fenia42
Member
- Μηνύματα
- 3.883
- Likes
- 14.445
- Επόμενο Ταξίδι
- Азербайджан
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Δυο μέρες πέρασαν στην υπέροχη ιδιαίτερη αυτή πόλη. Δε θυμάμαι καθόλου τη μετάβαση στο Εσφαχάν. Μάλλον θα κοιμόμουν στο VIP κτελ Τι να πει κανείς για το Εσφαχάν; Αυτόματα μεταφέρεσαι στο 18ο μΧ αιώνα. Υπάρχει μια μεγαλοπρέπεια και μια κατανυκτική ατμόσφαιρα συνάμα που σε μαγεύουν στην πόλη αυτή και την ερωτεύεσαι αμέσως. Μόνο τα τζαμιά θυμίζουν μουσουλμανικό κράτος (και τα τσαντόρ φυσικά) . Τεράστιες λεωφόροι, φθινοπωρινά φύλλα και χρώματα παντού, δέντρα, καλόγουστα οικήματα και μαγαζιά με όμορφες καθαρές βιτρίνες. Η καρδιά του Ιράν χτυπάει στο Εσφαχάν. Το σήμα κατατεθέν της πόλης είναι η τεράστια πλατεία με τα τζαμιά και το παλάτι. Η ομορφιά είναι στη λεπτομέρεια και η λεπτομέρεια είναι ασύλληπτης ομορφιάς. Μπορεί το ταξίδι μέχρι τώρα να ήταν λίγο επί τροχάδην, στο Εσφαχάν όμως σκόπευα να αράξω , να απολαύσω την κάθε στιγμή, να περπατήσω στα ίδια μέρη, να περάσω ώρες ολόκληρες στην πλατεία του Ιμάμη και να αφουγκραστώ τον παλμό της πόλης στα βλέμματα των κατοίκων της.
« Το Εσφαχάν είναι ο μισός κόσμος » έλεγαν την εποχή των Σαφαβιδών, τότε που η πόλη βρισκόταν στην απόλυτη ακμή της, κι εγώ απορώ με τη μετριοπάθειά τους. Όχι, το Εσφαχάν μπορεί και να’ ταν τότε ο κόσμος ολάκερος. Οι Σαφαβίδες ήταν μια ακόμα σπουδαία δυναστεία που πέρασε από την Περσία τον 16ο – 18ο αιώνα και εδραίωσε και τον Σιιτικό Μουσουλμανισμό. Πέρα όμως από αυτό, συνετέλεσαν θετικά στο να ανθίσουν την περίοδο εκείνη οι τέχνες και τα γράμματα ενώ οι καινοτομίες στην αρχιτεκτονική καθιστούν την πόλη ιδιαίτερη ακόμα και στις μέρες μας.
Τέλη του 18ου αιώνα όμως η πόλη με τα 163 τζαμιά καταστρέφεται από τους Αφγανούς.
Μπορείς αν θέλεις να γυρίσεις το Εσφαχάν. Μπορείς όμως και να αράξεις στην κεντρική πλατεία. Σου εγγυώμαι ότι δε θα βαρεθείς. Σοφή η επιλογή να αράξω 3 μέρες. Η πλατεία Naqsh-e Jahan δε μπορεί παρά να αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Με πλάτος 508 μέτρα προσφέρεται για ατελείωτες βόλτες στα τζαμιά, τα μαγαζάκια και τη σκεπαστή αγορά της.
« Το Εσφαχάν είναι ο μισός κόσμος » έλεγαν την εποχή των Σαφαβιδών, τότε που η πόλη βρισκόταν στην απόλυτη ακμή της, κι εγώ απορώ με τη μετριοπάθειά τους. Όχι, το Εσφαχάν μπορεί και να’ ταν τότε ο κόσμος ολάκερος. Οι Σαφαβίδες ήταν μια ακόμα σπουδαία δυναστεία που πέρασε από την Περσία τον 16ο – 18ο αιώνα και εδραίωσε και τον Σιιτικό Μουσουλμανισμό. Πέρα όμως από αυτό, συνετέλεσαν θετικά στο να ανθίσουν την περίοδο εκείνη οι τέχνες και τα γράμματα ενώ οι καινοτομίες στην αρχιτεκτονική καθιστούν την πόλη ιδιαίτερη ακόμα και στις μέρες μας.
Τέλη του 18ου αιώνα όμως η πόλη με τα 163 τζαμιά καταστρέφεται από τους Αφγανούς.
Μπορείς αν θέλεις να γυρίσεις το Εσφαχάν. Μπορείς όμως και να αράξεις στην κεντρική πλατεία. Σου εγγυώμαι ότι δε θα βαρεθείς. Σοφή η επιλογή να αράξω 3 μέρες. Η πλατεία Naqsh-e Jahan δε μπορεί παρά να αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Με πλάτος 508 μέτρα προσφέρεται για ατελείωτες βόλτες στα τζαμιά, τα μαγαζάκια και τη σκεπαστή αγορά της.