marydim
Member
- Μηνύματα
- 1.631
- Likes
- 414
- Επόμενο Ταξίδι
- Μεσόγειος
- Ταξίδι-Όνειρο
- Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο][I]Η 21η Νοεμβρίου 2008 ήταν μια ιδιαίτερη ημέρα καθώς έμπαινα στα πρώτα -άντα της ζωής μου και έτσι είχα αποφασίσει ότι θα κάνω shopping μέχρι τελικής πτώσεως για να μην πέσω σε μελαγχολία! Είχα βάλει το ξυπνητήρι να χτυπήσει από τις 8 ώρα Ιταλίας ώστε να μην χάσω ούτε λεπτό από την στιγμή που θα ανοίξουν τα καταστήματα! Όσο όμως και να χτύπαγε το καημένο το κινητό- ξυπνητήρι ήταν πρακτικά αδύνατον να σηκωθούμε από το κρεβάτι πριν τις 9 καθώς ήμασταν ψόφιες στην κούραση.[/I
- Κεφάλαιο 3ο][I
- Κεφάλαιο 4ο][I
- Κεφάλαιο 5ο][I
- Κεφάλαιο 6ο][I]Τα πανίνι (panini= sandwiches) στην Ιταλία κοστίζουν. Και κοστίζουν ακόμα περισσότερο αν τα αγοράσεις σε κάποιο από τα καφέ κοντά στο Duomo. Μας είχε ανοίξει, όμως, η όρεξη και ήμασταν αποφασισμένες να τα πληρώσουμε όσο και όσο! Βρήκαμε ένα καφέ- σαντουϊτσάδικο που η βιτρίνα του είχε για ντεκόρ πάμπολα πανίνι (δυστυχώς δεν θυμάμαι το όνομά του) και 16,80 Ευρώ ο τελικός λογαριασμός για τα τρία απλά σαντουϊτσάκια (μπαγκετούλα, τυράκι και προσιούτο). Στο χέρι πάντα! Γευστικότατα, όμως! [/I
- Κεφάλαιο 7ο][I][B]San Siro[/B][/I
- Κεφάλαιο 8ο][I][U]Navigli[/U
- Κεφάλαιο 9ο][I][U]Castello Sforzesco[/U
Το καλό στους ακριβούς εμπορικούς δρόμους του Μιλάνου είναι ότι κάνεις άνετα την βόλτα σου, όσον αφορά τον κόσμο. Γιατί όταν περάσεις τη διάβαση στην piazza San Babila και βρεθείς απέναντι στο πεζοδρομημένο Corso Vittorio Emanuele, το περπάτημα δυσκολεύει λίγο και ειδικά αν πρόκειται για Σάββατο δυσκολεύει πολύ!
Κόσμος στον πεζόδρομο, κόσμος στα καταστήματα, κόσμος στα καφέ, κόσμος στα εστιατόρια, κόσμος παντού! Διάφορα happenings, μπάντες από νεαρούς κυρίως καλλιτέχνες, μικροπωλητές, τουρίστες και η ημέρα σου εδώ αποκτά μια διαφορετική διάσταση.
Τις βιτρίνες τις είχαμε δει και ξαναδεί το προηγούμενο βράδυ οπότε κάναμε μια στάση στην έκθεση ενός διαστημόπλοιου που πραγματοποιούνταν μπροστά από την εκκλησία San Carlo (Στους δύο κεντρικούς πεζόδρομους του Μιλάνου όπως είναι το Corso Vittorio Emanuele και η Via Dante πραγματοποιούνται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους υπαίθριες περιοδικές εκθέσεις ποικίλου περιεχομένου).
Είχαμε μείνει πολύ ώρα, όμως, όλοι μαζί και για να μην συνηθίσουμε τα αγόρια τράβηξαν προς τη μπουτίκ της Ίντερ να προμηθευτούν τα απαραίτητα για τον αγώνα (κασκόλ, σκούφο και γάντια διαφορετικά θα τους έκοβε στο γήπεδο με τόσο κρύο που έκανε!) και εμείς για τον καθεδρικό ναό.
Σε ανοιχτό χώρο όπως είναι η piazza Duomo το κρύο είναι ακόμα πιο έντονο και έτσι τρέξαμε να χωθούμε μέσα στο ναό. Ευτυχώς, εδώ δεν είχε τόσο κόσμο. Αναμειχθήκαμε με τους προσκυνητές και τους υπόλοιπους τουρίστες και αφεθήκαμε στη μαγεία του τέταρτου (ή του τρίτου?) μεγαλύτερου ναού του κόσμου σε μέθεγος. Οι ναοί ανεξάρτητα σε ποια θρησκεία ανήκουν έχουν τη δύναμη να με γαληνεύουν. Δεν έχει υπάρξει φορά που να είμαι στο Μιλάνο και να μην έχω περάσει λίγες ώρες στο Duomo. Κάναμε μια μικρή περιήγηση στο ναό κλέβοντας εικόνες και σκηνές από το εσωτερικό του ναού και στη συνέχεια καθίσαμε στα στασίδια να προσευχηθούμε.
Βγήκαμε από μια παράπλευρη πόρτα με σκοπό να ανέβουμε στην κορυφή του Duomo αλλά αυτό αποδείχθηκε τελικά λίγο περίπλοκο. Οι Ιταλοί υπάλληλοι των ασανσέρ είχαν αποφασίσει ότι πρέπει να κάνουν το διάλειμμα που δικαιούνται πολύ νωρίτερα από το κανονικό. Έτσι κατέβασαν ρολά, ακινητοποίησαν τα ασανσέρ και άφησαν όλους τους άμοιρους τουρίστες να ανεβαίνουν από τις σκάλες. Απευθυνθήκαμε στον υπάλληλο που εκδίδει τα εισιτήρια για το ασανσέρ (το Duomo info point- εκδοτήριο εισιτηρίων βρίσκεται στο παραδίπλα κτίριο από το ναό) αλλά αυτός μας είπε ότι θα κόψουμε εισιτήρια στην είσοδο. Στην είσοδο φυσικά υπήρχαν μόνο οι φύλακες που εκτός ότι δεν έκοβαν εισιτήρια, μας έστειλαν ο καθένας με τη σειρά του στην άλλη πλευρά του ναού. Αφού επισκεφθήκαμε, λοιπόν, και τους δύο χώρους των ασανσέρ χωρίς κανένα αποτέλεσμα, επιστρέψαμε στο αρχικό σημείο όπου ο φύλακας άλλαξε τροπάρι και μας είπε ότι τα ασανσέρ απλά δεν λειτουργούν και καλύτερα να ανέβουμε απ' τις σκάλες! Από τις σκάλες δεν υπήρχε καμία περίπτωση ν' ανέβουμε γιατί εκτός ότι υπάρχει στενότητα χώρου και άρα η ανάβαση και η κατάβαση θα ήταν γολγοθάς είχε σχηματιστεί και μια τεράστια ουρά και θα έπρεπε να περιμένουμε καμιά ώρα στο κρύο! Τον ρώτησα αν υπάρχει περίπτωση να αρχίσουν να ανεβοκατεβαίνουν τα ασανσέρ ξανά και κουβέντα στη κουβέντα μας είπε να περιμένουμε ένα τεταρτάκι ακόμα.
Ξαναπήγα, λοιπόν, στο εκδοτήριο που αυτή τη φορά ως εκ θαύματος, ο ίδιος υπάλληλος έβγαζε εισιτήρια (7 Ευρώ κοστίζει το εισιτήριο για όσους χρησιμοποιήσουν το ασανσέρ ενώ αυτοί που θέλουν να δοκιμάσουν τις σωματικές τους αντοχές και να μετρήσουν πόσα είναι τα σκαλοπάτια μέχρι την κορυφή, το εισιτήριο κοστίζει δύο ευρώ λιγότερο, δηλαδή 5Ευρουλάκια. Μπορείτε να ανεβείτε στην κορυφή καθημερινά 9 πμ-5 μμ). Η αναμονή μας στο ψοφόκρυο δεν κράτησε ούτε καν τεταρτάκι και και έτσι μετά από μερικά λεπτά, βρεθήκαμε να ατενίζουμε την πόλη του Μιλάνου από ψηλά. Η ατμόσφαιρα δεν ήταν και πεντακάθαρη αλλά ο κυκεώνας των κτιρίων της πόλης απλωνόταν μπροστά μας. Για να φτάσουμε στην κορυφή του ναού περάσαμε μέσα από ένα δάσος αγαλμάτων και περίτεχνων σχεδίων που κάνουν τόσο ιδιαίτερο τον ναό του Duomo. Στο ψηλότερο σημείο του ναού στέκει ολόχρυση και μικροσκοπική η Madonnina έχοντας υπό την προστασία της ολόκληρη την πόλη του Μιλάνου. Της κρατούσαν συντροφιά μόνο ξένοι τουρίστες και αμέτρητες σκαλωσιές λόγω των έργων αποκατάστασης του ναού που συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό.
Σαν καλές τουρίστριες βγάλαμε αμέτρητες φωτογραφίες με φόντο πότε τις στέγες των σπιτιών του Μιλάνου, πότε τη Madonnina, πότε την πλατεία Ντουόμο που βρισκόταν ακριβώς από κάτω μας και πότε τα αμέτρητα αγάλματα.
Το κρύο δεν έκανε δυνατή την παραμονή μας στα ψηλά για περισσότερο από δεκαπεντάλεπτο και έτσι εγκαταλείψαμε τη Μαντονίνα για έναν ακόμα καπουτσίνο στην Galleria και στο Gucci.
[/I]
--------------------
O Καθεδρικός ναός του Μιλάνου (Duomo Milano - Sito ufficiale della Veneranda Fabbrica del Duomo di Milano e del Duomo di Milano -), με την πλατεία Duomo να εκτείνεται μπροστά του, θεωρείται το κέντρο της πόλης και σημείο εκδηλώσεων των μεγάλων γεγονότων. Ο ναός, γοτθικού στυλ, εντυπωσιάζει με τις τεράστιες διαστάσεις του και με το εντυπωσιακό εξωτερικό του, το οποίο αποτελείται από χιλιάδες αγάλματα αγίων, ζώων και τεράτων, σχέδια και φιγούρες που πρέπει να διαθέτει ατελείωτες ώρες κάποιος για να μπορέσει να τα ξεχωρίσει όλα αυτά. Η κατασκευή του ναού ξεκίνησε το 1836 όταν ο τότε κυβερνήτης της πόλης θέλησε να αφιερώσει στο Θεό έναν μεγαλειώδη ναό ζητώντας του ως αντάλλαγμα έναν διάδοχο για το θρόνο του. Οι εργασίες τυπικά ολοκληρώθηκαν στις αρχές του 1800 όταν ο Ναπολέοντας απαίτησε να τελειώσει η πρόσοψη του ναού προκειμένου να στεφθεί εκεί, βασιλιάς της Ιταλίας. Ουσιαστικά, όμως, οι προσθήκες στο ναό δεν σταμάτησαν ποτέ ενώ η συντήρηση όλων αυτών προϋποθέτει εργασίες που συνεχίζονται ακόμα και σήμερα.
Το εσωτερικό του ναού είναι λιγότερο εντυπωσιακό από το εξωτερικό του, για να μην αποσπά την προσοχή των πιστών από την προσευχή, και διαμορφώνεται από 52 κολόνες που χωρίζουν το ναό σε 5 κύριους διαδρόμους, διακοσμημένες όλες με αγάλματα. Τα βιτρό παράθυρά του παριστάνουν σκηνές από τη Βίβλο ενώ αριστερά και δεξιά της Αγίας Τράπεζας υπάρχουν ειδικοί χώροι για προσευχή που συγκεντρώνουν πιστούς που θέλουν να προσευχηθούν πιο ήσυχα.
Ο ναός είναι ανοιχτός για το κοινό καθημερινά από τις 7 το πρωί έως τις 7 το βράδυ. Κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας συνήθως δεν αφήνουν τουρίστες να μπουν στο ναό αλλά όποιος γνωρίζει ιταλικά και τους ζητήσει να παρακολουθήσει τη λειτουργία δεν θα του απαγορέψουν την είσοδο (εννοείται ότι η φωτογραφική μηχανή είναι κρυμμένη!).
Το Μουσείο του Ντουόμο λειτουργεί σε διπλανό κτίριο, νότια του ναού, και λειτουργεί καθημερινά, εκτός Δευτέρας.
--------------------
Κόσμος στον πεζόδρομο, κόσμος στα καταστήματα, κόσμος στα καφέ, κόσμος στα εστιατόρια, κόσμος παντού! Διάφορα happenings, μπάντες από νεαρούς κυρίως καλλιτέχνες, μικροπωλητές, τουρίστες και η ημέρα σου εδώ αποκτά μια διαφορετική διάσταση.
Τις βιτρίνες τις είχαμε δει και ξαναδεί το προηγούμενο βράδυ οπότε κάναμε μια στάση στην έκθεση ενός διαστημόπλοιου που πραγματοποιούνταν μπροστά από την εκκλησία San Carlo (Στους δύο κεντρικούς πεζόδρομους του Μιλάνου όπως είναι το Corso Vittorio Emanuele και η Via Dante πραγματοποιούνται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους υπαίθριες περιοδικές εκθέσεις ποικίλου περιεχομένου).
Είχαμε μείνει πολύ ώρα, όμως, όλοι μαζί και για να μην συνηθίσουμε τα αγόρια τράβηξαν προς τη μπουτίκ της Ίντερ να προμηθευτούν τα απαραίτητα για τον αγώνα (κασκόλ, σκούφο και γάντια διαφορετικά θα τους έκοβε στο γήπεδο με τόσο κρύο που έκανε!) και εμείς για τον καθεδρικό ναό.
Σε ανοιχτό χώρο όπως είναι η piazza Duomo το κρύο είναι ακόμα πιο έντονο και έτσι τρέξαμε να χωθούμε μέσα στο ναό. Ευτυχώς, εδώ δεν είχε τόσο κόσμο. Αναμειχθήκαμε με τους προσκυνητές και τους υπόλοιπους τουρίστες και αφεθήκαμε στη μαγεία του τέταρτου (ή του τρίτου?) μεγαλύτερου ναού του κόσμου σε μέθεγος. Οι ναοί ανεξάρτητα σε ποια θρησκεία ανήκουν έχουν τη δύναμη να με γαληνεύουν. Δεν έχει υπάρξει φορά που να είμαι στο Μιλάνο και να μην έχω περάσει λίγες ώρες στο Duomo. Κάναμε μια μικρή περιήγηση στο ναό κλέβοντας εικόνες και σκηνές από το εσωτερικό του ναού και στη συνέχεια καθίσαμε στα στασίδια να προσευχηθούμε.
Βγήκαμε από μια παράπλευρη πόρτα με σκοπό να ανέβουμε στην κορυφή του Duomo αλλά αυτό αποδείχθηκε τελικά λίγο περίπλοκο. Οι Ιταλοί υπάλληλοι των ασανσέρ είχαν αποφασίσει ότι πρέπει να κάνουν το διάλειμμα που δικαιούνται πολύ νωρίτερα από το κανονικό. Έτσι κατέβασαν ρολά, ακινητοποίησαν τα ασανσέρ και άφησαν όλους τους άμοιρους τουρίστες να ανεβαίνουν από τις σκάλες. Απευθυνθήκαμε στον υπάλληλο που εκδίδει τα εισιτήρια για το ασανσέρ (το Duomo info point- εκδοτήριο εισιτηρίων βρίσκεται στο παραδίπλα κτίριο από το ναό) αλλά αυτός μας είπε ότι θα κόψουμε εισιτήρια στην είσοδο. Στην είσοδο φυσικά υπήρχαν μόνο οι φύλακες που εκτός ότι δεν έκοβαν εισιτήρια, μας έστειλαν ο καθένας με τη σειρά του στην άλλη πλευρά του ναού. Αφού επισκεφθήκαμε, λοιπόν, και τους δύο χώρους των ασανσέρ χωρίς κανένα αποτέλεσμα, επιστρέψαμε στο αρχικό σημείο όπου ο φύλακας άλλαξε τροπάρι και μας είπε ότι τα ασανσέρ απλά δεν λειτουργούν και καλύτερα να ανέβουμε απ' τις σκάλες! Από τις σκάλες δεν υπήρχε καμία περίπτωση ν' ανέβουμε γιατί εκτός ότι υπάρχει στενότητα χώρου και άρα η ανάβαση και η κατάβαση θα ήταν γολγοθάς είχε σχηματιστεί και μια τεράστια ουρά και θα έπρεπε να περιμένουμε καμιά ώρα στο κρύο! Τον ρώτησα αν υπάρχει περίπτωση να αρχίσουν να ανεβοκατεβαίνουν τα ασανσέρ ξανά και κουβέντα στη κουβέντα μας είπε να περιμένουμε ένα τεταρτάκι ακόμα.
Ξαναπήγα, λοιπόν, στο εκδοτήριο που αυτή τη φορά ως εκ θαύματος, ο ίδιος υπάλληλος έβγαζε εισιτήρια (7 Ευρώ κοστίζει το εισιτήριο για όσους χρησιμοποιήσουν το ασανσέρ ενώ αυτοί που θέλουν να δοκιμάσουν τις σωματικές τους αντοχές και να μετρήσουν πόσα είναι τα σκαλοπάτια μέχρι την κορυφή, το εισιτήριο κοστίζει δύο ευρώ λιγότερο, δηλαδή 5Ευρουλάκια. Μπορείτε να ανεβείτε στην κορυφή καθημερινά 9 πμ-5 μμ). Η αναμονή μας στο ψοφόκρυο δεν κράτησε ούτε καν τεταρτάκι και και έτσι μετά από μερικά λεπτά, βρεθήκαμε να ατενίζουμε την πόλη του Μιλάνου από ψηλά. Η ατμόσφαιρα δεν ήταν και πεντακάθαρη αλλά ο κυκεώνας των κτιρίων της πόλης απλωνόταν μπροστά μας. Για να φτάσουμε στην κορυφή του ναού περάσαμε μέσα από ένα δάσος αγαλμάτων και περίτεχνων σχεδίων που κάνουν τόσο ιδιαίτερο τον ναό του Duomo. Στο ψηλότερο σημείο του ναού στέκει ολόχρυση και μικροσκοπική η Madonnina έχοντας υπό την προστασία της ολόκληρη την πόλη του Μιλάνου. Της κρατούσαν συντροφιά μόνο ξένοι τουρίστες και αμέτρητες σκαλωσιές λόγω των έργων αποκατάστασης του ναού που συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό.
Σαν καλές τουρίστριες βγάλαμε αμέτρητες φωτογραφίες με φόντο πότε τις στέγες των σπιτιών του Μιλάνου, πότε τη Madonnina, πότε την πλατεία Ντουόμο που βρισκόταν ακριβώς από κάτω μας και πότε τα αμέτρητα αγάλματα.
Το κρύο δεν έκανε δυνατή την παραμονή μας στα ψηλά για περισσότερο από δεκαπεντάλεπτο και έτσι εγκαταλείψαμε τη Μαντονίνα για έναν ακόμα καπουτσίνο στην Galleria και στο Gucci.
[/I]
--------------------
O Καθεδρικός ναός του Μιλάνου (Duomo Milano - Sito ufficiale della Veneranda Fabbrica del Duomo di Milano e del Duomo di Milano -), με την πλατεία Duomo να εκτείνεται μπροστά του, θεωρείται το κέντρο της πόλης και σημείο εκδηλώσεων των μεγάλων γεγονότων. Ο ναός, γοτθικού στυλ, εντυπωσιάζει με τις τεράστιες διαστάσεις του και με το εντυπωσιακό εξωτερικό του, το οποίο αποτελείται από χιλιάδες αγάλματα αγίων, ζώων και τεράτων, σχέδια και φιγούρες που πρέπει να διαθέτει ατελείωτες ώρες κάποιος για να μπορέσει να τα ξεχωρίσει όλα αυτά. Η κατασκευή του ναού ξεκίνησε το 1836 όταν ο τότε κυβερνήτης της πόλης θέλησε να αφιερώσει στο Θεό έναν μεγαλειώδη ναό ζητώντας του ως αντάλλαγμα έναν διάδοχο για το θρόνο του. Οι εργασίες τυπικά ολοκληρώθηκαν στις αρχές του 1800 όταν ο Ναπολέοντας απαίτησε να τελειώσει η πρόσοψη του ναού προκειμένου να στεφθεί εκεί, βασιλιάς της Ιταλίας. Ουσιαστικά, όμως, οι προσθήκες στο ναό δεν σταμάτησαν ποτέ ενώ η συντήρηση όλων αυτών προϋποθέτει εργασίες που συνεχίζονται ακόμα και σήμερα.
Το εσωτερικό του ναού είναι λιγότερο εντυπωσιακό από το εξωτερικό του, για να μην αποσπά την προσοχή των πιστών από την προσευχή, και διαμορφώνεται από 52 κολόνες που χωρίζουν το ναό σε 5 κύριους διαδρόμους, διακοσμημένες όλες με αγάλματα. Τα βιτρό παράθυρά του παριστάνουν σκηνές από τη Βίβλο ενώ αριστερά και δεξιά της Αγίας Τράπεζας υπάρχουν ειδικοί χώροι για προσευχή που συγκεντρώνουν πιστούς που θέλουν να προσευχηθούν πιο ήσυχα.
Ο ναός είναι ανοιχτός για το κοινό καθημερινά από τις 7 το πρωί έως τις 7 το βράδυ. Κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας συνήθως δεν αφήνουν τουρίστες να μπουν στο ναό αλλά όποιος γνωρίζει ιταλικά και τους ζητήσει να παρακολουθήσει τη λειτουργία δεν θα του απαγορέψουν την είσοδο (εννοείται ότι η φωτογραφική μηχανή είναι κρυμμένη!).
Το Μουσείο του Ντουόμο λειτουργεί σε διπλανό κτίριο, νότια του ναού, και λειτουργεί καθημερινά, εκτός Δευτέρας.
--------------------
Attachments
-
69,5 KB Προβολές: 394
Last edited: