Travel War 5: Η μάχη των αιθέρων!

Η μάχη των αιθέρων


  • Total voters
    85

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.666
Likes
50.513
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Νομίζω πως το ερώτημα έχει τεθεί λάθος. Κι αυτό γιατί ενώ υπάρχει κόσμος που πετάει μόνο με regulars, δεν υπάρχει κόσμος που να πετάει μόνο με loco, αφού αυτό είναι εκ των πραγμάτων αδύνατο (πιο περιορισμένο δίκτυο, σχεδόν καθόλου πτήσεις μακρινών αποστάσεων, κλπ).

Το ερώτημα θα έπρεπε να είναι αν έχει κανείς πρόβλημα να πετάξει με loco ή (κυρίως) το για την εξοικονόμηση πόσων χρημάτων θα δεχόταν να το κάνει.

Στη δική μου περίπτωση, θα το έκανα και τσάμπα. Δεν μου προσφέρουν κάτι oi regulars, πολλές φορές βλέπω στην κριτική αεροπορικών εταιρειών από επιβάτες πράγματα που για μένα είναι παντελώς ασήμαντα. Μερικές παράμετροι με τις οποίες αξιολογούνται οι αεροπορικές και ο βαθμός σημασίας τους για μένα:

  • Seat pitching: Ειλικρινά το αν θα έχω 7 ή 11 ή 4 εκατοστά ελεύθερα γύρω από τον πισινό μου, μου είναι αδιάφορο. Ποτέ δεν έχει ξεχειλίσει ο πισινός μου από καρέκλα, ποτέ δεν έχω νιώσει πιο άνετα ή πιο άβολα σε μια εταιρεία από την άλλη. Δε με αφορά ως παράγοντας, κατανοώ τους παχουλοδροσάτους, τα άτομα με αυχενικό, προβλήματα μέσης, αρθρίτιδας, αλλά δεν μου έχει τύχει ποτέ. Είτε έτσι είτε αλλιώς, καθιστός θα πάω, μέσα σε ένα σωλήνα που τον οδηγεί ένας νταλικέρης του αέρα και όπου μου σερβίρουν σερβιτόρες του αέρα.
  • Φαγητό: Ποτέ δεν έχω φάει πραγματικά καλό φαγητό σε αεροπλάνο, εκτός κι αν το ετοίμασα εγώ και σ' αυτό συμπεριλαμβάνω και τα φαγηά που έχω φάει στη business σε υπερατλαντικά κι ένα...υπερειρηνικό. Μου αρέσει πολύ το καλό φαγητό και γι' αυτό δεν με αφορά το φαγητό των αεροπορικών: γιατί εξ' ορισμούς δεν μπορεί να είναι καλό, συνήθως μάλιστα είναι μέτριο (χάλια δεν μπορώ να πω ότι έχω φάει ποτέ). Ειδικά στη business που υποτίθεται πως το χρυσοπληρώνεις κιόλας, η κατάσταση είναι αστεία: δυο παγωμένες τομάτες με μια ελιά Καλαμάτας και τρεις σταγόνες συσκευασμένου ξυδιού ονομάζεται "Μεσογειακή Πανδαισία" από τον τάδε σεφ της Iberia, έλεος, μια παγωμένη τομάτα κομμένη...ευρηματικά ήταν. Προσκαλώ όλους τους σεφ των αεροπορικών να τους δείξω πώς φτιάχνω σάντουιτς σε ψωμί με ειδική υγρασία, γεμισμένο με σασίμι, σπιτική μπάρμπεκιου σως, αυγό τριμμένο με δύο είδη μπαχαρικών και φυσικά την αποκλειστική μου σπεσιαλιτέ με γλυκό καλαμπόκι. Αν μάλιστα πετάω από Κούβα, έχω και σπέσιαλ πιτάκια με καβούρι και σολομό (θα είχα και αστακό αν έβρισκα τρόπο να διατηρήσω τη θερμοκρασία του). Κοινώς, το να διαλέξω μια αεροπορική με κριτήριο το αν το φαγητό θα είναι απλώς μέτριο ή πολύ μέτριο, δεν με αφορά. Καθόλου λέμε. Είναι σαν να μου λες αν θα διαλέξω ανάμεσα στα Goody's ή τα Burger King, τα τρώω και τα δύο, αλλά όχι επειδή έχουν γεύση που θεωρώ ότι αξίζει να πληρώσει κανείς γι' αυτήν. Σε γενικές γραμμές, η λογική των loco είναι πολύ πιο σταράτη στο θέμα του φαγητού.
  • Αεροδρόμιο άφιξης: Συνήθως δεν με αφορά. Δηλαδή κι αν προσγειωθώ στο Gatwick ή το Heathrow ή στο Fiumincino αντί για Ciampino, δεν μου κάνει καμία διαφορά διότι συνήθως ο χρόνος μου περισσεύει. Μια ώρα πάνω ή κάτω δεν με αφορά, το πολύ-πολύ να επιμηκύνω τη διαμονή μου στην πόλη μια ή δυο μέρες παραπάνω, ευτυχώς συνήθως ταξιδεύω με ελεύθερο πρόγραμμα και άνεση χρόνου. Εντάξει, αν πρέπει να πάρω connecting flight και πρέπει να τρέχω από το Luton στο Gatwick, είναι κάτι που το αξιολογώ, όπως και τη διαφορά του κόστους μετάβασης. Είναι από τους παράγοντες που με αφορούν, αλλά συνήθως δεν είναι κρίσιμος. Άλλωστε, σχεδόν σε όλες τις loco πτήσεις που παίρνω, έχω προσγειωθεί στο αεροδρόμιο που με βόλευε περισσότερο (ειδικά η Ryan στα της Ισπανίας με έχει βολέψει απίστευτα).
  • Αεροσυνοδοί: Δεν με αφορούν. Ή μάλλον με αφορούν όσο και το αν χαμογέλασε η κυρία του ΚΤΕΛ που μου έκοψε το εισιτήριο: δεν το θυμάμαι καν. Το πόσο καλά θα περάσω στην πτήση μου εξαρτάται από το πόσο καλό είναι το βιβλίο που διαβάζω και το να μην υπάρχουν απρόοπτα εν ώρα πτήσης (π.χ μωράκι που ξερνάει δίπλα μου).
  • IFE: Επίσης αστείο θέμα για μένα. Το αν θα επιλέξω ανάμεσα σε μία απαίσια χολιγουντιανή ταινία ή δέκα απαίσιες χολιγουντιανές ταινίες, μου είναι αδιάφορο διότι ξέρω πως δεν θα δω καμία (ή αν τη δω θα είναι για να χαμσουριέμαι). Αν θέλω να δω καμιά ταινία που να θεωρώ πως δεν βασανίζει την αισθητική μου, βγάζω το λάπτοπ μου και τη βλέπω. Μηδέν εις το πηλίκον αν και τελευταία πρέπει να πω πως στις μεγάλες πτήσεις έχω αρχίσει να εκτιμώ τα παιχνιδάκια (παλιμπαιδισμός). Δηλαδή ανάμεσα σε μια εταιρεία με παιχνιδάκια και μη για υπερατλαντικό, αν οι τιμές είναι παρεμφερείς, μπορεί και να το σκεφτόμουν, αν δεν έχω το λάπτοπ μαζί μου.
  • Πρόγραμμα μιλίων: Πετάω πολύ (μα πολύ, υπήρχαν χρονιές που έκανα και 200 πτήσεις το χρόνο, τελευταία κάνω καμιά 50-100αριά), οπότε η εξοικονόμηση με τα μίλια ήταν σημαντικός παράγοντας. Αν η τιμή είναι παρεμφερής ανάμεσα σε μια loco που δε δίνει μίλια και μια regular που δίνει, θα προτιμήσω τη δεύτερη, ακόμη κι αν τα μίλια είναι λίγα, αυτό έκανα και πρόσφατα σε πτήση για Ιταλία, η easy ήταν 15 ευρώ φτηνότερη, αλλά προτίμησα τα (διπλασιασμένα) μίλια της Alitalia. Το πρόβλημα είναι πως με τις "εκπτώσεις" που έγιναν στα προγράμματα μιλίων, το κίνητρο πλέον είναι μικρότερο... Άσε που πολλές φορές το να πάρεις το award σου έρχεται... όσο μια πτήση loco.
  • Ωράριο άφιξης/αναχώρησης: Δεν έχω κανένα πρόβλημα να φτάνω εξαιρετικά νωρίς, κάθε άλλο, το προτιμώ. Ανάμεσα σε μια πτήση που φτάνει κάπου στις 5 το πρωί και μια που φτάνει στις 11, προτιμώ την πρώτη, έχω περισσότερο χρόνο έτσι. Δεν μου αρέσει όμως να φτάνω πολύ αργά και είναι κάτι που αξιολογώ, πάντα λαμβάνοντας υπόψη το θέμα της τιμής.
  • Όριο αποσκευών: Συνήθως (όταν δεν πρόκειται για μετακόμιση) όλα όσα χρειάζομαι χωράνε σε σάκο που περνάει ως χειραποσκευη και γενικώς δε θέλω να δίνω βαλίτσες στις αεροπορικές, μου έχουν χάσει αρκετές (μάλιστα μια φορά έχασα όλο μου το...βιος οριστικά, δεν την βρήκαν ποτέ τη βαλίτσα μαζί με τα πτυχία μου, τα άλμπουμ μου, τα παντελόνια μου από την Ινδονησία και ό,τι είχα και δεν είχα σε αυτό τον πλανήτη). Στη σπάνια περίπτωση που πρόκειται για μετακόμιση, ε ναι παίρνω βαλίτσα και κάνω το σταυρό μου, αλλά γενικώς τα όσα χρειάζομαι (και σχεδόν όσα έχω δηλαδή) χωράνε σε επιτρεπόμενη χειραποσκευή, ήρθα από ταξίδι 3 μηνών και χωρούσαν όλα, ακόμη και οι τόνοι βιβλίων που αγόρασα. Κατανοώ απολύτως αυτούς που δεν τους αρκεί η χειραποσκευή, αλλά η χρέωση πάλι χαμηλή είναι, συνήθως 15 ευρώ ανά βαλίτσα, δεν είναι και του θανατά πια.
  • Επιλογή θέσης: Αδιάφορο μου είναι, αλλά αν τόσο σε ενδιαφέρει πια, ε ας κάτσεις και 15 λεπτά στην ουρά ώστε να έχεις δικαίωμα επιλογής. Έτσι κι αλλιώς, σπάνια είναι γεμάτες οι πτήσεις. Συμπάσχω με αυτούς που θέλουν συγκεκριμένη πτήση, αλλά εμένα προσωπικά μου είναι τόσο αδιάφορο όσο σε ποια θέση θα κάτσω στο μετρό, ένα απλό μεταφορικό μέσο είναι για μένα το αεροπλάνο, αν μπορούσα να διακτινίζομαι, θα το έκανα.
Γενικώς, ψήφισα loco διότι δε θεωρώ πως μου προσφέρουν τίποτε λιγότερο από τις άλλες, αλλά προφανώς και η ψήφος μου έπεσε για προπαγανδιστικούς λόγους: εκ των πραγμάτων πετάω πολύ περισσότερο με regulars. Όταν πάντως έχω την επιλογή -και αν η loco είναι έστω και λίγο φτηνότερη στην τελική της τιμή- προτιμώ τις loco διότι δε με χρεώνουν για υπηρεσίες που είτε δε με αφορούν, είτε και βρίσκω κακόγουστες. Προτιμώ να δώσω τα λεφτά μου αλλού. Παρεμπιπτόντως, μια φίλη έκανε την έρευνα για την επιρροή που έχει στον ισπανικό τουρισμό η άφιξη των loco: το προφίλ των επιβατών τους είναι πολύ ενδιαφέρον, αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς, ξοδεύουν σχεδόν ακριβώς (-4% μόλις) όσα και οι επιβάτες των "Ακριβών" εταιρειών, δεν πρόκειται δηλαδή για loco τουρίστες, απλά για άτομα που δε θέλουν να γίνονται αιμοδότες των αεροπορικών εταιρειών.
 

micmic

Member
Μηνύματα
178
Likes
283
Επόμενο Ταξίδι
Βotswana
Ταξίδι-Όνειρο
Trans-African Highways
Είστε όλοι φτωχομπινέδες και αξιολύπητοι. Κάπως λιγότερο τραγικοί είναι όσοι πετάνε μόνο πρώτη θέση, αλλά κι αυτοί είναι για κλωτσιές. Εγώ πετάω αποκλειστικά με το προσωπικό μου λίαρ τζετ.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Και εγω αυτα δηλωνα σε καποιο ποστ, αλλα οι κομπλοεξικοι εδω μεσα φροντισαν να μου τα σβυσουν!:xmas_cheesygrin:
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.367
Likes
9.288
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Seat pitching: Ειλικρινά το αν θα έχω 7 ή 11 ή 4 εκατοστά ελεύθερα γύρω από τον πισινό μου,
... Άσε που πολλές φορές το να πάρεις το award σου έρχεται... όσο μια πτήση loco.
ωραία η προσωπική σου ανάλυση που δειχνει και την υποκειμενικότητα του θέματος.
μόνο 2 λεπτομέρειες..το seat pitch αφορά legroom και αν είσαι ψηλός υποφέρεις στις loco ή απλά δεν χωράς. εγώ που δεν είμαι ιδιαίτερα ψηλός πάω δεν πάω ως Ρώμη. μετά πονάνε τα γόνατα από το πιάσιμο..
το award μπορείς να το πάρεις και τελείως δωρεάν, αν πληρώσεις τους φορους με εξτρα μίλια.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.666
Likes
50.513
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Προσωπικά όσο λιγότερο legroom τόσο το καλύτερο για μένα, τα πόδια μου πρέπει να είναι διπλωμένα και πάνε στην πλάτη του μπροστινού μου (σόρι). Το χειρότερό μου είναι όταν, βλέποντας πως είμαι συχνός πελάτης, μου δίνουν έξοδο κινδύνου και δεν έχω πού να τα βάλω.

Απόλυτο δίκιο έχεις, είναι τελείως υποκειμενικό το θέμα.
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.921
Καταλαβαίνω απόλυτα τι θέλει να πει ο Yorgos και το σέβομαι... επειδή όμως δεν είμαστε όλοι Γιώργοι και πολλοί από εμάς ενδιαφέρονται για το πως θα τα ταξιδέψουν και τι θα συναντήσουν όταν θα πετάξουν με μια loco θα κάνω μερικές παρατηρησούλες...

  • Seat pitching: Ειλικρινά το αν θα έχω 7 ή 11 ή 4 εκατοστά ελεύθερα γύρω από τον πισινό μου, μου είναι αδιάφορο. Ποτέ δεν έχει ξεχειλίσει ο πισινός μου από καρέκλα, ποτέ δεν έχω νιώσει πιο άνετα ή πιο άβολα σε μια εταιρεία από την άλλη. Δε με αφορά ως παράγοντας, κατανοώ τους παχουλοδροσάτους, τα άτομα με αυχενικό, προβλήματα μέσης, αρθρίτιδας, αλλά δεν μου έχει τύχει ποτέ. Είτε έτσι είτε αλλιώς, καθιστός θα πάω, μέσα σε ένα σωλήνα που τον οδηγεί ένας νταλικέρης του αέρα και όπου μου σερβίρουν σερβιτόρες του αέρα.
Δεν είναι αυτό το seat pitching... το seat pitch αφορά τις ελεύθερες ίντσες ελεύθερου χώρου που έχεις στη διάθεση σου για να απλώσεις τα κανιά σου... αυτό πιστεύω ότι ενδιαφέρει όλους όσους πρόκειτε να πετάξουν από δύο ώρες και πάνω... εγώ έχω βάλει το όριο αντοχής μου για το 29" seat pitch της Easy π.χ τις δυόμιση ώρες ώρες ταξιδιού... δηλαδή μέχρι το Μιλάνο... έχω πάει με Easy στο Λονδίνο π.χ και απλά σας λέω ότι δεν την παλεύω... στο θλιβερό seat pitch της Easy να συμπληρώσω ότι οι θέσεις της συγκεκριμένης εταιρίας δεν έχουν reclaine... είναι το κερασάκι στην τούρτα... αν εσάς δεν σας πειράζει να είσαστε κοντά τέσσερις ώρες σφηνωμένοι σε μια καρέκλα γιατί περί καρέκλας πρόκειται εμένα με πειράζει...

  • Φαγητό: Ποτέ δεν έχω φάει πραγματικά καλό φαγητό σε αεροπλάνο, εκτός κι αν το ετοίμασα εγώ και σ' αυτό συμπεριλαμβάνω και τα φαγηά που έχω φάει στη business σε υπερατλαντικά κι ένα...υπερειρηνικό. Μου αρέσει πολύ το καλό φαγητό και γι' αυτό δεν με αφορά το φαγητό των αεροπορικών: γιατί εξ' ορισμούς δεν μπορεί να είναι καλό, συνήθως μάλιστα είναι μέτριο (χάλια δεν μπορώ να πω ότι έχω φάει ποτέ). Ειδικά στη business που υποτίθεται πως το χρυσοπληρώνεις κιόλας, η κατάσταση είναι αστεία: δυο παγωμένες τομάτες με μια ελιά Καλαμάτας και τρεις σταγόνες συσκευασμένου ξυδιού ονομάζεται "Μεσογειακή Πανδαισία" από τον τάδε σεφ της Iberia, έλεος, μια παγωμένη τομάτα κομμένη...ευρηματικά ήταν. Προσκαλώ όλους τους σεφ των αεροπορικών να τους δείξω πώς φτιάχνω σάντουιτς σε ψωμί με ειδική υγρασία, γεμισμένο με σασίμι, σπιτική μπάρμπεκιου σως, αυγό τριμμένο με δύο είδη μπαχαρικών και φυσικά την αποκλειστική μου σπεσιαλιτέ με γλυκό καλαμπόκι. Αν μάλιστα πετάω από Κούβα, έχω και σπέσιαλ πιτάκια με καβούρι και σολομό (θα είχα και αστακό αν έβρισκα τρόπο να διατηρήσω τη θερμοκρασία του). Κοινώς, το να διαλέξω μια αεροπορική με κριτήριο το αν το φαγητό θα είναι απλώς μέτριο ή πολύ μέτριο, δεν με αφορά. Καθόλου λέμε. Είναι σαν να μου λες αν θα διαλέξω ανάμεσα στα Goody's ή τα Burger King, τα τρώω και τα δύο, αλλά όχι επειδή έχουν γεύση που θεωρώ ότι αξίζει να πληρώσει κανείς γι' αυτήν. Σε γενικές γραμμές, η λογική των loco είναι πολύ πιο σταράτη στο θέμα του φαγητού.
Αυτό που λέει ο Yorgos δεν απέχει και από την πραγματικότητα... κατά κανόνα το φαγητό ειδικά στην οικονομική είναι μετριώτατο για να μην πω κακό... αλλά... υπάρχουν και εταιρίες που πραγματικά αξίζει να ταξιδέψεις μαζί τους και για την εμπειρία του φαγητού... μια από αυτές είναι η Air N.Z και μια άλλη οι Τουρκικές αερογραμμές... ακόμα θυμάμαι τον εκστασιασμένο μέγιστο taver να αναφωνεί καταβροχθίζοντας τον σολωμό του στην οικονομική της ΤΚ...
-MΑ ΚΑΛA ΑΥΤΟI ΤΙ ΦΑΓΗΤΌ ΘΑ ΒΓAΖΟΥΝ ΣΤΗΝ BUSSINES?

επίσης το φαγητό της Qatar ή των Εμίρηδων είναι πάρα πολύ καλό ειδικά δε στην bussines είναι υπέροχο... ο Yorgos να υποθέσω κρίνει από το φαγητό της IBERIA που ναι είναι θλιβερό... επίσης δεν είναι μόνο το φαγητό... είναι το νερό τα αναψυκτικά και τα ποτά... σπάζομαι ιδιαίτερα όταν μου χρεώνουν μια γουλιά νερό πολύ δε περισσότερο όταν δεν μπορώ να πιώ ένα μπουκαλάκι κρασί έτσι για την πλάκα μου... στις loco έκτος του ότι όλα αυτά χρεώνονται δεν υπάρχουν πολλές φορές να τα αγοράσεις κιόλας...


  • Αεροδρόμιο άφιξης: Συνήθως δεν με αφορά. Δηλαδή κι αν προσγειωθώ στο Gatwick ή το Heathrow ή στο Fiumincino αντί για Ciampino, δεν μου κάνει καμία διαφορά διότι συνήθως ο χρόνος μου περισσεύει. Μια ώρα πάνω ή κάτω δεν με αφορά, το πολύ-πολύ να επιμηκύνω τη διαμονή μου στην πόλη μια ή δυο μέρες παραπάνω, ευτυχώς συνήθως ταξιδεύω με ελεύθερο πρόγραμμα και άνεση χρόνου. Εντάξει, αν πρέπει να πάρω connecting flight και πρέπει να τρέχω από το Luton στο Gatwick, είναι κάτι που το αξιολογώ, όπως και τη διαφορά του κόστους μετάβασης. Είναι από τους παράγοντες που με αφορούν, αλλά συνήθως δεν είναι κρίσιμος. Άλλωστε, σχεδόν σε όλες τις loco πτήσεις που παίρνω, έχω προσγειωθεί στο αεροδρόμιο που με βόλευε περισσότερο (ειδικά η Ryan στα της Ισπανίας με έχει βολέψει απίστευτα).
Εμένα πάλι με αφορά και με παρααφορά... όταν είναι να πάω για ένα Σ/Κ στο Λονδίνο π.χ ή στην Βαρκελώνη μέχρι και το λεπτό μετράει στο χρόνο μου... σε καμία περίπτωση δεν θα σπαταλήσω ούτε δευτερόλεπτο για να τρέχω από το Λούτον ή την Χιρόνα στην πόλη... δυστυχώς δεν έχω την πολυτέλεια να έχω άφθονο χρόνο στη διάθεσή μου και αυτό νομίζω ότι αφορά τους περισσότερους από εμάς...

  • Αεροσυνοδοί: Δεν με αφορούν. Ή μάλλον με αφορούν όσο και το αν χαμογέλασε η κυρία του ΚΤΕΛ που μου έκοψε το εισιτήριο: δεν το θυμάμαι καν. Το πόσο καλά θα περάσω στην πτήση μου εξαρτάται από το πόσο καλό είναι το βιβλίο που διαβάζω και το να μην υπάρχουν απρόοπτα εν ώρα πτήσης (π.χ μωράκι που ξερνάει δίπλα μου).
Κι εδώ θα διαφωνήσω και μάλιστα κάθετα... σαφέστατα και δεν με ενδιαφέρει αν η αεροσυνοδός είναι ξανθιά ή καστανή ή αν θα φοράει μίνι με ενδιαφέρει άμεσα όμως να είναι καλά εκπαιδευμένη και σε περίπτωση στραβής να ξέρει τι να κάνει... αυτό το σερβιτόρος στον αέρα και ακούγεται και είναι ανόητο... από το πλήρωμα και από την σερβιτόρο του αέρα εξαρτάται η ζωή σου σε περίπτωση στραβής, μην το ξεχνάτε ποτέ αυτό... η συγκεκριμένη παρατήρηση βεβαίως δεν έχει να κάνει με τις loco εταιρίες μια που πιστεύω ότι όλες οι εταιρίες ανεξαιρέτως χαρακτηρισμού έχουν άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό...

  • IFE: Επίσης αστείο θέμα για μένα. Το αν θα επιλέξω ανάμεσα σε μία απαίσια χολιγουντιανή ταινία ή δέκα απαίσιες χολιγουντιανές ταινίες, μου είναι αδιάφορο διότι ξέρω πως δεν θα δω καμία (ή αν τη δω θα είναι για να χαμσουριέμαι). Αν θέλω να δω καμιά ταινία που να θεωρώ πως δεν βασανίζει την αισθητική μου, βγάζω το λάπτοπ μου και τη βλέπω. Μηδέν εις το πηλίκον αν και τελευταία πρέπει να πω πως στις μεγάλες πτήσεις έχω αρχίσει να εκτιμώ τα παιχνιδάκια (παλιμπαιδισμός). Δηλαδή ανάμεσα σε μια εταιρεία με παιχνιδάκια και μη για υπερατλαντικό, αν οι τιμές είναι παρεμφερείς, μπορεί και να το σκεφτόμουν, αν δεν έχω το λάπτοπ μαζί μου.
Εγώ πάλι το IFE το λατρεύω και μαζί με μένα και η συντριπτική πλειοψηφία των επιβατών... απόδειξη αυτού είναι τα τεράστια ποσά που ξοδεύουν οι εταιρίες για να βάλουν ένα αξιόλογο IFE στα αεροπλάνα τους... αν είναι να ταξιδέψω 10 ώρες σερί δεν μπορεί να κοιμάμαι να τρώω και να διαβάζω όλες αυτές τις ώρες... και παιχνίδια θα παίξω και ντοκυμαντέρ θα δω και ταινίες θα απολαύσω... η Emirates π.χ έχει πεντακόσιες ταινίες να διαλέξεις να δεις... πολλές από αυτές είναι χολιγουντιανά χαζοεργάκια αλλά και αρκετές από αυτές είναι ταινιάρες που τις βλέπεις και τις ξαναβλέπεις... δεν είναι παντού το IFE το ίδιο... μην τα ισοπεδώνουμε όλα... όλες οι εταιρίες δεν είναι IBERIA...

  • Πρόγραμμα μιλίων: Πετάω πολύ (μα πολύ, υπήρχαν χρονιές που έκανα και 200 πτήσεις το χρόνο, τελευταία κάνω καμιά 50-100αριά), οπότε η εξοικονόμηση με τα μίλια ήταν σημαντικός παράγοντας. Αν η τιμή είναι παρεμφερής ανάμεσα σε μια loco που δε δίνει μίλια και μια regular που δίνει, θα προτιμήσω τη δεύτερη, ακόμη κι αν τα μίλια είναι λίγα, αυτό έκανα και πρόσφατα σε πτήση για Ιταλία, η easy ήταν 15 ευρώ φτηνότερη, αλλά προτίμησα τα (διπλασιασμένα) μίλια της Alitalia. Το πρόβλημα είναι πως με τις "εκπτώσεις" που έγιναν στα προγράμματα μιλίων, το κίνητρο πλέον είναι μικρότερο... Άσε που πολλές φορές το να πάρεις το award σου έρχεται... όσο μια πτήση loco.
Φυσικά δεν είναι λόγος αυτός να διαλέξεις την εταιρία που θα πετάξεις αλλά ναι είναι κι αυτή μια παράμετρος... τα μίλια υπάρχουν και χαρίζουν ταξίδια... με έχουν βγάλει πολλές από την δύσκολη θέση την στιγμή μάλιστα που στα ενδοευρωπαικά η αστροσύμμαχία δεν χρεώνει πλέων ούτε τους φόρους...

  • Ωράριο άφιξης/αναχώρησης: Δεν έχω κανένα πρόβλημα να φτάνω εξαιρετικά νωρίς, κάθε άλλο, το προτιμώ. Ανάμεσα σε μια πτήση που φτάνει κάπου στις 5 το πρωί και μια που φτάνει στις 11, προτιμώ την πρώτη, έχω περισσότερο χρόνο έτσι. Δεν μου αρέσει όμως να φτάνω πολύ αργά και είναι κάτι που αξιολογώ, πάντα λαμβάνοντας υπόψη το θέμα της τιμής.
Εγώ πάλι τα ωράρια τα θεωρώ βασικότατα... ακόμα θυμάμαι όταν έφτασα στο Tελ Αβιβ 4 η ώρα το πρωί ξενοδοχείο δεν είχα έκοβα βόλτες σαν την άδικη κατάρα και κοιμηθηκα στην παραλία 8 με 12 γιατί το δωμάτιο μου δεν ήταν έτοιμο... τα ωράρια είναι βασικότατα για τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού... επίσης το ίδιο βασικό είναι και το που βρίσκεται το αεροδρόμιο για το connection... εμένα μου φαίνεται επιστημονική φαντασία να πετάξω π.χ στο Μπέργκαμο και μετά να τρέχω με λεωφορείο στο Μαλπένσα για να προλάβω την ανταπόκριση για να γλιτώσω 50?... θα τα φάω στην ταλαιπορία και τα ναύλα...

  • Όριο αποσκευών: Συνήθως (όταν δεν πρόκειται για μετακόμιση) όλα όσα χρειάζομαι χωράνε σε σάκο που περνάει ως χειραποσκευη και γενικώς δε θέλω να δίνω βαλίτσες στις αεροπορικές, μου έχουν χάσει αρκετές (μάλιστα μια φορά έχασα όλο μου το...βιος οριστικά, δεν την βρήκαν ποτέ τη βαλίτσα μαζί με τα πτυχία μου, τα άλμπουμ μου, τα παντελόνια μου από την Ινδονησία και ό,τι είχα και δεν είχα σε αυτό τον πλανήτη). Στη σπάνια περίπτωση που πρόκειται για μετακόμιση, ε ναι παίρνω βαλίτσα και κάνω το σταυρό μου, αλλά γενικώς τα όσα χρειάζομαι (και σχεδόν όσα έχω δηλαδή) χωράνε σε επιτρεπόμενη χειραποσκευή, ήρθα από ταξίδι 3 μηνών και χωρούσαν όλα, ακόμη και οι τόνοι βιβλίων που αγόρασα. Κατανοώ απολύτως αυτούς που δεν τους αρκεί η χειραποσκευή, αλλά η χρέωση πάλι χαμηλή είναι, συνήθως 15 ευρώ ανά βαλίτσα, δεν είναι και του θανατά πια.
Το θέμα αποσκευές ουδόλως απασχολεί κι εμένα αλλά δεν μπορώ να αγνοήσω ότι υπάρχει... κάποιος που έχει πολλές αποσκευές γιατί πάει να σπουδάσει ή πάει να μείνει στο εξωτερικό πολλές μέρες αν διαλέξει μια loco θα καταστραφεί οικονομικά... οι regular εταιρίες πάντα είναι πιο ελαστικές σε αυτό το θέμα σε αντίθεση με τις loco που πάνε να βγάλουν από την μύγα ξύγκι... πιστέψτε με τα λεφτά που θα δώσετε για μια μεγάλη βαριά βαλίτσα με την FR σε καμιά περίπτωση δεν είναι 15?...

  • Επιλογή θέσης: Αδιάφορο μου είναι, αλλά αν τόσο σε ενδιαφέρει πια, ε ας κάτσεις και 15 λεπτά στην ουρά ώστε να έχεις δικαίωμα επιλογής. Έτσι κι αλλιώς, σπάνια είναι γεμάτες οι πτήσεις. Συμπάσχω με αυτούς που θέλουν συγκεκριμένη πτήση, αλλά εμένα προσωπικά μου είναι τόσο αδιάφορο όσο σε ποια θέση θα κάτσω στο μετρό, ένα απλό μεταφορικό μέσο είναι για μένα το αεροπλάνο, αν μπορούσα να διακτινίζομαι, θα το έκανα.
Εγώ πάλι λατρεύω να ταξιδεύω με αεροπλάνο και διαλέγω πάντα την θέση που θα κάτσω... κι ενώ το να πάω μέχρι την Ρόδο και να κάτσω στη μέση στριμωγμένος δεν χάλασε κι ο κόσμος η προοπτική να πάω στριμωγμένος σε μεσαία θέση 10 ώρες μέχρι την Αμερική με φρικάρει... διαλέγουμε λοιπόν πάντα για να έχουμε συν το ότι γλιτώνουμε ταλαιπορία και χρόνο με το on line check in που το έχουν τώρα πιά όλες οι εταιρίες loco και μη...

Ελπίζω να βοήθησα...
 
Μηνύματα
88
Likes
16
Ταξίδι-Όνειρο
Όλος ο κόσμος
Κι εγώ πετάω συνήθως με όποια εταιρεία έχει τα καλύτερα ωράρια και τις καλύτερες τιμές ανεξαρτήτως αν είναι regular ή loco. Αν είναι μικρή η διαφορά τιμής σαφώς θα επιλέξω την regular διότι από τις loco δεν έχω και την καλύτερη εμπειρία και συγκεκριμένα από την easy που μου έχασε την βαλίτσα και δεν την βρήκε ποτέ.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.666
Likes
50.513
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
ο Yorgos να υποθέσω κρίνει από το φαγητό της IBERIA που ναι είναι θλιβερό...

Λάθος υποθέτεις.Ευτυχώς για μένα οι περισσότερες πτήσεις που κάνω δεν είναι με την Υστέρια (που την κατατάσσω στις χειρότερες παγκοσμίως, χειρότερη από όποια loco κι αν έχω πετάξει ποτέ μου).

δεν είναι παντού το IFE το ίδιο... μην τα ισοπεδώνουμε όλα... όλες οι εταιρίες δεν είναι IBERIA...


Πρέπει να έχω πετάξει με πάνω από 80 εταιρείες... Απλώς διαφωνούμε.
 

Sokratis

Member
Μηνύματα
1.414
Likes
1.056
Επόμενο Ταξίδι
Puerto Rafti
Είστε όλοι φτωχομπινέδες και αξιολύπητοι. Κάπως λιγότερο τραγικοί είναι όσοι πετάνε μόνο πρώτη θέση, αλλά κι αυτοί είναι για κλωτσιές. Εγώ πετάω αποκλειστικά με το προσωπικό μου λίαρ τζετ.
Κριμα γιατι στο σκαφος εχω μονο ελικοδρομιο και δεν μπορω να σε καλεσω για καφε. Μου βαζεις ομως ιδεες να αγορασω αεροπλανοφορο. Το βρισκω πολυ πρακτικο ειδικα τωρα με την απεργια των λιμενεργατων.
 

tripakias

Member
Μηνύματα
8.029
Likes
12.137
Επόμενο Ταξίδι
Άγιος Μαυρίκιος
Ταξίδι-Όνειρο
Εκεί
...το seat pitch αφορά legroom και αν είσαι ψηλός υποφέρεις στις loco ή απλά δεν χωράς. εγώ που δεν είμαι ιδιαίτερα ψηλός πάω δεν πάω ως Ρώμη. μετά πονάνε τα γόνατα από το πιάσιμο..
Ποσο ακομα θα μας το χτυπατε εμας τους κοντους;
Μια χαρα ειναι το legroom παντου. Να φροντιζατε να μην ψηλωσετε, δεν μ' ενδιαφερει.
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.935
Likes
3.921
δεν είναι παντού το IFE το ίδιο... μην τα ισοπεδώνουμε όλα... όλες οι εταιρίες δεν είναι IBERIA...

Πρέπει να έχω πετάξει με πάνω από 80 εταιρείες... Απλώς διαφωνούμε.
Κόψε κάτι...Mε 80 διαφορετικές εταιρίες σε διηπειρωτικές πτήσεις είναι αδύνατον να έχεις πετάξει, μην λες κουφά...

Για το IFE δεν υπάρχει καμία διαφωνία, υπάρχει η πραγματικότητα... όλες οι "καλές" εταιρίες όλου του κόσμου έχουν IFE με πάνω από 50-60 ταινίες... ανάμεσα σε αυτές δεν βρίσκεις μόνο χαζοχαρούμενες χολιγουντιανές υπερπαραγωγές... αν εσένα καμία από αυτές δεν είναι του γούστου σου τότε το πρόβλημα το έχεις εσύ και όχι το IFE των εταιριών...
 

fitziano

Member
Μηνύματα
1.934
Likes
533
Επόμενο Ταξίδι
Αθήνα
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Ζηλανδία
Δεν είναι τόσο σχετικό στο θέμα αλλά δείτε που θα πάει το IFE

Cloudstream

τότε κανείς δε θα μπορεί να γκρινιάζει...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.191
Μηνύματα
883.456
Μέλη
38.897
Νεότερο μέλος
Ρεκομπα

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom