Ιράν ΙΡΑΝ : στη Γη των Αρίων

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ

Ξημέρωμα στη Yazd και μετά από ένα ακόμη ιρανικό κλασσικό πρωινό με αγγουροντομάτα πίτες και κολασμένο τυρί, περιήγηση της μικρής αυτής αλλά ιδιαίτερης πόλης. Μπροστά από το ξενοδοχείο είναι το επιβλητικό Masjed e Jame το οποίο δε χορταίνεις να φωτογραφίζεις.

Η πραγματική ομορφιά της πόλης όμως βρίσκεται στα μικρά έρημα βρώμικα δαιδαλώδη σοκάκια γύρω από τα πλινθόκτιστα καφετιά σπίτια. Περπατώ ανάμεσά τους και έχω την επιθυμία να τα αγγίξω, να τα μυρίσω, αλλά δε μυρίζουν.






Έχω μαγευτεί. Οι ώρες περνάνε, ανάμεσα από τα σοκάκια ο αέρας περνάει κι είναι κρύος. Σε κάθε γωνιά σε περιμένει και μια έκπληξη, ένας « ανεμόπυργος» μια κινστέρνα , ένα σπίτι –ψυγείο.


Όλα αυτά είναι χαρακτηριστικά της μοναδικής αρχιτεκτονικής της πόλης, για να συντηρούν τα τρόφιμα και για να διατηρούν το μέρος δροσερό τους θερινούς μήνες.

Αν ρώτησα για χαλιά; Εννοείται πως ναι. Μάλιστα σε ένα κατάστημα λιανικής είχε πρόσβαση στην ταράτσα για να θαυμάσεις την πλίνθινη πόλη από ψηλά.

Τα Ιρανικά χαλιά είναι αυστηρής γραμμής. Οι τιμές όμως που προσφέρονται δεν είναι και κοψοχρονιάς. Νομίζω πως ίδια τιμή τα βρίσκεις πάνω κάτω και στην Ελλάδα. Πληροφοριακά πάντως, ολόκληρες οικογένειες εργάζονται νυχθημερόν για ένα κομμάτι ψωμί, για να πλουτίζουν οι έμποροι.
Το μεσημέρι με βρήκε ανάμεσα στο πλήθος , τις αγορές και τους κεντρικούς δρόμους. Οι γυναίκες εδώ είναι φανερά πιο συντηρητικές, έτσι δε μπορώ να αποφύγω τα έντονα βλέμματα. Πολύ έντονα όμως. Οι περισσότερες φορούν τσαντόρ, κι εγώ ξεχωρίζω, ολόλευκη με φουξ μαντίλα.
Η εύρεση εστιατορίου αποδείχτηκε μάταιη , έτσι βρέθηκα να τρώω πρόχειρα ένα κοτόπουλο με τα χέρια ανάμεσα σε περίεργους θαμώνες που με επεξεργάζονταν διακριτικά. Κι επειδή κότα χωρίς μπύρα δε γίνεται, οι Ιρανοί έχουν προβλέψει. Μπύρα χωρίς αλκοόλ, με γεύση βερίκοκου. Δεν πινόταν ..
Στην κεντρική οδό είναι κι ένα περίφημο ζαχαροπλαστείο που φημίζεται για τα μπισκότα του. Στήθηκα στην ουρά και πήρα μερικά κουτιά που θα μου χρειαζόντουσαν. Τα μπισκότα, τίποτα το ιδιαίτερο, γενικώς τα γλυκά στο Ιράν είναι μια ιστορία που προκαλεί γέλωτα μιας και θυμίζουν πιο πολύ ζαχαρωτά παρά την υψηλή ζαχαροπλαστική του Παρισιού.

Έκανα μια βόλτα στο κεντρικότερο σημείο της πόλης όταν ένα μαγαζί με χειροποίητα σουβενίρ τράβηξε την προσοχή μου. Το είχε ένας ηλικιωμένος κύριος, φιγούρα θαρρείς παρμένη από ταινία του Κιαροστάμι, και δε θα ξεχάσω τη λάμψη στα μάτια του όταν μου ζήτησε μερικά κέρματα από τη χώρα μου,να του τα περάσω σε ένα άλμπουμ γράφοντας και μια αφιέρωση. Ήταν στα νιάτα του καθηγητής φυσικής όμως στα δικά μου μάτια φέρθηκε σα μικρό παιδάκι που χάρηκε με κάτι τόσο ασήμαντο. Συγκινητική στιγμή. Αγόρασα δυο ψάθινες καμήλες και μου έκανε δώρο ένα ξύλινο μπουκαλάκι, πάντα χαμογελώντας σα παιδί. :) Για να μη τον ξεχάσω ποτέ είπε .
Σειρά είχε όμως η επίσκεψη ενός Ζωροαστρικού ναού. Ενός αληθινού ζωροαστρικού ναού!

Η Yazd έχει πολλούς οπαδούς του ζωροαστρισμού και από όλους τους ναούς της επισκέψιμος είναι μόνο αυτός. Οι υπόλοιποι είναι κλειστοί για το κοινό και απευθύνονται αυστηρά σε θιασώτες. Τι είναι όμως αυτή η θρησκεία που εμείς ευρέως την γνωρίζουμε κυρίως χάρη στο Νίτσε;
Ο Ζωροαστρισμός είναι μια από τις αρχαιότερες εν ενεργεία θρησκείες, που υφίσταται εδώ και 2.600 χρόνια. Είναι μονοθεϊστική θρησκεία και έχει πολλά κοινά με τον ινδουισμό . Πρεσβεύει την ύπαρξη ενός υπερβατικού θεού, του Αχούρα Μάζντα, ο οποίος είναι η αλήθεια, το καλό , και θα επικρατήσει (κάποια στιγμή) απέναντι στο κακό και τότε το σύμπαν θα αναγεννηθεί.
Ο Ζωροάστρης που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να κάνει σε όλη του τη ζωή καλές πράξεις και καλές σκέψεις για να πορευτεί στο δρόμο της αληθινής ευτυχίας. Αυτό που κάνει όμως αυτή τη θρησκεία να ξεχωρίζει και να μας προκαλεί τόσο πολύ το ενδιαφέρον είναι τα δυο ζωοποιά στοιχεία που λατρεύει : τη φωτιά και το νερό. Για χάρη αυτών των ιερών στοιχείων, οι οπαδοί του ζωροαστρισμού αρνούνται να θάψουν ή να κάψουν τους νεκρούς τους για να μη μολύνουν τα στοιχεία αυτά . Τι τους κάνουν λοιπόν; Κουβαλούν τα νεκρά σώματα στους πύργους της σιωπής, όπου τα αφήνουν γυμνά κι εκτεθειμένα να φαγωθούν από τα όρνια… Τάδε έφη Ζαρατούστρα.




Αφού επισκέφτηκα το ναό του Ζωροαστρισμού και είδα την πανάρχαιη φωτιά να καίει είπα να θαυμάσω το ηλιοβασίλεμα στους πύργους της σιωπής και γι’ αυτό το σκοπό επιστρατεύτηκε ταξί μιας και ήταν μακριά.
Ο ταξιτζής απεδείχθει λαμόγιο αλλά ήταν το μοναδικό αρνητικό συμβάν του ταξιδιού.


Στη Γιαζντ ο χρόνος έχει σταματήσει και στους πύργους της σιωπής πέρα από τη σιωπή βασιλεύει ένα περίεργο απόκοσμο συναίσθημα , ίσως αυτό που αφήνει γύρω του ο θάνατος. Αυτά σκεφτόμουν κατά τη μοναχική μου ανάβαση στο λόφο.

Αλλόκοτα συναισθήματα με πλημμύρισαν, ίσως τόσο θανατικό να μην το άντεχα και θέλησα να κατέβω αμέσως. Παράταιρη τελευταία ανάμνηση κάποιες μακρινές εικόνες από σοσιαλιστικού τύπου τεράστιες πολυκατοικίες κι εργοστάσια και στο βάθος ένας πορτοκαλί ήλιος να χάνεται πίσω από τις ξερές απέραντες οροσειρές της Περσίας.

(πάρτε κι ένα απόσπασμα από το Ζαρατούστρα του Νίτσε )


 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Η low cost Pegasus είναι μια πολύ καλή περίπτωση για να ταξιδέψει κανείς στο Ιράν. Η ανταπόκριση από Κωνσταντινούπολη, δίνει την ευκαιρία να κάνεις μια 8ωρη βολτίτσα στην Ασιατική πλευρά της πόλης, να πιεις ένα τσάι και να απολαύσεις τη μοναδική πολίτικη κουζίνα. Η πτήση για Τεχεράνη είναι αργά το βράδυ, πράγμα που σημαίνει ότι φτάνεις ράκος , άυπνος και έχεις να αντιμετωπίσεις την διαδικασία της ιρανικής visa…. « Έχετε επαφές εδώ στο Ιράν ; » βεβαίως κι έχω, απαντώ όλο καμάρι και σκέφτομαι όλο χαρά ότι θα ξεμπερδέψω νωρίς. 4 το πρωί, με τη μαντίλα στο κεφάλι φορεμένη όπως όπως , το μπουφάν στα χέρια, τα τσιμπράγκαλα κι αυτά στα χέρια, 2 ζιβάγκο μες από τα ρούχα , μια ζακέτα που έφτανε τον αστράγαλο –γιατί είμαστε και καθώς πρέπει- και το διαβατήριο παραμάσχαλα , στήνομαι στην ουρά, μια ουρά αρκετά μεγάλη, μια ουρά που έμενε ακίνητη, όπου κανείς δεν ήξερε τι συμβαίνει, όπου κανείς δεν ερχόταν να μας ενημερώσει, όπου η ζέστη ήταν αφόρητη, καθίσματα δεν υπήρχαν κι είμασταν όλοι ξάγρυπνοι. Αφού πέρασε μία ώρα χωρίς καμιά απολύτως δράση μου ζήτησαν να πληρώσω το παράβολο των 50 ευρώ σε κάποιο διπλανό γκισέ και να γράψω τηλέφωνο και όνομα της επαφής μου στο Ιράν. Δυο ώρες μετά είχαν αρχίσει να με ζώνουν τα φίδια. Η ουρά μίκραινε, όλοι φεύγαν με τη βίζα στο διαβατήριο , κι εγώ ψόφια σαν κρεμάστρα να με λούζει κρύος ιδρώτας κάτω από την ανυπόφορη μαντίλα. Κάποια στιγμή ώ του θαύματος βγαίνει χαμογελαστός ένας υπάλληλος. Είχε γίνει αυτό που φοβόμουν, τηλεφώνησαν στην «επαφή μου» ξημερώματα και τους ρώτησαν αν περιμένουν επισκέψεις από Ελλάδα….

Πάντα όταν παίρνεις μια βίζα, όσο να’ναι νιώθεις κάποια ανακούφιση. Για μένα όμως τα καψώνια δε τελείωναν εκεί… Έπρεπε να περάσω από άλλα 3 γκισέ, όπου ο ένας υπάλληλος φώναζε τον άλλο να δουν στην περίπτωση μου αν θα μου δώσουν σφραγίδα γιατί δεν έμοιαζα με τη φωτογραφία του διαβατηρίου. Από τα χάχανα και τα ψουψουψου πάντως κατάλαβα πως άλλα πράγματα σχολίαζαν και για άλλο λόγο με καθυστερούσαν. Στο τέλος με βάλαν να βγάλω τα γυαλιά μου να βεβαιωθούν ότι είμαι εγώ. Καλώς ήρθα στη φαλλοκρατική δημοκρατία του Ιράν.

Ταξί για το κέντρο της Τεχεράνης, τιμές Ευρώπης. Η Τεχεράνη ξυπνάει και πίσω στο βάθος της διακρίνεται μια τεράστια χιονισμένη οροσειρά . Θερμοκρασίες χαμηλές, μήνας Νοέμβρης. Το πρώτο πράγμα που μου κανε εντύπωση είναι ότι οι άνθρωποι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων είναι ντυμένοι με δυτικού τύπου ρούχα. Όχι όπως στην Αίγυπτο ή το Μαρόκο λ.χ.. Στις γυναίκες βέβαια κυριαρχούν δυο τάσεις : η μαντίλα με καμπαρντίνα (εξώλης και προώλης) και το τσαντόρ (καθώς πρέπει) , μαύρο ένδυμα που αφήνει καλυμμένο μόνο το πρόσωπο και προσδίδει στη γυναίκα βάδισμα πιγκουΐνου και όψη φαντάσματος στο pacman. Πουθενά μα πουθενά όμως δε βλέπεις γυναίκα με ακάλυπτο κεφάλι. Η θρησκευτική αστυνομία καραδοκεί. Το τσαντόρ είναι η σημαία του Ισλάμ έχει πει ο Αγιατολάχ και πολλές γυναίκες δε θέλουν να του χαλάσουν το χατήρι.

Μετά μια ώρα , άφιξη επιτέλους στο ξενοδοχείο. Η ρεσέψιονιστ δεν είναι ιδιαίτερα φιλική. Είναι όμως πολύ έντονα βαμμένη . Κοιτάζω τα κατακόκκινα μεγάλα νύχια της και νιώθω προδομένη που έπρεπε να ζήσω 8 μέρες χωρίς ίχνος καλλυντικού! Η ώρα κόντευε πια 8 κι έπρεπε οπωσδήποτε να κοιμηθώ ένα δίωρο, για να ανακτήσω δυνάμεις και να βγω βόλτα αργότερα στην Τεχεράνη. Μπαίνοντας στο δωμάτιο ήρθε το πρώτο σοκ. Παγωμένο, χωρίς θέρμανση, χωρίς ζεστό νερό, βρώμικο, με ένα ελαφρύ άθλιο πάπλωμα, χωρίς παντζούρια και με τουαλέτα που έζεχνε (εννοείται τούρκικη) . Φυσικά για πετσέτες και σαμπουάν ούτε λόγος. Ξαπλώνω όλο νεύρα και χώνω το κεφάλι μου κάτω από τα μαξιλάρια μπας και σκοτεινιάσει, και τυλίγομαι με ότι βρω. Θα καλοπεράσω στο Ιράν, σκέφτομαι.. Ξυπνάω δυο ώρες μετά, πρέπει να γυάλιζε το μάτι μου γιατί η αγενής ρεσέψιονιστ δέχτηκε αμέσως να με μεταφέρει σε πιο ζεστό δωμάτιο, το οποίο όμως βεβαίως δεν είχε ζεστό νερό. Αφού κάνω ένα πιο-παγωμένο-πεθαίνεις- μπάνιο βγαίνω να δω τι επιτέλους εστί Τεχεράνη.
 

jimp

Member
Μηνύματα
5.020
Likes
6.401
Καλά μπορείς να πας μόνη σου, γυναίκα πράμα που λένε και στο χωριό μου, στο Ιράν;
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Δε πήγα μόνη μου.
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.431
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Εξαιρετική αρχή αγαπητή μου! :D
 

karfitsa

Member
Μηνύματα
4.546
Likes
8.036
Παντα απολαμβανω τις ιστοριες σου :)....και μεσα απο την τοσο αμεση αφηγηση,ταξιδευω και γω μαζι σου και ανυπομονω για τη συνεχεια.

Υγ.(θα εχει συζητηθει)...αλλα μπορει να ταξιδεψει μια γυναικα μονη της στο Ιραν;
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Βεβαίως και μπορεί, πολύ άνετα αρκει να φοράει φυσικά μαντίλα. Στο επόμενο κεφάλαιο θα αναφερθώ για τη συμπεριφορά των ανδρών απέναντι στις γυναίκες.
Έχω γνωρίσει γυναίκες που πήγαν μόνες τους.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.716
Likes
11.314
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Μου είχαν λείψει οι ιστορίες σου! :)

Περιμένω τη συνέχεια, πρόκειται άλλωστε για προορισμό που με ψήνει ιδιαιτέρως! :)
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.445
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ

vasnorth

Member
Μηνύματα
594
Likes
1.814
Σίγουρα από το ξεκίνημα της αφήγησης φαίνεται εξαιρετικά συναρπαστική η ιστορία σου για έναν τέτοιο τόπο γεμάτο μυστήριο και θρύλους.
Επειδή αναφέρεις ότι πήγατε μόνοι, αν θέλεις πες μας πως κλείσατε ξενοδοχείο, μετακινήσεις, ξεναγήσεις και γενικά αν ήταν εύκολες οι διαδικασίες για ένα τέτοιο ταξείδι.
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Αν σου πω ότι χθες διάβαζα πληροφορίες για το Ιράν και αναρωτιόμουν πώς δεν έγραψες ακόμα ιστορία;;;;; Δεν έπαιζα τζοκερ καλύτερα;; Go on!!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
:clap::clap::clap:
To καλύτερο πασχαλινό δώρο.
Το περίμενα πώς και πώς και χαίρομαι που το έπραξες.
Με ενδιαφέρει η γυναικεία οπτική και τα συναισθήματά σου για την υπέροχη αυτή χώρα, και η γραφή σου με αποζημιώνει.

Συμφορουμίτες μη το διυλίζετε, πηγαίνετε. Το Ιράν είναι απλά μοναδικό!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
884.056
Μέλη
38.910
Νεότερο μέλος
giota789

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom