jousis
Member
- Μηνύματα
- 542
- Likes
- 1.278
- Ταξίδι-Όνειρο
- Όλα
Κεφάλαιο 3 – Fukuoka (福岡)
https://www.flickr.com/photos/jousis/tags/Fukuoka
Πρώτος σταθμός μας η μεγαλύτερη πόλη του νησιού Kyushu (九州), αποτέλεσμα ενώσεως δύο πόλεων , Fukuokaκαι Hakata. Τώρα το δεύτερο όνομα έχει μείνει προίκα στον κεντρικό σταθμό της πόλης. Το αεροδρόμιο της πόλης είναι εξαιρετικά κοντά στην πόλη οπότε εάν φτάσετε με αεροπλάνο, η μετάβαση στο ξενοδοχείο σας είναι πανεύκολη.
Διαμονή
Οι περιοχές που αξίζει να μείνετε (σαν τουρίστες) είναι τρεις. Αρχικά έχουμε την κλασσική επιλογή του εκδρομέα τουρίστα, γύρω από τον σταθμό των τρένων (Hakata, 博多駅). Αδιάφορη περιοχή, με διάφορα φαγάδικα και μικρά μπαράκια. Δεν θα βαρεθείτε το βράδυ, αλλά δεν θα έχετε και τις τρομερές επιλογές.
Μετά, έχουμε την κοντινή περιοχή και πονηρή συνοικία, την Νακάσου (Nakasu,中洲). Εδώ υπάρχουν πολλά μπαράκια και ξενυχτάδικα (πονηρά και μη), φαγάδικα και αρκετή νυχτερινή ζωή. Όπως παντού στην Ιαπωνία, η έννοια "πονηρή γειτονιά" είναι λίγο… παραπλανητική… Μείνετε άφοβα.
Τέλος, έχουμε την περιοχή Tenjin (天神) που υπάρχουν τα πάντα. Μπαράκια, φαγάδικα, νυχτερινή ζωή, ψώνια και ότι τραβάει η όρεξή σας. Δυστυχώς όμως οι τιμές των ξενοδοχείων είναι λίγο τσιμπημένες. Βέβαια, η πόλη είναι αρκετά φτηνή σε σχέση με Τόκυο και Κυότο οπότε θα βρείτε κάτι στα μέτρα σας.
Σαν πόλη είναι χαλαρή, με μοντέρνα κτίρια αλλά όχι τρομακτικά, πολύ προσιτή. Τα ψώνια στην πόλη είναι πανεύκολη υπόθεση αφού είναι μαζεμένα σε 2-3 σημεία. Έχει αρκετό πράσινο, λιμάνι(α), ποτάμι(α) και γενικά την προτείνω ανεπιφύλακτα (όπως και όλο το νησί). Οι άνθρωποι είναι φυσιολογικοί, σχετικά ευγενικοί αλλά όχι τυπικοί. Εάν γνωρίζετε λίγες λέξεις Ιαπωνικά θα μπορέσετε να τους ξεκλειδώσετε και να κάνετε χαλαρές συζητήσεις σε Αγγλο-Ιαπωνικο-Ελληνικο-Νοηματικήν διάλεκτο. Θέλει όμως προσπάθεια γιατί δεν είναι πολύ συνηθισμένοι όλοι σε εξωτερικό τουρισμό. Πουθενά όμως δεν μας δεχτήκανε με δυσανασχέτιση ή φόβο για το πως θα συννενοηθούν. Απο την άλλη, πουθενά δεν προσπαθήσανε σε σημείο αηδίας να μας εξυπηρετήσουν. Ευρωπαϊκά πράγματα.
Μετακινήσεις
2 γραμμές μετρό με αρκετά αραιές στάσεις και ένα σχετικά πυκνό δίκτυο λεωφορείων σας πάνε παντού. Εάν αντέχουν τα πόδια σας, αρκεί το μετρό αλλά ένας συνδυασμός δίνει τα καλύτερα και πιο γρήγορα αποτελέσματα. Και οι δύο τρόποι υποστηρίζουν τις μαγνητικές κάρτες της Ιαπωνίας (πχ Suica, Pasmo, Pitapa). Μπορείτε να αγοράσετε ένα ημερήσιο πάσο με 800yen που καλύπτει μετρό, τρένα και λεωφορεία μέσα στα σύνορα της πόλης. Το διευρυμένο πάσο με 1300 yen καλύπτει και το τρένο για Dazaifu.
https://yokanavi.com/access_tourist_eg
Πρόγραμμα λεωφορείων (αστικών της Nishitetsu) μπορείτε να δείτε εδώ:
http://jik.nishitetsu.jp/?lang=en
Πού είδαμε κερασιές στην Φουκουόκα
Πάρκο Οχόρι (ohorikoen, 大濠公園)
Λιμνούλα, γεφυράκι, γρασίδι, όλα καλά αν έχετε χρόνο για σκότωμα. Σκιουράκια δεν έχει. Έχει όμως ευκαιρίες για κλισέ φωτογραφίες.
Την ημέρα που επέλεξα να πάμε, είχε και ένα τοπικό φεστιβάλ με μία φατρία πολεμιστών που κάτι έκανε κάποτε. Κατεβαίνουν από τον ναό Κουρόσε στο πάρκο Νίσι και φτάνουν στο Μαιζούρου.
Πάρκο Μαϊζούρου (Maizurukoen, 舞鶴公園)
Πολλές κερασιές, τα ερείπια και ανακατασκευές του κάστρου της Φουκουόκα και πολλές κερασιές. Τα βράδια την περίοδο των ανθισμένων κερασιών, διοργανώνουν και (πανάκριβα) φωτο-δρώμενα (ο ήχος απουσιάζει) .
Πάρκο Νίσι (Nishi koen, 西公園)
Αδιάφορο πάρκο (σε κ.σ.) τίγκα στις κερασιές και χώρους για χανάμι.
Πού κάναμε βόλτες
Όλη η περιοχή Tenjin είναι ενδιαφέρουσα το πρωί. Έχει αρκετά πολυκαταστήματα με ρούχα με τοπικές μάρκες (νεανικές ή μη). Δεν απουσιάζουν και τα κλασσικά με όλες τις παγκοσμίως γνωστές μάρκες αλλά αν θέλετε κάτι τέτοιο, καλύτερα να πάτε Λονδίνο ή Παρίσι ή Νέα Υόρκη.
Η περιοχή Ιμαϊζούμι (Imaizumi), νότια του σταθμού Tenjin, έχει μικρά καφενεδάκια και μαγαζιά. Αξίζει μια γρήγορη βόλτα αν και εμάς δεν μας άφησε κάποια ιδιαίτερη εντύπωση.
Η περιοχή Νακάσου έχει πλάκα το βράδυ με τα διάφορα ροζ μπαράκια της και τα πολύ καλά τσιπουράδικα (σότσου είπαμε πίνουμε στο Kyushu). Δεν πλησιάζει το μεγαλείο της Οσάκα και του Τόκυο βέβαια. Εκτός αυτών, στην περιοχή αυτή υπάρχει η μεγαλύτερη πυκνότητα στα πασίγνωστα υπαίθρια φαγάδικα της Φουκουόκα, τα γιάτάι (屋台)
Τέλος, υπάρχει ένας δρόμος δυτικά του σταθμού Tenjin που έχει διάφορα μπαρ εάν κάτι τέτοιοι είναι του στυλ σας. Ο δρόμος ονομάζεται oyafuko dori, ξεκινάει από τον κεντρικό δρόμο Showadori και φτάνει μέχρι τον Nanotsu dori
Ψώνια
Σε όλη την περιοχή Tenjin έχει εμπορικά κέντρα για όλα τα στυλ. Το καλό είναι πως είναι σχετικά κοντά μεταξύ τους και έτσι οι εξορμήσεις για ψώνια είναι εύκολη υπόθεση.
Ο υπόγειος δρόμος από τον σταθμό Tenjin μέχρι τον σταθμό Tenjin-minami , ονομάζεται Tenjin-chikagai και έχει πάρα πολλά μαγαζάκια, κυρίως τοπικές μάρκες.
Πιο παραδοσιακός δρόμος με παλιά μικρά μαγαζάκια είναι ο Kawabata shotengai. Δεν έχει κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον, όμως αξίζει μια βόλτα εάν βρεθείτε στην περιοχή.
Το εμπορικό κέντρο Canal City Hakata έχει κυρίως διεθνείς μάρκες σε νορμάλ τιμές αλλά ίσως βρείτε και τοπικές ευκαίριες. Εκτός από τα μαγαζιά έχει ένα σιντριβάνι που χορεύει με μουσικούλα κάθε μισή/μία ώρα (μπούρδες) και ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική.
Εστιατόρια που προτείνω
Όλο το νησί είναι πασίγνωστο για τις γευστικές απολαύσεις του και για το πολύ και καλό σότσου (焼酎) που παράγει. Η πόλη συγκεκριμένα έχει τα πιο διάσημα ράμεν της Ιαπωνίας με ζωμό χοιρινού βρασμένο με το κόκκαλο, τα hakata ramenή tonkotsu ramen. Εδώ εκτός από τις αλυσίδες που υπάρχουν σε όλη την Ιαπωνία (ichiran , ippudo) έχουμε και πολλές τοπικές εναλλακτικές (γευστικότερες) επιλογές.
Tempura no hirao (天ぷらのひらお)
http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400107/40000033/
http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400103/40004474/
Καλή τύχη. 3 φορές πήγαμε σε διάφορες ώρες, την μία είχε 10 άτομα ουρά και φύγαμε, την άλλη 20 και την άλλη αμέτρητα. Πρέπει να είναι εξαιρετική τέμπουρα σε εξαιρετικές τιμές αλλά είμαστε τουρίστες και δεν μπορούμε να χάνουμε 1-2 ώρες σε ουρά. Προσπαθήστε το όμως !
Tempura Sakau (酒宇)
http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400104/40003730/
Σαφώς λιγότερο δημοφιλές από το προηγούμενο αλλά το μεσημέρι έχει πολύ καλές τιμές. Με 2000 πήραμε εξαιρετικό σετ τέμπουρα και ο σεφ ετοίμαζε το επόμενο μόλις τρώγαμε το προηγούμενο. Εδώ πρέπει να προειδοποιήσω ότι το περιβάλλον είναι τρομακτικό. Εσείς, ο κύριος που μαγειρεύει, η γυναίκα του στην κουζίνα και σύνολο 10 θέσεις στον πάγκο δίπλα δίπλα. Αγγλικά μηδέν, αλλά δεν τα χρειάζεστε. Δείξτε το μενού που θέλετε ανάλογα με την τιμή και αν σας ρωτήσουν gohan (=ρύζι) κάντε νόημα ναι ή όχι.
shin shin ramen (シンシンラーメン)
http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400103/40004980/
Σχεδόν πάντα θα έχει ουρά, δεν γράφετε πουθενά το όνομά σας, απλά περιμένετε έξω πίσω από τους προηγούμενους. Ο μέσος Ιάπωνας καταβροχθίζει ένα πιάτο ράμεν σε 10 λεπτά (ενώ εμείς σε 30) οπότε μην τρομάξετε αν δείτε 10 άτομα στην ουρά.
Παραγγείλετε "ράμεν" ή "νέγκι ράμεν" (νέγκι = φρέσκο κρεμμύδι), τσάσου ράμεν (με χοιρινό) και γκυόζα (τυροπιτάκια). Ή περιμένετε να έρθει ο ένας σεφ που του έχουν σφυρίξει οι σερβιτόροι ότι μπήκαν δυτικοί να σας βοηθήσει στα Αγγλικά. Το μεσημέρι από ότι βλέπω έχει χαμηλότερες τιμές και ειδικά σετάκια. Ο ζωμός είναι μεν κλασσικού tonkotsu ramen αλλά πολύ πιο ελαφρύς από τα βαρβάτα αυθεντικά tonkotsu. Καλή αρχή εάν δεν μπορείτε τις βαριές σούπες.
Ippudo / Ichiran
http://www.ippudo.com/index.html
http://www.ichiran.co.jp/english/
Πολλά καταστήματα στην πόλη, όλα σχεδόν με την ίδια ποιότητα. Ο ζωμός είναι πολύ βαρύς και μπορείτε να προσθέσετε σκόρδο ή έξτρα καυτερή σάλτσα μέχρι που να δακρύζετε από ότι τρύπα έχετε διαθέσιμη. Τα ίδια καταστήματα θα τα βρείτε πλέον σε όλη την Ιαπωνία και τα πιο τουριστικά θα έχουν και Αγγλικό μενού.
Από τα δύο, θα πρότεινα τα ichiran για αρχή κυρίως για το περιβάλλον (δείτε στην σελίδα τους).
Για κάτι διαφορετικό (και πολύ βαρύ) δοκιμάστε το Ikkosha (一幸舎ラーメン)
http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400101/40006062/
Παραγγείλετε από το αυτόματο μηχάνημα στην είσοδο ή σφυρίξτε σε κάποιον να σας βοηθήσει λέγοντας (ikkosha) ramen. Εάν είστε τολμηροί, προτείνω τα shio tonkotsu ramen (塩豚骨ラーメン).
Τα γκυόζα δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο αλλά δοκιμάστε τα για να ξεχωρίζετε μετά τα πραγματικά καλά που θα φάτε στο παρακάτω…
tetsunabe, (鉄なべ)
http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400103/40000910/
Για κορυφαία γκυόζα και λαχταριστές φτερούγες που λιώνουν στο στόμα σας, βρείτε ένα από τα καταστήματα του τετσου νάμπε. Ζητήστε τεμπασάκι (φτερούγες κοτόπουλου) και γκυόζα κάνοντας νόημα πόσα θέλετε. Αγγλικά, γιοκ.
Διάφορα
Δοκιμάστε έστω μια φορά το μεντάικο ή το καράσι μεντάικο όπου το πετύχετε.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mentaiko
Τι πίνουμε;
Σότσου από πατάτα, από ρύζι, από κριθάρι και ότι άλλο μας τύχει που είναι σαν την βότκα ή τσικουδιά (όχι ακριβώς αλλά βαριέμαι να εξηγώ). Δοκιμάστε το μιζουγουάρι (αραιωμένο με νερό + πάγος), ρόκκου (πάγος) ή σκέτο (σουτορέττο = straight) αν έχετε τα κότσια. Με το νερό πίνεται ευχάριστα σαν συνοδευτικό, ο πάγος βγάζει τα αρώματά του και σκέτο είναι για όσους πίνουν τσικουδιά 10:00 το πρωί με τον ταχυδρόμο ξεροσφύρι και τους φαίνεται φυσιολογικό. Και πάλι ανάλογα με το είδος υπάρχει ο καλύτερος τρόπος αλλά θα φάω μπαν αν αρχίσω να εξηγώ. Πάρτε το μιζουγουάρι για αρχή και συνεχίστε απο εκεί.
Κάποια μαγαζιά έχουν και καλούτσικες επιλογές από νιχόνσου (日本酒), αυτό που λανθασμένα αποκαλεί ο λοιπός κόσμος σάκε. Σάκε στην Ιαπωνία σημαίνει γενικά αλκοόλ. Βέβαια όταν ένας ασπρουλιάρης ζητάει σάκε, θα πάρει nihonshu (ιάπωνες είναι, όχι ηλίθιοι) οπότε μην σκιάζεστε. Το σωστό όμως, παραμένει, νιχόνσου.
Και επειδή η πόλη έχει πολλά περισσότερα από αυτά που κατάφερα να πάω, ψάξτε να βρείτε τα δικά σας αξιοθέατα (και ναούς έχει και λίγη κιουτίλα μπορείτε να βρείτε κι ότι τραβάει η όρεξή σας).
http://fukuoka-now.com/
Φουκουόκα λοιπόν...
Δοκιμάστε την σαν βάση για εκδρομές, απολαύστε την αν είστε (ποιοτικοί) πότες και ραμενο-λάγνοι.
Βρείτε τους ναούς, τα μουσεία, τους δρόμους που θα φέρουν την εκδρομή στα μέτρα σας. Αποκλείεται να σας απογοητεύσει.
https://www.flickr.com/photos/jousis/tags/Fukuoka
Πρώτος σταθμός μας η μεγαλύτερη πόλη του νησιού Kyushu (九州), αποτέλεσμα ενώσεως δύο πόλεων , Fukuokaκαι Hakata. Τώρα το δεύτερο όνομα έχει μείνει προίκα στον κεντρικό σταθμό της πόλης. Το αεροδρόμιο της πόλης είναι εξαιρετικά κοντά στην πόλη οπότε εάν φτάσετε με αεροπλάνο, η μετάβαση στο ξενοδοχείο σας είναι πανεύκολη.
Διαμονή
Οι περιοχές που αξίζει να μείνετε (σαν τουρίστες) είναι τρεις. Αρχικά έχουμε την κλασσική επιλογή του εκδρομέα τουρίστα, γύρω από τον σταθμό των τρένων (Hakata, 博多駅). Αδιάφορη περιοχή, με διάφορα φαγάδικα και μικρά μπαράκια. Δεν θα βαρεθείτε το βράδυ, αλλά δεν θα έχετε και τις τρομερές επιλογές.
Μετά, έχουμε την κοντινή περιοχή και πονηρή συνοικία, την Νακάσου (Nakasu,中洲). Εδώ υπάρχουν πολλά μπαράκια και ξενυχτάδικα (πονηρά και μη), φαγάδικα και αρκετή νυχτερινή ζωή. Όπως παντού στην Ιαπωνία, η έννοια "πονηρή γειτονιά" είναι λίγο… παραπλανητική… Μείνετε άφοβα.
Τέλος, έχουμε την περιοχή Tenjin (天神) που υπάρχουν τα πάντα. Μπαράκια, φαγάδικα, νυχτερινή ζωή, ψώνια και ότι τραβάει η όρεξή σας. Δυστυχώς όμως οι τιμές των ξενοδοχείων είναι λίγο τσιμπημένες. Βέβαια, η πόλη είναι αρκετά φτηνή σε σχέση με Τόκυο και Κυότο οπότε θα βρείτε κάτι στα μέτρα σας.
Σαν πόλη είναι χαλαρή, με μοντέρνα κτίρια αλλά όχι τρομακτικά, πολύ προσιτή. Τα ψώνια στην πόλη είναι πανεύκολη υπόθεση αφού είναι μαζεμένα σε 2-3 σημεία. Έχει αρκετό πράσινο, λιμάνι(α), ποτάμι(α) και γενικά την προτείνω ανεπιφύλακτα (όπως και όλο το νησί). Οι άνθρωποι είναι φυσιολογικοί, σχετικά ευγενικοί αλλά όχι τυπικοί. Εάν γνωρίζετε λίγες λέξεις Ιαπωνικά θα μπορέσετε να τους ξεκλειδώσετε και να κάνετε χαλαρές συζητήσεις σε Αγγλο-Ιαπωνικο-Ελληνικο-Νοηματικήν διάλεκτο. Θέλει όμως προσπάθεια γιατί δεν είναι πολύ συνηθισμένοι όλοι σε εξωτερικό τουρισμό. Πουθενά όμως δεν μας δεχτήκανε με δυσανασχέτιση ή φόβο για το πως θα συννενοηθούν. Απο την άλλη, πουθενά δεν προσπαθήσανε σε σημείο αηδίας να μας εξυπηρετήσουν. Ευρωπαϊκά πράγματα.
Μετακινήσεις
2 γραμμές μετρό με αρκετά αραιές στάσεις και ένα σχετικά πυκνό δίκτυο λεωφορείων σας πάνε παντού. Εάν αντέχουν τα πόδια σας, αρκεί το μετρό αλλά ένας συνδυασμός δίνει τα καλύτερα και πιο γρήγορα αποτελέσματα. Και οι δύο τρόποι υποστηρίζουν τις μαγνητικές κάρτες της Ιαπωνίας (πχ Suica, Pasmo, Pitapa). Μπορείτε να αγοράσετε ένα ημερήσιο πάσο με 800yen που καλύπτει μετρό, τρένα και λεωφορεία μέσα στα σύνορα της πόλης. Το διευρυμένο πάσο με 1300 yen καλύπτει και το τρένο για Dazaifu.
https://yokanavi.com/access_tourist_eg
Πρόγραμμα λεωφορείων (αστικών της Nishitetsu) μπορείτε να δείτε εδώ:
http://jik.nishitetsu.jp/?lang=en
Πού είδαμε κερασιές στην Φουκουόκα
Πάρκο Οχόρι (ohorikoen, 大濠公園)
Λιμνούλα, γεφυράκι, γρασίδι, όλα καλά αν έχετε χρόνο για σκότωμα. Σκιουράκια δεν έχει. Έχει όμως ευκαιρίες για κλισέ φωτογραφίες.
Την ημέρα που επέλεξα να πάμε, είχε και ένα τοπικό φεστιβάλ με μία φατρία πολεμιστών που κάτι έκανε κάποτε. Κατεβαίνουν από τον ναό Κουρόσε στο πάρκο Νίσι και φτάνουν στο Μαιζούρου.
Πάρκο Μαϊζούρου (Maizurukoen, 舞鶴公園)
Πολλές κερασιές, τα ερείπια και ανακατασκευές του κάστρου της Φουκουόκα και πολλές κερασιές. Τα βράδια την περίοδο των ανθισμένων κερασιών, διοργανώνουν και (πανάκριβα) φωτο-δρώμενα (ο ήχος απουσιάζει) .
Πάρκο Νίσι (Nishi koen, 西公園)
Αδιάφορο πάρκο (σε κ.σ.) τίγκα στις κερασιές και χώρους για χανάμι.
Πού κάναμε βόλτες
Όλη η περιοχή Tenjin είναι ενδιαφέρουσα το πρωί. Έχει αρκετά πολυκαταστήματα με ρούχα με τοπικές μάρκες (νεανικές ή μη). Δεν απουσιάζουν και τα κλασσικά με όλες τις παγκοσμίως γνωστές μάρκες αλλά αν θέλετε κάτι τέτοιο, καλύτερα να πάτε Λονδίνο ή Παρίσι ή Νέα Υόρκη.
Η περιοχή Ιμαϊζούμι (Imaizumi), νότια του σταθμού Tenjin, έχει μικρά καφενεδάκια και μαγαζιά. Αξίζει μια γρήγορη βόλτα αν και εμάς δεν μας άφησε κάποια ιδιαίτερη εντύπωση.
Η περιοχή Νακάσου έχει πλάκα το βράδυ με τα διάφορα ροζ μπαράκια της και τα πολύ καλά τσιπουράδικα (σότσου είπαμε πίνουμε στο Kyushu). Δεν πλησιάζει το μεγαλείο της Οσάκα και του Τόκυο βέβαια. Εκτός αυτών, στην περιοχή αυτή υπάρχει η μεγαλύτερη πυκνότητα στα πασίγνωστα υπαίθρια φαγάδικα της Φουκουόκα, τα γιάτάι (屋台)
Τέλος, υπάρχει ένας δρόμος δυτικά του σταθμού Tenjin που έχει διάφορα μπαρ εάν κάτι τέτοιοι είναι του στυλ σας. Ο δρόμος ονομάζεται oyafuko dori, ξεκινάει από τον κεντρικό δρόμο Showadori και φτάνει μέχρι τον Nanotsu dori
Ψώνια
Σε όλη την περιοχή Tenjin έχει εμπορικά κέντρα για όλα τα στυλ. Το καλό είναι πως είναι σχετικά κοντά μεταξύ τους και έτσι οι εξορμήσεις για ψώνια είναι εύκολη υπόθεση.
Ο υπόγειος δρόμος από τον σταθμό Tenjin μέχρι τον σταθμό Tenjin-minami , ονομάζεται Tenjin-chikagai και έχει πάρα πολλά μαγαζάκια, κυρίως τοπικές μάρκες.
Πιο παραδοσιακός δρόμος με παλιά μικρά μαγαζάκια είναι ο Kawabata shotengai. Δεν έχει κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον, όμως αξίζει μια βόλτα εάν βρεθείτε στην περιοχή.
Το εμπορικό κέντρο Canal City Hakata έχει κυρίως διεθνείς μάρκες σε νορμάλ τιμές αλλά ίσως βρείτε και τοπικές ευκαίριες. Εκτός από τα μαγαζιά έχει ένα σιντριβάνι που χορεύει με μουσικούλα κάθε μισή/μία ώρα (μπούρδες) και ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική.
Εστιατόρια που προτείνω
Όλο το νησί είναι πασίγνωστο για τις γευστικές απολαύσεις του και για το πολύ και καλό σότσου (焼酎) που παράγει. Η πόλη συγκεκριμένα έχει τα πιο διάσημα ράμεν της Ιαπωνίας με ζωμό χοιρινού βρασμένο με το κόκκαλο, τα hakata ramenή tonkotsu ramen. Εδώ εκτός από τις αλυσίδες που υπάρχουν σε όλη την Ιαπωνία (ichiran , ippudo) έχουμε και πολλές τοπικές εναλλακτικές (γευστικότερες) επιλογές.
Tempura no hirao (天ぷらのひらお)
http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400107/40000033/
http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400103/40004474/
Καλή τύχη. 3 φορές πήγαμε σε διάφορες ώρες, την μία είχε 10 άτομα ουρά και φύγαμε, την άλλη 20 και την άλλη αμέτρητα. Πρέπει να είναι εξαιρετική τέμπουρα σε εξαιρετικές τιμές αλλά είμαστε τουρίστες και δεν μπορούμε να χάνουμε 1-2 ώρες σε ουρά. Προσπαθήστε το όμως !
Tempura Sakau (酒宇)
http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400104/40003730/
Σαφώς λιγότερο δημοφιλές από το προηγούμενο αλλά το μεσημέρι έχει πολύ καλές τιμές. Με 2000 πήραμε εξαιρετικό σετ τέμπουρα και ο σεφ ετοίμαζε το επόμενο μόλις τρώγαμε το προηγούμενο. Εδώ πρέπει να προειδοποιήσω ότι το περιβάλλον είναι τρομακτικό. Εσείς, ο κύριος που μαγειρεύει, η γυναίκα του στην κουζίνα και σύνολο 10 θέσεις στον πάγκο δίπλα δίπλα. Αγγλικά μηδέν, αλλά δεν τα χρειάζεστε. Δείξτε το μενού που θέλετε ανάλογα με την τιμή και αν σας ρωτήσουν gohan (=ρύζι) κάντε νόημα ναι ή όχι.
shin shin ramen (シンシンラーメン)
http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400103/40004980/
Σχεδόν πάντα θα έχει ουρά, δεν γράφετε πουθενά το όνομά σας, απλά περιμένετε έξω πίσω από τους προηγούμενους. Ο μέσος Ιάπωνας καταβροχθίζει ένα πιάτο ράμεν σε 10 λεπτά (ενώ εμείς σε 30) οπότε μην τρομάξετε αν δείτε 10 άτομα στην ουρά.
Παραγγείλετε "ράμεν" ή "νέγκι ράμεν" (νέγκι = φρέσκο κρεμμύδι), τσάσου ράμεν (με χοιρινό) και γκυόζα (τυροπιτάκια). Ή περιμένετε να έρθει ο ένας σεφ που του έχουν σφυρίξει οι σερβιτόροι ότι μπήκαν δυτικοί να σας βοηθήσει στα Αγγλικά. Το μεσημέρι από ότι βλέπω έχει χαμηλότερες τιμές και ειδικά σετάκια. Ο ζωμός είναι μεν κλασσικού tonkotsu ramen αλλά πολύ πιο ελαφρύς από τα βαρβάτα αυθεντικά tonkotsu. Καλή αρχή εάν δεν μπορείτε τις βαριές σούπες.
Ippudo / Ichiran
http://www.ippudo.com/index.html
http://www.ichiran.co.jp/english/
Πολλά καταστήματα στην πόλη, όλα σχεδόν με την ίδια ποιότητα. Ο ζωμός είναι πολύ βαρύς και μπορείτε να προσθέσετε σκόρδο ή έξτρα καυτερή σάλτσα μέχρι που να δακρύζετε από ότι τρύπα έχετε διαθέσιμη. Τα ίδια καταστήματα θα τα βρείτε πλέον σε όλη την Ιαπωνία και τα πιο τουριστικά θα έχουν και Αγγλικό μενού.
Από τα δύο, θα πρότεινα τα ichiran για αρχή κυρίως για το περιβάλλον (δείτε στην σελίδα τους).
Για κάτι διαφορετικό (και πολύ βαρύ) δοκιμάστε το Ikkosha (一幸舎ラーメン)
http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400101/40006062/
Παραγγείλετε από το αυτόματο μηχάνημα στην είσοδο ή σφυρίξτε σε κάποιον να σας βοηθήσει λέγοντας (ikkosha) ramen. Εάν είστε τολμηροί, προτείνω τα shio tonkotsu ramen (塩豚骨ラーメン).
Τα γκυόζα δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο αλλά δοκιμάστε τα για να ξεχωρίζετε μετά τα πραγματικά καλά που θα φάτε στο παρακάτω…
tetsunabe, (鉄なべ)
http://tabelog.com/fukuoka/A4001/A400103/40000910/
Για κορυφαία γκυόζα και λαχταριστές φτερούγες που λιώνουν στο στόμα σας, βρείτε ένα από τα καταστήματα του τετσου νάμπε. Ζητήστε τεμπασάκι (φτερούγες κοτόπουλου) και γκυόζα κάνοντας νόημα πόσα θέλετε. Αγγλικά, γιοκ.
Διάφορα
Δοκιμάστε έστω μια φορά το μεντάικο ή το καράσι μεντάικο όπου το πετύχετε.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mentaiko
Τι πίνουμε;
Σότσου από πατάτα, από ρύζι, από κριθάρι και ότι άλλο μας τύχει που είναι σαν την βότκα ή τσικουδιά (όχι ακριβώς αλλά βαριέμαι να εξηγώ). Δοκιμάστε το μιζουγουάρι (αραιωμένο με νερό + πάγος), ρόκκου (πάγος) ή σκέτο (σουτορέττο = straight) αν έχετε τα κότσια. Με το νερό πίνεται ευχάριστα σαν συνοδευτικό, ο πάγος βγάζει τα αρώματά του και σκέτο είναι για όσους πίνουν τσικουδιά 10:00 το πρωί με τον ταχυδρόμο ξεροσφύρι και τους φαίνεται φυσιολογικό. Και πάλι ανάλογα με το είδος υπάρχει ο καλύτερος τρόπος αλλά θα φάω μπαν αν αρχίσω να εξηγώ. Πάρτε το μιζουγουάρι για αρχή και συνεχίστε απο εκεί.
Κάποια μαγαζιά έχουν και καλούτσικες επιλογές από νιχόνσου (日本酒), αυτό που λανθασμένα αποκαλεί ο λοιπός κόσμος σάκε. Σάκε στην Ιαπωνία σημαίνει γενικά αλκοόλ. Βέβαια όταν ένας ασπρουλιάρης ζητάει σάκε, θα πάρει nihonshu (ιάπωνες είναι, όχι ηλίθιοι) οπότε μην σκιάζεστε. Το σωστό όμως, παραμένει, νιχόνσου.
Και επειδή η πόλη έχει πολλά περισσότερα από αυτά που κατάφερα να πάω, ψάξτε να βρείτε τα δικά σας αξιοθέατα (και ναούς έχει και λίγη κιουτίλα μπορείτε να βρείτε κι ότι τραβάει η όρεξή σας).
http://fukuoka-now.com/
Φουκουόκα λοιπόν...
Δοκιμάστε την σαν βάση για εκδρομές, απολαύστε την αν είστε (ποιοτικοί) πότες και ραμενο-λάγνοι.
Βρείτε τους ναούς, τα μουσεία, τους δρόμους που θα φέρουν την εκδρομή στα μέτρα σας. Αποκλείεται να σας απογοητεύσει.
Last edited: