giannismits
Member
- Μηνύματα
- 3.497
- Likes
- 11.829
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 1η ημέρα: Άφιξη Μπρατισλάβα by night
- 2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 1
- 2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 2
- 2η ημέρα: Μπρατισλάβα full – part 3
- 3η ημέρα – part 1: Άφιξη Βιέννη
- 3η ημέρα – part 2: Βιέννη – Λεωφόρος ring και πέριξ
- 4η ημέρα – part 1: Αυτοκρατορικά στέκια και ηλιοθεραπεία!
- 4η ημέρα – part 2: Μοντέρνα μονοπάτια & ένα μαγικό πανόραμα!
- 5η ημέρα – part 1: Innere Stadt / Παλιά πόλη, η καρδιά της Βιέννης
- 5η ημέρα – part 2: Innere Stadt / Παλιά πόλη, η καρδιά της Βιέννης
- 6η ημέρα – Ανοιξιάτικος επίλογος!
5η ημέρα – part 2: Innere Stadt / Παλιά πόλη, η καρδιά της Βιέννης
Η ώρα του φαγητού είχε φτάσει και η επιλογή δεν έγινε τυχαία. Πολύ κοντά στον Καθεδρικό ναό είναι το πασίγνωστο εστιατόριο figlmueller, ο ναός του βιεννέζικου Σνίτσελ! Η μικρή ταβέρνα άνοιξε το 1905 από τον Johann Figlmuller, και η παράδοση διατηρήθηκε με την 4η γενιά των figlmueller που συνεχίζουν την επιχείρηση. Είναι τόσο μεγάλη η φήμη του που πολλοί γνώστες ή μη ονομάζουν το αυθεντικό σνίτσελ ως Σνίτσελ Figlmuller. Σίγουρα είναι τουριστικό αλλά είναι μια must καλή επιλογή!
https://www.figlmueller.at/en/about.html
Η ναυαρχίδα του figlmueller είναι το εστιατόριο που βρίσκεται σε ένα στενάκι στην οδό Wollzeile 5. Περπατώντας πέσαμε πάνω στο πιο καινούριο Figlmuller που άνοιξε το 2001 στην οδό Backerstrasse 6 πολύ κοντά στο πρώτο και χωρίς σκέψη μπήκαμε σ'αυτό. Αυτή η αυθόρμητη επιλογή ήταν κάτι που με δυσαρέστησε εκ των υστέρων όταν περάσαμε έξω από το αυθεντικό Figlmuller στην Wollzeile 5 και ζήλεψα γιατί είναι πολύ πιο ιδιαίτερο και ατμοσφαιρικό απ' αυτό που ήμασταν λίγη ώρα πριν. Το Figlmuller στην Backerstrasse 6 είναι ένα σχετικά απλό εστιατόριο χωρίς κάτι το ιδιαίτερο. Θα μου πείτε το πιο σημαντικό είναι το μενού που είναι ίδιο και στα δύο εστιατόρια.
Figlmuller στην Backerstrasse 6
Για να μη τα πολυλογώ η εξυπηρέτηση ήταν άψογη και γρήγορη το περιβόητο σνίτσελ με 30 εκ. διάμετρο ήταν πελώριο, τρυφερό, ζουμερό, και τραγανό με τιμή 14€. Πήραμε και ένα εξαιρετικό πιάτο γκούλας αλλά όχι σε σούπα. Υπέροχο ήταν. Κι αυτό γύρω στα 15€. Πάντως ήταν μεγάλες μερίδες. Θεωρείται σχετικά οικονομική επιλογή φαγητού για Βιέννη. Οι θαμώνες ήταν τουρίστες αλλά και αυστριακοί.
Χαρούμενοι και χορτάτοι βγήκαμε στην πλατεία Lugeck η οποία τριγύρω έχει αρκετά καφέ και εστιατόρια και ήταν γεμάτη με κόσμο. Εκεί τυχαία ανακάλυψα το μικρό γραφικό στενάκι με το αυθεντικό μαγαζί Figlmuller. Φυσικά υπάρχει μεγάλη ταμπέλα που αν περπατούσαμε λίγα μέτρα μετά από το Figlmuller της Backerstrasse 6 θα την βλέπαμε.
Lugeck
Από την Lugeck και την Sonnenfelsgasse κατευθυνθήκαμε στην Εκκλησία των Ιησουιτών (Jesuitenkirche). Θέλαμε να χαθούμε σε διάφορα στενά λίγο έξω από το πολύβουο κέντρο να δούμε και άλλους δρόμους πιο ήρεμους και άγνωστους αλλά θα παρεκκλίναμε από την πορεία και δεν θέλαμε να χάσουμε χρόνο. Αρκεστήκαμε σε κοντινούς ήσυχους δρόμους που όμως όλοι ήταν πανέμορφοι με εξαιρετικά μπαρόκ ιστορικά κτίρια.
Ρίξαμε και μια γρήγορη ματιά στο εξαιρετικά πλούσιο εσωτερικό της εκκλησίας Jesuitenkirche του 1627, που κοσμείται με πολλά αριστουργήματα τέχνης.
Doktor-Ignaz-Seipel-Platz
Μετά και πάλι κεντρικά στην μεγάλη πλατεία Hoher Markt απέναντι από την Lugeck
Στην ιστορική πλατεία Hoher Markt είδαμε ένα από τα πιο διάσημα αξιοθέατα της παλιάς πόλης το art nouveau ρολόι Ankeruhr και την Κρήνη Γάμου στη μέση της πλατείας.
Το Ankeruhr είναι ένα μεγάλο μουσικό κουτί, θεωρείται ένα από τα κορυφαία έργα της Art Nouveau, και η πρώτη δοκιμαστική λειτουργία του πραγματοποιήθηκε μπροστά σε πολλούς θεατές στις 18 Αυγούστου 1915.
Ξαποστάσαμε σε ένα παγάκι όπου ο Rose αποκοιμήθηκε για λίγο. Του είπα λίγη υπομονή ακόμα και πψς έχω κάτι πολύ καλό για τη συνέχεια που θα τον ηρεμήσει!
Συνεχίσαμε στην κεντρική Rotenturmstrasse και στρίψαμε δεξιά στην Fleischmarkt δηλαδή την παλιά αγορά κρέατος όπως ονομάζεται η ευρύτερη περιοχή.
Άντε πάλι ο Βόλφγκανγκ που μας πασάρει τα σοκολατάκια του!
Λίγο μετά η Ελληνορθόδοξη Μητρόπολη Αυστρίας, ο Καθεδρικός Ναός Αγίας Τριάδος Βιέννης στην ας την πούμε ελληνική συνοικία (Griechenviertel ) αφού δεν είναι επίσημη αυτή η ονομασία. Έχει να κάνει με τους περίπου 1700 έλληνες εμπόρους που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή στα μέσα του 17ου αιώνα.
Κολλητά δίπλα από την εκκλησία στο 11 της οδού Fleischmarkt, είναι το Griechenbeisl το παλαιότερο εστιατόριο στη Βιέννη! Το διατηρητέο κτίριο στη γωνία Fleischmarkt και Griechengasse αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 1350!
Σίγουρα είναι από τα πιο τουριστικά, για ποιότητα δεν ξέρω ούτε τι φαγητά έχει αλλά η γειτονιά εκεί είναι από τις πιο όμορφες και γραφικές στη Βιέννη. Ειδικά η Griechengasse!
Ο δρόμος ευθεία μας έβγαλε στην πλατεία Schwedenplatz δίπλα στο ποτάμι. Μπορεί η Βιέννη να μην έχει θάλασσα, παραλία ή χρυσή αμμουδιά, έχει όμως ποτάμι και έναν χώρο ξεκούρασης και χαλάρωσης. Από την γέφυρα Marienbrucke λοιπόν προσεγγίσαμε την μικρή ''παραλία'' της Βιέννης την City Beach όπως ονομάζεται με την μικρή καφετέρεια.
Νομίζω μας άξιζε μια καλή στάση για πραγματική χαλάρωση. Η άμμος και οι ξαπλώστρες σε συνδυασμό με την ζεστή θερμοκρασία μας έκαναν να νομίζουμε πως είμαστε στην πιο όμορφη παραθαλάσσια πόλη! Είναι κάτι που κάνουν πολλές πόλεις με ποτάμι όπως το Παρίσι με τον Σηκουάνα. Ένα μικρό κομμάτι άμμου, ένα αναψυκτήριο, τραπεζάκια και ξαπλώστρες και να μια ιδιαίτερη παραλία! Βγάλαμε τα παπούτσια μας, αράξαμε στις ξαπλώστρες και κάναμε μια ωραιότατη ηλιοθεραπεία που όμοιά της δεν είχαμε ξανακάνει! Μαζί με μας και βιεννέζοι που απολάμβαναν τον ζεστό καιρό δίπλα στο κανάλι!
Ενώ ο Rose ψιλό κοιμόταν εμένα με είχε πιάσει ντελίριο ομιλίας. Έλεγα πόσο ωραία θα ήταν αν ένα κομμάτι της τεράστιας παραλίας στη Θεσσαλονίκη το είχαν αξιοποιήσει και διαμορφώσει κάπως έτσι, με άμμο και ξαπλώστρες και πως θα στείλω επιστολή-πρόταση στον Μπουτάρη. Όχι πείτε, δεν θα ήταν τέλεια? Και πάνω στον ειρμό μου και στο χειμαρρώδη λόγο μου, με σκουντάει η βιεννέζα κοπέλα που ξάπλωνε δίπλα μου!
-Συγνώμη να ρωτήσω τι γλώσσα είναι αυτή που μιλάτε?
Greek της απαντάμε με ένα στόμα μια φωνή. Για να πάρουμε για απάντηση ένα μακροσκελές ίσως ειρωνικό ίσως απαθέστατο ααααα! Δεν κατάλαβα δεν ενθουσιάστηκε? Έχει κάποιο πρόβλημα με τους έλληνες? Περίμενα να σχολιάσει κάτι έτσι συζήτηση να γίνεται. Σαν να απογοητεύτηκε που είπαμε Greek. Έπρεπε να της πω πως εγώ κατάλαβα την γλώσσα της, τα απαίσια γερμανικά που μιλούσε! Τέλος πάντων δεν θα ασχοληθώ άλλο!
Οι στιγμές εκεί ήταν τόσο ωραίες. Το σημαντικό είναι πως έδωσαν δύναμη στον ταλαίπωρο Rose λίγο να συνέλθει. Σ’ αυτό βοήθησαν και τα σοκολατάκια Μότσαρτ που εξαφανίσαμε! Πάει η μία συσκευασία! Εκεί πάντως έκανα την διαπίστωση πως ωραία τα τρεξίματα, οι αναβάσεις, οι ξεναγήσεις τα τουριστικά, τα αξιοθέατα αλλά ακόμα καλύτερες οι ξέγνοιαστες ώρες που σου χαρίζουν αυτές οι χαλαρές στιγμές σε μέρη απλά φτιαγμένα, αλλά όμορφα!
Σαν πολύ να χαλαρώσαμε όμως. Για να συνεχίσουμε. Ξανά από την Rotenturmstrasse και μετά δεξιά στην Fleischmarkt μπροστά σε κάτι σκαλιά στο σημείο που είναι το ξενοδοχείο Mercure Vienna First.
Στην πλατεία Desider-Friedmann-Platz και από την Judengasse φτάσαμε στην εκκλησία Ruprechts kirche την παλαιότερη σωζόμενη εκκλησία στη Βιέννη στην μικρή πλατεία Ruprechtsplatz. Φέρεται να είναι του 740 αλλά η πρώτη τεκμηριωμένη αναφορά είναι σε ένα έγγραφο του 1200. Δυστυχώς ήταν κλειστή και δεν μπορέσαμε να δούμε και το εσωτερικό της.
Η πλατεία και τα γύρω στενά ήταν ερημικά δηλαδή καμία σχέση με τους φασαριόζικους δρόμους στο κέντρο λίγα μέτρα πιο μακριά. Και αυτό το κομμάτι όμως γοητευτικό και όμορφο. Όπως όλα άλλωστε στο ιστορικό κέντρο της Βιέννης.
Wipplingerstrasse
Λίγο μετά στην πλατεία Am Hof, εκεί που ξεκίνησε το πρωί η περιήγησή μας
Όταν βρεθήκαμε στην οδό Herrengasse πέσαμε πάνω στο επιβλητικό Μέγαρο Φέρστελ (Palais Ferstel) που στεγάζει το Cafe Central.
Από τα πλέον φημισμένα καφέ σε όλη την Ευρώπη το Cafe Central έχει γίνει αγαπημένο στέκι των τουριστών. Εντάξει είπαμε είναι κάτι λογικό και αναμενόμενο αυτό που συμβαίνει με τα ιστορικά καφέ. Αλλά όπως και να το κάνουμε είναι εμπειρία να δεις εσωτερικά έναν τέτοιο χώρο και να απολαύσεις τον καφέ ή το γλυκό σου με άλλη αισθητική! Το εσωτερικό του είναι εξαιρετικό και μαρτυρά το ένδοξο παρελθόν του!
Με το που μπήκαμε μας υποδέχθηκε αυτός ο κυριούλης. Ο Αυστριακός ποιητής Peter Altenberg, ο "Σωκράτης της Βιέννης'', όπως τον αποκαλούσαν. Ο Άλτενμπεργκ είχε κάνει το Καφέ Τσεντράλ δεύτερη κατοικία του!
Η κεντρική σάλα του Καφέ βρίσκεται στην πρώην κεντρική αίθουσα της τράπεζας, όταν τα πρώτα χρόνια το Ανάκτορο Φέρστελ στέγασε το Χρηματιστήριο της Βιέννης και την Αυστρο-ουγγρική Τράπεζα. Το Καφέ Τσεντράλ άνοιξε το 1876 και αποτελούσε στα τέλη του 19ου αιώνα τόπο συνάντησης της βιεννέζικης διανόησης. Τα θολωτά ταβάνια και τα αψιδωτά παράθυρα, οι πολυέλαιοι, οι απαστράπτοντες μαρμάρινοι κίονες και τα πολύχρωμα βιτρό, αντανακλούν αυτοκρατορικό μεγαλείο. Εδώ σύχναζαν συγγραφείς, αρχιτέκτονες, συνθέτες, κριτικοί τέχνης, γιατροί, αλλά και μαρξιστές εκπρόσωποι της Κομμουνιστικής διανόησης.
Γενικά τα καφέ χάους (Kaffeehaus) αποτελούσαν για αιώνες και μέχρι σήμερα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής της Βιέννης. Έφτασαν στη μεγαλύτερη ακμή τους στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν σύχναζαν σ' αυτά πολιτικοί, συγγραφείς, καλλιτέχνες, συνθέτες, ακόμη και ιδεολόγοι επαναστάτες. Σήμερα τα καφέ της Βιέννης, με την ιδιαίτερη ατμόσφαιρά τους, εξακολουθούν να συγκεντρώνουν εκλεκτή πελατεία αλλά ως επί το πλείστον είναι τουριστικά στέκια.
Η συνολική εμπειρία ήταν πολύ καλή και μάλιστα πετύχαμε live πιανίστα, κάτι που συμβαίνει καθημερινά στο Cafe Central μετά τις 5 το απόγευμα. Οι ζεστές σοκολάτες σε ποτήρια του φραπέ με ξένισαν αλλά δεν τρέχει και τίποτα γιατί ήταν πολύ καλές όπως και το γλυκό. Οι τιμές δεν μου φάνηκαν ακριβές και μπορώ να πω πως οι περισσότεροι πελάτες δεν ήταν τουρίστες αλλά καλοβαλμένοι βιεννέζοι.
Αξίζει να σημειώσω ότι το Cafe Central έκλεισε το 1943 και έμεινε κλειστό για 43 χρόνια! Το Ανάκτορο Φέρστελ ανακαινίστηκε μετά το 1978 και το Καφέ Τσεντράλ επαναλειτούργησε το 1986.
Είχε πάει 7:30 το απόγευμα και ήμασταν στην τελευταία φάση της τεράστιας βόλτας μας στην παλιά πόλη της Βιέννης. H μέρα κύλισε καταπληκτικά και ξεκούραστα, και ο αναπαυτικός καναπές στο Cafe Central και οι ζεστές σοκολάτες του μας παρά-χαλάρωσαν.
Επειδή λίγη επανάληψη δεν βλάπτει περάσαμε από μερικά κεντρικά σημεία που είχαμε δει και το πρωί, μόνο που τώρα είχε πέσει ο ήλιος και ήταν πιο όμορφα. Όπως στην πλατεία Michaelerplatz έξω από τα Ανάκτορα Hofburg.
Katholische Kirche St. Michael
Ύστερα στην Kohlmarkt. Στον αριθμό 14 το διάσημο Καφέ-ζαχαροπλαστείο Demel
Μετά από πολλές ώρες και πάλι στον μεγάλο εμπορικό πεζόδρομο Graben. Τα φώτα άρχισαν αν ανάβουν και ο δρόμος έγινε ακόμα πιο όμορφος και πλούσιος!
Η εκκλησία του Αγίου Πέτρου (Peterskirche)
Επιστροφή από την Heidenschuss και την πλατεία Freyung
Είχε έρθει η μαγική μπλε ώρα! Τα επιβλητικά και αυτοκρατορικά μέγαρα στην ring με φώναξαν να τα φωτογραφίσω! Να μην πάω? Άλλωστε ήταν τόσο κοντά που δεν υπήρχε περίπτωση να τα προσπεράσω. Λίγο πριν πάρουμε λοιπόν το τραμ από τον σταθμό Schottentor για το ξενοδοχείο μας, αποχαιρετήσαμε την λεωφόρο ring, το Δημαρχείο και το κοινοβούλιο.
Burgtheater – Universitatsring
Osterreichisches Parlament
Votivkirche – Schottentor
Η τελευταία νύχτα του ταξιδιού μας ήταν γεγονός!
Η ώρα του φαγητού είχε φτάσει και η επιλογή δεν έγινε τυχαία. Πολύ κοντά στον Καθεδρικό ναό είναι το πασίγνωστο εστιατόριο figlmueller, ο ναός του βιεννέζικου Σνίτσελ! Η μικρή ταβέρνα άνοιξε το 1905 από τον Johann Figlmuller, και η παράδοση διατηρήθηκε με την 4η γενιά των figlmueller που συνεχίζουν την επιχείρηση. Είναι τόσο μεγάλη η φήμη του που πολλοί γνώστες ή μη ονομάζουν το αυθεντικό σνίτσελ ως Σνίτσελ Figlmuller. Σίγουρα είναι τουριστικό αλλά είναι μια must καλή επιλογή!
https://www.figlmueller.at/en/about.html
Η ναυαρχίδα του figlmueller είναι το εστιατόριο που βρίσκεται σε ένα στενάκι στην οδό Wollzeile 5. Περπατώντας πέσαμε πάνω στο πιο καινούριο Figlmuller που άνοιξε το 2001 στην οδό Backerstrasse 6 πολύ κοντά στο πρώτο και χωρίς σκέψη μπήκαμε σ'αυτό. Αυτή η αυθόρμητη επιλογή ήταν κάτι που με δυσαρέστησε εκ των υστέρων όταν περάσαμε έξω από το αυθεντικό Figlmuller στην Wollzeile 5 και ζήλεψα γιατί είναι πολύ πιο ιδιαίτερο και ατμοσφαιρικό απ' αυτό που ήμασταν λίγη ώρα πριν. Το Figlmuller στην Backerstrasse 6 είναι ένα σχετικά απλό εστιατόριο χωρίς κάτι το ιδιαίτερο. Θα μου πείτε το πιο σημαντικό είναι το μενού που είναι ίδιο και στα δύο εστιατόρια.
Figlmuller στην Backerstrasse 6

Για να μη τα πολυλογώ η εξυπηρέτηση ήταν άψογη και γρήγορη το περιβόητο σνίτσελ με 30 εκ. διάμετρο ήταν πελώριο, τρυφερό, ζουμερό, και τραγανό με τιμή 14€. Πήραμε και ένα εξαιρετικό πιάτο γκούλας αλλά όχι σε σούπα. Υπέροχο ήταν. Κι αυτό γύρω στα 15€. Πάντως ήταν μεγάλες μερίδες. Θεωρείται σχετικά οικονομική επιλογή φαγητού για Βιέννη. Οι θαμώνες ήταν τουρίστες αλλά και αυστριακοί.


Χαρούμενοι και χορτάτοι βγήκαμε στην πλατεία Lugeck η οποία τριγύρω έχει αρκετά καφέ και εστιατόρια και ήταν γεμάτη με κόσμο. Εκεί τυχαία ανακάλυψα το μικρό γραφικό στενάκι με το αυθεντικό μαγαζί Figlmuller. Φυσικά υπάρχει μεγάλη ταμπέλα που αν περπατούσαμε λίγα μέτρα μετά από το Figlmuller της Backerstrasse 6 θα την βλέπαμε.



Lugeck

Από την Lugeck και την Sonnenfelsgasse κατευθυνθήκαμε στην Εκκλησία των Ιησουιτών (Jesuitenkirche). Θέλαμε να χαθούμε σε διάφορα στενά λίγο έξω από το πολύβουο κέντρο να δούμε και άλλους δρόμους πιο ήρεμους και άγνωστους αλλά θα παρεκκλίναμε από την πορεία και δεν θέλαμε να χάσουμε χρόνο. Αρκεστήκαμε σε κοντινούς ήσυχους δρόμους που όμως όλοι ήταν πανέμορφοι με εξαιρετικά μπαρόκ ιστορικά κτίρια.


Ρίξαμε και μια γρήγορη ματιά στο εξαιρετικά πλούσιο εσωτερικό της εκκλησίας Jesuitenkirche του 1627, που κοσμείται με πολλά αριστουργήματα τέχνης.

Doktor-Ignaz-Seipel-Platz


Μετά και πάλι κεντρικά στην μεγάλη πλατεία Hoher Markt απέναντι από την Lugeck

Στην ιστορική πλατεία Hoher Markt είδαμε ένα από τα πιο διάσημα αξιοθέατα της παλιάς πόλης το art nouveau ρολόι Ankeruhr και την Κρήνη Γάμου στη μέση της πλατείας.


Το Ankeruhr είναι ένα μεγάλο μουσικό κουτί, θεωρείται ένα από τα κορυφαία έργα της Art Nouveau, και η πρώτη δοκιμαστική λειτουργία του πραγματοποιήθηκε μπροστά σε πολλούς θεατές στις 18 Αυγούστου 1915.


Ξαποστάσαμε σε ένα παγάκι όπου ο Rose αποκοιμήθηκε για λίγο. Του είπα λίγη υπομονή ακόμα και πψς έχω κάτι πολύ καλό για τη συνέχεια που θα τον ηρεμήσει!
Συνεχίσαμε στην κεντρική Rotenturmstrasse και στρίψαμε δεξιά στην Fleischmarkt δηλαδή την παλιά αγορά κρέατος όπως ονομάζεται η ευρύτερη περιοχή.


Άντε πάλι ο Βόλφγκανγκ που μας πασάρει τα σοκολατάκια του!

Λίγο μετά η Ελληνορθόδοξη Μητρόπολη Αυστρίας, ο Καθεδρικός Ναός Αγίας Τριάδος Βιέννης στην ας την πούμε ελληνική συνοικία (Griechenviertel ) αφού δεν είναι επίσημη αυτή η ονομασία. Έχει να κάνει με τους περίπου 1700 έλληνες εμπόρους που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή στα μέσα του 17ου αιώνα.

Κολλητά δίπλα από την εκκλησία στο 11 της οδού Fleischmarkt, είναι το Griechenbeisl το παλαιότερο εστιατόριο στη Βιέννη! Το διατηρητέο κτίριο στη γωνία Fleischmarkt και Griechengasse αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 1350!

Σίγουρα είναι από τα πιο τουριστικά, για ποιότητα δεν ξέρω ούτε τι φαγητά έχει αλλά η γειτονιά εκεί είναι από τις πιο όμορφες και γραφικές στη Βιέννη. Ειδικά η Griechengasse!



Ο δρόμος ευθεία μας έβγαλε στην πλατεία Schwedenplatz δίπλα στο ποτάμι. Μπορεί η Βιέννη να μην έχει θάλασσα, παραλία ή χρυσή αμμουδιά, έχει όμως ποτάμι και έναν χώρο ξεκούρασης και χαλάρωσης. Από την γέφυρα Marienbrucke λοιπόν προσεγγίσαμε την μικρή ''παραλία'' της Βιέννης την City Beach όπως ονομάζεται με την μικρή καφετέρεια.

Νομίζω μας άξιζε μια καλή στάση για πραγματική χαλάρωση. Η άμμος και οι ξαπλώστρες σε συνδυασμό με την ζεστή θερμοκρασία μας έκαναν να νομίζουμε πως είμαστε στην πιο όμορφη παραθαλάσσια πόλη! Είναι κάτι που κάνουν πολλές πόλεις με ποτάμι όπως το Παρίσι με τον Σηκουάνα. Ένα μικρό κομμάτι άμμου, ένα αναψυκτήριο, τραπεζάκια και ξαπλώστρες και να μια ιδιαίτερη παραλία! Βγάλαμε τα παπούτσια μας, αράξαμε στις ξαπλώστρες και κάναμε μια ωραιότατη ηλιοθεραπεία που όμοιά της δεν είχαμε ξανακάνει! Μαζί με μας και βιεννέζοι που απολάμβαναν τον ζεστό καιρό δίπλα στο κανάλι!


Ενώ ο Rose ψιλό κοιμόταν εμένα με είχε πιάσει ντελίριο ομιλίας. Έλεγα πόσο ωραία θα ήταν αν ένα κομμάτι της τεράστιας παραλίας στη Θεσσαλονίκη το είχαν αξιοποιήσει και διαμορφώσει κάπως έτσι, με άμμο και ξαπλώστρες και πως θα στείλω επιστολή-πρόταση στον Μπουτάρη. Όχι πείτε, δεν θα ήταν τέλεια? Και πάνω στον ειρμό μου και στο χειμαρρώδη λόγο μου, με σκουντάει η βιεννέζα κοπέλα που ξάπλωνε δίπλα μου!
-Συγνώμη να ρωτήσω τι γλώσσα είναι αυτή που μιλάτε?
Greek της απαντάμε με ένα στόμα μια φωνή. Για να πάρουμε για απάντηση ένα μακροσκελές ίσως ειρωνικό ίσως απαθέστατο ααααα! Δεν κατάλαβα δεν ενθουσιάστηκε? Έχει κάποιο πρόβλημα με τους έλληνες? Περίμενα να σχολιάσει κάτι έτσι συζήτηση να γίνεται. Σαν να απογοητεύτηκε που είπαμε Greek. Έπρεπε να της πω πως εγώ κατάλαβα την γλώσσα της, τα απαίσια γερμανικά που μιλούσε! Τέλος πάντων δεν θα ασχοληθώ άλλο!

Οι στιγμές εκεί ήταν τόσο ωραίες. Το σημαντικό είναι πως έδωσαν δύναμη στον ταλαίπωρο Rose λίγο να συνέλθει. Σ’ αυτό βοήθησαν και τα σοκολατάκια Μότσαρτ που εξαφανίσαμε! Πάει η μία συσκευασία! Εκεί πάντως έκανα την διαπίστωση πως ωραία τα τρεξίματα, οι αναβάσεις, οι ξεναγήσεις τα τουριστικά, τα αξιοθέατα αλλά ακόμα καλύτερες οι ξέγνοιαστες ώρες που σου χαρίζουν αυτές οι χαλαρές στιγμές σε μέρη απλά φτιαγμένα, αλλά όμορφα!
Σαν πολύ να χαλαρώσαμε όμως. Για να συνεχίσουμε. Ξανά από την Rotenturmstrasse και μετά δεξιά στην Fleischmarkt μπροστά σε κάτι σκαλιά στο σημείο που είναι το ξενοδοχείο Mercure Vienna First.

Στην πλατεία Desider-Friedmann-Platz και από την Judengasse φτάσαμε στην εκκλησία Ruprechts kirche την παλαιότερη σωζόμενη εκκλησία στη Βιέννη στην μικρή πλατεία Ruprechtsplatz. Φέρεται να είναι του 740 αλλά η πρώτη τεκμηριωμένη αναφορά είναι σε ένα έγγραφο του 1200. Δυστυχώς ήταν κλειστή και δεν μπορέσαμε να δούμε και το εσωτερικό της.


Η πλατεία και τα γύρω στενά ήταν ερημικά δηλαδή καμία σχέση με τους φασαριόζικους δρόμους στο κέντρο λίγα μέτρα πιο μακριά. Και αυτό το κομμάτι όμως γοητευτικό και όμορφο. Όπως όλα άλλωστε στο ιστορικό κέντρο της Βιέννης.


Wipplingerstrasse

Λίγο μετά στην πλατεία Am Hof, εκεί που ξεκίνησε το πρωί η περιήγησή μας


Όταν βρεθήκαμε στην οδό Herrengasse πέσαμε πάνω στο επιβλητικό Μέγαρο Φέρστελ (Palais Ferstel) που στεγάζει το Cafe Central.


Από τα πλέον φημισμένα καφέ σε όλη την Ευρώπη το Cafe Central έχει γίνει αγαπημένο στέκι των τουριστών. Εντάξει είπαμε είναι κάτι λογικό και αναμενόμενο αυτό που συμβαίνει με τα ιστορικά καφέ. Αλλά όπως και να το κάνουμε είναι εμπειρία να δεις εσωτερικά έναν τέτοιο χώρο και να απολαύσεις τον καφέ ή το γλυκό σου με άλλη αισθητική! Το εσωτερικό του είναι εξαιρετικό και μαρτυρά το ένδοξο παρελθόν του!

Με το που μπήκαμε μας υποδέχθηκε αυτός ο κυριούλης. Ο Αυστριακός ποιητής Peter Altenberg, ο "Σωκράτης της Βιέννης'', όπως τον αποκαλούσαν. Ο Άλτενμπεργκ είχε κάνει το Καφέ Τσεντράλ δεύτερη κατοικία του!

Η κεντρική σάλα του Καφέ βρίσκεται στην πρώην κεντρική αίθουσα της τράπεζας, όταν τα πρώτα χρόνια το Ανάκτορο Φέρστελ στέγασε το Χρηματιστήριο της Βιέννης και την Αυστρο-ουγγρική Τράπεζα. Το Καφέ Τσεντράλ άνοιξε το 1876 και αποτελούσε στα τέλη του 19ου αιώνα τόπο συνάντησης της βιεννέζικης διανόησης. Τα θολωτά ταβάνια και τα αψιδωτά παράθυρα, οι πολυέλαιοι, οι απαστράπτοντες μαρμάρινοι κίονες και τα πολύχρωμα βιτρό, αντανακλούν αυτοκρατορικό μεγαλείο. Εδώ σύχναζαν συγγραφείς, αρχιτέκτονες, συνθέτες, κριτικοί τέχνης, γιατροί, αλλά και μαρξιστές εκπρόσωποι της Κομμουνιστικής διανόησης.

Γενικά τα καφέ χάους (Kaffeehaus) αποτελούσαν για αιώνες και μέχρι σήμερα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής της Βιέννης. Έφτασαν στη μεγαλύτερη ακμή τους στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν σύχναζαν σ' αυτά πολιτικοί, συγγραφείς, καλλιτέχνες, συνθέτες, ακόμη και ιδεολόγοι επαναστάτες. Σήμερα τα καφέ της Βιέννης, με την ιδιαίτερη ατμόσφαιρά τους, εξακολουθούν να συγκεντρώνουν εκλεκτή πελατεία αλλά ως επί το πλείστον είναι τουριστικά στέκια.
Η συνολική εμπειρία ήταν πολύ καλή και μάλιστα πετύχαμε live πιανίστα, κάτι που συμβαίνει καθημερινά στο Cafe Central μετά τις 5 το απόγευμα. Οι ζεστές σοκολάτες σε ποτήρια του φραπέ με ξένισαν αλλά δεν τρέχει και τίποτα γιατί ήταν πολύ καλές όπως και το γλυκό. Οι τιμές δεν μου φάνηκαν ακριβές και μπορώ να πω πως οι περισσότεροι πελάτες δεν ήταν τουρίστες αλλά καλοβαλμένοι βιεννέζοι.


Αξίζει να σημειώσω ότι το Cafe Central έκλεισε το 1943 και έμεινε κλειστό για 43 χρόνια! Το Ανάκτορο Φέρστελ ανακαινίστηκε μετά το 1978 και το Καφέ Τσεντράλ επαναλειτούργησε το 1986.
Είχε πάει 7:30 το απόγευμα και ήμασταν στην τελευταία φάση της τεράστιας βόλτας μας στην παλιά πόλη της Βιέννης. H μέρα κύλισε καταπληκτικά και ξεκούραστα, και ο αναπαυτικός καναπές στο Cafe Central και οι ζεστές σοκολάτες του μας παρά-χαλάρωσαν.
Επειδή λίγη επανάληψη δεν βλάπτει περάσαμε από μερικά κεντρικά σημεία που είχαμε δει και το πρωί, μόνο που τώρα είχε πέσει ο ήλιος και ήταν πιο όμορφα. Όπως στην πλατεία Michaelerplatz έξω από τα Ανάκτορα Hofburg.


Katholische Kirche St. Michael

Ύστερα στην Kohlmarkt. Στον αριθμό 14 το διάσημο Καφέ-ζαχαροπλαστείο Demel

Μετά από πολλές ώρες και πάλι στον μεγάλο εμπορικό πεζόδρομο Graben. Τα φώτα άρχισαν αν ανάβουν και ο δρόμος έγινε ακόμα πιο όμορφος και πλούσιος!



Η εκκλησία του Αγίου Πέτρου (Peterskirche)


Επιστροφή από την Heidenschuss και την πλατεία Freyung


Είχε έρθει η μαγική μπλε ώρα! Τα επιβλητικά και αυτοκρατορικά μέγαρα στην ring με φώναξαν να τα φωτογραφίσω! Να μην πάω? Άλλωστε ήταν τόσο κοντά που δεν υπήρχε περίπτωση να τα προσπεράσω. Λίγο πριν πάρουμε λοιπόν το τραμ από τον σταθμό Schottentor για το ξενοδοχείο μας, αποχαιρετήσαμε την λεωφόρο ring, το Δημαρχείο και το κοινοβούλιο.


Burgtheater – Universitatsring

Osterreichisches Parlament




Votivkirche – Schottentor

Η τελευταία νύχτα του ταξιδιού μας ήταν γεγονός!
Last edited: