giannismits
Member
- Μηνύματα
- 3.497
- Likes
- 11.829
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η ημέρα: Άφιξη Μπρατισλάβα by night
- 2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 1
- 2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 2
- 2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 3
- 3η ημέρα – part 1: Άφιξη Βιέννη
- 3η ημέρα – part 2: Βιέννη – Λεωφόρος ring και πέριξ
- 4η ημέρα – part 1: Αυτοκρατορικά στέκια και ηλιοθεραπεία!
- 4η ημέρα – part 2: Μοντέρνα μονοπάτια & ένα μαγικό πανόραμα!
- 5η ημέρα – part 1: Innere Stadt / Παλιά πόλη, η καρδιά της Βιέννης
- 5η ημέρα – part 2: Innere Stadt / Παλιά πόλη, η καρδιά της Βιέννης
- 6η ημέρα – Ανοιξιάτικος επίλογος!
4η ημέρα – part 1: Αυτοκρατορικά στέκια και ηλιοθεραπεία!
Το ότι ο Rose ξύπνησε χάλια ήταν ένα αγκάθι που μου δημιούργησε άγχος. Το καλό βέβαια ήταν πως δεν διαμαρτυρήθηκε και αισιοδοξούσε να καλυτερέψει μέσα στη μέρα. Του είπα πως θα φάμε πρωινό σε λίγη ώρα θα πάρει ένα μεσουλίντ και θα νοιώσει καλύτερα. Υπομονή!
Το τραμ μπροστά από το ξενοδοχείο...
...μας μετέφερε λίγα λεπτά μετά στον σταθμό Schottentor. Υποσχέθηκα στον Rose ότι θα έχει σπέσιαλ πρωινό σε σπέσιαλ μαγαζί λίγες ώρες μετά. Είναι λάτρης του καλού πρωινού οπότε κατευθείαν ένοιωσε καλύτερα! Με τη γραμμή U2 πήγαμε μέχρι τον σταθμό Karlsplatz, αλλάξαμε γραμμή και με την U4 μία στάση μετά κατεβήκαμε στον σταθμό Stadtpark που στην απέναντι αποβάθρα γινόντουσαν έργα.
Ο ποταμός Wienfluss που διασχίζει το πάρκο
Το πάρκο είναι 28 στρεμμάτων και περιλαμβάνει πολλά αγάλματα διασήμων καλλιτεχνών, συνθετών και συγγραφέων. Επίσης έχει γέφυρες, παιδικές χαρές, καφέ και κτίρια συναυλιών. Η αρχή της άνοιξης έδινε ένα έντονο χρώμα στο πάρκο και μας χάρισε ηρεμία πριν αρχίσει η έντονη ημέρα. Το επιχρυσωμένο μπρούντζινο μνημείο του Γιόχαν Στράους ΙΙ, μιας ακόμη εμβληματικής μορφής της Βιέννης είναι ένα από τα πιο γνωστά και πιο συχνά φωτογραφημένα μνημεία.
Το καλοδιατηρημένο πάρκο μας πρόσφερε ανάσα δροσιάς σε μια όπως αναμενόταν ζεστή ημέρα. Ήταν νωρίς το πρωί και η θερμοκρασία εμφανώς πολύ υψηλότερη από την προηγούμενη μέρα. Κανονική άνοιξη που θα ομόρφυνε ακόμα περισσότερο την πολύωρη περιήγηση μας, και θα διευκόλυνε τον ταλαίπωρο άρρωστο Rose!
Επόμενος προορισμός κάτι αυτοκρατορικό. Ανάκτορα Schonbrunn. Η μετάβαση θα ήταν εύκολη καθώς με τη γραμμή U4 κατευθείαν θα κατεβαίναμε στον σταθμό Schonbrunn. Επειδή όμως στον σταθμό μετρό Stadtpark γινόντουσαν έργα στην μία πορεία της γραμμής, αναγκαστικά κάναμε 2-3 αλλαγές μετρό για να βρούμε κάποιον άλλο σταθμό της U4 που θα μας πήγαινε στον σταθμό Schonbrunn.
Είχα υποσχεθεί σπέσιαλ πρωινό πριν της είσοδο μας στο παλάτι Schonbrunn, γι’ αυτό και κατεβήκαμε ένα σταθμό μετά στον Hietzing, γιατί ήταν πιο κοντά σε ένα συγκεκριμένο καφέ που ήθελα να πάμε. Περπατήσαμε την Hietzinger Hauptstrasse και η διαδρομή μέχρι το καφέ ήταν σύντομη στην ενδιαφέρουσα 13η συνοικία της Βιέννης.
Sankt Maria Geburt
Plachutta Hietzing
Cafe Dommayer
Το ιστορικό Cafe Dommayer στον αριθμό 1 στη γωνία Dommayergasse και Auhofstrasse στην πλατεία Anna-Strauss μας περίμενε! Το καφέ ήταν σχεδόν γεμάτο. Φωτεινός χώρος, κλασική διακόσμηση, μαρμάρινα τραπέζια, κόκκινοι καναπέδες, κρυστάλλινοι πολυέλαιοι και αφίσες που καλύπτουν τους τοίχους, με ημερομηνίες του παρελθόντος και επερχόμενα μουσικά γεγονότα.
Παρατήρησα μια αφίσα που κρέμεται στον τοίχο, με ημερομηνία 15 Οκτώβρη 1844 ανακοινώνοντας την πρώτη συναυλία ενός νεαρού μουσικού του Γιόχαν Στράους ΙΙ σε αυτό το καφενείο! Εκτός λοιπόν από τον Γιόχαν Στράους (τον παλιό) που έκανε πολλά έργα του πρεμιέρα στο καφέ Dommayer, καθώς και τον συνάδελφο και αντίπαλό του Josef Lanner, στο Cafe Dommayer ανέτειλε και το άστρο του Γιόχαν Στράους ΙΙ.
Ο Johann Strauss ΙΙ ήταν μια μουσική ιδιοφυία που ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του και έφερε το βαλς στην υψηλότερη μορφή του. Ο Γιόχαν Στράους (ο πατέρας), που τον χαρακτήριζαν ως Waltzkonig (ο βασιλιάς του βαλς), ήταν ο δημιουργός αυτού που είναι γνωστό σήμερα ως βιεννέζικο βαλς. Όταν ο γιος του άρχισε να συνθέτει μουσική, ο πατέρας εξαγριώθηκε, φοβούμενος ότι το αγόρι του θα τον ξεπεράσει και θα αμφισβητήσει τελικά το θρόνο του ως ο βασιλιά του βαλς! Αρνήθηκε την επιθυμία του γιου του να γίνει μουσικός και έφτασε σε σημείο ακόμα και να σπάσει το βιολί του. Έτσι ο πατέρας απαγόρευσε το γιο του από κάθε μεγάλη αίθουσα συναυλιών στη Βιέννη. Ο Γιόχαν Στράους ΙΙ βρήκε το Cafe Dommayer, ένα καφέ ευγενών της εποχής που βρισκόταν στα περίχωρα της Βιέννης, των οποίων οι ιδιοκτήτες ήταν πρόθυμοι να του επιτρέψουν να παίξει για πρώτη φορά στο κοινό μόλις πριν από το 23ο έτος της ηλικίας του. Από εκείνο το βράδυ και μετά, μέχρι το θάνατό του το 1899, ο Johann Strauss II άνθισε, ξεπερνώντας τον πατέρα του και κερδίζοντας τον τίτλο του βασιλιά του βαλς, που ο γέροντας Strauss είχε προσπαθήσει τόσο σκληρά να προστατεύσει αυτό τον τίτλο!
Μέσα σ’ αυτό το ατμοσφαιρικό καφέ που έχει τόσες καλλιτεχνικές ιστορίες να μας διηγηθεί, πήραμε ένα εξαίσιο πρωινό. Βασικά ο Rose το περιδρόμιασε και αυτό του ανέβασε την ψυχολογία και του έδωσε δύναμη για τις επόμενες ώρες τουλάχιστον. Στο φαγητό άλλωστε δεν τον φοβάμαι. Και άρρωστος να ναι η όρεξη δεν του κόβεται με τίποτα!
Ένα πλήρες πρωινό, + κρουασάν + δύο καπουτσίνο κόστισαν γύρω στα 20 ευρώ.
Γεμάτοι ενέργεια και όρεξη κατευθυνθήκαμε στο παλάτι Schonbrunn που μπήκαμε από την είσοδο της οδού Hietzinger Hauptstrasse. Η πρώτη εικόνα οι περίτεχνοι και πανέμορφοι κήπου των ανακτόρων, και τα θερμοκήπια. Η εικόνα ήταν υπέροχη κι αν είχαν νερό και οι κρήνες θα ήταν ακόμα καλύτερα!
Διασχίσαμε το μονοπάτι και φτάσαμε μπροστά στο παλάτι και τα μεγάλα παρτέρια.
Με πόλο έλξης 6,7 εκατομμύρια επισκεπτών ετησίως, το Παλάτι Schonbrunn (Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO), 1441 δωματίων! ήταν τα θερινά ανάκτορα των Αψβούργων από το 18ο αιώνα έως το 1918, ως την πτώση της μοναρχίας των Αψβούργων, και έκτοτε έγινε ιδιοκτησία της νεοσύστατης Δημοκρατίας της Αυστρίας και διατηρήθηκε ως μουσείο. Τόσο το κτιριακό συγκρότημα όσο και οι κήποι προ αυτού μαρτυρούν τις αλλοτινές δόξες της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας.
Επειδή ο χώρος είναι πολλά στρέμματα δεν φαινόταν τόσο έντονα η πολυκοσμία αλλά είχε πολύ κόσμο. Είναι λογικό όμως αφού τα ανάκτορα Schonbrunn είναι το Νο1 αξιοθέατο στη Βιέννη. Και σε μια τόσο όμορφη ηλιόλουστη μέρα το καταπράσινο τοπίο των κήπων ήταν το ιδανικό σημείο για τον καθένα. Η ομορφότερη εικόνα ήταν προς τον πράσινο λόφο με το κτίριο Gloriette.
Κοντοσταθήκαμε στην Κρήνη του Ποσειδώνα (Neptunbrunnen), το μεγάλο σιντριβάνι στον κεντρικό άξονα ανάμεσα στο Παλάτι και το Gloriette, στο σημείο που αρχίζει η ανάβαση για τον λόφο. Από τη δεξαμενή του Ποσειδώνα υδροδοτείται το ανάκτορο και όλος ο κήπος ενώ από την οπίσθια όψη του είχαμε ωραία θέα στα Ανάκτορα.
Οι θερμοκρασία ανέβηκε τόσο που επιτέλους ξεφορτωθήκαμε τα μπουφάν. Όσο ανεβαίναμε το λόφο τόσο ωραία γινόταν η πανοραμική θέα προς το Παλάτι και την πόλη της Βιέννης. Ήταν μια υπέροχη ανοιξιάτικη μέρα και απολάμβανα τον ήλιο μαζί με πολλούς ανθρώπους από όλο τον κόσμο σε ένα εξαιρετικό περιβάλλον.
Στην κορυφή του λόφου οι κήποι Gloriette και η μεγάλη αψίδα του θριάμβου η λεγόμενη Γκλοριέτα, το τελευταίο κτίριο που κατασκευάστηκε στον κήπο το 1775.
Στο Gloriette έχει ένα καφέ και κατάστημα με σουβενίρ και από το μπαλκόνι του ωραία θέα. Η επίπεδη στέγη περικλείεται από ένα κιγκλίδωμα και χρησιμοποιείται ως πλατφόρμα προβολής . Η βεράντα είναι προσβάσιμη μέσω μιας σκάλας και το κόστος είναι 3,60€. Εκτός κι αν κάποιος έχει full εισιτήριο για όλα τα αξιοθέατα στο συγκρότημα Schonbrunn. Το θέμα είναι πως και από το ισόγειο του Gloriette έχεις πανοραμική θέα οπότε δεν νομίζω πως θα χάσει κανείς αν δεν ανέβει.
Και ήρθει η ώρα της πολύωρης χαλάρωσης. Ξαπλώσαμε στο γρασίδι και οι ακτίνες του ήλιο μας αγκάλιασαν! Η αίσθηση ήταν μοναδική και η στιγμή από τις αγαπημένες μας σε όλο το ταξίδι. Ούτε τρέξιμο, ούτε άγχη, ούτε κλεισούρα παρά μονάχα ήλιος, χαλάρωση και ανοιξιάτικη αύρα και όλα αυτά στο καλύτερο μέρος της Βιέννης. Δεν ανταλλάσω αυτές τις στιγμές με κανένα μουσείο ή παλάτι!
Χαρούμενες παρέες, οικογένειες, παιδάκια όλοι είχαμε γίνει μια παρέα στο γρασίδι του λόφου. Ο Rose πήρε έναν υπνακό κι εγώ έκανα ηλιοθέραπεία. Ευτυχώς φορούσα κοντομάνικο γιατί η ζέστη χτύπησε 24 βαθμούς!
Μετά από αρκετή ώρα ξύπνησα τον Rose και κατεβήκαμε και πάλι στο Παλάτι. Είχαμε χρόνο στη διάθεση μας και κοντοστάθηκα προβληματισμένος για την επικείμενη επίσκεψη στο εσωτερικό των ανακτόρων.
Αλλά εκείνη τη στιγμή δεν ένοιωσα την επιθυμία να επισκεφτούμε το εσωτερικό του. Δεν ήμουν σε φάση να δω χλιδή, χρυσά, κρύσταλλα, πίνακες και ότι έχει να προσφέρει ένα Παλάτι! Το Ανάκτορο Σενμπρούν ήταν το μοναδικό αξιοθέατο-μουσείο που το είχα υπόψη για επίσκεψη κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στη Βιέννη. Απλά εκείνη δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή. Να αναφέρω πως υπάρχουν πολλοί συνδυασμοί εισιτηρίων με ξεναγήσεις με δημοφιλέστερα τα:
Grand Tour, περιλαμβάνει 40 δωμάτια – 16.40€. Διάρκεια 50 λεπτών. Imperial Tour, περιλαμβάνει 22 δωμάτια – 13.30€. Διάρκεια 35 λεπτών.
Επίσης υπάρχει και το Sisi Ticket που περιλαμβάνει τα: Hofburg Palace + Schonbrunn Palace + Imperial Furniture Collection με 28€.
Δείτε και τους άλλους συνδυασμούς και τις ξεναγήσεις γιατί υπάρχει και ο Ζωολογικός κήπος (ο παλαιότερος στον κόσμο), και άλλα τμήματα των κήπων που είναι επισκέψιμα μόνο με εισιτήριο. Δείτε και αποφασίστε τι συμφέρει.
https://www.imperial-austria.at/schoenbrunn-palace.html Το συγκεκριμένο site αφορά όλα τα παλάτια της Βιέννης και όλα τα αυτοκρατορικά αξιοθέατα στην Αυστρία.
Έτσι λοιπόν αποχωρήσαμε από την αυτοκρατορική αυλή και πήγαμε στον σταθμό μετρό Schonbrunn για την συνέχεια της χαλαρής μας ξενάγησης!
Η μπροστινή όψη των Ανακτόρων
Η κεντρική είσοδος / έξοδος
Σταθμός μετρό γραμμής U4 Schonbrunn
Κατεβήκαμε στον σταθμό Karlsplatz
Το διάσημο Μουσείο Τέχνης Kunstlerhaus στην Karlsplatz
Λεωφόρος Lothringerstrasse
Στρίψαμε δεξιά για μια ανάσα δροσιάς στο σιντριβάνι Hochstrahlbrunnen στην πλατεία Schwarzenbergplatz. Πίσω του το Μνημείο Ηρώων του Κόκκινου Στρατού του 1945 που τιμά τη μνήμη των περίπου 17.000 πεσόντων στρατιωτών στη μάχη της Βιέννης. Βλέποντας το από την μπροστινή οπτική γωνία μοιάζει σαν να είναι αναπόσπαστο κομμάτι του σιντριβανιού.
Ξαποστάσαμε και ψεκαστήκαμε στο σιντριβάνι και η αίσθηση ήταν τέλεια. Δροσιά! Είχε πολύ κόσμο που χαλάρωνε . Ακόμα ένα ζωντανό σημείο στην Βιέννη.
Η συνέχεια θα ήταν εξίσου ξεκούραστη. Από την στάση Gusshausstrasse πήραμε το τραμ D και τέσσερις στάσεις μετά κατεβήκαμε Quartier Belvedere. Ελάχιστα μέτρα μετά μπήκαμε από την πύλη στο Άνω Belvedere Palace!
Το Belvedere είναι ένα ιστορικό κτιριακό συγκρότημα, που αποτελείται από δύο μπαρόκ παλάτια, το Άνω και Κάτω Belvedere. Τα δύο μέγαρα που έχουν απόσταση μεταξύ τους συνδέονται με τους γαλλικής τεχνοτροπίας κήπους. Το Belvedere χτίστηκε μεταξύ 1712 – 1723, κατά τη διάρκεια μιας περιόδου εκτεταμένων κατασκευών στη Βιέννη, και χρησιμοποιήθηκε ως θερινή έπαυλη του πρίγκιπα Ευγένιου της Σαβοΐας. Είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά μπαρόκ αξιοθέατα της Ευρώπης, και εννοείται είναι στη λίστα της UNESCO ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Το Μπελβεντέρε είναι η έδρα της Αυστριακής Πινακοθήκης. Φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή της αυστριακής τέχνης που χρονολογείται από το Μεσαίωνα μέχρι σήμερα. Η συλλογή έργων τέχνης του Belvedere παρουσιάζει μια σχεδόν πλήρη εικόνα της εξέλιξης της τέχνης στην Αυστρία και συνεπώς ο επισκέπτης ενημερώνεται για την ιστορία της χώρας.
Βασικά οι περισσότεροι επισκέπτονται το Άνω Μπελβεντέρε για την μεγαλύτερη συλλογή ζωγραφικής στον κόσμο του Gustav Klimt ώστε να θαυμάσει τα αριστουργήματα του και ιδίως το πιο διάσημο έργο του. Ένα αριστούργημα της πρώιμης σύγχρονης περιόδου, ένα σύμβολο του βιεννέζικου αρ νουβό ''Το φιλί''! Δημιούργημα του 1907-1908. Αυτό εδώ για όσους δεν ξέρουν!
Το φιλί (Εραστές), λάδι και φύλλο χρυσού σε καμβά.
Τα μουσεία αυτά είναι το απόλυτο must για τους λάτρεις της τέχνης, τους κουλτουριάρηδες και τους ψευτο-κουλτουριάρηδες. Πιστέψτε με υπάρχουν πολλοί κι απ’ αυτούς! Το κοινό εισιτήριο και για τα δύο παλάτια κοστίζει 20€, ενώ ξεχωριστά η τιμή είναι 12€ για το Κάτω και 14€ για το Άνω Belvedere.
https://www.belvedere.at/en
https://www.belvedere.at/en/tickets
Το θέμα είναι πως αν κάποιος δεν θέλει να επισκεφτεί τα μουσεία μπορεί δωρεάν να απολαύσεις τον περίπατο του στους κήπους του συγκροτήματος. Σιντριβάνια, καταράκτες, περίτεχνα σχέδια, λουλούδια, γεωμετρικοί σχηματισμοί, αγάλματα και μπαρόκ γλυπτά είναι κάποια από τα μεγαλοπρεπή στοιχεία των κήπων.
Από την πύλη αυτή περάσαμε στους γαλλικούς κήπους
Στο βάθος το Κάτω Belvedere. Να πω την αλήθεια δεν εντυπωσιάστηκα πολύ από τους κήπους κι αυτό γιατί ήταν οι πρώτες μέρες της άνοιξης και δεν ήταν στις μεγάλες ομορφιές τους. Ήταν κάπως αδύναμοι και περισσότερο το χώμα και το χαλίκι πρωταγωνιστούσαν στον μεγάλο χώρο. Επίσης ένα αρνητικό ήταν πως τα εντυπωσιακά σιντριβάνια ήταν εκτός λειτουργίας. Χωρίς νερό δεν μπορώ! Κόβεται η μισή ομορφιά.
Ένας ψεύτικος χιονάνθρωπος δεν έχω ιδέα τι ρόλο βαρούσε!
Η πίσω όψη του Άνω Μπελβεντέρε
Οι σκάλες στο κέντρο είναι ο καταρράκτης που δυστυχώς ήταν εκτός λειτουργίας
Κάτω Μπελβεντέρε
Στο βάθος το Άνω Μπελβεντέρε
Αν και μεγάλη η έκταση της περιοχής του συγκροτήματος των Μουσείων, η βόλτα έγινε πολύ ξεκούραστα και χωρίς βιασύνη.Όμως αρκετά με τα παλάτια και το μπαρόκ! Είχαμε μπουχτίσει και ευτυχώς η συνέχεια είχε κάτι πολύ διαφορετικό!
Το ότι ο Rose ξύπνησε χάλια ήταν ένα αγκάθι που μου δημιούργησε άγχος. Το καλό βέβαια ήταν πως δεν διαμαρτυρήθηκε και αισιοδοξούσε να καλυτερέψει μέσα στη μέρα. Του είπα πως θα φάμε πρωινό σε λίγη ώρα θα πάρει ένα μεσουλίντ και θα νοιώσει καλύτερα. Υπομονή!
Το τραμ μπροστά από το ξενοδοχείο...

...μας μετέφερε λίγα λεπτά μετά στον σταθμό Schottentor. Υποσχέθηκα στον Rose ότι θα έχει σπέσιαλ πρωινό σε σπέσιαλ μαγαζί λίγες ώρες μετά. Είναι λάτρης του καλού πρωινού οπότε κατευθείαν ένοιωσε καλύτερα! Με τη γραμμή U2 πήγαμε μέχρι τον σταθμό Karlsplatz, αλλάξαμε γραμμή και με την U4 μία στάση μετά κατεβήκαμε στον σταθμό Stadtpark που στην απέναντι αποβάθρα γινόντουσαν έργα.

Ο ποταμός Wienfluss που διασχίζει το πάρκο



Το πάρκο είναι 28 στρεμμάτων και περιλαμβάνει πολλά αγάλματα διασήμων καλλιτεχνών, συνθετών και συγγραφέων. Επίσης έχει γέφυρες, παιδικές χαρές, καφέ και κτίρια συναυλιών. Η αρχή της άνοιξης έδινε ένα έντονο χρώμα στο πάρκο και μας χάρισε ηρεμία πριν αρχίσει η έντονη ημέρα. Το επιχρυσωμένο μπρούντζινο μνημείο του Γιόχαν Στράους ΙΙ, μιας ακόμη εμβληματικής μορφής της Βιέννης είναι ένα από τα πιο γνωστά και πιο συχνά φωτογραφημένα μνημεία.


Το καλοδιατηρημένο πάρκο μας πρόσφερε ανάσα δροσιάς σε μια όπως αναμενόταν ζεστή ημέρα. Ήταν νωρίς το πρωί και η θερμοκρασία εμφανώς πολύ υψηλότερη από την προηγούμενη μέρα. Κανονική άνοιξη που θα ομόρφυνε ακόμα περισσότερο την πολύωρη περιήγηση μας, και θα διευκόλυνε τον ταλαίπωρο άρρωστο Rose!



Επόμενος προορισμός κάτι αυτοκρατορικό. Ανάκτορα Schonbrunn. Η μετάβαση θα ήταν εύκολη καθώς με τη γραμμή U4 κατευθείαν θα κατεβαίναμε στον σταθμό Schonbrunn. Επειδή όμως στον σταθμό μετρό Stadtpark γινόντουσαν έργα στην μία πορεία της γραμμής, αναγκαστικά κάναμε 2-3 αλλαγές μετρό για να βρούμε κάποιον άλλο σταθμό της U4 που θα μας πήγαινε στον σταθμό Schonbrunn.
Είχα υποσχεθεί σπέσιαλ πρωινό πριν της είσοδο μας στο παλάτι Schonbrunn, γι’ αυτό και κατεβήκαμε ένα σταθμό μετά στον Hietzing, γιατί ήταν πιο κοντά σε ένα συγκεκριμένο καφέ που ήθελα να πάμε. Περπατήσαμε την Hietzinger Hauptstrasse και η διαδρομή μέχρι το καφέ ήταν σύντομη στην ενδιαφέρουσα 13η συνοικία της Βιέννης.
Sankt Maria Geburt

Plachutta Hietzing

Cafe Dommayer

Το ιστορικό Cafe Dommayer στον αριθμό 1 στη γωνία Dommayergasse και Auhofstrasse στην πλατεία Anna-Strauss μας περίμενε! Το καφέ ήταν σχεδόν γεμάτο. Φωτεινός χώρος, κλασική διακόσμηση, μαρμάρινα τραπέζια, κόκκινοι καναπέδες, κρυστάλλινοι πολυέλαιοι και αφίσες που καλύπτουν τους τοίχους, με ημερομηνίες του παρελθόντος και επερχόμενα μουσικά γεγονότα.


Παρατήρησα μια αφίσα που κρέμεται στον τοίχο, με ημερομηνία 15 Οκτώβρη 1844 ανακοινώνοντας την πρώτη συναυλία ενός νεαρού μουσικού του Γιόχαν Στράους ΙΙ σε αυτό το καφενείο! Εκτός λοιπόν από τον Γιόχαν Στράους (τον παλιό) που έκανε πολλά έργα του πρεμιέρα στο καφέ Dommayer, καθώς και τον συνάδελφο και αντίπαλό του Josef Lanner, στο Cafe Dommayer ανέτειλε και το άστρο του Γιόχαν Στράους ΙΙ.
Ο Johann Strauss ΙΙ ήταν μια μουσική ιδιοφυία που ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του και έφερε το βαλς στην υψηλότερη μορφή του. Ο Γιόχαν Στράους (ο πατέρας), που τον χαρακτήριζαν ως Waltzkonig (ο βασιλιάς του βαλς), ήταν ο δημιουργός αυτού που είναι γνωστό σήμερα ως βιεννέζικο βαλς. Όταν ο γιος του άρχισε να συνθέτει μουσική, ο πατέρας εξαγριώθηκε, φοβούμενος ότι το αγόρι του θα τον ξεπεράσει και θα αμφισβητήσει τελικά το θρόνο του ως ο βασιλιά του βαλς! Αρνήθηκε την επιθυμία του γιου του να γίνει μουσικός και έφτασε σε σημείο ακόμα και να σπάσει το βιολί του. Έτσι ο πατέρας απαγόρευσε το γιο του από κάθε μεγάλη αίθουσα συναυλιών στη Βιέννη. Ο Γιόχαν Στράους ΙΙ βρήκε το Cafe Dommayer, ένα καφέ ευγενών της εποχής που βρισκόταν στα περίχωρα της Βιέννης, των οποίων οι ιδιοκτήτες ήταν πρόθυμοι να του επιτρέψουν να παίξει για πρώτη φορά στο κοινό μόλις πριν από το 23ο έτος της ηλικίας του. Από εκείνο το βράδυ και μετά, μέχρι το θάνατό του το 1899, ο Johann Strauss II άνθισε, ξεπερνώντας τον πατέρα του και κερδίζοντας τον τίτλο του βασιλιά του βαλς, που ο γέροντας Strauss είχε προσπαθήσει τόσο σκληρά να προστατεύσει αυτό τον τίτλο!
Μέσα σ’ αυτό το ατμοσφαιρικό καφέ που έχει τόσες καλλιτεχνικές ιστορίες να μας διηγηθεί, πήραμε ένα εξαίσιο πρωινό. Βασικά ο Rose το περιδρόμιασε και αυτό του ανέβασε την ψυχολογία και του έδωσε δύναμη για τις επόμενες ώρες τουλάχιστον. Στο φαγητό άλλωστε δεν τον φοβάμαι. Και άρρωστος να ναι η όρεξη δεν του κόβεται με τίποτα!

Ένα πλήρες πρωινό, + κρουασάν + δύο καπουτσίνο κόστισαν γύρω στα 20 ευρώ.
Γεμάτοι ενέργεια και όρεξη κατευθυνθήκαμε στο παλάτι Schonbrunn που μπήκαμε από την είσοδο της οδού Hietzinger Hauptstrasse. Η πρώτη εικόνα οι περίτεχνοι και πανέμορφοι κήπου των ανακτόρων, και τα θερμοκήπια. Η εικόνα ήταν υπέροχη κι αν είχαν νερό και οι κρήνες θα ήταν ακόμα καλύτερα!





Διασχίσαμε το μονοπάτι και φτάσαμε μπροστά στο παλάτι και τα μεγάλα παρτέρια.


Με πόλο έλξης 6,7 εκατομμύρια επισκεπτών ετησίως, το Παλάτι Schonbrunn (Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO), 1441 δωματίων! ήταν τα θερινά ανάκτορα των Αψβούργων από το 18ο αιώνα έως το 1918, ως την πτώση της μοναρχίας των Αψβούργων, και έκτοτε έγινε ιδιοκτησία της νεοσύστατης Δημοκρατίας της Αυστρίας και διατηρήθηκε ως μουσείο. Τόσο το κτιριακό συγκρότημα όσο και οι κήποι προ αυτού μαρτυρούν τις αλλοτινές δόξες της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας.
Επειδή ο χώρος είναι πολλά στρέμματα δεν φαινόταν τόσο έντονα η πολυκοσμία αλλά είχε πολύ κόσμο. Είναι λογικό όμως αφού τα ανάκτορα Schonbrunn είναι το Νο1 αξιοθέατο στη Βιέννη. Και σε μια τόσο όμορφη ηλιόλουστη μέρα το καταπράσινο τοπίο των κήπων ήταν το ιδανικό σημείο για τον καθένα. Η ομορφότερη εικόνα ήταν προς τον πράσινο λόφο με το κτίριο Gloriette.



Κοντοσταθήκαμε στην Κρήνη του Ποσειδώνα (Neptunbrunnen), το μεγάλο σιντριβάνι στον κεντρικό άξονα ανάμεσα στο Παλάτι και το Gloriette, στο σημείο που αρχίζει η ανάβαση για τον λόφο. Από τη δεξαμενή του Ποσειδώνα υδροδοτείται το ανάκτορο και όλος ο κήπος ενώ από την οπίσθια όψη του είχαμε ωραία θέα στα Ανάκτορα.

Οι θερμοκρασία ανέβηκε τόσο που επιτέλους ξεφορτωθήκαμε τα μπουφάν. Όσο ανεβαίναμε το λόφο τόσο ωραία γινόταν η πανοραμική θέα προς το Παλάτι και την πόλη της Βιέννης. Ήταν μια υπέροχη ανοιξιάτικη μέρα και απολάμβανα τον ήλιο μαζί με πολλούς ανθρώπους από όλο τον κόσμο σε ένα εξαιρετικό περιβάλλον.


Στην κορυφή του λόφου οι κήποι Gloriette και η μεγάλη αψίδα του θριάμβου η λεγόμενη Γκλοριέτα, το τελευταίο κτίριο που κατασκευάστηκε στον κήπο το 1775.


Στο Gloriette έχει ένα καφέ και κατάστημα με σουβενίρ και από το μπαλκόνι του ωραία θέα. Η επίπεδη στέγη περικλείεται από ένα κιγκλίδωμα και χρησιμοποιείται ως πλατφόρμα προβολής . Η βεράντα είναι προσβάσιμη μέσω μιας σκάλας και το κόστος είναι 3,60€. Εκτός κι αν κάποιος έχει full εισιτήριο για όλα τα αξιοθέατα στο συγκρότημα Schonbrunn. Το θέμα είναι πως και από το ισόγειο του Gloriette έχεις πανοραμική θέα οπότε δεν νομίζω πως θα χάσει κανείς αν δεν ανέβει.




Και ήρθει η ώρα της πολύωρης χαλάρωσης. Ξαπλώσαμε στο γρασίδι και οι ακτίνες του ήλιο μας αγκάλιασαν! Η αίσθηση ήταν μοναδική και η στιγμή από τις αγαπημένες μας σε όλο το ταξίδι. Ούτε τρέξιμο, ούτε άγχη, ούτε κλεισούρα παρά μονάχα ήλιος, χαλάρωση και ανοιξιάτικη αύρα και όλα αυτά στο καλύτερο μέρος της Βιέννης. Δεν ανταλλάσω αυτές τις στιγμές με κανένα μουσείο ή παλάτι!
Χαρούμενες παρέες, οικογένειες, παιδάκια όλοι είχαμε γίνει μια παρέα στο γρασίδι του λόφου. Ο Rose πήρε έναν υπνακό κι εγώ έκανα ηλιοθέραπεία. Ευτυχώς φορούσα κοντομάνικο γιατί η ζέστη χτύπησε 24 βαθμούς!


Μετά από αρκετή ώρα ξύπνησα τον Rose και κατεβήκαμε και πάλι στο Παλάτι. Είχαμε χρόνο στη διάθεση μας και κοντοστάθηκα προβληματισμένος για την επικείμενη επίσκεψη στο εσωτερικό των ανακτόρων.



Αλλά εκείνη τη στιγμή δεν ένοιωσα την επιθυμία να επισκεφτούμε το εσωτερικό του. Δεν ήμουν σε φάση να δω χλιδή, χρυσά, κρύσταλλα, πίνακες και ότι έχει να προσφέρει ένα Παλάτι! Το Ανάκτορο Σενμπρούν ήταν το μοναδικό αξιοθέατο-μουσείο που το είχα υπόψη για επίσκεψη κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στη Βιέννη. Απλά εκείνη δεν ήταν η κατάλληλη στιγμή. Να αναφέρω πως υπάρχουν πολλοί συνδυασμοί εισιτηρίων με ξεναγήσεις με δημοφιλέστερα τα:
Grand Tour, περιλαμβάνει 40 δωμάτια – 16.40€. Διάρκεια 50 λεπτών. Imperial Tour, περιλαμβάνει 22 δωμάτια – 13.30€. Διάρκεια 35 λεπτών.
Επίσης υπάρχει και το Sisi Ticket που περιλαμβάνει τα: Hofburg Palace + Schonbrunn Palace + Imperial Furniture Collection με 28€.
Δείτε και τους άλλους συνδυασμούς και τις ξεναγήσεις γιατί υπάρχει και ο Ζωολογικός κήπος (ο παλαιότερος στον κόσμο), και άλλα τμήματα των κήπων που είναι επισκέψιμα μόνο με εισιτήριο. Δείτε και αποφασίστε τι συμφέρει.
https://www.imperial-austria.at/schoenbrunn-palace.html Το συγκεκριμένο site αφορά όλα τα παλάτια της Βιέννης και όλα τα αυτοκρατορικά αξιοθέατα στην Αυστρία.
Έτσι λοιπόν αποχωρήσαμε από την αυτοκρατορική αυλή και πήγαμε στον σταθμό μετρό Schonbrunn για την συνέχεια της χαλαρής μας ξενάγησης!
Η μπροστινή όψη των Ανακτόρων

Η κεντρική είσοδος / έξοδος

Σταθμός μετρό γραμμής U4 Schonbrunn

Κατεβήκαμε στον σταθμό Karlsplatz

Το διάσημο Μουσείο Τέχνης Kunstlerhaus στην Karlsplatz

Λεωφόρος Lothringerstrasse

Στρίψαμε δεξιά για μια ανάσα δροσιάς στο σιντριβάνι Hochstrahlbrunnen στην πλατεία Schwarzenbergplatz. Πίσω του το Μνημείο Ηρώων του Κόκκινου Στρατού του 1945 που τιμά τη μνήμη των περίπου 17.000 πεσόντων στρατιωτών στη μάχη της Βιέννης. Βλέποντας το από την μπροστινή οπτική γωνία μοιάζει σαν να είναι αναπόσπαστο κομμάτι του σιντριβανιού.


Ξαποστάσαμε και ψεκαστήκαμε στο σιντριβάνι και η αίσθηση ήταν τέλεια. Δροσιά! Είχε πολύ κόσμο που χαλάρωνε . Ακόμα ένα ζωντανό σημείο στην Βιέννη.

Η συνέχεια θα ήταν εξίσου ξεκούραστη. Από την στάση Gusshausstrasse πήραμε το τραμ D και τέσσερις στάσεις μετά κατεβήκαμε Quartier Belvedere. Ελάχιστα μέτρα μετά μπήκαμε από την πύλη στο Άνω Belvedere Palace!


Το Belvedere είναι ένα ιστορικό κτιριακό συγκρότημα, που αποτελείται από δύο μπαρόκ παλάτια, το Άνω και Κάτω Belvedere. Τα δύο μέγαρα που έχουν απόσταση μεταξύ τους συνδέονται με τους γαλλικής τεχνοτροπίας κήπους. Το Belvedere χτίστηκε μεταξύ 1712 – 1723, κατά τη διάρκεια μιας περιόδου εκτεταμένων κατασκευών στη Βιέννη, και χρησιμοποιήθηκε ως θερινή έπαυλη του πρίγκιπα Ευγένιου της Σαβοΐας. Είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά μπαρόκ αξιοθέατα της Ευρώπης, και εννοείται είναι στη λίστα της UNESCO ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Το Μπελβεντέρε είναι η έδρα της Αυστριακής Πινακοθήκης. Φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή της αυστριακής τέχνης που χρονολογείται από το Μεσαίωνα μέχρι σήμερα. Η συλλογή έργων τέχνης του Belvedere παρουσιάζει μια σχεδόν πλήρη εικόνα της εξέλιξης της τέχνης στην Αυστρία και συνεπώς ο επισκέπτης ενημερώνεται για την ιστορία της χώρας.
Βασικά οι περισσότεροι επισκέπτονται το Άνω Μπελβεντέρε για την μεγαλύτερη συλλογή ζωγραφικής στον κόσμο του Gustav Klimt ώστε να θαυμάσει τα αριστουργήματα του και ιδίως το πιο διάσημο έργο του. Ένα αριστούργημα της πρώιμης σύγχρονης περιόδου, ένα σύμβολο του βιεννέζικου αρ νουβό ''Το φιλί''! Δημιούργημα του 1907-1908. Αυτό εδώ για όσους δεν ξέρουν!
Το φιλί (Εραστές), λάδι και φύλλο χρυσού σε καμβά.

Τα μουσεία αυτά είναι το απόλυτο must για τους λάτρεις της τέχνης, τους κουλτουριάρηδες και τους ψευτο-κουλτουριάρηδες. Πιστέψτε με υπάρχουν πολλοί κι απ’ αυτούς! Το κοινό εισιτήριο και για τα δύο παλάτια κοστίζει 20€, ενώ ξεχωριστά η τιμή είναι 12€ για το Κάτω και 14€ για το Άνω Belvedere.
https://www.belvedere.at/en
https://www.belvedere.at/en/tickets
Το θέμα είναι πως αν κάποιος δεν θέλει να επισκεφτεί τα μουσεία μπορεί δωρεάν να απολαύσεις τον περίπατο του στους κήπους του συγκροτήματος. Σιντριβάνια, καταράκτες, περίτεχνα σχέδια, λουλούδια, γεωμετρικοί σχηματισμοί, αγάλματα και μπαρόκ γλυπτά είναι κάποια από τα μεγαλοπρεπή στοιχεία των κήπων.



Από την πύλη αυτή περάσαμε στους γαλλικούς κήπους

Στο βάθος το Κάτω Belvedere. Να πω την αλήθεια δεν εντυπωσιάστηκα πολύ από τους κήπους κι αυτό γιατί ήταν οι πρώτες μέρες της άνοιξης και δεν ήταν στις μεγάλες ομορφιές τους. Ήταν κάπως αδύναμοι και περισσότερο το χώμα και το χαλίκι πρωταγωνιστούσαν στον μεγάλο χώρο. Επίσης ένα αρνητικό ήταν πως τα εντυπωσιακά σιντριβάνια ήταν εκτός λειτουργίας. Χωρίς νερό δεν μπορώ! Κόβεται η μισή ομορφιά.

Ένας ψεύτικος χιονάνθρωπος δεν έχω ιδέα τι ρόλο βαρούσε!

Η πίσω όψη του Άνω Μπελβεντέρε

Οι σκάλες στο κέντρο είναι ο καταρράκτης που δυστυχώς ήταν εκτός λειτουργίας

Κάτω Μπελβεντέρε

Στο βάθος το Άνω Μπελβεντέρε

Αν και μεγάλη η έκταση της περιοχής του συγκροτήματος των Μουσείων, η βόλτα έγινε πολύ ξεκούραστα και χωρίς βιασύνη.Όμως αρκετά με τα παλάτια και το μπαρόκ! Είχαμε μπουχτίσει και ευτυχώς η συνέχεια είχε κάτι πολύ διαφορετικό!
Last edited: