giannismits
Member
- Μηνύματα
- 3.494
- Likes
- 11.728
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η ημέρα: Άφιξη Μπρατισλάβα by night
- 2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 1
- 2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 2
- 2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 3
- 3η ημέρα – part 1: Άφιξη Βιέννη
- 3η ημέρα – part 2: Βιέννη – Λεωφόρος ring και πέριξ
- 4η ημέρα – part 1: Αυτοκρατορικά στέκια και ηλιοθεραπεία!
- 4η ημέρα – part 2: Μοντέρνα μονοπάτια & ένα μαγικό πανόραμα!
- 5η ημέρα – part 1: Innere Stadt / Παλιά πόλη, η καρδιά της Βιέννης
- 5η ημέρα – part 2: Innere Stadt / Παλιά πόλη, η καρδιά της Βιέννης
- 6η ημέρα – Ανοιξιάτικος επίλογος!
2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 2
Μετά από τρείς ώρες λοιπόν και χωρίς να υπάρχει ίχνος κούρασης, δίψας και πείνας ακάθεκτοί προχωρήσαμε προς την πύλη του Μιχαήλ (Michalska veza). Περάσαμε την μικρή πεζογέφυρα στην οποία είδαμε και ζητιάνους, και μουσικούς, και ανθρώπους που πουλάνε αναμνηστικά και τουρίστες και γατιά και σκυλιά! Στην αριστερή πλευρά της γέφυρας υπάρχει ένα μικρό καταπράσινο πάρκο που περιβάλλεται από παλιά κτίρια
Επί τη ευκαιρία που περάσαμε έξω από το κατάλυμα μας, ο Rose έτσι για το έθιμο ανέβηκε για τουαλέτα για να μη ψάχνει μετά και για να κάνει γρήγορα ένα ζεστό τσάι γιατί αισθανόταν μια ενόχληση στον λαιμό. Που να ‘ξερε ο καημένος. Μετά από αυτή τη στάση λίγων λεπτών συνεχίσαμε και κοντοσταθήκαμε στην πύλη.
Η Πύλη του Μιχαήλ χτίστηκε από το τέλος του 14ου αιώνα και είναι μία από τις κύριες εισόδους της Παλιάς Πόλης της Μπρατισλάβα. Πάνω από την πύλη είναι ο 51 μέτρων με 7 ορόφους πύργος του Μιχαήλ. Ο πύργος στεγάζει και ένα μουσείο όπλων. Το θέμα είναι πως ξέχασα τελείως να ανέβουμε τον πύργο, όχι για το Μουσείο αλλά γιατί στην κορυφή του υπάρχει ένα κατάστρωμα παρατήρησης με πανοραμική θέα σε όλη την Παλιά Πόλη με κόστος 4,30€. Μικρό το κακό βέβαια γιατί είχαμε δει ήδη αλλά και θα βλέπαμε πανοραμικά από πολλά σημεία την πόλη.
Κάτω από τον πύργο είναι το σημείο μηδέν! Ένας χρυσός κύκλος, γνωστό ως χιλιόμετρο μηδέν, το οποίο απεικονίζει τις αποστάσεις από την Μπρατισλάβα με 29 άλλες πρωτεύουσες.
Η οδός Michalska που ξεκινάει από την πύλη του Μιχαήλ είναι ο κεντρικός και πιο πολυσύχναστος δρόμος της παλιάς πόλης. Και τη μέρα και τη νύχτα είχε έντονη κίνηση. Μπορεί να έχει βαβούρα αλλά έχει άλλη ατμόσφαιρα και θεωρώ δεδομένο πως αν είναι να διανυκτερεύσει κανείς στην Μπρατισλάβα θα το κάνει στην παλιά πόλη. κάντο στην παλιά πόλη. Εμείς ήμασταν πολύ ευχαριστημένοι και τυχεροί που μείναμε ακριβώς δίπλα στην πύλη. Όλα ήταν στα πόδια μας.
Αντί να συνεχίσουμε ευθεία στην κεντρική Michalska, στρίψαμε δεξιά από την πύλη στην οδό Bastova τον πιο στενό μεσαιωνικό δρόμο της πόλης. Κάνοντας ουσιαστικά σχεδόν την ίδια διαδρομή με το προηγούμενο βράδυ.
Ανακατευτήκαμε με τον κόσμο σε διάφορους πολυσύχναστους και πιο ήρεμους δρόμους. Υπό το φως της μέρας η παλιά πόλη μάλλον μου άρεσε περισσότερο από τη νύχτα αν και το βράδυ ήταν πιο απόκοσμη και μυστήρια. Σε κάποια σημεία τουλάχιστον!
Farska ulica. Από τα αγαπημένα μου μέρη στην πόλη. Τελικά κατάλαβα πως προτιμώ των φθορά και την ατμόσφαιρα του παρελθόντος, από την τέλεια συντήρηση και την άφθαρτη εικόνα!
Από την οδό Kapitulska στον καθεδρικό svateho Martina
Η μικρή πλατεία Rudnayovo namestie, πίσω από τον καθεδρικό
Το ιστορικό φαρμακείο Salvatore στην οδό Panska απέναντι από τον καθεδρικό
Venturska ulica
Η ταπεινή Μπρατισλάβα δεν μας είχε απογοητεύσει. Χωρίς να είναι κάτι το ιδιαίτερο ή διαφορετικό που έχουμε δει μας γέμισε εικόνες και περνώντας η ώρα η διάθεση μας ήταν στα καλύτερα της. Κάθε ταξίδι μας δημιουργεί όμορφα συναισθήματα όπου κι αν είναι και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Πέρα από τα αξιοθέατα παίζει ρόλο η διάθεση και τα ανοιχτά μάτια. Να αφουγκραστείς το μέρος που βρίσκεσαι και να μπορείς να δεις κάθε θετικό στοιχείο. Χαιρόμασταν που άλλη μια πόλη, ακόμα μια πρωτεύουσα μας καλοδέχτηκε! Και είπαμε πως χαλαρά και ανέμελα χωρίς άγχος και τρέξιμο είναι ο καλύτερος τρόπος να απολαύσεις το κάθε τι.
Επόμενη στάση η μεγάλη πλατεία Hviezdoslavovo namestie. Το βράδυ ήρεμη το πρωί με αρκετή κινητικότητα. Είδαμε ξανά το όμορφο κτίριο του Εθνικού Θεάτρου, χαζέψαμε αλλά και αγοράσαμε σουβενίρ από τους πάγκους που είναι στημένοι μπροστά από το ξενοδοχείο Carlton που πουλάνε παραδοσιακά κεραμικά και διάφορα άλλα αναμνηστικά μέχρι και αργά το απόγευμα.
Η πλατεία πήρε το όνομά της από έναν σημαντικό ποιητή της Σλοβακίας, μία από τις κορυφαίες προσωπικότητες της λογοτεχνίας και του πολιτισμού της χώρας στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου αιώνα τον Pavol Orszagh Hviezdoslav. Το άγαλμά του βρίσκεται στη μέση της πλατείας.
Ο Rose λιγουρεύτηκε να φάει παγωτό από το Luculus που βρίσκεται στον αριθμό 25 της πλατείας Hviezdoslavovo. Ξέρει να διαλέγει. Είναι ένα ζαχαροπλαστείο που όμως φημίζεται περισσότερο για τα παγωτά του, από τα καλύτερα στην πόλη. Ο ιδιοκτήτης του μάλιστα έχει μπει στα ρεκόρ Γκίνες αφού κατάφερε να βάλει 150 μπάλες παγωτού σε έναν κώνο! Εντυπωσιακό?
Ο Rose καταβρόχθισε το νόστιμο παγωτό αλλά αναρωτιέμαι αν αυτό ήταν και η καταστροφή του! Τον είχα συμβουλέψει να μη πάρει λόγω της ενόχλησης στο λαιμό αλλά θεώρησε πως δεν ήταν τίποτα σημαντικό. Ε τώρα να τρώει αυτός κι εγώ όχι? Αν και δεν τρελαινόμουν για παγωτό πήρα για να έχω κι εγώ άποψη ρε παιδί μου! Ε ήταν τέλειο!
Στην Panska 1 στην διασταύρωση με την Rybarska brana και την Laurinska, πέσαμε πάλι πάνω στον τεμπέλη εργάτη τον Cumil τον παρατηρητή! Έχει γίνει η ατραξιόν της παλιάς πόλης από το 1997 που χώθηκε μέσα στο φρεάτιο! Ένας κινέζος ξάπλωσε κάτω στον δρόμο για να βγει την ''σωστή'' φωτογραφία μαζί του. Μέχρι που θα φτάσουν αυτοί οι άνθρωποι για μια φωτογραφία?
Λίγο μετά ο κατακαημένος ηλικιωμένος Schone Naci (ο Ignac Lamar με το όνομα) που χαιρετά τον κόσμο! Τι κι αν την αγαπούσε, εκείνη τον απέρριψε αυτός τα ‘παιξε και προσέφερνε λουλούδια στις περαστικές!
Και φτάσαμε στην κεντρική πλατεία Hlavne namestie. Ένα από τα πολλά δημοφιλή αγάλματα που υπάρχουν στην πόλη είναι και ένας στρατιώτης του Ναπολέοντα! Ακουμπά σε ένα παγκάκι και όποιος κάθεται βγαίνει μια σπέσιαλ τουριστική φωτό μαζί του. Και επειδή μια μάνα με την κόρη δεν έλεγαν να σηκωθούν και έβγαιναν αμέτρητες φωτογραφίες, τσατίστηκα και δεν του έδωσα καμία σημασία!
Στην πλατεία στον αριθμό 4 είναι η ελληνική πρεσβεία
Το παλιό Δημαρχείο με τον πύργο του είναι το πιο εντυπωσιακό, αλλά όλη η πλατεία περιβάλλεται από τα πιο όμορφα περίτεχνα ιστορικά κτίρια. Στο κέντρο της η μεσαιωνική κρήνη Roland. Αν και βρισκόμασταν στην παλιά πόλη και στην κεντρική της πλατεία οι τουρίστες ήταν λίγοι. Οι περισσότεροι που τριγυρνούσαν ήταν οι κάτοικοι και γενικά όλη η πόλη μου έβγαλε μια νωχελικότητα .
Ο Rose άρχισε να μουρμουρίζει ότι πεινάει. Είπα κι εγώ πολύ άργησε να το αναφέρει! Του είπα να κάνει λίγη υπομονή και η ώρα του φαγητού δεν θα αργήσει. Δεν με πολυπίστεψε και συνεχίσαμε. Όταν περάσαμε την πύλη κάτω από τον πύργο του Δημαρχείου βγήκαμε στην εσωτερική του αυλή. Το παλιό Δημαρχείο είναι ένα συγκρότημα κτηρίων του 14ου αιώνα. Είναι το παλαιότερο δημαρχείο στη χώρα και ένα από τα παλαιότερα πέτρινα κτίρια που εξακολουθούν να στέκονται στην Μπρατισλάβα, με τον πύργο του χρονολογίας του 1370!
Μπήκαμε μέσα και κόψαμε εισιτήριο μόνο για τον πύργο με 1€ ο καθένας. Το παλιό Δημαρχείο στεγάζει το Μουσείο της ιστορίας της πόλης, που το εισιτήριο κοστίζει 6€. Ανεβήκαμε λοιπόν από τις σκάλες, περάσαμε τρείς ορόφους για να φτάσουμε στην κορυφή.
Η θέα από τον πύργο του ρολογιού είναι εξαιρετική. Από τις ομορφότερες εικόνες που μπορεί κάποιος να δει στην Μπρατισλάβα. Οπότε το προτείνω οπωσδήποτε σε όποιον βρεθεί στην πόλη. Υπέροχες κόκκινες σκεπές, η πλατεία Hlavne, η πλατεία Primacialne, οι εκκλησίες, το κάστρο, οι γύρω λόφοι και τα περίχωρα όλα απλώθηκαν μπροστά μας. Ποιος είπε ότι η Μπρατισλάβα δεν έχει ομορφιές?
Primacialne Namestie / πλατεία Αρχιεπισκόπου
Πλατεία Hlavne
Η συνέχεια στην διπλανή μικρή πλατεία Primacialne (πλατεία Αρχιεπισκόπου) με το ομορφότερο κτίριο στην Μπρατισλάβα το Παλάτι Αρχιεπισκόπου του 18ο αιώνα. Αν ενδιαφέρεστε το εσωτερικό του είναι επισκέψιμο με 3€. Εμείς αρκεστήκαμε στο να δούμε την αυλή του με το σιντριβάνι και ένα άγαλμα του Αγίου Γεωργίου σκοτώνει ένα τρικέφαλο δράκο.
Στην οδό Biela, ένα στενό δρομάκι ανάμεσα στην Frantiskanske namestie και την Michalska βρήκαμε δύο εξαιρετικά μαγαζιά. Όχι τόσο τυχαία γιατί μεταξύ μας τα είχα σημειωμένα. Στην Biela 6 το Παλαιότερο Κατάστημα Σουβενίρ και Μουσείο Εμπορείου με τ’ όνομα!
Η πίσω αυλή που βρίσκεται και η είσοδος του Museum of Arthur Fleischmann
Το Obchod v muzeu είναι το πιο περίεργο και ιδιαίτερο μαγαζί που έχω δει ποτέ. Με ρετρό ατμόσφαιρα είναι ένα μπακάλικο, σουβενιράδικο και ένα μικρό μουσείο. Ένα κατάστημα παλαιού τύπου που πουλάει χειροποίητα αναμνηστικά, όπως κουδούνια, κούκλες, βαμμένα αυγά και πολλά άλλα, τοπικά προϊόντα διατροφής, εξαιρετικές παλιές καρτ-ποστάλ, έχει κάβα με τοπικά ποτά, και τα ξακουστά τοπικά γλυκά ρολά.
Όσο ο Rose έκανε τις αγορές του μπροστά εγώ εξερευνούσα και τα υπόλοιπα δωμάτια. Στο πίσω μέρος είναι ένα μικρό μουσείο με παμπάλαιες αυτόματες ταμειακές μηχανές και το τελευταίο δωμάτιο διαθέτει μια συλλογή παλαιών μηχανών καφέ και λοιπού εξοπλισμού καταστημάτων.
Υπέροχες και οι διαφημιστικές ρετρό πινακίδες
Το μαγαζί είναι must για μια επίσκεψη. Εμείς αγοράσαμε αναμνηστικά, μπουκαλάκια με λικέρ, μέχρι και τοπικά λουκάνικα!
Ακριβώς δίπλα στην Biela 4 άλλο ένα καταπληκτικό κατάστημα, το Medovy obchod CERA MEL (HONEY SHOP).
Ανήκει σε μια οικογένεια που έχει ένα αγρόκτημα με μελισσοκομία και εδώ και πολλές γενιές έχει ανοίξει μερικά εξαιρετικά καταστήματα CERA MEL. Καταπληκτικά στημένα ράφια με αμέτρητα προϊόντα από μέλι. Υπάρχουν και δείγματα σε μικροσκοπικά βαζάκια με διάφορες απίστευτες γεύσεις όπως Κακάο, φράουλες, ανανά, βανίλια, κανέλα και πολλά άλλα. Όσα δοκιμάσαμε ήταν πραγματικά τέλεια.
Επίσης έχει διάφορα φυτικά καλλυντικά από μέλι, χαριτωμένα σουβενίρ και κεριά φτιαγμένα από κερί μέλισσας, ποτά και πολλά ακόμα. Οι τιμές από κανονικές έως τσιμπημένες θα ‘λεγα.
Ως γνωστόν δεν ξέραμε τι να πάρουμε και τελικά δεν πήραμε τίποτα! Είναι πάντως πρώτης τάξεως μαγαζί για να πάρει κανείς πρωτότυπα δώρα και ποιοτικό μέλι φυσικά. Η κοπέλα του μαγαζιού ήταν πανέμορφη γλυκιά και ευγενική και την ρωτήσαμε τι ώρα κλείνει για να ξέρουμε έτσι γενικά. Μας είπε στις 19:00. Α νωρίς κλείνετε, της είπαμε. Και μας απάντησε χαμογελαστά ''ε όχι και νωρίς''!
Ήταν μεσημέρι και ο Rose μου υπενθύμισε πως είναι ώρα για φαγητό και ότι υπομονή του εξαντλείτε! Εδώ που τα λέμε κι εγώ είχα πεινάσει και είχα όρεξη για ένα βαρύ γεύμα made in Slovakia! Πήγαμε στην οδό Obchodna για την Slovak Pub που είχαμε επισκεφτεί το προηγούμενο βράδυ αλλά δεν προλάβαμε την κουζίνα του ανοιχτή.
Η Slovak Pub είναι δημοφιλής, τουριστική αλλά πολύ καλή επιλογή από άποψη τιμών, παραδοσιακού χώρου και νόστιμων φαγητών. Η ξύλινη σκάλα και ο προθάλαμος μας κέντρισε το ενδιαφέρον ενώ το εσωτερικό του εστιατορίου είναι σαν σπίτι χωρισμένο σε δωμάτια με μια δόση φολκλόρ διακόσμησης! Σαν ένα παραδοσιακό πανδοχείο της Σλοβακίας. Κάποια δωμάτια είχαν λίγο κόσμο, άλλα καθόλου και το πιο μεγάλο που καθίσαμε εμείς ήταν σχεδόν γεμάτο.
Η Pub είναι γνωστή για τα βιολογικά προϊόντα της και τις προσιτές τιμές γι’ αυτό είναι γεμάτη κυρίως τα βράδια ειδικά από παρέες φοιτητών και γενικά νεαρόκοσμου. Μια μεγάλη τρελοπαρέα άγγλων, αγοροπαρέα ισπανών, δυο ωραίοι Έλληνες (εμείς) αλλά και σλοβάκοι η πελατεία της pub εκείνη τη στιγμή. Οι μερίδες ήταν μεγάλες, τα φαγητά βαριά, ιδιαίτερα και νόστιμα. Κλασική σούπα γκούλας και σούπα με φασόλια και λουκάνικο για αρχή με τα οποία σχεδόν είχαμε χορτάσει. Ένα κλασικό ωραιότατο σνίτσελ, νόστιμα παραδοσιακά γεμιστά χειροποίητα ζυμαρικά και το περιβόητο εθνικό τους φαγητό bryndzove halusky. Αυτό είναι νιόκι πατάτας με πρόβειο τυρί και καβουρδισμένο μπέικον. Ήταν αρκετά ιδιαίτερη η γεύση του, μας άρεσε αλλά είχαμε σκάσει και το τρώγαμε σχεδόν αγγαρεία! Μαζί με τις μπύρες το γεύμα κόστισε σχεδόν 24€! Μας άρεσε και η γρήγορη εξυπηρέτηση από τους ευγενικούς και αγγλομαθείς σερβιτόρους και γενικά ήταν μια ωραία συνολική εμπειρία.
Αν και είχαμε βαρύνει υπερβολικά και ήμασταν σε φάση νιρβάνας και ξάπλας από το πολύ φαί, το πήραμε απόφαση να σηκωθούμε για να συνεχίσουμε σε διαφορετικά μονοπάτια...
Μετά από τρείς ώρες λοιπόν και χωρίς να υπάρχει ίχνος κούρασης, δίψας και πείνας ακάθεκτοί προχωρήσαμε προς την πύλη του Μιχαήλ (Michalska veza). Περάσαμε την μικρή πεζογέφυρα στην οποία είδαμε και ζητιάνους, και μουσικούς, και ανθρώπους που πουλάνε αναμνηστικά και τουρίστες και γατιά και σκυλιά! Στην αριστερή πλευρά της γέφυρας υπάρχει ένα μικρό καταπράσινο πάρκο που περιβάλλεται από παλιά κτίρια
Επί τη ευκαιρία που περάσαμε έξω από το κατάλυμα μας, ο Rose έτσι για το έθιμο ανέβηκε για τουαλέτα για να μη ψάχνει μετά και για να κάνει γρήγορα ένα ζεστό τσάι γιατί αισθανόταν μια ενόχληση στον λαιμό. Που να ‘ξερε ο καημένος. Μετά από αυτή τη στάση λίγων λεπτών συνεχίσαμε και κοντοσταθήκαμε στην πύλη.
Η Πύλη του Μιχαήλ χτίστηκε από το τέλος του 14ου αιώνα και είναι μία από τις κύριες εισόδους της Παλιάς Πόλης της Μπρατισλάβα. Πάνω από την πύλη είναι ο 51 μέτρων με 7 ορόφους πύργος του Μιχαήλ. Ο πύργος στεγάζει και ένα μουσείο όπλων. Το θέμα είναι πως ξέχασα τελείως να ανέβουμε τον πύργο, όχι για το Μουσείο αλλά γιατί στην κορυφή του υπάρχει ένα κατάστρωμα παρατήρησης με πανοραμική θέα σε όλη την Παλιά Πόλη με κόστος 4,30€. Μικρό το κακό βέβαια γιατί είχαμε δει ήδη αλλά και θα βλέπαμε πανοραμικά από πολλά σημεία την πόλη.
Κάτω από τον πύργο είναι το σημείο μηδέν! Ένας χρυσός κύκλος, γνωστό ως χιλιόμετρο μηδέν, το οποίο απεικονίζει τις αποστάσεις από την Μπρατισλάβα με 29 άλλες πρωτεύουσες.
Η οδός Michalska που ξεκινάει από την πύλη του Μιχαήλ είναι ο κεντρικός και πιο πολυσύχναστος δρόμος της παλιάς πόλης. Και τη μέρα και τη νύχτα είχε έντονη κίνηση. Μπορεί να έχει βαβούρα αλλά έχει άλλη ατμόσφαιρα και θεωρώ δεδομένο πως αν είναι να διανυκτερεύσει κανείς στην Μπρατισλάβα θα το κάνει στην παλιά πόλη. κάντο στην παλιά πόλη. Εμείς ήμασταν πολύ ευχαριστημένοι και τυχεροί που μείναμε ακριβώς δίπλα στην πύλη. Όλα ήταν στα πόδια μας.
Αντί να συνεχίσουμε ευθεία στην κεντρική Michalska, στρίψαμε δεξιά από την πύλη στην οδό Bastova τον πιο στενό μεσαιωνικό δρόμο της πόλης. Κάνοντας ουσιαστικά σχεδόν την ίδια διαδρομή με το προηγούμενο βράδυ.
Ανακατευτήκαμε με τον κόσμο σε διάφορους πολυσύχναστους και πιο ήρεμους δρόμους. Υπό το φως της μέρας η παλιά πόλη μάλλον μου άρεσε περισσότερο από τη νύχτα αν και το βράδυ ήταν πιο απόκοσμη και μυστήρια. Σε κάποια σημεία τουλάχιστον!
Farska ulica. Από τα αγαπημένα μου μέρη στην πόλη. Τελικά κατάλαβα πως προτιμώ των φθορά και την ατμόσφαιρα του παρελθόντος, από την τέλεια συντήρηση και την άφθαρτη εικόνα!
Από την οδό Kapitulska στον καθεδρικό svateho Martina
Η μικρή πλατεία Rudnayovo namestie, πίσω από τον καθεδρικό
Το ιστορικό φαρμακείο Salvatore στην οδό Panska απέναντι από τον καθεδρικό
Venturska ulica
Η ταπεινή Μπρατισλάβα δεν μας είχε απογοητεύσει. Χωρίς να είναι κάτι το ιδιαίτερο ή διαφορετικό που έχουμε δει μας γέμισε εικόνες και περνώντας η ώρα η διάθεση μας ήταν στα καλύτερα της. Κάθε ταξίδι μας δημιουργεί όμορφα συναισθήματα όπου κι αν είναι και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Πέρα από τα αξιοθέατα παίζει ρόλο η διάθεση και τα ανοιχτά μάτια. Να αφουγκραστείς το μέρος που βρίσκεσαι και να μπορείς να δεις κάθε θετικό στοιχείο. Χαιρόμασταν που άλλη μια πόλη, ακόμα μια πρωτεύουσα μας καλοδέχτηκε! Και είπαμε πως χαλαρά και ανέμελα χωρίς άγχος και τρέξιμο είναι ο καλύτερος τρόπος να απολαύσεις το κάθε τι.
Επόμενη στάση η μεγάλη πλατεία Hviezdoslavovo namestie. Το βράδυ ήρεμη το πρωί με αρκετή κινητικότητα. Είδαμε ξανά το όμορφο κτίριο του Εθνικού Θεάτρου, χαζέψαμε αλλά και αγοράσαμε σουβενίρ από τους πάγκους που είναι στημένοι μπροστά από το ξενοδοχείο Carlton που πουλάνε παραδοσιακά κεραμικά και διάφορα άλλα αναμνηστικά μέχρι και αργά το απόγευμα.
Η πλατεία πήρε το όνομά της από έναν σημαντικό ποιητή της Σλοβακίας, μία από τις κορυφαίες προσωπικότητες της λογοτεχνίας και του πολιτισμού της χώρας στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου αιώνα τον Pavol Orszagh Hviezdoslav. Το άγαλμά του βρίσκεται στη μέση της πλατείας.
Ο Rose λιγουρεύτηκε να φάει παγωτό από το Luculus που βρίσκεται στον αριθμό 25 της πλατείας Hviezdoslavovo. Ξέρει να διαλέγει. Είναι ένα ζαχαροπλαστείο που όμως φημίζεται περισσότερο για τα παγωτά του, από τα καλύτερα στην πόλη. Ο ιδιοκτήτης του μάλιστα έχει μπει στα ρεκόρ Γκίνες αφού κατάφερε να βάλει 150 μπάλες παγωτού σε έναν κώνο! Εντυπωσιακό?
Ο Rose καταβρόχθισε το νόστιμο παγωτό αλλά αναρωτιέμαι αν αυτό ήταν και η καταστροφή του! Τον είχα συμβουλέψει να μη πάρει λόγω της ενόχλησης στο λαιμό αλλά θεώρησε πως δεν ήταν τίποτα σημαντικό. Ε τώρα να τρώει αυτός κι εγώ όχι? Αν και δεν τρελαινόμουν για παγωτό πήρα για να έχω κι εγώ άποψη ρε παιδί μου! Ε ήταν τέλειο!
Στην Panska 1 στην διασταύρωση με την Rybarska brana και την Laurinska, πέσαμε πάλι πάνω στον τεμπέλη εργάτη τον Cumil τον παρατηρητή! Έχει γίνει η ατραξιόν της παλιάς πόλης από το 1997 που χώθηκε μέσα στο φρεάτιο! Ένας κινέζος ξάπλωσε κάτω στον δρόμο για να βγει την ''σωστή'' φωτογραφία μαζί του. Μέχρι που θα φτάσουν αυτοί οι άνθρωποι για μια φωτογραφία?
Λίγο μετά ο κατακαημένος ηλικιωμένος Schone Naci (ο Ignac Lamar με το όνομα) που χαιρετά τον κόσμο! Τι κι αν την αγαπούσε, εκείνη τον απέρριψε αυτός τα ‘παιξε και προσέφερνε λουλούδια στις περαστικές!
Και φτάσαμε στην κεντρική πλατεία Hlavne namestie. Ένα από τα πολλά δημοφιλή αγάλματα που υπάρχουν στην πόλη είναι και ένας στρατιώτης του Ναπολέοντα! Ακουμπά σε ένα παγκάκι και όποιος κάθεται βγαίνει μια σπέσιαλ τουριστική φωτό μαζί του. Και επειδή μια μάνα με την κόρη δεν έλεγαν να σηκωθούν και έβγαιναν αμέτρητες φωτογραφίες, τσατίστηκα και δεν του έδωσα καμία σημασία!
Στην πλατεία στον αριθμό 4 είναι η ελληνική πρεσβεία
Το παλιό Δημαρχείο με τον πύργο του είναι το πιο εντυπωσιακό, αλλά όλη η πλατεία περιβάλλεται από τα πιο όμορφα περίτεχνα ιστορικά κτίρια. Στο κέντρο της η μεσαιωνική κρήνη Roland. Αν και βρισκόμασταν στην παλιά πόλη και στην κεντρική της πλατεία οι τουρίστες ήταν λίγοι. Οι περισσότεροι που τριγυρνούσαν ήταν οι κάτοικοι και γενικά όλη η πόλη μου έβγαλε μια νωχελικότητα .
Ο Rose άρχισε να μουρμουρίζει ότι πεινάει. Είπα κι εγώ πολύ άργησε να το αναφέρει! Του είπα να κάνει λίγη υπομονή και η ώρα του φαγητού δεν θα αργήσει. Δεν με πολυπίστεψε και συνεχίσαμε. Όταν περάσαμε την πύλη κάτω από τον πύργο του Δημαρχείου βγήκαμε στην εσωτερική του αυλή. Το παλιό Δημαρχείο είναι ένα συγκρότημα κτηρίων του 14ου αιώνα. Είναι το παλαιότερο δημαρχείο στη χώρα και ένα από τα παλαιότερα πέτρινα κτίρια που εξακολουθούν να στέκονται στην Μπρατισλάβα, με τον πύργο του χρονολογίας του 1370!
Μπήκαμε μέσα και κόψαμε εισιτήριο μόνο για τον πύργο με 1€ ο καθένας. Το παλιό Δημαρχείο στεγάζει το Μουσείο της ιστορίας της πόλης, που το εισιτήριο κοστίζει 6€. Ανεβήκαμε λοιπόν από τις σκάλες, περάσαμε τρείς ορόφους για να φτάσουμε στην κορυφή.
Η θέα από τον πύργο του ρολογιού είναι εξαιρετική. Από τις ομορφότερες εικόνες που μπορεί κάποιος να δει στην Μπρατισλάβα. Οπότε το προτείνω οπωσδήποτε σε όποιον βρεθεί στην πόλη. Υπέροχες κόκκινες σκεπές, η πλατεία Hlavne, η πλατεία Primacialne, οι εκκλησίες, το κάστρο, οι γύρω λόφοι και τα περίχωρα όλα απλώθηκαν μπροστά μας. Ποιος είπε ότι η Μπρατισλάβα δεν έχει ομορφιές?
Primacialne Namestie / πλατεία Αρχιεπισκόπου
Πλατεία Hlavne
Η συνέχεια στην διπλανή μικρή πλατεία Primacialne (πλατεία Αρχιεπισκόπου) με το ομορφότερο κτίριο στην Μπρατισλάβα το Παλάτι Αρχιεπισκόπου του 18ο αιώνα. Αν ενδιαφέρεστε το εσωτερικό του είναι επισκέψιμο με 3€. Εμείς αρκεστήκαμε στο να δούμε την αυλή του με το σιντριβάνι και ένα άγαλμα του Αγίου Γεωργίου σκοτώνει ένα τρικέφαλο δράκο.
Στην οδό Biela, ένα στενό δρομάκι ανάμεσα στην Frantiskanske namestie και την Michalska βρήκαμε δύο εξαιρετικά μαγαζιά. Όχι τόσο τυχαία γιατί μεταξύ μας τα είχα σημειωμένα. Στην Biela 6 το Παλαιότερο Κατάστημα Σουβενίρ και Μουσείο Εμπορείου με τ’ όνομα!
Η πίσω αυλή που βρίσκεται και η είσοδος του Museum of Arthur Fleischmann
Το Obchod v muzeu είναι το πιο περίεργο και ιδιαίτερο μαγαζί που έχω δει ποτέ. Με ρετρό ατμόσφαιρα είναι ένα μπακάλικο, σουβενιράδικο και ένα μικρό μουσείο. Ένα κατάστημα παλαιού τύπου που πουλάει χειροποίητα αναμνηστικά, όπως κουδούνια, κούκλες, βαμμένα αυγά και πολλά άλλα, τοπικά προϊόντα διατροφής, εξαιρετικές παλιές καρτ-ποστάλ, έχει κάβα με τοπικά ποτά, και τα ξακουστά τοπικά γλυκά ρολά.
Όσο ο Rose έκανε τις αγορές του μπροστά εγώ εξερευνούσα και τα υπόλοιπα δωμάτια. Στο πίσω μέρος είναι ένα μικρό μουσείο με παμπάλαιες αυτόματες ταμειακές μηχανές και το τελευταίο δωμάτιο διαθέτει μια συλλογή παλαιών μηχανών καφέ και λοιπού εξοπλισμού καταστημάτων.
Υπέροχες και οι διαφημιστικές ρετρό πινακίδες
Το μαγαζί είναι must για μια επίσκεψη. Εμείς αγοράσαμε αναμνηστικά, μπουκαλάκια με λικέρ, μέχρι και τοπικά λουκάνικα!
Ακριβώς δίπλα στην Biela 4 άλλο ένα καταπληκτικό κατάστημα, το Medovy obchod CERA MEL (HONEY SHOP).
Ανήκει σε μια οικογένεια που έχει ένα αγρόκτημα με μελισσοκομία και εδώ και πολλές γενιές έχει ανοίξει μερικά εξαιρετικά καταστήματα CERA MEL. Καταπληκτικά στημένα ράφια με αμέτρητα προϊόντα από μέλι. Υπάρχουν και δείγματα σε μικροσκοπικά βαζάκια με διάφορες απίστευτες γεύσεις όπως Κακάο, φράουλες, ανανά, βανίλια, κανέλα και πολλά άλλα. Όσα δοκιμάσαμε ήταν πραγματικά τέλεια.
Επίσης έχει διάφορα φυτικά καλλυντικά από μέλι, χαριτωμένα σουβενίρ και κεριά φτιαγμένα από κερί μέλισσας, ποτά και πολλά ακόμα. Οι τιμές από κανονικές έως τσιμπημένες θα ‘λεγα.
Ως γνωστόν δεν ξέραμε τι να πάρουμε και τελικά δεν πήραμε τίποτα! Είναι πάντως πρώτης τάξεως μαγαζί για να πάρει κανείς πρωτότυπα δώρα και ποιοτικό μέλι φυσικά. Η κοπέλα του μαγαζιού ήταν πανέμορφη γλυκιά και ευγενική και την ρωτήσαμε τι ώρα κλείνει για να ξέρουμε έτσι γενικά. Μας είπε στις 19:00. Α νωρίς κλείνετε, της είπαμε. Και μας απάντησε χαμογελαστά ''ε όχι και νωρίς''!
Ήταν μεσημέρι και ο Rose μου υπενθύμισε πως είναι ώρα για φαγητό και ότι υπομονή του εξαντλείτε! Εδώ που τα λέμε κι εγώ είχα πεινάσει και είχα όρεξη για ένα βαρύ γεύμα made in Slovakia! Πήγαμε στην οδό Obchodna για την Slovak Pub που είχαμε επισκεφτεί το προηγούμενο βράδυ αλλά δεν προλάβαμε την κουζίνα του ανοιχτή.
Η Slovak Pub είναι δημοφιλής, τουριστική αλλά πολύ καλή επιλογή από άποψη τιμών, παραδοσιακού χώρου και νόστιμων φαγητών. Η ξύλινη σκάλα και ο προθάλαμος μας κέντρισε το ενδιαφέρον ενώ το εσωτερικό του εστιατορίου είναι σαν σπίτι χωρισμένο σε δωμάτια με μια δόση φολκλόρ διακόσμησης! Σαν ένα παραδοσιακό πανδοχείο της Σλοβακίας. Κάποια δωμάτια είχαν λίγο κόσμο, άλλα καθόλου και το πιο μεγάλο που καθίσαμε εμείς ήταν σχεδόν γεμάτο.
Η Pub είναι γνωστή για τα βιολογικά προϊόντα της και τις προσιτές τιμές γι’ αυτό είναι γεμάτη κυρίως τα βράδια ειδικά από παρέες φοιτητών και γενικά νεαρόκοσμου. Μια μεγάλη τρελοπαρέα άγγλων, αγοροπαρέα ισπανών, δυο ωραίοι Έλληνες (εμείς) αλλά και σλοβάκοι η πελατεία της pub εκείνη τη στιγμή. Οι μερίδες ήταν μεγάλες, τα φαγητά βαριά, ιδιαίτερα και νόστιμα. Κλασική σούπα γκούλας και σούπα με φασόλια και λουκάνικο για αρχή με τα οποία σχεδόν είχαμε χορτάσει. Ένα κλασικό ωραιότατο σνίτσελ, νόστιμα παραδοσιακά γεμιστά χειροποίητα ζυμαρικά και το περιβόητο εθνικό τους φαγητό bryndzove halusky. Αυτό είναι νιόκι πατάτας με πρόβειο τυρί και καβουρδισμένο μπέικον. Ήταν αρκετά ιδιαίτερη η γεύση του, μας άρεσε αλλά είχαμε σκάσει και το τρώγαμε σχεδόν αγγαρεία! Μαζί με τις μπύρες το γεύμα κόστισε σχεδόν 24€! Μας άρεσε και η γρήγορη εξυπηρέτηση από τους ευγενικούς και αγγλομαθείς σερβιτόρους και γενικά ήταν μια ωραία συνολική εμπειρία.
Αν και είχαμε βαρύνει υπερβολικά και ήμασταν σε φάση νιρβάνας και ξάπλας από το πολύ φαί, το πήραμε απόφαση να σηκωθούμε για να συνεχίσουμε σε διαφορετικά μονοπάτια...
Last edited: