maltakias
Member
- Μηνύματα
- 2.538
- Likes
- 3.231
- Επόμενο Ταξίδι
- Όπου λάχει
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού
Ξεκινάμε τη βόλτα μας,απελευθερωμένοι από τα μπαγκάζια μας πλέον,και διασχίζοντας το Tavukhane Sokak με τα πολύχρωμα Τουρκμένικα σπιτάκια του καταλήγουμε στην πίσω είσοδο του Sultanahmet Camii ή Μπλε Τζαμί κατά το ελληνικότερον.
Μη ψάξετε για τίποτα μπλέ απ'έξω,όλο μέσα βρίσκεται,στα διάσημα πλακάκια Iznik που το διακοσμούν.
Πρώτη φορά που μπαίνω σε Ισλαμικό τέμενος και δεν σας κρύβω ότι νοιώθω μια ελαφρά ανατριχίλα.Στην ουρά λοιπόν με καμιά πενηνταριά Ιαπωνέζους και άλλους τόσους Ινδούς.Παπουτσάκια σε σακούλα και κάλυμα για τους ώμους και το κεφάλι των γυναικών.Βεβαίως η Έλενα έχει προνοήσει και έχει πάρει μαζί της μια τεράστια πασμίνα που καλύπτει τα πάντα με μια κίνηση.Εξάλλου έχει διαβάσει τόσα ανατολίτικα μελοδράματα -ξέρετε,από αυτά που σατράπηδες Άραβες κακομεταχειρίζονται τις δύσμοιρες συζύγους τους- που μόνο η προσευχή της διαφεύγει.
Το εσωτερικό επιβλητικό ακόμα κι αν δεν έχετε καμία επαφή με τη θρησκεία.Αν θέλετε μόνο μην περνάτε μπροστά από πιστούς που προσεύχονται,καθώς σύμφωνα με το τυπικό είναι σαν να απευθύνουν την προσευχή τους προς εσάς,πράγμα προσβλητικό όπως αντιλαμβάνεστε.Στην αίθουσα προσευχής ενός τεμένους θα παρατηρήσετε,πέραν του διάκοσμου και της πλήρους απουσίας επίπλων,κυρίως τα Mihrab και Minbar.Βρίσκονται και τα δύο στον τοίχο που προσανατολίζεται προς τη Μέκκα και ονομάζεται qiblah.Το Mihrab είναι μια διακοσμημένη εσοχή σε σχήμα πύλης που υποδεικνύει την ακριβή θέση της ιερής πόλης.Το Minbar πάλι είναι κάτι σας άμβωνας από όπου ο Ιμάμης κάνει το κύρηγμα της Παρασκευής.

Ο προαύλιος χώρος πάντως,εμένα με κέρδισε ακόμα περισσότερο.Η αρχιτεκτονική με ξεκάθαρες αναφορές στην Αγιά-Σοφιά και η απόλυτη συμμετρία του κτίσματος κερδίζει το μάτι και τις εντυπώσεις με χαρακτηριστική ευκολία.
Βγαίνοντας έξω πέφτουμε ακριβώς πάνω στην πλατεία των αλόγων.Ο βυζαντινός ιππόδρομος με άλλα λόγια.Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους οι δρόμοι που διατρέχουν εκατέρωθεν την πλατεία ακολουθούν την ίδια περίπου διαδρομή με την αρχική χάραξη του ιπποδρόμου.Χώρος θεαμάτων,και μετά τους Βυζαντινούς,και κρίσης των αυτοκρατόρων.Εδώ σφαγιάστηκαν περίπου 30.000 άτομα στη διάσημη στάση του Νίκα,αλλά μην πιάσουμε τώρα τις βυζαντινές σφαγές γιατί δεν θα τελειώσουμε.
Στο νότιο άκρο της πλατείας δεσπόζουν τρία ψηλά στοιχεία.Η στήλη του Κωνσταντίνου Πορφυρογέννητου,η στήλη των όφεων και ο οβελίσκος του Θεοδοσίου.Η τελευταία κοσμούσε κάποτε των ιερό ναό του Καρνάκ στο Λούξορ της Αιγύπτου και είχε ανεγερθεί το 1490π.Χ. από τον Τούθμωση Γ'.Μεταφέρθηκε το 390μ.Χ. εδώ από τον Μέγα Θεοδόσιο -όσο πιο πολλούς έσφαζες,τόσο πιο μέγας ήσουν- σε τρία κομμάτια και σώζεται μόνο το κορυφαίο σήμερα.Ο οβελίσκος φέρει χαραγμένα ιερογλυφικά πάνω σε ροζ γρανίτη και εντυπωσιάζει με την άψογη διατήρησή του στο χρόνο.
Η πλατεία ακολουθεί παράλληλα το Μπλε Τζαμί,την θέση του οποίου κάποτε καταλάμβανε το Μεγάλο Παλάτι των Βυζαντινών.Διασχίζοντάς την τσακώνουμε κι από ένα Simit για να μας κόψει λίγο την πείνα.Σαλονικιότικο κουλούρι είναι,μη φαντάζεστε καμιά σπεσιαλιτέ.
Προσπερνάμε την κρήνη του Γουλιέλμου και καταλήγουμε στο παρκάκι που ενώνει τα σπουδαιότερα μνημεία της περιοχής.Αυτό που είδαμε κι αυτό που θα δούμε.Το Μπλε Τζαμί και την Αγιά-Σοφιά.Η Panasonic μου παίρνει φωτιά.Κοντινά,μακρινά,φωτεινά,με αντίθεση,και με ένα mode dial που τρώει κολλήματα από την Κούβα και μετά και έχει αρχίσει να με εκνευρίζει αλλά δύσκολα θα μου αφαιρέσει τη χαρά.Αυτή που νοιώθω πάντα όταν φωτογραφίζω ένα μέρος που έχω χιλιοδεί στην τηλεόραση και το διαδίκτυο αλλά που μοιάζει πάντα τόσο πρωτόγνωρο όταν το αντικρίζω με τα ίδια μου τα μάτια.
Το πλήθος έξω από το "Μέγα Μοναστήρι" είναι τεράστιο και βέβαια ακούς ελληνικά από παντού.Ευτυχώς η διαδικασία της εισόδου είναι γρήγορη και περιλαμβάνει ανιχνευτές μετάλλων καθώς και ακτίνες,όπως ακριβώς και στο Topkapi.
Τα λέμε μέσα......
Μη ψάξετε για τίποτα μπλέ απ'έξω,όλο μέσα βρίσκεται,στα διάσημα πλακάκια Iznik που το διακοσμούν.

Πρώτη φορά που μπαίνω σε Ισλαμικό τέμενος και δεν σας κρύβω ότι νοιώθω μια ελαφρά ανατριχίλα.Στην ουρά λοιπόν με καμιά πενηνταριά Ιαπωνέζους και άλλους τόσους Ινδούς.Παπουτσάκια σε σακούλα και κάλυμα για τους ώμους και το κεφάλι των γυναικών.Βεβαίως η Έλενα έχει προνοήσει και έχει πάρει μαζί της μια τεράστια πασμίνα που καλύπτει τα πάντα με μια κίνηση.Εξάλλου έχει διαβάσει τόσα ανατολίτικα μελοδράματα -ξέρετε,από αυτά που σατράπηδες Άραβες κακομεταχειρίζονται τις δύσμοιρες συζύγους τους- που μόνο η προσευχή της διαφεύγει.
Το εσωτερικό επιβλητικό ακόμα κι αν δεν έχετε καμία επαφή με τη θρησκεία.Αν θέλετε μόνο μην περνάτε μπροστά από πιστούς που προσεύχονται,καθώς σύμφωνα με το τυπικό είναι σαν να απευθύνουν την προσευχή τους προς εσάς,πράγμα προσβλητικό όπως αντιλαμβάνεστε.Στην αίθουσα προσευχής ενός τεμένους θα παρατηρήσετε,πέραν του διάκοσμου και της πλήρους απουσίας επίπλων,κυρίως τα Mihrab και Minbar.Βρίσκονται και τα δύο στον τοίχο που προσανατολίζεται προς τη Μέκκα και ονομάζεται qiblah.Το Mihrab είναι μια διακοσμημένη εσοχή σε σχήμα πύλης που υποδεικνύει την ακριβή θέση της ιερής πόλης.Το Minbar πάλι είναι κάτι σας άμβωνας από όπου ο Ιμάμης κάνει το κύρηγμα της Παρασκευής.

Ο προαύλιος χώρος πάντως,εμένα με κέρδισε ακόμα περισσότερο.Η αρχιτεκτονική με ξεκάθαρες αναφορές στην Αγιά-Σοφιά και η απόλυτη συμμετρία του κτίσματος κερδίζει το μάτι και τις εντυπώσεις με χαρακτηριστική ευκολία.

Βγαίνοντας έξω πέφτουμε ακριβώς πάνω στην πλατεία των αλόγων.Ο βυζαντινός ιππόδρομος με άλλα λόγια.Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους οι δρόμοι που διατρέχουν εκατέρωθεν την πλατεία ακολουθούν την ίδια περίπου διαδρομή με την αρχική χάραξη του ιπποδρόμου.Χώρος θεαμάτων,και μετά τους Βυζαντινούς,και κρίσης των αυτοκρατόρων.Εδώ σφαγιάστηκαν περίπου 30.000 άτομα στη διάσημη στάση του Νίκα,αλλά μην πιάσουμε τώρα τις βυζαντινές σφαγές γιατί δεν θα τελειώσουμε.
Στο νότιο άκρο της πλατείας δεσπόζουν τρία ψηλά στοιχεία.Η στήλη του Κωνσταντίνου Πορφυρογέννητου,η στήλη των όφεων και ο οβελίσκος του Θεοδοσίου.Η τελευταία κοσμούσε κάποτε των ιερό ναό του Καρνάκ στο Λούξορ της Αιγύπτου και είχε ανεγερθεί το 1490π.Χ. από τον Τούθμωση Γ'.Μεταφέρθηκε το 390μ.Χ. εδώ από τον Μέγα Θεοδόσιο -όσο πιο πολλούς έσφαζες,τόσο πιο μέγας ήσουν- σε τρία κομμάτια και σώζεται μόνο το κορυφαίο σήμερα.Ο οβελίσκος φέρει χαραγμένα ιερογλυφικά πάνω σε ροζ γρανίτη και εντυπωσιάζει με την άψογη διατήρησή του στο χρόνο.

Η πλατεία ακολουθεί παράλληλα το Μπλε Τζαμί,την θέση του οποίου κάποτε καταλάμβανε το Μεγάλο Παλάτι των Βυζαντινών.Διασχίζοντάς την τσακώνουμε κι από ένα Simit για να μας κόψει λίγο την πείνα.Σαλονικιότικο κουλούρι είναι,μη φαντάζεστε καμιά σπεσιαλιτέ.
Προσπερνάμε την κρήνη του Γουλιέλμου και καταλήγουμε στο παρκάκι που ενώνει τα σπουδαιότερα μνημεία της περιοχής.Αυτό που είδαμε κι αυτό που θα δούμε.Το Μπλε Τζαμί και την Αγιά-Σοφιά.Η Panasonic μου παίρνει φωτιά.Κοντινά,μακρινά,φωτεινά,με αντίθεση,και με ένα mode dial που τρώει κολλήματα από την Κούβα και μετά και έχει αρχίσει να με εκνευρίζει αλλά δύσκολα θα μου αφαιρέσει τη χαρά.Αυτή που νοιώθω πάντα όταν φωτογραφίζω ένα μέρος που έχω χιλιοδεί στην τηλεόραση και το διαδίκτυο αλλά που μοιάζει πάντα τόσο πρωτόγνωρο όταν το αντικρίζω με τα ίδια μου τα μάτια.


Το πλήθος έξω από το "Μέγα Μοναστήρι" είναι τεράστιο και βέβαια ακούς ελληνικά από παντού.Ευτυχώς η διαδικασία της εισόδου είναι γρήγορη και περιλαμβάνει ανιχνευτές μετάλλων καθώς και ακτίνες,όπως ακριβώς και στο Topkapi.
Τα λέμε μέσα......
Attachments
-
8 KB Προβολές: 14
-
5 KB Προβολές: 15
-
5,2 KB Προβολές: 19
-
7,3 KB Προβολές: 18
-
5,9 KB Προβολές: 20
-
6,2 KB Προβολές: 20
-
5,2 KB Προβολές: 20
-
6,7 KB Προβολές: 20
-
6,9 KB Προβολές: 17
-
5,3 KB Προβολές: 20
-
5,1 KB Προβολές: 18
-
6,6 KB Προβολές: 17
-
4,8 KB Προβολές: 19
-
6,9 KB Προβολές: 15
-
6,4 KB Προβολές: 19
-
6,7 KB Προβολές: 17
-
7,9 KB Προβολές: 17
-
8,2 KB Προβολές: 18
-
5,9 KB Προβολές: 16
-
6,6 KB Προβολές: 20
-
4,6 KB Προβολές: 20
-
5,8 KB Προβολές: 19
-
6,9 KB Προβολές: 16
-
5 KB Προβολές: 14
-
9,1 KB Προβολές: 19
-
7,1 KB Προβολές: 17
-
8,6 KB Προβολές: 18
-
6,8 KB Προβολές: 13
-
6,5 KB Προβολές: 19
-
7,5 KB Προβολές: 14
-
73,1 KB Προβολές: 70
Last edited by a moderator: