gioske
Member
- Μηνύματα
- 172
- Likes
- 1.095
- Ταξίδι-Όνειρο
- Θιβετ
10η ημέρα (27/05)
Υπάρχουν τρεις τρόποι για να επισκεφθείς το Grand Canyon (εφεξής GC) από το Las Vegas, με αυτοκίνητο. Ο εύκολος, ο δύσκολος και ο ιδανικός τρόπος. Ο εύκολος είναι να οδηγήσεις για 200 χλμ περίπου μέχρι το δυτικό άκρο του φαραγγιού, να ανέβεις στο skywalk και να γυρίσεις πίσω. Ναι μεν η αίσθηση ότι κρέμεσαι πάνω από το κενό είναι ωραία αλλά η θέα δεν είναι τόσο εντυπωσιακή. Ο δύσκολος τρόπος είναι να οδηγήσεις μέχρι το βόρειο άκρο (North rim) για 450 χλμ ,με δύσκολη πρόσβαση (η οποία διακόπτεται τους φθινοπωρινούς-χειμερινούς μήνες) και λίγες τουριστικές υποδομές. Ο ιδανικός τρόπος (και ο προτιμώμενος από τους γνώστες του φαραγγιού) είναι να φτάσεις στο νότιο άκρο (South Rim) οδηγώντας για αρκετά χιλιόμετρα (440 περίπου) πάνω στον I-93 South μέχρι Kingman και έπειτα στον I-40 East μέχρι το Williams. Η διαδρομή είναι μέτριου ενδιαφέροντος μέχρι που μπαίνεις στο δάσος, στο The Kaibab National Forest με κατεύθυνση στο Grand Canyon Village. Εκεί μπορείς να παρκάρεις το αυτοκίνητό σου και να πάρεις δωρεάν (αφού έχεις πληρώσει 30USD ανά αυτοκίνητο στην είσοδο) τα λεωφορεία που θα σε κάνουν περιοδεία σε διάφορα σημεία με εξαιρετική θέα προς το φαράγγι.
Το νότιο άκρο δεν επιλέγεται τυχαία από την πλειοψηφία των επισκεπτών. Εκτός από άρτιες υποδομές, έχει και τα περισσότερα σημεία με θέα (vista points), περίπου 50. Υπάρχουν 3 διαφορετικά δρομολόγια λεωφορείων, όπου μπορείς να τα χρησιμοποιείς απεριόριστα για να μετακινηθείς μεταξύ των vista points (βλέπε εδώ για λεπτομέρειες).
Αυτό το φυσικό θαύμα με μήκος 446 χιλιομέτρων, πλάτος μεταξύ 6,5 και 29 χιλιομέτρων και βάθος που φτάνει τα 1,8 χιλιόμετρα είναι αποτέλεσμα της διαβρωτικής επίδραση εκατομμυρίων ετών του ποταμού Κολοράντο και των παραποτάμων του. Σε αυτά τα στοιχεία της φύσης αποδόθηκαν θεϊκές ιδιότητες και λατρεύτηκαν ως τέτοια από τους ιθαγενείς, για χιλιάδες χρόνια. Ο πρώτος Ευρωπαίος που πάτησε το πόδι του μέσα στο φαράγγι ήταν ένας Ισπανός κονκισταδόρ το 1540 και για 2 αιώνες μετά κανείς δεν το ξανατόλμησε.
Κατεβαίνοντας από το λεωφορείο στο πρώτο vista point, η αρχική εντύπωση ήταν μάλλον χλιαρή. Η πρώτη ματιά προς το φαράγγι δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα, δεν το πανηγύρισα κιόλας. Κάπου είχα διαβάσει (δεν θυμάμαι που) ότι στην αρχή και μέχρι να προσαρμόσεις το βλέμμα σου στο μέγεθος που απλώνεται μπροστά σου σε όλες τις διαστάσεις, ίσως και να μην ενθουσιαστείς, ίσως να σου φανεί μικρό και ρηχό. Ωραία, σκέφτηκα, ας δώσω λίγο χρόνο προσαρμογής μήπως και βελτιωθεί το πράγμα. Όσο η ώρα περνούσε και στρέφοντας το βλέμμα πανοραμικά (μιας και η θέα ήταν ανεμπόδιστη και απέραντη) κατάφερα να αποκτήσω αίσθηση και των τριών διαστάσεων του φαραγγιού. Στο πεντάλεπτο, δεν μπορούσα να μιλήσω. Με κατέκλυσε ένα ιερό δέος, μια αίσθηση ασημαντότητας μπροστά στο ασύλληπτο έργο της φύσης. Αλλά ταυτόχρονα αισθάνθηκα μοναδικά τυχερός λες και όλο αυτό το μεγαλείο δημιουργήθηκε μόνο και μόνο για να το αντικρίσουν τα μάτια μου και να το θαυμάσουν. Λες και η Ανθρωπική Αρχή (*), επινοήθηκε για αυτήν ακριβώς τη στιγμή στον χωροχρόνο, για το Εδώ και το Τώρα...
* Στην αστροφυσική και στην κοσμολογία υπάρχει η λεγόμενη Ανθρωπική Αρχή. Σύμφωνα με αυτήν το Σύμπαν άρα και ο Κόσμος μας δημιουργήθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να είμαστε εδώ για να το παρατηρήσουμε. Αν δηλαδή άλλαζε έστω και κάποια ελάχιστη μεταβλητή στις κοσμικές εξισώσεις, οποιαδήποτε έμβια ζωή άρα και ο άνθρωπος δεν θα δημιουργούνταν, άρα δεν θα μπορούσε και να θαυμάσει την απέραντη ομορφιά της Ζωής. Η τύχη μας αυτή είναι ασύλληπτη, ας την εξαργυρώσουμε λοιπόν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.*
Ούτε που καταλάβαμε πως πέρασε η ώρα, καθώς βρεθήκαμε στο δυτικότερο vista point του πάρκου, το Hermits Rest. Ο ήλιος είχε κατέβει χαμηλά και και οι επισκέπτες συνωστίζονταν και ετοίμαζαν τις φωτογραφικές τους μηχανές. Η απαθανάτιση της δύσης του ηλίου είναι από τα highlights της εκδρομής, και όχι άδικα. Η τελευταία εικόνα μας από το GC, ήταν τόσο έντονη που βουρκώσαμε. Οι αχτίνες του ήλιου ψηλάφισαν για τελευταία φορά σήμερα την πανάρχαια επιδερμίδα, εξευμενίζοντας τις χθόνιες θεότητες του Φαραγγιού και σκορπώντας ασήμι στη ράχη το ζωοδότη ποταμού Colorado...
Τα υπόλοιπα ήταν μια τυπική διαδικασία. Νύχτωσε για τα καλά πια και ο δρόμος της επιστροφής φάνηκε πιο σύντομος, πιο ξεκούραστος. Οι έντονες εικόνες της ημέρας αντηχούσαν ακόμη στο μυαλό κάνοντας ακόμη και την βαρετή, νυχτερινή διαδρομή μέσα από την έρημο της Αριζόνα, ενδιαφέρουσα. Τα φώτα της Αμαρτωλής Πόλης, αυτά που σύμφωνα με κάποιες φήμες δεν έχουν σβήσει ποτέ, φάνηκαν στον ορίζοντα...
Υπάρχουν τρεις τρόποι για να επισκεφθείς το Grand Canyon (εφεξής GC) από το Las Vegas, με αυτοκίνητο. Ο εύκολος, ο δύσκολος και ο ιδανικός τρόπος. Ο εύκολος είναι να οδηγήσεις για 200 χλμ περίπου μέχρι το δυτικό άκρο του φαραγγιού, να ανέβεις στο skywalk και να γυρίσεις πίσω. Ναι μεν η αίσθηση ότι κρέμεσαι πάνω από το κενό είναι ωραία αλλά η θέα δεν είναι τόσο εντυπωσιακή. Ο δύσκολος τρόπος είναι να οδηγήσεις μέχρι το βόρειο άκρο (North rim) για 450 χλμ ,με δύσκολη πρόσβαση (η οποία διακόπτεται τους φθινοπωρινούς-χειμερινούς μήνες) και λίγες τουριστικές υποδομές. Ο ιδανικός τρόπος (και ο προτιμώμενος από τους γνώστες του φαραγγιού) είναι να φτάσεις στο νότιο άκρο (South Rim) οδηγώντας για αρκετά χιλιόμετρα (440 περίπου) πάνω στον I-93 South μέχρι Kingman και έπειτα στον I-40 East μέχρι το Williams. Η διαδρομή είναι μέτριου ενδιαφέροντος μέχρι που μπαίνεις στο δάσος, στο The Kaibab National Forest με κατεύθυνση στο Grand Canyon Village. Εκεί μπορείς να παρκάρεις το αυτοκίνητό σου και να πάρεις δωρεάν (αφού έχεις πληρώσει 30USD ανά αυτοκίνητο στην είσοδο) τα λεωφορεία που θα σε κάνουν περιοδεία σε διάφορα σημεία με εξαιρετική θέα προς το φαράγγι.
Το νότιο άκρο δεν επιλέγεται τυχαία από την πλειοψηφία των επισκεπτών. Εκτός από άρτιες υποδομές, έχει και τα περισσότερα σημεία με θέα (vista points), περίπου 50. Υπάρχουν 3 διαφορετικά δρομολόγια λεωφορείων, όπου μπορείς να τα χρησιμοποιείς απεριόριστα για να μετακινηθείς μεταξύ των vista points (βλέπε εδώ για λεπτομέρειες).
Αυτό το φυσικό θαύμα με μήκος 446 χιλιομέτρων, πλάτος μεταξύ 6,5 και 29 χιλιομέτρων και βάθος που φτάνει τα 1,8 χιλιόμετρα είναι αποτέλεσμα της διαβρωτικής επίδραση εκατομμυρίων ετών του ποταμού Κολοράντο και των παραποτάμων του. Σε αυτά τα στοιχεία της φύσης αποδόθηκαν θεϊκές ιδιότητες και λατρεύτηκαν ως τέτοια από τους ιθαγενείς, για χιλιάδες χρόνια. Ο πρώτος Ευρωπαίος που πάτησε το πόδι του μέσα στο φαράγγι ήταν ένας Ισπανός κονκισταδόρ το 1540 και για 2 αιώνες μετά κανείς δεν το ξανατόλμησε.
Κατεβαίνοντας από το λεωφορείο στο πρώτο vista point, η αρχική εντύπωση ήταν μάλλον χλιαρή. Η πρώτη ματιά προς το φαράγγι δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα, δεν το πανηγύρισα κιόλας. Κάπου είχα διαβάσει (δεν θυμάμαι που) ότι στην αρχή και μέχρι να προσαρμόσεις το βλέμμα σου στο μέγεθος που απλώνεται μπροστά σου σε όλες τις διαστάσεις, ίσως και να μην ενθουσιαστείς, ίσως να σου φανεί μικρό και ρηχό. Ωραία, σκέφτηκα, ας δώσω λίγο χρόνο προσαρμογής μήπως και βελτιωθεί το πράγμα. Όσο η ώρα περνούσε και στρέφοντας το βλέμμα πανοραμικά (μιας και η θέα ήταν ανεμπόδιστη και απέραντη) κατάφερα να αποκτήσω αίσθηση και των τριών διαστάσεων του φαραγγιού. Στο πεντάλεπτο, δεν μπορούσα να μιλήσω. Με κατέκλυσε ένα ιερό δέος, μια αίσθηση ασημαντότητας μπροστά στο ασύλληπτο έργο της φύσης. Αλλά ταυτόχρονα αισθάνθηκα μοναδικά τυχερός λες και όλο αυτό το μεγαλείο δημιουργήθηκε μόνο και μόνο για να το αντικρίσουν τα μάτια μου και να το θαυμάσουν. Λες και η Ανθρωπική Αρχή (*), επινοήθηκε για αυτήν ακριβώς τη στιγμή στον χωροχρόνο, για το Εδώ και το Τώρα...
* Στην αστροφυσική και στην κοσμολογία υπάρχει η λεγόμενη Ανθρωπική Αρχή. Σύμφωνα με αυτήν το Σύμπαν άρα και ο Κόσμος μας δημιουργήθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να είμαστε εδώ για να το παρατηρήσουμε. Αν δηλαδή άλλαζε έστω και κάποια ελάχιστη μεταβλητή στις κοσμικές εξισώσεις, οποιαδήποτε έμβια ζωή άρα και ο άνθρωπος δεν θα δημιουργούνταν, άρα δεν θα μπορούσε και να θαυμάσει την απέραντη ομορφιά της Ζωής. Η τύχη μας αυτή είναι ασύλληπτη, ας την εξαργυρώσουμε λοιπόν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.*



















Ούτε που καταλάβαμε πως πέρασε η ώρα, καθώς βρεθήκαμε στο δυτικότερο vista point του πάρκου, το Hermits Rest. Ο ήλιος είχε κατέβει χαμηλά και και οι επισκέπτες συνωστίζονταν και ετοίμαζαν τις φωτογραφικές τους μηχανές. Η απαθανάτιση της δύσης του ηλίου είναι από τα highlights της εκδρομής, και όχι άδικα. Η τελευταία εικόνα μας από το GC, ήταν τόσο έντονη που βουρκώσαμε. Οι αχτίνες του ήλιου ψηλάφισαν για τελευταία φορά σήμερα την πανάρχαια επιδερμίδα, εξευμενίζοντας τις χθόνιες θεότητες του Φαραγγιού και σκορπώντας ασήμι στη ράχη το ζωοδότη ποταμού Colorado...



Τα υπόλοιπα ήταν μια τυπική διαδικασία. Νύχτωσε για τα καλά πια και ο δρόμος της επιστροφής φάνηκε πιο σύντομος, πιο ξεκούραστος. Οι έντονες εικόνες της ημέρας αντηχούσαν ακόμη στο μυαλό κάνοντας ακόμη και την βαρετή, νυχτερινή διαδρομή μέσα από την έρημο της Αριζόνα, ενδιαφέρουσα. Τα φώτα της Αμαρτωλής Πόλης, αυτά που σύμφωνα με κάποιες φήμες δεν έχουν σβήσει ποτέ, φάνηκαν στον ορίζοντα...
Last edited: