psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.094
- Likes
- 56.051
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία πριν το ταξίδι - Έξοδα
- Επιτέλους αναχώρηση
- Άφιξη στο Ανόι
- Η δεύτερη αλλά πρώτη (ουσιαστικά) γεμάτη μέρα στο Ανόι
- Ανόι για τρίτη και τελευταία μέρα
- Hoi An με στάση σε Marble mountains
- Golden bridge – Ba na Hills & An Bang
- Χούε, Απαγορευμένη πόλη & διαδρομή
- Ho Chi Minh City – Οι πρώτες βόλτες
- Στο παλάτι και το πολεμικό μουσείο του Ho Chi Minh City
- Στις στοές των Βιετκόνγκ
- Τελευταίες στιγμές στη Σαϊγκόν
- Απολογισμός – σύνοψη
Στο παλάτι και το πολεμικό μουσείο του Ho Chi Minh City
Το πρωί το ξύπνημα μας, ήταν πιο βαρύ από το καθιερωμένο της εκδρομής. Λίγο η κούραση, λίγο το ζόρικο κλίμα της Σαϊγκόν με τη ζέστη και την υγρασία, μας έκαναν να μη καταφέρουμε να προλάβουμε το πρωϊνό στο ξενοδοχείο, και να αρκεστούμε σε ένα καφεδάκι στο δωμάτιο.
Μικρό το κακό. Εξάλλου η επιλογή μας ήταν να μη μείνουμε στο Χουε και να έχουμε τη μέρα διαθέσιμη στη Σαϊγκόν. Ξεκινήσαμε λοιπόν για να δούμε τη πόλη, και τα βασικά αξιοθέατα που είχαμε στις σημειώσεις μας.
Αρχίσαμε το περπάτημα στη Σαϊγκόν, και η αίσθηση που είχαμε φθάνοντας επιβεβαιώθηκε και με το φως της ημέρας. Μεγαλύτεροι δρόμοι, ουρανοξύστες και μοντέρνα κτήρια από τη μία, στενάκια, παραδοσιακές αγορές, σημαίες της χώρας από την άλλη. Σε άλλα σημεία κίνηση και βαβούρα, σε άλλα πάλι ησυχία και κόσμος να κοιμάται σε αιώρες! Κάτι το διαφορετικό και σ’ αυτή τη πόλη.
Να αναφερθώ λίγο και στο θέμα της ασφάλειας. Δε φοβάσαι φυσικά, ωστόσο στη Σαϊγκόν αναφέρονται μικροκλοπές. Προσοχή στα πράγματα σας, στα πορτοφόλια και στα κινητά τηλέφωνα. Μας συνέβη κι εμάς ένα περιστατικό, μηχανάκι με δύο άτομα πέρασε κοντά μας και προσπάθησε να μας αρπάξει το κινητό του Νίκου απ’ το χέρι. Το πρόλαβε ευτυχώς, και μάλιστα τους κυνήγησαν άλλοι Βιετναμέζοι όταν είδαν τι πήγε να συμβεί. Ήταν το μόνο παράδοξο που συνέβη σε μια άρτια κατά τα άλλα εκδρομή.
Η πρώτη μας στάση ήταν στη Đường Đề Thám, που είναι ένας πολυσύχναστος δρόμος με τουριστικά πρακτορεία. Μετά από καλή έρευνα, κάναμε συνάλλαγμα γιατί είχαμε ξεμείνει και κλείσαμε την εκδρομή της επομένης στις κατακόμβες, με τις επιλογές να είναι δύο, 8 το πρωί και 1 το μεσημέρι. Προτιμήσαμε τη δεύτερη για να είμαστε άνετοι. Πληρώσαμε για τη συγκεκριμένη εκδρομή 200.000 dong το άτομο (7,68€), τιμή η οποία συμπεριλάμβανε μεταφορά με πούλμαν και είσοδο. Λάβαμε την απόδειξη, και την επόμενη μέρα έπρεπε να είμαστε στο πρακτορείο μισή ώρα πριν.
Αφού ξεμπερδέψαμε με τα διαδικαστικά, και μετά από μια σύντομη στάση για να δροσιστούμε σε ένα πολύ ωραίο πάρκο, περνώντας ένα δρόμο με πανύψηλα δέντρα, φτάσαμε στο πρώην προεδρικό παλάτι ή αλλιώς «Reunification Palace» που ήταν το πρώτο αξιοθέατο της ημέρας. Το σημείο αυτό αφορά τη τελευταία πράξη των επιχειρήσεων στο Βιετνάμ, όπου και το 1975 με τη κατάληψη του σήμανε το τέλος του πολέμου, και η ένωση των δύο τμημάτων της χώρας. Όλα εντός του κτηρίου έχουν διατηρηθεί άψογα από κείνες τις μέρες, γραφεία, κοινόχρηστοι χώροι, αίθουσες συσκέψεων, συνεδριάσεων, μαγειρεία, αίθουσες προβολής κ.α. Στη ταράτσα όπου υπάρχει πλέον αναψυκτήριο και κατάστημα σουβενίρ, δεσπόζει η μορφή του στρατιωτικού ελικοπτέρου. Περιπλανηθήκαμε και βγάλαμε φωτογραφίες περίπου μία ώρα, έχοντας πληρώσει είσοδο 40.000 dong = 1,54€.
Λίγο πιο κάτω ήταν η δεύτερη και εξίσου σημαντική στάση της ημέρας, το «War Remnants Museum». Από την είσοδο ακόμα ξεχωρίζει κανείς τα εντυπωσιακά στρατιωτικά εκθέματα του πολέμου, αντίστοιχα όπως και στο μουσείο στο Ανόι. Αμερικάνικα πολεμικά αεροσκάφη, ελικόπτερα, άρματα μάχης κ.α., σε ένα εντυπωσιακό σκηνικό. Αφού εκδώσαμε εισιτήρια κόστους 50.000 dong = 1,92€ έκαστος, προχωρήσαμε στα ενδότερα του μουσείου. Μου άρεσε το γεγονός ότι ήταν χωρισμένο σε ενότητες, και μπορούσες να περιηγηθείς χωρίς να σου δημιουργούνται πολλές απορίες, π.χ. ‘’χώρες υποστήριξης στο Βιετνάμ’’, η άλλη ενότητα ‘’δημοσιογράφοι που κάλυψαν το πόλεμο’’ κτλ κτλ.
Πρέπει να σας πω ότι ήταν από τα πιο σκληρά πράγματα που έχω δει. Η εικόνα αποτυπώνει σε μεγάλο βαθμό τις θηριωδίες που έγιναν σ’ αυτή την αιματοβαμμένη χώρα, και η όλη αίσθηση είναι συγκλονιστική. Σκηνές εφάμιλλες της ναζιστικής θηριωδίας στην Ευρώπη, γεμάτες μίσος και οργή για ένα τόπο χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από την Αμερική. Κάτι που συνεχίζεται φυσικά έως σήμερα σε άλλες χώρες του πλανήτη, σε σημείο που αναρωτιέσαι αν έχει κάτι αλλάξει…
Δε θα σας κρύψω το μεγάλο αίσθημα δυσφορίας που ένιωσα όταν πέρασα από το τμήμα για το περίφημο ‘’Agent Orange’’, το χημικό συστατικό δηλαδή που έριχναν για να κάψουν βλάστηση & φυτείες, και το οποίο μετά τη μεταφορά του στον υδροφόρο ορίζοντα, μόλυνε τμήματα του πληθυσμού και ευθύνεται για μεγάλο ποσοστό θνησιμότητας και τερατογενέσεων. Έως και σήμερα. Ναι, 40τόσα χρόνια μετά το πόλεμο. Και για όποιον δε το πιστεύει, δίπλα από το “Agent Orange room”, υπάρχει τμήμα με παιδάκια αποτέλεσμα αυτών των τερατογενέσεων, που ζωγραφίζουν και πωλούν τα αναμνηστικά τους. Προσωπικά δεν άντεξα να μπω, και σας ομολογώ ότι ήταν η πρώτη φορά που άρχισα να μην αισθάνομαι καλά και να θέλω να ξεράσω με όλα αυτά. Έφυγα ψάχνοντας την έξοδο από το κτήριο γιατί είχα ανάγκη από αέρα… Το κλίμα δε μας σήκωνε, και μετά από μια σύντομη βόλτα στο περιβάλλοντα χώρο του μουσείου που αφορούσε φυλακές, και μια βόλτα στα σουβενίρ αναχωρήσαμε για να χαλαρώσουμε λίγο στην αυλή του.
Περπατήσαμε λίγο, με σκοπό να δούμε – μόνο απ’ έξω γιατί ήταν κλειστή για το κοινό – τη «Notre-Damn Basilica», εκκλησία σημαντικής ομορφιάς, κατάλοιπο της Γαλλικής αποικιοκρατίας, και περάσαμε απέναντι στο ταχυδρομείο, το οποίο είναι σε λειτουργία κανονικά και αποτελεί αξιοθέατο της πόλης. Δε γίνεται να μη παρατηρήσεις μπαίνοντας το τεράστιο πορτραίτο του ηγέτη Χο τσι Μινχ. Αριστερά και δεξιά υπάρχουν καταστήματα με σουβενίρ, ότι μπορεί να φανταστεί κανένας, καθώς και στο κέντρο του ταχυδρομείου, παράλληλα με το κισσέ που δουλεύουν οι υπάλληλοι.
Αφού καθίσαμε για να πιούμε μια μπύρα και να πάρουμε τις ανάσες μας στο παρκάκι απ’ έξω, αποφασίσαμε ότι ήταν μια καλή στιγμή για να επισκεφτούμε τη τεράστια κλειστή αγορά ‘’Ben Thanh’’ και τα διπλανά δρομάκια τα οποία ήταν γεμάτα μαγαζιά, για να ψωνίσουμε για μας αλλά και δώρα για τους δικούς μας. Όπως πολύ καλά μπορείτε να φανταστείτε οι τιμές ήταν καλές αρχικά, αλλά θέλανε το απαραίτητο παζάρι, με το οποίο τα κόστη έπεφταν έως και 70% χαμηλότερα. Καταλάβαιναν κι αυτοί ότι δεν είμαστε Αμερικανάκια να πληρώσουμε τα - υπερβολικά για τα δεδομένα - ποσά που ζητούσαν ως αρχική, και με το που κάναμε να φύγουμε μας παίρναν στο κατόπι. Ελληνο/βαλκανο/ανατολίτικο δαιμόνιο γι’ ακόμα μια φορά! Να σας πω ότι θα βρείτε τα πάντα στη συγκεκριμένη αγορά, από σακίδια και τσάντες, ρουχισμό, μπουφάν & αντιανεμικά, παπούτσια αθλητικά κ.α., δερμάτινα είδη, αναμνηστικά, φαγητά, στη κυριολεξία όλα μα όλα. Λίγο πιο ακριβά σίγουρα σε σχέση με το Ανόι, αλλά σε λογικά πάντα πλαίσια. Ενδεικτικά αναφέρω, ψώνισα ένα backpack Superdry καταπληκτικής ποιότητας με 300.000 dong (11,52€) και το βρήκα στην Ελλάδα για 70€. Μιλάμε για τέτοιες μεγάλες διαφορές τιμής! Ακόμα μετανιώνω για τη χειραποσκευή Samsonite που δε πήρα, γιατί μου φάνηκαν πολλά τα 500.000 (19,19€). Βέβαια από ένα σημείο και μετά είχαμε μπει στη λογική του δικού τους χρηματικού κόστους και ενεργούσαμε ανάλογα… Σφάλμα.
Αφού τελειώσαμε με τη βόλτα και τα ψώνια, βρήκαμε στο δρόμο μας ένα παραδοσιακό εστιατόριο για να χορτάσουμε τη πείνα μας. Πέρα απ’ το αγαπημένο πλέον Pho, δοκιμάσαμε κι ακόμη ένα πιάτο με χοιρινό, γλυκόξινη σάλτσα, σαλάτα και noodles ρυζιού. Εκπληκτικά όλα.
Καθώς γυρίζαμε ανεβήκαμε φυσικά και στο Bar του ξενοδοχείου μας να πιούμε ένα ποτό. Η νυχτερινή θέα απλά μαγική!
Δε κάτσαμε και πολύ στο δωμάτιο, ανανεωθήκαμε και βγήκαμε έξω να δούμε τη νυχτερινή ζωή της πόλης από νωρίς. Κατευθυνθήκαμε προς τη Bùi Viện στην οποία γινόταν το αδιαχώρητο από κόσμο. Μου θύμισε η φάση Αύγουστο μήνα σε σοκάκι κοσμοπολίτικου Ελληνικού νησιού. Ο χαμός ο ίδιος. Και μέσα σε όλο αυτό το χάος, να βλέπεις και κάτι φελλούς να προσπαθούν να περάσουν το δρόμο με μηχανάκι, ακόμα ακόμα και με αμάξι. Ακατανόητη συμπεριφορά μεν, όχι ότι δε το βλέπουμε και στη χώρα μας δε.
Βρήκαμε το κλασσικό βιετναμέζικο τραπεζάκι, με τις πολύ χαμηλές πλαστικές καρέκλες και καθίσαμε. Παραγγείλαμε μπύρες Saigon με κόστος 25.000 dong = 0,95€ και μείναμε να παρατηρούμε τον κόσμο, τα πολύχρωμα φώτα, τη κακόγουστη και παράφωνη μουσική μιας και η αηδία που λέγεται karaoke επικρατεί κατά πολύ σ’ αυτή τη χώρα, και γενικά τη κουλτούρα τους στη διασκέδαση που διαφέρει έτη φωτός από τη δική μας… Μείναμε μέχρι αργά βολτάροντας και χαζεύοντας.
Το πρωί το ξύπνημα μας, ήταν πιο βαρύ από το καθιερωμένο της εκδρομής. Λίγο η κούραση, λίγο το ζόρικο κλίμα της Σαϊγκόν με τη ζέστη και την υγρασία, μας έκαναν να μη καταφέρουμε να προλάβουμε το πρωϊνό στο ξενοδοχείο, και να αρκεστούμε σε ένα καφεδάκι στο δωμάτιο.
Μικρό το κακό. Εξάλλου η επιλογή μας ήταν να μη μείνουμε στο Χουε και να έχουμε τη μέρα διαθέσιμη στη Σαϊγκόν. Ξεκινήσαμε λοιπόν για να δούμε τη πόλη, και τα βασικά αξιοθέατα που είχαμε στις σημειώσεις μας.
Αρχίσαμε το περπάτημα στη Σαϊγκόν, και η αίσθηση που είχαμε φθάνοντας επιβεβαιώθηκε και με το φως της ημέρας. Μεγαλύτεροι δρόμοι, ουρανοξύστες και μοντέρνα κτήρια από τη μία, στενάκια, παραδοσιακές αγορές, σημαίες της χώρας από την άλλη. Σε άλλα σημεία κίνηση και βαβούρα, σε άλλα πάλι ησυχία και κόσμος να κοιμάται σε αιώρες! Κάτι το διαφορετικό και σ’ αυτή τη πόλη.
Να αναφερθώ λίγο και στο θέμα της ασφάλειας. Δε φοβάσαι φυσικά, ωστόσο στη Σαϊγκόν αναφέρονται μικροκλοπές. Προσοχή στα πράγματα σας, στα πορτοφόλια και στα κινητά τηλέφωνα. Μας συνέβη κι εμάς ένα περιστατικό, μηχανάκι με δύο άτομα πέρασε κοντά μας και προσπάθησε να μας αρπάξει το κινητό του Νίκου απ’ το χέρι. Το πρόλαβε ευτυχώς, και μάλιστα τους κυνήγησαν άλλοι Βιετναμέζοι όταν είδαν τι πήγε να συμβεί. Ήταν το μόνο παράδοξο που συνέβη σε μια άρτια κατά τα άλλα εκδρομή.
Η πρώτη μας στάση ήταν στη Đường Đề Thám, που είναι ένας πολυσύχναστος δρόμος με τουριστικά πρακτορεία. Μετά από καλή έρευνα, κάναμε συνάλλαγμα γιατί είχαμε ξεμείνει και κλείσαμε την εκδρομή της επομένης στις κατακόμβες, με τις επιλογές να είναι δύο, 8 το πρωί και 1 το μεσημέρι. Προτιμήσαμε τη δεύτερη για να είμαστε άνετοι. Πληρώσαμε για τη συγκεκριμένη εκδρομή 200.000 dong το άτομο (7,68€), τιμή η οποία συμπεριλάμβανε μεταφορά με πούλμαν και είσοδο. Λάβαμε την απόδειξη, και την επόμενη μέρα έπρεπε να είμαστε στο πρακτορείο μισή ώρα πριν.
Αφού ξεμπερδέψαμε με τα διαδικαστικά, και μετά από μια σύντομη στάση για να δροσιστούμε σε ένα πολύ ωραίο πάρκο, περνώντας ένα δρόμο με πανύψηλα δέντρα, φτάσαμε στο πρώην προεδρικό παλάτι ή αλλιώς «Reunification Palace» που ήταν το πρώτο αξιοθέατο της ημέρας. Το σημείο αυτό αφορά τη τελευταία πράξη των επιχειρήσεων στο Βιετνάμ, όπου και το 1975 με τη κατάληψη του σήμανε το τέλος του πολέμου, και η ένωση των δύο τμημάτων της χώρας. Όλα εντός του κτηρίου έχουν διατηρηθεί άψογα από κείνες τις μέρες, γραφεία, κοινόχρηστοι χώροι, αίθουσες συσκέψεων, συνεδριάσεων, μαγειρεία, αίθουσες προβολής κ.α. Στη ταράτσα όπου υπάρχει πλέον αναψυκτήριο και κατάστημα σουβενίρ, δεσπόζει η μορφή του στρατιωτικού ελικοπτέρου. Περιπλανηθήκαμε και βγάλαμε φωτογραφίες περίπου μία ώρα, έχοντας πληρώσει είσοδο 40.000 dong = 1,54€.
Λίγο πιο κάτω ήταν η δεύτερη και εξίσου σημαντική στάση της ημέρας, το «War Remnants Museum». Από την είσοδο ακόμα ξεχωρίζει κανείς τα εντυπωσιακά στρατιωτικά εκθέματα του πολέμου, αντίστοιχα όπως και στο μουσείο στο Ανόι. Αμερικάνικα πολεμικά αεροσκάφη, ελικόπτερα, άρματα μάχης κ.α., σε ένα εντυπωσιακό σκηνικό. Αφού εκδώσαμε εισιτήρια κόστους 50.000 dong = 1,92€ έκαστος, προχωρήσαμε στα ενδότερα του μουσείου. Μου άρεσε το γεγονός ότι ήταν χωρισμένο σε ενότητες, και μπορούσες να περιηγηθείς χωρίς να σου δημιουργούνται πολλές απορίες, π.χ. ‘’χώρες υποστήριξης στο Βιετνάμ’’, η άλλη ενότητα ‘’δημοσιογράφοι που κάλυψαν το πόλεμο’’ κτλ κτλ.

Πρέπει να σας πω ότι ήταν από τα πιο σκληρά πράγματα που έχω δει. Η εικόνα αποτυπώνει σε μεγάλο βαθμό τις θηριωδίες που έγιναν σ’ αυτή την αιματοβαμμένη χώρα, και η όλη αίσθηση είναι συγκλονιστική. Σκηνές εφάμιλλες της ναζιστικής θηριωδίας στην Ευρώπη, γεμάτες μίσος και οργή για ένα τόπο χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από την Αμερική. Κάτι που συνεχίζεται φυσικά έως σήμερα σε άλλες χώρες του πλανήτη, σε σημείο που αναρωτιέσαι αν έχει κάτι αλλάξει…
Δε θα σας κρύψω το μεγάλο αίσθημα δυσφορίας που ένιωσα όταν πέρασα από το τμήμα για το περίφημο ‘’Agent Orange’’, το χημικό συστατικό δηλαδή που έριχναν για να κάψουν βλάστηση & φυτείες, και το οποίο μετά τη μεταφορά του στον υδροφόρο ορίζοντα, μόλυνε τμήματα του πληθυσμού και ευθύνεται για μεγάλο ποσοστό θνησιμότητας και τερατογενέσεων. Έως και σήμερα. Ναι, 40τόσα χρόνια μετά το πόλεμο. Και για όποιον δε το πιστεύει, δίπλα από το “Agent Orange room”, υπάρχει τμήμα με παιδάκια αποτέλεσμα αυτών των τερατογενέσεων, που ζωγραφίζουν και πωλούν τα αναμνηστικά τους. Προσωπικά δεν άντεξα να μπω, και σας ομολογώ ότι ήταν η πρώτη φορά που άρχισα να μην αισθάνομαι καλά και να θέλω να ξεράσω με όλα αυτά. Έφυγα ψάχνοντας την έξοδο από το κτήριο γιατί είχα ανάγκη από αέρα… Το κλίμα δε μας σήκωνε, και μετά από μια σύντομη βόλτα στο περιβάλλοντα χώρο του μουσείου που αφορούσε φυλακές, και μια βόλτα στα σουβενίρ αναχωρήσαμε για να χαλαρώσουμε λίγο στην αυλή του.
Περπατήσαμε λίγο, με σκοπό να δούμε – μόνο απ’ έξω γιατί ήταν κλειστή για το κοινό – τη «Notre-Damn Basilica», εκκλησία σημαντικής ομορφιάς, κατάλοιπο της Γαλλικής αποικιοκρατίας, και περάσαμε απέναντι στο ταχυδρομείο, το οποίο είναι σε λειτουργία κανονικά και αποτελεί αξιοθέατο της πόλης. Δε γίνεται να μη παρατηρήσεις μπαίνοντας το τεράστιο πορτραίτο του ηγέτη Χο τσι Μινχ. Αριστερά και δεξιά υπάρχουν καταστήματα με σουβενίρ, ότι μπορεί να φανταστεί κανένας, καθώς και στο κέντρο του ταχυδρομείου, παράλληλα με το κισσέ που δουλεύουν οι υπάλληλοι.
Αφού καθίσαμε για να πιούμε μια μπύρα και να πάρουμε τις ανάσες μας στο παρκάκι απ’ έξω, αποφασίσαμε ότι ήταν μια καλή στιγμή για να επισκεφτούμε τη τεράστια κλειστή αγορά ‘’Ben Thanh’’ και τα διπλανά δρομάκια τα οποία ήταν γεμάτα μαγαζιά, για να ψωνίσουμε για μας αλλά και δώρα για τους δικούς μας. Όπως πολύ καλά μπορείτε να φανταστείτε οι τιμές ήταν καλές αρχικά, αλλά θέλανε το απαραίτητο παζάρι, με το οποίο τα κόστη έπεφταν έως και 70% χαμηλότερα. Καταλάβαιναν κι αυτοί ότι δεν είμαστε Αμερικανάκια να πληρώσουμε τα - υπερβολικά για τα δεδομένα - ποσά που ζητούσαν ως αρχική, και με το που κάναμε να φύγουμε μας παίρναν στο κατόπι. Ελληνο/βαλκανο/ανατολίτικο δαιμόνιο γι’ ακόμα μια φορά! Να σας πω ότι θα βρείτε τα πάντα στη συγκεκριμένη αγορά, από σακίδια και τσάντες, ρουχισμό, μπουφάν & αντιανεμικά, παπούτσια αθλητικά κ.α., δερμάτινα είδη, αναμνηστικά, φαγητά, στη κυριολεξία όλα μα όλα. Λίγο πιο ακριβά σίγουρα σε σχέση με το Ανόι, αλλά σε λογικά πάντα πλαίσια. Ενδεικτικά αναφέρω, ψώνισα ένα backpack Superdry καταπληκτικής ποιότητας με 300.000 dong (11,52€) και το βρήκα στην Ελλάδα για 70€. Μιλάμε για τέτοιες μεγάλες διαφορές τιμής! Ακόμα μετανιώνω για τη χειραποσκευή Samsonite που δε πήρα, γιατί μου φάνηκαν πολλά τα 500.000 (19,19€). Βέβαια από ένα σημείο και μετά είχαμε μπει στη λογική του δικού τους χρηματικού κόστους και ενεργούσαμε ανάλογα… Σφάλμα.
Αφού τελειώσαμε με τη βόλτα και τα ψώνια, βρήκαμε στο δρόμο μας ένα παραδοσιακό εστιατόριο για να χορτάσουμε τη πείνα μας. Πέρα απ’ το αγαπημένο πλέον Pho, δοκιμάσαμε κι ακόμη ένα πιάτο με χοιρινό, γλυκόξινη σάλτσα, σαλάτα και noodles ρυζιού. Εκπληκτικά όλα.

Καθώς γυρίζαμε ανεβήκαμε φυσικά και στο Bar του ξενοδοχείου μας να πιούμε ένα ποτό. Η νυχτερινή θέα απλά μαγική!
Δε κάτσαμε και πολύ στο δωμάτιο, ανανεωθήκαμε και βγήκαμε έξω να δούμε τη νυχτερινή ζωή της πόλης από νωρίς. Κατευθυνθήκαμε προς τη Bùi Viện στην οποία γινόταν το αδιαχώρητο από κόσμο. Μου θύμισε η φάση Αύγουστο μήνα σε σοκάκι κοσμοπολίτικου Ελληνικού νησιού. Ο χαμός ο ίδιος. Και μέσα σε όλο αυτό το χάος, να βλέπεις και κάτι φελλούς να προσπαθούν να περάσουν το δρόμο με μηχανάκι, ακόμα ακόμα και με αμάξι. Ακατανόητη συμπεριφορά μεν, όχι ότι δε το βλέπουμε και στη χώρα μας δε.

Βρήκαμε το κλασσικό βιετναμέζικο τραπεζάκι, με τις πολύ χαμηλές πλαστικές καρέκλες και καθίσαμε. Παραγγείλαμε μπύρες Saigon με κόστος 25.000 dong = 0,95€ και μείναμε να παρατηρούμε τον κόσμο, τα πολύχρωμα φώτα, τη κακόγουστη και παράφωνη μουσική μιας και η αηδία που λέγεται karaoke επικρατεί κατά πολύ σ’ αυτή τη χώρα, και γενικά τη κουλτούρα τους στη διασκέδαση που διαφέρει έτη φωτός από τη δική μας… Μείναμε μέχρι αργά βολτάροντας και χαζεύοντας.

Last edited: