Ιράν ΙΡΑΝ : στη Γη των Αρίων

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ

Θυμάμαι ένα παλιό ανέκδοτο. Συζητάνε δυο ξανθιές μεταξύ τους : « Τελικά ποιο είναι το σωστό Ιράν ή Ιράκ »

Κρυάδες ε; Κι όμως !! Δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα. Πόσοι είναι αυτοί που γνωρίζουν τις τεράστιες διαφορές στα δύο αυτά κράτη; Αλλά ακόμα κι εγώ δε μπήκα στην ίδια λούμπα; Πίστευα πολύ σε αυτά που μου είχαν πει για τις ακρότητες του Ιράν : ότι σε διαφορετικά πεζοδρόμια κινούνται οι άντρες από τις γυναίκες, ότι πρέπει να φορέσεις μαντίλα ήδη από τα εναέρια σύνορα, ότι για να κυκλοφορείς με άντρα πρέπει να είναι είτε συγγενής είτε να έχεις συνάψει γάμο και να κυκλοφορείς με γαμοχάρτι. . Εν τέλει τίποτα από όλα αυτά δεν ισχύει γι’ αυτή τη χώρα που όλα τα έχει αλλά Τζιχαντιστές δεν έχει σίγουρα.

Ο Μπέχναν με τη γυναίκα του είναι από τους άπειρους εθελοντές του ιρανικού Couch Surfing. Αφού για πολλοστή φορά μελέτησα τα προφίλ με πολύ προσοχή δέχτηκα στο (δικό του) αίτημα να συναντηθούμε. Ήμουν βέβαιη πως εφόσον πρόκειται για το Ιράν, το καλύτερο κομμάτι του ταξιδιού θα ήταν η επαφή με ντόπιους. Ο Μπέχναν τρόμαξε να με αναγνωρίσει γιατί, λέει , ήμουν ντυμένη σαν Ιρανή. Δεύτερη μέρα στο Ιράν και άρχιζα σιγά σιγά να αντέχω την ανυπόφορη μαντίλα. Είχα δοκιμάσει τα πάντα : με λυτά μαλλιά ,με ψηλή κοτσίδα, με στέκα, με πλεξούδα, η μαντίλα δεν έλεγε να σταθεί στο ύψος της ,σε σημείο να μη με ενοχλεί και να χρειάζεται να τη στρώνω κάθε πέντε λεπτά. Εν τέλει κατέληξα να τη στηρίζω με τα γυαλιά ηλίου το πρωί και της μυωπίας το βράδυ.
Ήρθε τελικά χωρίς τη γυναίκα του , η οποία είχε επισκεφτεί τους γονείς της κάπου στην Κασπία Θάλασσα. Σπούδαζε αγγλική φιλολογία και του άρεσε πολύ να ξεναγεί τουρίστες, μιας και του δινόταν η ευκαιρία Κάναμε αρκετή ώρα βόλτα στους όμορφους κήπους που είχαν φορέσει τα φθινοπωρινά τους , μιλώντας για τις ζωές μας.
(Οι κήποι δεν ήταν κάτι το φοβερό, για μας που είμαστε Έλληνες, αλλά σίγουρα για τους Ιρανούς που ζουν σε μαι τόσο ξερή χώρα ήταν κάτι σπουδαίο που με καμάρι επιδείκνυαν. Για να λέμε όμως την αλήθεια ήταν αρκετά φροντισμένοι. )



Ο Μπέχναν ήταν ένα παιδί κατά τα’ άλλα συντηρητικό. Πίστευε ακλόνητα στο Ισλάμ, ήταν περήφανος για την καταγωγή και τη θρησκεία του αλλά και για το καθεστώς , ενώ μιλούσε χαμηλόφωνα, αρνητικά κατά του Σάχη και της Σατραπή για την ταινία Persepolis. Την ταινία αυτή όποιος δε την έχει δει, την προτείνω ανεπιφύλακτα. Το Ιράν γενικά φημίζεται για τον υψηλής ποιότητας κινηματογράφο στον οποίο είχα εντρυφήσει για τα καλά πριν πραγματοποιήσω το ταξίδι. (Θα υπεισέλθω αργότερα ;)


Κόντευε μεσημεράκι, πεινάσαμε, έτσι πρότεινα στον Μπέχναν να πάμε σε ένα ωραίο παραδοσιακό (λες κι υπήρχαν κι άλλα) εστιατόριο. Τα μάτια του άστραψαν για λίγο, είπε ότι δεν έφταναν τα χρήματά του και αντιπρότεινε να πάρουμε street food κεμπάπ και να το φάμε στα γρασίδια. Επέμεινα για το εστιατόριο και του είπα να μην ανησυχεί για τα χρήματα. Πήγαμε σε ένα πολύ όμορφο εστιατόριο, παραγγείλαμε τα πάντα, εγώ προτίμησα κεμπάπ ψαριού για πρωτοτυπία . Εκεί έμαθα πως η λέξη τουρσί είναι περσική. Οι άνθρωποι κάνουν τα πάντα τουρσί. Ραπανάκια, καρότα, λάχανο , μπρόκολο, κουνουπίδι. Αφού έχουν και μια παροιμία που λέει « Στο Σιράζ αν ξεχάσεις τα παπούτσια σου θα τα κάνουν τουρσί» . Ο λογαριασμός ήταν μόλις 9 ευρώ το άτομο και ο Μπέχναν αισθάνθηκε ευγνώμων γιατί πρώτη φορά είχε την ευκαιρία να φάει σε εστιατόριο …. Λυπήθηκα πολύ που άκουγα κάτι τέτοιο.
Έξω από το εστιατόριο υπήρχε ένα πολύ ωραίο ανοιχτό τζαμί που το επισκεφτήκαμε.



Μετά το γεύμα ,με τη βοήθεια του Μπέχναν πήγαμε στα τοπικά κτελ , κλείσαμε το ταξίδι στη Yazd και δώσαμε ραντεβού για τις 8 το πρωί όπου θα επισκεπτόμασταν με το αμάξι ενός φίλου του και με το αζημίωτο βέβαια την ξακουστή Περσέπολη που διέλυσε ο συγχωριανός μου ο Αλέξανδρος.

Το βράδυ οπλίστηκα με υπομονή και πήγα να επισκεφτώ μια ακόμα φορά το Μαυσωλείο. Ήταν εξίσου επιβλητικό και φωτισμένο, είχε και λιγότερο κόσμο .



Στη συνέχεια έκανα μια μικρή βόλτα, όσο επέτρεπε η παγωμένη νύχτα , γύρω από το κάστρο του Σιράζ. Ξαφνικά μου δημιουργήθηκε η επιθυμία να κάνω ένα τσιγάρο. Και τότε επιστράτευσα όλα τα κόλπα που έκανα μικρή για να μη με πιάσει ο μπαμπάς μου να καπνίζω. Παρόλ’ αυτά όπως και τότε, δε μπορούσα να το ευχαριστηθώ, ήδη είχαν μαζευτεί και διάφορα πιτσιρίκια και με κοιτούσαν με περιέργεια να επιδίδομαι στην ακόλαστη αυτή πράξη ¨κορίτσι πράμα¨ έτσι χάρισα το αναμμένο μου τσιγάρο στο πιο μεγάλο από τα πιτσιρίκια κι εκείνο έκανε σα τρελλό από τη χαρά του. Καφές και τσιγάρο δεν αποτελούν απόλαυση στο Ιράν.


Ξάφνου, η ησυχία ταράζεται από ένα πλήθος που έχει σχηματιστεί. Νομίζω πρόκειται για παγωτατζίδικο, και παρά το γεγονός ότι τρέμω από το κρύο αποφασίζω να ενδώσω σε ένα παγωτό που όμοιό του δεν έχω ξαναφάει. Όμοιο του δεν έχει γενικά ούτε όλο το Ιράν, εξ’ ού και η κοσμοσυρροή. Η απόλαυση αυτή δε περιγράφεται με λόγια. Μια απλή κρέμα ήταν με παγωμένα κομμάτια αμυγδάλου αλλά τέτοια γεύση δε ξέρω που θα την ξανάβρω!

 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Η low cost Pegasus είναι μια πολύ καλή περίπτωση για να ταξιδέψει κανείς στο Ιράν. Η ανταπόκριση από Κωνσταντινούπολη, δίνει την ευκαιρία να κάνεις μια 8ωρη βολτίτσα στην Ασιατική πλευρά της πόλης, να πιεις ένα τσάι και να απολαύσεις τη μοναδική πολίτικη κουζίνα. Η πτήση για Τεχεράνη είναι αργά το βράδυ, πράγμα που σημαίνει ότι φτάνεις ράκος , άυπνος και έχεις να αντιμετωπίσεις την διαδικασία της ιρανικής visa…. « Έχετε επαφές εδώ στο Ιράν ; » βεβαίως κι έχω, απαντώ όλο καμάρι και σκέφτομαι όλο χαρά ότι θα ξεμπερδέψω νωρίς. 4 το πρωί, με τη μαντίλα στο κεφάλι φορεμένη όπως όπως , το μπουφάν στα χέρια, τα τσιμπράγκαλα κι αυτά στα χέρια, 2 ζιβάγκο μες από τα ρούχα , μια ζακέτα που έφτανε τον αστράγαλο –γιατί είμαστε και καθώς πρέπει- και το διαβατήριο παραμάσχαλα , στήνομαι στην ουρά, μια ουρά αρκετά μεγάλη, μια ουρά που έμενε ακίνητη, όπου κανείς δεν ήξερε τι συμβαίνει, όπου κανείς δεν ερχόταν να μας ενημερώσει, όπου η ζέστη ήταν αφόρητη, καθίσματα δεν υπήρχαν κι είμασταν όλοι ξάγρυπνοι. Αφού πέρασε μία ώρα χωρίς καμιά απολύτως δράση μου ζήτησαν να πληρώσω το παράβολο των 50 ευρώ σε κάποιο διπλανό γκισέ και να γράψω τηλέφωνο και όνομα της επαφής μου στο Ιράν. Δυο ώρες μετά είχαν αρχίσει να με ζώνουν τα φίδια. Η ουρά μίκραινε, όλοι φεύγαν με τη βίζα στο διαβατήριο , κι εγώ ψόφια σαν κρεμάστρα να με λούζει κρύος ιδρώτας κάτω από την ανυπόφορη μαντίλα. Κάποια στιγμή ώ του θαύματος βγαίνει χαμογελαστός ένας υπάλληλος. Είχε γίνει αυτό που φοβόμουν, τηλεφώνησαν στην «επαφή μου» ξημερώματα και τους ρώτησαν αν περιμένουν επισκέψεις από Ελλάδα….

Πάντα όταν παίρνεις μια βίζα, όσο να’ναι νιώθεις κάποια ανακούφιση. Για μένα όμως τα καψώνια δε τελείωναν εκεί… Έπρεπε να περάσω από άλλα 3 γκισέ, όπου ο ένας υπάλληλος φώναζε τον άλλο να δουν στην περίπτωση μου αν θα μου δώσουν σφραγίδα γιατί δεν έμοιαζα με τη φωτογραφία του διαβατηρίου. Από τα χάχανα και τα ψουψουψου πάντως κατάλαβα πως άλλα πράγματα σχολίαζαν και για άλλο λόγο με καθυστερούσαν. Στο τέλος με βάλαν να βγάλω τα γυαλιά μου να βεβαιωθούν ότι είμαι εγώ. Καλώς ήρθα στη φαλλοκρατική δημοκρατία του Ιράν.

Ταξί για το κέντρο της Τεχεράνης, τιμές Ευρώπης. Η Τεχεράνη ξυπνάει και πίσω στο βάθος της διακρίνεται μια τεράστια χιονισμένη οροσειρά . Θερμοκρασίες χαμηλές, μήνας Νοέμβρης. Το πρώτο πράγμα που μου κανε εντύπωση είναι ότι οι άνθρωποι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων είναι ντυμένοι με δυτικού τύπου ρούχα. Όχι όπως στην Αίγυπτο ή το Μαρόκο λ.χ.. Στις γυναίκες βέβαια κυριαρχούν δυο τάσεις : η μαντίλα με καμπαρντίνα (εξώλης και προώλης) και το τσαντόρ (καθώς πρέπει) , μαύρο ένδυμα που αφήνει καλυμμένο μόνο το πρόσωπο και προσδίδει στη γυναίκα βάδισμα πιγκουΐνου και όψη φαντάσματος στο pacman. Πουθενά μα πουθενά όμως δε βλέπεις γυναίκα με ακάλυπτο κεφάλι. Η θρησκευτική αστυνομία καραδοκεί. Το τσαντόρ είναι η σημαία του Ισλάμ έχει πει ο Αγιατολάχ και πολλές γυναίκες δε θέλουν να του χαλάσουν το χατήρι.

Μετά μια ώρα , άφιξη επιτέλους στο ξενοδοχείο. Η ρεσέψιονιστ δεν είναι ιδιαίτερα φιλική. Είναι όμως πολύ έντονα βαμμένη . Κοιτάζω τα κατακόκκινα μεγάλα νύχια της και νιώθω προδομένη που έπρεπε να ζήσω 8 μέρες χωρίς ίχνος καλλυντικού! Η ώρα κόντευε πια 8 κι έπρεπε οπωσδήποτε να κοιμηθώ ένα δίωρο, για να ανακτήσω δυνάμεις και να βγω βόλτα αργότερα στην Τεχεράνη. Μπαίνοντας στο δωμάτιο ήρθε το πρώτο σοκ. Παγωμένο, χωρίς θέρμανση, χωρίς ζεστό νερό, βρώμικο, με ένα ελαφρύ άθλιο πάπλωμα, χωρίς παντζούρια και με τουαλέτα που έζεχνε (εννοείται τούρκικη) . Φυσικά για πετσέτες και σαμπουάν ούτε λόγος. Ξαπλώνω όλο νεύρα και χώνω το κεφάλι μου κάτω από τα μαξιλάρια μπας και σκοτεινιάσει, και τυλίγομαι με ότι βρω. Θα καλοπεράσω στο Ιράν, σκέφτομαι.. Ξυπνάω δυο ώρες μετά, πρέπει να γυάλιζε το μάτι μου γιατί η αγενής ρεσέψιονιστ δέχτηκε αμέσως να με μεταφέρει σε πιο ζεστό δωμάτιο, το οποίο όμως βεβαίως δεν είχε ζεστό νερό. Αφού κάνω ένα πιο-παγωμένο-πεθαίνεις- μπάνιο βγαίνω να δω τι επιτέλους εστί Τεχεράνη.
 

jimp

Member
Μηνύματα
5.020
Likes
6.401
Καλά μπορείς να πας μόνη σου, γυναίκα πράμα που λένε και στο χωριό μου, στο Ιράν;
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Δε πήγα μόνη μου.
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.431
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Εξαιρετική αρχή αγαπητή μου! :D
 

karfitsa

Member
Μηνύματα
4.546
Likes
8.036
Παντα απολαμβανω τις ιστοριες σου :)....και μεσα απο την τοσο αμεση αφηγηση,ταξιδευω και γω μαζι σου και ανυπομονω για τη συνεχεια.

Υγ.(θα εχει συζητηθει)...αλλα μπορει να ταξιδεψει μια γυναικα μονη της στο Ιραν;
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Βεβαίως και μπορεί, πολύ άνετα αρκει να φοράει φυσικά μαντίλα. Στο επόμενο κεφάλαιο θα αναφερθώ για τη συμπεριφορά των ανδρών απέναντι στις γυναίκες.
Έχω γνωρίσει γυναίκες που πήγαν μόνες τους.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.716
Likes
11.312
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Μου είχαν λείψει οι ιστορίες σου! :)

Περιμένω τη συνέχεια, πρόκειται άλλωστε για προορισμό που με ψήνει ιδιαιτέρως! :)
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ

vasnorth

Member
Μηνύματα
594
Likes
1.814
Σίγουρα από το ξεκίνημα της αφήγησης φαίνεται εξαιρετικά συναρπαστική η ιστορία σου για έναν τέτοιο τόπο γεμάτο μυστήριο και θρύλους.
Επειδή αναφέρεις ότι πήγατε μόνοι, αν θέλεις πες μας πως κλείσατε ξενοδοχείο, μετακινήσεις, ξεναγήσεις και γενικά αν ήταν εύκολες οι διαδικασίες για ένα τέτοιο ταξείδι.
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Αν σου πω ότι χθες διάβαζα πληροφορίες για το Ιράν και αναρωτιόμουν πώς δεν έγραψες ακόμα ιστορία;;;;; Δεν έπαιζα τζοκερ καλύτερα;; Go on!!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
:clap::clap::clap:
To καλύτερο πασχαλινό δώρο.
Το περίμενα πώς και πώς και χαίρομαι που το έπραξες.
Με ενδιαφέρει η γυναικεία οπτική και τα συναισθήματά σου για την υπέροχη αυτή χώρα, και η γραφή σου με αποζημιώνει.

Συμφορουμίτες μη το διυλίζετε, πηγαίνετε. Το Ιράν είναι απλά μοναδικό!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
884.054
Μέλη
38.910
Νεότερο μέλος
giota789

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom