psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.094
- Likes
- 56.051
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία πριν το ταξίδι - Έξοδα
- Επιτέλους αναχώρηση
- Άφιξη στο Ανόι
- Η δεύτερη αλλά πρώτη (ουσιαστικά) γεμάτη μέρα στο Ανόι
- Ανόι για τρίτη και τελευταία μέρα
- Hoi An με στάση σε Marble mountains
- Golden bridge – Ba na Hills & An Bang
- Χούε, Απαγορευμένη πόλη & διαδρομή
- Ho Chi Minh City – Οι πρώτες βόλτες
- Στο παλάτι και το πολεμικό μουσείο του Ho Chi Minh City
- Στις στοές των Βιετκόνγκ
- Τελευταίες στιγμές στη Σαϊγκόν
- Απολογισμός – σύνοψη
Ανόι για τρίτη και τελευταία μέρα
Την άλλη μέρα είχαμε στόχο να ξυπνήσουμε πρωί, καθώς το μαυσωλείο του Χο Τσι Μινχ δέχεται επισκέψεις κατά τις ώρες 09:00 – 11:00. Ντυμένοι κατάλληλα με τζινάκι και τις βερμούδες στο σακίδιο, καθώς το μαυσωλείο δεν το επιτρέπει, ξεχυθήκαμε πρωί στους γεμάτους κίνηση δρόμους του Ανόι, βρίζοντας με όλη μου τη καρδιά καθώς όταν έχει μποτιλιάρισμα, οι δικυκλιστές στο Βιετνάμ δεν υπολογίζουν πεζούς, ούτε ξεχωρίζουν το πεζοδρόμιο απ’ το δρόμο (κάτι σαν τη χώρα μας δηλαδή).
Το κακό είναι ότι λογαριάσαμε χωρίς τους ξενοδόχους, τον ηγέτη Κιμ δηλαδή, και τον άλλο με τη γάτα στο κεφάλι από τα states. Η κεντρική πλατεία μπροστά απ’ το μαυσωλείο κλειστή, τίγκα στη φρουρά και τα κιγκλιδώματα, για λόγο που αδυνατώ να καταλάβω ακόμα, και μία απόσταση 300 μέτρων έγινε ξαφνικά 3 χιλιόμετρα καθώς έπρεπε να κάνουμε ένα τεράστιο κύκλο, σε συνθήκες σχεδόν τρεξίματος καθώς το ρολόι έδειχνε 11 παρά. Αποτέλεσμα όλου αυτού – πέρα απ’ το ιδροκόπημα – να φτάσουμε στο χώρο που έπρεπε στις 11 παρά 5, και να ακούσουμε από το φρουρό το sorry! Αγανάκτηση σκέτη, και χαμένη ευκαιρία να δούμε από κοντά βαλσαμωμένο ηγέτη. Τι να κάνουμε αναγκαστικά θα πάμε και Ρωσία στις επόμενες εκδρομές… Πέρα απ’ τη πλάκα, συνιστώ να ξεκινήσετε νωρίς, καθώς ποτέ δε ξέρεις τι γίνεται. Το παράδοξο ήταν ότι μετά τις 11 η πρόσβαση στη πλατεία μπροστά απ’ το μαυσωλείο ήταν αρκετά πιο εύκολη, περνώντας πάντως από έλεγχο για μεταλλικά αντικείμενα (!). Τουλάχιστον βγήκαμε τις φωτογραφίες μας, και όχι μόνο μεταξύ μας αλλά και με κυρίες διαφόρων ηλικιών για τις οποίες ξαφνικά αποτέλεσα αντικείμενο θαυμασμού, καθώς ο συνδυασμός ύψος – γένια αποτελεί τουριστική ατραξιόν για τη συγκεκριμένη χώρα! Το διάβαζα και δε το πίστευα πριν πάω..
Ο δρόμος της επιστροφής προς το Flag tower & το War museum που ήταν το επόμενο τσεκ στο πρόγραμμα μας, συμπεριλάμβανε στάση στα Highlands Coffee, για ένα Βιετναμέζικο Αμερικάνο (οξύμωρο τουλάχιστον) καφέ, καθώς το μουσείο άνοιγε ξανά κοντά στη μία το μεσημέρι. Φανταστείτε κάτι σαν τα μικελ, με πολύ καλή ποιότητα καφέ και κόστος γύρω στα 40.000 dong = 1,5€ ,ακριβός δηλαδή για Βιετνάμ.
Πήγαμε σχεδόν πρώτοι στην ουρά των 30 ατόμων που περίμενε να ανοίξει ο χώρος του μουσείου πληρώσαμε συνολικά 110.000 dong = 4,23€ για δύο εισιτήρια και μία άδεια για φωτογραφίες. Έχω να σας πω ότι το καταευχαριστήθηκα σαν μουσείο, καθώς τα εκθέματα του παρουσίαζαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Δε κατάλαβα καν πως πέρασαν κοντά στις 2 ώρες και πλέον στο χώρο. Μαθαίνεις αρκετά για την ιστορία της χώρας και το πόλεμο, βλέπεις τις γεμάτες υλικό αίθουσες, τα άρματα και αεροπλάνα που εκτίθενται εκεί, καθώς και το εντυπωσιακό συντρίμμι από το Αμερικάνικο αεροσκάφος.
Πραγματικά ο λαός αυτός κέρδισε ακόμα περισσότερο το σεβασμό μου, για όλα όσα έχει περάσει και για τον ηρωικό του αγώνα ενάντια στους κατακτητές. Η αυταπάρνηση και η αγωνιστικότητα του είναι σημείο αναφοράς παγκοσμίως. Ως ένα σημείο μπορούμε να καταλάβουμε τι σημαίνει αυτό σαν Έλληνες, καθώς για καλή μας τύχη προλάβαμε τους ανθρώπους μας εν ζωή για να μάθουμε για την αντίσταση του ’40. Αν περιμέναμε από σχολείο ή μουσειακές υποδομές δε θα ξέραμε τη τύφλα μας καθώς εμείς κοιτάμε να «κρύψουμε» τα γεγονότα, αλλά αυτή είναι μια συζήτηση πολιτικού επιπέδου και ξεφεύγω τελείως απ’ το θέμα. Η σύγκριση ωστόσο ήταν αναπόφευκτη.
Μετά από μία στάση για μια μπυρίτσα στο πάρκο απέναντι, βλέποντας τα παιδάκια να παίζουν μπάλα μπροστά στο άγαλμα του Lenin, ξεκινήσαμε για ένα σημείο που μου είχε κινήσει το ενδιαφέρον καιρό πριν, τη λεγόμενη «Train Street».
Πραγματικά υπήρξαν φορές στην εκδρομή αυτή που δε μπορούσες καν να περιγράψεις την εικόνα που έβλεπες, απλά να την αποτυπώσεις στη φωτογραφική σου μηχανή και μετά να κάθεσαι απλά να χαζεύεις. Μια απ’ αυτές τις στιγμές ήταν στη Train street… Ένα μέτρο από κει που περνούσε το τρένο, είχε ο άλλος τη πόρτα του σπιτιού του, και άναψε φωτιά να μαγειρέψει το ρυζάκι του πάνω στις ράγες. Ναι, πάνω στις ράγες, με τα κοτόπουλα να τρέχουν παραδίπλα. Τι να πω εγώ μετά για όλα αυτά;
Περιττό να πω ότι η γειτονιά αυτή αποτελεί σημείο έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος, με αρκετά καφέ για να πίνεις τις μπυρίτσες σου καθιστός σε μαξιλάρες κυριολεκτικά δίπλα στις ράγες, όπως κι έγινε, με τη συνοδεία ενός γευστικότατου Bánh mì φυσικά, με κόστος το καθένα από 20.000 dong = 0,77€ !
Περιθώρια για ξεκούραση φυσικά και δεν υπήρχαν, οπότε μετά από ένα ντουζάκι και αλλαγή ρούχων στα γρήγορα, ξεχυθήκαμε στους δρόμους του Ανόι, για ψώνια, φαγητό, και φυσικά τη τελευταία μας νυχτερινή έξοδο. Δε το κάψαμε πολύ, καθώς στις 8 το πρωί είχαμε κανονίσει αυτοκίνητο για να μας μεταφέρει στο αεροδρόμιο.
Την άλλη μέρα είχαμε στόχο να ξυπνήσουμε πρωί, καθώς το μαυσωλείο του Χο Τσι Μινχ δέχεται επισκέψεις κατά τις ώρες 09:00 – 11:00. Ντυμένοι κατάλληλα με τζινάκι και τις βερμούδες στο σακίδιο, καθώς το μαυσωλείο δεν το επιτρέπει, ξεχυθήκαμε πρωί στους γεμάτους κίνηση δρόμους του Ανόι, βρίζοντας με όλη μου τη καρδιά καθώς όταν έχει μποτιλιάρισμα, οι δικυκλιστές στο Βιετνάμ δεν υπολογίζουν πεζούς, ούτε ξεχωρίζουν το πεζοδρόμιο απ’ το δρόμο (κάτι σαν τη χώρα μας δηλαδή).
Το κακό είναι ότι λογαριάσαμε χωρίς τους ξενοδόχους, τον ηγέτη Κιμ δηλαδή, και τον άλλο με τη γάτα στο κεφάλι από τα states. Η κεντρική πλατεία μπροστά απ’ το μαυσωλείο κλειστή, τίγκα στη φρουρά και τα κιγκλιδώματα, για λόγο που αδυνατώ να καταλάβω ακόμα, και μία απόσταση 300 μέτρων έγινε ξαφνικά 3 χιλιόμετρα καθώς έπρεπε να κάνουμε ένα τεράστιο κύκλο, σε συνθήκες σχεδόν τρεξίματος καθώς το ρολόι έδειχνε 11 παρά. Αποτέλεσμα όλου αυτού – πέρα απ’ το ιδροκόπημα – να φτάσουμε στο χώρο που έπρεπε στις 11 παρά 5, και να ακούσουμε από το φρουρό το sorry! Αγανάκτηση σκέτη, και χαμένη ευκαιρία να δούμε από κοντά βαλσαμωμένο ηγέτη. Τι να κάνουμε αναγκαστικά θα πάμε και Ρωσία στις επόμενες εκδρομές… Πέρα απ’ τη πλάκα, συνιστώ να ξεκινήσετε νωρίς, καθώς ποτέ δε ξέρεις τι γίνεται. Το παράδοξο ήταν ότι μετά τις 11 η πρόσβαση στη πλατεία μπροστά απ’ το μαυσωλείο ήταν αρκετά πιο εύκολη, περνώντας πάντως από έλεγχο για μεταλλικά αντικείμενα (!). Τουλάχιστον βγήκαμε τις φωτογραφίες μας, και όχι μόνο μεταξύ μας αλλά και με κυρίες διαφόρων ηλικιών για τις οποίες ξαφνικά αποτέλεσα αντικείμενο θαυμασμού, καθώς ο συνδυασμός ύψος – γένια αποτελεί τουριστική ατραξιόν για τη συγκεκριμένη χώρα! Το διάβαζα και δε το πίστευα πριν πάω..
Ο δρόμος της επιστροφής προς το Flag tower & το War museum που ήταν το επόμενο τσεκ στο πρόγραμμα μας, συμπεριλάμβανε στάση στα Highlands Coffee, για ένα Βιετναμέζικο Αμερικάνο (οξύμωρο τουλάχιστον) καφέ, καθώς το μουσείο άνοιγε ξανά κοντά στη μία το μεσημέρι. Φανταστείτε κάτι σαν τα μικελ, με πολύ καλή ποιότητα καφέ και κόστος γύρω στα 40.000 dong = 1,5€ ,ακριβός δηλαδή για Βιετνάμ.
Πήγαμε σχεδόν πρώτοι στην ουρά των 30 ατόμων που περίμενε να ανοίξει ο χώρος του μουσείου πληρώσαμε συνολικά 110.000 dong = 4,23€ για δύο εισιτήρια και μία άδεια για φωτογραφίες. Έχω να σας πω ότι το καταευχαριστήθηκα σαν μουσείο, καθώς τα εκθέματα του παρουσίαζαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Δε κατάλαβα καν πως πέρασαν κοντά στις 2 ώρες και πλέον στο χώρο. Μαθαίνεις αρκετά για την ιστορία της χώρας και το πόλεμο, βλέπεις τις γεμάτες υλικό αίθουσες, τα άρματα και αεροπλάνα που εκτίθενται εκεί, καθώς και το εντυπωσιακό συντρίμμι από το Αμερικάνικο αεροσκάφος.
Πραγματικά ο λαός αυτός κέρδισε ακόμα περισσότερο το σεβασμό μου, για όλα όσα έχει περάσει και για τον ηρωικό του αγώνα ενάντια στους κατακτητές. Η αυταπάρνηση και η αγωνιστικότητα του είναι σημείο αναφοράς παγκοσμίως. Ως ένα σημείο μπορούμε να καταλάβουμε τι σημαίνει αυτό σαν Έλληνες, καθώς για καλή μας τύχη προλάβαμε τους ανθρώπους μας εν ζωή για να μάθουμε για την αντίσταση του ’40. Αν περιμέναμε από σχολείο ή μουσειακές υποδομές δε θα ξέραμε τη τύφλα μας καθώς εμείς κοιτάμε να «κρύψουμε» τα γεγονότα, αλλά αυτή είναι μια συζήτηση πολιτικού επιπέδου και ξεφεύγω τελείως απ’ το θέμα. Η σύγκριση ωστόσο ήταν αναπόφευκτη.
Μετά από μία στάση για μια μπυρίτσα στο πάρκο απέναντι, βλέποντας τα παιδάκια να παίζουν μπάλα μπροστά στο άγαλμα του Lenin, ξεκινήσαμε για ένα σημείο που μου είχε κινήσει το ενδιαφέρον καιρό πριν, τη λεγόμενη «Train Street».
Πραγματικά υπήρξαν φορές στην εκδρομή αυτή που δε μπορούσες καν να περιγράψεις την εικόνα που έβλεπες, απλά να την αποτυπώσεις στη φωτογραφική σου μηχανή και μετά να κάθεσαι απλά να χαζεύεις. Μια απ’ αυτές τις στιγμές ήταν στη Train street… Ένα μέτρο από κει που περνούσε το τρένο, είχε ο άλλος τη πόρτα του σπιτιού του, και άναψε φωτιά να μαγειρέψει το ρυζάκι του πάνω στις ράγες. Ναι, πάνω στις ράγες, με τα κοτόπουλα να τρέχουν παραδίπλα. Τι να πω εγώ μετά για όλα αυτά;
Περιττό να πω ότι η γειτονιά αυτή αποτελεί σημείο έντονου τουριστικού ενδιαφέροντος, με αρκετά καφέ για να πίνεις τις μπυρίτσες σου καθιστός σε μαξιλάρες κυριολεκτικά δίπλα στις ράγες, όπως κι έγινε, με τη συνοδεία ενός γευστικότατου Bánh mì φυσικά, με κόστος το καθένα από 20.000 dong = 0,77€ !

Περιθώρια για ξεκούραση φυσικά και δεν υπήρχαν, οπότε μετά από ένα ντουζάκι και αλλαγή ρούχων στα γρήγορα, ξεχυθήκαμε στους δρόμους του Ανόι, για ψώνια, φαγητό, και φυσικά τη τελευταία μας νυχτερινή έξοδο. Δε το κάψαμε πολύ, καθώς στις 8 το πρωί είχαμε κανονίσει αυτοκίνητο για να μας μεταφέρει στο αεροδρόμιο.
Last edited: