gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Κεφάλαιο 7
Αμβέρσα
Η Αμβέρσα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Βελγίου και το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη μετά το Αμβούργο και το Ρότερνταμ. Ο πληθυσμός της πόλης ανέρχεται σε 500.000 περίπου κατοίκους, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή. Είναι η μεγαλύτερη πόλη στο ταξίδι μου αυτό. Έχει έντονη νυχτερινή ζωή και είναι σε απόλυτη αντίθεση με το ήσυχο χωριό στο οποίο διανυκτέρευσα το προηγούμενο βράδυ. Η ομορφιά των αντιθέσεων.
Ήταν σούρουπο της 30 ης Δεκεμβρίου του 2014, όταν έμπαινα στην Αμβέρσα.
Προηγουμένως είχα περάσει λίγο από το Λουξεμβούργο (πέμπτη χώρα στο ταξίδι αυτό).
Το ξενοδοχείο το οποίο είχα επιλέξει στην Αμβέρσα ήταν το Hilton Antwerp Old Town, σε ένα εμβληματικό κτήριο, από τα σύμβολα της Αμβέρσας. Η θέση του ήταν στην κεντρική πλατεία Groenplaats 32. Είναι από τα ελάχιστα Hilton, τα οποία βρίσκονται σε κέντρο παλιάς πόλης. Τα δωμάτια ήταν κατ' ουσία διαμερίσματα, με κρεβατοκάμαρα, τουαλέτα, γραφείο κλπ
Δεν περίμενα αυτή τη χλιδή την οποίαν άλλωστε δεν μπορούσα να απολαύσω λόγω έλλειψης χρόνου.
Βγαίνω έξω από το ξενοδοχείο. Η ατμόσφαιρα ήταν γιορτινή.
Αφήνω την πλατεία Groenplaats και προχωράω προς τον καθεδρικό ναό, ο οποίος είναι πολύ κοντά στη Groenplaats.
Ο καθεδρικός ναός της Αμβέρσας, είναι ο μεγαλύτερος καθεδρικός ναός του Βελγίου.
Βρίσκεται στο κέντρο της πόλης σε μια έκταση δέκα (10) στρεμμάτων. Δύο περίπου αιώνες διήρκεσε η κατασκευή του, η οποία ξεκίνησε το έτος 1352 και ολοκληρώθηκε το έτος 1521. Το υπέροχο βαθμιδωτό καμπαναριό ύψους 123 περίπου μέτρων δεσπόζει στη μεσαιωνική πόλη και είναι σημείο αναφοράς της Αμβέρσας. Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες ο καθεδρικός ναός της Παναγίας είναι ένα πανέμορφο οικοδόμημα.
Επίσης πολύ κοντά στον καθεδρικό ναό της Παναγίας είναι η πλατεία Γκρότε Μαρκτ, η κεντρικότερη πλατεία της Αμβέρσας. Προχωράω προς τα εκεί, αφού περνάω και από ένα συντριβάνι σοκολάτας!
Στο κέντρο της Γκρότε Μαρκτ δεσπόζει η κρήνη του Βράβου. Είναι το σύμβολο της Αμβέρσας. Το άγαλμα παριστάνει τον Σίλβιο Βράβο. Οι παραδόσεις λένε ότι ο Σίλβιος Βράβος ήταν ατρόμητος στρατιώτης και ανηψιός του Ιούλιου Καίσαρα. Το άγαλμα παριστάνει τον Σίλβιο Βράβο να ρίχνει στον ποταμό Σκάλδη το χέρι του μυθικού γίγαντα Αντίγονου.
Ο ποταμός Σκάλδης είναι το ποτάμι της Αμβέρσας το οποίο πρόκειται να το επισκεφθώ σε λίγο. Όμως τώρα παραμένω στη Γκρότε Μαρκτ. Η θερμοκρασία εδώ στο Βέλγιο είναι σαφέστατα αρκετά ανεβασμένη σε σχέση με τις θερμοκρασίες τις οποίες είχα αντιμετωπίσει τις προηγούμενες ημέρες σε Χαϊδελβέργη, Στρασβούργο, Colmar, Eguisheim κλπ. Στη μία πλευρά της πλατείας της Γκρότε Μαρκτ δεσπόζει το Δημαρχείο (Στάντχαους) το οποίο αντικατοπτρίζει τη χρυσή εποχή του εμπορίου στην Αμβέρσα. Το Δημαρχείο χτίστηκε κατά το έτος 1565. Δημιουργός του ήταν ο κορυφαίος αρχιτέκτονας και γλύπτης Κορνέλιους Φλόρις. Το κτήριο διαθέτει περίτεχνα αετώματα. Κάθισα αρκετή ώρα θαυμάζοντας το κτήριο και θεώρησα ότι ο εορταστικός φωτισμός το αδικεί.
Παρατήρησα και τα λοιπά υπέροχα κτήρια και σε άλλα σημεία της πλατείας.
Στη συνέχεια άρχισα να κατηφορίζω προς το ποτάμι.
Σήμα κατατεθέν στην κεντρική παραποτάμια περιοχή είναι το υπέροχο κτήριο του κάστρου το οποίο στεγάζει και το εθνικό μουσείο ναυτιλίας. Το κάστρο άρχιζε να χτίζεται από τον 10ο αιώνα. Οι προσθήκες συνεχίστηκαν έως και τον 16ο αιώνα. Κατά τον μεσαίωνα χρησιμοποιήθηκε – ως τι άλλο; - ως φυλακή.
Ο παραποτάμιος χώρος δίπλα στο κάστρο χρησιμοποιείται και για τη χριστουγεννιάτικη αγορά της πόλης, όπου δοκίμασα τα εθνικά φαγητά του Βελγίου, δηλαδή μύδια και πατάτες με μαγιονέζα.
Διέρχομαι μέσα από το κάστρο και συνεχίζω στον υπερυψωμένο παραποτάμιο δρόμο.
Όπως προχωράω βλέπω και ένα ποταμόπλοιο να πλέει ήσυχα στον ποταμό Σκάλδη με κατεύθυνση προς τη βόρεια θάλασσα.
Παρατηρώντας δεξιά μου προς την πόλη διακρίνω το περίτεχνο βαθμιδωτό καμπαναριό του καθεδρικού ναού της Αμβέρσας να δεσπόζει, αλλά και σύγχρονα πρωτοποριακά κτήρια με πρόσωπο στον παραποτάμιο δρόμο.
Το είδα και αυτό. Στην έδρα της μοναστηριακής μπύρας ανταγωνισμό από την Pilsner Urquell.
Έφθασα στο τέλος του υψωμένου παραποτάμιου δρόμου και πέρασα απέναντι, προς την πόλη.
Πέρασα από την πλατεία και την εκκλησία του Αγίου Παύλου
και άρχισα να επιστρέφω προς το κέντρο και συγκεκριμένα προς τη Γκρότε Μαρκτ.
Στην περιπλάνησή μου πέρασα και από το Φλέισχαους, το οποίο επί τρεις αιώνες ήταν η έδρα της συντεχνίας των κρεοπωλών. Το κτήριο αποτελούμενο από τούβλο και πέτρα (ευτυχώς στο Βέλγιο δεν έχουν σεισμούς, γιατί αν είχαν τη σεισμικότητα της Ελλάδας ούτε πέτρα θα είχε μείνει, ούτε τούβλο) είναι ένα από τα εμβληματικά κτήρια της Αμβέρσας. Το Φλέισχαους ολοκληρώθηκε το έτος 1504 και δημιουργός του ήταν ο Χέρμαν ντε Βάγκερμακερ. Ήταν δύσκολο να φωτογραφηθεί το σύνολο του κτηρίου, οι πύργοι του με τα ακροπύργια και τις εναλλαγές πέτρας και τούβλου, χωρίς υπερευρυγώνιο φακό.
Το κτήριο αυτό αποδεικνύει την ισχύ της συντεχνίας των κρεοπωλών, οι οποίοι είχαν το μονοπώλιο στην περιοχή έως τον 18ο αιώνα και συγκεκριμένα έως τη γαλλική επανάσταση. Συνεχίζω την περιπλάνηση.
Κάποια στιγμή έπρεπε να βρω ένα ρεστοράν για φαγητό. Υπέροχο και χειροποίητο το πρωινό στο Eguisheim, αξιοπρεπές το ελάχιστο street food στη χριστουγεννιάτικη αγορά στο ποτάμι, όμως ύστερα από ένα μεγάλο ταξίδι έπρεπε να αποφασίσω και που θα φάω κανονικά. Έπρεπε να αναδιοργανωθώ. Ήμουν από το πρωί στους δρόμους. Το πρωί ξύπνησα τουλάχιστον εξακόσια χιλιόμετρα μακριά από την Αμβέρσα, όπου και βρίσκομαι τώρα. Και ενώ περπατούσα και σκεφτόμουν αυτά, ως από μηχανής θεός παρουσιάζεται μπροστά στα μάτια μου ένα μπαράκι. Επί τέλους θα πιω την πρώτη μου μοναστηριακή μπύρα μετά τη νέα μου επιστροφή στο Βέλγιο, ύστερα από πέντε ημέρες απουσίας. Θα πιω τη μπύρα μου και θα αναδιοργανωθώ. Θα αποφασίσω που θα φάω και που θα κυλίσει το υπόλοιπο της νύχτας.
Στην αρχή το μπαράκι δεν είχε κόσμο, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες. Αλλά ύστερα από λίγο και πριν προφθάσω να πιω τη δεύτερη μπύρα το μπαράκι άρχισε να γεμίζει από ντόπιους. Η Αμβέρσα δεν είχε ιδιαίτερο τουρισμό. Το μπαράκι είχε πολύ ωραία μουσική. Γνωριστήκαμε με τον d.j. Είχε περάσει πολλά καλοκαίρια στην Ελλάδα. Χάρηκε πολύ. Είπε ότι το μπαρ δεν κλείνει πριν από τις 04.00 πμ. Αισθάνθηκα ασφαλής. Τη νύχτα θα είχα κάποιο αποκούμπι και μάλιστα σε γνώριμο περιβάλλον.
Δυστυχώς κάποια στιγμή έπρεπε να φύγω από αυτό το φιλόξενο περιβάλλον. Αποχαιρέτησα τα παιδιά στο μπαρ, συμφωνήσαμε ότι θα βρεθούμε αργότερα και προχώρησα προς τη Γκρότε Μαρκτ. Όσο ήμουν στο μπαράκι, είχα αποφασίσει και το ρεστοράν το οποίο θα με έτρεφε τη σημερινή ημέρα (μάλλον νύχτα).
Το ρεστοράν το οποίο είχα επιλέξει ήταν το De 7 schaken επί της οδού Braderijstraat 24 πλησίον της Γκρότε Μαρκτ. Στην αρχή ήταν γεμάτο. Όταν έφευγα είχε σχεδόν αδειάσει.
Ένα από καλύτερα στοιχεία του καταστήματος αυτού ήταν και η θέα προς τον καθεδρικό ναό και τη Γκρότε Μαρκτ.
Βγαίνω από το μαγαζί και αρχίζω το περπάτημα στο κέντρο της Αμβέρσας για να δω την πόλη και παράλληλα να χωνέψω.
Η Αμβέρσα είναι υπέροχη. Το φεγγάρι σχεδόν ολόγιομο ξεπροβάλει από τα σύννεφα στον ουρανό της Αμβέρσας.
Συνεχίζω την περιπλάνηση. Σκέφτομαι ότι πρέπει να επιστρέψω κάποια στιγμή στο ξενοδοχείο μου και να απολαύσω τη χλιδή του Hilton.
Μέχρι που έφθασα σε ένα μπαρ. Απέναντι από τον καθεδρικό. Να εξομολογηθώ. Χριστιανός δεν είμαι, όμως στο μπαρ αυτό πίστευες ότι σε κερνούν οι άγιοι. Η ατμόσφαιρα στο μπαρ ήταν απίστευτη. Υπήρχαν όλες οι μοναστηριακές μπύρες του Βελγίου. Μαζί με τις μπύρες και οι υποτιθέμενοι άγιοι.
Τριάντα Δεκεμβρίου – μέρα γιορτής. Η ώρα είχε περάσει και ήταν ήδη τριάντα μία Δεκεμβρίου. Η παραμονή της νέας χρονιάς. Πάντα τη γιορτάζουμε!
Μετά από κάποια κατανάλωση μπύρας επικεντρώθηκα σε δύο συγκεκριμένες μπύρες την Trappistes Rochefort με έντεκα (11) βαθμούς αλκοόλ και όταν τελείωσε αυτή (ναι μου συνέβη και στο Βέλγιο – τελείωσαν τα καύσιμα, οι άγιοι δεν είχαν προνοήσει) επικεντρώθηκα στην αγαπημένη μου Chimay Bleue (Blue) με εννέα βαθμούς. Ευτυχώς τη Chimay Blue τη βρίσκω και στην Ελλάδα. Πάω προς το ψυγείο και ανοίγω μια ευλογημένη μοναστηριακή μπύρα Chimay Blue. Αισθάνομαι καλύτερα και συνεχίζω το γράψιμο.
Το μπαρ άρχισε να αδειάζει, η ώρα πλησίαζε 03.00 πμ.
Βγήκα έξω από το μπαρ των αγίων (συνέχισα την περιπλάνησή μου στο απογευματινό μπαρ και στη συνέχεια σε ένα μπλουζ – μπαρ το τελευταίο της νύχτας.
Επέστρεψα στο ξενοδοχείο μου (πρωινή ώρα) και αφέθηκα στη χλιδή του Hilton για ξεκούραση.
Το πρωί ξύπνησα δικαιολογημένα αργά και ξεκίνησα την περιπλάνησή μου στην πόλη. Η Αμβέρσα με είχε μαγέψει και όχι μόνο για τη νυχτερινή ζωή.
Περιπλανήθηκα αρκετά. Πέρασα από τον καθεδρικό ναό, και τη Γκρότε Μαρκτ.
Προχώρησα προς το ποτάμι όμως συνεχώς το βλέμμα μου γύριζε προς τον καθεδρικό ναό.
Το εκκλησιαστικό όργανο ακουγόταν σχεδόν έως το ποτάμι.
Έφθασα στο ποτάμι και στο κάστρο. Το πρωινό, στη χριστουγεννιάτικη αγορά είχε λιγότερο κόσμο από το χθεσινό βράδυ.
Συνεχίζω την περιπλάνησή μου στο κέντρο της πόλης. Και εδώ συναντώ Απόλλωνα, όχι βέβαια την αγαπημένη μου ομάδα.
Κάποια στιγμή επιστρέφω στη Γκρότε Μαρκτ, όπου σε ένα μαγαζί της πλατείας απολαμβάνω τη θέα στην πλατεία και προς το Δημαρχείο με τη συνοδεία της μπύρας Leffe και μιας κατσαρόλας μυδιών (και τηγανητής πατάτας με μαγιονέζα προφανώς).
Πιστεύω ότι η Αμβέρσα είναι υπέροχη. Πιστεύω ότι ήταν από τις ομορφότερες πόλεις αυτού του ταξιδιού. Πιθανώς επειδή για τη Μπριζ, τη Χαϊδελβέργη, το Κολμάρ, περίμενα την αστική ομορφιά των πόλεων αυτών.
Για την Αμβέρσα, οφείλω να το ομολογήσω ότι δεν την περίμενα ότι θα είναι τόσο όμορφη. Ίσως δεν το περίμενα και για το Στρασβούργο, το οποίο με εξέπληξε ευχάριστα. Η Αμβέρσα είναι μία πόλη, όχι τουριστική, η οποία σε επαναφέρει στην πραγματικότητα. Η Αμβέρσα είναι πραγματική πόλη.
Η Αμβέρσα είχε και έντονη νυχτερινή ζωή. Αυτό μου άρεσε πάρα πολύ. Σκέφτηκα το μπαρ των αγίων. Ήθελα να μείνω στην Αμβέρσα. Η Αμβέρσα (ή μάλλον ο χρόνος στην Αμβέρσα) δεν ήθελα να τελειώσει ποτέ! Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος, όπως έχω εξηγήσει από την αρχή του ταξιδιού. Πρέπει να φύγω. Όμως η Αμβέρσα μου αρέσει πολύ. Όπως έχω γράψει και προηγούμενα αυτό το ταξίδι δεν ήταν για άραγμα. Δυστυχώς πρέπει να φύγω. Φεύγω από την Αμβέρσα, όμως υπόσχομαι στον εαυτό μου ότι θα επιστρέψω στην πόλη αυτή πολύ σύντομα. Την Αμβέρσα την αγάπησα πολύ.
Φεύγω από το ρεστοράν προς το parking του Hilton. Μπαίνω στο αυτοκίνητο και βγαίνω από την πόλη.
Το τελευταίο ηλιοβασίλεμα του 2014 το βλέπω στο δρόμο για τη Λιλ. Έμπαινα στη Γαλλία όταν παρατηρούσα το τελευταίο ηλιοβασίλεμα του έτους 2014. Ύστερα από 24 ώρες είμαι πάλι στη Γαλλία.
Πάω σε μία πόλη για την οποία δεν έχω ακούσει και τα καλύτερα. Έχουν όμως δίκιο αυτοί οι οποίοι δεν έχουν ταξιδέψει και απορρίπτουν μια πόλη; Δεν το πιστεύω. Άλλωστε η Λιλ είναι στα σύνορα με το Βέλγιο και διαθέτει εξαιρετικές μοναστηριακές μπύρες.
Ας αφήσουμε τις μιζέριες .
Λιλ έρχομαι!
Αμβέρσα
Η Αμβέρσα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Βελγίου και το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη μετά το Αμβούργο και το Ρότερνταμ. Ο πληθυσμός της πόλης ανέρχεται σε 500.000 περίπου κατοίκους, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή. Είναι η μεγαλύτερη πόλη στο ταξίδι μου αυτό. Έχει έντονη νυχτερινή ζωή και είναι σε απόλυτη αντίθεση με το ήσυχο χωριό στο οποίο διανυκτέρευσα το προηγούμενο βράδυ. Η ομορφιά των αντιθέσεων.
Ήταν σούρουπο της 30 ης Δεκεμβρίου του 2014, όταν έμπαινα στην Αμβέρσα.
Προηγουμένως είχα περάσει λίγο από το Λουξεμβούργο (πέμπτη χώρα στο ταξίδι αυτό).
Το ξενοδοχείο το οποίο είχα επιλέξει στην Αμβέρσα ήταν το Hilton Antwerp Old Town, σε ένα εμβληματικό κτήριο, από τα σύμβολα της Αμβέρσας. Η θέση του ήταν στην κεντρική πλατεία Groenplaats 32. Είναι από τα ελάχιστα Hilton, τα οποία βρίσκονται σε κέντρο παλιάς πόλης. Τα δωμάτια ήταν κατ' ουσία διαμερίσματα, με κρεβατοκάμαρα, τουαλέτα, γραφείο κλπ
Δεν περίμενα αυτή τη χλιδή την οποίαν άλλωστε δεν μπορούσα να απολαύσω λόγω έλλειψης χρόνου.
Βγαίνω έξω από το ξενοδοχείο. Η ατμόσφαιρα ήταν γιορτινή.
Αφήνω την πλατεία Groenplaats και προχωράω προς τον καθεδρικό ναό, ο οποίος είναι πολύ κοντά στη Groenplaats.
Ο καθεδρικός ναός της Αμβέρσας, είναι ο μεγαλύτερος καθεδρικός ναός του Βελγίου.
Βρίσκεται στο κέντρο της πόλης σε μια έκταση δέκα (10) στρεμμάτων. Δύο περίπου αιώνες διήρκεσε η κατασκευή του, η οποία ξεκίνησε το έτος 1352 και ολοκληρώθηκε το έτος 1521. Το υπέροχο βαθμιδωτό καμπαναριό ύψους 123 περίπου μέτρων δεσπόζει στη μεσαιωνική πόλη και είναι σημείο αναφοράς της Αμβέρσας. Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες ο καθεδρικός ναός της Παναγίας είναι ένα πανέμορφο οικοδόμημα.
Επίσης πολύ κοντά στον καθεδρικό ναό της Παναγίας είναι η πλατεία Γκρότε Μαρκτ, η κεντρικότερη πλατεία της Αμβέρσας. Προχωράω προς τα εκεί, αφού περνάω και από ένα συντριβάνι σοκολάτας!
Στο κέντρο της Γκρότε Μαρκτ δεσπόζει η κρήνη του Βράβου. Είναι το σύμβολο της Αμβέρσας. Το άγαλμα παριστάνει τον Σίλβιο Βράβο. Οι παραδόσεις λένε ότι ο Σίλβιος Βράβος ήταν ατρόμητος στρατιώτης και ανηψιός του Ιούλιου Καίσαρα. Το άγαλμα παριστάνει τον Σίλβιο Βράβο να ρίχνει στον ποταμό Σκάλδη το χέρι του μυθικού γίγαντα Αντίγονου.
Ο ποταμός Σκάλδης είναι το ποτάμι της Αμβέρσας το οποίο πρόκειται να το επισκεφθώ σε λίγο. Όμως τώρα παραμένω στη Γκρότε Μαρκτ. Η θερμοκρασία εδώ στο Βέλγιο είναι σαφέστατα αρκετά ανεβασμένη σε σχέση με τις θερμοκρασίες τις οποίες είχα αντιμετωπίσει τις προηγούμενες ημέρες σε Χαϊδελβέργη, Στρασβούργο, Colmar, Eguisheim κλπ. Στη μία πλευρά της πλατείας της Γκρότε Μαρκτ δεσπόζει το Δημαρχείο (Στάντχαους) το οποίο αντικατοπτρίζει τη χρυσή εποχή του εμπορίου στην Αμβέρσα. Το Δημαρχείο χτίστηκε κατά το έτος 1565. Δημιουργός του ήταν ο κορυφαίος αρχιτέκτονας και γλύπτης Κορνέλιους Φλόρις. Το κτήριο διαθέτει περίτεχνα αετώματα. Κάθισα αρκετή ώρα θαυμάζοντας το κτήριο και θεώρησα ότι ο εορταστικός φωτισμός το αδικεί.
Παρατήρησα και τα λοιπά υπέροχα κτήρια και σε άλλα σημεία της πλατείας.
Στη συνέχεια άρχισα να κατηφορίζω προς το ποτάμι.
Σήμα κατατεθέν στην κεντρική παραποτάμια περιοχή είναι το υπέροχο κτήριο του κάστρου το οποίο στεγάζει και το εθνικό μουσείο ναυτιλίας. Το κάστρο άρχιζε να χτίζεται από τον 10ο αιώνα. Οι προσθήκες συνεχίστηκαν έως και τον 16ο αιώνα. Κατά τον μεσαίωνα χρησιμοποιήθηκε – ως τι άλλο; - ως φυλακή.
Ο παραποτάμιος χώρος δίπλα στο κάστρο χρησιμοποιείται και για τη χριστουγεννιάτικη αγορά της πόλης, όπου δοκίμασα τα εθνικά φαγητά του Βελγίου, δηλαδή μύδια και πατάτες με μαγιονέζα.
Διέρχομαι μέσα από το κάστρο και συνεχίζω στον υπερυψωμένο παραποτάμιο δρόμο.
Όπως προχωράω βλέπω και ένα ποταμόπλοιο να πλέει ήσυχα στον ποταμό Σκάλδη με κατεύθυνση προς τη βόρεια θάλασσα.
Παρατηρώντας δεξιά μου προς την πόλη διακρίνω το περίτεχνο βαθμιδωτό καμπαναριό του καθεδρικού ναού της Αμβέρσας να δεσπόζει, αλλά και σύγχρονα πρωτοποριακά κτήρια με πρόσωπο στον παραποτάμιο δρόμο.
Το είδα και αυτό. Στην έδρα της μοναστηριακής μπύρας ανταγωνισμό από την Pilsner Urquell.
Έφθασα στο τέλος του υψωμένου παραποτάμιου δρόμου και πέρασα απέναντι, προς την πόλη.
Πέρασα από την πλατεία και την εκκλησία του Αγίου Παύλου
και άρχισα να επιστρέφω προς το κέντρο και συγκεκριμένα προς τη Γκρότε Μαρκτ.
Στην περιπλάνησή μου πέρασα και από το Φλέισχαους, το οποίο επί τρεις αιώνες ήταν η έδρα της συντεχνίας των κρεοπωλών. Το κτήριο αποτελούμενο από τούβλο και πέτρα (ευτυχώς στο Βέλγιο δεν έχουν σεισμούς, γιατί αν είχαν τη σεισμικότητα της Ελλάδας ούτε πέτρα θα είχε μείνει, ούτε τούβλο) είναι ένα από τα εμβληματικά κτήρια της Αμβέρσας. Το Φλέισχαους ολοκληρώθηκε το έτος 1504 και δημιουργός του ήταν ο Χέρμαν ντε Βάγκερμακερ. Ήταν δύσκολο να φωτογραφηθεί το σύνολο του κτηρίου, οι πύργοι του με τα ακροπύργια και τις εναλλαγές πέτρας και τούβλου, χωρίς υπερευρυγώνιο φακό.
Το κτήριο αυτό αποδεικνύει την ισχύ της συντεχνίας των κρεοπωλών, οι οποίοι είχαν το μονοπώλιο στην περιοχή έως τον 18ο αιώνα και συγκεκριμένα έως τη γαλλική επανάσταση. Συνεχίζω την περιπλάνηση.
Κάποια στιγμή έπρεπε να βρω ένα ρεστοράν για φαγητό. Υπέροχο και χειροποίητο το πρωινό στο Eguisheim, αξιοπρεπές το ελάχιστο street food στη χριστουγεννιάτικη αγορά στο ποτάμι, όμως ύστερα από ένα μεγάλο ταξίδι έπρεπε να αποφασίσω και που θα φάω κανονικά. Έπρεπε να αναδιοργανωθώ. Ήμουν από το πρωί στους δρόμους. Το πρωί ξύπνησα τουλάχιστον εξακόσια χιλιόμετρα μακριά από την Αμβέρσα, όπου και βρίσκομαι τώρα. Και ενώ περπατούσα και σκεφτόμουν αυτά, ως από μηχανής θεός παρουσιάζεται μπροστά στα μάτια μου ένα μπαράκι. Επί τέλους θα πιω την πρώτη μου μοναστηριακή μπύρα μετά τη νέα μου επιστροφή στο Βέλγιο, ύστερα από πέντε ημέρες απουσίας. Θα πιω τη μπύρα μου και θα αναδιοργανωθώ. Θα αποφασίσω που θα φάω και που θα κυλίσει το υπόλοιπο της νύχτας.
Στην αρχή το μπαράκι δεν είχε κόσμο, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες. Αλλά ύστερα από λίγο και πριν προφθάσω να πιω τη δεύτερη μπύρα το μπαράκι άρχισε να γεμίζει από ντόπιους. Η Αμβέρσα δεν είχε ιδιαίτερο τουρισμό. Το μπαράκι είχε πολύ ωραία μουσική. Γνωριστήκαμε με τον d.j. Είχε περάσει πολλά καλοκαίρια στην Ελλάδα. Χάρηκε πολύ. Είπε ότι το μπαρ δεν κλείνει πριν από τις 04.00 πμ. Αισθάνθηκα ασφαλής. Τη νύχτα θα είχα κάποιο αποκούμπι και μάλιστα σε γνώριμο περιβάλλον.
Δυστυχώς κάποια στιγμή έπρεπε να φύγω από αυτό το φιλόξενο περιβάλλον. Αποχαιρέτησα τα παιδιά στο μπαρ, συμφωνήσαμε ότι θα βρεθούμε αργότερα και προχώρησα προς τη Γκρότε Μαρκτ. Όσο ήμουν στο μπαράκι, είχα αποφασίσει και το ρεστοράν το οποίο θα με έτρεφε τη σημερινή ημέρα (μάλλον νύχτα).
Το ρεστοράν το οποίο είχα επιλέξει ήταν το De 7 schaken επί της οδού Braderijstraat 24 πλησίον της Γκρότε Μαρκτ. Στην αρχή ήταν γεμάτο. Όταν έφευγα είχε σχεδόν αδειάσει.
Ένα από καλύτερα στοιχεία του καταστήματος αυτού ήταν και η θέα προς τον καθεδρικό ναό και τη Γκρότε Μαρκτ.
Βγαίνω από το μαγαζί και αρχίζω το περπάτημα στο κέντρο της Αμβέρσας για να δω την πόλη και παράλληλα να χωνέψω.
Η Αμβέρσα είναι υπέροχη. Το φεγγάρι σχεδόν ολόγιομο ξεπροβάλει από τα σύννεφα στον ουρανό της Αμβέρσας.
Συνεχίζω την περιπλάνηση. Σκέφτομαι ότι πρέπει να επιστρέψω κάποια στιγμή στο ξενοδοχείο μου και να απολαύσω τη χλιδή του Hilton.
Μέχρι που έφθασα σε ένα μπαρ. Απέναντι από τον καθεδρικό. Να εξομολογηθώ. Χριστιανός δεν είμαι, όμως στο μπαρ αυτό πίστευες ότι σε κερνούν οι άγιοι. Η ατμόσφαιρα στο μπαρ ήταν απίστευτη. Υπήρχαν όλες οι μοναστηριακές μπύρες του Βελγίου. Μαζί με τις μπύρες και οι υποτιθέμενοι άγιοι.
Τριάντα Δεκεμβρίου – μέρα γιορτής. Η ώρα είχε περάσει και ήταν ήδη τριάντα μία Δεκεμβρίου. Η παραμονή της νέας χρονιάς. Πάντα τη γιορτάζουμε!
Μετά από κάποια κατανάλωση μπύρας επικεντρώθηκα σε δύο συγκεκριμένες μπύρες την Trappistes Rochefort με έντεκα (11) βαθμούς αλκοόλ και όταν τελείωσε αυτή (ναι μου συνέβη και στο Βέλγιο – τελείωσαν τα καύσιμα, οι άγιοι δεν είχαν προνοήσει) επικεντρώθηκα στην αγαπημένη μου Chimay Bleue (Blue) με εννέα βαθμούς. Ευτυχώς τη Chimay Blue τη βρίσκω και στην Ελλάδα. Πάω προς το ψυγείο και ανοίγω μια ευλογημένη μοναστηριακή μπύρα Chimay Blue. Αισθάνομαι καλύτερα και συνεχίζω το γράψιμο.
Το μπαρ άρχισε να αδειάζει, η ώρα πλησίαζε 03.00 πμ.
Βγήκα έξω από το μπαρ των αγίων (συνέχισα την περιπλάνησή μου στο απογευματινό μπαρ και στη συνέχεια σε ένα μπλουζ – μπαρ το τελευταίο της νύχτας.
Επέστρεψα στο ξενοδοχείο μου (πρωινή ώρα) και αφέθηκα στη χλιδή του Hilton για ξεκούραση.
Το πρωί ξύπνησα δικαιολογημένα αργά και ξεκίνησα την περιπλάνησή μου στην πόλη. Η Αμβέρσα με είχε μαγέψει και όχι μόνο για τη νυχτερινή ζωή.
Περιπλανήθηκα αρκετά. Πέρασα από τον καθεδρικό ναό, και τη Γκρότε Μαρκτ.
Προχώρησα προς το ποτάμι όμως συνεχώς το βλέμμα μου γύριζε προς τον καθεδρικό ναό.
Το εκκλησιαστικό όργανο ακουγόταν σχεδόν έως το ποτάμι.
Έφθασα στο ποτάμι και στο κάστρο. Το πρωινό, στη χριστουγεννιάτικη αγορά είχε λιγότερο κόσμο από το χθεσινό βράδυ.
Συνεχίζω την περιπλάνησή μου στο κέντρο της πόλης. Και εδώ συναντώ Απόλλωνα, όχι βέβαια την αγαπημένη μου ομάδα.
Κάποια στιγμή επιστρέφω στη Γκρότε Μαρκτ, όπου σε ένα μαγαζί της πλατείας απολαμβάνω τη θέα στην πλατεία και προς το Δημαρχείο με τη συνοδεία της μπύρας Leffe και μιας κατσαρόλας μυδιών (και τηγανητής πατάτας με μαγιονέζα προφανώς).
Πιστεύω ότι η Αμβέρσα είναι υπέροχη. Πιστεύω ότι ήταν από τις ομορφότερες πόλεις αυτού του ταξιδιού. Πιθανώς επειδή για τη Μπριζ, τη Χαϊδελβέργη, το Κολμάρ, περίμενα την αστική ομορφιά των πόλεων αυτών.
Για την Αμβέρσα, οφείλω να το ομολογήσω ότι δεν την περίμενα ότι θα είναι τόσο όμορφη. Ίσως δεν το περίμενα και για το Στρασβούργο, το οποίο με εξέπληξε ευχάριστα. Η Αμβέρσα είναι μία πόλη, όχι τουριστική, η οποία σε επαναφέρει στην πραγματικότητα. Η Αμβέρσα είναι πραγματική πόλη.
Η Αμβέρσα είχε και έντονη νυχτερινή ζωή. Αυτό μου άρεσε πάρα πολύ. Σκέφτηκα το μπαρ των αγίων. Ήθελα να μείνω στην Αμβέρσα. Η Αμβέρσα (ή μάλλον ο χρόνος στην Αμβέρσα) δεν ήθελα να τελειώσει ποτέ! Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος, όπως έχω εξηγήσει από την αρχή του ταξιδιού. Πρέπει να φύγω. Όμως η Αμβέρσα μου αρέσει πολύ. Όπως έχω γράψει και προηγούμενα αυτό το ταξίδι δεν ήταν για άραγμα. Δυστυχώς πρέπει να φύγω. Φεύγω από την Αμβέρσα, όμως υπόσχομαι στον εαυτό μου ότι θα επιστρέψω στην πόλη αυτή πολύ σύντομα. Την Αμβέρσα την αγάπησα πολύ.
Φεύγω από το ρεστοράν προς το parking του Hilton. Μπαίνω στο αυτοκίνητο και βγαίνω από την πόλη.
Το τελευταίο ηλιοβασίλεμα του 2014 το βλέπω στο δρόμο για τη Λιλ. Έμπαινα στη Γαλλία όταν παρατηρούσα το τελευταίο ηλιοβασίλεμα του έτους 2014. Ύστερα από 24 ώρες είμαι πάλι στη Γαλλία.
Πάω σε μία πόλη για την οποία δεν έχω ακούσει και τα καλύτερα. Έχουν όμως δίκιο αυτοί οι οποίοι δεν έχουν ταξιδέψει και απορρίπτουν μια πόλη; Δεν το πιστεύω. Άλλωστε η Λιλ είναι στα σύνορα με το Βέλγιο και διαθέτει εξαιρετικές μοναστηριακές μπύρες.
Ας αφήσουμε τις μιζέριες .
Λιλ έρχομαι!
Last edited: