themischar
Member
- Μηνύματα
- 512
- Likes
- 4.870
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Λίμνη Garda
- Λίμνη Garda II
- Verona - Innsbruck
- Innsbruck
- One Day Trip
- Innsbruck II
- Innsbruck - Salzburg
- Hallein, Abtenau, Hallstatt
- Dachstein Mountains - Salzburg
- Salzburg
- Salzburg - Karlovy Vary
- Karlovy Vary - Dresden
- Dresden
- Dresden - Wroclaw
- Wroclaw
- Wroclaw II
- Wroclaw - Gdansk
- Gdansk - Kaunas
- Kaunas
- Kaunas - Riga
- Riga
- Riga II
- Riga III
- Riga IV
- Riga - Tallin
- Tallin
- Tallin II
- Tallin II
- Tallin III
- Tallin IV
- Tallin V
- Tallin - Rezekne
- Rezekne - Vilnius
- Vilnius
- Vilnius II
- Vilnius - Warsaw
- Warsaw
- Warsaw II
- Warsaw III
- Warsaw IV
- Warsaw V
- Warsaw - Krakow
- Krakow - Wieliczka
- Krakow II
- Auschwitz
- Auschwitz[B] [/B] II
- Krakow III
- Krakow - Zakopane
- Zakopane
- Zakopane - Budapest
- Vilkonec
- Budapest
- Budapest II
- Budapest III
- Budapest IV
- Budapest - Novi Sad - Nis
- Nis - Λίμνη Κερκίνη - Αθήνα
15η ημέρα, Gdansk (Πολωνία) - Kaunas (Λιθουανία) & 487Km

https://drive.google.com/open?id=1fL390_OsVfIFXcqdhmdQCaeT6Lw7VOsG&usp=sharing
Ύστερα από ένα χορταστικό, χωρίς βροχή, σαρρανταοκτάωρο ξεκινάμε με ψιλόβροχο, φτου και πάλι φτου αφού σήμερα έχουμε να κάνουμε τον ΔΡΟΜΟ σε περιβάλλον μουσκεμένου πράσινου.

Που να το φανταστούμε, πως το ψιλόβροχο θα ήτανε ένα τίποτα μπροστά σ΄ αυτό που ακολούθησε.
Μετά τα πρώτα 30km με κατεύθυνση προς Elblag άρχιζαν έργα αποκατάστασης του δρόμου που κράτησαν ως τα επόμενα 120 km! (το Κιάτο - Πάτρα, της τότε εποχής ωχριούσε). Αυτά τα έργα ήταν σε προοδευτική εξέλιξη και εφέτος (2η φάση στα επόμενα km, όπως πληροφορήθηκα από φίλο). Μονή άνοδος & κάθοδος, χωρίς ίχνος διαχωριστικής γραμμής, με βροχή και με μπόλικη -μα μπόλικη- λασπονταλίκα.
Όπου υπήρχε λωρίδα ασφαλείας, δε μπορώ να πω, την τίμησα δεόντως ! ! !
Όμως, ως επί το πλείστον συμβαίνει πάντοτε, στην πορεία ανατράπηκαν όλα, με τον καιρό να έχει βελτιωθεί και το δρόμο μας να έχει γίνει τυπικός απίστευτος βόρειο-ευρωπαϊκό-επαρχιακός.



Ανεπανάληπτη διαδρομή η διάσχιση της οροσειράς της Μαζουρίας.
Δεκάδες μικρά γραφικά χωριουδάκια και ατελείωτες μικρές και μεγαλύτερες λίμνες συνέθεταν με τον καλό καιρό (άπνοια, με έναν ήλιο να μπαινοβγαίνει και τη θερμοκρασία να μην ξεπερνά τους 25°C) ένα παζλ αξιολάτρευτο και συνάμα αλησμόνητο.




Η Μαζουρία (Mazury) είναι μια περιοχή της Πολωνίας διάσημη για τις λίμνες της που ξεπερνούν τις 2.000. Η περιοχή είναι πλούσια σε δάση, γοητευτικά μικρά χωριά & μικρές πόλεις. Έχει διάσπαρτα πολλά αγροκτήματα και κατακλϋζεται όλο το χρόνο από τους λάτρεις των ¨θαλάσσιων¨ σπορ (από καγιάκ μέχρι ιστιοπλοΐα, ψάρεμα ή απλά κολύμπι).



Η κίνηση εξακολουθεί να είναι μηδαμινή, η πρόσφυση του δρόμου καλή, αλλά η απόσταση δεν ¨μαζεύεται¨ και εύκολα όταν δεν μπορείς να ανοίξεις λιγουλάκι το γκάζι σου.


Διασχίζουμε με ρυθμό τη μεγαλόπολη Olsztyn και φθάνουμε να περάσουμε από ένα γεφύρι μπροστά απο το οποίο έχουν σταματήσει τα προπορευόμενα αυτοκίνητα. Η γέφυρα έχει σηκωθεί γιατί στα νερά του ποταμού μια Flotilla μικρών ιστιοπλοίκών σκαφών αρμένιζε χαρωπά δίχως ίχνος βιασύνης.
Δεν περιμέναμε ούτε λεπτό, αναστροφή με παράκαμψη από άλλο σημείο και όπου φύγει - φύγει.





Η περιοχή της Μαζουρίας προσελκύει επίσης και όσους ενδιαφέρονται για την Ιστορία γιατί σε αυτή την πανδαισία του δάσους υπάρχει ένας απομωνομενος τόπος που ονομάζεται Wolf's Lair. Είναι εκείνο το μέρος, όπου, ο Χίτλερ πέρασε πάνω από 800 ημέρες καλά κρυμμένος κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
Ήταν ένας άκρως απόρρητος, υψηλής ασφάλειας τόπος χωμένος και χαμένος βαθειά στα δάση της Μαζουρίας περίπου 8 Km ανατολικά της μικρής πόλης Rastenburg.
Και παρά τις τρεις ζώνες ασφάλειας που είχε, εκεί έγινε στις 20-07-1944, η πιο αξιοσημείωτη απόπειρα δολοφονίας εναντίον του Χίτλερ.
Η αρχική μας πρόθεση ήταν να το επισκεφθούμε, κόβωντας δρόμο, όταν θα φτάναμε στο χωριό Mragovo που είναι 60km μετά την μεγαλόπολη Olsztyn.
Όμως κάτι τα έργα στην αρχή της διαδρομής, κάτι οι πολύ χαμηλές ταχύτητες <60km/h μας είχαν ήδη καθυστερήσει κατά πολύ, και το Mragovo - Rastenburg - Mragovo (δεν έπαιζε & κάποιο άλλο σενάριο) να είναι πλέον απρόσιτο με το τουλάχιστον 2,5ώρο που απαιτούσε.



Μεγάλος ο ενθουσιασμός μας για αυτόν τον τόπο που θα μπορούσαμε να περάσουμε εβδομάδες διανύοντας τα ποτάμια, τις λίμνες και τα κανάλια τους που τα καθιστούν ένα από τα ομορφότερα δρομολόγια εσωτερικής ναυσιπλοΐας στην Ευρώπη. Αντ' αυτού, προσπεράσαμε τον τόπο σε λίγες ώρες, σαν της ημέρας τα φαντάσματα. Που να πρωτοπάει κανείς!
Οξύμωρο ; Το λιγότερο που μπορεί να λεχθεί.
Οψόμεθα, όμως, που θα πάει γιατί θέλουμε να πιστεύουμε πως κάποια άλλη φορά θα πραγματοποιηθεί με ευνοϊκότερες συνθήκες.
Τα σύνορα Πολωνίας - Λιθουανίας δεν ήταν τίποτα παραπάνω από μια πινακίδα ένθεν κι´ εντεύθεν των χωρών και με ένα εγκαταλελειμένο φυλάκιο εποχής, σε μια άκρη, να θυμίζει τις άλλες εποχές.
Ο δρόμος συνεχίζεται σε παρεμφερές περιβάλλον, αλλά μετά από κάποια km ξανοίγεται και γίνεται αυτοκινητόδρομος με δυό λωρίδες/κατεύθυνση για αρκετά km και σε καλή κατάσταση. Παράλληλα, κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα σταθερά φωτογραφικά radar της τροχαίας στην άκρη του δρόμου. Γενικότερα, δεν συναντήσαμε άλλη ιδιαίτερη αστυνόμευση στο οδικό δίκτυο.
Τα όρια ταχύτητας, γεγονός που φάνηκε αμέσως, οι περισσότεροι τα τηρούσαν και αλίμονο εξαιρέσεις υπήρξαν όπως πάντα υπάρχουν. Στα θετικά της οδηγικής των παιδείας ήταν και το γεγονός πως όταν προσπερνούσαν το προπορευόμενο όχημα έκοβαν έγκαιρα δεξιά με την αριστερή λωρίδα να μένει σχεδόν πάντα άδεια (όπως δηλ. συμβαίνει και στην Ελλάδα) !

https://drive.google.com/open?id=1fL390_OsVfIFXcqdhmdQCaeT6Lw7VOsG&usp=sharing
Ύστερα από ένα χορταστικό, χωρίς βροχή, σαρρανταοκτάωρο ξεκινάμε με ψιλόβροχο, φτου και πάλι φτου αφού σήμερα έχουμε να κάνουμε τον ΔΡΟΜΟ σε περιβάλλον μουσκεμένου πράσινου.

Που να το φανταστούμε, πως το ψιλόβροχο θα ήτανε ένα τίποτα μπροστά σ΄ αυτό που ακολούθησε.
Μετά τα πρώτα 30km με κατεύθυνση προς Elblag άρχιζαν έργα αποκατάστασης του δρόμου που κράτησαν ως τα επόμενα 120 km! (το Κιάτο - Πάτρα, της τότε εποχής ωχριούσε). Αυτά τα έργα ήταν σε προοδευτική εξέλιξη και εφέτος (2η φάση στα επόμενα km, όπως πληροφορήθηκα από φίλο). Μονή άνοδος & κάθοδος, χωρίς ίχνος διαχωριστικής γραμμής, με βροχή και με μπόλικη -μα μπόλικη- λασπονταλίκα.
Όπου υπήρχε λωρίδα ασφαλείας, δε μπορώ να πω, την τίμησα δεόντως ! ! !
Όμως, ως επί το πλείστον συμβαίνει πάντοτε, στην πορεία ανατράπηκαν όλα, με τον καιρό να έχει βελτιωθεί και το δρόμο μας να έχει γίνει τυπικός απίστευτος βόρειο-ευρωπαϊκό-επαρχιακός.



Ανεπανάληπτη διαδρομή η διάσχιση της οροσειράς της Μαζουρίας.
Δεκάδες μικρά γραφικά χωριουδάκια και ατελείωτες μικρές και μεγαλύτερες λίμνες συνέθεταν με τον καλό καιρό (άπνοια, με έναν ήλιο να μπαινοβγαίνει και τη θερμοκρασία να μην ξεπερνά τους 25°C) ένα παζλ αξιολάτρευτο και συνάμα αλησμόνητο.




Η Μαζουρία (Mazury) είναι μια περιοχή της Πολωνίας διάσημη για τις λίμνες της που ξεπερνούν τις 2.000. Η περιοχή είναι πλούσια σε δάση, γοητευτικά μικρά χωριά & μικρές πόλεις. Έχει διάσπαρτα πολλά αγροκτήματα και κατακλϋζεται όλο το χρόνο από τους λάτρεις των ¨θαλάσσιων¨ σπορ (από καγιάκ μέχρι ιστιοπλοΐα, ψάρεμα ή απλά κολύμπι).



Η κίνηση εξακολουθεί να είναι μηδαμινή, η πρόσφυση του δρόμου καλή, αλλά η απόσταση δεν ¨μαζεύεται¨ και εύκολα όταν δεν μπορείς να ανοίξεις λιγουλάκι το γκάζι σου.


Διασχίζουμε με ρυθμό τη μεγαλόπολη Olsztyn και φθάνουμε να περάσουμε από ένα γεφύρι μπροστά απο το οποίο έχουν σταματήσει τα προπορευόμενα αυτοκίνητα. Η γέφυρα έχει σηκωθεί γιατί στα νερά του ποταμού μια Flotilla μικρών ιστιοπλοίκών σκαφών αρμένιζε χαρωπά δίχως ίχνος βιασύνης.
Δεν περιμέναμε ούτε λεπτό, αναστροφή με παράκαμψη από άλλο σημείο και όπου φύγει - φύγει.





Η περιοχή της Μαζουρίας προσελκύει επίσης και όσους ενδιαφέρονται για την Ιστορία γιατί σε αυτή την πανδαισία του δάσους υπάρχει ένας απομωνομενος τόπος που ονομάζεται Wolf's Lair. Είναι εκείνο το μέρος, όπου, ο Χίτλερ πέρασε πάνω από 800 ημέρες καλά κρυμμένος κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.
Ήταν ένας άκρως απόρρητος, υψηλής ασφάλειας τόπος χωμένος και χαμένος βαθειά στα δάση της Μαζουρίας περίπου 8 Km ανατολικά της μικρής πόλης Rastenburg.
Και παρά τις τρεις ζώνες ασφάλειας που είχε, εκεί έγινε στις 20-07-1944, η πιο αξιοσημείωτη απόπειρα δολοφονίας εναντίον του Χίτλερ.
Η αρχική μας πρόθεση ήταν να το επισκεφθούμε, κόβωντας δρόμο, όταν θα φτάναμε στο χωριό Mragovo που είναι 60km μετά την μεγαλόπολη Olsztyn.
Όμως κάτι τα έργα στην αρχή της διαδρομής, κάτι οι πολύ χαμηλές ταχύτητες <60km/h μας είχαν ήδη καθυστερήσει κατά πολύ, και το Mragovo - Rastenburg - Mragovo (δεν έπαιζε & κάποιο άλλο σενάριο) να είναι πλέον απρόσιτο με το τουλάχιστον 2,5ώρο που απαιτούσε.



Μεγάλος ο ενθουσιασμός μας για αυτόν τον τόπο που θα μπορούσαμε να περάσουμε εβδομάδες διανύοντας τα ποτάμια, τις λίμνες και τα κανάλια τους που τα καθιστούν ένα από τα ομορφότερα δρομολόγια εσωτερικής ναυσιπλοΐας στην Ευρώπη. Αντ' αυτού, προσπεράσαμε τον τόπο σε λίγες ώρες, σαν της ημέρας τα φαντάσματα. Που να πρωτοπάει κανείς!
Οξύμωρο ; Το λιγότερο που μπορεί να λεχθεί.
Οψόμεθα, όμως, που θα πάει γιατί θέλουμε να πιστεύουμε πως κάποια άλλη φορά θα πραγματοποιηθεί με ευνοϊκότερες συνθήκες.
Τα σύνορα Πολωνίας - Λιθουανίας δεν ήταν τίποτα παραπάνω από μια πινακίδα ένθεν κι´ εντεύθεν των χωρών και με ένα εγκαταλελειμένο φυλάκιο εποχής, σε μια άκρη, να θυμίζει τις άλλες εποχές.
Ο δρόμος συνεχίζεται σε παρεμφερές περιβάλλον, αλλά μετά από κάποια km ξανοίγεται και γίνεται αυτοκινητόδρομος με δυό λωρίδες/κατεύθυνση για αρκετά km και σε καλή κατάσταση. Παράλληλα, κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα σταθερά φωτογραφικά radar της τροχαίας στην άκρη του δρόμου. Γενικότερα, δεν συναντήσαμε άλλη ιδιαίτερη αστυνόμευση στο οδικό δίκτυο.
Τα όρια ταχύτητας, γεγονός που φάνηκε αμέσως, οι περισσότεροι τα τηρούσαν και αλίμονο εξαιρέσεις υπήρξαν όπως πάντα υπάρχουν. Στα θετικά της οδηγικής των παιδείας ήταν και το γεγονός πως όταν προσπερνούσαν το προπορευόμενο όχημα έκοβαν έγκαιρα δεξιά με την αριστερή λωρίδα να μένει σχεδόν πάντα άδεια (όπως δηλ. συμβαίνει και στην Ελλάδα) !
Last edited: