jousis
Member
- Μηνύματα
- 544
- Likes
- 1.289
- Ταξίδι-Όνειρο
- Όλα
Κεφάλαιο 5β: Γενέτειρα της Ιαπωνικής Πορσελάνης – Μέρος β
Okawachiyama (大川内山)
https://www.flickr.com/photos/jousis/tags/okawachiyama


Το χωριό που κλείσανε τους τοπ τεχνίτες είναι μέχρι και σήμερα χωριό με τεχνίτες και κλίβανους που ανάβουν 1-2 φορές τον χρόνο για να ψήσουν τις εξαιρετικής ποιότητας πορσελάνες τους. Για να φτάσουμε στο χωριό, παίρνουμε το τρένο από Αρίτα προς Imari. Ρωτήστε στον σταθμό γιατί δεν είναι σίγουρο ότι θα τα καταφέρετε να βρείτε την αποβάθρα. Λογικά θα είναι ένα μονό βαγονάκι που όταν μπαίνεις παίρνεις ένα χαρτάκι και όταν βγαίνεις (στο τέρμα) πληρώνεις ανάλογα από το πού μπήκες. Αν δεν έχει αλλάξει κάτι δεν αγοράζετε εισιτήριο από πριν (σωτήριο έτος 2014). Κόστος θα δείτε στο hyperdia.
Μετά, από τον σταθμό Imari πρέπει να πάρετε ένα λεωφορείο που περνάει του αγίου ποτέ ανήμερα. Στα POIs που θα ανεβάσω στο τέλος έχω τις ώρες (2014) αλλά προτείνω να πάρετε ένα ταξάκι. Με 1400-1600 yen θα είστε ξεκούραστα και γρήγορα (10 λεπτά) στο χωριό. Το αυτό ισχύει και για τον γυρισμό. Ζητήστε στο tourist office ή σε κάποιο μαγαζί να σας καλέσει ταξί ή να σας πει πότε είναι το επόμενο λεωφορείο.
Στο χωριό, κάνουν 2 φορές τον χρόνο παζάρι (οι εταιρίες-κλίβανοι) και πουλάνε δεύτερα κομμάτια, ελαττωματικά κομμάτια και κανονικά σε χαμηλές τιμές. Εμείς πήγαμε αρκετά πρωί, την 1η μέρα του παζαριού για να απολαύσουμε το χωριό χωρίς πολύ κόσμο. Όποια περίοδο όμως και να πάτε θα βρείτε προρσελάνες σε εξαιρετικές τιμές. Απο 5 έως 500000 ευρώ. Απο βάζα μέχρι πιατάκια για ρύζι. Τσαγιερά, καμπανούλες, κούπες, ...
Θέα απο ένα πάρκο στα άκρα του χωριού


Το χωριό περικλείεται από βουνά και υπάρχει μόνο μια είσοδος όπου και γινόταν ο έλεγχος (παλιά) ποιος έμπαινε και έβγαινε. Φρούριο κανονικό.
Στην είσοδο σώζονται τα στηρίγματα της πύλης:

Περπατώντας αριστερά από την πύλη, βγαίνουμε σε κάτι μηχανήματα που χρησιμοποιούσαν για να φτιάξουν την σκόνη από τις πέτρες:
Προχωρώντας, μια πινακίδα μας ενημερώνει για τους Κορεάτες που "ήρθαν" στην Ιαπωνία


Μπορώ να μιλάω ώρες για το χωριό… δείτε εικόνες





Φυσικά κάναμε και τα ψώνια μας. Όλα χειροποίητα και ζωγραφισμένα στο χέρι. Σε 2 εργαστήρια μάλιστα μας αφήσανε να μπούμε μέσα να δούμε που ζωγραφίζανε κάτι κεραμικά. Κλίβανοι δεν λειτουργούσαν. Από ότι κατάλαβα τους ανάβουν λίγες φορές τον χρόνο και ψήνουν με τον παραδοσιακό τρόπο αλλά δεν μπορούν να ανάβουν συνέχεια διότι α) καίνε πολύ ξύλο και β) πρέπει να εκκενωθεί ο γύρω χώρος

(2500yen)

(6000yen μαζί με 2 πιατάκια. 6000 !!!!)
Δυστυχώς είχαμε να περάσουμε 2 τελωνεία και δεν είχα τον τρόπο να εξηγήσω πόσο φτηνά είναι όλα αυτά, οπότε γεμίσαμε απλά το backup μας και σταματήσαμε.
Επίσης πρέπει να σταματήσω το κεφάλαιο κάπου εδώ… αλλά δεν μπορώ. Δείτε σας παρακαλώ όλες τις φωτό γιατί το μέρος αυτό είναι το ΜΟΝΟ που πήγα και μπορώ να πω ότι έχει ακόμα μια γεύση παλιάς παραδοσιακής Ιαπωνίας.
Γενικά στην περιοχή υπάρχουν και άλλα χωριά με κλίβανους αλλά το παραπάνω είναι το νο1 της λίστας. Εάν μείνετε στην περιοχή 2 μέρες και νοικιάσετε αυτοκίνητο μπορείτε να γυρίσετε κι άλλα, αλλιώς, και μόνο αυτό είναι εμπερία εάν σας αρέσουν οι πορσελάνες ή τα παραδοσιακά χωριά.
Ωπ…που πάτε ; Όλη την ημέρα θα τριγυρνάτε στα βουνά και δεν θα φάτε κάτι ;
Μπριζολάδικο Tsujikawa (つじ川) στο Ιμάρι
http://tabelog.com/saga/A4102/A410202/41000418/

Τα γνωστά, μπαίνουμε μέσα, μας κοιτάνε σαν ούφο (δεν είναι σε κεντρικό σημείο), λέμε να καθίσουμε ;
Έχετε κράτηση;
Σας φαινόμαστε να έχουμε κράτηση;
Περιμένετε λίγο…
Βγαίνει ο ίδιος ο κ. Τσουτζικάγουα και μας καθίζει μόνους μας σε ένα teppanyaki και μας δίνει το μενού (νομίζω στα Αγγλικά). Επιλέγω το πιο ακριβό σετ με το Imarigyu (εξαιρετικό είδος waguy , το καλύτερο που έφαγα) και μας αρχίζει.

Σημαντική παρατήρηση… το λιπαρό κόψιμο, οπωσδήποτε να το τρώτε με wasabi. Το άλλο τρώγεται και με σαλτσούλες ή σκέτο αλάτι.
Λοιπές φωτό:
https://www.flickr.com/photos/jousis/tags/tsujikawa
Ο σεφ ήξερε λίγα Αγγλικά και ήταν πολύ ευχάριστος. Το μαγαζί δεν είναι καθόλου κυριλέ, απλά το φαΐ είναι πανάκριβο, προσοχή. Δώσαμε 9000 yen το άτομο. Τα δύο κοψίματα (για όποιον νοιάζεται) είναι sirloin (サーロイン– το λιπαρό) και fillet(フィレ– το πιο κόκκινο).
Okawachiyama (大川内山)
https://www.flickr.com/photos/jousis/tags/okawachiyama


Το χωριό που κλείσανε τους τοπ τεχνίτες είναι μέχρι και σήμερα χωριό με τεχνίτες και κλίβανους που ανάβουν 1-2 φορές τον χρόνο για να ψήσουν τις εξαιρετικής ποιότητας πορσελάνες τους. Για να φτάσουμε στο χωριό, παίρνουμε το τρένο από Αρίτα προς Imari. Ρωτήστε στον σταθμό γιατί δεν είναι σίγουρο ότι θα τα καταφέρετε να βρείτε την αποβάθρα. Λογικά θα είναι ένα μονό βαγονάκι που όταν μπαίνεις παίρνεις ένα χαρτάκι και όταν βγαίνεις (στο τέρμα) πληρώνεις ανάλογα από το πού μπήκες. Αν δεν έχει αλλάξει κάτι δεν αγοράζετε εισιτήριο από πριν (σωτήριο έτος 2014). Κόστος θα δείτε στο hyperdia.
Μετά, από τον σταθμό Imari πρέπει να πάρετε ένα λεωφορείο που περνάει του αγίου ποτέ ανήμερα. Στα POIs που θα ανεβάσω στο τέλος έχω τις ώρες (2014) αλλά προτείνω να πάρετε ένα ταξάκι. Με 1400-1600 yen θα είστε ξεκούραστα και γρήγορα (10 λεπτά) στο χωριό. Το αυτό ισχύει και για τον γυρισμό. Ζητήστε στο tourist office ή σε κάποιο μαγαζί να σας καλέσει ταξί ή να σας πει πότε είναι το επόμενο λεωφορείο.
Στο χωριό, κάνουν 2 φορές τον χρόνο παζάρι (οι εταιρίες-κλίβανοι) και πουλάνε δεύτερα κομμάτια, ελαττωματικά κομμάτια και κανονικά σε χαμηλές τιμές. Εμείς πήγαμε αρκετά πρωί, την 1η μέρα του παζαριού για να απολαύσουμε το χωριό χωρίς πολύ κόσμο. Όποια περίοδο όμως και να πάτε θα βρείτε προρσελάνες σε εξαιρετικές τιμές. Απο 5 έως 500000 ευρώ. Απο βάζα μέχρι πιατάκια για ρύζι. Τσαγιερά, καμπανούλες, κούπες, ...
Θέα απο ένα πάρκο στα άκρα του χωριού


Το χωριό περικλείεται από βουνά και υπάρχει μόνο μια είσοδος όπου και γινόταν ο έλεγχος (παλιά) ποιος έμπαινε και έβγαινε. Φρούριο κανονικό.
Στην είσοδο σώζονται τα στηρίγματα της πύλης:

Περπατώντας αριστερά από την πύλη, βγαίνουμε σε κάτι μηχανήματα που χρησιμοποιούσαν για να φτιάξουν την σκόνη από τις πέτρες:
Προχωρώντας, μια πινακίδα μας ενημερώνει για τους Κορεάτες που "ήρθαν" στην Ιαπωνία


Μπορώ να μιλάω ώρες για το χωριό… δείτε εικόνες





Φυσικά κάναμε και τα ψώνια μας. Όλα χειροποίητα και ζωγραφισμένα στο χέρι. Σε 2 εργαστήρια μάλιστα μας αφήσανε να μπούμε μέσα να δούμε που ζωγραφίζανε κάτι κεραμικά. Κλίβανοι δεν λειτουργούσαν. Από ότι κατάλαβα τους ανάβουν λίγες φορές τον χρόνο και ψήνουν με τον παραδοσιακό τρόπο αλλά δεν μπορούν να ανάβουν συνέχεια διότι α) καίνε πολύ ξύλο και β) πρέπει να εκκενωθεί ο γύρω χώρος

(2500yen)

(6000yen μαζί με 2 πιατάκια. 6000 !!!!)
Δυστυχώς είχαμε να περάσουμε 2 τελωνεία και δεν είχα τον τρόπο να εξηγήσω πόσο φτηνά είναι όλα αυτά, οπότε γεμίσαμε απλά το backup μας και σταματήσαμε.
Επίσης πρέπει να σταματήσω το κεφάλαιο κάπου εδώ… αλλά δεν μπορώ. Δείτε σας παρακαλώ όλες τις φωτό γιατί το μέρος αυτό είναι το ΜΟΝΟ που πήγα και μπορώ να πω ότι έχει ακόμα μια γεύση παλιάς παραδοσιακής Ιαπωνίας.
Γενικά στην περιοχή υπάρχουν και άλλα χωριά με κλίβανους αλλά το παραπάνω είναι το νο1 της λίστας. Εάν μείνετε στην περιοχή 2 μέρες και νοικιάσετε αυτοκίνητο μπορείτε να γυρίσετε κι άλλα, αλλιώς, και μόνο αυτό είναι εμπερία εάν σας αρέσουν οι πορσελάνες ή τα παραδοσιακά χωριά.
Ωπ…που πάτε ; Όλη την ημέρα θα τριγυρνάτε στα βουνά και δεν θα φάτε κάτι ;
Μπριζολάδικο Tsujikawa (つじ川) στο Ιμάρι
http://tabelog.com/saga/A4102/A410202/41000418/

Τα γνωστά, μπαίνουμε μέσα, μας κοιτάνε σαν ούφο (δεν είναι σε κεντρικό σημείο), λέμε να καθίσουμε ;
Έχετε κράτηση;
Σας φαινόμαστε να έχουμε κράτηση;
Περιμένετε λίγο…
Βγαίνει ο ίδιος ο κ. Τσουτζικάγουα και μας καθίζει μόνους μας σε ένα teppanyaki και μας δίνει το μενού (νομίζω στα Αγγλικά). Επιλέγω το πιο ακριβό σετ με το Imarigyu (εξαιρετικό είδος waguy , το καλύτερο που έφαγα) και μας αρχίζει.

Σημαντική παρατήρηση… το λιπαρό κόψιμο, οπωσδήποτε να το τρώτε με wasabi. Το άλλο τρώγεται και με σαλτσούλες ή σκέτο αλάτι.
Λοιπές φωτό:
https://www.flickr.com/photos/jousis/tags/tsujikawa
Ο σεφ ήξερε λίγα Αγγλικά και ήταν πολύ ευχάριστος. Το μαγαζί δεν είναι καθόλου κυριλέ, απλά το φαΐ είναι πανάκριβο, προσοχή. Δώσαμε 9000 yen το άτομο. Τα δύο κοψίματα (για όποιον νοιάζεται) είναι sirloin (サーロイン– το λιπαρό) και fillet(フィレ– το πιο κόκκινο).
Last edited: