psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.094
- Likes
- 56.051
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία πριν το ταξίδι - Έξοδα
- Επιτέλους αναχώρηση
- Άφιξη στο Ανόι
- Η δεύτερη αλλά πρώτη (ουσιαστικά) γεμάτη μέρα στο Ανόι
- Ανόι για τρίτη και τελευταία μέρα
- Hoi An με στάση σε Marble mountains
- Golden bridge – Ba na Hills & An Bang
- Χούε, Απαγορευμένη πόλη & διαδρομή
- Ho Chi Minh City – Οι πρώτες βόλτες
- Στο παλάτι και το πολεμικό μουσείο του Ho Chi Minh City
- Στις στοές των Βιετκόνγκ
- Τελευταίες στιγμές στη Σαϊγκόν
- Απολογισμός – σύνοψη
Χούε, Απαγορευμένη πόλη & διαδρομή
Ο οδηγός της επόμενης ημέρας ήταν στην ώρα του, κλασσικά στις δέκα το πρωί και μετά από μια σοβαρή μερίδα Pho, καφέ, φρούτα και χυμό, φορτώσαμε τα πράγματα μας και αναχωρήσαμε για Χούε. Αργά το βράδυ είχαμε πτήση, και θα περνούσαμε τη μέρα στο δρόμο και σε διάφορες επισκέψεις. Πάλι το αυτοκίνητο στη διάθεση μας, το οποίο και θα μας άφηνε στο αεροδρόμιο στο τέλος της μέρας, με συνολικό κόστος 1.350.000 dong (52€). Η απόσταση έως το Χούε ήταν περίπου τρεισήμισι ώρες.
'Εχετε υπόψιν σας όταν θα πάτε στο Βιετνάμ με το καλό, θα μάθετε να υπολογίζετε με τις ώρες, όχι με τις αποστάσεις. Δεν έχει καμιά σημασία η απόσταση. Διαδρομές που στην Ελλάδα απαιτούν το μισό και λιγότερο χρόνο εκεί φαντάζουν τεράστιες. Δε συνίσταται αυτή η χώρα για οδικές μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων, γιατί η αυξημένη κίνηση, τα μηχανάκια, & το κακό σε ορισμένα σημεία οδικό δίκτυο το καθιστούν αδύνατο.
Ο οδηγός με το όνομα '' Χαΐ '', αποδείχτηκε πολύ εξυπηρετικός και φιλικός, και άριστος γνώστης των Αγγλικών, οπότε πέρα από κουβέντα και ωραίο χιούμορ μας εξήγησε και πολλά για τη φημισμένη αυτή διαδρομή (Hai Van Quan), την οποία περνούν όλοι οι τουρίστες για τη μοναδική της θέα, αλλά και για να σταματήσουν σε μια περιοχή που μου θύμισε τη παλιά εθνική οδό (μακριά από μας) στα Τέμπη, ακόμα πιο τουριστικά φυσικά.
Δεν θέλαμε να σταματήσουμε γιατί δε μας συγκίνησε, οπότε αφού κάναμε μια στάση για ξεμούδιασμα και μερικές φωτογραφίες, κατευθυνθήκαμε προς τον επόμενο προορισμό, τη «lang co beach» μια λιμνοθάλασσα – βιότοπο που ψαρεύουν οστρακοειδή με τη μέθοδο των λάστιχων. Οι χαρακτηριστικές εικόνες με τους ψαράδες και τις βάρκες, μου θύμισαν ντοκυμανταίρ που τύχαινε να παρακολουθήσω γενικότερα για την Ασία.
Αφού τελείωσε το μισάωρο διάλειμμα, επιβιβαστήκαμε να συνεχίσουμε τη διαδρομή προς τη πόλη του Χούε.
Το Χούε ήταν η πρώτη πρωτεύουσα του ενοποιημένου Βιετνάμ ως το 1945 και μεγάλο πολιτισμικό και θρησκευτικό κέντρο. Όπως αναφέρεται και στη Wikipedia «Το σύμπλεγμα των μνημείων της είναι παράδειγμα ανατολικής φεουδαρχικής πρωτεύουσας, καθώς επίσης του σχεδιασμού και οικοδόμησης μιας οχυρωμένης πρωτεύουσας σε συγκριτικά μικρή χρονική περίοδο»
Ο οδηγός μας άφησε έξω από τη περιοχή του «Tomb of Tự Đức», σύνολο ναών και ταφικών μνημείων αφιερωμένα στον αυτοκράτορα Nguyen Tự Đức, αλλά και άλλους αυτοκράτορες. Ένα πολύ όμορφο και καλοδιατηρημένο στο σύνολο του αξιοθέατο, με τη λίμνη στο κέντρο του να δεσπόζει.
Είσοδος κι εδώ περί τα 40.000 dong = 1.53€. Εννοείται πως δε θα χάναμε με τίποτα την ευκαιρία να φωτογραφηθούμε με αυτοκρατορικές στολές πάνω στο θρόνο του Αυτοκράτορα. Είναι κάτι που συνηθίζεται σε αξιοθέατα τέτοιου τύπου στο Βιετνάμ, και μας κόστισε 130.000€ (5€) το άτομο.
Χαλάλι για το γέλιο που ρίξαμε και τις φωτογραφίες που βγάλαμε. Την ώρα εκείνη βέβαια έσκασε ένα γκρουπ με περίεργους τουρίστες, στους οποίους άρεσε πολύ το θέαμα και είπαν να το απαθανατίσουν, οπότε δε ξέρω που μπορεί να έχει φτάσει η φωτογραφία με τη φάτσα μου ντυμένο αυτοκράτορα… Με δυσκολία κρατήθηκα σοβαρός!
Αφού δροσιστήκαμε μιας και ήταν προχωρημένο μεσημέρι, αναχωρήσαμε για το πιο ‘’διάσημο’’ αξιοθέατο του Χούε, την «Απαγορευμένη πόλη». Βγήκαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες κάτω από το φρούριο με τη τεράστια σημαία απέναντι ακριβώς από τη πόλη, πληρώσαμε το αντίτιμο των 150.000 dong = 5,76€ για την είσοδο, ακριβότερο από κάθε τι άλλο ωστόσο δικαιολογημένο, και κατευθυνθήκαμε στα ενδότερα της απαγορευμένης πόλης.
Το δέος σε καταβάλλει από την εντυπωσιακή ακόμα είσοδο. Η περιοχή αποτελούσε το «οίκημα» παλαιών αυτοκρατόρων του Βιετνάμ, καταστράφηκε μερικώς από τους πολλούς πολέμους της χώρας & έχει πλέον αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό. Περικλείεται από τάφρο 2Χ2 χιλιόμετρα, και πραγματικά μπορείς να περάσεις ώρες εξερευνώντας τη.
Πρέπει κατά τη γνώμη μου αν όχι να τη δεις με οδηγό, να πας τουλάχιστον διαβασμένος για να καταλάβεις και δύο πράγματα. Εμείς φυσικά σαν κλασσικοί Έλληνες, δε κάναμε ούτε το ένα ούτε το άλλο, και αναγκαστήκαμε να αναζητήσουμε πληροφορίες μετά και να διαβάσουμε σχετικά. Κάτι είναι κι αυτό.. Από λάθος ψάξιμο επίσης, δε προλάβαμε να δούμε το πήλινο στρατό που το θέλαμε πολύ, καθώς νομίζαμε ότι το μνημείο βρίσκεται εντός του Imperial city που ήμασταν εμείς, ενώ αυτό είναι 8 χιλιόμετρα μακριά. Εσείς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, μη κάνετε το ίδιο λάθος, θα σας φάει το περπάτημα και το ιδρωκόπημα! Τουλάχιστον η βόλτα στην απαγορευμένη πόλη ήταν από τις εμπειρίες που θα μου μείνουν, οικήματα, παλάτια, ναοί, με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική που σε ταξιδεύει πίσω στο χρόνο, και μπορείς να περιπλανιέσαι για ώρες ανάμεσα τους και να φωτογραφίζεις. Ούτε η κούραση μας σταμάτησε, ούτε η ζέστη, και φυσικά μπορώ να πω ότι είδαμε όλη τη περιοχή απ’ άκρη σ’ άκρη. Επίσης εκεί διατίθεται χώρος για φωτογραφίες με αυτοκρατορική φορεσιά, όπως και διάφορα σημεία για σουβενίρ, καφέ κτλ.
Είχε πλέον αρχίσει να σουρουπώνει, όταν και βγήκαμε τελευταίοι σχεδόν από το συγκρότημα της απαγορευμένης πόλης, κάτι που αποδείχτηκε πολύ σωστό γιατί μπορέσαμε να βγούμε φωτογραφίες σαν άνθρωποι μπροστά στην κεντρική είσοδο, με φόντο τη μεγάλη σημαία, χωρίς τις ορδές των τουριστών που συναντήσαμε μπαίνοντας.
Εκεί γνωρίσαμε κι ένα ζευγάρι Γάλλων με τα παιδιά τους που έκαναν τουρ σε Μαλαισία & Ινδοκίνα, και αφού ανταλλάξαμε τις απαραίτητες πληροφορίες περί των ταξιδίων μας, τι να φάνε που να πάνε κτλ, και πιάσαμε τη κουβέντα, μας πέταξαν στο τέλος τη μυθική ατάκα: «Εντάξει, πέρυσι Κούβα, φέτος Βιετνάμ, άντε με το καλό του χρόνου στη Βόρεια Κορέα». Το γέλιο που έπεσε μαζί με το «μακάρι» ήταν ο καλύτερος αποχαιρετισμός μας.
Η μαγεία σε τέτοια ταξίδια, και γενικά στα ταξίδια, πέρα από την εικόνα που βλέπεις και τις ανακαλύψεις που κάνεις, είναι και ο κόσμος που γνωρίζεις και έρχεσαι σε συζήτηση μαζί, μοιράζεσαι απόψεις κι εντυπώσεις, και «ανταλλάζεις» παραστάσεις. Είναι κατά τη γνώμη μου ότι πιο ωραίο μπορεί να σου συμβεί, και τελευταία ευτυχώς μας συμβαίνει συχνά πυκνά να γνωρίζουμε κόσμο παντού. Συνέβη και στο Βιετνάμ κατ’ εξακολούθηση, κι αυτό ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακό γιατί γνωρίσαμε και άτομα πολύ πιο μακριά από τη χώρα και την ήπειρο μας, με τελείως διαφορετική νοοτροπία (π.χ. Ν. Κορέα). Αυτά είναι που θα μείνουν μια ζωή, κι αυτό είναι ακόμα ένα νόημα στα ταξίδια, ιδίως τα μακρινά!
Δυστυχώς η ώρα δεν μας έφτανε για να δούμε ένα ακόμα αξιοθέατο - όπως ανέφερα πιο πάνω ο «Khai Dinh tomb» (Πήλινος στρατός) θα μας μείνει απωθημένο - καθώς όλα έκλειναν στις 17:30 με 18:00 για το κοινό και η ώρα ήταν ήδη περασμένες έξι. Είχαμε επιλέξει στο πρόγραμμα μας, να μη μείνουμε νύχτα στο Χούε, ίσως καλύτερα, ίσως πάλι και να έπρεπε, πάντως δεδομένου του περιορισμού των ημερών και της εύρεσης βραδινής πτήσης για Χο τσι Μινχ, αποφασίσαμε να φύγουμε. Για να γλιτώσουμε ταλαιπωρία σκεφτήκαμε να μη πάμε για φαγητό στη πόλη αλλά στο αεροδρόμιο απευθείας, μιας και τα πράγματα μας ήταν όλα φορτωμένα στο αυτοκίνητο. Το αεροδρόμιο ήταν κοντά, αλλά η απόσταση με τη κίνηση κάτι παραπάνω από μισάωρο. Η πτήση μας αναχωρούσε στις 11, κάτι που σημαίνει ότι είχαμε ώρες μπροστά μας. Πέρα από το φθηνό εστιατόριο, ένα μπουκαλάκι Βιετναμέζικο ρούμι (ναι ακριβώς, καλά διαβάσατε, Βιετναμέζικο ρούμι) που κουβαλούσα απ’ το Ανόι αποδείχτηκε σωτήριο!
Next Stop λοιπόν, Ho Chi Minh City!
Ο οδηγός της επόμενης ημέρας ήταν στην ώρα του, κλασσικά στις δέκα το πρωί και μετά από μια σοβαρή μερίδα Pho, καφέ, φρούτα και χυμό, φορτώσαμε τα πράγματα μας και αναχωρήσαμε για Χούε. Αργά το βράδυ είχαμε πτήση, και θα περνούσαμε τη μέρα στο δρόμο και σε διάφορες επισκέψεις. Πάλι το αυτοκίνητο στη διάθεση μας, το οποίο και θα μας άφηνε στο αεροδρόμιο στο τέλος της μέρας, με συνολικό κόστος 1.350.000 dong (52€). Η απόσταση έως το Χούε ήταν περίπου τρεισήμισι ώρες.
'Εχετε υπόψιν σας όταν θα πάτε στο Βιετνάμ με το καλό, θα μάθετε να υπολογίζετε με τις ώρες, όχι με τις αποστάσεις. Δεν έχει καμιά σημασία η απόσταση. Διαδρομές που στην Ελλάδα απαιτούν το μισό και λιγότερο χρόνο εκεί φαντάζουν τεράστιες. Δε συνίσταται αυτή η χώρα για οδικές μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων, γιατί η αυξημένη κίνηση, τα μηχανάκια, & το κακό σε ορισμένα σημεία οδικό δίκτυο το καθιστούν αδύνατο.
Ο οδηγός με το όνομα '' Χαΐ '', αποδείχτηκε πολύ εξυπηρετικός και φιλικός, και άριστος γνώστης των Αγγλικών, οπότε πέρα από κουβέντα και ωραίο χιούμορ μας εξήγησε και πολλά για τη φημισμένη αυτή διαδρομή (Hai Van Quan), την οποία περνούν όλοι οι τουρίστες για τη μοναδική της θέα, αλλά και για να σταματήσουν σε μια περιοχή που μου θύμισε τη παλιά εθνική οδό (μακριά από μας) στα Τέμπη, ακόμα πιο τουριστικά φυσικά.
Δεν θέλαμε να σταματήσουμε γιατί δε μας συγκίνησε, οπότε αφού κάναμε μια στάση για ξεμούδιασμα και μερικές φωτογραφίες, κατευθυνθήκαμε προς τον επόμενο προορισμό, τη «lang co beach» μια λιμνοθάλασσα – βιότοπο που ψαρεύουν οστρακοειδή με τη μέθοδο των λάστιχων. Οι χαρακτηριστικές εικόνες με τους ψαράδες και τις βάρκες, μου θύμισαν ντοκυμανταίρ που τύχαινε να παρακολουθήσω γενικότερα για την Ασία.
Αφού τελείωσε το μισάωρο διάλειμμα, επιβιβαστήκαμε να συνεχίσουμε τη διαδρομή προς τη πόλη του Χούε.
Το Χούε ήταν η πρώτη πρωτεύουσα του ενοποιημένου Βιετνάμ ως το 1945 και μεγάλο πολιτισμικό και θρησκευτικό κέντρο. Όπως αναφέρεται και στη Wikipedia «Το σύμπλεγμα των μνημείων της είναι παράδειγμα ανατολικής φεουδαρχικής πρωτεύουσας, καθώς επίσης του σχεδιασμού και οικοδόμησης μιας οχυρωμένης πρωτεύουσας σε συγκριτικά μικρή χρονική περίοδο»
Ο οδηγός μας άφησε έξω από τη περιοχή του «Tomb of Tự Đức», σύνολο ναών και ταφικών μνημείων αφιερωμένα στον αυτοκράτορα Nguyen Tự Đức, αλλά και άλλους αυτοκράτορες. Ένα πολύ όμορφο και καλοδιατηρημένο στο σύνολο του αξιοθέατο, με τη λίμνη στο κέντρο του να δεσπόζει.
Είσοδος κι εδώ περί τα 40.000 dong = 1.53€. Εννοείται πως δε θα χάναμε με τίποτα την ευκαιρία να φωτογραφηθούμε με αυτοκρατορικές στολές πάνω στο θρόνο του Αυτοκράτορα. Είναι κάτι που συνηθίζεται σε αξιοθέατα τέτοιου τύπου στο Βιετνάμ, και μας κόστισε 130.000€ (5€) το άτομο.
Χαλάλι για το γέλιο που ρίξαμε και τις φωτογραφίες που βγάλαμε. Την ώρα εκείνη βέβαια έσκασε ένα γκρουπ με περίεργους τουρίστες, στους οποίους άρεσε πολύ το θέαμα και είπαν να το απαθανατίσουν, οπότε δε ξέρω που μπορεί να έχει φτάσει η φωτογραφία με τη φάτσα μου ντυμένο αυτοκράτορα… Με δυσκολία κρατήθηκα σοβαρός!
Αφού δροσιστήκαμε μιας και ήταν προχωρημένο μεσημέρι, αναχωρήσαμε για το πιο ‘’διάσημο’’ αξιοθέατο του Χούε, την «Απαγορευμένη πόλη». Βγήκαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες κάτω από το φρούριο με τη τεράστια σημαία απέναντι ακριβώς από τη πόλη, πληρώσαμε το αντίτιμο των 150.000 dong = 5,76€ για την είσοδο, ακριβότερο από κάθε τι άλλο ωστόσο δικαιολογημένο, και κατευθυνθήκαμε στα ενδότερα της απαγορευμένης πόλης.
Το δέος σε καταβάλλει από την εντυπωσιακή ακόμα είσοδο. Η περιοχή αποτελούσε το «οίκημα» παλαιών αυτοκρατόρων του Βιετνάμ, καταστράφηκε μερικώς από τους πολλούς πολέμους της χώρας & έχει πλέον αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό. Περικλείεται από τάφρο 2Χ2 χιλιόμετρα, και πραγματικά μπορείς να περάσεις ώρες εξερευνώντας τη.
Πρέπει κατά τη γνώμη μου αν όχι να τη δεις με οδηγό, να πας τουλάχιστον διαβασμένος για να καταλάβεις και δύο πράγματα. Εμείς φυσικά σαν κλασσικοί Έλληνες, δε κάναμε ούτε το ένα ούτε το άλλο, και αναγκαστήκαμε να αναζητήσουμε πληροφορίες μετά και να διαβάσουμε σχετικά. Κάτι είναι κι αυτό.. Από λάθος ψάξιμο επίσης, δε προλάβαμε να δούμε το πήλινο στρατό που το θέλαμε πολύ, καθώς νομίζαμε ότι το μνημείο βρίσκεται εντός του Imperial city που ήμασταν εμείς, ενώ αυτό είναι 8 χιλιόμετρα μακριά. Εσείς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, μη κάνετε το ίδιο λάθος, θα σας φάει το περπάτημα και το ιδρωκόπημα! Τουλάχιστον η βόλτα στην απαγορευμένη πόλη ήταν από τις εμπειρίες που θα μου μείνουν, οικήματα, παλάτια, ναοί, με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική που σε ταξιδεύει πίσω στο χρόνο, και μπορείς να περιπλανιέσαι για ώρες ανάμεσα τους και να φωτογραφίζεις. Ούτε η κούραση μας σταμάτησε, ούτε η ζέστη, και φυσικά μπορώ να πω ότι είδαμε όλη τη περιοχή απ’ άκρη σ’ άκρη. Επίσης εκεί διατίθεται χώρος για φωτογραφίες με αυτοκρατορική φορεσιά, όπως και διάφορα σημεία για σουβενίρ, καφέ κτλ.
Είχε πλέον αρχίσει να σουρουπώνει, όταν και βγήκαμε τελευταίοι σχεδόν από το συγκρότημα της απαγορευμένης πόλης, κάτι που αποδείχτηκε πολύ σωστό γιατί μπορέσαμε να βγούμε φωτογραφίες σαν άνθρωποι μπροστά στην κεντρική είσοδο, με φόντο τη μεγάλη σημαία, χωρίς τις ορδές των τουριστών που συναντήσαμε μπαίνοντας.
Εκεί γνωρίσαμε κι ένα ζευγάρι Γάλλων με τα παιδιά τους που έκαναν τουρ σε Μαλαισία & Ινδοκίνα, και αφού ανταλλάξαμε τις απαραίτητες πληροφορίες περί των ταξιδίων μας, τι να φάνε που να πάνε κτλ, και πιάσαμε τη κουβέντα, μας πέταξαν στο τέλος τη μυθική ατάκα: «Εντάξει, πέρυσι Κούβα, φέτος Βιετνάμ, άντε με το καλό του χρόνου στη Βόρεια Κορέα». Το γέλιο που έπεσε μαζί με το «μακάρι» ήταν ο καλύτερος αποχαιρετισμός μας.
Η μαγεία σε τέτοια ταξίδια, και γενικά στα ταξίδια, πέρα από την εικόνα που βλέπεις και τις ανακαλύψεις που κάνεις, είναι και ο κόσμος που γνωρίζεις και έρχεσαι σε συζήτηση μαζί, μοιράζεσαι απόψεις κι εντυπώσεις, και «ανταλλάζεις» παραστάσεις. Είναι κατά τη γνώμη μου ότι πιο ωραίο μπορεί να σου συμβεί, και τελευταία ευτυχώς μας συμβαίνει συχνά πυκνά να γνωρίζουμε κόσμο παντού. Συνέβη και στο Βιετνάμ κατ’ εξακολούθηση, κι αυτό ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακό γιατί γνωρίσαμε και άτομα πολύ πιο μακριά από τη χώρα και την ήπειρο μας, με τελείως διαφορετική νοοτροπία (π.χ. Ν. Κορέα). Αυτά είναι που θα μείνουν μια ζωή, κι αυτό είναι ακόμα ένα νόημα στα ταξίδια, ιδίως τα μακρινά!
Δυστυχώς η ώρα δεν μας έφτανε για να δούμε ένα ακόμα αξιοθέατο - όπως ανέφερα πιο πάνω ο «Khai Dinh tomb» (Πήλινος στρατός) θα μας μείνει απωθημένο - καθώς όλα έκλειναν στις 17:30 με 18:00 για το κοινό και η ώρα ήταν ήδη περασμένες έξι. Είχαμε επιλέξει στο πρόγραμμα μας, να μη μείνουμε νύχτα στο Χούε, ίσως καλύτερα, ίσως πάλι και να έπρεπε, πάντως δεδομένου του περιορισμού των ημερών και της εύρεσης βραδινής πτήσης για Χο τσι Μινχ, αποφασίσαμε να φύγουμε. Για να γλιτώσουμε ταλαιπωρία σκεφτήκαμε να μη πάμε για φαγητό στη πόλη αλλά στο αεροδρόμιο απευθείας, μιας και τα πράγματα μας ήταν όλα φορτωμένα στο αυτοκίνητο. Το αεροδρόμιο ήταν κοντά, αλλά η απόσταση με τη κίνηση κάτι παραπάνω από μισάωρο. Η πτήση μας αναχωρούσε στις 11, κάτι που σημαίνει ότι είχαμε ώρες μπροστά μας. Πέρα από το φθηνό εστιατόριο, ένα μπουκαλάκι Βιετναμέζικο ρούμι (ναι ακριβώς, καλά διαβάσατε, Βιετναμέζικο ρούμι) που κουβαλούσα απ’ το Ανόι αποδείχτηκε σωτήριο!
Next Stop λοιπόν, Ho Chi Minh City!
Last edited: