ΗΠΑ California road trip...με ολίγον από Las Vegas και Grand Canyon

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ

8η ημέρα (25/05)


Όταν ο διαθέσιμος χρόνος που έχεις να ξοδέψεις σε ένα μέρος είναι λίγος, αναγκαστικά πρέπει να επιλέξεις τί θα δεις και τί θα αφήσεις απ’ έξω, ίσως για μια άλλη φορά στο μέλλον (που ποτέ δεν έρχεται). Είναι ένα δίλημμα που αντιμετωπίζουν κάποια στιγμή όλοι όσοι ταξιδεύουν μόνοι. Δίλημμα που συνήθως το ξεπερνάς με κάποιες αναίμακτες παραχωρήσεις. Μόνο που εδώ στην πόλη των Αγγέλων το πράγμα δεν μαζεύεται με τίποτα. Υπάρχουν άπειρα πράγματα να δεις και να κάνεις, και τα περισσότερα πρώτης γραμμής όχι τίποτα δευτεράντζες. Επειδή όμως έφτασε Κυριακή και αύριο αναχωρούμε, πρέπει να πάρουμε ηρωικές αποφάσεις με κάθε κόστος. Έτσι, αποφασίζουμε να αναζητήσουμε διέξοδο προς τη θάλασσα (όπως και όλοι οι υπόλοιποι όπως έμελλε να αποδειχθεί).

Η ώρα είναι 10 το πρωί και ο ουρανός είναι πεντακάθαρος. Επιτέλους, η διανοητική εικόνα που είχαμε για τον καλιφορνέζικο καιρό επαληθεύεται, έστω και την τελευταία μέρα. Πηγαίνοντας προς το πάρκινγκ, από ένα μπαρ – αφτεράδικο-παράπηγμα βγαίνει πιτσιρικαρία, σαν ζαλισμένα κοτόπουλα. Κάθονται κατάχαμα στο πεζοδρόμιο για να συνέλθουν πριν εξαφανιστούν μέσα σε κάποιο αυτοκίνητο. Τρομακτικό μέρος για να μεγαλώνεις τα παιδιά σου, σκεφτόμαστε. Κατεβαίνουμε την N.Cahuenga μέχρι να βρούμε την Santa Monica Blvd, την οποία θα ακολουθήσουμε μέχρι το τέλος της, στην ομώνυμη παραλία. Αυτή η τεράστια λεωφόρος αποτελεί την αφετηρία της ιστορικής διαδρομής Route 66, που πια δεν αναφέρεται σε κανέναν επίσημο οδικό χάρτη αλλά ακόμα αποτελεί όνειρο ζωής για τους απανταχού μηχανόβιους και όχι μόνο. Προχωρώντας προς το δυτικό Holywood, η διαδρομή γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρουσα με όμορφες περιοχές να διαδέχονται η μία την άλλη. Ώσπου κάποια στιγμή, μετά από περίπου 10 χλμ φθάνουμε στο ξακουστό Beverly Hills. Βγαίνοντας από την λεωφόρο και οδηγώντας για λίγο μέσα στην περιοχή, αποκομίζεις την εικόνα που είχες πλάσει όταν μεσουρανούσαν ο Μπράντον και η Ντόνα από την ομώνυμη τηλεοπτική σειρά. Όμορφοι δρόμοι περιστοιχισμένοι με φοινικόδεντρα, σπίτια-παλατάκια, λίγη κίνηση και παντού τάξη και καθαριότητα. Και όλα αυτά στην αρχή, που να πας και προς τα πάνω, σε πιο απρόσιτες, ιδιωτικές περιοχές. Μένοντας λοιπόν στο ίδιο μήκος κύματος, μια απαραίτητη στάση σε ένα κόσμο πολυτέλειας και καταναλωτικής ευδαιμονίας κρίνεται απαραίτητη.



Κυριακή πρωί και τα καταστήματα στην Rodeo Drive είναι ανοικτά. Πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά άλλωστε, οι πλούσιοι αυτού του κόσμου δεν έχουν ωράριο όταν πρόκειται να ικανοποιήσουν τα πανάκριβα γούστα τους. Και αυτός ο δρόμος είναι ταγμένος σε ένα και μοναδικό σκοπό: να προσφέρει ότι πιο ακριβό και εξεζητημένο υπάρχει σε αυτόν τον πλανήτη σε αυτούς που μπορούν να αγοράσουν την ¨δυστυχία που επιθυμούν¨ (μιας και ως γνωστό το χρήμα δεν φέρνει την ευτυχία). Με την ελπίδα να δούμε κάποιον διάσημο πίσω από μεγάλα μαύρα γυαλιά ηλίου (λες και θα τον αναγνωρίζαμε), ξεκινάμε τον περίπατο στη Μέκκα της χλιδής. Παγκόσμια αναγνωρίσιμα brandnames στεγάζονται σε κτίρια με υπέροχες διακοσμήσεις, πανάκριβα αυτοκίνητα ¨φυλάνε¨ τις εισόδους τους από παρείσακτους τουρίστες (σαν και του λόγου μας). Η φήμη ότι οι υπάλληλοι των εν λόγω καταστημάτων κοιτάζουν επιτιμητικά όποιον δεν ¨τους γεμίζει το μάτι¨ δεν επιβεβαιώθηκε. Η μέρα είναι πολύ όμορφη για να την σπαταλήσουμε σε κάποιο ανήλιαγο εμπορικό (sic)!



Με προφανή ανακούφιση που δεν είδαμε κλήση πάνω στο παρμπρίζ μας, συνεχίζουμε πάνω στη Santa Monica Blvd και σε μισή ώρα βλέπουμε θάλασσα. Επόμενος προορισμός οι παραλίες του κοντινού Malibu. Έχοντας τον ωκεανό στα αριστερά μας, ταξιδεύουμε πάνω στον παλιό μας γνώριμο, τον πανέμορφο Highway 1 που έχει μετονομαστεί σε Pacific Coast Highway. Η διαδρομή είναι υπέροχη, σε σημείο να μη θες να σταματήσεις να οδηγάς. Και όντως δεν σταματάμε να οδηγάμε και για ένα ακόμη λόγο: τα πάρκινγκ δεξιά και αριστερά του δρόμου είναι γεμάτα ή στις άδειες θέσεις απλά δεν επιτρέπεται να παρκάρεις. Μετά κόπων και βασάνων, στεκόμαστε τυχεροί και βρίσκουμε μια θέση πάνω στον κεντρικό δρόμο. Στη συνέχεια καταπιανόμαστε με τον δεύτερο γρίφο της ημέρας, πώς θα κατέβουμε στη θάλασσα. Η κατάσταση στο Malibu είναι λίγο ιδιόμορφη: Οι ιδιοκτήτες των ¨φτωχικών¨ μπροστά στην παραλία έχουν αποκλείσει την πρόσβαση στην θάλασσα για τους κοινούς θνητούς με συνέπεια οι τελευταίοι να στριμώχνονται στις δημόσιες πλαζ της περιοχής, παρά τις προσπάθειες ομάδων πολιτών να αλλάξουν τους όρους χρήσης των παραλιών. Ποδαράτοι λοιπόν ξεκινάμε για μια τέτοια πλαζ που είδαμε αρκετές δεκάδες μέτρα πριν. Για καλή μας τύχη μετά από λίγο περπάτημα, ανάμεσα σε δύο σπίτια υπάρχει ένα στενό μονοπάτι που οδηγεί στην αμμουδιά, προειδοποιώντας όμως πως θα κλείσει με τη δύση του ηλίου. «Έγινε μάστορα, δεν θα το βραδιάσουμε κιόλας» , αναφωνούμε και επιτέλους πατάμε την χρυσαφένια άμμο.



Επόμενη στάση, η προβλήτα της Σάντα Μόνικα που Κυριακή μεσημέρι πια, προβλέπουμε να έχει μετατραπεί σε τόπο λαϊκού προσκυνήματος. Φτάνοντας στην περιοχή επιβεβαιωνόμαστε πανηγυρικά. Όλοι οι χώροι στάθμευσης είναι ασφυκτικά γεμάτοι με αυτοκίνητα, το ίδιο και οι γύρω δρόμοι. Μετά από αρκετή περιπλάνηση τα καταφέρνουμε και φθάνουμε περπατώντας στην καρδιά του χαμού. Το ιστορικό αυτό ορόσημο της πόλης άνοιξε για το κοινό το 1909 και έκτοτε λειτουργεί αδιάκοπα. Περιλαμβάνει ένα πάρκο ψυχαγωγίας με παιχνίδια, πολλά καταστήματα, μέχρι και ενυδρείο. Δεξιά και αριστερά της προβλήτας εκτείνεται για χιλιόμετρα η ομώνυμη παραλία της Σάντα Μόνικα που σήμερα είναι γεμάτη κόσμο. Οι περισσότεροι κάνουν ηλιοθεραπεία, κάποιοι εξασκούν τα χόμπι τους στην απέραντη αμμουδιά και λίγοι τολμηροί προσπαθούν να κολυμπήσουν κόντρα στα κύματα. «Μια συνηθισμένη κυριακάτικη μέρα στην παραλία», σκεφτόμαστε ,ώσπου η επόμενη εικόνα που αντικρίζουμε μας αφήνει άφωνους.



Πάνω στην αμμουδιά και σε απόλυτη στοίχιση είναι τοποθετημένοι άσπροι και κόκκινοι σταυροί, σαν σε νεκροταφείο. Πλησιάζουμε και παρατηρούμε μερικά ψεύτικα φέρετρα καλυμμένα με την αμερικανική σημαία. Είναι δυνατόν; Όπως μαθαίνουμε, είναι ένα τελετουργικό που επαναλαμβάνεται κάθε Κυριακή, για τα τελευταία επτά χρόνια. Βετεράνοι του Ιράκ και του Αφγανιστάν μαζί με εθελοντές στήνουν αυτό το απόκοσμο σκηνικό σαν φόρο τιμής για τους συνανθρώπους τους που έγιναν θυσία στον παραλογισμό του πολέμου. Η τοποθεσία επιλέχθηκε συνειδητά προκειμένου οι αμέριμνοι λουόμενοι να θυμούνται ότι η ελευθερία δεν είναι αυτονόητη αλλά έχει τίμημα που ενίοτε πληρώνεται με ανθρώπινες ζωές…



Νωρίς το απόγευμα, είναι ώρα πια να αναχωρήσουμε για τον τελευταίο σταθμό του ταξιδιού στο Λ.Α. που δεν είναι άλλος από το ιστορικό κέντρο του, το περίφημο ¨Downtown¨. Εύλογα θα αναρωτιόταν κανείς, «Μα, έχει αυτό το απέραντο μωσαϊκό εθνοτήτων, αυτό το τεράστιο χωνευτήρι ανθρώπων, ιστορική ταυτότητα;» Ναι, και μάλιστα σώζεται ως σήμερα και η περιοχή που το 1871 ιδρύθηκε από μερικές οικογένειες Μεξικανών προσφύγων το χωριό-πρόδρομος της σημερινής μητρόπολης, το El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Ángeles. Οι δρόμοι που οδηγούν στο κέντρο είναι σχεδόν άδειοι από κίνηση και φτάνουμε αρκετά γρήγορα στην πλατεία Pershing. Με τα πόδια ανεβαίνουμε την N. Hill St. με κατεύθυνση προς το Pueblo και οι άνθρωποι που συναντάμε στην διαδρομή είναι ελάχιστοι, μετά βίας φθάνουν διψήφιο νούμερο. Έχεις σχεδόν την αίσθηση ότι έχασες τον συναγερμό εκκένωσης ή ότι γυρίζουν καινούργιο χολυγουντιανό blockbuster και ερήμωσαν την περιοχή. Όπως και να έχει, η ομορφιά αυτών των στιγμών είναι απερίγραπτη. Το απογευματινό φως αγκαλιάζει τις ατσάλινες σιλουέτες των κτιρίων και κάνει τις σκιές τους να εκτείνονται, θαρρείς μέχρι το άπειρο. Πώς μπορεί να πει κανείς ότι αισθάνεται μια γλυκιά μοναξιά να τον συνεπαίρνει στο κέντρο μιας μεγαλούπολης, χωρίς να ακουστεί αφόρητα γραφικός;



Φτάνοντας στο Pueblo, μόλις τελειώνει η λειτουργία στην καθολική εκκλησία της περιοχής. Είναι ώρα για φαγητό και μια καντίνα με μεξικάνικο φαγητό μας υποδέχεται με χαρά. Στα λίγα σοκάκια υπάρχουν πολλά μαγαζιά με σουβενίρ και εστιατόρια κυρίως μεξικάνικου φαγητού, τιμώντας την ιστορία της τοποθεσίας. Εκεί, στην Olvera St υπάρχει ακόμα η παλιότερη κατοικία στο Λ.Α., η Adobe Avila που χτίστηκε το 1818. Τόπος συνάθροισης πολλών τουριστών το εν λόγω μέρος, αλλά διατηρεί ακόμα έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα.




Απέναντι από το Pueblo, βρίσκεται ο κεντρικός σταθμός τρένων της πόλης, o Union Station. Η πανέμορφη νέο-αποικιακή αρχιτεκτονική του κτιρίου εκπέμπει μια παλιομοδίτικη γοητεία, η οποία συνεχίζεται και στο εσωτερικό με το λαμπερό πάτωμα και τις δερμάτινες, καφέ πολυθρόνες της αίθουσας αναμονής. Σιγά σιγά σε καταλαμβάνει εκείνο το μυστήριο συναίσθημα που νιώθουν όλοι όσοι έχουν βρεθεί σε ένα τέτοιο σταθμό. Αρχίζεις να νοσταλγείς παλιές εποχές που τα πράγματα ,λένε, ήταν πιο απλά, πιο ανθρώπινα, . Ψάχνεις μηχανικά στον πίνακα ανακοινώσεων για εκείνο το δρομολόγιο που πάντα ήθελες να πάρεις αλλά που ποτέ δεν έρχεται. Στέκεσαι στην αρχή του διαδρόμου που οδηγεί στις αποβάθρες και παρατηρείς τους ανθρώπους να περπατούν βιαστικά και να χάνονται στο τέλος του. Και ξέρεις πως η ροή του Χρόνου είναι ανελέητη και μη αναστρέψιμη και όλοι τρέχουν να προλάβουν τις υποδιαιρέσεις της, ελπίζοντας πως ζουν στα μεσοδιαστήματα. Κάποιοι τα καταφέρνουν και λάμπουν στιγμιαία σαν φάροι επίγνωσης, κάποιοι άλλοι απλώς ξοδεύουν τον δανεικό χρόνο...



 
Last edited:

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
1η ημέρα
Μετά από διανυκτέρευση στο Δουβλίνο, κατανάλωση της απαραίτητης ποσότητας Guinness και συνεχόμενης πτήσης 11 ωρών την επόμενη μέρα, πατάμε πάλι στεριά σαν σύγχρονοι (και ιπτάμενοι) κονκισταδόρες στο αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο, στις 18/05. Κυριακή απόγευμα στην πόλη και η κίνηση πολύ χαλαρή. Βολευόμαστε σε ένα πανέμορφο hostel στο κέντρο της πόλης και βουρ για βόλτα και φαγητό στην διπλανή Chinatown , την μεγαλύτερη και ομορφότερη κατά πως λένε του κόσμου εκτός Κίνας. (Μια μικρή διακοπή: Προ διετίας είχαμε επισκεφθεί την Κίνα με οργανωμένη εκδρομή. Η ξεναγός μας με την απίστευτη καλλιέργειά της ως προς τον Κινεζικό πολιτισμό και λαό, μας άλλαξε πολλές απόψεις γι'αυτόν τον πολύπαθο λαό και μας εμφύσηξε νέες. Κάθε φορά λοιπόν που βρισκόμαστε ανάμεσα σε αυτούς τους ανθρώπους, έχουμε ιδιαίτερη ευαισθησία και συμπάθεια....συν του ότι μας αρέσει και το κινέζικο).

Η περιπλάνηση στις κινεζικές γειτονιές με τα συνοικιακά εστιατόρια, τα μαγαζάκια με τα τουριστικά και τις πλατείες όπου κοινωνικοποιούνται οι ντόπιοι ήταν ότι έπρεπε για να ξεκινήσουμε να αισθανόμαστε τα άκρα μας μετά το πολύωρο ταξίδι. Περπατώντας , δεν μπορούσες να μην προσέξεις τα αντιθετικά στοιχεία της περιοχής που δεν αλληλοαναιρούνταν αλλά αποτελούσαν ψηφίδες του μωσαϊκού αυτής της πανέμορφης πόλης. Μικρά, παλιά κτίρια στην Chinatown και ουρανοξύστες στη γειτονική Financial district να συνυπάρχουν ήρεμα, αρμονικά και επί έτη πολλά και όχι βίαια όπως σε άλλες πόλεις που γνώρισαν οικονομική έξαρση και φρενίτιδα. Με όλα αυτά στο μυαλό και ένα ωραίο γεύμα στο στομάχι επιστρέψαμε στο δωματιάκι μας , δίπλα στην Union Square για την πρώτη νύχτα μας στην Καλιφόρνια.

_DSC4066.jpg
_DSC4068.jpg
_DSC4072.jpg
DSC05384.jpg
_DSC4073.jpg
_DSC4075.jpg
DSC05386.jpg
DSC05387.jpg
_DSC4077.jpg
_DSC4081.jpg
_DSC4082.jpg
DSC05398.jpg
_DSC4087.jpg
_DSC4090.jpg
_DSC4092.jpg
_DSC4094.jpg
_DSC4096.jpg
_DSC4101.jpg
_DSC4104.jpg
DSC05401.jpg
DSC05402.jpg
DSC05367.jpg
DSC05369.jpg
DSC05374.jpg
_DSC4044.jpg
_DSC4047.jpg
_DSC4061.jpg
_DSC4062.jpg
 

Attachments

Last edited:

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.679
Likes
50.536
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Πώς μπορεί όμως να "περνιέται" κάποιος για ταξιδιώτης (το ζητούμενο κατ'εμέ) και όχι για τουρίστας όταν κάθε μεγάλη ταξιδιωτική εμπειρία του διαρκεί σκάρτες δυο εβδομάδες, ίσως και λιγότερο;

Μμμ, δεν νομίζω πως η διάρκεια κάνει κάποια διαφορά. Για μένα ταξίδι είναι όταν δεν ξέρω πού θα κοιμηθώ, πού θα φάω, ποιον θα γνωρίσω πότε θα γυρίσω. Τουρισμός είναι όταν αυτά είναι κλεισμένα από πριν. Και τα δύο τα απολαμβάνω, όχι το ίδιο, αλλά απόλαυση είναι.

Συνέχισε, ωραία ξεκίνησες!
 

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
2η ημέρα (19/05)

Το επόμενο πρωί, εκτός από την προφανή έκπληξη του ξυπνήματος σε μια αμερικανική μεγαλούπολη, με τον θόρυβο των δρόμων να αντηχεί στο δωμάτιο (χωρίς να ενοχλεί ωστόσο) μας περιμένουν κάποιες ακόμη εκπλήξεις. Κατεβαίνοντας στην σάλα του πρωινού διαπιστώνω έντρομος ότι όλοι είναι μικρότεροι από μένα (εκτός από την κυρία της κουζίνας όπως διαπίστωσα αργότερα με κάποια ανακούφιση). "Λίνα, λέω στη σύζυγο, που πας με μένα τον παππού;" Μικρά παιδάκια που ξεκίνησαν ένας θεός ξέρει από που για να δουν αυτήν την πόλη-ορόσημο, παρέες φοιτητών που εξερευνούν τον κόσμο. Σας ζηλεύω μωρά μου...
Πίνοντας τον δεύτερο καφέ για να πάει κάτω το φαρμάκι των "γηρατειών" μου, εντοπίζουμε την δεύτερη έκπληξη της ημέρας: Το πιάτο και την κούπα σου στο τέλος τα πλένεις μόνος σου, είπαμε hostel. Δεν μας χαλάει καθόλου όμως και ξεκινάμε για την πρωινή μας βόλτα στην πόλη.

Βγαίνοντας στο δρόμο, νιώθουμε στο πετσί μας αυτό που είχε πει κάποτε ο Μαρκ Τουαίην, "Ο πιο κρύος μου χειμώνας ήταν ένα καλοκαίρι στο Σαν Φρανσίσκο". Πρέπει να είσαι ντυμένος καλά, φορώντας διαδοχικά στρώματα ρούχων (layers που λένε οι γνώστες) και να τα αφαιρείς προϊούσας της ημέρας. Πρώτη στάση, η αφετηρία των τραμ (Cable Cars) στην αρχή της Powell St, το μοναδικό χειροκίνητο τραμ στον κόσμο, ένα must see and do για τους τουρίστες. Η ιστορία του τραμ είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτή της πόλης παρόλο που κινδύνεψε να εκλείψει σας θεσμός πολλές φορές στο παρελθόν. Προς μεγάλη τύχη όλων, ο θεσμός διεσώθη και είναι ακμαιότατος. Έχει πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπεις τους οδηγούς στην αφετηρία να αγκομαχούν προσπαθώντας να γυρίσουν το βαγόνι για να ξεκινήσει από την αρχή το δρομολόγιο. Και βέβαια η αφετηρία είναι το καλύτερο μέρος για να ξεκινήσεις και να βρεις σίγουρα θέση, εκτός και αν θες να κρεμιέσαι στο πλάι (που τελικά θες!!!). Αυτή η βόλτα όμως πρέπει να περιμένει ακόμα.

Επόμενη στάση το δημαρχείο της πόλης (Civic Center) και η πλατεία United Nations με ωραία κτίρια και μουσεία για ωραίες φωτογραφίες και people watching. Στα σβέλτα λοιπόν γυρίζουμε πάλι προς τα πίσω στην Market St με προορισμό τους κήπους Yerba Buena και το παραπλεύρως κείμενο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (SFMOMA). Ωραίοι δρόμοι, πυκνό συγκοινωνιακό δίκτυο, μεγάλα πεζοδρόμια και όμορφα παρκάκια που προσθέτουν στην ποιότητα ζωής. Προς μεγάλη μας έκπληξη, το SFMOMA είναι κλειστό μέχρι το 2016 αλλά κάποιες συλλογές του είναι διάσπαρτες σε άλλους χώρους μέσα στην πόλη. Κρίμα, γιατί είναι το μόνο μουσείο που είχαμε κατά νου να δούμε. Απτόητοι συνεχίζουμε με κατεύθυνση το λιμάνι και περνώντας από την Financial District και τους ουρανοξύστες βλέπουμε το παραλιακό μέτωπο της πόλης , το Embarcadero, το οποίο αν το ακολουθήσεις μέχρι το τέλος του φτάνεις μέχρι την Golden Gate. Περνάς διαδοχικά από διάφορες αποβάθρες (Piers) θαυμάζοντας την πόλη στα αριστερά σου ώσπου φτάνεις στην απόλυτη τουριστική παγίδα: την αποβάθρα 39. Από κει ξεκινά η περιοχή Fisherman's Wharf με τα σουβενιράδικα, τα εστιατόρια με τα θαλασσινά (το σάντουιτς με κρέας καβουριού είναι απίστευτο) και τα θαλάσσια λιοντάρια με την διακριτική μυρωδιά (φυσικά αστειεύομαι, βρωμάνε από χιλιόμετρα μακριά). Α, και βέβαια δεν παραλείπουμε να δοκιμάσουμε παγωτό στην Ghirardelli Sq, από το ομώνυμο μαγαζί, που λειτουργεί σαν σοκολατοποιία από το 1852.
_DSC4110.jpg _DSC4111.jpg DSC05416.JPG _DSC4129.jpg DSC05420.JPG _DSC4150.jpg _DSC4152.jpg _DSC4157.jpg DSC05431.JPG DSC05432.JPG _DSC4173.jpg _DSC4178.jpg DSC05452_1.jpg DSC05460.JPG DSC05465.JPG _DSC4200.jpg DSC05481.JPG DSC05484.JPG

Μετά τις απαραίτητες ανάσες και ποσότητες κρέας καβουριού συνεχίζουμε, αργά το μεσημέρι πια ,για την πιο φωτογραφημένη γέφυρα του κόσμου, την Golden Gate Bridge. Κινούμενοι πάντα παραλιακά, περνάμε από πανέμορφες γειτονιές και φτάνουμε στην παραλία του Crissy Field, ένα από τα λίγα μέρη που έχεις πανοραμική θέα της γέφυρας. Παρ όλη την ομίχλη που αρχίζει να μπουκάρει στον κόλπο από τον ωκεανό (καθημερινό φαινόμενο), οι φωτογραφικές παίρνουν φωτιά και τα κλικ ξεφεύγουν από κάθε έλεγχο. Η στιγμή που πατάμε τον μεταλλικό σκελετό αυτού του σύγχρονου μηχανικού θαύματος μένει μετέωρη, μοιάζει να διαρκεί πάνω από το κανονικό. Δεν μπορεί να είναι απλά μια γέφυρα που ενώνει δυο κομμάτια γης , ένα μηχανικό επίτευγμα που στέκεται εκεί για 77 συναπτά έτη, μια (θλιβερή) στατιστική προτίμησής της από τους αυτόχειρες.
Είναι μια τρελή ιδέα του Ανθρώπου, ένα ορόσημο που ενώνει δυο θαλάσσιους κόσμους, ένα κόκκινο μεταλλικό τέρας που βρυχάται ασταμάτητα. Πώς μπορείς να μιλήσεις για κάτι τέτοιο χωρίς να γίνεις φθηνά μελοδραματικός;
_DSC4203.jpg _DSC4212.jpg _DSC4225.jpg _DSC4247.jpg _DSC4248.jpg DSC05538.JPG _DSC4274.jpg _DSC4278.jpg DSC05563.JPG _DSC4295.jpg

Μετά την διάσχιση και την επιστροφή, με την θέα της πόλης και την ανάσα του Μεγάλου Ωκεανού τόσο κοντά, θέλουμε να πούμε τόσα πολλά αλλά προτιμάμε να σιωπήσουμε. 'Άλλωστε ο βρυχηθμός του τέρατος θα κάλυπτε τις ομιλίες μας.
 
Last edited:

Menia21

Member
Μηνύματα
781
Likes
2.020
Επόμενο Ταξίδι
Το σχεδιάζω...
Ταξίδι-Όνειρο
Photography trip
Καταπληκτικα! Στην αρχη νομιζα οτι θα παιρνατε μαζι σας και τον μπομπιρακο σας και , καθοτι μαμα ενος νηπιου, περιμενα να δω πως θα πραγματοποιουσατε αυτο το φανταστικο ταξιδι χωρις ζορια!
 

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
3η ημέρα (20/05)

Η ημέρα που θα ακολουθήσει μέλλει να αποδειχθεί πιο κουραστική από την προηγούμενη. Το περπάτημα που θα απαιτηθεί για να καλυφθεί η απόσταση που προγραμματίσαμε για σήμερα είναι μπόλικο και το ανεβοκατέβασμα σε μερικούς από τους πενήντα λόφους της πόλης δεν θα κάνει το πράγμα ευκολότερο. Η έναρξη δίνεται στην στάση του λεωφορείου που θα μας μεταφέρει στο πάρκο GoldenGate, το οποίο παρά το όνομά του είναι αρκετά μακριά από την ομώνυμη γέφυρα. Πληρώνουμε 2$ έκαστος για απλή διαδρομή, ένα λογικό αντίτιμο για να συγχρωτιστείς με τους καθημερινούς χρήστες του μητροπολιτικού δικτύου συγκοινωνίας της πόλης, και αναχωρούμε.

Το λεωφορείο μας αφήνει στην ανατολική είσοδο του πάρκου και ρίχνοντας μια ματιά στα στοιχεία του όπως προκύπτουν από τον οδηγό του NationalGeographic, μένουμε άφωνοι. Ωραία, στον χάρτη μας φαίνεται μεγάλο πάρκο, αλλά αυτό που απλώνεται μπροστά μας δεν έχει προηγούμενο. Εκτείνεται σε περίπου 4.000 στρέμματα καταλήγοντας στην ακτή του ωκεανού, δέχεται περίπου 13.000.000 επισκέπτες το χρόνο, έχει μουσεία, έχει ενυδρείο – πλανητάριο – μουσείο φυσικής ιστορίας, έχει αμέτρητους χώρους ψυχαγωγίας για όλες τις ηλικίες, έχει τον παλιότερο γιαπωνέζικο κήπο της Αμερικής και άκουσον άκουσον έχει και εκτροφείο για βίσονες. Αφού κάνουμε μια μικρή βόλτα που μας φέρνει κοντά στη μέση του, αποφασίζουμε πως πρέπει να συνεχίσουμε εκτός πάρκου, ο ήλιος έχει μεσουρανήσει πια.

_DSC4320.jpg _DSC4322.jpg _DSC4323.jpg DSC05587.jpg _DSC4333.jpg _DSC4337.jpg _DSC4339.jpg _DSC4344.jpg

Η περιοχή που συνορεύει δυτικά με το πάρκο είναι η περίφημη Haight-Ashbury, η χίπικη ψυχή του Σαν Φρανσίσκο. Η κεντρική αρτηρία της περιοχής είναι η HaightSt, που βρίθει από μαγαζιά έθνικ ρούχων, ειδών διατροφής από βιολογικές πηγές και γενικά αυτής της εναλλακτικής κουλτούρας που άρχισε εκεί στα ‘60s. Για την ιστορία να αναφέρω ότι αυτό το κίνημα των παιδιών των λουλουδιών είδε το απόγειό του το καλοκαίρι του 1967, «το καλοκαίρι της αγάπης». Χιλιάδες χίπις συνέρρευσαν τότε στην περιοχή και την έκανα δικιά τους, με την συνοδεία γνωστών καλλιτεχνών της εποχής όπως Grateful Dead, Janis Joplin και Jefferson Airplane που έμεναν μόνιμα εκεί. Εκτός από την προφανή σημερινή εμπορευματοποίηση του κινήματος που (κατά τη γνώμη μου) έγινε παρακλάδι του καταναλωτισμού, η βόλτα αξίζει και με το παραπάνω. Τα πρόσωπα των ανθρώπων που δεν φέρουν τη βαριά σκιά της αμερικανικής μεγαλούπολης, τα ωραία συνοικιακά καφέ (το Coffee to the People μας άρεσε ιδιαίτερα), τα καλοδιατηρημένα βικτωριανά σπίτια συνθέτουν μια από τις πιο ωραίες γειτονιές που έχουμε δει.
_DSC4347.jpg _DSC4348.jpg _DSC4349.jpg _DSC4357.jpg DSC05600.JPG _DSC4358.jpg _DSC4362.jpg _DSC4364.jpg _DSC4365.jpg _DSC4367.jpg _DSC4369.jpg _DSC4370.jpg

Συνεχίζουμε όλο δυτικά και διασχίζοντας το πάρκο BuenaVista, καταλήγουμε στην διασταύρωση της 17St και της Castro, όπου το CastroTheatre σηματοδοτεί την απαρχή της ομώνυμης περιοχής. Είναι η ¨γειτονιά¨ της gayκοινότητας της πόλης, μια ιδιαίτερα ζωντανή και ευκατάστατη συνοικία, που οφείλει πολλά στον πολιτικό των 60’s Harvey Milk (ο SeanPenn υποδύθηκε το 2008 τον ομώνυμο ρόλο που του χάρισε το όσκαρ ηθοποιίας), υπέρμαχο των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων και πολέμιο των διακρίσεων εναντίων τους. Η σημαία με τα χρώματα του ουράνιου τόξου κυματίζει παντού στην περιοχή δηλώνοντας τον κυρίαρχο προσανατολισμό της.

DSC05609.jpg _DSC4377.jpg _DSC4381.jpg DSC05613.jpg

Κολλητά με την Castro, απλώνεται η περιοχή Mission που κατοικοεδρεύει η ισπανόφωνη κοινότητα της πόλης και επιβιώνει ακόμη το παλιότερο κτίριο της πόλης (από το 1776), το κτίριο της ιεραποστολής του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης ή Mission Dolores όπως είναι πιο γνωστό. Φθάνουμε όμως λίγο μετά τις 16.30 για να διαπιστώσουμε προς απογοήτευσή μας ότι το κτίριο έκλεισε για τους επισκέπτες. Απτόητοι όμως συνεχίζουμε για την δεύτερη και πιο επίκαιρη ατραξιόν της περιοχής, τα μεξικάνικα φαγάδικα. Ακολουθώντας το ένστικτό μας, που φορές αντικαθίσταται από το appτου TrioAdvisor, καταλήγουμε στο LaCumbre για να δοκιμάσουμε μπουρίτο αλά "Mission-Style". Απόλυτα ικανοποιημένοι από την επιλογή μας και μετά την απαραίτητη φωτογράφηση από τον ιδιοκτήτη (που θύμιζε μεξικανό από ταινία του Tarantino), συνεχίζουμε τη βόλτα μας για το τρίτο δυνατό στοιχείο της περιοχής, τα γκράφιτι ή muralsόπως λένε οι ντόπιοι. Σοκάκια δρόμων και προσόψεις κτιρίων που έγιναν ο καμβάς των καλλιτεχνών του δρόμου που εκφράζουν τις αγωνίες , τις ανάγκες και τα όνειρά μιας ολόκληρης κοινότητας.
_DSC4385.jpg _DSC4387.jpg _DSC4389.jpg _DSC4390.jpg _DSC4391.jpg _DSC4392.jpg _DSC4394.jpg _DSC4396.jpg _DSC4398.jpg

Ακολουθώντας το ζεστό φως του απογεύματος καταλήγουμε, όχι τυχαία, στην πλατεία Alamo. Εκεί στην SteinerSt, μια συστάδα βικτοριανών κατοικιών αναδεικνύουν όλη την ομορφιά τους αυτή την συγκεκριμένη ώρα, την χρυσή ώρα των φωτογράφων. Είναι οι περίφημες Painted Ladies, ένα πολυφωτογραφημένο ορόσημο της πόλης, μιας και στο φόντο του πλάνου διαγράφεται η κορυφογραμμή των ουρανοξυστών του οικονομικού κέντρου. Με μιας αρχίζει ο αγώνας δρόμου ενάντια στον ανίκητο αντίπαλο, τον Χρόνο. Τελευταίες στιγμές για να φυλακίσεις αιώνια το χρυσίζον φως. Στήνεις τον τρίποδα, φτιάχνεις το κάδρο σου, περνάς τις ρυθμίσεις στην μηχανή και κλικάρεις. Και ξανά, και ξανά και ξανά. Μέχρι που πια βράδιασε…

_DSC4408.jpg _DSC4401.jpg _DSC4438.jpg _DSC4424.jpg _DSC4425_6_7_tonemapped.jpg
 

Attachments

Last edited:

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
@Menia21
Αποδείχθηκε εκ των υστέρων ότι το ταξίδι ήταν πολύ υψηλών απαιτήσεων σε χρονικό προγραμματισμό. Κάτι που θα ανατρεπόταν άρδην με ένα μωρό 15 μηνών.
 

gioske

Member
Μηνύματα
172
Likes
1.090
Ταξίδι-Όνειρο
Θιβετ
4η ημέρα (21/05)

Τελευταία ολόκληρη μέρα στην πόλη, στο City by the Bay που λένε και οι ντόπιοι. Με το αίσθημα μιας ανάλαφρης μελαγχολίας για αυτά που θα αφήσουμε πίσω και μιας έντονης περιέργειας για τα μελλούμενα, παίρνουμε την απόφασή μας οριστικά και αμετάκλητα: Θα δούμε και κυρίως θα δοκιμάσουμε όσο πιο πολλά μπορούμε από αυτή την υπέροχη πόλη, άλλωστε από αύριο όλα θα είναι μια απατηλή ανάμνηση. Με τις σκέψεις να τριβελίζουν το μυαλό ούτε που καταλαβαίνουμε πως φτάσαμε στην αφετηρία και στεκόμαστε ήδη στην ουρά για να ανέβουμε στο τραμ, για μία και μοναδική βόλτα.

Λίγα, ακόμα, λόγια για το τραμ και για την άρρηκτη σχέση του με την πόλη. Εκτός από τουριστική ατραξιόν, μιας και το κόστος χρήσης του (6€/απλή διαδρομή) είναι απαγορευτικό για καθημερινή χρήση από τους ντόπιους, και ενός μέσου μεταφοράς περιορισμένης εμβέλειας είναι και ένας θεσμός που πέρασε από σαράντα κύματα μέχρι να διασωθεί οριστικά. Είναι ένα «ζωντανός» θεματοφύλακας της ιστορίας της πόλης με μια μοναδική, παγκόσμια ταυτότητα. Με αυτά και μ’ αυτά, είμαστε ήδη στο βαγόνι της γραμμής Powell-Hyde (μίας εκ των τριών που έχουν απομείνει) με κατεύθυνση από το κέντρο προς την βόρεια παραλία. Κατά τη διάρκεια της απίστευτα όμορφης διαδρομής , με την ανάβαση σε γειτονιές με βικτωριανά σπίτια και την κατάβαση με το φόντο να μονοπωλείται από το Αλκατράζ, δεν σταματάμε να εκδηλώνουμε την συμπαράστασή μας στον οδηγό. Δεν έχουμε δει πιο απαιτητική δουλειά οδηγού, όντας όρθιος καθ’ όλη τη διάρκεια της βόλτας και με ένα σωρό μοχλούς και πιεστήρια για να κατευθύνει το ατσάλινο κουτάκι του. Τον αποχαιρετάμε με έκδηλη απορία που μετά από τέτοια δοκιμασία διατηρεί ακόμα την καλή του διάθεση.
DSC05651.jpg DSC05654.jpg DSC05657.jpg DSC05661.jpg _DSC4478.jpg _DSC4514.jpg _DSC4523.jpg _DSC4525.jpg _DSC4539.jpg _DSC4542.jpg

Πρώτη στάση για ένα απαραίτητο δυναμωτικό, τον καλύτερο IrishCoffee της πιάτσας. Ακριβώς δίπλα στο τέρμα του τραμ, είναι το BuenaVistaCafe με την ίδια και απαράλλαχτη συνταγή παρασκευής ιρλανδέζικου καφέ από το 1952, χάρις στην εμμονή δύο ανθρώπων να πετύχουν την ίδια ακριβώς συνταγή που έπιναν και στο αεροδρόμιο του Δουβλίνου. Ο μπάρμαν (η παλιά φωτό είναι από το αρχείο του μαγαζιού και η νέα δική μου) που σε αιχμαλωτίζει με το παρουσιαστικό του, μοιράζει γενναιόδωρα το ιρλανδέζικο ουίσκι στους γνώστες και στους περίεργους σαν και εμάς. Ό,τι πρέπει για να συνεχίσουμε με λίγο ακόμη περπάτημα ως την αποβάθρα 33, για την κρουαζιέρα μας μέχρι το νησί του Αλκατράζ.

jj.jpg
vlcsnap-2014-08-27-00h03m44s96.jpg

Bar Tender Larry Nolan

Εκ προοιμίου, σταθήκαμε τυχεροί με αυτή την κρουαζιέρα. Ενώ όλοι οι ταξιδιωτικοί οδηγοί τόνιζαν με bold, italics και ότι άλλο θες ότι θα πρέπει να κλείσεις εισιτήρια προκαταβολικά γιατί το πιθανότερο είναι να μην βρεις όταν πας εκεί, εμείς προτιμήσαμε να προκαλέσουμε την τύχη μας. Ευτυχώς προτίμησε να μην απαντήσει στην πρόκληση και την Δευτέρα κλείσαμε δύο θέσεις για σήμερα Τετάρτη, με το καραβάκι των 11.30 (έναντι 30$ /άτομο), με τις επόμενες διαθέσιμες να ξεκινούν από την ερχόμενη βδομάδα. Με το «ουφ» της Δευτέρας ακόμη να αντηχεί, στηθήκαμε στην ουρά για επιβίβαση. Σκέτο χρυσωρυχείο αυτό το μαγαζάκι, μακράν ο περισσότερος κόσμος μαζεμένος για ένα και μόνο αξιοθέατο. Μετά από σύντομο ταξιδάκι και γνωριμία με μεσήλικο και συμπαθέστατο κατά τα άλλα εγγλέζικο ζευγάρι που κάνανε το ίδιο ταξίδι με μας αλλά από την ανάποδη (και λιγάκι ενοχλημένοι από τον κομπασμό του κυρίου πως έκανε upgrade το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο σε ένα θηριώδες FordMustang), πατάμε πόδι στον κινηματογραφικό Βράχο.

_DSC4552.jpg _DSC4554.jpg _DSC4560.jpg _DSC4573.jpg _DSC4574.jpg _DSC4575.jpg _DSC4577.jpg _DSC4578.jpg _DSC4579.jpg

Στην προκυμαία μας περιμένει ο επικεφαλής φύλακας του νησιού-πάρκου για το καλωσόρισμα και τις απαραίτητες οδηγίες επίσκεψης των χώρων της φυλακής. Μας επισημαίνει το γεγονός ότι στο πέρασμα των χρόνων η χρήση αυτής της έκτασης πέρασε από διάφορες φάσεις. Στην αρχή φιλοξένησε τον πρώτο φάρο στην Δυτική Ακτή και έγινε φρούριο στο εμφύλιο, μετά ήταν στρατιωτική φυλακή και από το 1934 ως το 1963 που έκλεισε οριστικά χρησιμοποιήθηκε σαν ομοσπονδιακή φυλακή. Μερικά από τα καλύτερα παιδιά της κοινωνίας πέρασαν από κει, με το πιο διάσημο από όλους τον Αλ Καπόνε. Οι χώροι εντός και εκτός των κτιρίων είναι αμέτρητοι και πρέπει να αφιερώσεις ένα γεμάτο 2ωρο για να δεις τουλάχιστον τα βασικά: τα ασφυκτικά κελιά, την τρομερή απομόνωση, το προαύλιο με την θέα της πόλης σε απόσταση αναπνοής αλλά και τα σπίτια των φυλάκων και των οικογενειών τους. Αξίζει να εφοδιαστείς και με audioguide όπου οι υποβλητικές περιγραφές είναι με φωνές πραγματικών τροφίμων και των φυλάκων τους.

_DSC4589.jpg _DSC4591.jpg _DSC4592.jpg _DSC4593.jpg _DSC4598.jpg _DSC4600.jpg _DSC4601.jpg _DSC4602.jpg _DSC4607.jpg _DSC4611.jpg _DSC4614.jpg _DSC4617.jpg _DSC4624.jpg _DSC4632.jpg _DSC4634.jpg _DSC4639.jpg _DSC4640.jpg

Η επιστροφή σημαίνει και την ώρα του φαγητού. Εκτός από τις παραδοσιακές καβουρολιχουδιές, στην περιοχή (Fisherman’sWharf) υπάρχει και η αρτοποιία BoudinBakery (όπου έχει και εστιατόριο, μπυραρία και μουσείο και μπορείς να παρακολουθήσεις ζωντανά την Παρασκευή αρτοποιημάτων), με το φημισμένο ψωμί τους (sourdough bread), που το απολαμβάνεις καλύτερα γεμισμένο με μία κρεμώδη σούπα από θαλασσινά.

DSC05732.jpg DSC05733.jpg DSC05740.jpg kkk;;.jpg
San Francisco Classic Clam Chowder

Ικανοποιημένοι από την επιλογή μας, ανηφορίζουμε από την HydeSt, για να πιάσουμε την Lombard από την κορυφή της, τον πιο ¨στριφογυριστό¨ δρόμο στον κόσμο. Η ανάβαση της HydeSt που κάνει ακόμα και το τραμ να αγκομαχάει, φέρνει την αντοχή μας στα όριά της. Η γλώσσα έχει ακουμπήσει τσιμέντο αλλά η θέα μας αποζημιώνει όταν φθάνουμε στην κορυφή. Για ένα τετράγωνο ο κατηφορικός φιδωτός δρόμος με τα παρτέρια προκαλεί κυκλοφοριακό κομφούζιο σε αυτοκίνητα που κινούνται με όριο ταχύτητας τα 10 μίλια και περαστικούς που συνωστίζονται για μια καλή φωτογραφία. Ο κόσμος και τα αυτοκίνητα συνεχίζουν και συρρέουν και είναι να απορείς με την ιώβεια υπομονή των περιοίκων, που περιμένουν να ακούσουν το φωτογραφικό κλικ για να μπουν στο σπίτι τους. Αφήνοντας πίσω άλλο ένα ορόσημο της πόλης, κατηφορίζουμε μέχρι την ColumbusAve, που τέμνει διαγώνια και οριοθετεί την NorthBeach, την μικρή Ιταλία της πόλης.

_DSC4649.jpg _DSC4657.jpg _DSC4659.jpg _DSC4661.jpg DSC05753.jpg _DSC4669.jpg _DSC4670.jpg _DSC4682.jpg

Απολαμβάνοντας τον καπουτσίνο μας στο Caffé Greco και παρατηρώντας τους περαστικούς πέρασε ένα γεμάτο δίωρο πριν αποφασίσουμε να ξεκινήσουμε για τον τελικό μας προορισμό. Μια μικρή στάση στο CityLightsBookstore, που αποτέλεσε το λίκνο του κινήματος των Beatniks και λειτουργεί ακόμη σαν ανεξάρτητο βιβλιοπωλείο. Ένα ολόκληρο λογοτεχνικό κίνημα με λαμπρούς εκπροσώπους (Κέρουακ, Γκινσμπεργκ, Μπάροουζ), μια γενιά που παραλίγο να χαθεί στον λαβύρινθο της ταραχώδους ζωής της. Σούρουπο πια φθάνουμε στο πύργο Coit.

_DSC4691.jpg _DSC4693.jpg _DSC4695.jpg _DSC4699.jpg _DSC4705.jpg _DSC4709.jpg _DSC4716.jpg _DSC4721.jpg _DSC4733.jpg DSC05769.jpg _DSC4737.jpg

Η ώρα πια είναι περασμένη, ο κόσμος λιγοστός, τα τελευταία αυτοκίνητα ξεπαρκάρουν… ότι πρέπει για φιλοσοφικές απορίες. Κάναμε το καλύτερο που μπορούσαμε σε αυτή την εμβληματική πόλη, δεδομένων των χρονικών συνθηκών και της απουσίας δεύτερης ευκαιρίας; Το σώμα συνηγορεί, το μυαλό αμφιβάλει. Άκρη δεν πρόκειται να βγάλουμε και πάμε πάσο. Ας ασχοληθούμε με πιο χειροπιαστά πράγματα, όπως με το μεγαλείο που απλώνεται μπροστά στα μάτια μας. Το λυκόφως απλώνει το ασημένιο δίχτυ του πάνω από τις συνοικίες της πόλης και η Golden Gate βυθίζεται στην αγκαλιά της ωκεάνιας ομίχλης. .
 

AERAS

Member
Μηνύματα
772
Likes
1.122
Ωραίες οι περιγράφες σου,περιμένουμε την συνέχεια της ιστορίας. Έχουμε και εμείς ήδη προγραμματίσει αντίστοιχο ταξίδι : Λος Άντζελες-Γκραντ Κάνυον - Λας Βέγκας-Σαν Φρανσίσκο για το επόμενο Πάσχα. Επίσης φεύγοντας θα αφήσουμε και εμείς πίσω το κοριτσάκι μας 11 μηνών.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.836
Μέλη
38.904
Νεότερο μέλος
pstrougaris@yahoo

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom