silversurfer
Moderator
- Μηνύματα
- 2.328
- Likes
- 3.468
- Επόμενο Ταξίδι
- Σικελία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος Του Κόσμου
Baku
Αφού ξυπνήσαμε, σενιαριστήκαμε κ .. ξεμαστουρώσαμε απ’τον ύπνο, σταμάτησε κ η βροχή κ ξεκινήσαμε την περιήγησή μας. Προσπεράσαμε την κεντρική πλατεία κ κατευθυνθήκαμε προς την παλιά πόλη. Αναγνωρισμένη ως πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO και περιτριγυρισμένη απο χαμηλά τείχη , έχει αρχιτεκτονικές επιρροές απο ενα σωρό πολιτισμούς. Πέρσες, άραβες, οθωμανοί κ ρώσοι είναι οι κυριότεροι απο αυτους που πέρασαν απο δω κ έχουν αφήσει τα σημάδια τους στην περιοχή.
Προσωπικά η παλιά πόλη με άφησε λίγο αδιάφορο. Ωραία η περατζάδα απο τα στενά σοκάκια άλλα οχι κατι ιδιαίτερο, ειδικά αν έχεις επισκεφθεί αντίστοιχες παλιές πόλεις σε Ιράν ή Τουρκία πχ. Ήταν λίγο ενας αχταρμάς διότι τα παλιά κτήρια ήταν διάσπαρτα ανάμεσα σε μέτρια (κ ακριβά) καφε/εστιατόρια ενω σε κάθε μα κάθε γωνία θα σε πρήξουν με το copy paste σενάριο « γεια σας, απο που ειστε, πρωτη φορά στο Αζερμπαϊτζάν, θα θέλατε ενα tour guide, μα γιατί οχι»
Τα σημαντικότερα κτήρια είναι ο πύργος Maiden και το περσικό παλάτι Shirvanshahs. Δεν μπήκαμε σε κανένα απο τα δυο καθώς δεν μας έκαναν κλικ ρε παιδί μου (έχουμε κ πρόσφατο το ταξίδι μας στο Ιράν) κ επειδή θεωρήσαμε οτι το εισητήριο για να μπούμε σε εναν άδειο πύργο ισα ισα για να δουμε τη θέα απο ψηλά δεν άξιζε.
Κατα την έξοδό μας εντοπίσαμε εναν παράλληλο δρόμο ο οποίος οδηγούσε στην πλατεία, γεμάτος απο καφε, εστιατόρια κ περαντζάδα. Εκεί αράξαμε κ εμείς να ανακτήσουμε δυνάμεις κ να κάνουμε κ λίγο people watching. Ακολούθως προχωρήσαμε προς την παραλιακή απο όπου μπορείς να δεις για πρώτη φορά τα έργα που φτιάχνονται αδιαλείπτως. Το Baku είναι η χαρά του μηχανικού σήμερα, το πετρελαιοχρήμα ρέει άφθονο κ στην πρωτεύουσα γίνονται επενδύσεις με σκοπό (ίσως) μακροπρόθεσμα να αποτελέσουν τουριστικό hotspot.
Οι ενέργειες που κάνουν δείχνουν οτι προσπαθούν να ακολουθήσουν τα χνάρια του Dubai χωρις να έχουν βέβαια το ατου της αμμώδους παραλίας. Γέμισαν την πόλη designιές, δημιούργησαν landmarks, μεγάλα πάρκα, χώρους για να προσελκύσουν αθλητικά events (χαρακτηριστικά η φόρμουλα 1 κ το γήπεδο που έγινε ο τελικός του Europa League to 2019), σύγχρονο αεροδρόμιο κ διευκόλυναν τη διαδικασία έκδοσης visa ενω ήδη κάνουν κ κάποια δειλά βήματα με τις lowcost αεροπορικές.
Περπατώντας την παραλιακή απορήσαμε πως ακόμα δεν έχει γίνει μόδα το ηλεκτρικό πατίνι κ έτσι, με χαλαρά βήματα κ μπουρδολογία φτάσαμε στο μουσείο χαλιού το οποίο είναι κ αυτο ενα πολυ ιδιαίτερο κτήριο. Έχει τη μορφή ενος χαλιού που διπλώνεται (ή ξεδιπλώνεται, οπως το πάρει κανείς) κ ενω αν το δείς μόνο του σε μια μακέτα θα αναφωνήσεις «ωιμε τι καρακιτσαριά είν τούτο» , η πραγματικότητα είναι οτι ο αρχιτέκτονας το έδεσε ομαλά με το τοπίο κ απο κοντά ίσα που το γουστάρεις κιόλας. Προσπάθησα πολυ να το χλευάσω άλλα στο τέλος τον παραδέχτηκα τον Αυστριακό που το σχεδίασε κ ξεσκίστηκα να βγάζω photos.
Δεν μπήκαμε βέβαια στο εσωτερικό του κ προχωρήσαμε προς το μικρό funicular που σε ανεβάζει στο ύψος των Flame Towers. Τα Flame Towers ως γνωστόν είναι το σήμα κατατεθέν της πόλης. Το προσωνύμιο του Αζερμπαϊτζάν είναι «Η Χώρα της Φωτιάς» κάτι που (ενδέχεται να) έχει τις ρίζες του στη πάλαι ποτέ επικρατούσα θρησκεία του Ζωροαστρισμού. Τα τρια κτήρια λοιπόν έχουν τη μορφή φλόγας κ μόλις βραδιάσει φωτίζονται περίτεχνα με LED δημιουργώντας διάφορες «χορογραφίες» (τα χρώματα της σημαίας, φλόγες, ενας άνθρωπος να σηκώνει τη σημαία κλπ). Κατα τα άλλα αποτελούν κτήρια γραφείων, πολυτελή διαμερίσματα κ ξενοδοχείο.
Μιας κ ήμασταν εκεί λίγο πριν σουρουπώσει, προχωρήσαμε στο πάρκο που περιέχει την «οδό των μαρτύρων» ή σωστότερα Martyr’s Lane, το μνημείο/νεκροταφείο στη μνήμη αυτών που σκοτώθηκαν κατα τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης κ των αιματηρών γεγονότων που ακολούθησαν στην πρωτεύουσα (εισβολή ρωσικών στρατευμάτων τον Ιανουάριο του 1990 – ονομάστηκε Black January) καθως κ στον πόλεμο με την Αρμενία για το Ναγκόρνο-Καραμπάχ.
Γενικά οι Καυκάσιες δημοκρατίες είναι αρκετά ταλαιπωρημένες (να το πω κομψά) απο τους Ρώσους. Το Αζερμπαϊτζαν αποτελούσε περσική επαρχία όταν μπήκαν πρώτη φορά οι Ρώσοι. Αργότερα μετα τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο οι Αζέροι μαζί με τους Αρμένιους κ τους Γεωργιανούς ιδρύσαν μια Καυκάσια Δημοκρατία η οποία βέβαια δεν κράτησε πολυ καθώς οι Ρώσοι ξαναμπούκαραν κ διέλυσαν τη «συμμαχία».
Οι Αζέροι ίδρυσαν μόνοι τους την «Αζέρικη Δημοκρατία» που μάλιστα ήταν η πρώτη μουσουλμανική δημοκρατία που έδινε δικαιώματα στις γυναίκες. Εν τέλει οι Ρώσοι/Σοβιετικοί δεν μπορούσαν να αφήσουν ενα απ’τα μεγαλύτερα κοιτάσματα πετρελαίου σε ξένα χέρια κ ξανα-επιτέθηκαν.
Άλλα κ οταν η Σοβιετική Ένωση διαλύθηκε, οι Ρώσοι εξακολούθησαν τις μαλαγανιές τους στην περιοχή. Με την τακτική του «διαίρει κ βασίλευε», ενήργησαν/προκάλεσαν τη σύγκρουση Αρμενίων κ Αζέρων για την περιοχή του Ναγκόρνο Καραμπάχ ενώ για τα πεπραγμένα τους στη Γεωργία θα τα πουμε στο αντίστοιχο κεφάλαιο.
Επιστρέφοντας στο σήμερα, ακούσαμε φωνές κ εντοπίσαμε ενα σωρό κόσμο σε ενα σημείο με σκαλοπάτια που αποτελούσε τροπον τινα την έξοδο του πάρκου. Εκεί αράξαμε κ μεις περιμένοντας να έρθει η ώρα για τον φωτισμό των πύργων.
Ακολούθησε η ώρα του παιδιού κ «βγάλε με καλύτερη φωτογραφία» καθως εκτος απ’τα Flame Towers, εκείνο το σημείο προσφέρει κ την καλύτερη θέα της πόλης κ του κόλπου στον οποίο είναι χτισμένη.
Απο κει το πήραμε ποδαράτα φτάνοντας στην λεωφόρο Ιστικλάλ η οποία περιβάλει την παλιά πόλη κ η οποία είναι διάσπαρτη με δημόσια κτήρια, καταστήματα κ συντριβάνια σε μια διαδρομή που την προτείνει κ ο LP. Φτάσαμε στην Fountain Square η οποία έσφυζε απο κόσμο κ σκοτώσαμε τη πείνα μας με Pizza Hat κ McDonalds (πραγματικά τη σκοτώσαμε).
Δε θέλαμε όμως να πάμε νωρίς για ύπνο κ εντοπίσαμε ενα open air καφε/shisha μπαρ/liveάδικο στην άκρη της πλατείας όπου διάφορες τραγουδιάρες απήγγειλαν τουρκικά κυρίως πανηγυρτζίδικα κομμάτια (αναγνωρίσαμε κ το γιουροβιζιονικό της Sertab --- μην μας παρεξηγείτε, δεν παρακολουθούμε πλέον Eurovision – έχουμε να το κάνουμε απο τοτε που τραγουδούσε ο Σάκης ).
Η φάση ήταν πολυ γουστόζικη κ αράξαμε παρα τη minimum κατανάλωση των 15 AZN ανα άτομο. Εκεί είδαμε κόσμο πολυ διαφοροποιημένο απο τραπέζι σε τραπέζι. Απο τις γνωστές ολόσωμες μπούρκες τύπου pacman μέχρι super mini κ όποιον πάρει ο χάρος ενω κ στους άντρες είχε διάφορες φυσιογνωμίες (απο trendy καλοντυμένους μεχρι τους κλασικούς μουστακαλήδες με το ανοιχτό πουκάμισο). Γενικά ήταν μια φάση αχταρμάς όπως κ παντού στην πόλη. Η χώρα θεωρητικά είναι μουσουλμανική (η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων) κ η ημισέληνος υπάρχει κ στη σημαία, παρόλ’αυτά δεν υπάρχει κάποια επίσημη θρησκεία οπως στα περισσότερα μουσουλμανικά κράτη.
Κ αφου ήπιαμε τα ποτά μας κ τις μπύρες μας επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση καθώς είχαμε άλλη μια μέρα στην πόλη.
Αφού ξυπνήσαμε, σενιαριστήκαμε κ .. ξεμαστουρώσαμε απ’τον ύπνο, σταμάτησε κ η βροχή κ ξεκινήσαμε την περιήγησή μας. Προσπεράσαμε την κεντρική πλατεία κ κατευθυνθήκαμε προς την παλιά πόλη. Αναγνωρισμένη ως πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO και περιτριγυρισμένη απο χαμηλά τείχη , έχει αρχιτεκτονικές επιρροές απο ενα σωρό πολιτισμούς. Πέρσες, άραβες, οθωμανοί κ ρώσοι είναι οι κυριότεροι απο αυτους που πέρασαν απο δω κ έχουν αφήσει τα σημάδια τους στην περιοχή.
Προσωπικά η παλιά πόλη με άφησε λίγο αδιάφορο. Ωραία η περατζάδα απο τα στενά σοκάκια άλλα οχι κατι ιδιαίτερο, ειδικά αν έχεις επισκεφθεί αντίστοιχες παλιές πόλεις σε Ιράν ή Τουρκία πχ. Ήταν λίγο ενας αχταρμάς διότι τα παλιά κτήρια ήταν διάσπαρτα ανάμεσα σε μέτρια (κ ακριβά) καφε/εστιατόρια ενω σε κάθε μα κάθε γωνία θα σε πρήξουν με το copy paste σενάριο « γεια σας, απο που ειστε, πρωτη φορά στο Αζερμπαϊτζάν, θα θέλατε ενα tour guide, μα γιατί οχι»
Τα σημαντικότερα κτήρια είναι ο πύργος Maiden και το περσικό παλάτι Shirvanshahs. Δεν μπήκαμε σε κανένα απο τα δυο καθώς δεν μας έκαναν κλικ ρε παιδί μου (έχουμε κ πρόσφατο το ταξίδι μας στο Ιράν) κ επειδή θεωρήσαμε οτι το εισητήριο για να μπούμε σε εναν άδειο πύργο ισα ισα για να δουμε τη θέα απο ψηλά δεν άξιζε.
Κατα την έξοδό μας εντοπίσαμε εναν παράλληλο δρόμο ο οποίος οδηγούσε στην πλατεία, γεμάτος απο καφε, εστιατόρια κ περαντζάδα. Εκεί αράξαμε κ εμείς να ανακτήσουμε δυνάμεις κ να κάνουμε κ λίγο people watching. Ακολούθως προχωρήσαμε προς την παραλιακή απο όπου μπορείς να δεις για πρώτη φορά τα έργα που φτιάχνονται αδιαλείπτως. Το Baku είναι η χαρά του μηχανικού σήμερα, το πετρελαιοχρήμα ρέει άφθονο κ στην πρωτεύουσα γίνονται επενδύσεις με σκοπό (ίσως) μακροπρόθεσμα να αποτελέσουν τουριστικό hotspot.
Οι ενέργειες που κάνουν δείχνουν οτι προσπαθούν να ακολουθήσουν τα χνάρια του Dubai χωρις να έχουν βέβαια το ατου της αμμώδους παραλίας. Γέμισαν την πόλη designιές, δημιούργησαν landmarks, μεγάλα πάρκα, χώρους για να προσελκύσουν αθλητικά events (χαρακτηριστικά η φόρμουλα 1 κ το γήπεδο που έγινε ο τελικός του Europa League to 2019), σύγχρονο αεροδρόμιο κ διευκόλυναν τη διαδικασία έκδοσης visa ενω ήδη κάνουν κ κάποια δειλά βήματα με τις lowcost αεροπορικές.
Περπατώντας την παραλιακή απορήσαμε πως ακόμα δεν έχει γίνει μόδα το ηλεκτρικό πατίνι κ έτσι, με χαλαρά βήματα κ μπουρδολογία φτάσαμε στο μουσείο χαλιού το οποίο είναι κ αυτο ενα πολυ ιδιαίτερο κτήριο. Έχει τη μορφή ενος χαλιού που διπλώνεται (ή ξεδιπλώνεται, οπως το πάρει κανείς) κ ενω αν το δείς μόνο του σε μια μακέτα θα αναφωνήσεις «ωιμε τι καρακιτσαριά είν τούτο» , η πραγματικότητα είναι οτι ο αρχιτέκτονας το έδεσε ομαλά με το τοπίο κ απο κοντά ίσα που το γουστάρεις κιόλας. Προσπάθησα πολυ να το χλευάσω άλλα στο τέλος τον παραδέχτηκα τον Αυστριακό που το σχεδίασε κ ξεσκίστηκα να βγάζω photos.
Δεν μπήκαμε βέβαια στο εσωτερικό του κ προχωρήσαμε προς το μικρό funicular που σε ανεβάζει στο ύψος των Flame Towers. Τα Flame Towers ως γνωστόν είναι το σήμα κατατεθέν της πόλης. Το προσωνύμιο του Αζερμπαϊτζάν είναι «Η Χώρα της Φωτιάς» κάτι που (ενδέχεται να) έχει τις ρίζες του στη πάλαι ποτέ επικρατούσα θρησκεία του Ζωροαστρισμού. Τα τρια κτήρια λοιπόν έχουν τη μορφή φλόγας κ μόλις βραδιάσει φωτίζονται περίτεχνα με LED δημιουργώντας διάφορες «χορογραφίες» (τα χρώματα της σημαίας, φλόγες, ενας άνθρωπος να σηκώνει τη σημαία κλπ). Κατα τα άλλα αποτελούν κτήρια γραφείων, πολυτελή διαμερίσματα κ ξενοδοχείο.
Μιας κ ήμασταν εκεί λίγο πριν σουρουπώσει, προχωρήσαμε στο πάρκο που περιέχει την «οδό των μαρτύρων» ή σωστότερα Martyr’s Lane, το μνημείο/νεκροταφείο στη μνήμη αυτών που σκοτώθηκαν κατα τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης κ των αιματηρών γεγονότων που ακολούθησαν στην πρωτεύουσα (εισβολή ρωσικών στρατευμάτων τον Ιανουάριο του 1990 – ονομάστηκε Black January) καθως κ στον πόλεμο με την Αρμενία για το Ναγκόρνο-Καραμπάχ.
Γενικά οι Καυκάσιες δημοκρατίες είναι αρκετά ταλαιπωρημένες (να το πω κομψά) απο τους Ρώσους. Το Αζερμπαϊτζαν αποτελούσε περσική επαρχία όταν μπήκαν πρώτη φορά οι Ρώσοι. Αργότερα μετα τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο οι Αζέροι μαζί με τους Αρμένιους κ τους Γεωργιανούς ιδρύσαν μια Καυκάσια Δημοκρατία η οποία βέβαια δεν κράτησε πολυ καθώς οι Ρώσοι ξαναμπούκαραν κ διέλυσαν τη «συμμαχία».
Οι Αζέροι ίδρυσαν μόνοι τους την «Αζέρικη Δημοκρατία» που μάλιστα ήταν η πρώτη μουσουλμανική δημοκρατία που έδινε δικαιώματα στις γυναίκες. Εν τέλει οι Ρώσοι/Σοβιετικοί δεν μπορούσαν να αφήσουν ενα απ’τα μεγαλύτερα κοιτάσματα πετρελαίου σε ξένα χέρια κ ξανα-επιτέθηκαν.
Άλλα κ οταν η Σοβιετική Ένωση διαλύθηκε, οι Ρώσοι εξακολούθησαν τις μαλαγανιές τους στην περιοχή. Με την τακτική του «διαίρει κ βασίλευε», ενήργησαν/προκάλεσαν τη σύγκρουση Αρμενίων κ Αζέρων για την περιοχή του Ναγκόρνο Καραμπάχ ενώ για τα πεπραγμένα τους στη Γεωργία θα τα πουμε στο αντίστοιχο κεφάλαιο.
Επιστρέφοντας στο σήμερα, ακούσαμε φωνές κ εντοπίσαμε ενα σωρό κόσμο σε ενα σημείο με σκαλοπάτια που αποτελούσε τροπον τινα την έξοδο του πάρκου. Εκεί αράξαμε κ μεις περιμένοντας να έρθει η ώρα για τον φωτισμό των πύργων.
Ακολούθησε η ώρα του παιδιού κ «βγάλε με καλύτερη φωτογραφία» καθως εκτος απ’τα Flame Towers, εκείνο το σημείο προσφέρει κ την καλύτερη θέα της πόλης κ του κόλπου στον οποίο είναι χτισμένη.
Απο κει το πήραμε ποδαράτα φτάνοντας στην λεωφόρο Ιστικλάλ η οποία περιβάλει την παλιά πόλη κ η οποία είναι διάσπαρτη με δημόσια κτήρια, καταστήματα κ συντριβάνια σε μια διαδρομή που την προτείνει κ ο LP. Φτάσαμε στην Fountain Square η οποία έσφυζε απο κόσμο κ σκοτώσαμε τη πείνα μας με Pizza Hat κ McDonalds (πραγματικά τη σκοτώσαμε).
Δε θέλαμε όμως να πάμε νωρίς για ύπνο κ εντοπίσαμε ενα open air καφε/shisha μπαρ/liveάδικο στην άκρη της πλατείας όπου διάφορες τραγουδιάρες απήγγειλαν τουρκικά κυρίως πανηγυρτζίδικα κομμάτια (αναγνωρίσαμε κ το γιουροβιζιονικό της Sertab --- μην μας παρεξηγείτε, δεν παρακολουθούμε πλέον Eurovision – έχουμε να το κάνουμε απο τοτε που τραγουδούσε ο Σάκης ).
Η φάση ήταν πολυ γουστόζικη κ αράξαμε παρα τη minimum κατανάλωση των 15 AZN ανα άτομο. Εκεί είδαμε κόσμο πολυ διαφοροποιημένο απο τραπέζι σε τραπέζι. Απο τις γνωστές ολόσωμες μπούρκες τύπου pacman μέχρι super mini κ όποιον πάρει ο χάρος ενω κ στους άντρες είχε διάφορες φυσιογνωμίες (απο trendy καλοντυμένους μεχρι τους κλασικούς μουστακαλήδες με το ανοιχτό πουκάμισο). Γενικά ήταν μια φάση αχταρμάς όπως κ παντού στην πόλη. Η χώρα θεωρητικά είναι μουσουλμανική (η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων) κ η ημισέληνος υπάρχει κ στη σημαία, παρόλ’αυτά δεν υπάρχει κάποια επίσημη θρησκεία οπως στα περισσότερα μουσουλμανικά κράτη.
Κ αφου ήπιαμε τα ποτά μας κ τις μπύρες μας επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση καθώς είχαμε άλλη μια μέρα στην πόλη.
Last edited: