jousis
Member
- Μηνύματα
- 544
- Likes
- 1.289
- Ταξίδι-Όνειρο
- Όλα
Παράρτημα 4: JR Pass
short version:
Δεν πληρώσαμε κάτι παραπάνω, το JR Sanyo-Shikoku-Kyushu pass επιτρέπει και nozomi/mizuho.
long version:
Με την ευκαιρία, να αναλύσω λίγο παραπάνω τα JR pass που πήραμε. Για όσο θα ήμασταν στο Kyushu ήθελα να μπαίνουμε σε τρένα χωρίς κανένα περιορισμό και να μην χάνουμε χρόνο σε αναμονές σε σταθμούς. Γενικά, είμαι υπερ-οργανωτικός αλλά όταν φτάνει η ώρα των διακοπών δεν μπορώ να περιορίζομαι από χρονοδιαγράμματα. Είχα σχεδιάσει αρκετές εκδρομές αλλά δεν ήθελα να πω ότι 17:00 θα πάρω το τρένο του γυρισμού. Το μόνο που σημείωνα ήταν το τελευταίο τρένο για να μην ξεχαστούμε. Ευτυχώς δηλαδή γιατί άλλα μέρη που νόμιζα ότι θα λατρέψουμε τα βαρεθήκαμε γρήγορα (miyajima) και άλλα που νόμιζα ότι θα κάτσουμε 1 ώρα μας κρατήσανε τόσο που παρ' ολίγο να χάσουμε το τελευταίο τρένο.
Το γενικό JR Pass σου επιτρέπει να πάρεις αρκετά μεν τρένα, αλλά όχι όλα. Οπότε έψαχνα για πάσο στο Kyushu που να μην έχει περιορισμό. Το JR Kyushu/Northen Kyushu ήταν μια εξαιρετική λύση που σου επέτρεπε να πάρεις όλα τα γρήγορα τρένα (και nozomi/mizuho) αλλά δεν σου επέτρεπε τα τρένα της γραμμής Sanyo. Εμάς λοιπόν δεν μας έκανε γιατί θέλαμε κάποια μέρα να πάμε και miyajima και την τελευταία μέρα να πάμε Οσάκα.
Ένα σχετικά νέο πάσο είναι το JRSanyo-Shikoku-Kyushu (βγαίνει και σε Northern Kyushu) που είναι αρκετά πιο ακριβό από το σκέτο του Kyushu αλλά πιο φτηνό από το γενικό JRPass. Επίσης επιτρέπει να πάρεις όλα τα τρένα αλλά βγαίνει 5ήμερο και όχι 7ήμερο όπως το γενικό. Έτυχε και ήταν ακριβώς ότι χρειαζόμασταν (το Northern).
Ευτυχώς που το πήραμε γιατί έτυχε 2 φορές να μας πουν στον σταθμό ότι το επόμενο hikari (που επιτρέπει το JR Pass) είναι πλήρες ! Τα τρένα την περίοδο που πήγαμε ήταν εντελώς γεμάτα από Hiroshima– Tokyo. Εάν έκλεινες 1 ημέρα πριν ήσουν οκ αλλά εμείς απλά πηγαίναμε στον σταθμό όταν τελειώναμε την εκδρομή και λέγαμε "βάλτε μας στο επόμενο". Ειδικά την μία φορά πήραμε εισιτήριο για το επόμενο τρένο που ερχόταν σε 3 λεπτά. Κάπου είχα διαβάσει ότι αυτό δεν το κάνουν αλλά δεν μας είπε κάτι ο σταθμάρχης στον shin-iwakuni και μάλιστα μας έβγαλε θέσεις με αλλαγή τρένου στον επόμενο σταθμό για να φτάσουμε Hakata πιο γρήγορα (Kodama αρχικά με αλλαγή σε Nozomi). Κυριολεκτικά τρέχαμε να ανέβουμε στην αποβάθρα (ευτυχώς ο σταθμός είναι πολύ μικρός) και μόλις φτάσαμε ήρθε το τρένο

Παρ' ολίγο να την πατήσουμε και στις εκδρομές στο Τόκυο που είχαμε το γενικό JR Pass γιατί πάλι δεν είχε πολλές θέσεις όταν πήγαμε να κλείσουμε (το προηγούμενο βράδυ). Εάν έκανα το ταξίδι πάλι, σίγουρα θα αγόραζα το Green που με ζαλίσανε όλοι να μην πάρω. Είναι μεγάλη ανεμελιά να εμφανίζεται 20 λεπτά πριν και να μην αγχώνεσαι αν θα βρεις θέση. Φυσικά, μια νορμάλ τουριστική περίοδο υποθέτω δεν θα υπήρχε τέτοιο θέμα.
Αντίθετα με το γενικό JR Pass, τα δύο που είπα, μπορείς να τα αγοράσεις και από την Ιαπωνία. Εμείς βέβαια πήραμε το exchange order από εδώ γιατί ήθελα να ελέγξω την ισοτιμία και να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Τους πήρε λίγη ώρα να βρούνε το πάσο στην Αθήνα (δεν είχαν ξαναβγάλει μάλλον) αλλά όλα οκ.
short version:
Δεν πληρώσαμε κάτι παραπάνω, το JR Sanyo-Shikoku-Kyushu pass επιτρέπει και nozomi/mizuho.
long version:
Με την ευκαιρία, να αναλύσω λίγο παραπάνω τα JR pass που πήραμε. Για όσο θα ήμασταν στο Kyushu ήθελα να μπαίνουμε σε τρένα χωρίς κανένα περιορισμό και να μην χάνουμε χρόνο σε αναμονές σε σταθμούς. Γενικά, είμαι υπερ-οργανωτικός αλλά όταν φτάνει η ώρα των διακοπών δεν μπορώ να περιορίζομαι από χρονοδιαγράμματα. Είχα σχεδιάσει αρκετές εκδρομές αλλά δεν ήθελα να πω ότι 17:00 θα πάρω το τρένο του γυρισμού. Το μόνο που σημείωνα ήταν το τελευταίο τρένο για να μην ξεχαστούμε. Ευτυχώς δηλαδή γιατί άλλα μέρη που νόμιζα ότι θα λατρέψουμε τα βαρεθήκαμε γρήγορα (miyajima) και άλλα που νόμιζα ότι θα κάτσουμε 1 ώρα μας κρατήσανε τόσο που παρ' ολίγο να χάσουμε το τελευταίο τρένο.
Το γενικό JR Pass σου επιτρέπει να πάρεις αρκετά μεν τρένα, αλλά όχι όλα. Οπότε έψαχνα για πάσο στο Kyushu που να μην έχει περιορισμό. Το JR Kyushu/Northen Kyushu ήταν μια εξαιρετική λύση που σου επέτρεπε να πάρεις όλα τα γρήγορα τρένα (και nozomi/mizuho) αλλά δεν σου επέτρεπε τα τρένα της γραμμής Sanyo. Εμάς λοιπόν δεν μας έκανε γιατί θέλαμε κάποια μέρα να πάμε και miyajima και την τελευταία μέρα να πάμε Οσάκα.
Ένα σχετικά νέο πάσο είναι το JRSanyo-Shikoku-Kyushu (βγαίνει και σε Northern Kyushu) που είναι αρκετά πιο ακριβό από το σκέτο του Kyushu αλλά πιο φτηνό από το γενικό JRPass. Επίσης επιτρέπει να πάρεις όλα τα τρένα αλλά βγαίνει 5ήμερο και όχι 7ήμερο όπως το γενικό. Έτυχε και ήταν ακριβώς ότι χρειαζόμασταν (το Northern).
Ευτυχώς που το πήραμε γιατί έτυχε 2 φορές να μας πουν στον σταθμό ότι το επόμενο hikari (που επιτρέπει το JR Pass) είναι πλήρες ! Τα τρένα την περίοδο που πήγαμε ήταν εντελώς γεμάτα από Hiroshima– Tokyo. Εάν έκλεινες 1 ημέρα πριν ήσουν οκ αλλά εμείς απλά πηγαίναμε στον σταθμό όταν τελειώναμε την εκδρομή και λέγαμε "βάλτε μας στο επόμενο". Ειδικά την μία φορά πήραμε εισιτήριο για το επόμενο τρένο που ερχόταν σε 3 λεπτά. Κάπου είχα διαβάσει ότι αυτό δεν το κάνουν αλλά δεν μας είπε κάτι ο σταθμάρχης στον shin-iwakuni και μάλιστα μας έβγαλε θέσεις με αλλαγή τρένου στον επόμενο σταθμό για να φτάσουμε Hakata πιο γρήγορα (Kodama αρχικά με αλλαγή σε Nozomi). Κυριολεκτικά τρέχαμε να ανέβουμε στην αποβάθρα (ευτυχώς ο σταθμός είναι πολύ μικρός) και μόλις φτάσαμε ήρθε το τρένο
Παρ' ολίγο να την πατήσουμε και στις εκδρομές στο Τόκυο που είχαμε το γενικό JR Pass γιατί πάλι δεν είχε πολλές θέσεις όταν πήγαμε να κλείσουμε (το προηγούμενο βράδυ). Εάν έκανα το ταξίδι πάλι, σίγουρα θα αγόραζα το Green που με ζαλίσανε όλοι να μην πάρω. Είναι μεγάλη ανεμελιά να εμφανίζεται 20 λεπτά πριν και να μην αγχώνεσαι αν θα βρεις θέση. Φυσικά, μια νορμάλ τουριστική περίοδο υποθέτω δεν θα υπήρχε τέτοιο θέμα.
Αντίθετα με το γενικό JR Pass, τα δύο που είπα, μπορείς να τα αγοράσεις και από την Ιαπωνία. Εμείς βέβαια πήραμε το exchange order από εδώ γιατί ήθελα να ελέγξω την ισοτιμία και να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Τους πήρε λίγη ώρα να βρούνε το πάσο στην Αθήνα (δεν είχαν ξαναβγάλει μάλλον) αλλά όλα οκ.
Last edited: