jousis
Member
- Μηνύματα
- 544
- Likes
- 1.289
- Ταξίδι-Όνειρο
- Όλα
Κεφάλαιο 10: Περπατώντας τον Nakasendo

Ο Nakasendo (中山道– στα Ινδιάνικα κεντρικός βουνίσιος δρόμος) ήταν ο ένας εκ των δύο δρόμων που συνέδεαν το Edo (Tokyo) με το Kyoto. Διαβάστε περισσότερα:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nakasendo
Είχε 69 σταθμούς/χωριουδάκια για να ξεκουράζονται οι ταξιδιώτες και πρόσφατα (ε, καλά όχι και τόσο) δύο από αυτά έχουν γίνει τουριστικοί προορισμοί μιας και έχουν αναστηλωθεί με πολύ πετυχημένο τρόπο. Μάλιστα, ο επισκέπτης μπορεί να περπατήσει τον αυθεντικό δρόμο μέσα από το δάσος για να πάει από το ένα χωριό στο άλλο ( ~8km).
Ο πιο εύκολος τρόπος με την μικρότερη ανηφόρα είναι να ξεκινήσετε από το χωριό Magome και να καταλήξετε στο χωριό Tsumago.
Magome (ή Magome-juku , 馬籠宿)
https://www.flickr.com/photos/jousis/tags/magome

Στο χωριό φτάνουμε σχετικά εύκολα αφού έχει συχνά λεωφορεία από τον σταθμό τρένου NAKATSUGAWA που μας αφήνουν ακριβώς στην αρχή του πεζοδρόμου. Αρχικά όμως, πρέπει να φτάσουμε στον σταθμό NAGOYA. Από εκεί, παίρνουμε κάποιο Limited Express που σταματάει στον σταθμό NAKATSUGAWA (αρκετά, αλλά ρωτήστε). Και τα δύο τρένα αυτά είναι με αριθμημένες θέσεις, οπότε όταν κλείσετε θα σας δώσουν εξ' αρχής τις θέσεις σας. Μπορείτε βέβαια να πάτε και στις non-reserved θέσεις εάν είστε περιπετειώδες τύποι και τύπισσες. Ακριβώς έξω από τον τελικό σταθμό έχει ένα τουριστικό γραφείο που σας δίνει φυλλάδια αν θέλετε και σας λέει ακριβώς που είναι το λεωφορείο. Λίγο δύσκολο όμως να το χάσετε γιατί από τις 4-5 θέσεις επιβίβασης, αυτή που λέει Magome είναι και στα Αγγλικά. Εμείς πιο εύκολα βρήκαμε το λεωφορείο, πριν πάρουμε χαμπάρι το γραφείο. Εισιτήριο παίρνετε μέσα από το λεωφορείο (χαρτάκι) και πληρώνετε όταν κατέβετε στο τέρμα.
Από τα δύο χωριά, αυτό είναι το πιο ανεπτυγμένο και θα έχει αρκετό κόσμο.

Στα μέσα του χωριού έχει ένα γραφείο που σου στέλνει την βαλίτσα/backpack/σακούλες που έχεις στο Tsumago με πολύ μικρό κόστος (νομίζω 500yen ανά αντικείμενο). Εάν δεν θέλετε να περπατήσετε από το ένα χωριό στο άλλο, μπορείτε να πάρετε ταξί ή και λεωφορείο (όχι τόσο συχνό).
Περισσότερα εδώ:
http://www.japan-guide.com/e/e6075.html
Περπατώντας στον Nakasendo

Να πω ότι το μονοπάτι δεν έχει κάποια ιδιαίτερη ομορφιά. Αξίζει εάν αναλογιστείτε το πού περπατάτε αλλά δεν αξίζει σαν μονοπάτι με φυσική ομορφιά. Για να μην πολυλογώ, βάζω 2-3 χαρακτηριστικές φωτογραφίες για να ξέρετε πού θα μπλέξετε.





Αξίζει να περπατήσετε το μονοπάτι για έναν λόγο. Για να κουραστείτε μέχρι να φτάσετε στο επόμενο χωριό και να πέσετε νωρίς για ύπνο. Στο Tsumago, μετά τις 19:00-20:00 που φεύγουν οι τουρίστες δεν έχει ΤΙΠΟΤΑ ανοιχτό. ΤΙ-ΠΟ-ΤΑ. Αν και επειδή το μονοπάτι είναι τόσο απλό, δεν θα κουραστείτε και πολύ. Κάθε χιλιόμετρο έχει και καμπανούλες να βαράτε για να φεύγουν οι αρκούδες. Αν πετύχετε βέβαια αρκούδα ρίξτε και ένα λόττο (Ιαπωνικό) γιατί δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση στις 1000 να περνάνε αρκούδες απο εκεί (όλο το μονοπάτι είναι κοντά σε κεντρικό δρόμο). Στο τσακίρ κέφι (για χαβαλέ) δανειστείτε και φορητή καμπανούλα απο το Magome και επιστρέψτε την στο Tsumago.
Tsumago (ή Tsumago-juku 妻籠宿)
https://www.flickr.com/photos/jousis/tags/tsumago

Το χωριό είναι πολύ όμορφο και εξαιρετικά κατασκευασμένο (έχει και 1-2 αυθεντικά ιστορικά κτίρια). Δεν μοιάζει με Disneyland (αν και είναι). Όλα τα κτίρια δείχνουν παλιά (αν και δεν είναι). Στο χωριό υπάρχουν μόνο μικρά καταλύματα (minshuku/ryokan) που προσφέρουν βραδινό και πρωινό. Μπορείτε να κλείσετε μέσα από το Japaneseguesthouses πάρα πολύ εύκολα. Για να φτάσετε (ή να φύγετε) στο χωριό, πρέπει να πάρετε το τρένο μέχρι τον σταθμό NAGISO (τα περισσότερα limitedexpress δεν σταματάνε) και από εκεί ένα ταξί (1600yen) ή το τοπικό λεωφορείο (πολύ σπάνιο). Εάν τυχόν φύγετε από τον σταθμό NAGISO να ξέρετε ότι δεν μπορείτε να κλείσετε θέση για το τρένο ακόμη κι αν υπάρχει σταθμάρχης. Μπείτε στις θέσεις non-reserved του τρένου κι αν δεν βρείτε μιλήστε με τον ελεγκτή μέσα στο τρένο να σας δώσει θέσεις πληρώνοντας το αντίτιμο ή δείχνοντάς του το JRPass.
Ωραία, τα είπα μαζεμένα, πάμε τώρα στις φωτογραφίες από το απόγευμα, το βράδυ και το επόμενο πρωί πριν φτάσουν οι τουρίστες (ντόπιοι κυρίως). Εδώ να πω ότι όσοι μείναμε το βράδυ στο χωριό σε εξαιρετικά τουριστική περίοδο ήμασταν ~10 δυτικοί και 2-3 Ιάπωνες.









Ο κύριος "ιστορικός" δρόμος του χωριού φωταγωγείται μόνο από (ηλεκτρικά) φαναράκια και το όλο feeling είναι εξαιρετικό. Να μια σωστά κατασκευασμένη τουριστική ατραξιόν. Φυσικά, δεν θα πω τα ίδια αν πάω σε 5 χρόνια και το βράδυ δω 300 τουρίστες. Τρέξτε τώρα λοιπόν που είναι 2ndlevel τουριστικός προορισμός και δεν τον έχουν πάρει χαμπάρι πολλοί.





Τι τρώμε ;
Παραδοσιακά (μπααα) γλυκάκια με κάστανα από το …όχι και τόσο… δίπλανό χωριό Obuse. Όλα τα άλλα θα τα φάτε στο minshuku σας. Αν πάτε για ημερίσια εκδρομή, έχει 1 μαγαζί με soba. Εκεί μπορείτε να καθίσετε το πρωί και για καφέ (έχει και μια καφετέρια πιο κάτω).
Εμείς μείναμε στο φτηνότερο shimosagaya και το φαΐ ήταν αυτό:

ναι, καλά είδατε (σαν να τρώτε γαρίδα με γλυκιά σάλτσα)

και το πρωϊνό

Ξαναλέω, το χωριό δεν είναι αυθεντικό χωριό σαν το Okawachiyama στο Κεφάλαιο 5β. Είναι ανακατασκευασμένο καθαρά για τουριστικούς λόγους. Αλλά είναι πολύ σωστά δοσμένο και η διαμονή σε minshuku προσθέτει κάτι ακόμα. Δείτε το σαν εναλλακτική του Shirakawa-go.

Ο Nakasendo (中山道– στα Ινδιάνικα κεντρικός βουνίσιος δρόμος) ήταν ο ένας εκ των δύο δρόμων που συνέδεαν το Edo (Tokyo) με το Kyoto. Διαβάστε περισσότερα:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nakasendo
Είχε 69 σταθμούς/χωριουδάκια για να ξεκουράζονται οι ταξιδιώτες και πρόσφατα (ε, καλά όχι και τόσο) δύο από αυτά έχουν γίνει τουριστικοί προορισμοί μιας και έχουν αναστηλωθεί με πολύ πετυχημένο τρόπο. Μάλιστα, ο επισκέπτης μπορεί να περπατήσει τον αυθεντικό δρόμο μέσα από το δάσος για να πάει από το ένα χωριό στο άλλο ( ~8km).
Ο πιο εύκολος τρόπος με την μικρότερη ανηφόρα είναι να ξεκινήσετε από το χωριό Magome και να καταλήξετε στο χωριό Tsumago.
Magome (ή Magome-juku , 馬籠宿)
https://www.flickr.com/photos/jousis/tags/magome

Στο χωριό φτάνουμε σχετικά εύκολα αφού έχει συχνά λεωφορεία από τον σταθμό τρένου NAKATSUGAWA που μας αφήνουν ακριβώς στην αρχή του πεζοδρόμου. Αρχικά όμως, πρέπει να φτάσουμε στον σταθμό NAGOYA. Από εκεί, παίρνουμε κάποιο Limited Express που σταματάει στον σταθμό NAKATSUGAWA (αρκετά, αλλά ρωτήστε). Και τα δύο τρένα αυτά είναι με αριθμημένες θέσεις, οπότε όταν κλείσετε θα σας δώσουν εξ' αρχής τις θέσεις σας. Μπορείτε βέβαια να πάτε και στις non-reserved θέσεις εάν είστε περιπετειώδες τύποι και τύπισσες. Ακριβώς έξω από τον τελικό σταθμό έχει ένα τουριστικό γραφείο που σας δίνει φυλλάδια αν θέλετε και σας λέει ακριβώς που είναι το λεωφορείο. Λίγο δύσκολο όμως να το χάσετε γιατί από τις 4-5 θέσεις επιβίβασης, αυτή που λέει Magome είναι και στα Αγγλικά. Εμείς πιο εύκολα βρήκαμε το λεωφορείο, πριν πάρουμε χαμπάρι το γραφείο. Εισιτήριο παίρνετε μέσα από το λεωφορείο (χαρτάκι) και πληρώνετε όταν κατέβετε στο τέρμα.
Από τα δύο χωριά, αυτό είναι το πιο ανεπτυγμένο και θα έχει αρκετό κόσμο.

Στα μέσα του χωριού έχει ένα γραφείο που σου στέλνει την βαλίτσα/backpack/σακούλες που έχεις στο Tsumago με πολύ μικρό κόστος (νομίζω 500yen ανά αντικείμενο). Εάν δεν θέλετε να περπατήσετε από το ένα χωριό στο άλλο, μπορείτε να πάρετε ταξί ή και λεωφορείο (όχι τόσο συχνό).
Περισσότερα εδώ:
http://www.japan-guide.com/e/e6075.html
Περπατώντας στον Nakasendo

Να πω ότι το μονοπάτι δεν έχει κάποια ιδιαίτερη ομορφιά. Αξίζει εάν αναλογιστείτε το πού περπατάτε αλλά δεν αξίζει σαν μονοπάτι με φυσική ομορφιά. Για να μην πολυλογώ, βάζω 2-3 χαρακτηριστικές φωτογραφίες για να ξέρετε πού θα μπλέξετε.





Αξίζει να περπατήσετε το μονοπάτι για έναν λόγο. Για να κουραστείτε μέχρι να φτάσετε στο επόμενο χωριό και να πέσετε νωρίς για ύπνο. Στο Tsumago, μετά τις 19:00-20:00 που φεύγουν οι τουρίστες δεν έχει ΤΙΠΟΤΑ ανοιχτό. ΤΙ-ΠΟ-ΤΑ. Αν και επειδή το μονοπάτι είναι τόσο απλό, δεν θα κουραστείτε και πολύ. Κάθε χιλιόμετρο έχει και καμπανούλες να βαράτε για να φεύγουν οι αρκούδες. Αν πετύχετε βέβαια αρκούδα ρίξτε και ένα λόττο (Ιαπωνικό) γιατί δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση στις 1000 να περνάνε αρκούδες απο εκεί (όλο το μονοπάτι είναι κοντά σε κεντρικό δρόμο). Στο τσακίρ κέφι (για χαβαλέ) δανειστείτε και φορητή καμπανούλα απο το Magome και επιστρέψτε την στο Tsumago.
Tsumago (ή Tsumago-juku 妻籠宿)
https://www.flickr.com/photos/jousis/tags/tsumago

Το χωριό είναι πολύ όμορφο και εξαιρετικά κατασκευασμένο (έχει και 1-2 αυθεντικά ιστορικά κτίρια). Δεν μοιάζει με Disneyland (αν και είναι). Όλα τα κτίρια δείχνουν παλιά (αν και δεν είναι). Στο χωριό υπάρχουν μόνο μικρά καταλύματα (minshuku/ryokan) που προσφέρουν βραδινό και πρωινό. Μπορείτε να κλείσετε μέσα από το Japaneseguesthouses πάρα πολύ εύκολα. Για να φτάσετε (ή να φύγετε) στο χωριό, πρέπει να πάρετε το τρένο μέχρι τον σταθμό NAGISO (τα περισσότερα limitedexpress δεν σταματάνε) και από εκεί ένα ταξί (1600yen) ή το τοπικό λεωφορείο (πολύ σπάνιο). Εάν τυχόν φύγετε από τον σταθμό NAGISO να ξέρετε ότι δεν μπορείτε να κλείσετε θέση για το τρένο ακόμη κι αν υπάρχει σταθμάρχης. Μπείτε στις θέσεις non-reserved του τρένου κι αν δεν βρείτε μιλήστε με τον ελεγκτή μέσα στο τρένο να σας δώσει θέσεις πληρώνοντας το αντίτιμο ή δείχνοντάς του το JRPass.
Ωραία, τα είπα μαζεμένα, πάμε τώρα στις φωτογραφίες από το απόγευμα, το βράδυ και το επόμενο πρωί πριν φτάσουν οι τουρίστες (ντόπιοι κυρίως). Εδώ να πω ότι όσοι μείναμε το βράδυ στο χωριό σε εξαιρετικά τουριστική περίοδο ήμασταν ~10 δυτικοί και 2-3 Ιάπωνες.









Ο κύριος "ιστορικός" δρόμος του χωριού φωταγωγείται μόνο από (ηλεκτρικά) φαναράκια και το όλο feeling είναι εξαιρετικό. Να μια σωστά κατασκευασμένη τουριστική ατραξιόν. Φυσικά, δεν θα πω τα ίδια αν πάω σε 5 χρόνια και το βράδυ δω 300 τουρίστες. Τρέξτε τώρα λοιπόν που είναι 2ndlevel τουριστικός προορισμός και δεν τον έχουν πάρει χαμπάρι πολλοί.





Τι τρώμε ;
Παραδοσιακά (μπααα) γλυκάκια με κάστανα από το …όχι και τόσο… δίπλανό χωριό Obuse. Όλα τα άλλα θα τα φάτε στο minshuku σας. Αν πάτε για ημερίσια εκδρομή, έχει 1 μαγαζί με soba. Εκεί μπορείτε να καθίσετε το πρωί και για καφέ (έχει και μια καφετέρια πιο κάτω).
Εμείς μείναμε στο φτηνότερο shimosagaya και το φαΐ ήταν αυτό:

ναι, καλά είδατε (σαν να τρώτε γαρίδα με γλυκιά σάλτσα)

και το πρωϊνό

Ξαναλέω, το χωριό δεν είναι αυθεντικό χωριό σαν το Okawachiyama στο Κεφάλαιο 5β. Είναι ανακατασκευασμένο καθαρά για τουριστικούς λόγους. Αλλά είναι πολύ σωστά δοσμένο και η διαμονή σε minshuku προσθέτει κάτι ακόμα. Δείτε το σαν εναλλακτική του Shirakawa-go.
Last edited: