Βοσνία-Ερζεγοβίνη Welcome to Sarajevo! (Bosnia & Herzegovina trip) με ολίγον Βελιγράδι!

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?

Mostar – part2

Μπήκαμε λοιπόν ξανά στο κομμάτι της παλιάς πόλης στην οδό Onescukova όπου θα αφιερώναμε το υπόλοιπο της ημέρας και μέχρι το βράδυ. Το ότι το παλιό τμήμα της πόλης είναι μικρό το διαπιστώσαμε γρήγορα αφού βλέπαμε τα ίδια και τα ίδια σημεία, φωτογραφίζαμε ξανά και ξανά τα ίδια. Αυτήν την παλιά γέφυρα της άλλαξα τα φώτα :D Πράγματι η μικρή και κουκλίστικη παλιά πόλη εξαντλείται πολύ εύκολα και γρήγορα αλλά και λίγη χαλαρότητα δεν βλάπτει. Έτσι οι βόλτες μας ήταν ανάμεσα στην οδό Onescukova στα δυτικά, περνώντας τη γέφυρα και μετά ανατολικά στην οδό Kujundziluk και Mala Tepa.






Στριμωξίδι με τους τουρίστες, φωτογραφίες, νοστιμότατο παγωτό στο χέρι με την μία μπάλα να κοστίζει 0,50 λεπτά, ξεκούραση και τούρκικο καφεδάκι και βέβαια χάζεμα και ψώνια στις παραδοσιακές αγορές του Μόσταρ (carsija). Και οι ώρες πέρασαν ανέμελα, χαλαρά με πολύ ζέστη και αίσθηση σαν καλοκαιρινές διακοπές!




Τα μικρά παραδοσιακά καταστήματα βρίσκονται και στις δύο όχθες του ποταμού και συνδέονται με την παλιά γέφυρα. Είναι ένα ανατολίτικο παζάρι με χειροποίητα κοσμήματα, πίνακες ζωγραφικής, με χάλκινα παραδοσιακά αντικείμενα, χαλιά, υφάσματα, φωτιστικά και άπειρα μικροαντικείμενα, ακόμα και σφαίρες από τον πόλεμο υπό μορφή μπρελόκ! Εννοείται πως η αγορά είναι πολύ μικρότερη από αυτή του Σαράγιεβου αλλά μάλλον μου άρεσε περισσότερο ίσως γιατί οι πωλητές είναι πιο φιλικοί, ίσως γιατί περιβάλλεται και είναι τοποθετημένο σε ένα πανέμορφο πετρόχτιστο σκηνικό και ίσως γιατί γενικά η πόλη έβγαζε μια χαρά και μια χαλαρότητα!




Κι επειδή σχεδόν όλοι είχαν μαζευτεί κάτω από τη γέφυρα να θαυμάζουν τους θαραλέους καταδύτες κατεβήκαμε κι εμείς να βρούμε μια θέση στον ήλιο! Όλοι να φορούν καλοκαιρινά κι εγώ να έχω σκάσει με μαύρο τζιν, μπλούζα και πουκάμισο και το μπουφάν στη μέση! Φαίνεται κι απ’ τη φωτό!:cool:


Και από κάτω η άποψη της γέφυρας είναι υπέροχη με background την πέτρινη παλιά πόλη!



Ο ποταμός Νερέτβα με το σμαραγδένιο πράσινο χρώμα του, και τα πεντακάθαρα, κρυστάλλινα του είναι το μεγαλύτερο ποτάμι στο ανατολικό τμήμα της λεκάνης της Αδριατικής, με συνολικό μήκος 225 χιλιόμετρα. Είναι ένα από τα πιο κρύα ποτάμια στον κόσμο, με 7 βαθμούς Κελσίου το καλοκαίρι! Αν και παγωμένα τα νερά, 3-4 άτομα βούτηξαν κανονικά, και με τη ζέστη που είχε ήθελα να μπω κι εγώ!



Στο σημείο υπήρχε έντονη κινητικότητα. Τηλεοπτικές κάμερες, υποβρύχιες κάμερες, δύτες και βέβαια οι αθλητές καταδύσεων πάνω στο βατήρα. Όλα αυτά για τα δοκιμαστικά του ετήσιου διαγωνισμό Red Bull Cliff Diving, ενόψει του μεγάλου event 2 μέρες μετά.



Δείτε το βίντεο από την ημέρα του διαγωνισμού στις 24/09/16, με τους συμμετέχοντες και με εξαιρετικά πλάνα από την πόλη. Έπαθα πλάκα με την λαοθάλασσα που το παρακολούθησε! Κι εγώ νόμιζα πως πετύχαμε κόσμο. 2 μέρες μετά βούλιαξε στην κυριολεξία η πόλη. Τώρα καλό ή κακό που το χάσαμε δεν ξέρω!

http://www.redbullcliffdiving.com/en_US/event/mostar-2016
http://www.redbullcliffdiving.com/en_US/video/thumping-climax-mostars-old-bridge
http://www.redbullcliffdiving.com/en_US/video/richards-winning-dive-bosnia-herzegovina



Μπορεί η γέφυρα να είναι 20 μέτρα, όμως οι διοργανωτές πρόσθεσαν και έναν βατήρα-πύργο που ας πούμε έδενε κάπως με την ιστορική γέφυρα. Οι άντρες πηδούσαν από την κορυφή στα 27,5 μέτρα, και οι γυναίκες από τα 21,5 μέτρα. Πάθαινα ίλιγγο βλέποντάς τους και σκεπτόμενος εμένα εκεί πάνω! Καλά δεν το συζητώ για τον κάμεραμαν που ήταν τέρμα πάνω με μια γκουμούτσα κάμερα στα χέρια. Και να με πλήρωναν δεν θα το έκανα!




Ο κόσμος επευφημούσε τις προσπάθειες, οι καταδύτες ενθουσιασμένοι, και τα δοκιμαστικά συνεχίστηκαν για πολλή ώρα ακόμα. Ήταν ένα εντυπωσιακό θέαμα . Αν και για δύο μέρες χάσαμε τη μεγάλη γιορτή της πόλης στην οποία βούλιαξε το Μόσταρ από κόσμο, ήμασταν ευχαριστημένοι που πετύχαμε αυτό το γεγονός έστω κι αν ήταν τα δοκιμαστικά.




Επειδή όμως η ζέστη μας χτύπησε κατακέφαλα και επειδή σκάσαμε πήγαμε μέχρι το δωμάτιο που ήταν κοντά, βάλαμε βερμούδες, ξεφορτωθήκαμε περιττά, και ανάλαφροι κατεβήκαμε ξανά για τον 3ο γύρο της βόλτας μας στην παλιά πόλη.


Αν και λίγα μέτρα μετά γινόταν χαμός από κόσμο, στην μικρή γέφυρα Kriva Cuprija υπήρχε απόλυτη ηρεμία και ησυχία. Ένα μέρος πανέμορφο και γαλήνιο.



Άλλη μια ματιά στην υπέροχη θέα από τη stari most



Το καφέ – μπαρ Terasa στην ανατολική πλευρά, είναι από τα πιο γνωστά και αγαπημένα μέρη για έναν καφέ ή ένα σνακ με εξαιρετική θέα. Πήγαμε κι εμείς (είσοδος από την οδό Marshala Tita) και ανεβήκαμε στην ταράτσα. Μπορεί πράγματι η θέα να είναι τέλεια, όμως δεν είχαν ανοιχτές τις ομπρέλες οπότε είχε ντάλα ήλιο και επίσης δεν είχε καθόλου κόσμο. Έτσι δεν μας έκανε αίσθηση να καθίσουμε παρά μονάχα να βγάλουμε φωτό.


Τελικά τον καφέ μας τον ήπιαμε σε ένα καφέ απέναντι από το Terasa στις σκάλες – αυλή του δρόμου. Η σερβιτόρα υπερβολικά φιλική και χιουμορίστρια και εννοείται ένα καφεδάκι βοσνιακό – τούρκικο – ελληνικό τέλος πάντων σε παραδοσιακό χάλκινο σερβίτσιο επιβαλλόταν!


Μας είχε μείνει ίσως το καλύτερο μέρος να ατενίσουμε την πόλη από ψηλά και μάλιστα στην καλύτερη ώρα. Συνεχίζουμε στην Kujundziluk και την Mala Tepa. Ήταν περίπου 6 το απόγευμα και ο ήλιος άρχισε να κατεβαίνει και να δίνει το υπέροχο χρυσαφί του χρώμα.





Έξω από την είσοδο στην αυλή του Koski Mehmed-pasina dzamija



Στο τζαμί που είναι το νούμερο 2 αξιοθέατο του Μόσταρ μετά τη γέφυρα, είχε λιγοστέψει υπερβολικά ο κόσμος. Την καλύτερη δουλειά κάναμε να έρθουμε αυτή την ώρα λίγο πριν κλείσει. Δεν μπορώ να φανταστώ την ανάβαση στον μιναρέ από τα στενά σκαλιά λίγες ώρες πριν με τα τρελά γκρουπ να συνωστίζονται. Ρίξαμε πρώτα μια ματιά στα μαγαζάκια απέναντι από το τζαμί στην αυλή, και αγοράσαμε πασμίνες με 10ΚΜ τη μία δηλαδή 5€. Τα σχέδια ήταν άπειρα και η ποιότητα όπως μπορούσαμε να διακρίνουμε πολύ καλή. Ωραιότατο δώρο με λίγα λόγια.



Η είσοδος για το τζαμί και την ανάβαση στον μιναρέ είναι στα 12ΚΜ (6€). Υπάρχει και εισιτήριο των 6ΚΜ που περιλαμβάνει μόνο την είσοδο στην πίσω αυλή που και εκεί έχει πολύ ωραία θέα τον ποταμό, την γέφυρα και τριγύρω. Το τζαμί Koski Mehmed-pasina χτίστηκε το 1619 και είναι το μοναδικό στο Μόσταρ, όπου τα αρχικά χρώματα, οι λεπτομέρειες και τα διακοσμητικά τοίχου έχουν διασωθεί. Βέβαια κι αυτό δεν γλίτωσε από τον πόλεμο καθώς υπέστη σοβαρές ζημιές το 1993, με το μιναρέ του να έχει καταρεύσει και την οροφή του θόλου που σε μεγάλο βαθμό είχε καταστραφεί.




Τα 89 βήματα προς την κορυφή ήταν κάπως ζόρικα και κλειστοφοβικά, καθώς η σκάλα είναι πολύ στενή και μόνο ένα άτομο μπορεί να ανεβαίνει ή να κατεβαίνει την ίδια στιγμή. Ειλικρινά απορώ όταν έχει πολλούς επισκέπτες πως τα βγάζουν πέρα. Εκείνη τη στιγμή ο μιναδές ήταν μόνο για μας! Φτάνουμε στο τέρμα και βουαλά! Η θέα είναι συγκλονιστική.


Μπορεί το στενό μπαλκονάκι του μιναρέ να μου προκαλεί ανασφάλεια λόγω υψοφοβίας, παρ’ όλα αυτά δεν με εμπόδισε να βγάλω αμέτρητες φωτογραφίες και να θαυμάσω για αρκετά λεπτά μια θέα 360 μοιρών. Ήταν σαν να πετάω πάνω από την πόλη! Το σούρουπο έκανε την θέα προς την πλευρά της γέφυρας ακόμα πιο ειδυλλιακή όπως και όλη την πόλη και τα βουνά τριγύρω. Το συμπέρασμα είναι ένα. Το Μόσταρ είναι από τις ομορφότερες και πιο γραφικές πόλεις των Βαλκανίων!









Λίγη ώρα μετά ανέβηκαν πάνω μια αγγλίδα και τρείς Ρώσοι. Σαν να μαζευτήκαμε πολλοί και εφόσον χορτάσαμε θέαμα κατεβήκαμε κάτω σιγά σιγά. Δεν υπήρχε ψυχή και ήταν τέλεια. Πήγαμε και στην πίσω πλευρά του τζαμιού να δούμε ακόμα ένα πανόραμα της γέφυρας!




Πίστευα πως από νωρίς το απόγευμα οι ορδές των γκρουπ εξαφανίζονται. Η αλήθεια είναι πως το Μόσταρ το επισκέπτονται πολλοί τουρίστες σε ημερήσια από το Ντούμπροβνικ και άλλες κοντινές περιοχές της Κροατίας και του Μαυροβουνίου. Όμως ενώ ο ήλιος είχε πέσει και βράδιαζε, τα στενά κάθε άλλο παρά έρημα ήταν. Φυσικά και ο τρελός κόσμος είχε ελλατωθεί, όμως ακόμα υπήρχε κίνηση και μεγάλος αριθμός τουριστών. Άρα δεν ήμασταν οι μόνο που θα διανυκτερεύαμε.





Όσες φορές και να τη δεις δεν τη χορταίνεις!



Μπλεχτήκαμε σε κάποια έρημα στενά και βγήκαμε στην λεωφόρο Marsala Tita με κατεύθυνση τη γέφυρα Lucki most



Λεωφόρος Stari Pazar στη γέφυρα Lucki most



Η θέα από τη γέφυρα Lucki, είναι κι αυτή από τις πιο εντυπωσιακές και επιβεβλημένες! Όσο βράδιαζε και άναβαν τα φώτα η γοητεία της πόλης ήταν ακόμα πιο μεγάλη. Τελικά αισθάνθηκα πολύ τυχερός που βρέθηκα σ’ αυτό τον τόπο. Είναι από τα μέρη που δεν περιμένεις πάρα πολλά και τελικά σου αφήνουν τις καλύτερες αναμνήσεις.




Ο δρόμος μας έφερε στην Gojaka Vukovica κοντά ξενοδοχείο μας όπου κάναμε μια στάση ελάχιστων λεπτών, για γρήγορη αλλαγή ρούχων και για να πάρουμε και ένα μπουφανάκι μιας και είχε βγάλει ψύχρα. Κατηφορίσαμε και πάλι στο ποτάμι κάτω από τη γέφυρα να τη δούμε και φωτισμένη. Οι εργασίες στην εξέδρα και το video wall συνεχίζονταν ενόψει του μεγάλου γεγονότος της χρονιάς για το Μόσταρ, που θα γίνονταν δύο μέρες μετά, τους αγώνες κατάδυσης Red Bull Cliff Diving.






Τι κι αν είχαμε περάσει τόσες και τόσες φορές από τα ίδια μέρη, τι κι αν τα λιώσαμε. Οι βόλτα συνεχίστηκε στην νυχτερινή ζωντανή παλιά πόλη.



Πάνω στη γέφυρα είχε φυσικά πολύ λιγότερο κόσμο απ’ το πρωί και μπορούσαμε να την δια;σχίσουμε άνετα, να δούμε ανενόχλητοι τη θέα, να θυμηθούμε τους θρύλους της, να την ερωτευτούμε όπως πρέπει!






Τα μαγαζάκια στην αγορά ήταν ακόμα ανοιχτά και κόσμος πηγαινοερχόταν ασταμάτητα. Κάποια σημεία ήταν πιο ήρεμα ενώ πάντα η άποψη της γέφυρας background μας μαγνήτιζε συνεχώς το βλέμμα!





Μια εκπληκτική ημέρα σε ένα υπέροχο μέρος πρέπει να κλείσει και με ένα εξαιρετικό γεύμα! Το εστιατόριο Sadrvan είναι το δημοφιλέστερο στο Μόσταρ.


Η φολκλόρ αμφίεση της κοπέλας στην υποδοχή ολίγον τι κιτσάτη αλλά το παραβλέπω γιατί ήταν ευγενέστατη. Το εστιατόριο είναι τουριστικό και ήταν γεμάτο μέσα – έξω. Χρειάστηκε να μπούμε σε λίστα αναμονής και μετά από 20 λεπτά καθίσαμε κι εμείς σε τραπέζι έξω. Ο κατάλογος λεπτομερέστατος και με φωτογραφίες και το μενού με παραδοσιακή βοσνιακή κουζίνα. Ότι πήραμε ήταν απίστευτο, ειδικά τα γεμιστά κρεμμύδια που λάτρεψα. Οι μερίδες μεγάλες και το σύνολο του λογαριασμού 24€.



Δεν ήμασταν ούτε 12 ώρες στο Μόσταρ και νοιώθαμε λες και το ξέρουμε χρόνια. Τα πάντα τα νοιώθαμε οικεία και είναι λογικό αφού μέσα σ’ αυτές τις ώρες μάθαμε την πόλη πολύ καλά. Το νέο κομμάτι αλλά κυρίως την καρδιά της που είναι η παλιά πόλη ανάμεσα στις δύο όχθες της stari most. Μια ημέρα ήταν αρκετή να γνωρίσουμε και τελικά να αγαπήσουμε αυτή την πανέμορφη κουκλίστικη πόλη. Και θα συμβούλευα όποιος βρεθεί εκεί να της αφιερώσει και μια διανυκτέρευση για να τη δει και χωρίς την κοσμοπλημμύρα. Να νιώσει καλύτερα τη μαγεία της. Ίσως και περισσότερες διανυκτερεύσεις γιατί κοντά στο Μόσταρ υπάρχουν πολλές εξαιρετικές επιλογές σε εκδρομές.

Μια τελευταία ματιά στην περίφημη και θρυλική Stari Most. Την παλιά γέφυρα σύμβολο του Μόσταρ. Ένα σύμβολο συμφιλίωσης και ελπίδας!



Αυτή ήταν η ιστορική πόλη του Μόσταρ. Μέσα από την θρυλική της ιστορία, τα συγκλονιστικά της γεγονότα, το πρόσφατο παρελθόν και το λαμπερό της μέλλον! Το ηλιόλουστο, γραφικό, πανέμορφο Μόσταρ. Μια πόλη σαν Καμβάς ζωγραφικής!


 
Last edited:

elenara88

Member
Μηνύματα
1.789
Likes
1.817
Επόμενο Ταξίδι
Πορτογαλία
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική, Περού, Ινδία
Σου εχω πει ποσό αγαπώ τις ιστορίες σου ε; Για παμε, πολυ με ενδιαφέρουν τα Βαλκάνια!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Σου εχω πει ποσό αγαπώ τις ιστορίες σου ε; Για παμε, πολυ με ενδιαφέρουν τα Βαλκάνια!
Nαι δεν έχω παράπονο:)
Ε νομίζω πως μια Βοσνία επιβάλλεται να τη γράψω.
Και πράγματι είχε πολύ ενδιαφέρον αυτό το ταξίδι.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.710
Likes
11.219
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Γιάννη μου περιμένω σαν τρελή τη συνέχεια!
Λατρεύω τα Βαλκάνια και η Βοσνία είναι για μένα μακράν η ομορφότερη και πιο ενδιαφέρουσα (μετά την Ελλάδα) χώρα από όσες Βαλκάνιες γειτόνισσες έχω επισκεφτεί (εντάξει, έχω ακόμα Αλβανία, Κόσοβο και Σλοβενία στη λίστα, αλλά πόσο πιθανό να της πάρουν την πρωτιά; :p ).
Θέλω πολύ να ακούσω τις απόψεις σου για αυτή την υπέροχη και βασανισμένη χώρα.
 

Vasileti

Member
Μηνύματα
478
Likes
1.632
Σκίρτημα και έκτακτες συστολές!!!αυτό μου προκάλεσε ο τίτλος!

Η μετεφηβική μου ψυχή παντρεύτηκε το Σεράγεβο το 1984, μετά από πολλούς μήνες που αναπνεύσαμε μαζί σε ένα ασπρόμαυρο παρελθόν αντιθέσεων. Σκηνές επικές για νέο εκείνης της εποχής, τολμηρός αλλά χαζός και τυχερός, τις έζησα.

Διαγωνισμοί σε σλιβοβίτσα, αγριότητα από τις καφέ στολές, προβλήματα βίζας, απίστευτες καταστάσεις στον Ντρίνα και μια μεγάλη αγκαλιά από εμπειρίες που αποτελούν προσωπική περιουσία...

Ήταν αδύνατο ακόμη και για κάποιο συμμαζεμένο αρσενικό της εποχής να μην καθηλωθεί από τις σαγηνευτικές ανατολίτικης συστολής Σέρβες σε μια ηθελημένη άγνοια παντός είδους κινδύνου μέσα σε ένα περιβάλλον όπου το φαινόμενο συγκέντρωσης τάσεων είχε ήδη αρχίσει.

Δεν υπήρξε δευτερόλεπτο που να έπεσε κάτω, σε κάθε τύπου εμπειρία, υπό το βλέμμα πορτραίτων τίτα μπράβα.

Κομμάτι της ζωής μου που αχνίζει ακόμη, το αφήνω να κάνει download σε updates από την επιδέξια γραφή ενός μέλους που από την εισαγωγή του ήδη εμπιστεύομαι.

Το νου σου, αν και θα λείψω για καιρό, λίγο πιο ανατολικά θάμαι και θα σε παρακολουθώ!-)
 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Γιάννη μου περιμένω σαν τρελή τη συνέχεια!
Λατρεύω τα Βαλκάνια και η Βοσνία είναι για μένα μακράν η ομορφότερη και πιο ενδιαφέρουσα (μετά την Ελλάδα) χώρα από όσες Βαλκάνιες γειτόνισσες έχω επισκεφτεί (εντάξει, έχω ακόμα Αλβανία, Κόσοβο και Σλοβενία στη λίστα, αλλά πόσο πιθανό να της πάρουν την πρωτιά; :p ).
Θέλω πολύ να ακούσω τις απόψεις σου για αυτή την υπέροχη και βασανισμένη χώρα.
Θαρώ πως οι περισσότεροι που επισκέπτονται τη Βοσνία την έχουν στην καρδιά τους. Είναι ξεχωριστός τόπος και πολύ διαφορετικός. Δεν θα την συγκρίνω με τη Σλοβενία η οποία ίσως κερδίζει στα σημεία βέβαια! Όμως σαν επισκέπτης έχεις πολλά να πάρεις από ένα τέτοιο ταξίδι. Έχει μια μοναδικότητα σαν χώρα και την συνοδεύουν οι ιστορίες του πολέμου που είναι συγκλονιστικές. Και όσο παράδοξο και άσχημο αν ακουστεί, και συγνώμη γι' αυτό, ο πόλεμος του 1992-1995 είναι ένα τουριστικό προιόν και καταλαβαινεις φαντάζομαι με ποια έννοια το λέω.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
Και εγώ περιμένω με αγωνία την συνέχεια, το μόνο που ξέχασες στην πολύ κατατοπιστική εισαγωγή (είσαι διαβασμένος) είναι αυτοί
Το θεός αν είναι? Ομολογω δεν είχα ιδέα για τη εκτέλεση και για το συγκεκριμένο συγκρότημα. Δεν ήξερα ότι ο Goran Bregovic ξεκίνησε από αυτό το συγκρότημα.
 

Vasileti

Member
Μηνύματα
478
Likes
1.632
Ετοιμάζω βαλίτσα αλλά...

Boreallis οι Hleb I sol ακούγονταν αρκετά το '84 και με ευλάβεια, μαζί με άλλα "πειστήρια", κρατάω έναν δίσκο βινυλίου τους, δώρο φίλης από το Mostar! Τους ήξερες? Γενικά ανθούσε ένα εναλλακτικό rock που μου ακουγόταν περίεργο! Την εποχή εκείνη είχα δει και τους πιο αγριόμορφους Punk ever, πιο πέρα, Λιουμπλιάνα!

giannismits πιστεύω επιτρέπεις να επισημαίνω κάτι που μου είχε κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση ακούγοντας το τότε από κάποιους σαραντάρηδες της εποχής: "Θα έχουμε πόλεμο" !!! Το "8 χρόνια πριν από αυτό που κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει" φαίνεται να ισχύει μόνο για το μέγεθος της καταστροφής..
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.700
Boreallis οι Hleb I sol ακούγονταν αρκετά το '84 και με ευλάβεια, μαζί με άλλα "πειστήρια", κρατάω έναν δίσκο βινυλίου τους, δώρο φίλης από το Mostar! Τους ήξερες? Γενικά ανθούσε ένα εναλλακτικό rock που μου ακουγόταν περίεργο!
΄
Οχι δεν τους ξέρω θα τους ψάξω, η πόλη υπήρξε από το 70 η πρωτεύουσα του γιουγκοσλάβικου ροκ αυτή τους γέννησε όλους, crvena jabuka, zabranjeno pusenie κλπ
Οι Λάιμπαχ από τη Λιουμπλιάνα ήρθαν πολύ αργότερα και έκαναν καριέρα στην Ευρώπη υμνώντας τους Ναζί, καμιά σχέση με την γιουγκοσλάβικη ροκ σκηνή.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.726
Επόμενο Ταξίδι
?
giannismits πιστεύω επιτρέπεις να επισημαίνω κάτι που μου είχε κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση ακούγοντας το τότε από κάποιους σαραντάρηδες της εποχής: "Θα έχουμε πόλεμο" !!! Το "8 χρόνια πριν από αυτό που κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει" φαίνεται να ισχύει μόνο για το μέγεθος της καταστροφής..
Εντυπωσιακό. Σίγουρα μετά τον Τίτο άρχισε η αστάθεια στην Γιουγκοσλαβία αλλά νομίζω πως δεν υπήρχαν σύννεφα πολέμου. Βέβαια όταν είσαι κάτοικος και τα ζεις εκ των έσω αντιλαμβάνεσαι περισσότερα πράγματα. Από το 1989 άρχισε να μυρίζει μπαρούτι.
 

Vasileti

Member
Μηνύματα
478
Likes
1.632
Έτσι είναι, από το 89. Στ' αυτιά μου όμως ακόμη έχω τις κουβέντες αυτές από δύο κοινούς, μελαγχολικές φυσιογνωμίες θα έλεγα ότι ήταν, έναν μηχανικό παραγωγής και έναν που δεν θυμάμαι την ιδιότητα του. Ο λόγος που η εντύπωση χαράκτηκε είναι ευνόητος. Στα είκοσι σου μέσα στην καλή χαρά και γοητευμένος από ωραίες καταστάσεις ζωής η λέξη 'war" ήταν σαν πέτρα, το background δεν έδειχνε τίποτε.
Τεράστιο όμως το ιστορικό αυτό κεφάλαιο και μπορεί κάποιος να ψάχνεται απεριόριστα. Δεν μπορείς να είσαι βέβαιος για αρκετά πράγματα...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.169
Μηνύματα
882.785
Μέλη
38.883
Νεότερο μέλος
ayahuasca97

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom