Italitsa
Member
- Μηνύματα
- 839
- Likes
- 919
- Επόμενο Ταξίδι
- Γύρος Αυστρίας
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού
Σπήλαιο Niaux
Ή αλλιώς η πρώτη επαφή με τον «γαλλικό σωβινισμό»…
Και η ερώτηση μου είναι η εξής : Υπάρχει ένα σπήλαιο με προϊστορικές ζωγραφιές κτλ, προστατευόμενο μνημείο της Unesco, οπότε αυτόματα γνωστό όχι μόνο στους Γάλλους και μου έχεις μόνο έναν ξεναγό ο οποίος μιλάει μόνο γαλλικά;; Θα μου πεις, δεν ήξερες, δεν ρώταγες;; Και βέβαια ρώτησα και βέβαια ήξερα ότι ειδικά την εποχή που πήγαμε εμείς δεν έπαιζε ξενάγηση στα αγγλικά, ήμουν προετοιμασμένη γι’αυτό… Αλλά δεν ήμουν προετοιμασμένη για την τέρμα προκλητική συμπεριφορά του ξεναγού… Γιατί και η κοπελίτσα στο μαγαζί με τις σοκολάτες στην Carcassonne δε μιλούσε γρι αγγλικά, όμως φαινόταν ότι ήθελε να βοηθήσει, ήταν χαμογελαστή και πραγματικά έκανε προσπάθεια… Ο φίλος μας εδώ όμως, εκτός του ότι δεν προσπάθησε ούτε μισή φορά να μας εξηγήσει κάτι (όπως μπορούσε, με τα χέρια, με τα πόδια, δε με πολυενδιαφέρει με ποιο τρόπο), έκανε αστειάκια εις βάρος των Ελλήνων που ήρθαν και δε μιλούν γαλλικά, τα οποία σαφώς και ήμασταν σε θέση να καταλάβουμε, άσχετα αν δεν μπορούσαμε να του απαντήσουμε κατάλληλα… Ή μάλλον μπορούσαμε αλλά θα ρίχναμε πολύ το επίπεδο!!
Το αποκορύφωμα όλων ήταν αφού τέλειωσε η «ξενάγηση», η ατάκα του «Καλά, στην Ελλάδα δε μαθαίνετε γαλλικά;;» Μου ‘ρθε να τον βουτήξω!! Πραγματικά όμως… Πωπω τα θυμάμαι και συγχύζομαι πάλι… 

Ας πούμε όμως δυο λόγια για το σπήλαιο μπας και ηρεμήσω… Λοιπόν, το σπήλαιο Niaux ανακαλύφθηκε επισήμως τον 20ο αιώνα, αν και μέσα στο σπήλαιο υπάρχουν ημερομηνίες από τον 17ο αιώνα, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιοι το είχαν ανακαλύψει από πιο νωρίς... Από τα 17 του χιλιόμετρα, το κοινό μπορεί να επισκεφθεί μόλις το ένα, με το αποκορύφωμα της ξενάγησης να βρίσκεται εκεί στο τέλος του χιλιομέτρου, στο «Μεγάλο σαλόνι»… Οι τοιχογραφίες χρονολογούνται έως και 15.000 χρόνια πριν και αναπαριστούν κυρίως ζώα… Το σπήλαιο δε θεωρήθηκε ποτέ τόπος διαμονής κάποιων φύλων αλλά «πέρασμα» και εικάζεται πως οι ζωγραφιές αυτές χρησίμευαν για να δείχνουν στους περαστικούς κυνηγούς τα θηράματα της περιοχής… Στο σπήλαιο τώρα συναντούμε τοιχογραφίες από Πυγμαίους αλλά και από άλλους του γένους homo, για να καταλήξουμε σε αυτές των homo sapiens sapiens… Τα χρώματα που χρησιμοποιούσαν ήταν μαύρο, μπλε και κόκκινο που προέρχονταν από μέταλλα της περιοχής, ενώ οι ζωγραφιές στο «Μεγάλο Σαλόνι» αποδίδονται σε 3 διαφορετικές χρονικές περιόδους… Παρατηρούμε πως αρχικά το στοιχείο στο οποίο έδιναν σημασία (άρα και ζωγράφιζαν) ήταν το σχήμα των ζώων, στη δεύτερη φάση λεπτομέρειες όπως το δέρμα αλλά και η δύναμη την οποία απέδιδαν με γραμμές και στην τρίτη πλέον φάση βλέπουμε ακριβείς αναπαραστάσεις των ζώων… Σαν εμπειρία είναι μοναδική όπως και να έχει, γι’ αυτό και εις γνώσιν μας είχαμε κλείσει το tour και ας ήταν στα γαλλικά, αλλά ο φιλαράκος μας το χάλασε με τη συμπεριφορά του… Δεν πειράζει, του εύχομαι αν έρθει στην Ελλάδα να του γίνει ξενάγηση στην Ακρόπολη στα αρχαία ελληνικά…
Ή αλλιώς η πρώτη επαφή με τον «γαλλικό σωβινισμό»…

Ας πούμε όμως δυο λόγια για το σπήλαιο μπας και ηρεμήσω… Λοιπόν, το σπήλαιο Niaux ανακαλύφθηκε επισήμως τον 20ο αιώνα, αν και μέσα στο σπήλαιο υπάρχουν ημερομηνίες από τον 17ο αιώνα, πράγμα που σημαίνει ότι κάποιοι το είχαν ανακαλύψει από πιο νωρίς... Από τα 17 του χιλιόμετρα, το κοινό μπορεί να επισκεφθεί μόλις το ένα, με το αποκορύφωμα της ξενάγησης να βρίσκεται εκεί στο τέλος του χιλιομέτρου, στο «Μεγάλο σαλόνι»… Οι τοιχογραφίες χρονολογούνται έως και 15.000 χρόνια πριν και αναπαριστούν κυρίως ζώα… Το σπήλαιο δε θεωρήθηκε ποτέ τόπος διαμονής κάποιων φύλων αλλά «πέρασμα» και εικάζεται πως οι ζωγραφιές αυτές χρησίμευαν για να δείχνουν στους περαστικούς κυνηγούς τα θηράματα της περιοχής… Στο σπήλαιο τώρα συναντούμε τοιχογραφίες από Πυγμαίους αλλά και από άλλους του γένους homo, για να καταλήξουμε σε αυτές των homo sapiens sapiens… Τα χρώματα που χρησιμοποιούσαν ήταν μαύρο, μπλε και κόκκινο που προέρχονταν από μέταλλα της περιοχής, ενώ οι ζωγραφιές στο «Μεγάλο Σαλόνι» αποδίδονται σε 3 διαφορετικές χρονικές περιόδους… Παρατηρούμε πως αρχικά το στοιχείο στο οποίο έδιναν σημασία (άρα και ζωγράφιζαν) ήταν το σχήμα των ζώων, στη δεύτερη φάση λεπτομέρειες όπως το δέρμα αλλά και η δύναμη την οποία απέδιδαν με γραμμές και στην τρίτη πλέον φάση βλέπουμε ακριβείς αναπαραστάσεις των ζώων… Σαν εμπειρία είναι μοναδική όπως και να έχει, γι’ αυτό και εις γνώσιν μας είχαμε κλείσει το tour και ας ήταν στα γαλλικά, αλλά ο φιλαράκος μας το χάλασε με τη συμπεριφορά του… Δεν πειράζει, του εύχομαι αν έρθει στην Ελλάδα να του γίνει ξενάγηση στην Ακρόπολη στα αρχαία ελληνικά…
Attachments
-
154,5 KB Προβολές: 59