινων ταβλών που είχαν τοποθετηθεί κατά μήκος της.
Η ώρα είχε πάει 6 και κάτι το απόγευμα και σε λίγο νύχτωνε οπότε έπρεπε να κινηθούμε λίγο γρήγορα για να προλάβουμε να δούμε το Κολοσσαίο με το φως της ημέρας αλλά και για να βγάλουμε τις απαραίτητες κλισέ φωτογραφίες
(A:Αρχαία αγορά,Β:σκάλα που οδηγεί στο Καπιτώλιο, Γ:Βιτόριο Εμανουέλε)
Προσπεράσαμε λοιπόν το επιβλητικό Βιτόριο Εμανουέλε και φτάσαμε με λίγο άγχος επιτέλους στο Κολοσσαίο ακριβώς την στιγμή που βασίλευε ο ήλιος και έτσι είχαμε την ευκαιρία μετά να το δούμε και φωτισμένο με έναν υπέροχο φαντασμαγορικό τρόπο
ενώ κάναμε μια ανάπαυλα από το περπάτημα .
Πήγαμε στην βρύση που βρίσκεται απέναντι, ανεφοδιάσαμε τα μπουκαλάκια με νερό και πάλι, τσιμπήσαμε λίγο από τις προμήθειες για να πάρουμε δυνάμεις και ξεκινήσαμε για το Μonti. Μια περιοχή που όπως είχα πληροφορηθεί μαζεύει σε μεγάλο ποσοστό ντόπιους μποεμ τύπους.
Σε αυτό το σημείο να κάνω και μια παρένθεση για τους Ρωμαίους γενικότερα. Δεν φοράνε σχεδόν ποτέ φόρμες η πρόχειρο ντύσιμο εκτός και αν κάνουν γυμναστική που κάνουν αρκετοί από ότι παρατήρησα . Οι άντρες φοράνε πολύ συχνά μαντήλια στον λαιμό, καμπαρτινέ παντελόνια, πουκάμισα και τα ρούχα τους είναι πάντα από καλής ποιότητας υφάσματα, καθαρά και σιδερωμένα. Ακόμη και αυτοί που είναι ντυμένοι λίγο πιο πρόχειρα έχουν προσεγμένα ρούχα με καλό στρώσιμο επάνω τους. Σαν να μην φτάνει αυτό είναι και πολύ όμορφοι
. Οι δρόμοι της πόλης είναι μια γιγαντιαία επίδειξη μόδας. Οι γυναίκες και αυτές καλοντυμένες και όμορφες χωρίς όμως να ντύνονται πολύ προκλητικά η να έχουν εμμονή με το βάψιμο όταν πρόκειται να βγουν μια απλή βόλτα όπως οι δικές μας οι Θεσσαλονικιές. Πράγμα που για εμένα δεν είναι αρνητικό.
Συνεχίζουμε με το Monti
. Είναι η περιοχή που βρίσκεται ακριβώς επάνω από την αρχαία αγορά.. Μια πολύ κεντρική τοποθεσία από την οποία όμως δεν πρόκειται να περάσει ο άψαχτος επισκέπτης κατά τύχη καθώς δεν είναι πέρασμα για να πάει σε κάποιο top αξιοθέατο ούτε και περιέχει κάποιο από αυτά. Στην εσχάτη μπορεί να περάσει από την κεντρική Via Cavour και ίσως να δει και τον Μωησή του Μικελάντζελο.
Είναι ένα μέρος ήσυχο ως επί το πλείστον, όπου μένουν και συχνάζουν αρκετοί καλλιτέχνες, κουλτουριάρηδες, συγγραφείς και hipsters. Η πλατεία Piazza della Madonna dei Monti που μαζεύει τον περισσότερο κόσμο μοιάζει να είναι κρυμμένη από τις ορδές των τουριστών. Σίγουρα βέβαια υπάρχουν και αυτοί γιατί και εμείς που πήγαμε τέτοιοι ήμασταν
Παρά την κοσμοσυρροή στην πλατεία και τα στενά ο ήχος της οχλαγωγίας ήταν σε χαμηλά επίπεδα. Παρατηρήσαμε αρκετά καινοτόμα μαγαζιά όπως ένα με κρασιά, βιβλία και ένα επιτραπέζιο ποδοσφαιράκι!
Στρίψαμε στην Via del Boschetto και σταματήσαμε στο 132 νούμερο στο l'arte di caffe που ήταν προτεινόμενο από μια ντόπια σαν ένα από τα μέρη με τον καλύτερο καφέ. Η Via del Boschetto γενικά είναι φημισμένη για τα ρούχα της που διαφέρουν και αρκετά από αυτά είναι και vintage αλλά δεν την είδαμε ολόκληρη γιατί ο χρόνος έτρεχε όπως ο Μπόλτ
Ανηφορίσαμε την Via degli Zingari για να πάμε στην Piazza degli Zingari όπου στο νούμερο 5 μπορείς να γευτείς ένα από τα καλύτερα gelato της Ρώμης σύμφωνα με πολλές πηγές στο internet. Το Fatamorgana.
Πήραμε τα παγωτά και θρονιαστήκαμε πάνω σε κάτι καφάσια με μαξιλαράκια νιώθοντας τις γευστικές αισθήσεις μας να ταξιδεύουν σε άγνωστους τόπους.
Μέχρι αυτό το σημείο δεν είχαμε μιλήσει ιδιαίτερα μεταξύ μας για το SanLorenzo. Οι δύο από τους τέσσερις θέλαμε να πάμε αλλά το χρονοδιάγραμα που είχα κάνει είχε ξεφύγει από τα αρχικά πλαίσια. Πέρα από αυτό ήταν μια τοποθεσία που παρέκλινε από την πορεία που είχαμε για την ώρα, που δηλαδή η μία περιοχή διαδεχόταν την άλλη σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων. Πιθανόν να χανόταν αρκετός χρόνος και να μην είχαμε τις δυνάμεις ύστερα για να επισκεφτούμε αυτά που θέλανε να δούνε οι άλλοι δύο και αυτό θα με έκανε να αισθάνομαι ενοχές. Από την άλλη αν δεν πηγαίναμε, λόγω του ότι είχα ακούσει πολλά για αυτό, ένιωθα ότι θα έμενε μέσα μου ένα απωθημένο που θα ήταν σαν αγκάθι που θα γρατζουνούσε την γλυκιά ανάμνηση της εκδρομής. Η αναποφασιστικότητα έπαιζε τραμπάλα στο κεφάλι μου την ώρα που περπατούσαμε την ήσυχη Via dei Capocci και ενίοτε κοιτούσαμε από κάποια παράθυρα το εσωτερικό διαμερισμάτων που θύμιζαν γκαλερί.
Αποφάσισα τελικά να πάμε. Οι άλλοι δύο φοβούμενοι να μην χαθούν σε περίπτωση που θα χωρίζαμε τους δρόμους μας, μιας και θα απουσίαζε ο μέχρι τώρα οδηγός τους, αποφάσισαν και αυτοί να ακολουθήσουν
Δεν μπορούσαμε να βρούμε εισιτήρια για το αστικό όμως και οι διαθέσιμες ώρες μας λιγόστευαν. Σκεφτήκαμε λοιπόν να ανεβούμε στο λεωφορείο 71 ελπίζοντας είτε να έχει μηχάνημα που θα μπορούσαμε να βγάλουμε, είτε να αγοράσουμε από κάποιον άλλο επιβάτη. Με το φόβο πάντα ότι μπορεί να μην γίνει τίποτα από αυτά τα δύο και να μας γραπώσει κάποιος ελεγκτής εισπράτωντας τις άγνωστες συνέπειες που θα εμπεριείχε αυτό για την κατάληξη της εκδρομής συν αυτά που θα άκουγα από τους άλλους
(Η πορεία μας στο monti)


Περπατήσαμε κατά μήκος του Τίβερη βλέποντας μια θρησκευτική πομπή
να διασχίζει την γέφυρα Ponte Sisto και κατευθυνθήκαμε προς την νήσο Τιβερίνα αφού κατεβήκαμε για μια μικρή βόλτα στο κάτω επίπεδο δίπλα ακριβώς από το ποτάμι.
Ο ελαφρώς γρήγορος ρυθμός του περιπάτου μας όμως μας είχε κάνει να μην απολαμβάνουμε και τόσο πολύ την διαδρομή. Σκοπός μας δεν ήταν να δούμε όσο περισσότερα μέρη γινόταν στο συντομότερο δυνατόν χρόνο λες και θα κερδίζαμε κάποιο βραβείο για αυτό αλλά να αδράξουμε και την στιγμή. Μετά από ένα μικρό συμβούλιο λήφθηκε η ιστορική απόφαση να βάλουμε χαμηλότερη ταχύτητα και να το πάμε μέχρι τα ξημερώματα η όσο θα άντεχαν τα πόδια μας τέλος πάντων!
Ανεβήκαμε στην πιο παλιά (σε λειτουργία) γέφυρα του Τίβερη(62 πχ.) που σε οδηγεί προς την νήσο, κοιτώντας από δεξιά τα ερείπια της πιο παλιάς πέτρινης γέφυρας (2ο αιώνα πχ.).
Είδαμε το θέατρο του Μαρκέλλου (13-11 π.Χ.)
που αποτελεί ένα από τα παλαιότερα σωζόμενα Ρωμαϊκά θέατρα και σταματήσαμε σε ένα super market για ανεφοδιασμό
Διασχίσαμε μια διάβαση για να περάσουμε στην απέναντι μεριά του δρόμου δεχόμενοι ένα πολιτιστικό σοκ με τα αυτοκίνητα που έκοβαν την μεγάλη ταχύτητα τους και σταματούσαν για να διαβούμε.
Ανεβήκαμε μια σκάλα φτιαγμένη με έναν ευφυέστατο τρόπο για να μην καταβάλεις ιδιαίτερο κόπο στο ανέβασμα, σχεδιασμένη από τον γνωστό Μικελάτζελο που ήταν και αρχιτέκτονας (εκτός από ζωγράφος γλύπτης και ποιητής) και βγήκαμε μπροστά στην πλατεία Καπιτωλίου που είναι σχεδιασμένη και αυτή από τον ίδιο καλλιτέχνη (καθώς και το κτίριο της πλατείας από αριστερά αλλά και το δημαρχείο που αναβαθμίστηκε από αυτόν). Εδώ βρίσκεται επίσης και το αρχαιότερο μουσείο του κόσμου.
Περπατήσαμε από την πίσω μεριά της πλατείας και εκστασιαστήκαμε κοιτώντας από ψηλά το κέντρο της Ρωμαικής αυτοκρατορίας. Την αρχαία αγορά. Ήταν ιδιαίτερα ευτυχές το γεγονός που ήταν είδαμε από εκείνο το σημείο γιατί όπως διαπιστώσαμε στην συνέχεια η παρατήρηση της ενώ περπατούσες κατά μήκος του δρόμου ήταν αδύνατη λόγω κάποιων ξύλινων ταβλών που είχαν τοποθετηθεί κατά μήκος της.
Η ώρα είχε πάει 6 και κάτι το απόγευμα και σε λίγο νύχτωνε οπότε έπρεπε να κινηθούμε λίγο γρήγορα για να προλάβουμε να δούμε το Κολοσσαίο με το φως της ημέρας αλλά και για να βγάλουμε τις απαραίτητες κλισέ φωτογραφίες
(A:Αρχαία αγορά,Β:σκάλα που οδηγεί στο Καπιτώλιο, Γ:Βιτόριο Εμανουέλε)

Προσπεράσαμε λοιπόν το επιβλητικό Βιτόριο Εμανουέλε και φτάσαμε με λίγο άγχος επιτέλους στο Κολοσσαίο ακριβώς την στιγμή που βασίλευε ο ήλιος και έτσι είχαμε την ευκαιρία μετά να το δούμε και φωτισμένο με έναν υπέροχο φαντασμαγορικό τρόπο

Πήγαμε στην βρύση που βρίσκεται απέναντι, ανεφοδιάσαμε τα μπουκαλάκια με νερό και πάλι, τσιμπήσαμε λίγο από τις προμήθειες για να πάρουμε δυνάμεις και ξεκινήσαμε για το Μonti. Μια περιοχή που όπως είχα πληροφορηθεί μαζεύει σε μεγάλο ποσοστό ντόπιους μποεμ τύπους.
Σε αυτό το σημείο να κάνω και μια παρένθεση για τους Ρωμαίους γενικότερα. Δεν φοράνε σχεδόν ποτέ φόρμες η πρόχειρο ντύσιμο εκτός και αν κάνουν γυμναστική που κάνουν αρκετοί από ότι παρατήρησα . Οι άντρες φοράνε πολύ συχνά μαντήλια στον λαιμό, καμπαρτινέ παντελόνια, πουκάμισα και τα ρούχα τους είναι πάντα από καλής ποιότητας υφάσματα, καθαρά και σιδερωμένα. Ακόμη και αυτοί που είναι ντυμένοι λίγο πιο πρόχειρα έχουν προσεγμένα ρούχα με καλό στρώσιμο επάνω τους. Σαν να μην φτάνει αυτό είναι και πολύ όμορφοι
Συνεχίζουμε με το Monti
Είναι ένα μέρος ήσυχο ως επί το πλείστον, όπου μένουν και συχνάζουν αρκετοί καλλιτέχνες, κουλτουριάρηδες, συγγραφείς και hipsters. Η πλατεία Piazza della Madonna dei Monti που μαζεύει τον περισσότερο κόσμο μοιάζει να είναι κρυμμένη από τις ορδές των τουριστών. Σίγουρα βέβαια υπάρχουν και αυτοί γιατί και εμείς που πήγαμε τέτοιοι ήμασταν
Παρά την κοσμοσυρροή στην πλατεία και τα στενά ο ήχος της οχλαγωγίας ήταν σε χαμηλά επίπεδα. Παρατηρήσαμε αρκετά καινοτόμα μαγαζιά όπως ένα με κρασιά, βιβλία και ένα επιτραπέζιο ποδοσφαιράκι!

Στρίψαμε στην Via del Boschetto και σταματήσαμε στο 132 νούμερο στο l'arte di caffe που ήταν προτεινόμενο από μια ντόπια σαν ένα από τα μέρη με τον καλύτερο καφέ. Η Via del Boschetto γενικά είναι φημισμένη για τα ρούχα της που διαφέρουν και αρκετά από αυτά είναι και vintage αλλά δεν την είδαμε ολόκληρη γιατί ο χρόνος έτρεχε όπως ο Μπόλτ
Ανηφορίσαμε την Via degli Zingari για να πάμε στην Piazza degli Zingari όπου στο νούμερο 5 μπορείς να γευτείς ένα από τα καλύτερα gelato της Ρώμης σύμφωνα με πολλές πηγές στο internet. Το Fatamorgana.
Πήραμε τα παγωτά και θρονιαστήκαμε πάνω σε κάτι καφάσια με μαξιλαράκια νιώθοντας τις γευστικές αισθήσεις μας να ταξιδεύουν σε άγνωστους τόπους.
Μέχρι αυτό το σημείο δεν είχαμε μιλήσει ιδιαίτερα μεταξύ μας για το SanLorenzo. Οι δύο από τους τέσσερις θέλαμε να πάμε αλλά το χρονοδιάγραμα που είχα κάνει είχε ξεφύγει από τα αρχικά πλαίσια. Πέρα από αυτό ήταν μια τοποθεσία που παρέκλινε από την πορεία που είχαμε για την ώρα, που δηλαδή η μία περιοχή διαδεχόταν την άλλη σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων. Πιθανόν να χανόταν αρκετός χρόνος και να μην είχαμε τις δυνάμεις ύστερα για να επισκεφτούμε αυτά που θέλανε να δούνε οι άλλοι δύο και αυτό θα με έκανε να αισθάνομαι ενοχές. Από την άλλη αν δεν πηγαίναμε, λόγω του ότι είχα ακούσει πολλά για αυτό, ένιωθα ότι θα έμενε μέσα μου ένα απωθημένο που θα ήταν σαν αγκάθι που θα γρατζουνούσε την γλυκιά ανάμνηση της εκδρομής. Η αναποφασιστικότητα έπαιζε τραμπάλα στο κεφάλι μου την ώρα που περπατούσαμε την ήσυχη Via dei Capocci και ενίοτε κοιτούσαμε από κάποια παράθυρα το εσωτερικό διαμερισμάτων που θύμιζαν γκαλερί.
Αποφάσισα τελικά να πάμε. Οι άλλοι δύο φοβούμενοι να μην χαθούν σε περίπτωση που θα χωρίζαμε τους δρόμους μας, μιας και θα απουσίαζε ο μέχρι τώρα οδηγός τους, αποφάσισαν και αυτοί να ακολουθήσουν
Δεν μπορούσαμε να βρούμε εισιτήρια για το αστικό όμως και οι διαθέσιμες ώρες μας λιγόστευαν. Σκεφτήκαμε λοιπόν να ανεβούμε στο λεωφορείο 71 ελπίζοντας είτε να έχει μηχάνημα που θα μπορούσαμε να βγάλουμε, είτε να αγοράσουμε από κάποιον άλλο επιβάτη. Με το φόβο πάντα ότι μπορεί να μην γίνει τίποτα από αυτά τα δύο και να μας γραπώσει κάποιος ελεγκτής εισπράτωντας τις άγνωστες συνέπειες που θα εμπεριείχε αυτό για την κατάληξη της εκδρομής συν αυτά που θα άκουγα από τους άλλους
(Η πορεία μας στο monti)

Last edited by a moderator: