giannismits
Member
- Μηνύματα
- 3.497
- Likes
- 11.829
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η ημέρα: Άφιξη Μπρατισλάβα by night
- 2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 1
- 2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 2
- 2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 3
- 3η ημέρα – part 1: Άφιξη Βιέννη
- 3η ημέρα – part 2: Βιέννη – Λεωφόρος ring και πέριξ
- 4η ημέρα – part 1: Αυτοκρατορικά στέκια και ηλιοθεραπεία!
- 4η ημέρα – part 2: Μοντέρνα μονοπάτια & ένα μαγικό πανόραμα!
- 5η ημέρα – part 1: Innere Stadt / Παλιά πόλη, η καρδιά της Βιέννης
- 5η ημέρα – part 2: Innere Stadt / Παλιά πόλη, η καρδιά της Βιέννης
- 6η ημέρα – Ανοιξιάτικος επίλογος!
5η ημέρα – part 1: Innere Stadt / Παλιά πόλη, η καρδιά της Βιέννης
Δύο μέρες είχαμε πάρει μια πολή καλή δόση Βιέννης. Παλάτια, αυτοκρατορικά Ανάκτορα, βασιλικοί κήποι, μέγαρα, εναλλακτικές γειτονιές, μοντέρνα σημεία κτλ. Ναι αλλά όπως και να το κάνουμε δεν έχεις δει τη Βιέννη αν δεν έχεις περπατήσει και δεν έχεις νοιώσει την ατμόσφαιρα του ιστορικού πυρήνα της. Το 1ο διαμέρισμα την Innere Stadt που περικλείεται από την κυκλική λεωφόρο ring. H εσωτερική πόλη όπως μεταφράζεται το Innere Stadt. Το ιστορικό κέντρο της Βιέννης δεν θα μπορούσε να μην είναι μέρος Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.
Σαν είδα τον Rose να ξυπνάει χάλια με πολύ πόνο στις αμυγδαλές, με βαρύ κεφάλι και την απαίσια ατονία που έχουμε όταν αρρωσταίνουμε προβληματίστηκα. Την μέρα του την ξεκίνησε με παυσίπονο και με αφωνία για αρκετή ώρα! Εγώ πάλι το ακριβώς αντίθετο. Υπερβολικά ορεξάτος και με διάθεση για πολύ περπάτημα. Πως θα συμβαδίσουν αυτά? Αναρωτιέμαι. Μ’ αυτά τα δεδομένα ξεκινήσαμε κλασικά με το τραμ έξω από το ξενοδοχείο μας για τη σύντομη διαδρομή μέχρι τον σταθμό Schottentor. Αυτή τη φορά πεζή μέσω της Schottengasse εισχωρήσαμε στην παλιά πόλη.
Από την Schottengasse στην πλατεία Freyung με την εκκλησία Schottenkirche και το μουσείο τέχνης Bank Austria Kunstforum
Η παλιά πόλη της Βιέννης δεν είχε καμία σχέση με ότι είχα δει σε άλλες πόλεις. Δεν είναι η μικρή και γραφική μεσαιωνική πόλη με τα παλιά χρωματιστά σπίτια, η ήρεμη συνοικία όπως συμβαίνει με στις άλλες πόλεις. Είναι το κέντρο της τότε μεγάλης Αυστρο-Ουγγρικής Αυτοκρατορίας και είναι η πόλη που οι τρεις βασικές περιόδους της ευρωπαϊκής πολιτιστικής και πολιτικής ανάπτυξης - ο Μεσαίωνας, η μπαρόκ περίοδος, και η περίοδος της μεγάλης οικονομική ανάκαμψης στα μέσα του 19ου αιώνα - απεικονίζεται εξαιρετικά καλά στην πολεοδομική και αρχιτεκτονική κληρονομιά του Ιστορικού Κέντρου της Βιέννης. Επίσης από τον 16ο αιώνα η Βιέννη αναγνωρίστηκε παγκοσμίως ως η μουσική πρωτεύουσα της Ευρώπης. Όταν λοιπόν την αποκαλούν αριστοκρατική και αυτοκρατορική Βιέννη δεν είναι τυχαίο ούτε της δόθηκε αυτός ο τίτλος από το πουθενά. Ίσως βέβαια αυτός και να είναι ο λόγος που πολλοί την θεωρούν ξενέρωτη, κλασικούρα, μπαρόκ παλιακή και άλλα πολλά. Αλλά για τους ίδιους λόγους οι περισσότεροι την θαυμάζουν και την λατρεύουν, για τον μεγάλο πλούτο της σε έργα τέχνης, μνημεία, μουσεία.
Όπως και να έχει τις βόλτες σου θα τις κάνεις και βγάλε τα συμπεράσματα σου. Η σημερινή Βιέννη είναι κυρίως το αποτέλεσμα της έντονης δόμησης του 19ου αιώνα. Οι άμαξες με τα άλογα με φόντο τα επιβλητικά κτίρια σε πηγαίνουν αιώνες πίσω σε λαμπρές εποχές της Βιέννης και αν δεν υπήρχαν τα αυτοκίνητα το σκηνικό θα ήταν ακόμα πιο αληθινό! Το μεγαλύτερο μέρος της πόλης βέβαια είναι πεζοδρομημένο και ως επί το πλείστον τα οχήματα που είδαμε εντός της παλιάς πόλης είναι λεωφορεία και ταξί. Παρκαρισμένα αυτοκίνητα είδαμε σε κάποια σημεία.
Συνέχεια της πλατείας Freyung και της Heidenschuss είναι η πλατεία Am Hof μια από τις πιο σημαντικές ιστορίκες πλατείες της Βιέννης.
Το πιο αξιοσημείωτο κτίριο στην πλατεία είναι η εκκλησία Am Hof του 1403 στο μπαλκόνι της οποίας είχε ανακοινωθεί η διάλυση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας! Η στήλη Mariensaule με το άγαλμα της Παναγίας συμβολίζει τις ευχαριστίες για τη διάσωση της πόλης της Βιέννης προς το τέλος του τριακονταετούς πολέμου. Γενικότερα η πλατεία περιβάλλεται από εξαιρετικά κτίρια από διάφορες περιόδους.
Και συνεχίζω την ανάλυση! Η πόλη λοιπόν είναι μεγάλη και τα αξιοθέατά της αμέτρητα. Γι’ αυτό και είχα κάνει λεπτομερέστατο πλάνο με τους δρόμους ενδιαφέροντος ώστε να μην τριγυρνάμε στα ίδια μέρη και για να τη γυρίσουμε σχεδόν όλη. Εφόσον θες απλά να την περπατήσεις, να αράξεις και να τη δεις χαλαρά όπως εμείς τότε σίγουρα γίνεται σε μία μέρα. Το ιστορικό κέντρο όμως δεν έχει 1, δεν έχει 2 δεν έχει 10. Έχει 60 μουσεία! Αν λοιπόν θέλει κάποιος να επισκεφτεί κάποια από αυτά ε τότε ο πολύτιμος χρόνος θα μειωθεί υπερβολικά.
Η δική μας περιήγηση ήταν απολαυστική και ξεκούραστη. Θαυμάσαμε εξωτερικά όλα τα μνημεία και επιβλητικά ιστορικά κτίρια, περπατήσαμε στους εμπορικούς πεζόδρομους, χαλαρώσαμε σε παγκάκια, χαϊδέψαμε τα άλογα, κάναμε τις γνωριμίες μας, φάγαμε, ήπιαμε τους καφέδες μας, κάναμε ηλιοθεραπεία και ζήσαμε με τον καλύτερο τρόπο το ιστορικό κέντρο χωρίς οδηγούς στο χέρι και χωρίς να κοιτάμε το ρολόι!
Που είχα μείνει? Α στην πλατεία Am Hof.
Το στενάκι της Drahtgasse μας οδήγησε στην μικρή πλατεία Judenplatz.
Το τετράγωνο κτίσμα στην μέση σχεδόν της πλατείας είναι το Μνημείο του Ολοκαυτώματος. Αφιερωμένο στους 65.000 Αυστριακούς Εβραίους που δολοφονήθηκαν στο ολοκαύτωμα.
Η ανώνυμος Βιβλιοθήκη όπως λέγεται επίσης το μνημείο είναι κάπως παράταιρο με την υπέροχη μπαρόκ πλατεία και γενικά παρουσιάζει μια αντίθεση με μεγάλο μέρος της αρχιτεκτονικής της Βιέννης. Αλλά δεν είναι τυχαίο το μέρος που επιλέχθηκε να τοποθετηθεί το μνημείο αφού η πλατεία Judenplatz κατά τον Μεσαίωνα ήταν το κέντρο της εβραϊκής κοινότητας της Βιέννης. Πάντως όπως είπε ο δημιουργός του στα αποκαλυπτήρια, «Το μνημείο αυτό δεν θα πρέπει να είναι όμορφο, αλλά θα πρέπει να πληγώνει!» Για να μαθαίνουμε και κάποια πράγματα! Α ξέχασα να σημειώσω πως το μνημείο είναι μόλις του 2000!
Ωραία πράγματα. Κάθε σημείο είχε να πει την δική του ιστορία. Τα μαθήματα ιστορίας στη Βιέννη είναι πολλά, δύσκολα αλλά έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Ο καιρός ήταν ζεστός και καθ’ όλα ανοιξιάτικος. Μέχρι στιγμής είδαμε πολύ λίγο κόσμο να κυκλοφορεί αλλά ακόμα δεν είχαμε περάσει τους κεντρικούς δρόμους της παλιάς πόλης. Οι άμαξες με τα άλογα είναι μια ωραία εικόνα κι ας είναι τουριστική ατραξιόν!
Λίγο μετά σε έναν κεντρικό δρόμο της παλιάς πόλης την Herrengasse
Η Leopold-Figl-Gasse…
…μας έφερε στην πλατεία Minoritenplatz, μια από τις παλαιότερες πλατείες της Βιέννης με πολλά παλάτια γύρω της και με την εκκλησία Minoritenkirche του 1350!
Το τέλος της Herrengasse μας έφερε στην πλατεία Michaelerplatz. Έξω από τα Ανάκτορα Hofburg είδαμε παρκαρισμένα πολλά άλογα! Η μυρωδιά ήταν άθλια. Τι μπόχα ήταν αυτή και είναι τόσο συμπαθέστατα αυτά τα τετράποδα. Τα καημένα περίμεναν υπομονετικά και ορισμένοι αμαξάδες τα μάλωναν κι από πάνω! Εμείς πάντως τα χαϊδέψαμε κι ας μύριζαν απαίσια!
Το πιο εντυπωσιακό στην πλατεία είναι η Michaelertrakt όπως ονομάζεται η βόρεια πρόσοψη του Ανακτόρου Χόφμπουργκ του 1725.
Το Παλάτι δεν το επισκεφτήκαμε παρά αρκεστήκαμε σε μια μικρή γύρα στην εσωτερική του αυλή Innerer Burgplatz. Το εισιτήριο εισόδου για το Παλάτι που περιλαμβάνει το Μουσείο της Σίσι, τα βασιλικά δωμάτια και την ασημένια συλλογή κοστίζει 12,90€ https://www.imperial-austria.at/hofburg-vienna.html
Ήμασταν στην καρδιά της πόλης και τα γκρουπ τουριστών που συναντήσαμε ήταν πάρα πολλά. Από γκρουπ με ΚΑΠΗ μέχρι μαθητές λυκείου που μας πήραν τα ‘αυτιά στην οδό Kohlmarkt, τον κάθετο δρόμο που συνδέει την Michaelerplatz με την εμπορική Graben.
Και να ‘μαστε στον πιο κεντρικό πεζόδρομο της Βιέννης το πιο δημοφιλές και πολύβουο μέρος της παλιάς πόλης την Graben.
Η εμπορική και διάσημη Graben είναι ίσως ο πιο εντυπωσιακός δρόμος της Βιέννης με πολλά μπαρόκ κτίρια, φημισμένα καταστήματα και γκλαμουράτες βιτρίνες, και με ένα μνημείο από τα πιο γνωστά και εμφανή έργα γλυπτικής τέχνης στην πόλη, την στήλη της Αγίας Τριάδας (Pestsaule) που ανεγερθεί μετά την επιδημία της μεγάλης πανούκλας του 1679.
Σε έναν κάθετο δρόμο της Graben, η εκκλησία του Αγίου Πέτρου (Peterskirche) του 1733. Ο δρόμος Jungferngasse διασχίζει την πεζοδρομημένη ζώνη Graben και οδηγεί απευθείας στην εκκλησία. Αν και επισκιάζεται από τα κτίρια γύρω της, η άποψή της μπαρόκ Ρωμαιοκαθολικής ενοριακής εκκλησίας από την Graben είναι εντυπωσιακή. Μπήκα για λίγο στο εσωτερικό της εκκλησίας που εκείνη την ώρα είχε λειτουργία.
Καλά όλα αυτά αλλά είχα και έναν άρρωστο μαζί μου που ξαφνικά πρόσεξα ότι είχε μαραζώσει και ζορίζονταν. Κοντοσταθήκαμε έξω από την εκκλησία προβληματισμένοι. Τι θες να κάνουμε, ρώτησα. Να καθίσουμε? Να πας στο δωμάτιο να ξαπλώσεις? Να πάμε σε φαρμακείο να πάρεις κάτι? Δεν ήξερα τι να προτείνω και τι να κάνω. Ο καημένος ο Rose απλά είπε να συνεχίσουμε και πως κατά τη διάρκεια της μέρας θα νοιώσει καλύτερα. Έτσι λοιπόν συνεχίσαμε και φτάσαμε στην πλατεία Stephansplatz, το κέντρο της Βιέννης.
Η Stephansplatz είναι αδιαμφισβήτητα το κέντρο της αυστριακής πρωτεύουσας και συγκοινωνιακός κόσμος αφού ο σταθμός μετρό της Stephansplatz με τις γραμμές U1 και U3 είναι ο πιο πολυσύχναστος. Το όνομα της πλατείας προέρχεται από τον Stephansdom τον καθεδρικό ναό της Βιέννης που είναι από τις ψηλότερες εκκλησίες στον κόσμο! Απέναντι από τον καθεδρικό του Αγίου Στεφάνου είναι το αμφιλεγόμενο εμπορικό γυάλινο κτίριο Haas-Haus του 1990. Παρά το γεγονός ότι η κοινή γνώμη ήταν αρχικά επιφυλακτική σχετικά με το συνδυασμό του μεσαιωνικού καθεδρικού ναού και του μοντέρνου κτιρίου από γυαλί και ατσάλι, θεωρείται σήμερα ένα παράδειγμα του πώς η παλιά και νέα αρχιτεκτονική μπορούν να συνδυάσουν αρμονικά.
Όσο περνούσε η ώρα ο καιρός γινόταν ακόμα πιο ζεστός και ήταν μια πραγματικά θαυμάσια ημέρα με μοναδικό μελανό σημείο τον καημένο τον Rose που σχεδόν σερνόταν και έκανε αφωνία. Το καλό είναι πως η θέληση ορισμένες φορές νικάει κι έτσι με πείσμα αλλά και με χιούμορ πολλές φορές ξεχνούσαμε πως υπήρχε αυτό το θέμα. Βέβαια βοήθησε αρκετά και το δυνατό παυσίπονο. O giannismits πάντως ήταν στα καλύτερα του και αυτό προσπαθούσε να περάσει και στον Rose και τα κατάφερνε! Πως λένε είμαστε μια ωραία παρέα και αυτό περνάει στον κόσμο? Ε κάπως έτσι! Το δυνατό μου γέλιο βέβαια δεν θέλει και πολύ να αποσπάσει την προσοχή του κόσμου όπως κάτι κινέζες θείες που με κοιτούσαν και χαμογελούσαν κι αυτές στον πεζόδρομο της Karntner Strsse!
H Karntner Strasse είναι ο πιο διάσημος εμπορικός δρόμος της Βιέννης που ξεκινάει από την Stephansplatz και τελειώνει στην Όπερα. Την είχαμε περπατήσει λίγο το πρώτο βράδυ αλλά την ημέρα μου άρεσε περισσότερο γιατί ήταν πολύβουη και άκρως ζωηρή.
Η Karntner Strasse είναι γεμάτη από επώνυμα καταστήματα, ζαχαροπλαστεία, σούπερ μαρκετς και πάρα πολλά σουβενιράδικα. Τα περισσότερα καταστήματα σουβενίρ στη Βιέννη έχουν στην επιγραφή τους τον Mozart. Τρελή φίρμα και δυνατό Brand το Nο1 σε πωλήσεις. Διότι δεν υπάρχει περίπτωση τουρίστας να μην αγοράσει σοκολατάκια Mozart. Το αν η βιεννέζικη μανία με τον Μότσαρτ προέκυψε απλά για την εμπορική εκμετάλλευση του ονόματός του ή για να εξιλεωθούν οι μετέπειτα γενιές για τις παραλήψεις των προηγούμενων που παρέλειψαν να αποδώσουν τις ανάλογες τιμές στον μεγάλο κλασσικό συνθέτη δεν το ξέρω. Εμείς πάντως του δώσαμε και κατάλαβε. Οι συσκευασίες αμέτρητες όπως και οι ποικιλία. Έφυγαν πολλά ευρώ για τα περιβόητα σοκολατάκια.
Σε ένα από τα μεγάλα καταστήματα με σουβενίρ στην Karntner Str. χαζεύαμε και σχολιάζαμε τις τιμές δυνατά με την άνεση ότι δεν μας καταλαβαίνει κανείς. Δες τι ακριβό που είναι αυτό, και δες τι υπερβολική τιμή έχει το άλλο. Και ξαφνικά η πωλήτρια μας λέει ''ε και τι είναι φτηνό στη Βιέννη''! Η συμπαθέστατη ελληνίδα πωλήτρια από την Κοζάνη μας έπιασε κουβέντα και της κάναμε κι εμείς συνέντευξη! Ζούσε 8 μήνες στη Βιέννη και μας έλεγε πόσο ευχαριστημένη είναι από την ποιότητα ζωής. Ότι δεν είναι απλησίαστες οι τιμές σε σύγκριση με τις σκανδιναβικές χώρες ή την Ολλανδία συγκεκριμένα και γενικά είχαμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση. Όσο για τα σοκολατάκια Μότσαρτ μας είπε πως από το σούπερ μάρκετ θα τα βρούμε 30-40% πιο φτηνά και μας προέτρεψε να τα πάρουμε από κει! Αυτό σίγουρα δεν θα άρεζε στον ιδιοκτήτη αν το μάθαινε! Πάντως της κάναμε τζίρο σε μαγνητάκια και άλλα αναμνηστικά.
Εντοπίσαμε το σούπερ μάρκετ που μας είπε η κοπέλα, δίπλα από την Karntner Str. στην Neuer Markt . Τι σούπερ μάρκετ δηλαδή που ντρεπόσουν να μπεις μέσα! Πράγματι είχε τις ίδιες συσκευασίες από σοκολατάκια Μότσαρτ που πουλάνε τα καταστήματα σουβενίρ και ήταν πιο οικονομικά. Εμείς που πήραμε αρκετά γλιτώσαμε χρήματα. Μια συσκευασία – κουτί σε σχήμα βιολιού που τα σουβενιράδικα την είχαν στα 12€ στο σούπερ μάρκετ είχε 7€. Στις πιο μικρές συσκευασίες η διαφορά ήταν 2-3€. Κάναμε τις αγορές μας αλλά θα το επισκεπτόμασταν ξανά και την επόμενη τελευταία μέρα μας στη Βιέννη.
Η ορθογώνια πλατεία Neuer Markt με την κρήνη Donnerbrunnenτου 1739 και το μοναστήρι των Καπουτσίνων της Βιέννης (Kapuzinerkloster Wien).
Χτίστηκε το 1632 και κάτω από το μοναστήρι είναι η Αυτοκρατορική Κρύπτη , ο τόπος ταφής των Αψβούργων.
Σοκολατομάγαζο στην Neuer Markt
Ξανά στην Karntner Strasse. Την περπατήσαμε, μπήκαμε σε μαγαζιά, χαλαρώσαμε στα παγκάκια και φτάσαμε μέχρι την Όπερα. Τα υπαίθρια καφέ πωλούσαν το μπουκαλάκι νερό 2€. Στο γειτονικό σούπερ μάρκετ 0,60€ και αν θυμάμαι μεγαλύτερη ποσότητα. Να το έχετε υπόψιν σας λοιπόν.
Δίπλα στην όπερα το διάσημο Club Albertina Passage. O τεράστιος λαγός είναι αναφορά στο ζωγραφικό έργο και σήμα κατατεθέν -Feldhase (νέοι λαγοί) χρονολογίας του 1502 που βρίσκεται στο διπλανό Μουσείο Albertina. Από την Operngasse στην γκαλερί τέχνης Albertina, που στεγάζει ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα δωμάτια εκτύπωσης στον κόσμο, με περίπου 65.000 σχέδια και περίπου 1 εκατομμύριο Old Master εκτυπώσεις , καθώς και πιο σύγχρονα γραφικά έργα, φωτογραφίες και αρχιτεκτονικά σχέδια. http://www.albertina.at/en
Να μπροστά μας ξανά ο Wolfgang Amadeus Mozart να μας δελεάζει με τα σοκολατάκια του!
Επιστροφή στην Stephansplatz και στον Καθεδρικό ναό του Αγίου Στεφάνου (Domkirche St. Stephan zu Wien). Στην πλατεία γινόταν χαμός από κόσμο και υπήρχε και η γνωστή απαίσια μυρωδιά από το παρκινγκ αλόγων δίπλα στην εκκλησία. Αν και αρχικά την επίσκεψη στον Καθεδρικό την είχα σίγουρη, τελικά απέρριψα αυτή την ιδέα η οποία θα μας έτρωγε πολύ χρόνο, θα την επισκεπτόμουν μόνος μου που δεν ήθελα και θα χρεωνόμουν με 18€ που είναι η γενική είσοδος και περιλαμβάνει:
Cathedral Tour - Audioguide * Catacombs *South-Tower - North-Tower - Treasure
Το καθένα έχει και ξεχωριστή είσοδο. Δηλαδή αν ήθελα να δω το εσωτερικό μόνο, θα έδινα 5,50€.
Αναλυτικά: http://www.stephanskirche.at/
Με σκοπό να συνεχίσουμε με τους ίδιους χαλαρούς ρυθμούς αποφάσισα λοιπόν να μην περιμένω σε ουρές και να μην δω εσωτερικά τον ναό. Όμως και εξωτερικά ο μητροπολιτικός ναός της Βιέννης είναι χάρμα οφθαλμών με την εντυπωσιακή του αρχιτεκτονική, τις λεπτομερείς και περίτεχνες διακοσμήσεις και ιδιαίτερα με την χαρακτηριστική περίτεχνα διακοσμημένη και πολύχρωμη ψηφιδωτή στέγη του, σημείο αναφοράς. Στα 136 μ. από την επιφάνεια του εδάφους υψώνεται ο μεσαιωνικός νότιος πύργος του ναού, η κατασκευή του οποίου διήρκεσε μόνο 65 χρονάκια, από το 1368 έως το 1433!
Τα μελαγχολικά αλογάκια περίμεναν ήσυχα τους τουρίστες...
Δύο μέρες είχαμε πάρει μια πολή καλή δόση Βιέννης. Παλάτια, αυτοκρατορικά Ανάκτορα, βασιλικοί κήποι, μέγαρα, εναλλακτικές γειτονιές, μοντέρνα σημεία κτλ. Ναι αλλά όπως και να το κάνουμε δεν έχεις δει τη Βιέννη αν δεν έχεις περπατήσει και δεν έχεις νοιώσει την ατμόσφαιρα του ιστορικού πυρήνα της. Το 1ο διαμέρισμα την Innere Stadt που περικλείεται από την κυκλική λεωφόρο ring. H εσωτερική πόλη όπως μεταφράζεται το Innere Stadt. Το ιστορικό κέντρο της Βιέννης δεν θα μπορούσε να μην είναι μέρος Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Σαν είδα τον Rose να ξυπνάει χάλια με πολύ πόνο στις αμυγδαλές, με βαρύ κεφάλι και την απαίσια ατονία που έχουμε όταν αρρωσταίνουμε προβληματίστηκα. Την μέρα του την ξεκίνησε με παυσίπονο και με αφωνία για αρκετή ώρα! Εγώ πάλι το ακριβώς αντίθετο. Υπερβολικά ορεξάτος και με διάθεση για πολύ περπάτημα. Πως θα συμβαδίσουν αυτά? Αναρωτιέμαι. Μ’ αυτά τα δεδομένα ξεκινήσαμε κλασικά με το τραμ έξω από το ξενοδοχείο μας για τη σύντομη διαδρομή μέχρι τον σταθμό Schottentor. Αυτή τη φορά πεζή μέσω της Schottengasse εισχωρήσαμε στην παλιά πόλη.
Από την Schottengasse στην πλατεία Freyung με την εκκλησία Schottenkirche και το μουσείο τέχνης Bank Austria Kunstforum




Η παλιά πόλη της Βιέννης δεν είχε καμία σχέση με ότι είχα δει σε άλλες πόλεις. Δεν είναι η μικρή και γραφική μεσαιωνική πόλη με τα παλιά χρωματιστά σπίτια, η ήρεμη συνοικία όπως συμβαίνει με στις άλλες πόλεις. Είναι το κέντρο της τότε μεγάλης Αυστρο-Ουγγρικής Αυτοκρατορίας και είναι η πόλη που οι τρεις βασικές περιόδους της ευρωπαϊκής πολιτιστικής και πολιτικής ανάπτυξης - ο Μεσαίωνας, η μπαρόκ περίοδος, και η περίοδος της μεγάλης οικονομική ανάκαμψης στα μέσα του 19ου αιώνα - απεικονίζεται εξαιρετικά καλά στην πολεοδομική και αρχιτεκτονική κληρονομιά του Ιστορικού Κέντρου της Βιέννης. Επίσης από τον 16ο αιώνα η Βιέννη αναγνωρίστηκε παγκοσμίως ως η μουσική πρωτεύουσα της Ευρώπης. Όταν λοιπόν την αποκαλούν αριστοκρατική και αυτοκρατορική Βιέννη δεν είναι τυχαίο ούτε της δόθηκε αυτός ο τίτλος από το πουθενά. Ίσως βέβαια αυτός και να είναι ο λόγος που πολλοί την θεωρούν ξενέρωτη, κλασικούρα, μπαρόκ παλιακή και άλλα πολλά. Αλλά για τους ίδιους λόγους οι περισσότεροι την θαυμάζουν και την λατρεύουν, για τον μεγάλο πλούτο της σε έργα τέχνης, μνημεία, μουσεία.
Όπως και να έχει τις βόλτες σου θα τις κάνεις και βγάλε τα συμπεράσματα σου. Η σημερινή Βιέννη είναι κυρίως το αποτέλεσμα της έντονης δόμησης του 19ου αιώνα. Οι άμαξες με τα άλογα με φόντο τα επιβλητικά κτίρια σε πηγαίνουν αιώνες πίσω σε λαμπρές εποχές της Βιέννης και αν δεν υπήρχαν τα αυτοκίνητα το σκηνικό θα ήταν ακόμα πιο αληθινό! Το μεγαλύτερο μέρος της πόλης βέβαια είναι πεζοδρομημένο και ως επί το πλείστον τα οχήματα που είδαμε εντός της παλιάς πόλης είναι λεωφορεία και ταξί. Παρκαρισμένα αυτοκίνητα είδαμε σε κάποια σημεία.
Συνέχεια της πλατείας Freyung και της Heidenschuss είναι η πλατεία Am Hof μια από τις πιο σημαντικές ιστορίκες πλατείες της Βιέννης.

Το πιο αξιοσημείωτο κτίριο στην πλατεία είναι η εκκλησία Am Hof του 1403 στο μπαλκόνι της οποίας είχε ανακοινωθεί η διάλυση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας! Η στήλη Mariensaule με το άγαλμα της Παναγίας συμβολίζει τις ευχαριστίες για τη διάσωση της πόλης της Βιέννης προς το τέλος του τριακονταετούς πολέμου. Γενικότερα η πλατεία περιβάλλεται από εξαιρετικά κτίρια από διάφορες περιόδους.



Και συνεχίζω την ανάλυση! Η πόλη λοιπόν είναι μεγάλη και τα αξιοθέατά της αμέτρητα. Γι’ αυτό και είχα κάνει λεπτομερέστατο πλάνο με τους δρόμους ενδιαφέροντος ώστε να μην τριγυρνάμε στα ίδια μέρη και για να τη γυρίσουμε σχεδόν όλη. Εφόσον θες απλά να την περπατήσεις, να αράξεις και να τη δεις χαλαρά όπως εμείς τότε σίγουρα γίνεται σε μία μέρα. Το ιστορικό κέντρο όμως δεν έχει 1, δεν έχει 2 δεν έχει 10. Έχει 60 μουσεία! Αν λοιπόν θέλει κάποιος να επισκεφτεί κάποια από αυτά ε τότε ο πολύτιμος χρόνος θα μειωθεί υπερβολικά.
Η δική μας περιήγηση ήταν απολαυστική και ξεκούραστη. Θαυμάσαμε εξωτερικά όλα τα μνημεία και επιβλητικά ιστορικά κτίρια, περπατήσαμε στους εμπορικούς πεζόδρομους, χαλαρώσαμε σε παγκάκια, χαϊδέψαμε τα άλογα, κάναμε τις γνωριμίες μας, φάγαμε, ήπιαμε τους καφέδες μας, κάναμε ηλιοθεραπεία και ζήσαμε με τον καλύτερο τρόπο το ιστορικό κέντρο χωρίς οδηγούς στο χέρι και χωρίς να κοιτάμε το ρολόι!
Που είχα μείνει? Α στην πλατεία Am Hof.
Το στενάκι της Drahtgasse μας οδήγησε στην μικρή πλατεία Judenplatz.

Το τετράγωνο κτίσμα στην μέση σχεδόν της πλατείας είναι το Μνημείο του Ολοκαυτώματος. Αφιερωμένο στους 65.000 Αυστριακούς Εβραίους που δολοφονήθηκαν στο ολοκαύτωμα.

Η ανώνυμος Βιβλιοθήκη όπως λέγεται επίσης το μνημείο είναι κάπως παράταιρο με την υπέροχη μπαρόκ πλατεία και γενικά παρουσιάζει μια αντίθεση με μεγάλο μέρος της αρχιτεκτονικής της Βιέννης. Αλλά δεν είναι τυχαίο το μέρος που επιλέχθηκε να τοποθετηθεί το μνημείο αφού η πλατεία Judenplatz κατά τον Μεσαίωνα ήταν το κέντρο της εβραϊκής κοινότητας της Βιέννης. Πάντως όπως είπε ο δημιουργός του στα αποκαλυπτήρια, «Το μνημείο αυτό δεν θα πρέπει να είναι όμορφο, αλλά θα πρέπει να πληγώνει!» Για να μαθαίνουμε και κάποια πράγματα! Α ξέχασα να σημειώσω πως το μνημείο είναι μόλις του 2000!

Ωραία πράγματα. Κάθε σημείο είχε να πει την δική του ιστορία. Τα μαθήματα ιστορίας στη Βιέννη είναι πολλά, δύσκολα αλλά έχουν μεγάλο ενδιαφέρον. Ο καιρός ήταν ζεστός και καθ’ όλα ανοιξιάτικος. Μέχρι στιγμής είδαμε πολύ λίγο κόσμο να κυκλοφορεί αλλά ακόμα δεν είχαμε περάσει τους κεντρικούς δρόμους της παλιάς πόλης. Οι άμαξες με τα άλογα είναι μια ωραία εικόνα κι ας είναι τουριστική ατραξιόν!

Λίγο μετά σε έναν κεντρικό δρόμο της παλιάς πόλης την Herrengasse



Η Leopold-Figl-Gasse…

…μας έφερε στην πλατεία Minoritenplatz, μια από τις παλαιότερες πλατείες της Βιέννης με πολλά παλάτια γύρω της και με την εκκλησία Minoritenkirche του 1350!


Το τέλος της Herrengasse μας έφερε στην πλατεία Michaelerplatz. Έξω από τα Ανάκτορα Hofburg είδαμε παρκαρισμένα πολλά άλογα! Η μυρωδιά ήταν άθλια. Τι μπόχα ήταν αυτή και είναι τόσο συμπαθέστατα αυτά τα τετράποδα. Τα καημένα περίμεναν υπομονετικά και ορισμένοι αμαξάδες τα μάλωναν κι από πάνω! Εμείς πάντως τα χαϊδέψαμε κι ας μύριζαν απαίσια!



Το πιο εντυπωσιακό στην πλατεία είναι η Michaelertrakt όπως ονομάζεται η βόρεια πρόσοψη του Ανακτόρου Χόφμπουργκ του 1725.

Το Παλάτι δεν το επισκεφτήκαμε παρά αρκεστήκαμε σε μια μικρή γύρα στην εσωτερική του αυλή Innerer Burgplatz. Το εισιτήριο εισόδου για το Παλάτι που περιλαμβάνει το Μουσείο της Σίσι, τα βασιλικά δωμάτια και την ασημένια συλλογή κοστίζει 12,90€ https://www.imperial-austria.at/hofburg-vienna.html

Ήμασταν στην καρδιά της πόλης και τα γκρουπ τουριστών που συναντήσαμε ήταν πάρα πολλά. Από γκρουπ με ΚΑΠΗ μέχρι μαθητές λυκείου που μας πήραν τα ‘αυτιά στην οδό Kohlmarkt, τον κάθετο δρόμο που συνδέει την Michaelerplatz με την εμπορική Graben.


Και να ‘μαστε στον πιο κεντρικό πεζόδρομο της Βιέννης το πιο δημοφιλές και πολύβουο μέρος της παλιάς πόλης την Graben.

Η εμπορική και διάσημη Graben είναι ίσως ο πιο εντυπωσιακός δρόμος της Βιέννης με πολλά μπαρόκ κτίρια, φημισμένα καταστήματα και γκλαμουράτες βιτρίνες, και με ένα μνημείο από τα πιο γνωστά και εμφανή έργα γλυπτικής τέχνης στην πόλη, την στήλη της Αγίας Τριάδας (Pestsaule) που ανεγερθεί μετά την επιδημία της μεγάλης πανούκλας του 1679.





Σε έναν κάθετο δρόμο της Graben, η εκκλησία του Αγίου Πέτρου (Peterskirche) του 1733. Ο δρόμος Jungferngasse διασχίζει την πεζοδρομημένη ζώνη Graben και οδηγεί απευθείας στην εκκλησία. Αν και επισκιάζεται από τα κτίρια γύρω της, η άποψή της μπαρόκ Ρωμαιοκαθολικής ενοριακής εκκλησίας από την Graben είναι εντυπωσιακή. Μπήκα για λίγο στο εσωτερικό της εκκλησίας που εκείνη την ώρα είχε λειτουργία.


Καλά όλα αυτά αλλά είχα και έναν άρρωστο μαζί μου που ξαφνικά πρόσεξα ότι είχε μαραζώσει και ζορίζονταν. Κοντοσταθήκαμε έξω από την εκκλησία προβληματισμένοι. Τι θες να κάνουμε, ρώτησα. Να καθίσουμε? Να πας στο δωμάτιο να ξαπλώσεις? Να πάμε σε φαρμακείο να πάρεις κάτι? Δεν ήξερα τι να προτείνω και τι να κάνω. Ο καημένος ο Rose απλά είπε να συνεχίσουμε και πως κατά τη διάρκεια της μέρας θα νοιώσει καλύτερα. Έτσι λοιπόν συνεχίσαμε και φτάσαμε στην πλατεία Stephansplatz, το κέντρο της Βιέννης.


Η Stephansplatz είναι αδιαμφισβήτητα το κέντρο της αυστριακής πρωτεύουσας και συγκοινωνιακός κόσμος αφού ο σταθμός μετρό της Stephansplatz με τις γραμμές U1 και U3 είναι ο πιο πολυσύχναστος. Το όνομα της πλατείας προέρχεται από τον Stephansdom τον καθεδρικό ναό της Βιέννης που είναι από τις ψηλότερες εκκλησίες στον κόσμο! Απέναντι από τον καθεδρικό του Αγίου Στεφάνου είναι το αμφιλεγόμενο εμπορικό γυάλινο κτίριο Haas-Haus του 1990. Παρά το γεγονός ότι η κοινή γνώμη ήταν αρχικά επιφυλακτική σχετικά με το συνδυασμό του μεσαιωνικού καθεδρικού ναού και του μοντέρνου κτιρίου από γυαλί και ατσάλι, θεωρείται σήμερα ένα παράδειγμα του πώς η παλιά και νέα αρχιτεκτονική μπορούν να συνδυάσουν αρμονικά.


Όσο περνούσε η ώρα ο καιρός γινόταν ακόμα πιο ζεστός και ήταν μια πραγματικά θαυμάσια ημέρα με μοναδικό μελανό σημείο τον καημένο τον Rose που σχεδόν σερνόταν και έκανε αφωνία. Το καλό είναι πως η θέληση ορισμένες φορές νικάει κι έτσι με πείσμα αλλά και με χιούμορ πολλές φορές ξεχνούσαμε πως υπήρχε αυτό το θέμα. Βέβαια βοήθησε αρκετά και το δυνατό παυσίπονο. O giannismits πάντως ήταν στα καλύτερα του και αυτό προσπαθούσε να περάσει και στον Rose και τα κατάφερνε! Πως λένε είμαστε μια ωραία παρέα και αυτό περνάει στον κόσμο? Ε κάπως έτσι! Το δυνατό μου γέλιο βέβαια δεν θέλει και πολύ να αποσπάσει την προσοχή του κόσμου όπως κάτι κινέζες θείες που με κοιτούσαν και χαμογελούσαν κι αυτές στον πεζόδρομο της Karntner Strsse!
H Karntner Strasse είναι ο πιο διάσημος εμπορικός δρόμος της Βιέννης που ξεκινάει από την Stephansplatz και τελειώνει στην Όπερα. Την είχαμε περπατήσει λίγο το πρώτο βράδυ αλλά την ημέρα μου άρεσε περισσότερο γιατί ήταν πολύβουη και άκρως ζωηρή.

Η Karntner Strasse είναι γεμάτη από επώνυμα καταστήματα, ζαχαροπλαστεία, σούπερ μαρκετς και πάρα πολλά σουβενιράδικα. Τα περισσότερα καταστήματα σουβενίρ στη Βιέννη έχουν στην επιγραφή τους τον Mozart. Τρελή φίρμα και δυνατό Brand το Nο1 σε πωλήσεις. Διότι δεν υπάρχει περίπτωση τουρίστας να μην αγοράσει σοκολατάκια Mozart. Το αν η βιεννέζικη μανία με τον Μότσαρτ προέκυψε απλά για την εμπορική εκμετάλλευση του ονόματός του ή για να εξιλεωθούν οι μετέπειτα γενιές για τις παραλήψεις των προηγούμενων που παρέλειψαν να αποδώσουν τις ανάλογες τιμές στον μεγάλο κλασσικό συνθέτη δεν το ξέρω. Εμείς πάντως του δώσαμε και κατάλαβε. Οι συσκευασίες αμέτρητες όπως και οι ποικιλία. Έφυγαν πολλά ευρώ για τα περιβόητα σοκολατάκια.

Σε ένα από τα μεγάλα καταστήματα με σουβενίρ στην Karntner Str. χαζεύαμε και σχολιάζαμε τις τιμές δυνατά με την άνεση ότι δεν μας καταλαβαίνει κανείς. Δες τι ακριβό που είναι αυτό, και δες τι υπερβολική τιμή έχει το άλλο. Και ξαφνικά η πωλήτρια μας λέει ''ε και τι είναι φτηνό στη Βιέννη''! Η συμπαθέστατη ελληνίδα πωλήτρια από την Κοζάνη μας έπιασε κουβέντα και της κάναμε κι εμείς συνέντευξη! Ζούσε 8 μήνες στη Βιέννη και μας έλεγε πόσο ευχαριστημένη είναι από την ποιότητα ζωής. Ότι δεν είναι απλησίαστες οι τιμές σε σύγκριση με τις σκανδιναβικές χώρες ή την Ολλανδία συγκεκριμένα και γενικά είχαμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση. Όσο για τα σοκολατάκια Μότσαρτ μας είπε πως από το σούπερ μάρκετ θα τα βρούμε 30-40% πιο φτηνά και μας προέτρεψε να τα πάρουμε από κει! Αυτό σίγουρα δεν θα άρεζε στον ιδιοκτήτη αν το μάθαινε! Πάντως της κάναμε τζίρο σε μαγνητάκια και άλλα αναμνηστικά.
Εντοπίσαμε το σούπερ μάρκετ που μας είπε η κοπέλα, δίπλα από την Karntner Str. στην Neuer Markt . Τι σούπερ μάρκετ δηλαδή που ντρεπόσουν να μπεις μέσα! Πράγματι είχε τις ίδιες συσκευασίες από σοκολατάκια Μότσαρτ που πουλάνε τα καταστήματα σουβενίρ και ήταν πιο οικονομικά. Εμείς που πήραμε αρκετά γλιτώσαμε χρήματα. Μια συσκευασία – κουτί σε σχήμα βιολιού που τα σουβενιράδικα την είχαν στα 12€ στο σούπερ μάρκετ είχε 7€. Στις πιο μικρές συσκευασίες η διαφορά ήταν 2-3€. Κάναμε τις αγορές μας αλλά θα το επισκεπτόμασταν ξανά και την επόμενη τελευταία μέρα μας στη Βιέννη.
Η ορθογώνια πλατεία Neuer Markt με την κρήνη Donnerbrunnenτου 1739 και το μοναστήρι των Καπουτσίνων της Βιέννης (Kapuzinerkloster Wien).



Χτίστηκε το 1632 και κάτω από το μοναστήρι είναι η Αυτοκρατορική Κρύπτη , ο τόπος ταφής των Αψβούργων.


Σοκολατομάγαζο στην Neuer Markt

Ξανά στην Karntner Strasse. Την περπατήσαμε, μπήκαμε σε μαγαζιά, χαλαρώσαμε στα παγκάκια και φτάσαμε μέχρι την Όπερα. Τα υπαίθρια καφέ πωλούσαν το μπουκαλάκι νερό 2€. Στο γειτονικό σούπερ μάρκετ 0,60€ και αν θυμάμαι μεγαλύτερη ποσότητα. Να το έχετε υπόψιν σας λοιπόν.


Δίπλα στην όπερα το διάσημο Club Albertina Passage. O τεράστιος λαγός είναι αναφορά στο ζωγραφικό έργο και σήμα κατατεθέν -Feldhase (νέοι λαγοί) χρονολογίας του 1502 που βρίσκεται στο διπλανό Μουσείο Albertina. Από την Operngasse στην γκαλερί τέχνης Albertina, που στεγάζει ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα δωμάτια εκτύπωσης στον κόσμο, με περίπου 65.000 σχέδια και περίπου 1 εκατομμύριο Old Master εκτυπώσεις , καθώς και πιο σύγχρονα γραφικά έργα, φωτογραφίες και αρχιτεκτονικά σχέδια. http://www.albertina.at/en

Να μπροστά μας ξανά ο Wolfgang Amadeus Mozart να μας δελεάζει με τα σοκολατάκια του!


Επιστροφή στην Stephansplatz και στον Καθεδρικό ναό του Αγίου Στεφάνου (Domkirche St. Stephan zu Wien). Στην πλατεία γινόταν χαμός από κόσμο και υπήρχε και η γνωστή απαίσια μυρωδιά από το παρκινγκ αλόγων δίπλα στην εκκλησία. Αν και αρχικά την επίσκεψη στον Καθεδρικό την είχα σίγουρη, τελικά απέρριψα αυτή την ιδέα η οποία θα μας έτρωγε πολύ χρόνο, θα την επισκεπτόμουν μόνος μου που δεν ήθελα και θα χρεωνόμουν με 18€ που είναι η γενική είσοδος και περιλαμβάνει:
Cathedral Tour - Audioguide * Catacombs *South-Tower - North-Tower - Treasure
Το καθένα έχει και ξεχωριστή είσοδο. Δηλαδή αν ήθελα να δω το εσωτερικό μόνο, θα έδινα 5,50€.
Αναλυτικά: http://www.stephanskirche.at/


Με σκοπό να συνεχίσουμε με τους ίδιους χαλαρούς ρυθμούς αποφάσισα λοιπόν να μην περιμένω σε ουρές και να μην δω εσωτερικά τον ναό. Όμως και εξωτερικά ο μητροπολιτικός ναός της Βιέννης είναι χάρμα οφθαλμών με την εντυπωσιακή του αρχιτεκτονική, τις λεπτομερείς και περίτεχνες διακοσμήσεις και ιδιαίτερα με την χαρακτηριστική περίτεχνα διακοσμημένη και πολύχρωμη ψηφιδωτή στέγη του, σημείο αναφοράς. Στα 136 μ. από την επιφάνεια του εδάφους υψώνεται ο μεσαιωνικός νότιος πύργος του ναού, η κατασκευή του οποίου διήρκεσε μόνο 65 χρονάκια, από το 1368 έως το 1433!

Τα μελαγχολικά αλογάκια περίμεναν ήσυχα τους τουρίστες...

Last edited: