Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.722
- Likes
- 9.611
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Calakmul
Το επόμενο μέρος που ήθελα να επισκεφθώ μετά την Μέριδα ήταν το Palenque. Η απόσταση είναι πάρα πολύ μεγάλη και επειδή στο πρόγραμμα μου είχα κάποιες μεγάλες αποστάσεις στη συνέχεια ήθελα να σπάσω την απόσταση με μια στάση στην περιοχή του Campeche. Η Μεξικάνα δεν έχει πάει πουθενά στο Campeche και μου πρότεινε να πάω απ'ευθείας στο Palenque γιατί δεν είχα πολλές ημέρες και θα ήταν κρίμα να μην δώσω περισσότερες ημέρες στην περιοχή Chiapas. Ίσως και να είχε δίκιο, αλλά ήθελα να εξαντλήσω τις εναλλακτικές στην περιοχή Campeche πριν πάρω την τελική απόφαση. Έτσι απευθύνθηκα στο αγαπητό αυτό φόρουμ για βοήθεια. Ευχαριστώ πάρα πολύ τους @Yorgos , @agmi και @Nicklou που όχι μόνο μου πρότειναν να πάω στο Calakmul, αλλά μου έδωσαν και αναλυτικές πληροφορίες για το πως να πάω! Υποκλίνομαι!
Το Calakmul δεν έχει πολύ τουρισμό γιατί η τοποθεσία του και οι συνδέσεις με τα λεωφορεία δεν είναι ότι καλύτερο. Το πιο κοντινό κατοικήσιμο μέρος είναι το Xpujil. Απ΄τη Μέριδα δεν υπήρχε απ'ευθείας λεωφορεία για Xpujil. Πήγα στο Campeche κι εκεί άλλαξα λεωφορείο για Xpujil. To Xpujil είναι ένα χωριό που δεν έχει κάτι να δεις, γι'αυτό δεν θα σταθώ καθόλου. Με το που φτάνω το απογεύμα πηγαίνω στο γραφείο με τις τουριστικές πληροφορίες που ήταν πάνω στον κεντρικό δρόμο. Τους ρωτάω τι πακέτα υπάρχουν για Calakmul για την επόμενη μέρα το πρωί. Μου λένε ότι δεν υπάρχει άλλος ενδιαφερόμενος και δεν υπάρχει τουρ με ξενάγηση, μόνο σκέτο πήγαινε έλα με collectivo που θα μου κόστιζε 1200 πέσος γιατί ήμουν μόνος μου! Απογοητέυομαι και πηγαίνω στο ξενοδοχείο να δω μήπως έχουν κανα τουρ αυτοί. Ευτυχώς είχαν! Πάλι μόνος μου θα ήμουν στο τουρ, αλλά οι τιμές ήταν 400 πέσος μόνο για πήγαινε έλα και 1200 πέσος για τουρ στο δάσος και στον αρχαιολογικό χώρο με ξεναγό χωρίς τα εισιτήρια, αλλά με μεσημεριανό στην τιμή. Επέλεξα αυτό.
Φύγαμε 8 η ώρα απ'το ξενοδοχείο που έμενα και κάναμε 1+ ώρα να φτάσουμε. Ο ξεναγός που στείλανε δεν μίλαγε Αγγλικά, ήταν 24 χρονών κι έκανε αυτή τη δουλειά 1 χρόνο. Με το καλημέρα ήθελε να κάνει κακή εντύπωση λέγοντας μου ότι το τουρ κοστίζει 1800 πέσος. Χωρίς διάθεση για κουβέντα του απαντώ ότι το ξενοδοχείο έχει την τιμή αναρτημένη σε πίνακα αν θέλει να τους πάρει τηλέφωνο και να τα βρει μ'αυτούς εγώ 1200 θα δώσω. "Όχι εντάξει σε πιστεύω" είπε, γελάει ο κόσμος. Μετά από λίγο αρχίζει ένα κρεσέντο με την ιστορία των Μάγιας και πως μια θεωρία είναι ότι οι αρχηγοί τους θα μπορούσαν να είναι εξωγήινοι και κοίτα τι περίεργο σχήμα είχαν τα κεφάλια τους και τα μάγια που έκαναν και τις τρελές κατασκεύες τους. "Ωχ" σκέφτηκα, "βάλε να φάμε","αναγνώστη του Λιακούπουλου μου έστειλαν". Κάπως πήγε να το μαζέψει μετά λέγοντας ότι είναι κι αυτό μια θεωρία που μπορεί να έχει μικρές πιθανότητες και ότι του αρέσει η σειρά rick and morty, αλλά το κακό είχε ήδη γίνει. Δεν μπορούσα τον πάρω στα σοβαρά για το υπόλοιπο τουρ. Τουλάχιστον ήταν αλάνι και εντόπιζε τα ζώα εύκολα. Έχω μηδέν παρατηρικότητα, πέρναγα στην κυριολεξία δίπλα από ελάφια και δεν τα έβλεπα!
Η βιόσφαιρα του Calakmul όπως την ονομάζουν είναι μια τεράστια δασική έκταση που καλύπτει μεγάλο κομμάτι της χώρας και φτάνει μέχρι τη Γουατεμάλα. Είναι πολύ πυκνό δάσος, μοιάζει με ζούγκλα αλλά νομίζω ότι δεν μπαίνει στην κατηγορία τροπικό δάσος γιατί έχει και πιο ξερά μέρη. Έχει πολλά είδη ζώων και πτηνών. Αυτά που είναι πιο εύκολο να δεις απ'ότι κατάλαβα είναι ελάφια και μαϊμούδες. Απο εκεί και πέρα θέλει τύχη. Έχει 5 είδη αιλουροειδών μεταξύ αυτών μαύρους πάνθηρες, πούμα και τζάγκουαρ (αυτό που λέμε στην Ελλάδα λεοπάρδαλη). Ο ξεναγός που κάνει αυτή την δουλειά 1 χρόνο, απο αιλουροειδή έχει δει μόνο ένα πούμα μια φορά, για να καταλάβετε τι πιθανότητες έχετε. Για να δούμε ζώα κάναμε στάση μετά την πρώτη είσοδο, σ'ένα σημείο που είχε μια μικρή λίμνη.
Τα ελάφια δεν τρόμαζαν και μπορούσες να πλησιάσεις αρκετά.
Μας παρατηρούσαν, όπως εμείς αυτά.
Πολλές μαϊμούδες από ένα είδος που έχει προγούλι.
Μυρμηγκοφωλιά!
Δέντρο με αγκάθια.
Οι χαρακιές σε αυτό το δέντρο δεν είναι φυσικές. Το δέντρο αυτό δίνει τη φυσική τσίχλα.
Είδα και κάτι τρωκτικά τύπου χάμστερ, κάτι σαν ρακούν, άγριες γαλοπούλες, φασιανούς με πανκ μοϊκάνες, τρυποκάρυδους αλλά οι φώτο που έχω είναι κακές!
Η εξερέυνση κράτησε πάνω από 1 ώρα. Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο. Η διαδρομή ήταν μέσα από χωματόδρομο με πολλές λακούβες. Αν κάποιος αποφασίσει να πάει με αμάξι να το έχει υπόψιν του. Θέλει πολύ προσοχή. Κάναμε μια στάση να φάμε το μεσημεριανό έξω απ'τον αρχαιολογικό χώρο που έχει τραπεζάκια με σκιά. Είχε φέρει σάντουιτς, φρούτα, χυμούς, νερά και κόκα κόλα (αλίμονο). Δεν θυμάμαι πόσο είχε κάθε είσοδος ξεχωριστά, αλλά το σύνολο 3 εισόδων μέχρι να μπω και στο ναό ήταν γύρω στα 200 πέσος.
Το Calakmul ήταν μια ισχυρή πόλη των Μάγιας και μία πόλη που κατέρρευσε πριν φτάσουν οι Ισπανοί. Οι Ισπανοί διέλυσαν πολλές πόλεις είναι η αλήθεια, αλλά υπήρχαν και διαμάχες και πόλεμοι μεταξύ των διαφορετικών πόλεων των ιθαγενών. Γνωστές είναι οι μάχες του Calakmul με το Palenque και ακόμα εντονότερες μεταξύ Calakmul και Tikal. Η πόλη εγκαταλείφθηκε και την καταστροφή της πόλης την ανέλαβε η φύση. Απ'ότι μου είπε ο ξεναγός ο αρχαιολογικός χώρος ανακαλύφθηκε ψάχνοντας δέντρα για τσίχλες. Επειδή το δάσος είναι προστατεύομενη περιοχή, τα κτίρια δεν έχουν καθαριστεί καλά ή ανασκευαστεί όπως στους άλλους αρχαιολογικούς χώρους. Εδώ βλέπεις κτίρια ανάμεσα στα δέντρα ή ακόμα και δέντρα να βρίσκονται πάνω στα κτίρια. Οι εικόνες είναι πολύ εντυπωσιακές και είναι τελείως διαφορετική εμπειρία απ'τους υπόλοιπους αρχαιολογικούς χώρους που είδα. Εκεί που περπατάς βλέπεις να ξεπροβάλει ένας ναός μέσα απ'τα δέντρα. Παίρνεις μια μικρή γεύση του τι βλέπεις ένας αρχαιολόγος ή εξερευνητής όταν ανακαλύπτει ένα μέρος.
Κοντά στην είσοδο είναι το πρώτο κτίριο το οποίο μπορείς να ανέβεις (ξέχασα να αναφέρω ότι στην chichen itza δεν μπορείς να ανέβεις πουθενά). Τα σκαλιά είναι πάρα πολύ μικρά. Οι ιθαγενοίς ήταν κοντοί. Άρα δεν μπορεί να αμφιβάλει κανείς ότι οι Μεξικάνοι είναι γνήσιοι απόγονοι. Προτείνω να ανεβείτε σε αυτό το κτίριο, δεν είναι το ψηλότερο κτίριο του Calakmul, αλλά βλέπεις τα ψηλότερα κτίρια Structure I και Structure II να ξεπροβάλουν μέσα απ'τα δέντρα. Θέαμα που σου κόβει την ανάσα!
Σε αυτή την πλάκα μπορείτε να δείτε σχετικά καθαρά πιστεύω πως απεικονιζόταν ο άρχοντας να πατάει πάνω σ'εναν υπηρέτη που κάθεται διπλωμένος. Είπα στην αρχή ότι μ'αρέσει η αισθητική και των μεσοαμερικανικών πολιτσμών ε; Όχι τα πάντα! Αριστερά όπως κοιτάμε είναι ένας νάνος. Για τους Μάγιας ο ανάπηρος μπορούσε να θεωρηθεί θεόσταλτος και προστατεύοταν.
To ψηλότερο κτίριο είναι το Structure II το οποίο είναι γύρω στα 45 μέτρα και μία απ'τις ψηλότερες πυραμίδες των Μάγιας. Δεν σου δίνει θέα 360 μοιρών γιατί την μία πλευρά την μπλοκάρουν τα δέντρα. Βλέπεις πράσινο μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι σου!
Ανέβηκα και στο 2ο ψηλότερο κτίριο που είναι το Structure I. Εδώ όπως φαίνεται από κάτω, με δέντρα να έχουν φυτρώσει πάνω του.
Απ'την κορυφή έχεις θέα 360 μοίρες και όπου και να γυρίσεις να κοιτάξεις βλέπεις πράσινο! Φανταστικό τοπίο!
Το ότι ήταν κοντοί φαίνεται κι απ'τα κρεβάτια τους. Αν και θυμάμαι και στις Βερσαλίες όλα τα κρεβάτια να φαίνονται παιδικά.
Η φύση μπορεί να σου δώσει εικόνες που σε αφήνουν άφωνο. Παρασιτικό δέντρο "τρώει" πλάκα!
Ο χώρος είχε πολλές μαϊμούδες, ειδικά ένα είδος με άσπρη κοιλιά. Τις πέτυχα σε ακροβατικά.
Αν απορείτε που μένουν και τι αφήνουν πίσω τους όσοι εργάζονται σε ανασκαφές σ'ένα σχετικά απομονωμένο μέρος η απάντηση στην ακόλουθη φώτο.
Φυύγαμε μετά από κανα 4ώρο απ'όταν μπήκαμε. Είναι πολύ μεγάλος ο χώρος κι έχει πολύ κούραση γιατί αξίζει να ανεβαίνεις και στα κτίρια. Θεωρώ απαραίτητο τον ξεναγό στο συγκεκριμένο χώρο γιατί είναι πολύ εύκολο να χαθείς! Δεν έχει πολλές/καλές πινακίδες ή χάρτη για να σε βοηθήσει. Πετύχαμε πολλούς τουρίστες να μας ρωτάνε πως μπορούν να βγουν απ'τον χώρο. Όπως γυρίζαμε ο ξεναγός με ρώτησε αν θέλω να με πάει να δω τις νυχτερίδες που βγαίνουν από μια σπηλιά όταν σουρουπώνει. Ήμουν τόσο κουρασμένος όμως και στην ιδέα του τι με περίμενε την επόμενη ημέρα επέλεξα να γυρίσω στο ξενοδοχείο.
Το επόμενο μέρος που ήθελα να επισκεφθώ μετά την Μέριδα ήταν το Palenque. Η απόσταση είναι πάρα πολύ μεγάλη και επειδή στο πρόγραμμα μου είχα κάποιες μεγάλες αποστάσεις στη συνέχεια ήθελα να σπάσω την απόσταση με μια στάση στην περιοχή του Campeche. Η Μεξικάνα δεν έχει πάει πουθενά στο Campeche και μου πρότεινε να πάω απ'ευθείας στο Palenque γιατί δεν είχα πολλές ημέρες και θα ήταν κρίμα να μην δώσω περισσότερες ημέρες στην περιοχή Chiapas. Ίσως και να είχε δίκιο, αλλά ήθελα να εξαντλήσω τις εναλλακτικές στην περιοχή Campeche πριν πάρω την τελική απόφαση. Έτσι απευθύνθηκα στο αγαπητό αυτό φόρουμ για βοήθεια. Ευχαριστώ πάρα πολύ τους @Yorgos , @agmi και @Nicklou που όχι μόνο μου πρότειναν να πάω στο Calakmul, αλλά μου έδωσαν και αναλυτικές πληροφορίες για το πως να πάω! Υποκλίνομαι!
Το Calakmul δεν έχει πολύ τουρισμό γιατί η τοποθεσία του και οι συνδέσεις με τα λεωφορεία δεν είναι ότι καλύτερο. Το πιο κοντινό κατοικήσιμο μέρος είναι το Xpujil. Απ΄τη Μέριδα δεν υπήρχε απ'ευθείας λεωφορεία για Xpujil. Πήγα στο Campeche κι εκεί άλλαξα λεωφορείο για Xpujil. To Xpujil είναι ένα χωριό που δεν έχει κάτι να δεις, γι'αυτό δεν θα σταθώ καθόλου. Με το που φτάνω το απογεύμα πηγαίνω στο γραφείο με τις τουριστικές πληροφορίες που ήταν πάνω στον κεντρικό δρόμο. Τους ρωτάω τι πακέτα υπάρχουν για Calakmul για την επόμενη μέρα το πρωί. Μου λένε ότι δεν υπάρχει άλλος ενδιαφερόμενος και δεν υπάρχει τουρ με ξενάγηση, μόνο σκέτο πήγαινε έλα με collectivo που θα μου κόστιζε 1200 πέσος γιατί ήμουν μόνος μου! Απογοητέυομαι και πηγαίνω στο ξενοδοχείο να δω μήπως έχουν κανα τουρ αυτοί. Ευτυχώς είχαν! Πάλι μόνος μου θα ήμουν στο τουρ, αλλά οι τιμές ήταν 400 πέσος μόνο για πήγαινε έλα και 1200 πέσος για τουρ στο δάσος και στον αρχαιολογικό χώρο με ξεναγό χωρίς τα εισιτήρια, αλλά με μεσημεριανό στην τιμή. Επέλεξα αυτό.
Φύγαμε 8 η ώρα απ'το ξενοδοχείο που έμενα και κάναμε 1+ ώρα να φτάσουμε. Ο ξεναγός που στείλανε δεν μίλαγε Αγγλικά, ήταν 24 χρονών κι έκανε αυτή τη δουλειά 1 χρόνο. Με το καλημέρα ήθελε να κάνει κακή εντύπωση λέγοντας μου ότι το τουρ κοστίζει 1800 πέσος. Χωρίς διάθεση για κουβέντα του απαντώ ότι το ξενοδοχείο έχει την τιμή αναρτημένη σε πίνακα αν θέλει να τους πάρει τηλέφωνο και να τα βρει μ'αυτούς εγώ 1200 θα δώσω. "Όχι εντάξει σε πιστεύω" είπε, γελάει ο κόσμος. Μετά από λίγο αρχίζει ένα κρεσέντο με την ιστορία των Μάγιας και πως μια θεωρία είναι ότι οι αρχηγοί τους θα μπορούσαν να είναι εξωγήινοι και κοίτα τι περίεργο σχήμα είχαν τα κεφάλια τους και τα μάγια που έκαναν και τις τρελές κατασκεύες τους. "Ωχ" σκέφτηκα, "βάλε να φάμε","αναγνώστη του Λιακούπουλου μου έστειλαν". Κάπως πήγε να το μαζέψει μετά λέγοντας ότι είναι κι αυτό μια θεωρία που μπορεί να έχει μικρές πιθανότητες και ότι του αρέσει η σειρά rick and morty, αλλά το κακό είχε ήδη γίνει. Δεν μπορούσα τον πάρω στα σοβαρά για το υπόλοιπο τουρ. Τουλάχιστον ήταν αλάνι και εντόπιζε τα ζώα εύκολα. Έχω μηδέν παρατηρικότητα, πέρναγα στην κυριολεξία δίπλα από ελάφια και δεν τα έβλεπα!
Η βιόσφαιρα του Calakmul όπως την ονομάζουν είναι μια τεράστια δασική έκταση που καλύπτει μεγάλο κομμάτι της χώρας και φτάνει μέχρι τη Γουατεμάλα. Είναι πολύ πυκνό δάσος, μοιάζει με ζούγκλα αλλά νομίζω ότι δεν μπαίνει στην κατηγορία τροπικό δάσος γιατί έχει και πιο ξερά μέρη. Έχει πολλά είδη ζώων και πτηνών. Αυτά που είναι πιο εύκολο να δεις απ'ότι κατάλαβα είναι ελάφια και μαϊμούδες. Απο εκεί και πέρα θέλει τύχη. Έχει 5 είδη αιλουροειδών μεταξύ αυτών μαύρους πάνθηρες, πούμα και τζάγκουαρ (αυτό που λέμε στην Ελλάδα λεοπάρδαλη). Ο ξεναγός που κάνει αυτή την δουλειά 1 χρόνο, απο αιλουροειδή έχει δει μόνο ένα πούμα μια φορά, για να καταλάβετε τι πιθανότητες έχετε. Για να δούμε ζώα κάναμε στάση μετά την πρώτη είσοδο, σ'ένα σημείο που είχε μια μικρή λίμνη.
Τα ελάφια δεν τρόμαζαν και μπορούσες να πλησιάσεις αρκετά.

Μας παρατηρούσαν, όπως εμείς αυτά.

Πολλές μαϊμούδες από ένα είδος που έχει προγούλι.


Μυρμηγκοφωλιά!

Δέντρο με αγκάθια.

Οι χαρακιές σε αυτό το δέντρο δεν είναι φυσικές. Το δέντρο αυτό δίνει τη φυσική τσίχλα.

Είδα και κάτι τρωκτικά τύπου χάμστερ, κάτι σαν ρακούν, άγριες γαλοπούλες, φασιανούς με πανκ μοϊκάνες, τρυποκάρυδους αλλά οι φώτο που έχω είναι κακές!
Η εξερέυνση κράτησε πάνω από 1 ώρα. Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο. Η διαδρομή ήταν μέσα από χωματόδρομο με πολλές λακούβες. Αν κάποιος αποφασίσει να πάει με αμάξι να το έχει υπόψιν του. Θέλει πολύ προσοχή. Κάναμε μια στάση να φάμε το μεσημεριανό έξω απ'τον αρχαιολογικό χώρο που έχει τραπεζάκια με σκιά. Είχε φέρει σάντουιτς, φρούτα, χυμούς, νερά και κόκα κόλα (αλίμονο). Δεν θυμάμαι πόσο είχε κάθε είσοδος ξεχωριστά, αλλά το σύνολο 3 εισόδων μέχρι να μπω και στο ναό ήταν γύρω στα 200 πέσος.
Το Calakmul ήταν μια ισχυρή πόλη των Μάγιας και μία πόλη που κατέρρευσε πριν φτάσουν οι Ισπανοί. Οι Ισπανοί διέλυσαν πολλές πόλεις είναι η αλήθεια, αλλά υπήρχαν και διαμάχες και πόλεμοι μεταξύ των διαφορετικών πόλεων των ιθαγενών. Γνωστές είναι οι μάχες του Calakmul με το Palenque και ακόμα εντονότερες μεταξύ Calakmul και Tikal. Η πόλη εγκαταλείφθηκε και την καταστροφή της πόλης την ανέλαβε η φύση. Απ'ότι μου είπε ο ξεναγός ο αρχαιολογικός χώρος ανακαλύφθηκε ψάχνοντας δέντρα για τσίχλες. Επειδή το δάσος είναι προστατεύομενη περιοχή, τα κτίρια δεν έχουν καθαριστεί καλά ή ανασκευαστεί όπως στους άλλους αρχαιολογικούς χώρους. Εδώ βλέπεις κτίρια ανάμεσα στα δέντρα ή ακόμα και δέντρα να βρίσκονται πάνω στα κτίρια. Οι εικόνες είναι πολύ εντυπωσιακές και είναι τελείως διαφορετική εμπειρία απ'τους υπόλοιπους αρχαιολογικούς χώρους που είδα. Εκεί που περπατάς βλέπεις να ξεπροβάλει ένας ναός μέσα απ'τα δέντρα. Παίρνεις μια μικρή γεύση του τι βλέπεις ένας αρχαιολόγος ή εξερευνητής όταν ανακαλύπτει ένα μέρος.
Κοντά στην είσοδο είναι το πρώτο κτίριο το οποίο μπορείς να ανέβεις (ξέχασα να αναφέρω ότι στην chichen itza δεν μπορείς να ανέβεις πουθενά). Τα σκαλιά είναι πάρα πολύ μικρά. Οι ιθαγενοίς ήταν κοντοί. Άρα δεν μπορεί να αμφιβάλει κανείς ότι οι Μεξικάνοι είναι γνήσιοι απόγονοι. Προτείνω να ανεβείτε σε αυτό το κτίριο, δεν είναι το ψηλότερο κτίριο του Calakmul, αλλά βλέπεις τα ψηλότερα κτίρια Structure I και Structure II να ξεπροβάλουν μέσα απ'τα δέντρα. Θέαμα που σου κόβει την ανάσα!

Σε αυτή την πλάκα μπορείτε να δείτε σχετικά καθαρά πιστεύω πως απεικονιζόταν ο άρχοντας να πατάει πάνω σ'εναν υπηρέτη που κάθεται διπλωμένος. Είπα στην αρχή ότι μ'αρέσει η αισθητική και των μεσοαμερικανικών πολιτσμών ε; Όχι τα πάντα! Αριστερά όπως κοιτάμε είναι ένας νάνος. Για τους Μάγιας ο ανάπηρος μπορούσε να θεωρηθεί θεόσταλτος και προστατεύοταν.

To ψηλότερο κτίριο είναι το Structure II το οποίο είναι γύρω στα 45 μέτρα και μία απ'τις ψηλότερες πυραμίδες των Μάγιας. Δεν σου δίνει θέα 360 μοιρών γιατί την μία πλευρά την μπλοκάρουν τα δέντρα. Βλέπεις πράσινο μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι σου!

Ανέβηκα και στο 2ο ψηλότερο κτίριο που είναι το Structure I. Εδώ όπως φαίνεται από κάτω, με δέντρα να έχουν φυτρώσει πάνω του.

Απ'την κορυφή έχεις θέα 360 μοίρες και όπου και να γυρίσεις να κοιτάξεις βλέπεις πράσινο! Φανταστικό τοπίο!

Το ότι ήταν κοντοί φαίνεται κι απ'τα κρεβάτια τους. Αν και θυμάμαι και στις Βερσαλίες όλα τα κρεβάτια να φαίνονται παιδικά.

Η φύση μπορεί να σου δώσει εικόνες που σε αφήνουν άφωνο. Παρασιτικό δέντρο "τρώει" πλάκα!

Ο χώρος είχε πολλές μαϊμούδες, ειδικά ένα είδος με άσπρη κοιλιά. Τις πέτυχα σε ακροβατικά.

Αν απορείτε που μένουν και τι αφήνουν πίσω τους όσοι εργάζονται σε ανασκαφές σ'ένα σχετικά απομονωμένο μέρος η απάντηση στην ακόλουθη φώτο.

Φυύγαμε μετά από κανα 4ώρο απ'όταν μπήκαμε. Είναι πολύ μεγάλος ο χώρος κι έχει πολύ κούραση γιατί αξίζει να ανεβαίνεις και στα κτίρια. Θεωρώ απαραίτητο τον ξεναγό στο συγκεκριμένο χώρο γιατί είναι πολύ εύκολο να χαθείς! Δεν έχει πολλές/καλές πινακίδες ή χάρτη για να σε βοηθήσει. Πετύχαμε πολλούς τουρίστες να μας ρωτάνε πως μπορούν να βγουν απ'τον χώρο. Όπως γυρίζαμε ο ξεναγός με ρώτησε αν θέλω να με πάει να δω τις νυχτερίδες που βγαίνουν από μια σπηλιά όταν σουρουπώνει. Ήμουν τόσο κουρασμένος όμως και στην ιδέα του τι με περίμενε την επόμενη ημέρα επέλεξα να γυρίσω στο ξενοδοχείο.