Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.722
- Likes
- 9.611
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Palenque
Επέλεξα το Xpujil για διαμονή την προηγούμενη ημέρα γιατί ήταν σχετικά κοντά στο Palenque και υπάρχει σύνδεση με λεωφορείο. Υπάρχει μόνο ένα λεωφορείο την ημέρα στις 3.40 τα ξημερώματα! Μετά απ'την κουραστική ημέρα στο Calakmul, έπρεπε να ξεκουραστώ όσο προλάβαινα και στις 3.40 να είμαι στο σταθμό. Ευτυχώς το Xpujil είναι μικρό και είναι έυκολο να μείνεις κοντά στο σταθμό. Στο σταθμό δεν έβγαζαν ανακοινώσεις ποιο λεωφορείο θα έφευγε πότε. Ο οδηγός με είδε να περιμένω και με ρώτησε που πάω. Δεν θα εκπλαγώ αν ακούσω ότι τουρίστας έχασε το λεωφορείο σε αυτό το σταθμό.
Η Μεξικάνα μου είχε μιλήσει πολλές φορές για την περιοχή Chiapas. Είναι η αγαπημένη της περιοχή κυρίως λόγω φύσης. Μου είχε πει πόσο τους έχει αδικήσει το Μεξικάνικο κράτος, εκμεταλλεύοντας τους φυσικούς του πόρους χωρίς οι κάτοικοι να έχουν κέρδος, ενώ διαδηλώσεις τους έχουν πνιγεί στο αίμα. Είναι επίσης η περιοχή των zapatistas. Υπάρχουν χωριά στην περιοχή τα οποία ελέγχουν ζώντας εκτός κράτους. Δεν πληρώνουν φόρους, δεν έχουν αστυνομία κλπ. Δεν ξέρω αν θα ακουστεί απίστευτο σε κάποιους, αλλά υπάρχουν τουριστικά πακέτα για να επισκεφθείς χωριά τους. Δεν ασχολήθηκα για να σας δώσω περισσότερες πληροφορίες. Μαγαζιά των zapatistas μπορείτε να βρείτε στις πόλεις. Τα τρέχουν αυτοί και τα έσοδα πάνε μόνο σε αυτούς. Η αλήθεια είναι ότι είδα πολλούς βορειοευρωπαίους και Αμερικάνους (υποθέτω ότι ήταν απ'αυτές τις χώρες επειδή φόραγαν χειμωνιάτικες κάλτσες μέχρι το γόνατο) να φοράνε ρούχα με το σήμα EZLN. Ή θα ξεκινήσει αντάρτικο σε αυτές τις χώρες σύντομα ή βρήκαμε νέα στάμπα α λα Τσε για τα ρούχα μας. Ποντάρω στο δεύτερο.
Στο Palenque φτάσαμε γύρω στις 10. Η πρώτη εντύπωση της νέας πόλης δεν ήταν καλή. Δύο κύριοι δρόμοι με πολύ κίνηση και πολλά φαγάδικα δίπλα σε αυτούς τους γεμάτους καυσαέριο δρόμους. Δεν έχασα χρόνο, πήγα στο ξενοδοχείο και αμέσως κατευθύνθηκα προς το collectivo για τον αρχαιολογικό χώρο του Palenque. Η πιάτσα είναι σχετικά κοντά στην κεντρική πλατεία. Το κόστος της διαδρομής είναι 20 πέσος και η απόσταση είναι 15 με 20 λεπτά. Ο αρχαιολογικός χώρος βρίσκεται επίσης σε μια τεράστια δασική περιοχή στην οποία μπορείς να πας για εξερεύνηση όπως στο Calakmul. Το collectivo κάνει μια στάση για την πρώτη είσοδο που είναι στη δασική περιοχή αν θυμάμαι καλά κοστίζει 30 πέσος και στην συνέχεια φτάνεις στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου που κοστίζει 65 πέσος. Αν κάνω κάποιο λάθος στις τιμές παρακαλώ διορθώστε με!
Τα κτίρια σε αυτόν τον αρχαιολογικό χώρο δεν με εντυπωσίασαν τόσο όσο στη Chichen Itza, αλλά το φυσικό τοπίο είναι τόσο εντυπωσιακό που σε συνδυασμό με τα κτίρια δίνουν μια εξωτική εμπειρία που σε ταξιδεύει. Σα σύνολο αυτός ο χώρος μου άρεσε περισσότερο. Και εδώ μπορείς να ανεβαίνεις στα κτίρια.
Όταν έγραφα ότι μου αρέσει η αισθητική των μεσοαμερικάνικων πολιτισμών κάτι τέτοιο είχα στο μυαλό μου.
Απ'τα highlights του χώρου είναι το μπάνιο της βασίλισσας. Οι Μάγιας είχαν καταφέρει να έχουν καθαρό τρεχούμενο νερό που καταλήγει σε αυτή τη φυσική πισίνα που ήταν το μπάνιο της βασίλισσας.
Στον χώρο κυκλοφορούν και πολλά ιγκουάνα.
Και αυτός ο χώρος είναι αρκετά μεγάλος. Θέλει τουλάχιστον ένα 2ώρο για να τον γυρίσεις. Και σε αυτόν τον χώρο υπάρχουν πολλοί μικροπωλητές. Όχι ο πανικός της Chichen Itza αλλά οι ήχοι τζάγκουαρ δίνουν και παίρνουν. Εδώ κατάλαβα με τον χειρότερο τρόπο ποιοι αγοράζουν αυτά τα όργανα με τους ήχους τζάγκουαρ. Παιδιά! Τα οποία φυσικά δεν κουράζονται να το κάνουν ασταμάτητα. Μέσα σε αυτήν την ηχητική πανδαισία αποφάσισα να πάρω το collectivo για την επιστροφή.
Το απόγευμα-βράδυ έκανα βόλτα στο κέντρο της νέας πόλης του Palenque. Η πλατεία είναι αρκετά καλή και μάλιστα είχε κάποια γιορτή των Ινδιάνων, που έπαιζαν παραδοσιακή μουσική, ενώ τους άκουσα να μιλάνε μεταξύ τους στη γλώσσα των προγόνων τους!
Μια όμορφη εκκλησία πάνω στην πλατεία.
Μέσα στην εκκλησία βλέπεις και τέτοιους πίνακες που καλύτερα να τους αφήσω ασχολίαστους.
Οι δρόμοι του Paleneque που δεν μου άρεσαν.
Λίγο πιο κάτω απ'την κεντρική πλατεία είχε ένα παζάρι. Εκεί είδα πρώτη φορά Μεξικάνους πωλητές να διαφημίζουν προσφορές σε μικρόφωνο. Μιλάνε ασταμάτητα χρησιμοποιώντας την ίδια πρόταση αλλάζοντας την σειρά των λέξεων. Έφυγα με νευρικό γέλιο!
Στο Μεξικό πήγαν πολύ μετανάστες απ'το Λίβανο φέρνοντας μαζί τους την τέχνη του κεμπάπ. Οι Μεξικάνοι το αντικατέστησανν με χοιρινό. Θα δείτε γύρους σε πολλά σημεία. Ο πιο διάσημος είναι ο pastor με χαρακτηριστικό έντονο κόκκινο χρώμα. Η μυρωδιά του είναι ακόμα στα ρουθούνια μου και δεν το λέω για καλό!
Επέλεξα το Xpujil για διαμονή την προηγούμενη ημέρα γιατί ήταν σχετικά κοντά στο Palenque και υπάρχει σύνδεση με λεωφορείο. Υπάρχει μόνο ένα λεωφορείο την ημέρα στις 3.40 τα ξημερώματα! Μετά απ'την κουραστική ημέρα στο Calakmul, έπρεπε να ξεκουραστώ όσο προλάβαινα και στις 3.40 να είμαι στο σταθμό. Ευτυχώς το Xpujil είναι μικρό και είναι έυκολο να μείνεις κοντά στο σταθμό. Στο σταθμό δεν έβγαζαν ανακοινώσεις ποιο λεωφορείο θα έφευγε πότε. Ο οδηγός με είδε να περιμένω και με ρώτησε που πάω. Δεν θα εκπλαγώ αν ακούσω ότι τουρίστας έχασε το λεωφορείο σε αυτό το σταθμό.
Η Μεξικάνα μου είχε μιλήσει πολλές φορές για την περιοχή Chiapas. Είναι η αγαπημένη της περιοχή κυρίως λόγω φύσης. Μου είχε πει πόσο τους έχει αδικήσει το Μεξικάνικο κράτος, εκμεταλλεύοντας τους φυσικούς του πόρους χωρίς οι κάτοικοι να έχουν κέρδος, ενώ διαδηλώσεις τους έχουν πνιγεί στο αίμα. Είναι επίσης η περιοχή των zapatistas. Υπάρχουν χωριά στην περιοχή τα οποία ελέγχουν ζώντας εκτός κράτους. Δεν πληρώνουν φόρους, δεν έχουν αστυνομία κλπ. Δεν ξέρω αν θα ακουστεί απίστευτο σε κάποιους, αλλά υπάρχουν τουριστικά πακέτα για να επισκεφθείς χωριά τους. Δεν ασχολήθηκα για να σας δώσω περισσότερες πληροφορίες. Μαγαζιά των zapatistas μπορείτε να βρείτε στις πόλεις. Τα τρέχουν αυτοί και τα έσοδα πάνε μόνο σε αυτούς. Η αλήθεια είναι ότι είδα πολλούς βορειοευρωπαίους και Αμερικάνους (υποθέτω ότι ήταν απ'αυτές τις χώρες επειδή φόραγαν χειμωνιάτικες κάλτσες μέχρι το γόνατο) να φοράνε ρούχα με το σήμα EZLN. Ή θα ξεκινήσει αντάρτικο σε αυτές τις χώρες σύντομα ή βρήκαμε νέα στάμπα α λα Τσε για τα ρούχα μας. Ποντάρω στο δεύτερο.
Στο Palenque φτάσαμε γύρω στις 10. Η πρώτη εντύπωση της νέας πόλης δεν ήταν καλή. Δύο κύριοι δρόμοι με πολύ κίνηση και πολλά φαγάδικα δίπλα σε αυτούς τους γεμάτους καυσαέριο δρόμους. Δεν έχασα χρόνο, πήγα στο ξενοδοχείο και αμέσως κατευθύνθηκα προς το collectivo για τον αρχαιολογικό χώρο του Palenque. Η πιάτσα είναι σχετικά κοντά στην κεντρική πλατεία. Το κόστος της διαδρομής είναι 20 πέσος και η απόσταση είναι 15 με 20 λεπτά. Ο αρχαιολογικός χώρος βρίσκεται επίσης σε μια τεράστια δασική περιοχή στην οποία μπορείς να πας για εξερεύνηση όπως στο Calakmul. Το collectivo κάνει μια στάση για την πρώτη είσοδο που είναι στη δασική περιοχή αν θυμάμαι καλά κοστίζει 30 πέσος και στην συνέχεια φτάνεις στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου που κοστίζει 65 πέσος. Αν κάνω κάποιο λάθος στις τιμές παρακαλώ διορθώστε με!
Τα κτίρια σε αυτόν τον αρχαιολογικό χώρο δεν με εντυπωσίασαν τόσο όσο στη Chichen Itza, αλλά το φυσικό τοπίο είναι τόσο εντυπωσιακό που σε συνδυασμό με τα κτίρια δίνουν μια εξωτική εμπειρία που σε ταξιδεύει. Σα σύνολο αυτός ο χώρος μου άρεσε περισσότερο. Και εδώ μπορείς να ανεβαίνεις στα κτίρια.



Όταν έγραφα ότι μου αρέσει η αισθητική των μεσοαμερικάνικων πολιτισμών κάτι τέτοιο είχα στο μυαλό μου.

Απ'τα highlights του χώρου είναι το μπάνιο της βασίλισσας. Οι Μάγιας είχαν καταφέρει να έχουν καθαρό τρεχούμενο νερό που καταλήγει σε αυτή τη φυσική πισίνα που ήταν το μπάνιο της βασίλισσας.

Στον χώρο κυκλοφορούν και πολλά ιγκουάνα.

Και αυτός ο χώρος είναι αρκετά μεγάλος. Θέλει τουλάχιστον ένα 2ώρο για να τον γυρίσεις. Και σε αυτόν τον χώρο υπάρχουν πολλοί μικροπωλητές. Όχι ο πανικός της Chichen Itza αλλά οι ήχοι τζάγκουαρ δίνουν και παίρνουν. Εδώ κατάλαβα με τον χειρότερο τρόπο ποιοι αγοράζουν αυτά τα όργανα με τους ήχους τζάγκουαρ. Παιδιά! Τα οποία φυσικά δεν κουράζονται να το κάνουν ασταμάτητα. Μέσα σε αυτήν την ηχητική πανδαισία αποφάσισα να πάρω το collectivo για την επιστροφή.
Το απόγευμα-βράδυ έκανα βόλτα στο κέντρο της νέας πόλης του Palenque. Η πλατεία είναι αρκετά καλή και μάλιστα είχε κάποια γιορτή των Ινδιάνων, που έπαιζαν παραδοσιακή μουσική, ενώ τους άκουσα να μιλάνε μεταξύ τους στη γλώσσα των προγόνων τους!

Μια όμορφη εκκλησία πάνω στην πλατεία.

Μέσα στην εκκλησία βλέπεις και τέτοιους πίνακες που καλύτερα να τους αφήσω ασχολίαστους.

Οι δρόμοι του Paleneque που δεν μου άρεσαν.

Λίγο πιο κάτω απ'την κεντρική πλατεία είχε ένα παζάρι. Εκεί είδα πρώτη φορά Μεξικάνους πωλητές να διαφημίζουν προσφορές σε μικρόφωνο. Μιλάνε ασταμάτητα χρησιμοποιώντας την ίδια πρόταση αλλάζοντας την σειρά των λέξεων. Έφυγα με νευρικό γέλιο!

Στο Μεξικό πήγαν πολύ μετανάστες απ'το Λίβανο φέρνοντας μαζί τους την τέχνη του κεμπάπ. Οι Μεξικάνοι το αντικατέστησανν με χοιρινό. Θα δείτε γύρους σε πολλά σημεία. Ο πιο διάσημος είναι ο pastor με χαρακτηριστικό έντονο κόκκινο χρώμα. Η μυρωδιά του είναι ακόμα στα ρουθούνια μου και δεν το λέω για καλό!
