Ιράν ΙΡΑΝ : στη Γη των Αρίων

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.444
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ

Μια γελαστή καλόκαρδη με μια σπίθα πονηράδας φυσιογνωμία, ο Βενιαμίν, δεύτερος couch surfer που συναντάω στο Ιράν. Ο Βενιαμίν είναι ένας δραστήριος νέος , πολύ προοδευτικός κι ανοιχτόμυαλος, έμαθε κι αυτός μόνος του αγγλικά και είχε πολλά χόμπι, από ορειβασία και σκι μέχρι παραπέντε και καταδύσεις. Ο βασικότερος όμως λόγος που τον επέλεξα ανάμεσα σε πενήντα άτομα που μου καναν request είναι η φοβερή πρόταση που μου είχε κάνει : ένα συμπόσιο με την οικογένειά του!

Καταλάβαινα πως πρόκειται για παραδοσιακή ιρανική οικογένεια και η περιέργειά μου ήταν μεγάλη. Ανυπομονούσα να βρεθώ σε ένα αυθεντικό ιρανικό σπίτι, με πραγματικά φαγητά και να γίνω για λίγες ώρες μέλος μιας ιρανικής οικογένειας.

Εννοείται πως είχε μαζευτεί σύσσωμο το σόι για την περίσταση. Η μητέρα του Βενιαμίν, μια πολύ γλυκιά κυριούλα, είχε μαγειρέψει για περίπου 15 άτομα. Της προσέφερα ένα πακέτο γλυκά που είχα φέρει από το διάσημο ζαχαροπλαστείο της Yazd κι εκείνη τα παραγκώνισε επιδεικτικά για να ασχοληθεί με τους καλεσμένους της. Αργότερα διάβασα πως όταν πηγαίνεις επίσκεψη οι Ιρανοί παρατάνε τα γλυκά που θα τους πας για να σου δείξουν ότι νοιάζονται για σένα κι όχι για το δώρο σου.
Το σπίτι ήταν ένα κλασικό λιτό ιρανικό σπίτι με γούστο που θυμίζει πολύ «κιτς Ελληνίδα γιαγιά » . Χρυσά κουρτινόξυλα, μαύρα βαριά έπιπλα , φωτογραφίες από γάμους κι εγγόνια παντού , περσικά χαλιά και φυσικά μια μεγάλη τηλεόραση με σεμεδάκι ! Μόνο που στο μέσον δεν υπήρχε σαλόνι ή τραπεζαρία αλλά καναπέδες γύρω γύρω, εφαπτόμενοι με τους τοίχους , αφού οι Ιρανοί τρώνε στο πάτωμα .
Επίσης, οι Ιρανοί τρώνε αργά και στις 9 το βράδυ άρχισαν να καταφτάνουν οι κόρες οι γαμπροί και τα εγγόνια. Αισθάνθηκα μεγάλη τιμή που είχαν έρθει όλοι αυτοί για να γνωρίσουν μια εντελώς άγνωστη Ελληνίδα που δε θα ξανάβλεπαν πιθανόν ποτέ.
Καθώς δε μιλούσαν αγγλικά χρησιμοποιήσαμε την κοινή διεθνή γλώσσα : χαμόγελο. Κι είναι πολύ ωραίο να βλέπεις μάτια λαμπερά που γυαλίζουν καλόκαρδα να σε καλωσορίζουν εγκάρδια στην οικογένειά τους. Με τη βοήθεια του Βενιαμίν ανταλλάξαμε κάποιες κουβέντες με όλους. Οι αδερφές του με πήραν παράμερα να βγούμε φωτογραφίες και τους έκανε μεγάλη εντύπωση πόσο λευκή είμαι.
Μου πρότειναν να βγάλω τη μαντίλα, αλλά επειδή εκείνες δεν ακολούθησαν μετά από λίγο ντράπηκα, αισθανόμουν πολύ εκτεθειμένη και την ξαναφόρεσα. Με κατάπινε ο ισλαμικός νόμος ! :p
Η βραδιά κυλούσε ευχάριστα, με πολλά χαμόγελα και ζεστή ατμόσφαιρα. Ο πατέρας του Βενιαμίν ήταν ένας καλόκαρδος γεράκος με αναπηρία που με επεξεργαζόταν με μεγάλη περιέργεια αλλά δε μπορούσε να μιλήσει. Κάθισα δίπλα του θέλοντας να του αφιερώσω κι εκείνου λίγο χρόνο και απλά κοιταζόμασταν στα μάτια χωρίς να μιλάμε. Τον βοήθησα λίγο με το τσάι του. Ήταν συγκινητικές οι στιγμές.
Στα νιάτα του ο παππούς , μας έλεγε ο Βενιαμίν, επί Σάχη, είχε πολύ καλή θέση αλλά μετά την ανατροπή αποπέμφθηκε και αφού έκανε διάφορες δουλείες του ποδαριού κατέληξε να ανοίξει μαγαζί με σιδερικά.

Κάποια στιγμή σερβιρίστηκε το φαγητό, στο πάτωμα φυσικά, όπου καθίσαμε όλοι γύρω από το χαλί, εκτός από τον παππού και φάγαμε κάτι που έμοιαζε με μαγειρίτσα, εμφανώς από αρνί. Μετά το φαγητό το επιδόρπιο περιλάμβανε λωτούς ! Εκεί τους τρώνε σαν φρούτα σε καθημερινή βάση.

Αργότερα ήρθε και ο μεγάλος ανιψιός της οικογενείας ο οποίος ήταν φαντάρος και μου έκανε εντύπωση που αν και φαντάρος είχε μούσι. Με πληροφόρησαν ότι για τους φαντάρους αυτό είναι υποχρεωτικό!

Η υπόλοιπη βραδιά κύλησε ευχάριστα. Ο Βενιαμίν προσφέρθηκε να σερβίρει βότκα δικής του παραγωγής αλλά εγώ δε δέχτηκα. Δε μπορούσα όμως να μην μπω στον πειρασμό να ρωτήσω λεπτομέρειες , όσο πιο διακριτικά μπορούσα για να μη θίξω τη θρησκεία του, και τότε με σχεδόν ξυνισμένο ύφος μου είπε «πφφφφ, θεός και αηδίες, εγώ είμαι άθεος » . Μου πήρε λίγο χρόνο να το συνειδητοποιήσω αυτό που μου’χε μόλις εξομολογηθεί αλλά από την άλλη η αλήθεια είναι ότι είχα προσέξει ότι οι Ιρανοί δεν πολυπατάνε στα τζαμιά ! Πράγματι, το Ιράν έχει αρκετούς άθεους ή άθρησκους.

Η ώρα περνούσε και είχα αρχίσει να νυστάζω . Η μητέρα του Βενιαμίν με χιλιοπαρακάλεσε να μου στρώσει να κοιμηθώ εκεί αλλά είμαι λίγο ακατάδεκτη εκ φύσεως. Γύρισα στο ξενοδοχείο να ξεκουράσω το ταλαίπωρο σαρκίο μου. Τα ιρανικά στρώματα είναι ιδανικά για έναν καλό ύπνο καθότι πολύ σκληρά κι εγώ παραδόθηκα στην αγκαλιά του Μορφέα ευτυχισμένη για την υπέροχη εμπειρία που είχα βιώσει και που ποτέ δε πρόκειται να ξεχάσω.

 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.444
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Η low cost Pegasus είναι μια πολύ καλή περίπτωση για να ταξιδέψει κανείς στο Ιράν. Η ανταπόκριση από Κωνσταντινούπολη, δίνει την ευκαιρία να κάνεις μια 8ωρη βολτίτσα στην Ασιατική πλευρά της πόλης, να πιεις ένα τσάι και να απολαύσεις τη μοναδική πολίτικη κουζίνα. Η πτήση για Τεχεράνη είναι αργά το βράδυ, πράγμα που σημαίνει ότι φτάνεις ράκος , άυπνος και έχεις να αντιμετωπίσεις την διαδικασία της ιρανικής visa…. « Έχετε επαφές εδώ στο Ιράν ; » βεβαίως κι έχω, απαντώ όλο καμάρι και σκέφτομαι όλο χαρά ότι θα ξεμπερδέψω νωρίς. 4 το πρωί, με τη μαντίλα στο κεφάλι φορεμένη όπως όπως , το μπουφάν στα χέρια, τα τσιμπράγκαλα κι αυτά στα χέρια, 2 ζιβάγκο μες από τα ρούχα , μια ζακέτα που έφτανε τον αστράγαλο –γιατί είμαστε και καθώς πρέπει- και το διαβατήριο παραμάσχαλα , στήνομαι στην ουρά, μια ουρά αρκετά μεγάλη, μια ουρά που έμενε ακίνητη, όπου κανείς δεν ήξερε τι συμβαίνει, όπου κανείς δεν ερχόταν να μας ενημερώσει, όπου η ζέστη ήταν αφόρητη, καθίσματα δεν υπήρχαν κι είμασταν όλοι ξάγρυπνοι. Αφού πέρασε μία ώρα χωρίς καμιά απολύτως δράση μου ζήτησαν να πληρώσω το παράβολο των 50 ευρώ σε κάποιο διπλανό γκισέ και να γράψω τηλέφωνο και όνομα της επαφής μου στο Ιράν. Δυο ώρες μετά είχαν αρχίσει να με ζώνουν τα φίδια. Η ουρά μίκραινε, όλοι φεύγαν με τη βίζα στο διαβατήριο , κι εγώ ψόφια σαν κρεμάστρα να με λούζει κρύος ιδρώτας κάτω από την ανυπόφορη μαντίλα. Κάποια στιγμή ώ του θαύματος βγαίνει χαμογελαστός ένας υπάλληλος. Είχε γίνει αυτό που φοβόμουν, τηλεφώνησαν στην «επαφή μου» ξημερώματα και τους ρώτησαν αν περιμένουν επισκέψεις από Ελλάδα….

Πάντα όταν παίρνεις μια βίζα, όσο να’ναι νιώθεις κάποια ανακούφιση. Για μένα όμως τα καψώνια δε τελείωναν εκεί… Έπρεπε να περάσω από άλλα 3 γκισέ, όπου ο ένας υπάλληλος φώναζε τον άλλο να δουν στην περίπτωση μου αν θα μου δώσουν σφραγίδα γιατί δεν έμοιαζα με τη φωτογραφία του διαβατηρίου. Από τα χάχανα και τα ψουψουψου πάντως κατάλαβα πως άλλα πράγματα σχολίαζαν και για άλλο λόγο με καθυστερούσαν. Στο τέλος με βάλαν να βγάλω τα γυαλιά μου να βεβαιωθούν ότι είμαι εγώ. Καλώς ήρθα στη φαλλοκρατική δημοκρατία του Ιράν.

Ταξί για το κέντρο της Τεχεράνης, τιμές Ευρώπης. Η Τεχεράνη ξυπνάει και πίσω στο βάθος της διακρίνεται μια τεράστια χιονισμένη οροσειρά . Θερμοκρασίες χαμηλές, μήνας Νοέμβρης. Το πρώτο πράγμα που μου κανε εντύπωση είναι ότι οι άνθρωποι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων είναι ντυμένοι με δυτικού τύπου ρούχα. Όχι όπως στην Αίγυπτο ή το Μαρόκο λ.χ.. Στις γυναίκες βέβαια κυριαρχούν δυο τάσεις : η μαντίλα με καμπαρντίνα (εξώλης και προώλης) και το τσαντόρ (καθώς πρέπει) , μαύρο ένδυμα που αφήνει καλυμμένο μόνο το πρόσωπο και προσδίδει στη γυναίκα βάδισμα πιγκουΐνου και όψη φαντάσματος στο pacman. Πουθενά μα πουθενά όμως δε βλέπεις γυναίκα με ακάλυπτο κεφάλι. Η θρησκευτική αστυνομία καραδοκεί. Το τσαντόρ είναι η σημαία του Ισλάμ έχει πει ο Αγιατολάχ και πολλές γυναίκες δε θέλουν να του χαλάσουν το χατήρι.

Μετά μια ώρα , άφιξη επιτέλους στο ξενοδοχείο. Η ρεσέψιονιστ δεν είναι ιδιαίτερα φιλική. Είναι όμως πολύ έντονα βαμμένη . Κοιτάζω τα κατακόκκινα μεγάλα νύχια της και νιώθω προδομένη που έπρεπε να ζήσω 8 μέρες χωρίς ίχνος καλλυντικού! Η ώρα κόντευε πια 8 κι έπρεπε οπωσδήποτε να κοιμηθώ ένα δίωρο, για να ανακτήσω δυνάμεις και να βγω βόλτα αργότερα στην Τεχεράνη. Μπαίνοντας στο δωμάτιο ήρθε το πρώτο σοκ. Παγωμένο, χωρίς θέρμανση, χωρίς ζεστό νερό, βρώμικο, με ένα ελαφρύ άθλιο πάπλωμα, χωρίς παντζούρια και με τουαλέτα που έζεχνε (εννοείται τούρκικη) . Φυσικά για πετσέτες και σαμπουάν ούτε λόγος. Ξαπλώνω όλο νεύρα και χώνω το κεφάλι μου κάτω από τα μαξιλάρια μπας και σκοτεινιάσει, και τυλίγομαι με ότι βρω. Θα καλοπεράσω στο Ιράν, σκέφτομαι.. Ξυπνάω δυο ώρες μετά, πρέπει να γυάλιζε το μάτι μου γιατί η αγενής ρεσέψιονιστ δέχτηκε αμέσως να με μεταφέρει σε πιο ζεστό δωμάτιο, το οποίο όμως βεβαίως δεν είχε ζεστό νερό. Αφού κάνω ένα πιο-παγωμένο-πεθαίνεις- μπάνιο βγαίνω να δω τι επιτέλους εστί Τεχεράνη.
 

jimp

Member
Μηνύματα
5.020
Likes
6.401
Καλά μπορείς να πας μόνη σου, γυναίκα πράμα που λένε και στο χωριό μου, στο Ιράν;
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.444
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Δε πήγα μόνη μου.
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.431
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Εξαιρετική αρχή αγαπητή μου! :D
 

karfitsa

Member
Μηνύματα
4.546
Likes
8.036
Παντα απολαμβανω τις ιστοριες σου :)....και μεσα απο την τοσο αμεση αφηγηση,ταξιδευω και γω μαζι σου και ανυπομονω για τη συνεχεια.

Υγ.(θα εχει συζητηθει)...αλλα μπορει να ταξιδεψει μια γυναικα μονη της στο Ιραν;
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.444
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Βεβαίως και μπορεί, πολύ άνετα αρκει να φοράει φυσικά μαντίλα. Στο επόμενο κεφάλαιο θα αναφερθώ για τη συμπεριφορά των ανδρών απέναντι στις γυναίκες.
Έχω γνωρίσει γυναίκες που πήγαν μόνες τους.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.276
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Μου είχαν λείψει οι ιστορίες σου! :)

Περιμένω τη συνέχεια, πρόκειται άλλωστε για προορισμό που με ψήνει ιδιαιτέρως! :)
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.444
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ

vasnorth

Member
Μηνύματα
594
Likes
1.814
Σίγουρα από το ξεκίνημα της αφήγησης φαίνεται εξαιρετικά συναρπαστική η ιστορία σου για έναν τέτοιο τόπο γεμάτο μυστήριο και θρύλους.
Επειδή αναφέρεις ότι πήγατε μόνοι, αν θέλεις πες μας πως κλείσατε ξενοδοχείο, μετακινήσεις, ξεναγήσεις και γενικά αν ήταν εύκολες οι διαδικασίες για ένα τέτοιο ταξείδι.
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Αν σου πω ότι χθες διάβαζα πληροφορίες για το Ιράν και αναρωτιόμουν πώς δεν έγραψες ακόμα ιστορία;;;;; Δεν έπαιζα τζοκερ καλύτερα;; Go on!!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
:clap::clap::clap:
To καλύτερο πασχαλινό δώρο.
Το περίμενα πώς και πώς και χαίρομαι που το έπραξες.
Με ενδιαφέρει η γυναικεία οπτική και τα συναισθήματά σου για την υπέροχη αυτή χώρα, και η γραφή σου με αποζημιώνει.

Συμφορουμίτες μη το διυλίζετε, πηγαίνετε. Το Ιράν είναι απλά μοναδικό!
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
884.012
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom