Ιράν ΙΡΑΝ : στη Γη των Αρίων

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.444
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ

Ξημέρωσε κι ο Σιιίτης Αλλάχ τη μέρα και πάμε γι’ άλλες πολιτείες. Πρωί πρωί και πτήση για Σιράζ. Στο αεροδρόμιο ο έλεγχος ξεχωριστός φυσικά άντρες – γυναίκες, αλλά κάτι παίρνει το μάτι μου, κάτι που δε μου φαίνεται φυσιολογικό. Δεν είχε ακόμα ξημερώσει και νόμιζα πως έκανα λάθος, το μάτι μου είχε στυλωθεί επικίνδυνα σε έναν άντρα ο οποίος, δε με γελούν τα μάτια μου φοράει μπουφάν που γράφει ΗΡΑΚΛΗΣ και έχει και το σύμβολο της ομαδάρας μου! Μάλλον η όψη μου ήταν κάπως γελοία, αφού ο άνθρωπος γύρισε και με ρώτησε αν θέλω κάτι. Το πρώτο που πρόλαβα να ρωτήσω είναι που βρήκε το μπουφάν! Και τότε, όλος χαρά, μου τα πε όλα : ότι είναι Ιρανός, συνοδεύει τη γυναίκα του στο αεροδρόμιο, μένει στην Τεχεράνη, μιλάει άπταιστα ελληνικά κι έχει ζήσει 10 χρόνια στη Θεσσαλονίκη ως μάνατζερ Ιρανών παικτών ποδοσφαίρου! Οι Ιρανοί φημίζονται για τη φιλοξενία τους και φυσικά ο άνθρωπος το πρώτο που έκανε ήταν να μου δώσει τον αριθμό του. Πολύ θα ήθελα να τον ξανασυναντούσα αλλά δυστυχώς ο χρόνος δε το επέτρεπε.

Το ευρύχωρο ολοκαίνουριο Α320 της Iran Air ήταν εκεί και μας υπόσχονταν ένα ευχάριστο ταξίδι. Οι αεροσυνοδοί , γλυκύτατες φορούσαν μια στολή σα τσαντόρ κι αυτή και μόλις με είδαν, τη μόνη δυτική, με γέμισαν με δώρα, στυλό και ραβασάκια με τα τηλέφωνα τους και δε σταμάτησαν να μου κάνουν ερωτήσεις από πού είμαι και αν μου αρέσει η χώρα τους!


Στην πτήση που διήρκεσε μιάμιση ώρα σέρβιραν πρωινό και τσάι αλλά ΟΧΙ ΚΑΦΕ !!! Οι εικόνες ήταν μαγικές, ειδικά η οροσειρά βόρεια της Τεχεράνης, έτσι κάθισα στο παράθυρο να απολαύσω τη θέα.

Δίπλα μου καθόταν ένα νεαρό παλικάρι που σπούδασε κι εργαζόταν κι αυτός στον Καναδά, τα αγγλικά του ήταν επίσης άπταιστα και το ντύσιμο του άκρως αμερικανικό! Οι Ιρανοί που όπως είπαμε φημίζονται για τη φιλοξενία τους, κάνουν τα πάντα για να στο αποδείξουν, έτσι όπως ήταν φυσικό το παλικάρι φιλοτιμήθηκε να με συνοδέψει στο ξενοδοχείο . Όταν φτάσαμε έκανα το λάθος να δώσω το χέρι μου για χειραψία στον πατέρα του που οδηγούσε, κι εκείνος το κοίταξε με απέχθεια για τρία δευτερόλεπτα και μετά επέλεξε να μου αγγίξει ελάχιστα το δείκτη και τον αντίχειρα, λες κι είχα μικρόβια. Στη διάρκεια των υπόλοιπων ημερών του ταξιδιού, ξεχάστηκα δυο – τρεις φορές ακόμη κι έδωσα το χέρι μου για χειραψία. Η αντιμετώπιση ήταν η ίδια κι ακόμη δεν έχω καταλάβει αν πρόκειται για απέχθεια ή για σεβασμό… Κατά τ’ άλλα πάντως αν είστε άντρας οι Ιρανοί όπως και οι Κυργίσιοι λατρεύουν τις χειραψίες. (Φίλη @@underwater )

Το ξενοδοχείο είναι μια ευχάριστη όμορφη έκπληξη, κι εκεί τα ξενοδοχεία έπαψαν να με απογοητεύουν. Το φαινόμενο αφορούσε μόνο την Τεχεράνη. Το κατάλυμα είναι παραδοσιακό, φυσικά κι αυτό με σιντριβάνι. Τα παπούτσια βγαίνουν πριν μπεις στο δωμάτιο – οντά και όλα είναι κουκλίστικα.



(Η είσοδος του ξενοδοχείου κι εγώ να δένω τα κορδόνια μου :)

Εδώ να πω ότι όλα τα ξενοδοχεία κλείστηκαν με ένα απλό e-mail για κράτηση. Πληροφορίες γι’ αυτά υπάρχουν μόνο στο Tripadvisor. Είναι από τις λίγες φορές που αυτό το σάιτ είναι απολύτως απαραίτητο. (Οι κάρτες ανάληψης που έχουμε στο Ιράν δε μπορούν να χρησιμοποιηθούν πουθενά) .
Δε χάνω χρόνο, ξεχύνομαι για περιήγηση. Το ξενοδοχείο είναι στο κέντρο, το Σιράζ είναι σχετικά απλωμένη πόλη και φημίζεται για τους ποιητές Χαφέζ και Σααντί (για τους οποίους τα έχει πει τόσο ωραία ο φίλτατος @@hydronetta ) και για το κρασί του. Το κρασί βέβαια αυτό δε ξέρω που μπορεί κανείς να το βρει! Δίπλα στο ξενοδοχείο βρίσκεται το μεγάλο τζαμί- μαυσωλείο των αδερφών Αχμάντ και Μουχαμάντ, γιων του Αλ- Καντίμ. Για να το επισκεφτείς πρέπει να περάσεις από τη σκεπαστή αγορά και να ρθεις αντιμέτωπη –αν είσαι γυναίκα- με τον ισλαμικό νόμο.

Πέρασα λοιπόν από ένα ξεχωριστό χώρο όπου πήγαιναν οι γυναίκες. Εκεί αφού με χούφτωσαν πατόκορφα με σκέπασαν ολόκληρη με ένα βρώμικο σεντόνι, έτσι ώστε να φαίνονται μόνο τα μάτια μου. Θεωρήθηκα κολάσιμη μόνο με τη μαντίλα .. Στη συνέχεια, άνοιξαν την τσάντα μου και μου πήραν τα αμαρτωλά τσιγάρα (!) και τη φωτογραφική μηχανή μου … Φυσικά έτσι τυλιγμένη σα μούμια και με την τσάντα μου κάτω από το σεντόνι η όποια μαγεία του μέρους είχε χαθεί. Στο μυαλό μου άκουγα τα κόκαλα της Σιμόν ντε Μπωβουάρ να τρίζουν και τα βαζα με τον εαυτό μου που υφίσταται τέτοιες γελοιοδείες για χάρη του ταξιδιωτικού μου μικροβίου. Φασκιωμένη έτσι λοιπόν περιφερόμουν στο χώρο και κάποια στιγμή αποφάσισα ότι έπρεπε να σκύψω να βγάλω τα παπούτσια μου για να επισκεφτώ τον ένα τάφο. Το εξωτερικό μπορεί να είναι επιβλητικό, το εσωτερικό όμως με άφησε άναυδη. Χαλάλι το φάσκιωμα. Κι αφού μου είχαν κατασχέσει την φωτογραφική , δεν ήθελα να φύγω χωρίς μια τόση δα παράνομη φωτογραφία. Ευτυχώς το κινητό το κρύψαμε καλά :)




Στην έξοδό μου ένα φάντασμα του πακμαν με περίμενε όλο αγωνία. Μάλλον έκανε μπαμ ότι είμαι η μόνη τουρίστρια και έσπευσε να με πάρει παράμερα να μου κάνει «κατήχηση» . Έκανα τα πάντα για να την αποφύγω αλλά επέμενε, επέμενε με έναν τρόπο που μόνο οι μουσουλμάνοι έχω δει να έχουν… Με ρώτησε σε ποια θρησκεία ανήκω, πόσο καλός είναι ο θεός μου (που να ξέρε) με ενημέρωσε ότι ο καλύτερος και πιο φιλεύσπλαχνος είναι βεβαίως ο Αλλάχ , με κέρασε χυμό και μπισκότα –νοστιμότατα, δεν αντιλέγω- και στο τέλος μου χάρισε βιβλία για τον Αλλάχ. Την ευχαρίστησα, μάζεψα τα σεντόνια μου κι έφυγα απηυδισμένη . Ένα από τα βιβλία ξεκινούσε με την έκφραση «πριν το Ισλάμ ο κόσμος ήταν βυθισμένος στο σκοτάδι και την αμαρτία» . Έκλεισα το βιβλίο αμέσως…. Ερχόταν και η ώρα του ραντεβού μου με μια από τις «επαφές » μου , στους Κήπους του Παραδείσου ..

 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.444
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Η low cost Pegasus είναι μια πολύ καλή περίπτωση για να ταξιδέψει κανείς στο Ιράν. Η ανταπόκριση από Κωνσταντινούπολη, δίνει την ευκαιρία να κάνεις μια 8ωρη βολτίτσα στην Ασιατική πλευρά της πόλης, να πιεις ένα τσάι και να απολαύσεις τη μοναδική πολίτικη κουζίνα. Η πτήση για Τεχεράνη είναι αργά το βράδυ, πράγμα που σημαίνει ότι φτάνεις ράκος , άυπνος και έχεις να αντιμετωπίσεις την διαδικασία της ιρανικής visa…. « Έχετε επαφές εδώ στο Ιράν ; » βεβαίως κι έχω, απαντώ όλο καμάρι και σκέφτομαι όλο χαρά ότι θα ξεμπερδέψω νωρίς. 4 το πρωί, με τη μαντίλα στο κεφάλι φορεμένη όπως όπως , το μπουφάν στα χέρια, τα τσιμπράγκαλα κι αυτά στα χέρια, 2 ζιβάγκο μες από τα ρούχα , μια ζακέτα που έφτανε τον αστράγαλο –γιατί είμαστε και καθώς πρέπει- και το διαβατήριο παραμάσχαλα , στήνομαι στην ουρά, μια ουρά αρκετά μεγάλη, μια ουρά που έμενε ακίνητη, όπου κανείς δεν ήξερε τι συμβαίνει, όπου κανείς δεν ερχόταν να μας ενημερώσει, όπου η ζέστη ήταν αφόρητη, καθίσματα δεν υπήρχαν κι είμασταν όλοι ξάγρυπνοι. Αφού πέρασε μία ώρα χωρίς καμιά απολύτως δράση μου ζήτησαν να πληρώσω το παράβολο των 50 ευρώ σε κάποιο διπλανό γκισέ και να γράψω τηλέφωνο και όνομα της επαφής μου στο Ιράν. Δυο ώρες μετά είχαν αρχίσει να με ζώνουν τα φίδια. Η ουρά μίκραινε, όλοι φεύγαν με τη βίζα στο διαβατήριο , κι εγώ ψόφια σαν κρεμάστρα να με λούζει κρύος ιδρώτας κάτω από την ανυπόφορη μαντίλα. Κάποια στιγμή ώ του θαύματος βγαίνει χαμογελαστός ένας υπάλληλος. Είχε γίνει αυτό που φοβόμουν, τηλεφώνησαν στην «επαφή μου» ξημερώματα και τους ρώτησαν αν περιμένουν επισκέψεις από Ελλάδα….

Πάντα όταν παίρνεις μια βίζα, όσο να’ναι νιώθεις κάποια ανακούφιση. Για μένα όμως τα καψώνια δε τελείωναν εκεί… Έπρεπε να περάσω από άλλα 3 γκισέ, όπου ο ένας υπάλληλος φώναζε τον άλλο να δουν στην περίπτωση μου αν θα μου δώσουν σφραγίδα γιατί δεν έμοιαζα με τη φωτογραφία του διαβατηρίου. Από τα χάχανα και τα ψουψουψου πάντως κατάλαβα πως άλλα πράγματα σχολίαζαν και για άλλο λόγο με καθυστερούσαν. Στο τέλος με βάλαν να βγάλω τα γυαλιά μου να βεβαιωθούν ότι είμαι εγώ. Καλώς ήρθα στη φαλλοκρατική δημοκρατία του Ιράν.

Ταξί για το κέντρο της Τεχεράνης, τιμές Ευρώπης. Η Τεχεράνη ξυπνάει και πίσω στο βάθος της διακρίνεται μια τεράστια χιονισμένη οροσειρά . Θερμοκρασίες χαμηλές, μήνας Νοέμβρης. Το πρώτο πράγμα που μου κανε εντύπωση είναι ότι οι άνθρωποι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων είναι ντυμένοι με δυτικού τύπου ρούχα. Όχι όπως στην Αίγυπτο ή το Μαρόκο λ.χ.. Στις γυναίκες βέβαια κυριαρχούν δυο τάσεις : η μαντίλα με καμπαρντίνα (εξώλης και προώλης) και το τσαντόρ (καθώς πρέπει) , μαύρο ένδυμα που αφήνει καλυμμένο μόνο το πρόσωπο και προσδίδει στη γυναίκα βάδισμα πιγκουΐνου και όψη φαντάσματος στο pacman. Πουθενά μα πουθενά όμως δε βλέπεις γυναίκα με ακάλυπτο κεφάλι. Η θρησκευτική αστυνομία καραδοκεί. Το τσαντόρ είναι η σημαία του Ισλάμ έχει πει ο Αγιατολάχ και πολλές γυναίκες δε θέλουν να του χαλάσουν το χατήρι.

Μετά μια ώρα , άφιξη επιτέλους στο ξενοδοχείο. Η ρεσέψιονιστ δεν είναι ιδιαίτερα φιλική. Είναι όμως πολύ έντονα βαμμένη . Κοιτάζω τα κατακόκκινα μεγάλα νύχια της και νιώθω προδομένη που έπρεπε να ζήσω 8 μέρες χωρίς ίχνος καλλυντικού! Η ώρα κόντευε πια 8 κι έπρεπε οπωσδήποτε να κοιμηθώ ένα δίωρο, για να ανακτήσω δυνάμεις και να βγω βόλτα αργότερα στην Τεχεράνη. Μπαίνοντας στο δωμάτιο ήρθε το πρώτο σοκ. Παγωμένο, χωρίς θέρμανση, χωρίς ζεστό νερό, βρώμικο, με ένα ελαφρύ άθλιο πάπλωμα, χωρίς παντζούρια και με τουαλέτα που έζεχνε (εννοείται τούρκικη) . Φυσικά για πετσέτες και σαμπουάν ούτε λόγος. Ξαπλώνω όλο νεύρα και χώνω το κεφάλι μου κάτω από τα μαξιλάρια μπας και σκοτεινιάσει, και τυλίγομαι με ότι βρω. Θα καλοπεράσω στο Ιράν, σκέφτομαι.. Ξυπνάω δυο ώρες μετά, πρέπει να γυάλιζε το μάτι μου γιατί η αγενής ρεσέψιονιστ δέχτηκε αμέσως να με μεταφέρει σε πιο ζεστό δωμάτιο, το οποίο όμως βεβαίως δεν είχε ζεστό νερό. Αφού κάνω ένα πιο-παγωμένο-πεθαίνεις- μπάνιο βγαίνω να δω τι επιτέλους εστί Τεχεράνη.
 

jimp

Member
Μηνύματα
5.020
Likes
6.401
Καλά μπορείς να πας μόνη σου, γυναίκα πράμα που λένε και στο χωριό μου, στο Ιράν;
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.444
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Δε πήγα μόνη μου.
 

Kanel28

Moderator
Μηνύματα
1.431
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
Εδιμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Εξαιρετική αρχή αγαπητή μου! :D
 

karfitsa

Member
Μηνύματα
4.546
Likes
8.036
Παντα απολαμβανω τις ιστοριες σου :)....και μεσα απο την τοσο αμεση αφηγηση,ταξιδευω και γω μαζι σου και ανυπομονω για τη συνεχεια.

Υγ.(θα εχει συζητηθει)...αλλα μπορει να ταξιδεψει μια γυναικα μονη της στο Ιραν;
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.444
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Βεβαίως και μπορεί, πολύ άνετα αρκει να φοράει φυσικά μαντίλα. Στο επόμενο κεφάλαιο θα αναφερθώ για τη συμπεριφορά των ανδρών απέναντι στις γυναίκες.
Έχω γνωρίσει γυναίκες που πήγαν μόνες τους.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.714
Likes
11.276
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Μου είχαν λείψει οι ιστορίες σου! :)

Περιμένω τη συνέχεια, πρόκειται άλλωστε για προορισμό που με ψήνει ιδιαιτέρως! :)
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.883
Likes
14.444
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ

vasnorth

Member
Μηνύματα
594
Likes
1.814
Σίγουρα από το ξεκίνημα της αφήγησης φαίνεται εξαιρετικά συναρπαστική η ιστορία σου για έναν τέτοιο τόπο γεμάτο μυστήριο και θρύλους.
Επειδή αναφέρεις ότι πήγατε μόνοι, αν θέλεις πες μας πως κλείσατε ξενοδοχείο, μετακινήσεις, ξεναγήσεις και γενικά αν ήταν εύκολες οι διαδικασίες για ένα τέτοιο ταξείδι.
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
2.429
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
Αν σου πω ότι χθες διάβαζα πληροφορίες για το Ιράν και αναρωτιόμουν πώς δεν έγραψες ακόμα ιστορία;;;;; Δεν έπαιζα τζοκερ καλύτερα;; Go on!!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
:clap::clap::clap:
To καλύτερο πασχαλινό δώρο.
Το περίμενα πώς και πώς και χαίρομαι που το έπραξες.
Με ενδιαφέρει η γυναικεία οπτική και τα συναισθήματά σου για την υπέροχη αυτή χώρα, και η γραφή σου με αποζημιώνει.

Συμφορουμίτες μη το διυλίζετε, πηγαίνετε. Το Ιράν είναι απλά μοναδικό!
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
884.012
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom