Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.722
- Likes
- 9.611
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Oaxaca
Το κέντρο της Oaxaca είναι καταπληκτικό. Στο ίδιο επίπεδο τελειότητας με San Cristobal. Χρωματιστά σπίτια και μαγαζιά και ωραία δρομάκια και πλατείες. Η διαφορά είναι ότι οι εκκλησίες είναι στο γκρίζο Ευρωπαϊκό καθόλικο στυλ κι όχι χρωματιστές, ενώ επίσης εκτός κέντρου η πόλη χάνει. Πάντως το κέντρο είναι φοβερό!
Μεγάλη μαγκιά να έχεις τέτοια δέντρα στην κεντρική σου πλατεία.
Τα χρωματιστά κεφάλια των τζάγκουαρ είναι χαρακτηριστικά της τέχνης των Ινδιάνων.
Στο αρχικό μου πλάνο ήταν να πάω στο Puerto Esondido. Αυτό άλλαξε μετά απ'την ταλαιπωρία της διαδρομής San Cristobal-Oaxaca. Έτσι είχα περισσότερο χρόνο για την Oaxaca. Στο νέο πλάνο μου, μπήκε αμέσως ο αρχαιολογικός χώρος Monte Albán. Ήταν απ'τις σπουδαιότερες πόλεις των Zapotecas και πιθανότατα ο μεγαλύτερος/πιο καλά διατηρήμενος αρχιαολογικός τους χώρος που μπορεί κανείς να επισκεφθεί.
Το λεωφορείο από την πόλη για το Monte Albán βρίσκεται στην οδό francisco javier mina. Ακόμα και να μην δείτε που είναι το εκδοτήριο για εισιτήρια, είναι σίγουρο ότι μόνο που θα κινείστε προς την σωστή κατεύθυνση θα σας δουν και θα σας φωνάξουν αυτοί. Το κόστος πήγαινε έλα είναι 60 πέσος. Δεν έχει συχνά δρομολόγια. Καλό θα είναι να προγραμματίσετε το χρόνο σας για να αποφασίσετε πότε θα επιστρέψετε. Η διάρκεια της διαδρομής είναι γύρω στο 20λεπτο.
Για άλλη μια φορά ο αρχαιολογικός χώρος βρίσκεται σε φοβερή τοποθεσία, στην κορυφή ενός λόφου. Δεν είναι τόσο εντυπωσιακός όσο οι άλλοι που είδα, αλλά λόγω της τοποθεσίας του είναι μια ξεχωριστή εμπειρία. Επίσης δεν είναι τόσο μεγάλος όσο οι άλλοι, αλλά κι αυτός ένα δυωράκι το θέλει. Έχει κι ένα μικρό μουσείο στην είσοδο. Τα εκθέματα είναι λίγα, αλλά φυσικά αξίζει επίσκεψη, δεν έχει έξτρα εισιτήριο.
Αφού είδα αυτές τις εικόνες, σκέφτηκα ότι θα ήταν κρίμα να μην είχα πάει τελικά όσο κι αν ήθελα να βουτήξω στον Ειρηνικό.
To Monte Albán είναι διάσημο για τα τούνελ του που ένωναν κτίρια.
Και η θέα απ'το λόφο.
Γύρισα πίσω στην πόλη κι ήταν η ώρα για μεσημεριανό. Κατευθύνομαι στο περίφημο pasillo de carnes asadas. Όπως μαρτυρα το όνομα του είναι μια στοά γεμάτη ψησταριές. Έχουν τα κρέατα (και τα εντόσθια) σε παράταξη και όπως περνάς αρχίζουν να σου ορμάνε από παντού. "Έλα πάρε από εδώ" "Όχι από δω", με έπιασε ζαλάδα στο 5λεπτο, παραγγέλνω κάπου μου δίνουν κάτι σαν εισιτήριο, πάω παίρνω μια ψάθα που χρησιμοποιείς για πιάτο. "Έλα πάρε από δω καμιά σάλτσα ή σαλάτα" Φωνάζανε πιο δίπλα. Ένα βουνό από πιάτα, παίρνω κάτι λεμόνια και πάω να φύγω και φωνάζουνε "που πας;" "δεν θα πληρώσεις;", "τα λεμόνια;" ρωτάω, "τρώγονται κι αυτά" μου απαντάνε λολ. Πάω, κάθομαι και περιμένω. Έχω ξεχάσει που παρήγγειλα, δεν πειράζει θυμόταν αυτός. "ήρθαν τα κρέατα" λέει και τα ρίχνει στη ψάθα σα να μαι σκυλί, ούτε πηρούνι ούτε μαχαίρι ούτε τίποτα. Περνάει ένας με κοκα κόλες στα χέρια ρωτάει να αφήσω καμία "από agua τι έχεις", "μόνο αναψυκτικά" λέει. Μετά από λίγο περνάει μια γυναίκα με κάτι τεράστιες τορτίγιας "να σου ρίξω καμία στην ψάθα;". Ο χώρος φυσικά γεμάτος τσίκνα, έφυγα καπνιστός από εκεί πέρα.
Κι ενώ εδώ επικρατούσε αυτό το χάος, ακριβώς δίπλα υπήρχε ένας χώρος επίσης με πολλά φαγάδικα, αλλά επικρατούσε πολιτισμός. Καθόλου τσίκνα, σχετικά ήσυχα και ο κόσμος έτρωγε σε πιάτα με μαχαιροπήρουνα!
Γιατί λοιπόν επέλεξα να φάω στο άλλο; Γιατί είμαι λάτρης του καλτ. Γιατί μου αρέσει όταν ο ψήστης με ρωτάει "αυτή τη μπριΤζόλα θες;" να την σφαλιαρίζει κιόλας. Οποιοσδήποτε τρομάξει με την προηγούμενη κατάσταση παντως μην φύγει τρέχοντας! Ο πολιτισμός είναι ακριβώς δίπλα! Καλή η καλτίλα αλλά ήθελα να απολαύσω ένα agua de κάτι. Σας έγραψα ήδη για το agua de chaya con limon. Τα άλλα που μου άρεσαν πολύ και προτείνω είναι agua de jamaica το οποίο παρασκεύαζεται από ένα φυτό της Τζαμάικα κι έχει γεύση σαν βυσσιναδα χωρίς την ξινίλα της και το agua de horchata το οποίο είναι από ρύζι και κανέλα. Το τελευταίο το βρίσκετε εύκολα και στην Ισπανία.
Το κέντρο της Oaxaca είναι καταπληκτικό. Στο ίδιο επίπεδο τελειότητας με San Cristobal. Χρωματιστά σπίτια και μαγαζιά και ωραία δρομάκια και πλατείες. Η διαφορά είναι ότι οι εκκλησίες είναι στο γκρίζο Ευρωπαϊκό καθόλικο στυλ κι όχι χρωματιστές, ενώ επίσης εκτός κέντρου η πόλη χάνει. Πάντως το κέντρο είναι φοβερό!



Μεγάλη μαγκιά να έχεις τέτοια δέντρα στην κεντρική σου πλατεία.

Τα χρωματιστά κεφάλια των τζάγκουαρ είναι χαρακτηριστικά της τέχνης των Ινδιάνων.

Στο αρχικό μου πλάνο ήταν να πάω στο Puerto Esondido. Αυτό άλλαξε μετά απ'την ταλαιπωρία της διαδρομής San Cristobal-Oaxaca. Έτσι είχα περισσότερο χρόνο για την Oaxaca. Στο νέο πλάνο μου, μπήκε αμέσως ο αρχαιολογικός χώρος Monte Albán. Ήταν απ'τις σπουδαιότερες πόλεις των Zapotecas και πιθανότατα ο μεγαλύτερος/πιο καλά διατηρήμενος αρχιαολογικός τους χώρος που μπορεί κανείς να επισκεφθεί.
Το λεωφορείο από την πόλη για το Monte Albán βρίσκεται στην οδό francisco javier mina. Ακόμα και να μην δείτε που είναι το εκδοτήριο για εισιτήρια, είναι σίγουρο ότι μόνο που θα κινείστε προς την σωστή κατεύθυνση θα σας δουν και θα σας φωνάξουν αυτοί. Το κόστος πήγαινε έλα είναι 60 πέσος. Δεν έχει συχνά δρομολόγια. Καλό θα είναι να προγραμματίσετε το χρόνο σας για να αποφασίσετε πότε θα επιστρέψετε. Η διάρκεια της διαδρομής είναι γύρω στο 20λεπτο.
Για άλλη μια φορά ο αρχαιολογικός χώρος βρίσκεται σε φοβερή τοποθεσία, στην κορυφή ενός λόφου. Δεν είναι τόσο εντυπωσιακός όσο οι άλλοι που είδα, αλλά λόγω της τοποθεσίας του είναι μια ξεχωριστή εμπειρία. Επίσης δεν είναι τόσο μεγάλος όσο οι άλλοι, αλλά κι αυτός ένα δυωράκι το θέλει. Έχει κι ένα μικρό μουσείο στην είσοδο. Τα εκθέματα είναι λίγα, αλλά φυσικά αξίζει επίσκεψη, δεν έχει έξτρα εισιτήριο.
Αφού είδα αυτές τις εικόνες, σκέφτηκα ότι θα ήταν κρίμα να μην είχα πάει τελικά όσο κι αν ήθελα να βουτήξω στον Ειρηνικό.


To Monte Albán είναι διάσημο για τα τούνελ του που ένωναν κτίρια.

Και η θέα απ'το λόφο.

Γύρισα πίσω στην πόλη κι ήταν η ώρα για μεσημεριανό. Κατευθύνομαι στο περίφημο pasillo de carnes asadas. Όπως μαρτυρα το όνομα του είναι μια στοά γεμάτη ψησταριές. Έχουν τα κρέατα (και τα εντόσθια) σε παράταξη και όπως περνάς αρχίζουν να σου ορμάνε από παντού. "Έλα πάρε από εδώ" "Όχι από δω", με έπιασε ζαλάδα στο 5λεπτο, παραγγέλνω κάπου μου δίνουν κάτι σαν εισιτήριο, πάω παίρνω μια ψάθα που χρησιμοποιείς για πιάτο. "Έλα πάρε από δω καμιά σάλτσα ή σαλάτα" Φωνάζανε πιο δίπλα. Ένα βουνό από πιάτα, παίρνω κάτι λεμόνια και πάω να φύγω και φωνάζουνε "που πας;" "δεν θα πληρώσεις;", "τα λεμόνια;" ρωτάω, "τρώγονται κι αυτά" μου απαντάνε λολ. Πάω, κάθομαι και περιμένω. Έχω ξεχάσει που παρήγγειλα, δεν πειράζει θυμόταν αυτός. "ήρθαν τα κρέατα" λέει και τα ρίχνει στη ψάθα σα να μαι σκυλί, ούτε πηρούνι ούτε μαχαίρι ούτε τίποτα. Περνάει ένας με κοκα κόλες στα χέρια ρωτάει να αφήσω καμία "από agua τι έχεις", "μόνο αναψυκτικά" λέει. Μετά από λίγο περνάει μια γυναίκα με κάτι τεράστιες τορτίγιας "να σου ρίξω καμία στην ψάθα;". Ο χώρος φυσικά γεμάτος τσίκνα, έφυγα καπνιστός από εκεί πέρα.

Κι ενώ εδώ επικρατούσε αυτό το χάος, ακριβώς δίπλα υπήρχε ένας χώρος επίσης με πολλά φαγάδικα, αλλά επικρατούσε πολιτισμός. Καθόλου τσίκνα, σχετικά ήσυχα και ο κόσμος έτρωγε σε πιάτα με μαχαιροπήρουνα!

Γιατί λοιπόν επέλεξα να φάω στο άλλο; Γιατί είμαι λάτρης του καλτ. Γιατί μου αρέσει όταν ο ψήστης με ρωτάει "αυτή τη μπριΤζόλα θες;" να την σφαλιαρίζει κιόλας. Οποιοσδήποτε τρομάξει με την προηγούμενη κατάσταση παντως μην φύγει τρέχοντας! Ο πολιτισμός είναι ακριβώς δίπλα! Καλή η καλτίλα αλλά ήθελα να απολαύσω ένα agua de κάτι. Σας έγραψα ήδη για το agua de chaya con limon. Τα άλλα που μου άρεσαν πολύ και προτείνω είναι agua de jamaica το οποίο παρασκεύαζεται από ένα φυτό της Τζαμάικα κι έχει γεύση σαν βυσσιναδα χωρίς την ξινίλα της και το agua de horchata το οποίο είναι από ρύζι και κανέλα. Το τελευταίο το βρίσκετε εύκολα και στην Ισπανία.