marydim
Member
- Μηνύματα
- 1.631
- Likes
- 414
- Επόμενο Ταξίδι
- Μεσόγειος
- Ταξίδι-Όνειρο
- Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο][I]Η 21η Νοεμβρίου 2008 ήταν μια ιδιαίτερη ημέρα καθώς έμπαινα στα πρώτα -άντα της ζωής μου και έτσι είχα αποφασίσει ότι θα κάνω shopping μέχρι τελικής πτώσεως για να μην πέσω σε μελαγχολία! Είχα βάλει το ξυπνητήρι να χτυπήσει από τις 8 ώρα Ιταλίας ώστε να μην χάσω ούτε λεπτό από την στιγμή που θα ανοίξουν τα καταστήματα! Όσο όμως και να χτύπαγε το καημένο το κινητό- ξυπνητήρι ήταν πρακτικά αδύνατον να σηκωθούμε από το κρεβάτι πριν τις 9 καθώς ήμασταν ψόφιες στην κούραση.[/I
- Κεφάλαιο 3ο][I
- Κεφάλαιο 4ο][I
- Κεφάλαιο 5ο][I
- Κεφάλαιο 6ο][I]Τα πανίνι (panini= sandwiches) στην Ιταλία κοστίζουν. Και κοστίζουν ακόμα περισσότερο αν τα αγοράσεις σε κάποιο από τα καφέ κοντά στο Duomo. Μας είχε ανοίξει, όμως, η όρεξη και ήμασταν αποφασισμένες να τα πληρώσουμε όσο και όσο! Βρήκαμε ένα καφέ- σαντουϊτσάδικο που η βιτρίνα του είχε για ντεκόρ πάμπολα πανίνι (δυστυχώς δεν θυμάμαι το όνομά του) και 16,80 Ευρώ ο τελικός λογαριασμός για τα τρία απλά σαντουϊτσάκια (μπαγκετούλα, τυράκι και προσιούτο). Στο χέρι πάντα! Γευστικότατα, όμως! [/I
- Κεφάλαιο 7ο][I][B]San Siro[/B][/I
- Κεφάλαιο 8ο][I][U]Navigli[/U
- Κεφάλαιο 9ο][I][U]Castello Sforzesco[/U
Κάποια στιγμή φυσικά ξυπνήσαμε και λίγα λεπτά αργότερα καθόμασταν στις καρέκλες μας στην αίθουσα του πρωινού, να τσιμπήσουμε κάτι για να πάρουμε δυνάμεις για το υπόλοιπο της ημέρας. Φαίνεται ότι ήμασταν από τους τελευταίους που αποφάσισαν να βάλουν κάτι στο στόμα τους γιατί δεν είχαν μείνει και πολλά πράγματα στον μπουφέ. Αλλά οι υπεύθυνοι της κουζίνας μόλις μας είδαν αμέσως έτρεξαν να ανανεώσουν ότι έλειπε.
Το πρωινό δεν μπορώ να πω ότι ήταν ιδιαίτερα πλούσιο αλλά σε ξενοδοχείο 3 αστέρων μέναμε δεν μπορούσαμε να περιμένουμε και περισσότερα.Είχε πάντως τα βασικά: ψωμάκια για τοστ, ψωμάκια για σάντουιτς, φρυγανιές, 2- 3 είδη τυριών, ζαμπόν, αυγά, κάτι σαν τη δική μας πάσταφλώρα με σοκολάτα αλλά και με μήλο, κρουασάν σοκολάτας και βουτύρου, ένας είδος γλυκίσματος με κρέμα, διάφορες μαρμελάδες σε ατομικές συσκευασίες,νουτέλα, γιαουρτάκια σε διάφορες γεύσεις, κορν φλέικς, γάλα, 2- 3 χυμούς και ότι καφέ και τσάι ήθελες μπορούσες να το παραγγείλεις στις κυρίες ανατολικής προέλευσης που έρχονταν και ευγενικά σε ρωτούσαν τι θα ήθελες να πιεις. Έφαγα ένα κρουασάν σοκολάτας και 2- 3 φέτες ψωμί με νουτέλα γιατί είχα μια υπογλυκαιμία πρωί πρωί ενώ οι υπόλοιποι απολάμβαναν σε μεγαλύτερη ποικιλία το πρωινό τους.
Επιτέλους κατά τις 10 αφήσαμε το ξενοδοχείο και αφού περπατήσαμε λίγα μέτρα σταματήσαμε να θαυμάσουμε το επιβλητικό κτίριο του Stazione Centrale που βρισκόταν ακριβώς μπροστά μας και το λεπτό, φινετσάτο πύργο της Pirelli που έλαμπε σαν σπαθί μεγάλης αξίας στο φως της ημέρας.
Εξήγησα στα παιδιά λίγα πράγματα για τον σταθμό που το lifting στην κεντρική του πρόσοψη ολοκληρώθηκε (όχι όμως και στις πλαϊνές τους όψεις) αλλά ο πύργος Pirelli στα αριστερά μας ήταν αυτός που είχε συγκεντρώσει την προσοχή τους.
Πραγματικά δεν θυμάμαι αν ήταν πάντα τόσο εντυπωσιακό το κτίριο της Pirelli ή η σημερινή του εικόνα οφείλεται σε πρόσφατη ανακαίνιση γιατί πάντα με εντυπωσίαζε περισσότερο ο Stazione Centrale και δεν του έδινα ιδιαίτερη σημασία. Αλλά ο καθένας βλέπει τα πράγματα από διαφορετική οπτική γωνία και εντυπωσιάζεται με διαφορετικά πράγματα.
Ο Stazione Centrale di Milano δηλαδή ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός του Μιλάνου είναι από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Ευρώπης τόσο σε μέγεθος όσο και σε ροή επιβατών. Από εδώ αναχωρούν όλα τα τρένα ταχείας κυκλοφορίας για τη Ρώμη και τις άλλες μεγάλες ιταλικές πόλεις ενώ είναι και η αφετηρία των διεθνή ιταλικών τρένων προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Αυτά σε συνδυασμό με τα δεκάδες λεωφορεία που μεταφέρουν επιβάτες από και προς τα αεροδρόμια του Μιλάνο, τις 2 γραμμές μετρό (Η πράσινη Μ2 και η κίτρινη Μ3), τα τοπικά λεωφορεία (42, 60, 81, 82, 90, 91, 92, 620, 727) και τραμ (2, 5, 9, 33) που συνδέουν τον σταθμό με ολόκληρη την υπόλοιπη πόλη ανεβάζουν τον αριθμό των επιβατών που διέρχονται καθημερινά από τον Stazione Centrale στις 320.000.
Το κτίριο του σταθμού είναι πραγματικά επιβλητικό και τεράστιο. Συνολικά ο σταθμός καλύπτει μια έκταση 66 στρεμμάτων περίπου και η πρόσοψή του είναι 200 μέτρα με 2 φτερωτά άλογα να δεσπόζουν στην κορυφή της κεντρικής πύλης.
Ο σταθμός λειτουργεί από το 1931 και διαθέτει 3 επίπεδα στα οποία τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται εργασίες αναδιαμόρφωσης και εκσυγχρονισμού που αναμένονται να τελειώσουν μέσα στο 2009. Το εσωτερικό του παραμένει εντυπωσιακό με συνθέσεις που απεικονίζουν τις κυριότερες ιταλικές πόλεις, τον ζωδιακό κύκλο και άλλους συμβολισμούς. Ο σταθμός διαθέτει πάρα πολλά μαγαζιά κάποια από τα οποία λειτουργούν ολόκληρο το 24ωρο και παρέχει όλες τις ανέσεις που αναζητεί ο σύγχρονος ταξιδιώτης. (Grandi Stazioni - HomePage και it.wikipedia.org/wiki/Stazione_Centrale_(Milano))
Ο Πύργος Πιρέλι (Grattacielo Pirelli) βρίσκεται στην πλατεία Duca d' Aosta, λίγα μέτρα από τον Stazione Centrale, και με ύψος 127 μέτρα είναι το υψηλότερο κτίριο του Μιλάνου. Κατασκευάστηκε εξ' ολοκλήρου από οπλισμένο σκυρόδεμα (μπετόν) μεταξύ 1956- 1960 κατόπιν εντολής του Alberto Pirelli, τότε πρόεδρο της γνωστής εταιρείας ελαστικών Pirelli, προκειμένου να στεγάσει τα κεντρικά γραφεία του ομίλου. Ο Pirellone, όπως αποκαλείται από τους Μιλανέζους, ανεγέρθη στο ίδιο σημείο που λειτούργησε το πρώτο εργοστάσιο της οικογένειας Pirelli κατά τον 19ο αιώνα το οποίο καταστράφηκε από βομβαρδισμούς το 1943. Σχεδιάστηκε από μια ομάδα αρχιτεκτόνων- μηχανικών με επικεφαλής τον Gio Ponti και υπήρξε ο πρώτος ουρανοξύστης που εγκαταλείφθηκε η μορφή μπλοκ και επικράτησαν οι κωνικές γραμμές εμπνευσμένες από το σχήμα του διαμαντιού. Στο εξωτερικό του επικρατούν υλικά όπως το γυαλί, το αλουμίνιο και ο χάλυβας δίνοντάς του μια αστραφτερή όψη με αποτέλεσμα ο πύργος να μοιάζει σαν ένας τεράστιος καθρέπτης κατά την διάρκεια της ημέρας ενώ ο τέλειος φωτισμός του τη νύχτα σκορπίζει άπλετο φως στην περιοχή κάνοντας πραγματικότητα την ιδέα του εμπνευστή του "Φως παίρνω, φως δίνω". Στην οροφή του κτιρίου στέκει μπρούντζινο αντίγραφο της Madonnina του Duomo σε ένδειξη σεβασμού προς την τοπική παράδοση που υποστηρίζει ότι κανένα κτίριο στο Μιλάνο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει σε ύψος το χρυσό αγαλματίδιο της Παναγίας. Δυστυχώς το Palazzo Pirelli δεν είναι ανοιχτό στο κοινό γιατί σήμερα στεγάζει τα διοικητικά γραφεία της περιφέρειας της Λομβαρδίας και έτσι ελάχιστοι έχουν τη δυνατότητα ν' απολαύσουν την πανοραμική θέα της μητροπολιτικής περιοχής του Μιλάνου που λέγεται ότι από τον 31ο όροφο του ουρανοξύστη είναι απλά μοναδική. (Πηγές: www.regione.lombardia.it και it.wikipedia.org/wiki/Grattacielo_Pirelli ).
Βγάλαμε αμέτρητες φωτογραφίες τόσο με φόντο την λευκή πρόσοψη του Stazione Centrale όσο και με φόντο τον πανύψηλο πύργο Pirelli με το πολυτελέστατο ξενοδοχείο "Exelsior Hotel" δίπλα του να συμπληρώνει ιδανικά την εικόνα.
Αρχίσαμε να διασχίζουμε τη Via Vertuvio με τελικό προορισμό την Via Buenos Aires όπου θα πραγματοποιούσαμε τα ψώνια μας αυτή την πρώτη ημέρα αλλά κάπου στη μέση σταματήσαμε για να πιούμε capuccino σε ένα καφέ που μας τράβηξε την προσοχή ο κρότος από τα φλιτζάνια και τα πιατελάκια. Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί οι κύριοι μπάρμεν κάνουν τόσο θόρυβο όταν τοποθετούν τα σερβίτσια του καφέ! Αλλά ομολογώ ότι αυτός ο θόρυβος είναι συνδυασμένος με τα ιταλικά καφέ και θα μου φαινόταν πολύ περίεργο αν έμπαινα κάπου και δεν τον άκουγα!
Ο capuccino φυσικά ήταν υπέροχος όπως και σε ολόκληρη την Ιταλία αλλά δεν κατάφερα να τον πιω με 2- 3 γουλιές όπως έκαναν οι Ιταλοί που μπαινόβγαιναν στο καφέ- μπαρ. Πάντως,χαζεύεις παρακολουθώντας τους γιατί είναι άλλο να έχεις ακούσει ότι οι Ιταλοί πίνουν πολύ γρήγορα τον καφέ τους και άλλο να το βλέπεις με τα μάτια σου. Ευτυχώς, πάντως, που οι καφέδες που σερβίρουν δεν καίνε ποτέ!
Συνεχίσαμε να διασχίζουμε την Via Vetruvio σχολιάζοντας τις βιτρίνες των ιταλικών φούρνων που συναντούσαμε στο διάβα μας και παρατηρώντας τον κόσμο που κάπνιζε στα πεζοδρόμια μέσα στο κρύο (Τι έχει κάνει αυτή η απαγόρευση καπνίσματος! Νιώθω πολύ τυχερή που δεν καπνίζω)!
Φτάσαμε στη γωνία της Via Vetruvio με την Buenos Aires όπου αποφασίσαμε να χωριστούμε καθώς οι άντρες της παρέας προτιμούσαν να πιουν άλλον έναν καφέ παρά να περάσουν την ώρα τους στα μαγαζιά χαζεύοντας πράγματα που δεν θα ψωνίσουν. Τους εξήγησα ότι θα φτάσουν στηνPiazza Duomo πηγαίνοντας όλο ευθεία, περνώντας από την Porta Venezia (2 τεράστιες κολόνες που σχηματίζουν μια αψίδα σαν πόρτα τους είπα για την ακρίβεια), και περπατώντας το Corso Vittorio Emanuele (είναι ένας τεράστιος πεζόδρομος) και συνεννοηθήκαμε να τηλεφωνηθούμε κατά τις 3.
Για τις επόμενες ώρες δεν κάναμε τίποτα άλλο από το να μπαινοβγαίνουμε σε μαγαζιά, να δοκιμάζουμε ρούχα και αξεσουάρ και να φουσκώνουμε όλο και περισσότερο τον λογαριασμό της πιστωτικής μας.
Αλλά τα καταστήματα στη Buenos Aires σου φαίνεται ότι δεν τελειώνουν ποτέ και εμείς είχαμε γεμίσει ήδη τσάντες ενώ η ώρα να συναντηθούμε με τα παιδιά πλησίαζε επικίνδυνα!
Το Corso Buenos Aires είναι περίπου 3 χιλιόμετρα με αμέτρητα καταστήματα και στις δύο πλευρές του που απευθύνεται κυρίως σε άτομα μεσαίου εισοδήματος. Εδώ συνυπάρχουν καταστήματα πολύ γνωστών ονομάτων της ιταλικής ένδυσης (Benetton, Oviesse, Promod), παγκοσμίου φήμης πολυκαταστήματα ρούχων και αξεσουάρ (Zara, HMS, Pimkie) και φυσικά όλοι οι κολοσσοί των αθλητικών ειδών (Nike, Addidas, Puma (εκπληκτικά τα δοκιμαστήρια σε στυλ παλαιάς βιβλιοθήκης)). Πολλά από τα καταστήματα του Corso Buenos Aires υπάρχουν και στη χώρα μας αλλά την ποικιλία και τα κομμάτια που θα δείτε εδώ δεν θα τα βρείτε σε κανένα ελληνικό μαγαζί (Μια φίλη μου ακόμα ψάχνει στην Αθήνα κάτι παπούτσιαpuma που είχε λατρέψει αλλά δεν υπήρχαν στο νούμερό της).
Η κύρια πελατεία αυτών των καταστημάτων είναι νεαροί ιταλοί που αναζητούν ρούχα σε προσιτές τιμές και οικογένειες Μιλανέζων γι' αυτό και ο εμπορικός δρόμος της Buenos Aires θεωρείται το καλύτερο μέρος για να νιώσει ο επισκέπτης τον τοπικό αγοραστικό παλμό της πόλης. Βέβαια, καλό είναι να αποφύγετε να βρεθείτε εκεί το Σάββατο το μεσημέρι καθώς τα πλήθη πλημμυρίζουν τα πεζοδρόμια και τα καταστήματα με αποτέλεσμα μεγάλες ουρές σταδοκιμαστήρια και στα ταμεία, στριμωξίδι στα πεζοδρόμια και μέσα στα καταστήματα και γενικά όλα εκείνες τις καταστάσεις που αρχίζουν να κάνουν τα ψώνια κουραστικά. (Λεωφορεία: 55, 56, 60 - Τραμ: 90, 91, 92 και Μετρό: Κόκκινη Γραμμή (Στάσεις Porta Venezia, Lima, Loreto))
Είχαμε ήδη καθυστερήσει στο ραντεβού μας με τους υπόλοιπους όταν αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο ν' αφήσουμε τα ψώνια μας. Λύσαμε αυτό το μικρό προβληματάκι στέλνοντας την αδερφή μου να βρει τους άλλους και να τους συναντήσουμε και εμείς σε καμιά ωρίτσα στην είσοδο τηςGalleria Vittorio Emanuele.
Το πρωινό δεν μπορώ να πω ότι ήταν ιδιαίτερα πλούσιο αλλά σε ξενοδοχείο 3 αστέρων μέναμε δεν μπορούσαμε να περιμένουμε και περισσότερα.Είχε πάντως τα βασικά: ψωμάκια για τοστ, ψωμάκια για σάντουιτς, φρυγανιές, 2- 3 είδη τυριών, ζαμπόν, αυγά, κάτι σαν τη δική μας πάσταφλώρα με σοκολάτα αλλά και με μήλο, κρουασάν σοκολάτας και βουτύρου, ένας είδος γλυκίσματος με κρέμα, διάφορες μαρμελάδες σε ατομικές συσκευασίες,νουτέλα, γιαουρτάκια σε διάφορες γεύσεις, κορν φλέικς, γάλα, 2- 3 χυμούς και ότι καφέ και τσάι ήθελες μπορούσες να το παραγγείλεις στις κυρίες ανατολικής προέλευσης που έρχονταν και ευγενικά σε ρωτούσαν τι θα ήθελες να πιεις. Έφαγα ένα κρουασάν σοκολάτας και 2- 3 φέτες ψωμί με νουτέλα γιατί είχα μια υπογλυκαιμία πρωί πρωί ενώ οι υπόλοιποι απολάμβαναν σε μεγαλύτερη ποικιλία το πρωινό τους.
Επιτέλους κατά τις 10 αφήσαμε το ξενοδοχείο και αφού περπατήσαμε λίγα μέτρα σταματήσαμε να θαυμάσουμε το επιβλητικό κτίριο του Stazione Centrale που βρισκόταν ακριβώς μπροστά μας και το λεπτό, φινετσάτο πύργο της Pirelli που έλαμπε σαν σπαθί μεγάλης αξίας στο φως της ημέρας.
Εξήγησα στα παιδιά λίγα πράγματα για τον σταθμό που το lifting στην κεντρική του πρόσοψη ολοκληρώθηκε (όχι όμως και στις πλαϊνές τους όψεις) αλλά ο πύργος Pirelli στα αριστερά μας ήταν αυτός που είχε συγκεντρώσει την προσοχή τους.
Πραγματικά δεν θυμάμαι αν ήταν πάντα τόσο εντυπωσιακό το κτίριο της Pirelli ή η σημερινή του εικόνα οφείλεται σε πρόσφατη ανακαίνιση γιατί πάντα με εντυπωσίαζε περισσότερο ο Stazione Centrale και δεν του έδινα ιδιαίτερη σημασία. Αλλά ο καθένας βλέπει τα πράγματα από διαφορετική οπτική γωνία και εντυπωσιάζεται με διαφορετικά πράγματα.
Ο Stazione Centrale di Milano δηλαδή ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός του Μιλάνου είναι από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Ευρώπης τόσο σε μέγεθος όσο και σε ροή επιβατών. Από εδώ αναχωρούν όλα τα τρένα ταχείας κυκλοφορίας για τη Ρώμη και τις άλλες μεγάλες ιταλικές πόλεις ενώ είναι και η αφετηρία των διεθνή ιταλικών τρένων προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Αυτά σε συνδυασμό με τα δεκάδες λεωφορεία που μεταφέρουν επιβάτες από και προς τα αεροδρόμια του Μιλάνο, τις 2 γραμμές μετρό (Η πράσινη Μ2 και η κίτρινη Μ3), τα τοπικά λεωφορεία (42, 60, 81, 82, 90, 91, 92, 620, 727) και τραμ (2, 5, 9, 33) που συνδέουν τον σταθμό με ολόκληρη την υπόλοιπη πόλη ανεβάζουν τον αριθμό των επιβατών που διέρχονται καθημερινά από τον Stazione Centrale στις 320.000.
Το κτίριο του σταθμού είναι πραγματικά επιβλητικό και τεράστιο. Συνολικά ο σταθμός καλύπτει μια έκταση 66 στρεμμάτων περίπου και η πρόσοψή του είναι 200 μέτρα με 2 φτερωτά άλογα να δεσπόζουν στην κορυφή της κεντρικής πύλης.
Ο σταθμός λειτουργεί από το 1931 και διαθέτει 3 επίπεδα στα οποία τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται εργασίες αναδιαμόρφωσης και εκσυγχρονισμού που αναμένονται να τελειώσουν μέσα στο 2009. Το εσωτερικό του παραμένει εντυπωσιακό με συνθέσεις που απεικονίζουν τις κυριότερες ιταλικές πόλεις, τον ζωδιακό κύκλο και άλλους συμβολισμούς. Ο σταθμός διαθέτει πάρα πολλά μαγαζιά κάποια από τα οποία λειτουργούν ολόκληρο το 24ωρο και παρέχει όλες τις ανέσεις που αναζητεί ο σύγχρονος ταξιδιώτης. (Grandi Stazioni - HomePage και it.wikipedia.org/wiki/Stazione_Centrale_(Milano))
Ο Πύργος Πιρέλι (Grattacielo Pirelli) βρίσκεται στην πλατεία Duca d' Aosta, λίγα μέτρα από τον Stazione Centrale, και με ύψος 127 μέτρα είναι το υψηλότερο κτίριο του Μιλάνου. Κατασκευάστηκε εξ' ολοκλήρου από οπλισμένο σκυρόδεμα (μπετόν) μεταξύ 1956- 1960 κατόπιν εντολής του Alberto Pirelli, τότε πρόεδρο της γνωστής εταιρείας ελαστικών Pirelli, προκειμένου να στεγάσει τα κεντρικά γραφεία του ομίλου. Ο Pirellone, όπως αποκαλείται από τους Μιλανέζους, ανεγέρθη στο ίδιο σημείο που λειτούργησε το πρώτο εργοστάσιο της οικογένειας Pirelli κατά τον 19ο αιώνα το οποίο καταστράφηκε από βομβαρδισμούς το 1943. Σχεδιάστηκε από μια ομάδα αρχιτεκτόνων- μηχανικών με επικεφαλής τον Gio Ponti και υπήρξε ο πρώτος ουρανοξύστης που εγκαταλείφθηκε η μορφή μπλοκ και επικράτησαν οι κωνικές γραμμές εμπνευσμένες από το σχήμα του διαμαντιού. Στο εξωτερικό του επικρατούν υλικά όπως το γυαλί, το αλουμίνιο και ο χάλυβας δίνοντάς του μια αστραφτερή όψη με αποτέλεσμα ο πύργος να μοιάζει σαν ένας τεράστιος καθρέπτης κατά την διάρκεια της ημέρας ενώ ο τέλειος φωτισμός του τη νύχτα σκορπίζει άπλετο φως στην περιοχή κάνοντας πραγματικότητα την ιδέα του εμπνευστή του "Φως παίρνω, φως δίνω". Στην οροφή του κτιρίου στέκει μπρούντζινο αντίγραφο της Madonnina του Duomo σε ένδειξη σεβασμού προς την τοπική παράδοση που υποστηρίζει ότι κανένα κτίριο στο Μιλάνο δεν θα πρέπει να υπερβαίνει σε ύψος το χρυσό αγαλματίδιο της Παναγίας. Δυστυχώς το Palazzo Pirelli δεν είναι ανοιχτό στο κοινό γιατί σήμερα στεγάζει τα διοικητικά γραφεία της περιφέρειας της Λομβαρδίας και έτσι ελάχιστοι έχουν τη δυνατότητα ν' απολαύσουν την πανοραμική θέα της μητροπολιτικής περιοχής του Μιλάνου που λέγεται ότι από τον 31ο όροφο του ουρανοξύστη είναι απλά μοναδική. (Πηγές: www.regione.lombardia.it και it.wikipedia.org/wiki/Grattacielo_Pirelli ).
Βγάλαμε αμέτρητες φωτογραφίες τόσο με φόντο την λευκή πρόσοψη του Stazione Centrale όσο και με φόντο τον πανύψηλο πύργο Pirelli με το πολυτελέστατο ξενοδοχείο "Exelsior Hotel" δίπλα του να συμπληρώνει ιδανικά την εικόνα.
Αρχίσαμε να διασχίζουμε τη Via Vertuvio με τελικό προορισμό την Via Buenos Aires όπου θα πραγματοποιούσαμε τα ψώνια μας αυτή την πρώτη ημέρα αλλά κάπου στη μέση σταματήσαμε για να πιούμε capuccino σε ένα καφέ που μας τράβηξε την προσοχή ο κρότος από τα φλιτζάνια και τα πιατελάκια. Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί οι κύριοι μπάρμεν κάνουν τόσο θόρυβο όταν τοποθετούν τα σερβίτσια του καφέ! Αλλά ομολογώ ότι αυτός ο θόρυβος είναι συνδυασμένος με τα ιταλικά καφέ και θα μου φαινόταν πολύ περίεργο αν έμπαινα κάπου και δεν τον άκουγα!
Ο capuccino φυσικά ήταν υπέροχος όπως και σε ολόκληρη την Ιταλία αλλά δεν κατάφερα να τον πιω με 2- 3 γουλιές όπως έκαναν οι Ιταλοί που μπαινόβγαιναν στο καφέ- μπαρ. Πάντως,χαζεύεις παρακολουθώντας τους γιατί είναι άλλο να έχεις ακούσει ότι οι Ιταλοί πίνουν πολύ γρήγορα τον καφέ τους και άλλο να το βλέπεις με τα μάτια σου. Ευτυχώς, πάντως, που οι καφέδες που σερβίρουν δεν καίνε ποτέ!
Συνεχίσαμε να διασχίζουμε την Via Vetruvio σχολιάζοντας τις βιτρίνες των ιταλικών φούρνων που συναντούσαμε στο διάβα μας και παρατηρώντας τον κόσμο που κάπνιζε στα πεζοδρόμια μέσα στο κρύο (Τι έχει κάνει αυτή η απαγόρευση καπνίσματος! Νιώθω πολύ τυχερή που δεν καπνίζω)!
Φτάσαμε στη γωνία της Via Vetruvio με την Buenos Aires όπου αποφασίσαμε να χωριστούμε καθώς οι άντρες της παρέας προτιμούσαν να πιουν άλλον έναν καφέ παρά να περάσουν την ώρα τους στα μαγαζιά χαζεύοντας πράγματα που δεν θα ψωνίσουν. Τους εξήγησα ότι θα φτάσουν στηνPiazza Duomo πηγαίνοντας όλο ευθεία, περνώντας από την Porta Venezia (2 τεράστιες κολόνες που σχηματίζουν μια αψίδα σαν πόρτα τους είπα για την ακρίβεια), και περπατώντας το Corso Vittorio Emanuele (είναι ένας τεράστιος πεζόδρομος) και συνεννοηθήκαμε να τηλεφωνηθούμε κατά τις 3.
Για τις επόμενες ώρες δεν κάναμε τίποτα άλλο από το να μπαινοβγαίνουμε σε μαγαζιά, να δοκιμάζουμε ρούχα και αξεσουάρ και να φουσκώνουμε όλο και περισσότερο τον λογαριασμό της πιστωτικής μας.
Αλλά τα καταστήματα στη Buenos Aires σου φαίνεται ότι δεν τελειώνουν ποτέ και εμείς είχαμε γεμίσει ήδη τσάντες ενώ η ώρα να συναντηθούμε με τα παιδιά πλησίαζε επικίνδυνα!
Το Corso Buenos Aires είναι περίπου 3 χιλιόμετρα με αμέτρητα καταστήματα και στις δύο πλευρές του που απευθύνεται κυρίως σε άτομα μεσαίου εισοδήματος. Εδώ συνυπάρχουν καταστήματα πολύ γνωστών ονομάτων της ιταλικής ένδυσης (Benetton, Oviesse, Promod), παγκοσμίου φήμης πολυκαταστήματα ρούχων και αξεσουάρ (Zara, HMS, Pimkie) και φυσικά όλοι οι κολοσσοί των αθλητικών ειδών (Nike, Addidas, Puma (εκπληκτικά τα δοκιμαστήρια σε στυλ παλαιάς βιβλιοθήκης)). Πολλά από τα καταστήματα του Corso Buenos Aires υπάρχουν και στη χώρα μας αλλά την ποικιλία και τα κομμάτια που θα δείτε εδώ δεν θα τα βρείτε σε κανένα ελληνικό μαγαζί (Μια φίλη μου ακόμα ψάχνει στην Αθήνα κάτι παπούτσιαpuma που είχε λατρέψει αλλά δεν υπήρχαν στο νούμερό της).
Η κύρια πελατεία αυτών των καταστημάτων είναι νεαροί ιταλοί που αναζητούν ρούχα σε προσιτές τιμές και οικογένειες Μιλανέζων γι' αυτό και ο εμπορικός δρόμος της Buenos Aires θεωρείται το καλύτερο μέρος για να νιώσει ο επισκέπτης τον τοπικό αγοραστικό παλμό της πόλης. Βέβαια, καλό είναι να αποφύγετε να βρεθείτε εκεί το Σάββατο το μεσημέρι καθώς τα πλήθη πλημμυρίζουν τα πεζοδρόμια και τα καταστήματα με αποτέλεσμα μεγάλες ουρές σταδοκιμαστήρια και στα ταμεία, στριμωξίδι στα πεζοδρόμια και μέσα στα καταστήματα και γενικά όλα εκείνες τις καταστάσεις που αρχίζουν να κάνουν τα ψώνια κουραστικά. (Λεωφορεία: 55, 56, 60 - Τραμ: 90, 91, 92 και Μετρό: Κόκκινη Γραμμή (Στάσεις Porta Venezia, Lima, Loreto))
Είχαμε ήδη καθυστερήσει στο ραντεβού μας με τους υπόλοιπους όταν αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο ν' αφήσουμε τα ψώνια μας. Λύσαμε αυτό το μικρό προβληματάκι στέλνοντας την αδερφή μου να βρει τους άλλους και να τους συναντήσουμε και εμείς σε καμιά ωρίτσα στην είσοδο τηςGalleria Vittorio Emanuele.
Attachments
-
69,5 KB Προβολές: 394
Last edited: