gioske
Member
- Μηνύματα
- 172
- Likes
- 1.095
- Ταξίδι-Όνειρο
- Θιβετ
3η ημέρα (20/05)
Η ημέρα που θα ακολουθήσει μέλλει να αποδειχθεί πιο κουραστική από την προηγούμενη. Το περπάτημα που θα απαιτηθεί για να καλυφθεί η απόσταση που προγραμματίσαμε για σήμερα είναι μπόλικο και το ανεβοκατέβασμα σε μερικούς από τους πενήντα λόφους της πόλης δεν θα κάνει το πράγμα ευκολότερο. Η έναρξη δίνεται στην στάση του λεωφορείου που θα μας μεταφέρει στο πάρκο GoldenGate, το οποίο παρά το όνομά του είναι αρκετά μακριά από την ομώνυμη γέφυρα. Πληρώνουμε 2$ έκαστος για απλή διαδρομή, ένα λογικό αντίτιμο για να συγχρωτιστείς με τους καθημερινούς χρήστες του μητροπολιτικού δικτύου συγκοινωνίας της πόλης, και αναχωρούμε.
Το λεωφορείο μας αφήνει στην ανατολική είσοδο του πάρκου και ρίχνοντας μια ματιά στα στοιχεία του όπως προκύπτουν από τον οδηγό του NationalGeographic, μένουμε άφωνοι. Ωραία, στον χάρτη μας φαίνεται μεγάλο πάρκο, αλλά αυτό που απλώνεται μπροστά μας δεν έχει προηγούμενο. Εκτείνεται σε περίπου 4.000 στρέμματα καταλήγοντας στην ακτή του ωκεανού, δέχεται περίπου 13.000.000 επισκέπτες το χρόνο, έχει μουσεία, έχει ενυδρείο – πλανητάριο – μουσείο φυσικής ιστορίας, έχει αμέτρητους χώρους ψυχαγωγίας για όλες τις ηλικίες, έχει τον παλιότερο γιαπωνέζικο κήπο της Αμερικής και άκουσον άκουσον έχει και εκτροφείο για βίσονες. Αφού κάνουμε μια μικρή βόλτα που μας φέρνει κοντά στη μέση του, αποφασίζουμε πως πρέπει να συνεχίσουμε εκτός πάρκου, ο ήλιος έχει μεσουρανήσει πια.








Η περιοχή που συνορεύει δυτικά με το πάρκο είναι η περίφημη Haight-Ashbury, η χίπικη ψυχή του Σαν Φρανσίσκο. Η κεντρική αρτηρία της περιοχής είναι η HaightSt, που βρίθει από μαγαζιά έθνικ ρούχων, ειδών διατροφής από βιολογικές πηγές και γενικά αυτής της εναλλακτικής κουλτούρας που άρχισε εκεί στα ‘60s. Για την ιστορία να αναφέρω ότι αυτό το κίνημα των παιδιών των λουλουδιών είδε το απόγειό του το καλοκαίρι του 1967, «το καλοκαίρι της αγάπης». Χιλιάδες χίπις συνέρρευσαν τότε στην περιοχή και την έκανα δικιά τους, με την συνοδεία γνωστών καλλιτεχνών της εποχής όπως Grateful Dead, Janis Joplin και Jefferson Airplane που έμεναν μόνιμα εκεί. Εκτός από την προφανή σημερινή εμπορευματοποίηση του κινήματος που (κατά τη γνώμη μου) έγινε παρακλάδι του καταναλωτισμού, η βόλτα αξίζει και με το παραπάνω. Τα πρόσωπα των ανθρώπων που δεν φέρουν τη βαριά σκιά της αμερικανικής μεγαλούπολης, τα ωραία συνοικιακά καφέ (το Coffee to the People μας άρεσε ιδιαίτερα), τα καλοδιατηρημένα βικτωριανά σπίτια συνθέτουν μια από τις πιο ωραίες γειτονιές που έχουμε δει.












Συνεχίζουμε όλο δυτικά και διασχίζοντας το πάρκο BuenaVista, καταλήγουμε στην διασταύρωση της 17St και της Castro, όπου το CastroTheatre σηματοδοτεί την απαρχή της ομώνυμης περιοχής. Είναι η ¨γειτονιά¨ της gayκοινότητας της πόλης, μια ιδιαίτερα ζωντανή και ευκατάστατη συνοικία, που οφείλει πολλά στον πολιτικό των 60’s Harvey Milk (ο SeanPenn υποδύθηκε το 2008 τον ομώνυμο ρόλο που του χάρισε το όσκαρ ηθοποιίας), υπέρμαχο των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων και πολέμιο των διακρίσεων εναντίων τους. Η σημαία με τα χρώματα του ουράνιου τόξου κυματίζει παντού στην περιοχή δηλώνοντας τον κυρίαρχο προσανατολισμό της.




Κολλητά με την Castro, απλώνεται η περιοχή Mission που κατοικοεδρεύει η ισπανόφωνη κοινότητα της πόλης και επιβιώνει ακόμη το παλιότερο κτίριο της πόλης (από το 1776), το κτίριο της ιεραποστολής του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης ή Mission Dolores όπως είναι πιο γνωστό. Φθάνουμε όμως λίγο μετά τις 16.30 για να διαπιστώσουμε προς απογοήτευσή μας ότι το κτίριο έκλεισε για τους επισκέπτες. Απτόητοι όμως συνεχίζουμε για την δεύτερη και πιο επίκαιρη ατραξιόν της περιοχής, τα μεξικάνικα φαγάδικα. Ακολουθώντας το ένστικτό μας, που φορές αντικαθίσταται από το appτου TrioAdvisor, καταλήγουμε στο LaCumbre για να δοκιμάσουμε μπουρίτο αλά "Mission-Style". Απόλυτα ικανοποιημένοι από την επιλογή μας και μετά την απαραίτητη φωτογράφηση από τον ιδιοκτήτη (που θύμιζε μεξικανό από ταινία του Tarantino), συνεχίζουμε τη βόλτα μας για το τρίτο δυνατό στοιχείο της περιοχής, τα γκράφιτι ή muralsόπως λένε οι ντόπιοι. Σοκάκια δρόμων και προσόψεις κτιρίων που έγιναν ο καμβάς των καλλιτεχνών του δρόμου που εκφράζουν τις αγωνίες , τις ανάγκες και τα όνειρά μιας ολόκληρης κοινότητας.









Ακολουθώντας το ζεστό φως του απογεύματος καταλήγουμε, όχι τυχαία, στην πλατεία Alamo. Εκεί στην SteinerSt, μια συστάδα βικτοριανών κατοικιών αναδεικνύουν όλη την ομορφιά τους αυτή την συγκεκριμένη ώρα, την χρυσή ώρα των φωτογράφων. Είναι οι περίφημες Painted Ladies, ένα πολυφωτογραφημένο ορόσημο της πόλης, μιας και στο φόντο του πλάνου διαγράφεται η κορυφογραμμή των ουρανοξυστών του οικονομικού κέντρου. Με μιας αρχίζει ο αγώνας δρόμου ενάντια στον ανίκητο αντίπαλο, τον Χρόνο. Τελευταίες στιγμές για να φυλακίσεις αιώνια το χρυσίζον φως. Στήνεις τον τρίποδα, φτιάχνεις το κάδρο σου, περνάς τις ρυθμίσεις στην μηχανή και κλικάρεις. Και ξανά, και ξανά και ξανά. Μέχρι που πια βράδιασε…





Η ημέρα που θα ακολουθήσει μέλλει να αποδειχθεί πιο κουραστική από την προηγούμενη. Το περπάτημα που θα απαιτηθεί για να καλυφθεί η απόσταση που προγραμματίσαμε για σήμερα είναι μπόλικο και το ανεβοκατέβασμα σε μερικούς από τους πενήντα λόφους της πόλης δεν θα κάνει το πράγμα ευκολότερο. Η έναρξη δίνεται στην στάση του λεωφορείου που θα μας μεταφέρει στο πάρκο GoldenGate, το οποίο παρά το όνομά του είναι αρκετά μακριά από την ομώνυμη γέφυρα. Πληρώνουμε 2$ έκαστος για απλή διαδρομή, ένα λογικό αντίτιμο για να συγχρωτιστείς με τους καθημερινούς χρήστες του μητροπολιτικού δικτύου συγκοινωνίας της πόλης, και αναχωρούμε.
Το λεωφορείο μας αφήνει στην ανατολική είσοδο του πάρκου και ρίχνοντας μια ματιά στα στοιχεία του όπως προκύπτουν από τον οδηγό του NationalGeographic, μένουμε άφωνοι. Ωραία, στον χάρτη μας φαίνεται μεγάλο πάρκο, αλλά αυτό που απλώνεται μπροστά μας δεν έχει προηγούμενο. Εκτείνεται σε περίπου 4.000 στρέμματα καταλήγοντας στην ακτή του ωκεανού, δέχεται περίπου 13.000.000 επισκέπτες το χρόνο, έχει μουσεία, έχει ενυδρείο – πλανητάριο – μουσείο φυσικής ιστορίας, έχει αμέτρητους χώρους ψυχαγωγίας για όλες τις ηλικίες, έχει τον παλιότερο γιαπωνέζικο κήπο της Αμερικής και άκουσον άκουσον έχει και εκτροφείο για βίσονες. Αφού κάνουμε μια μικρή βόλτα που μας φέρνει κοντά στη μέση του, αποφασίζουμε πως πρέπει να συνεχίσουμε εκτός πάρκου, ο ήλιος έχει μεσουρανήσει πια.








Η περιοχή που συνορεύει δυτικά με το πάρκο είναι η περίφημη Haight-Ashbury, η χίπικη ψυχή του Σαν Φρανσίσκο. Η κεντρική αρτηρία της περιοχής είναι η HaightSt, που βρίθει από μαγαζιά έθνικ ρούχων, ειδών διατροφής από βιολογικές πηγές και γενικά αυτής της εναλλακτικής κουλτούρας που άρχισε εκεί στα ‘60s. Για την ιστορία να αναφέρω ότι αυτό το κίνημα των παιδιών των λουλουδιών είδε το απόγειό του το καλοκαίρι του 1967, «το καλοκαίρι της αγάπης». Χιλιάδες χίπις συνέρρευσαν τότε στην περιοχή και την έκανα δικιά τους, με την συνοδεία γνωστών καλλιτεχνών της εποχής όπως Grateful Dead, Janis Joplin και Jefferson Airplane που έμεναν μόνιμα εκεί. Εκτός από την προφανή σημερινή εμπορευματοποίηση του κινήματος που (κατά τη γνώμη μου) έγινε παρακλάδι του καταναλωτισμού, η βόλτα αξίζει και με το παραπάνω. Τα πρόσωπα των ανθρώπων που δεν φέρουν τη βαριά σκιά της αμερικανικής μεγαλούπολης, τα ωραία συνοικιακά καφέ (το Coffee to the People μας άρεσε ιδιαίτερα), τα καλοδιατηρημένα βικτωριανά σπίτια συνθέτουν μια από τις πιο ωραίες γειτονιές που έχουμε δει.












Συνεχίζουμε όλο δυτικά και διασχίζοντας το πάρκο BuenaVista, καταλήγουμε στην διασταύρωση της 17St και της Castro, όπου το CastroTheatre σηματοδοτεί την απαρχή της ομώνυμης περιοχής. Είναι η ¨γειτονιά¨ της gayκοινότητας της πόλης, μια ιδιαίτερα ζωντανή και ευκατάστατη συνοικία, που οφείλει πολλά στον πολιτικό των 60’s Harvey Milk (ο SeanPenn υποδύθηκε το 2008 τον ομώνυμο ρόλο που του χάρισε το όσκαρ ηθοποιίας), υπέρμαχο των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων και πολέμιο των διακρίσεων εναντίων τους. Η σημαία με τα χρώματα του ουράνιου τόξου κυματίζει παντού στην περιοχή δηλώνοντας τον κυρίαρχο προσανατολισμό της.




Κολλητά με την Castro, απλώνεται η περιοχή Mission που κατοικοεδρεύει η ισπανόφωνη κοινότητα της πόλης και επιβιώνει ακόμη το παλιότερο κτίριο της πόλης (από το 1776), το κτίριο της ιεραποστολής του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης ή Mission Dolores όπως είναι πιο γνωστό. Φθάνουμε όμως λίγο μετά τις 16.30 για να διαπιστώσουμε προς απογοήτευσή μας ότι το κτίριο έκλεισε για τους επισκέπτες. Απτόητοι όμως συνεχίζουμε για την δεύτερη και πιο επίκαιρη ατραξιόν της περιοχής, τα μεξικάνικα φαγάδικα. Ακολουθώντας το ένστικτό μας, που φορές αντικαθίσταται από το appτου TrioAdvisor, καταλήγουμε στο LaCumbre για να δοκιμάσουμε μπουρίτο αλά "Mission-Style". Απόλυτα ικανοποιημένοι από την επιλογή μας και μετά την απαραίτητη φωτογράφηση από τον ιδιοκτήτη (που θύμιζε μεξικανό από ταινία του Tarantino), συνεχίζουμε τη βόλτα μας για το τρίτο δυνατό στοιχείο της περιοχής, τα γκράφιτι ή muralsόπως λένε οι ντόπιοι. Σοκάκια δρόμων και προσόψεις κτιρίων που έγιναν ο καμβάς των καλλιτεχνών του δρόμου που εκφράζουν τις αγωνίες , τις ανάγκες και τα όνειρά μιας ολόκληρης κοινότητας.









Ακολουθώντας το ζεστό φως του απογεύματος καταλήγουμε, όχι τυχαία, στην πλατεία Alamo. Εκεί στην SteinerSt, μια συστάδα βικτοριανών κατοικιών αναδεικνύουν όλη την ομορφιά τους αυτή την συγκεκριμένη ώρα, την χρυσή ώρα των φωτογράφων. Είναι οι περίφημες Painted Ladies, ένα πολυφωτογραφημένο ορόσημο της πόλης, μιας και στο φόντο του πλάνου διαγράφεται η κορυφογραμμή των ουρανοξυστών του οικονομικού κέντρου. Με μιας αρχίζει ο αγώνας δρόμου ενάντια στον ανίκητο αντίπαλο, τον Χρόνο. Τελευταίες στιγμές για να φυλακίσεις αιώνια το χρυσίζον φως. Στήνεις τον τρίποδα, φτιάχνεις το κάδρο σου, περνάς τις ρυθμίσεις στην μηχανή και κλικάρεις. Και ξανά, και ξανά και ξανά. Μέχρι που πια βράδιασε…





Last edited: