gioske
Member
- Μηνύματα
- 172
- Likes
- 1.095
- Ταξίδι-Όνειρο
- Θιβετ
2η ημέρα (19/05)
Το επόμενο πρωί, εκτός από την προφανή έκπληξη του ξυπνήματος σε μια αμερικανική μεγαλούπολη, με τον θόρυβο των δρόμων να αντηχεί στο δωμάτιο (χωρίς να ενοχλεί ωστόσο) μας περιμένουν κάποιες ακόμη εκπλήξεις. Κατεβαίνοντας στην σάλα του πρωινού διαπιστώνω έντρομος ότι όλοι είναι μικρότεροι από μένα (εκτός από την κυρία της κουζίνας όπως διαπίστωσα αργότερα με κάποια ανακούφιση). "Λίνα, λέω στη σύζυγο, που πας με μένα τον παππού;" Μικρά παιδάκια που ξεκίνησαν ένας θεός ξέρει από που για να δουν αυτήν την πόλη-ορόσημο, παρέες φοιτητών που εξερευνούν τον κόσμο. Σας ζηλεύω μωρά μου...
Πίνοντας τον δεύτερο καφέ για να πάει κάτω το φαρμάκι των "γηρατειών" μου, εντοπίζουμε την δεύτερη έκπληξη της ημέρας: Το πιάτο και την κούπα σου στο τέλος τα πλένεις μόνος σου, είπαμε hostel. Δεν μας χαλάει καθόλου όμως και ξεκινάμε για την πρωινή μας βόλτα στην πόλη.
Βγαίνοντας στο δρόμο, νιώθουμε στο πετσί μας αυτό που είχε πει κάποτε ο Μαρκ Τουαίην, "Ο πιο κρύος μου χειμώνας ήταν ένα καλοκαίρι στο Σαν Φρανσίσκο". Πρέπει να είσαι ντυμένος καλά, φορώντας διαδοχικά στρώματα ρούχων (layers που λένε οι γνώστες) και να τα αφαιρείς προϊούσας της ημέρας. Πρώτη στάση, η αφετηρία των τραμ (Cable Cars) στην αρχή της Powell St, το μοναδικό χειροκίνητο τραμ στον κόσμο, ένα must see and do για τους τουρίστες. Η ιστορία του τραμ είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτή της πόλης παρόλο που κινδύνεψε να εκλείψει σας θεσμός πολλές φορές στο παρελθόν. Προς μεγάλη τύχη όλων, ο θεσμός διεσώθη και είναι ακμαιότατος. Έχει πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπεις τους οδηγούς στην αφετηρία να αγκομαχούν προσπαθώντας να γυρίσουν το βαγόνι για να ξεκινήσει από την αρχή το δρομολόγιο. Και βέβαια η αφετηρία είναι το καλύτερο μέρος για να ξεκινήσεις και να βρεις σίγουρα θέση, εκτός και αν θες να κρεμιέσαι στο πλάι (που τελικά θες!!!). Αυτή η βόλτα όμως πρέπει να περιμένει ακόμα.
Επόμενη στάση το δημαρχείο της πόλης (Civic Center) και η πλατεία United Nations με ωραία κτίρια και μουσεία για ωραίες φωτογραφίες και people watching. Στα σβέλτα λοιπόν γυρίζουμε πάλι προς τα πίσω στην Market St με προορισμό τους κήπους Yerba Buena και το παραπλεύρως κείμενο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (SFMOMA). Ωραίοι δρόμοι, πυκνό συγκοινωνιακό δίκτυο, μεγάλα πεζοδρόμια και όμορφα παρκάκια που προσθέτουν στην ποιότητα ζωής. Προς μεγάλη μας έκπληξη, το SFMOMA είναι κλειστό μέχρι το 2016 αλλά κάποιες συλλογές του είναι διάσπαρτες σε άλλους χώρους μέσα στην πόλη. Κρίμα, γιατί είναι το μόνο μουσείο που είχαμε κατά νου να δούμε. Απτόητοι συνεχίζουμε με κατεύθυνση το λιμάνι και περνώντας από την Financial District και τους ουρανοξύστες βλέπουμε το παραλιακό μέτωπο της πόλης , το Embarcadero, το οποίο αν το ακολουθήσεις μέχρι το τέλος του φτάνεις μέχρι την Golden Gate. Περνάς διαδοχικά από διάφορες αποβάθρες (Piers) θαυμάζοντας την πόλη στα αριστερά σου ώσπου φτάνεις στην απόλυτη τουριστική παγίδα: την αποβάθρα 39. Από κει ξεκινά η περιοχή Fisherman's Wharf με τα σουβενιράδικα, τα εστιατόρια με τα θαλασσινά (το σάντουιτς με κρέας καβουριού είναι απίστευτο) και τα θαλάσσια λιοντάρια με την διακριτική μυρωδιά (φυσικά αστειεύομαι, βρωμάνε από χιλιόμετρα μακριά). Α, και βέβαια δεν παραλείπουμε να δοκιμάσουμε παγωτό στην Ghirardelli Sq, από το ομώνυμο μαγαζί, που λειτουργεί σαν σοκολατοποιία από το 1852.


















Μετά τις απαραίτητες ανάσες και ποσότητες κρέας καβουριού συνεχίζουμε, αργά το μεσημέρι πια ,για την πιο φωτογραφημένη γέφυρα του κόσμου, την Golden Gate Bridge. Κινούμενοι πάντα παραλιακά, περνάμε από πανέμορφες γειτονιές και φτάνουμε στην παραλία του Crissy Field, ένα από τα λίγα μέρη που έχεις πανοραμική θέα της γέφυρας. Παρ όλη την ομίχλη που αρχίζει να μπουκάρει στον κόλπο από τον ωκεανό (καθημερινό φαινόμενο), οι φωτογραφικές παίρνουν φωτιά και τα κλικ ξεφεύγουν από κάθε έλεγχο. Η στιγμή που πατάμε τον μεταλλικό σκελετό αυτού του σύγχρονου μηχανικού θαύματος μένει μετέωρη, μοιάζει να διαρκεί πάνω από το κανονικό. Δεν μπορεί να είναι απλά μια γέφυρα που ενώνει δυο κομμάτια γης , ένα μηχανικό επίτευγμα που στέκεται εκεί για 77 συναπτά έτη, μια (θλιβερή) στατιστική προτίμησής της από τους αυτόχειρες.
Είναι μια τρελή ιδέα του Ανθρώπου, ένα ορόσημο που ενώνει δυο θαλάσσιους κόσμους, ένα κόκκινο μεταλλικό τέρας που βρυχάται ασταμάτητα. Πώς μπορείς να μιλήσεις για κάτι τέτοιο χωρίς να γίνεις φθηνά μελοδραματικός;










Μετά την διάσχιση και την επιστροφή, με την θέα της πόλης και την ανάσα του Μεγάλου Ωκεανού τόσο κοντά, θέλουμε να πούμε τόσα πολλά αλλά προτιμάμε να σιωπήσουμε. 'Άλλωστε ο βρυχηθμός του τέρατος θα κάλυπτε τις ομιλίες μας.
Το επόμενο πρωί, εκτός από την προφανή έκπληξη του ξυπνήματος σε μια αμερικανική μεγαλούπολη, με τον θόρυβο των δρόμων να αντηχεί στο δωμάτιο (χωρίς να ενοχλεί ωστόσο) μας περιμένουν κάποιες ακόμη εκπλήξεις. Κατεβαίνοντας στην σάλα του πρωινού διαπιστώνω έντρομος ότι όλοι είναι μικρότεροι από μένα (εκτός από την κυρία της κουζίνας όπως διαπίστωσα αργότερα με κάποια ανακούφιση). "Λίνα, λέω στη σύζυγο, που πας με μένα τον παππού;" Μικρά παιδάκια που ξεκίνησαν ένας θεός ξέρει από που για να δουν αυτήν την πόλη-ορόσημο, παρέες φοιτητών που εξερευνούν τον κόσμο. Σας ζηλεύω μωρά μου...
Πίνοντας τον δεύτερο καφέ για να πάει κάτω το φαρμάκι των "γηρατειών" μου, εντοπίζουμε την δεύτερη έκπληξη της ημέρας: Το πιάτο και την κούπα σου στο τέλος τα πλένεις μόνος σου, είπαμε hostel. Δεν μας χαλάει καθόλου όμως και ξεκινάμε για την πρωινή μας βόλτα στην πόλη.
Βγαίνοντας στο δρόμο, νιώθουμε στο πετσί μας αυτό που είχε πει κάποτε ο Μαρκ Τουαίην, "Ο πιο κρύος μου χειμώνας ήταν ένα καλοκαίρι στο Σαν Φρανσίσκο". Πρέπει να είσαι ντυμένος καλά, φορώντας διαδοχικά στρώματα ρούχων (layers που λένε οι γνώστες) και να τα αφαιρείς προϊούσας της ημέρας. Πρώτη στάση, η αφετηρία των τραμ (Cable Cars) στην αρχή της Powell St, το μοναδικό χειροκίνητο τραμ στον κόσμο, ένα must see and do για τους τουρίστες. Η ιστορία του τραμ είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτή της πόλης παρόλο που κινδύνεψε να εκλείψει σας θεσμός πολλές φορές στο παρελθόν. Προς μεγάλη τύχη όλων, ο θεσμός διεσώθη και είναι ακμαιότατος. Έχει πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπεις τους οδηγούς στην αφετηρία να αγκομαχούν προσπαθώντας να γυρίσουν το βαγόνι για να ξεκινήσει από την αρχή το δρομολόγιο. Και βέβαια η αφετηρία είναι το καλύτερο μέρος για να ξεκινήσεις και να βρεις σίγουρα θέση, εκτός και αν θες να κρεμιέσαι στο πλάι (που τελικά θες!!!). Αυτή η βόλτα όμως πρέπει να περιμένει ακόμα.
Επόμενη στάση το δημαρχείο της πόλης (Civic Center) και η πλατεία United Nations με ωραία κτίρια και μουσεία για ωραίες φωτογραφίες και people watching. Στα σβέλτα λοιπόν γυρίζουμε πάλι προς τα πίσω στην Market St με προορισμό τους κήπους Yerba Buena και το παραπλεύρως κείμενο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (SFMOMA). Ωραίοι δρόμοι, πυκνό συγκοινωνιακό δίκτυο, μεγάλα πεζοδρόμια και όμορφα παρκάκια που προσθέτουν στην ποιότητα ζωής. Προς μεγάλη μας έκπληξη, το SFMOMA είναι κλειστό μέχρι το 2016 αλλά κάποιες συλλογές του είναι διάσπαρτες σε άλλους χώρους μέσα στην πόλη. Κρίμα, γιατί είναι το μόνο μουσείο που είχαμε κατά νου να δούμε. Απτόητοι συνεχίζουμε με κατεύθυνση το λιμάνι και περνώντας από την Financial District και τους ουρανοξύστες βλέπουμε το παραλιακό μέτωπο της πόλης , το Embarcadero, το οποίο αν το ακολουθήσεις μέχρι το τέλος του φτάνεις μέχρι την Golden Gate. Περνάς διαδοχικά από διάφορες αποβάθρες (Piers) θαυμάζοντας την πόλη στα αριστερά σου ώσπου φτάνεις στην απόλυτη τουριστική παγίδα: την αποβάθρα 39. Από κει ξεκινά η περιοχή Fisherman's Wharf με τα σουβενιράδικα, τα εστιατόρια με τα θαλασσινά (το σάντουιτς με κρέας καβουριού είναι απίστευτο) και τα θαλάσσια λιοντάρια με την διακριτική μυρωδιά (φυσικά αστειεύομαι, βρωμάνε από χιλιόμετρα μακριά). Α, και βέβαια δεν παραλείπουμε να δοκιμάσουμε παγωτό στην Ghirardelli Sq, από το ομώνυμο μαγαζί, που λειτουργεί σαν σοκολατοποιία από το 1852.


















Μετά τις απαραίτητες ανάσες και ποσότητες κρέας καβουριού συνεχίζουμε, αργά το μεσημέρι πια ,για την πιο φωτογραφημένη γέφυρα του κόσμου, την Golden Gate Bridge. Κινούμενοι πάντα παραλιακά, περνάμε από πανέμορφες γειτονιές και φτάνουμε στην παραλία του Crissy Field, ένα από τα λίγα μέρη που έχεις πανοραμική θέα της γέφυρας. Παρ όλη την ομίχλη που αρχίζει να μπουκάρει στον κόλπο από τον ωκεανό (καθημερινό φαινόμενο), οι φωτογραφικές παίρνουν φωτιά και τα κλικ ξεφεύγουν από κάθε έλεγχο. Η στιγμή που πατάμε τον μεταλλικό σκελετό αυτού του σύγχρονου μηχανικού θαύματος μένει μετέωρη, μοιάζει να διαρκεί πάνω από το κανονικό. Δεν μπορεί να είναι απλά μια γέφυρα που ενώνει δυο κομμάτια γης , ένα μηχανικό επίτευγμα που στέκεται εκεί για 77 συναπτά έτη, μια (θλιβερή) στατιστική προτίμησής της από τους αυτόχειρες.
Είναι μια τρελή ιδέα του Ανθρώπου, ένα ορόσημο που ενώνει δυο θαλάσσιους κόσμους, ένα κόκκινο μεταλλικό τέρας που βρυχάται ασταμάτητα. Πώς μπορείς να μιλήσεις για κάτι τέτοιο χωρίς να γίνεις φθηνά μελοδραματικός;










Μετά την διάσχιση και την επιστροφή, με την θέα της πόλης και την ανάσα του Μεγάλου Ωκεανού τόσο κοντά, θέλουμε να πούμε τόσα πολλά αλλά προτιμάμε να σιωπήσουμε. 'Άλλωστε ο βρυχηθμός του τέρατος θα κάλυπτε τις ομιλίες μας.
Last edited: