jousis
Member
- Μηνύματα
- 544
- Likes
- 1.289
- Ταξίδι-Όνειρο
- Όλα
Παράρτημα 1: Περί Ιαπώνων
Ιάπωνες, Ο πιο ευγενικός λαός του κόσμου
Χμ… για να το δούμε αναλυτικά…
Ομολογουμένως ο καθένας μας εκλαμβάνει την ευγένεια με διαφορετικό τρόπο και -γιατί όχι- έχει διαφορετικό ορισμό για αυτήν. Είναι ένα γενικό φιλοσοφικό πρόβλημα αυτές οι έννοιες όπως μας έχει διδάξει και ο Πλάτωνας. Εγώ θέλω να διαχωρίσω την συμπεριφορά των Ιαπώνων σε εξυπηρέτηση, φιλοξενία και τέλος φιλικότητα.
Εξυπηρέτηση
Δεν πέτυχα ούτε έναν Ιάπωνα που πληρώνεται έμμεσα ή άμεσα για να εξυπηρετεί πολίτες και να μην σκιστεί να σε βοηθήσει. Τιμούν μέχρι και το τελευταίο γιεν που πληρώνονται χωρίς να αναλογιστούν "αυτό δεν είναι στο job description".
Ρωτάω στον σταθμό ΧΧΧ έναν υπάλληλο για μεγάλα lockers, με περπατάει μέχρι εκεί. Πάω να βάλω 500άρικο, μου λέει θέλει μόνο 100, μισό να στα αλλάξω. Δεν είναι δείγμα ευγένειας αυτό, άσχετα με το τι έχουμε συνηθίσει εμείς. Ο άνθρωπος το κάνει γιατί πληρώνεται να εξυπηρετεί πελάτες του σταθμού.
Ρωτάω τον παρκαδόρο στο χωριό Okawachiyama για το πού θα βρω ταξί και αντί να με στείλει στο γραφείο τουρισμού, καλεί από το κινητό του (υπηρεσιακό; ) επί τόπου ταξί. Ένας Ευρωπαίος θα με έστελνε στο γραφείο τουρισμού, ο Ιάπωνας όμως που ήταν εκεί για να εξυπηρετεί τους πελάτες/επισκέπτες του χωριού, έκανε την δουλειά του χωρίς να σκεφτεί αν εμπίπτει αυτό που του λέει ο επισκέπτης στα καθήκοντά του.
Στο Ματσουμότο, οι κοπέλες στην reception προσπαθούσαν επί μισή ώρα να μου βρουν κατάστημα με φορτιστή για την μηχανή ανοίγοντας 10 τηλεφωνικούς καταλόγους.
Σε ένα μικρό τερματικό σταθμό τρένου, όταν πήραμε διαφορετικό τρένο απο αυτό που πήρανε οι υπόλοιποι 50 τουρίστες, ο οδηγός νόμιζε οτι κάναμε λάθος και πριν ξεκινήσει, ήρθε σε εμάς και μας ρώτησε, πού πάτε;
Αφού κατάλαβε οτι δεν κάναμε λάθος τρένο, μας ευχαρίστησε και πήγε στην θέση του.
Γενικά, όλοι μα όλοι που συναντήσαμε, όταν ήταν σε mode "εξυπηρέτηση πελατών", σκιζόντουσαν να βοηθήσουν. Αυτό συνέβαινε μάλιστα και σε άσχετες θέσεις. Στο μόνο μέρος που αντιμετωπίσαμε πρόβλημα ήταν σε ξενοδοχείο στην Φουκουόκα που μου παρέδωσε η κοπέλα στην ρεσεψιόν το απόκομμα του courier (που στέλναμε την βαλίτσα) να το συμπληρώσω !!! Αφού την κοίταξα σαν βλαμμένος για 10 δευτερόλεπτα, σκέφτηκε να ρωτήσει, "να σας βοηθήσω στο συμπλήρωμα" ;;;; Πρέπει όμως να ήταν νέα στην δουλειά και λίγο χαζούλα, οπότε δεν θέλω να την μετρήσω στην σούμα.
Φιλοξενία
Όταν βλέπω έναν τουρίστα στην στάση λεωφορείου να προσπαθεί να διαβάσει χάρτη και χρονοδιάγραμμα, προσφέρομαι να τον βοηθήσω. Δεν είμαι ευγενικός, είμαι φιλόξενος. Ο τουρίστας είναι φιλοξενούμενός μου (στην χώρα μου) και θέλω να τον κάνω να περάσει υπέροχα. Δεν έχω προσωπικό παράδειγμα γιατί ποτέ δεν έδειξα χαμένος στην Ιαπωνία, οπότε δεν μου έτυχε να με βοηθήσουν στο άσχετο αλλά αυτό το "μας περπατήσανε στην στάση ενώ δεν ήταν δουλειά τους" είναι φιλοξενία, όχι φιλικότητα/ευγένεια (πιστεύω).
Φιλικότητα
Εδώ τα πράγματα είναι μπερδεμένα και δεν μπόρεσα να βγάλω συμπέρασμα για όλους τους Ιάπωνες. Πρέπει να κάνω τοπικιστικό διαχωρισμό.
Στο Τόκυο, οι περισσότεροι είναι ότι πιο απόμακρο και κρύο έχω δει σε άνθρωπο. Είναι μια πόλη που δεν θα ήθελα να μείνω ούτε 1 χρόνο. Συνάντησα παγερούς ανέκφραστους ανθρώπους, τυπικές εξυπηρετήσεις, φόβο επικοινωνίας και διάφορα άλλα. Οι άνθρωποι πρέπει να είναι εξαιρετικά πιεσμένοι. Στο μόνο σημείο που είδαμε λίγο πιο χαλαρούς ανθρώπους (και πολλούς Ευρωπαίους) ήταν στην περιοχή shiodome που πήγαμε σε μία έκθεση (Γαλλικών κεραμικών την περίοδο του Japonisme– εξαιρετική, να πάτε) και είδαμε υψηλόβαθμα στελέχη πολυεθνικών. Κουστουμάκια μεν, χαλαροί και αστειευόμενοι μεταξύ τους δε (Ιάπωνες, Ευρωπαίοι, Αμερικάνοι μαζί).
Για το Κυότο δεν έχω άποψη, πήγα μόνο σε τουριστικά μέρη. Εκεί ήταν όλοι υπερβολικοί, με ψεύτικα χαμόγελα και βαθιές υποκλίσεις επειδή ήταν η δουλειά τους. Τόση ψευτιά ούτε σε εκκλησίες δεν έχω συναντήσει.
Στην Οσάκα, εκτός από τα 2-3 τουριστικά μέρη που πάνε όλοι (dotonbori, umeda, namba) είδαμε λίγο πιο άμεσους ανθρώπους που δεν φοβούνται να μιλήσουν ή να σε κοιτάξουν. Στα τουριστικά μέρη είδαμε κυρίως τουρίστες και συνοδούς κυριών/κυρίων. Άλλος κόσμος.
Στην Φουκουόκα οι άνθρωποι ήταν αρκετά πιο χαλαροί αν και όχι τόσο προσιτοί όσο στην Οσάκα. Σίγουρα θα ήθελα να τους γνωρίσω λίγο παραπάνω γιατί μου φάνηκαν πολύ φυσιολογικοί. Πολύ πιο κοντά στην Ευρώπη. Επίσης στην Φουκουόκα είδα και το μικρότερο ποσοστό άχρηστων θέσεων εργασίας (όχι ότι δεν υπήρχαν).
Η μεταμόρφωση του ποτού
Όλα τα παραπάνω αλλάζουν όταν ο Ιάπωνας αρχίζει να πίνει μετά την δουλειά. Τα παιδιά χαλαρώνουν και αρχίζουν να σε κοιτάνε πλέον με περιέργεια στον δρόμο, σου μιλάνε πολύ πιο εύκολα, γελάνε, μιλάνε δυνατά στα τρένα, κτλ κτλ.
Μπαίνουμε σε ένα Izakaya στο Τόκυο, μας βλέπει ένας ψιλο-μεθυσμένος 60άρης, "you are welcome !!!" , ενώ οι μη μεθυσμένοι μας κοιτάνε λίγο τρομαγμένοι "φτού ρε π@*&η, πρέπει να μιλήσουμε Αγγλικά".
Καθόμαστε, παραγγέλνουμε, ο μεθυσμένος ενθουσιάζεται που μιλάμε Ιαπωνικά, και μετά από λίγο έρχεται και κάθεται μαζί μας, γεμίζοντάς μου ένα ποτήρι (κρασοπότηρο) από το δικό του σότσου (σότσου λέμε πίνουνε, ακόμα να το μάθετε;;; ). Αρχίζει να μας μιλά σε Αγγλικά/Ιαπωνικά για κάτι Αμερικάνικες ταινίες που δεν πήρα χαμπάρι μέχρι που κατάλαβε ότι δεν είμαστε Αμερικάνοι και αρχίσαμε συζήτηση για την Ελλάδα (είχε έρθει). Όσο διαρκούσε αυτή η χαβαλο-συζήτηση (είχαμε πολύ πλάκα- συνεννόηση σε 3 γλώσσες γιατί έκανα και μετάφραση στην γυναίκα) οι 4 απο τους 6 θαμώνες* και οι ιδιοκτήτες γελούσαν κρυφά προσπαθώντας να μην καρφωθούν. Σε ένα Ελληνικό μπαράκι, θα είχαμε γίνει όλοι μια παρέα και θα φεύγαμε αγκαλιά. Όμως εκεί , κράτησαν τα προσχήματα, προσπαθούσαν να μην μας κοιτάξουν καν.
*οι 2 κοπέλες πίσω μας είχαν πιεί ήδη 3 βαρέλια μπύρες και δεν παίρνανε χαμπάρι.
Ιαπωνία, ο παράδεισος των geeks και των φρικιών
Χμ… πάλι έχω μια αντίρρηση εδώ.
Οι Ιάπωνες είναι πάρα πολλοί. Πάρα-πάρα-πάρα πολλοί. Και ζουν σε μια πυκνοκατοικημένη χώρα. Άρα, όταν ένα μικρό ποσοστό μιας πόλης αποφασίσει να ντυθεί μπλε και να συναντηθεί σε μία περιοχή, η περιοχή αυτή γεμίζει από μπλε ανθρωπάκια. Δεν σημαίνει όμως ότι "οι Ιάπωνες ντύνονται μπλε".
Το ότι βλέπετε λοιπόν φρικιά στην Harajuku δεν σημαίνει ότι όλοι οι Ιάπωνες αρέσκονται στο cosplay. Αλήθεια τώρα θα πω, οτι πιο εκκεντρικά ντυμένους έχω δει στο Παρίσι απο ότι στην Ιαπωνία. Ομολογουμένως οι Ιάπωνες έχουν μια μανία με φουστίτσες και καλτσούλες, αλλά αυτό είναι το στυλ τους, δεν το θεωρώ εκκεντρικό. Όπως οι δικές μας βγάζουν στήθος έξω και μας φαίνεται φυσιολογικό, έτσι αυτοί βγάζουν μπούτια.
Εκκεντρικό είναι το να ντύνεσαι σαν την μαϊμού απο την Ντόρα την εξερευνήτρια.
Το ίδιο ισχύει για τα gadgets. Η Ιαπωνία είναι μια τεράστια αγορά. Μπορείς να βρεις τα πάντα και παντού. Προφανώς και θα βρεις ότι gadget υπάρχει στον κόσμο και ακόμα παραπάνω στην Ιαπωνία. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι Ιάπωνες ασχολούνται με μοντέλα τραίνων.
Όμως…
Παρατηρήσαμε ότι όλοι, μα όλοι, μα όλοι αγοράζουν και κυκλοφορούν με κρεμαστάρια στα κινητά και γελοίες θήκες. Επίσης υπάρχουν και τάπες για τις τρύπες των κινητών που είδαμε να κυκλοφορύν αρκετά.
Το κράτος, για κάποιον λόγο, επιμένει να συντηρεί αυτήν την αηδιαστική κιουτίλα (cute = χαριτωμένο) με ηλίθιες μασκότ παντού. Σε πιο χαλαρές πόλεις (πχ Φουκουόκα) δεν είναι τόσο έντονη η επίδρασή τους στους ανθρώπους αλλά στο Τόκυο γίνεται χαμός. Ίσως λόγω της υπερβολικής πίεσης υπάρχει ανάγκη για παλιμπαιδισμό. Συγγνώμη αλλά το να λες όλη την ώρα kawaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii = τι γλυκόοοοο όταν βλέπεις μια μασκότ και είσαι 40 χρονών είναι παλιμπαιδισμός. Είναι σαν να φωνάζουν οι δικές μας 40άρες "Σάκηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηη".
Πχ. Αγοράζουμε από το Κουμαμότο ένα πορτοφολάκι με την τοπική μασκότ, απλά γιατί θέλουμε να βάζουμε κάπου τα ψιλά μας. Ως κρυόκωλοι Έλληνες (εμείς, όχι όλοι), είδαμε την αρκούδα απο πίσω, είπαμε να, έχει και σχεδιάκι, να πάρουμε αυτό. Ούτε αααααααααααααααααααααααααααα τι ωραίοοοοοοοοοοοοοοοοοοοο να το πάρουμε, ούτε τίποτα.
Το ανοιγοκλείνουμε συνέχεια στα μαγαζιά στην Φουκουόκα, στην Οσάκα και στο Κυότο. Όλα φυσιολογικά. Μόλις το ανοίγω πρώτη φορά στο Τόκυο, ακούω γελάκια από την ταμία και λέει στην διπλανή της
-χιχιχιχι Kumamon, kawai
-ορίστε;
- (ντράπηκε λίγο γιατί κατάλαβε ότι μιλάω Ιαπωνικά) Είχατε πάει στο Κουμαμότο;
blah…blah
Γενικά στο Τόκυο είδαμε περισσότερη κιουτίλα στον Ιάπωνα από οπουδήποτε αλλού. Εννοώ επίδραση στην ζωή του γιατί στους δρόμους κιουτίλα υπάρχει σε όλη την Ιαπωνία (όχι στο σημείο του Τόκυο). Αν βρει κάποιος κάποια σοβαρή επιστημονική έρευνα για το θέμα, ας την αναφέρει (σιγά μην κάτσω να ψάξω), πολύ θα με ενδιέφερε να μάθω τι προβλήματα κουβαλάνε οι άνθρωποι και έχουν ανάγκη να μείνουν παιδιά για πάντα.
Ιάπωνες, Ο πιο ευγενικός λαός του κόσμου
Χμ… για να το δούμε αναλυτικά…
Ομολογουμένως ο καθένας μας εκλαμβάνει την ευγένεια με διαφορετικό τρόπο και -γιατί όχι- έχει διαφορετικό ορισμό για αυτήν. Είναι ένα γενικό φιλοσοφικό πρόβλημα αυτές οι έννοιες όπως μας έχει διδάξει και ο Πλάτωνας. Εγώ θέλω να διαχωρίσω την συμπεριφορά των Ιαπώνων σε εξυπηρέτηση, φιλοξενία και τέλος φιλικότητα.
Εξυπηρέτηση
Δεν πέτυχα ούτε έναν Ιάπωνα που πληρώνεται έμμεσα ή άμεσα για να εξυπηρετεί πολίτες και να μην σκιστεί να σε βοηθήσει. Τιμούν μέχρι και το τελευταίο γιεν που πληρώνονται χωρίς να αναλογιστούν "αυτό δεν είναι στο job description".
Ρωτάω στον σταθμό ΧΧΧ έναν υπάλληλο για μεγάλα lockers, με περπατάει μέχρι εκεί. Πάω να βάλω 500άρικο, μου λέει θέλει μόνο 100, μισό να στα αλλάξω. Δεν είναι δείγμα ευγένειας αυτό, άσχετα με το τι έχουμε συνηθίσει εμείς. Ο άνθρωπος το κάνει γιατί πληρώνεται να εξυπηρετεί πελάτες του σταθμού.
Ρωτάω τον παρκαδόρο στο χωριό Okawachiyama για το πού θα βρω ταξί και αντί να με στείλει στο γραφείο τουρισμού, καλεί από το κινητό του (υπηρεσιακό; ) επί τόπου ταξί. Ένας Ευρωπαίος θα με έστελνε στο γραφείο τουρισμού, ο Ιάπωνας όμως που ήταν εκεί για να εξυπηρετεί τους πελάτες/επισκέπτες του χωριού, έκανε την δουλειά του χωρίς να σκεφτεί αν εμπίπτει αυτό που του λέει ο επισκέπτης στα καθήκοντά του.
Στο Ματσουμότο, οι κοπέλες στην reception προσπαθούσαν επί μισή ώρα να μου βρουν κατάστημα με φορτιστή για την μηχανή ανοίγοντας 10 τηλεφωνικούς καταλόγους.
Σε ένα μικρό τερματικό σταθμό τρένου, όταν πήραμε διαφορετικό τρένο απο αυτό που πήρανε οι υπόλοιποι 50 τουρίστες, ο οδηγός νόμιζε οτι κάναμε λάθος και πριν ξεκινήσει, ήρθε σε εμάς και μας ρώτησε, πού πάτε;
Αφού κατάλαβε οτι δεν κάναμε λάθος τρένο, μας ευχαρίστησε και πήγε στην θέση του.
Γενικά, όλοι μα όλοι που συναντήσαμε, όταν ήταν σε mode "εξυπηρέτηση πελατών", σκιζόντουσαν να βοηθήσουν. Αυτό συνέβαινε μάλιστα και σε άσχετες θέσεις. Στο μόνο μέρος που αντιμετωπίσαμε πρόβλημα ήταν σε ξενοδοχείο στην Φουκουόκα που μου παρέδωσε η κοπέλα στην ρεσεψιόν το απόκομμα του courier (που στέλναμε την βαλίτσα) να το συμπληρώσω !!! Αφού την κοίταξα σαν βλαμμένος για 10 δευτερόλεπτα, σκέφτηκε να ρωτήσει, "να σας βοηθήσω στο συμπλήρωμα" ;;;; Πρέπει όμως να ήταν νέα στην δουλειά και λίγο χαζούλα, οπότε δεν θέλω να την μετρήσω στην σούμα.
Φιλοξενία
Όταν βλέπω έναν τουρίστα στην στάση λεωφορείου να προσπαθεί να διαβάσει χάρτη και χρονοδιάγραμμα, προσφέρομαι να τον βοηθήσω. Δεν είμαι ευγενικός, είμαι φιλόξενος. Ο τουρίστας είναι φιλοξενούμενός μου (στην χώρα μου) και θέλω να τον κάνω να περάσει υπέροχα. Δεν έχω προσωπικό παράδειγμα γιατί ποτέ δεν έδειξα χαμένος στην Ιαπωνία, οπότε δεν μου έτυχε να με βοηθήσουν στο άσχετο αλλά αυτό το "μας περπατήσανε στην στάση ενώ δεν ήταν δουλειά τους" είναι φιλοξενία, όχι φιλικότητα/ευγένεια (πιστεύω).
Φιλικότητα
Εδώ τα πράγματα είναι μπερδεμένα και δεν μπόρεσα να βγάλω συμπέρασμα για όλους τους Ιάπωνες. Πρέπει να κάνω τοπικιστικό διαχωρισμό.
Στο Τόκυο, οι περισσότεροι είναι ότι πιο απόμακρο και κρύο έχω δει σε άνθρωπο. Είναι μια πόλη που δεν θα ήθελα να μείνω ούτε 1 χρόνο. Συνάντησα παγερούς ανέκφραστους ανθρώπους, τυπικές εξυπηρετήσεις, φόβο επικοινωνίας και διάφορα άλλα. Οι άνθρωποι πρέπει να είναι εξαιρετικά πιεσμένοι. Στο μόνο σημείο που είδαμε λίγο πιο χαλαρούς ανθρώπους (και πολλούς Ευρωπαίους) ήταν στην περιοχή shiodome που πήγαμε σε μία έκθεση (Γαλλικών κεραμικών την περίοδο του Japonisme– εξαιρετική, να πάτε) και είδαμε υψηλόβαθμα στελέχη πολυεθνικών. Κουστουμάκια μεν, χαλαροί και αστειευόμενοι μεταξύ τους δε (Ιάπωνες, Ευρωπαίοι, Αμερικάνοι μαζί).
Για το Κυότο δεν έχω άποψη, πήγα μόνο σε τουριστικά μέρη. Εκεί ήταν όλοι υπερβολικοί, με ψεύτικα χαμόγελα και βαθιές υποκλίσεις επειδή ήταν η δουλειά τους. Τόση ψευτιά ούτε σε εκκλησίες δεν έχω συναντήσει.
Στην Οσάκα, εκτός από τα 2-3 τουριστικά μέρη που πάνε όλοι (dotonbori, umeda, namba) είδαμε λίγο πιο άμεσους ανθρώπους που δεν φοβούνται να μιλήσουν ή να σε κοιτάξουν. Στα τουριστικά μέρη είδαμε κυρίως τουρίστες και συνοδούς κυριών/κυρίων. Άλλος κόσμος.
Στην Φουκουόκα οι άνθρωποι ήταν αρκετά πιο χαλαροί αν και όχι τόσο προσιτοί όσο στην Οσάκα. Σίγουρα θα ήθελα να τους γνωρίσω λίγο παραπάνω γιατί μου φάνηκαν πολύ φυσιολογικοί. Πολύ πιο κοντά στην Ευρώπη. Επίσης στην Φουκουόκα είδα και το μικρότερο ποσοστό άχρηστων θέσεων εργασίας (όχι ότι δεν υπήρχαν).
Η μεταμόρφωση του ποτού
Όλα τα παραπάνω αλλάζουν όταν ο Ιάπωνας αρχίζει να πίνει μετά την δουλειά. Τα παιδιά χαλαρώνουν και αρχίζουν να σε κοιτάνε πλέον με περιέργεια στον δρόμο, σου μιλάνε πολύ πιο εύκολα, γελάνε, μιλάνε δυνατά στα τρένα, κτλ κτλ.
Μπαίνουμε σε ένα Izakaya στο Τόκυο, μας βλέπει ένας ψιλο-μεθυσμένος 60άρης, "you are welcome !!!" , ενώ οι μη μεθυσμένοι μας κοιτάνε λίγο τρομαγμένοι "φτού ρε π@*&η, πρέπει να μιλήσουμε Αγγλικά".
Καθόμαστε, παραγγέλνουμε, ο μεθυσμένος ενθουσιάζεται που μιλάμε Ιαπωνικά, και μετά από λίγο έρχεται και κάθεται μαζί μας, γεμίζοντάς μου ένα ποτήρι (κρασοπότηρο) από το δικό του σότσου (σότσου λέμε πίνουνε, ακόμα να το μάθετε;;; ). Αρχίζει να μας μιλά σε Αγγλικά/Ιαπωνικά για κάτι Αμερικάνικες ταινίες που δεν πήρα χαμπάρι μέχρι που κατάλαβε ότι δεν είμαστε Αμερικάνοι και αρχίσαμε συζήτηση για την Ελλάδα (είχε έρθει). Όσο διαρκούσε αυτή η χαβαλο-συζήτηση (είχαμε πολύ πλάκα- συνεννόηση σε 3 γλώσσες γιατί έκανα και μετάφραση στην γυναίκα) οι 4 απο τους 6 θαμώνες* και οι ιδιοκτήτες γελούσαν κρυφά προσπαθώντας να μην καρφωθούν. Σε ένα Ελληνικό μπαράκι, θα είχαμε γίνει όλοι μια παρέα και θα φεύγαμε αγκαλιά. Όμως εκεί , κράτησαν τα προσχήματα, προσπαθούσαν να μην μας κοιτάξουν καν.
*οι 2 κοπέλες πίσω μας είχαν πιεί ήδη 3 βαρέλια μπύρες και δεν παίρνανε χαμπάρι.
Ιαπωνία, ο παράδεισος των geeks και των φρικιών
Χμ… πάλι έχω μια αντίρρηση εδώ.
Οι Ιάπωνες είναι πάρα πολλοί. Πάρα-πάρα-πάρα πολλοί. Και ζουν σε μια πυκνοκατοικημένη χώρα. Άρα, όταν ένα μικρό ποσοστό μιας πόλης αποφασίσει να ντυθεί μπλε και να συναντηθεί σε μία περιοχή, η περιοχή αυτή γεμίζει από μπλε ανθρωπάκια. Δεν σημαίνει όμως ότι "οι Ιάπωνες ντύνονται μπλε".
Το ότι βλέπετε λοιπόν φρικιά στην Harajuku δεν σημαίνει ότι όλοι οι Ιάπωνες αρέσκονται στο cosplay. Αλήθεια τώρα θα πω, οτι πιο εκκεντρικά ντυμένους έχω δει στο Παρίσι απο ότι στην Ιαπωνία. Ομολογουμένως οι Ιάπωνες έχουν μια μανία με φουστίτσες και καλτσούλες, αλλά αυτό είναι το στυλ τους, δεν το θεωρώ εκκεντρικό. Όπως οι δικές μας βγάζουν στήθος έξω και μας φαίνεται φυσιολογικό, έτσι αυτοί βγάζουν μπούτια.
Εκκεντρικό είναι το να ντύνεσαι σαν την μαϊμού απο την Ντόρα την εξερευνήτρια.
Το ίδιο ισχύει για τα gadgets. Η Ιαπωνία είναι μια τεράστια αγορά. Μπορείς να βρεις τα πάντα και παντού. Προφανώς και θα βρεις ότι gadget υπάρχει στον κόσμο και ακόμα παραπάνω στην Ιαπωνία. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι Ιάπωνες ασχολούνται με μοντέλα τραίνων.
Όμως…
Παρατηρήσαμε ότι όλοι, μα όλοι, μα όλοι αγοράζουν και κυκλοφορούν με κρεμαστάρια στα κινητά και γελοίες θήκες. Επίσης υπάρχουν και τάπες για τις τρύπες των κινητών που είδαμε να κυκλοφορύν αρκετά.
Το κράτος, για κάποιον λόγο, επιμένει να συντηρεί αυτήν την αηδιαστική κιουτίλα (cute = χαριτωμένο) με ηλίθιες μασκότ παντού. Σε πιο χαλαρές πόλεις (πχ Φουκουόκα) δεν είναι τόσο έντονη η επίδρασή τους στους ανθρώπους αλλά στο Τόκυο γίνεται χαμός. Ίσως λόγω της υπερβολικής πίεσης υπάρχει ανάγκη για παλιμπαιδισμό. Συγγνώμη αλλά το να λες όλη την ώρα kawaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii = τι γλυκόοοοο όταν βλέπεις μια μασκότ και είσαι 40 χρονών είναι παλιμπαιδισμός. Είναι σαν να φωνάζουν οι δικές μας 40άρες "Σάκηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηηη".
Πχ. Αγοράζουμε από το Κουμαμότο ένα πορτοφολάκι με την τοπική μασκότ, απλά γιατί θέλουμε να βάζουμε κάπου τα ψιλά μας. Ως κρυόκωλοι Έλληνες (εμείς, όχι όλοι), είδαμε την αρκούδα απο πίσω, είπαμε να, έχει και σχεδιάκι, να πάρουμε αυτό. Ούτε αααααααααααααααααααααααααααα τι ωραίοοοοοοοοοοοοοοοοοοοο να το πάρουμε, ούτε τίποτα.
Το ανοιγοκλείνουμε συνέχεια στα μαγαζιά στην Φουκουόκα, στην Οσάκα και στο Κυότο. Όλα φυσιολογικά. Μόλις το ανοίγω πρώτη φορά στο Τόκυο, ακούω γελάκια από την ταμία και λέει στην διπλανή της
-χιχιχιχι Kumamon, kawai
-ορίστε;
- (ντράπηκε λίγο γιατί κατάλαβε ότι μιλάω Ιαπωνικά) Είχατε πάει στο Κουμαμότο;
blah…blah
Γενικά στο Τόκυο είδαμε περισσότερη κιουτίλα στον Ιάπωνα από οπουδήποτε αλλού. Εννοώ επίδραση στην ζωή του γιατί στους δρόμους κιουτίλα υπάρχει σε όλη την Ιαπωνία (όχι στο σημείο του Τόκυο). Αν βρει κάποιος κάποια σοβαρή επιστημονική έρευνα για το θέμα, ας την αναφέρει (σιγά μην κάτσω να ψάξω), πολύ θα με ενδιέφερε να μάθω τι προβλήματα κουβαλάνε οι άνθρωποι και έχουν ανάγκη να μείνουν παιδιά για πάντα.
Last edited: