silversurfer
Moderator
- Μηνύματα
- 2.425
- Likes
- 3.964
- Επόμενο Ταξίδι
- Δυτικά Βαλκάνια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος Του Κόσμου
Ushguli
To Ushguli αποτελεί εναν απ’τους υψηλότερους διαρκώς κατοικούμενους οικισμούς στην Ευρώπη κ έχει ανακηρυχθεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco. Απ’τη Mestia φεύγουν κάθε πρωί μασρούτκες γύρω στις 9-10 κ αναχωρούν απ’το Ushguli στις 4. Αρχικά είχαμε αποφασίσει μια διανυκτέρευση σε ξενώνα του χωριού άλλα επειδή το μέρος είναι φοβερά δυσπρόσιτο κ η Μ. έχει κάποια θέματα υγείας, ακυρώσαμε τη κράτηση κ αρκεστήκαμε κ μεις όπως κ οι περισσότεροι στην ημερήσια εκδρομή.
Η διαδρομή διαρκεί προς το παρόν γύρω στις 2 ώρες απ’τη Μεστία. Κατα την πρώτη ώρα ο δρόμος κυμαίνεται απο καινούριος μεχρι υποφερτός. Μετά τη μια ώρα όμως ετοιμαστείτε για ανελέητο κοπάνημα, ταχύτητα 10 km/h, λακουβάρες, κοτρόνες, δρόμο δίπλα στο γκρεμό κ γενικά ταλαιπωρία
Εαν τυχόν πάτε Μεστία με νοικιασμένο αυτοκίνητο μην διανοηθείτε καν να το πάρετε προς τα εκεί, ακόμα κ αν είναι τζιπ. Το τζιπ θα τη βγάλει τη διαδρομή άλλα θα σας βγάλει κ τη ψυχή. Στη Europcar μας βάλαν να υπογράψουμε οτι δεν θα οδηγήσουμε σε 2-3 περιοχές της Γεωργίας κ μια απο αυτες ήταν το Ushguli.
Η «ομορφότερη» επιλογή πάντως για μετάβαση απ’τη Mestia στο Ushguli είναι το 4μερο τρεκ που σταματάει κάθε βράδυ σε διαφορετικό χωριό της περιοχής (Upper Svaneti). Τα τοπία που αντικρύζαμε ήταν συγκλονιστικά κ μιας κ πετύχαμε στο δρόμο μας ομάδες που κάναν το τρεκ, ζηλέψαμε πραγματικά. Είχα διαβάσει πριν το ταξίδι για το τρεκ αυτο κ ψηνόμουν άλλα δυστυχώς η Μ. δεν μπορεί να κάνει τέτοια απαιτητικά activities. Όσοι συμφορουμίτες (πχ @Yorgos ) ασχολούνται με το σπορ ας το έχουν υπόψη τους.
Η τοποθεσία που είναι χτισμένο το μικρό αυτο χωριό των βαριά 200 μόνιμων κατοίκων είναι φυσικά κλάσεις ανώτερη απ’τη Μεστία. Οι μαρσρούτκες αφήνουν το κόσμο σε ένα καφέ το οποίο εσωτερικά είναι αρκετά μοντέρνο με διάφορες επιλογές για φαγητό κ ποτό (κ αλμυρότατες βεβαίως βεβαίως τιμές) το οποίο είχε κ καθίσματα έξω δίπλα στο ποτάμι που περνάει απ’το χωριό. Εκεί αράξαμε κ μεις να πιούμε ενα καφεδάκι να ξελαμπικάρουμε απ’τη διαδρομή.
Ακολούθως περπατήσαμε τον οικισμό (αρκετά βουκολική φάση) κ ο δρόμος μας έφερε ακολουθώντας τους υπόλοιπους τουρίστες στο εθνογραφικό μουσείο. Εμείς βέβαια δεν μπήκαμε μέσα καθώς σταμπάραμε κατι παιδιά με άλογα κ ρωτώντας βρήκαμε εκεί δυο παλικάρια που σε κάνανε βόλτα. Μιαμιση ωρίτσα μας φάνηκε καλή φάση, η τιμή ήταν στάνταρντ κ έτσι ξεκινήσαμε.
Το παλικάρι μας έβγαλε απ’το χωριό κ σταματούσαμε σε συγκεκριμένα σημεία με θέα. Ήταν χρήματα well-spend καθώς με τα πόδια δεν θα πηγαίναμε ποτέ μέχρι εκεί. Τώρα τι να πω, πάλι τα ίδια, για τα πανέμορφα τοπία κ την ωραία εμπειρία, θα γίνω κουραστικός.
Πιάσαμε κουβεντούλα με το παλικάρι κ μας είπε οτι λειτουργεί κανονικά σχολείο στο χωριό κ υπάρχει κ μικρό ιατρείο. Λογικό βέβαια καθώς το χειμώνα ψιλο-αποκλείονται για κανα 6μηνο λόγω χιονιού. Μακάρι να κρατήσουν οι επόμενες γενιές κ να μην εγκαταλειφθεί το μέρος, ίσως αν τους φτιάξουν επιτέλους το δρόμο κ με τον τουρισμό να έχει πάρει τα πάνω του, το μέρος να μείνει κατοικούμενο για αρκετά ακόμη χρόνια.
Μετά την ιππασία ακολούθησε άλλη μια μικρή βόλτα στο χωριό, στάση σε αυτοσχέδιο καφε (?) οπου δροσιστήκαμε κ φάγαμε κ lunch το παραδοσιακό τους ψωμί το οποίο είναι παρα πολύ ωραίο κ μέχρι να έρθει η ώρα για την επιστροφή, αράξαμε κάτω απο ενα tower ο οποίος ήταν σε προνομιακό μέρος με την καλύτερη θέα στο χωριό. Εκεί λίγο το μετανιώσαμε που ακυρώσαμε την κράτησή μας κ δεν μείναμε το βράδυ, είμαι σίγουρος οτι θα περνούσαμε ωραία όταν έπεφτε ο ήλιος κ θα βλέπαμε το μέρος διαφορετικά.
Anyway ακολούθησε άλλο ενα δίωρο ταλαιπωρίας στη μαρσρούτκα κ φτάσαμε στη Μεστία σα ζαλισμένα κοτόπουλα
συνεπώς δεν ξέρω κατα πόσο θα ήταν λογικό να γυρίσουμε το επόμενο πρωί κ καπάκι να ξεκινήσουμε την ανάβαση προς τον παγετώνα Chalaadi. Ναι, δε σας μίλησα γι’αυτο, πήραμε απόφαση να κάνουμε ενα μικρό hiking την τρίτη μας μέρα στην περιοχή άλλα θα τα πουμε με περισσότερες λεπτομέρειες στο επόμενο κεφάλαιο.
Σημειωτέον πως αν θέλεις να γυρίσεις το πρωί, πληρώνεις εξτρα τους Ουσγκουλιανούς μαρσρουτκο-οδηγούς κ η ταρίφα είναι στάνταρ (30 lari / person) ενω το one-way Mestia-Ushguli είναι στα ίδια λεφτά με το αν κλείσεις return (συνεπώς σου βγαίνει διπλή τιμή – just for the record)
Αφου ξεκουραστήκαμε στον ξενώνα μας, πήγαμε για dinner στο ιδιο μαγαζί οπως κ την προηγούμενη. Εκείνη η μέρα ήταν 15Αυγουστος και είχε μεγαλύτερο τζέρτζελο στο μαγαζί, πίστευα οτι θα ήταν αργία κ εκεί άλλα αργότερα έμαθα πως δεν είναι. Ομολογώ πως τα κοπανήσαμε λίγο παραπάνω κ σε αυτο βοήθησε κ ο Γερμανός ιδιοκτήτης (?) ο οποίος ήταν χαρά θεού κ τραγούδησε κ ο ίδιος κάποια ωραία ξένα κομμάτια.
Η δεύτερη μας μέρα στο Svaneti κύλησε υπέροχα κ είχαμε ακόμα μια ...
To Ushguli αποτελεί εναν απ’τους υψηλότερους διαρκώς κατοικούμενους οικισμούς στην Ευρώπη κ έχει ανακηρυχθεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco. Απ’τη Mestia φεύγουν κάθε πρωί μασρούτκες γύρω στις 9-10 κ αναχωρούν απ’το Ushguli στις 4. Αρχικά είχαμε αποφασίσει μια διανυκτέρευση σε ξενώνα του χωριού άλλα επειδή το μέρος είναι φοβερά δυσπρόσιτο κ η Μ. έχει κάποια θέματα υγείας, ακυρώσαμε τη κράτηση κ αρκεστήκαμε κ μεις όπως κ οι περισσότεροι στην ημερήσια εκδρομή.

Η διαδρομή διαρκεί προς το παρόν γύρω στις 2 ώρες απ’τη Μεστία. Κατα την πρώτη ώρα ο δρόμος κυμαίνεται απο καινούριος μεχρι υποφερτός. Μετά τη μια ώρα όμως ετοιμαστείτε για ανελέητο κοπάνημα, ταχύτητα 10 km/h, λακουβάρες, κοτρόνες, δρόμο δίπλα στο γκρεμό κ γενικά ταλαιπωρία
Η «ομορφότερη» επιλογή πάντως για μετάβαση απ’τη Mestia στο Ushguli είναι το 4μερο τρεκ που σταματάει κάθε βράδυ σε διαφορετικό χωριό της περιοχής (Upper Svaneti). Τα τοπία που αντικρύζαμε ήταν συγκλονιστικά κ μιας κ πετύχαμε στο δρόμο μας ομάδες που κάναν το τρεκ, ζηλέψαμε πραγματικά. Είχα διαβάσει πριν το ταξίδι για το τρεκ αυτο κ ψηνόμουν άλλα δυστυχώς η Μ. δεν μπορεί να κάνει τέτοια απαιτητικά activities. Όσοι συμφορουμίτες (πχ @Yorgos ) ασχολούνται με το σπορ ας το έχουν υπόψη τους.

Η τοποθεσία που είναι χτισμένο το μικρό αυτο χωριό των βαριά 200 μόνιμων κατοίκων είναι φυσικά κλάσεις ανώτερη απ’τη Μεστία. Οι μαρσρούτκες αφήνουν το κόσμο σε ένα καφέ το οποίο εσωτερικά είναι αρκετά μοντέρνο με διάφορες επιλογές για φαγητό κ ποτό (κ αλμυρότατες βεβαίως βεβαίως τιμές) το οποίο είχε κ καθίσματα έξω δίπλα στο ποτάμι που περνάει απ’το χωριό. Εκεί αράξαμε κ μεις να πιούμε ενα καφεδάκι να ξελαμπικάρουμε απ’τη διαδρομή.

Ακολούθως περπατήσαμε τον οικισμό (αρκετά βουκολική φάση) κ ο δρόμος μας έφερε ακολουθώντας τους υπόλοιπους τουρίστες στο εθνογραφικό μουσείο. Εμείς βέβαια δεν μπήκαμε μέσα καθώς σταμπάραμε κατι παιδιά με άλογα κ ρωτώντας βρήκαμε εκεί δυο παλικάρια που σε κάνανε βόλτα. Μιαμιση ωρίτσα μας φάνηκε καλή φάση, η τιμή ήταν στάνταρντ κ έτσι ξεκινήσαμε.

Το παλικάρι μας έβγαλε απ’το χωριό κ σταματούσαμε σε συγκεκριμένα σημεία με θέα. Ήταν χρήματα well-spend καθώς με τα πόδια δεν θα πηγαίναμε ποτέ μέχρι εκεί. Τώρα τι να πω, πάλι τα ίδια, για τα πανέμορφα τοπία κ την ωραία εμπειρία, θα γίνω κουραστικός.

Πιάσαμε κουβεντούλα με το παλικάρι κ μας είπε οτι λειτουργεί κανονικά σχολείο στο χωριό κ υπάρχει κ μικρό ιατρείο. Λογικό βέβαια καθώς το χειμώνα ψιλο-αποκλείονται για κανα 6μηνο λόγω χιονιού. Μακάρι να κρατήσουν οι επόμενες γενιές κ να μην εγκαταλειφθεί το μέρος, ίσως αν τους φτιάξουν επιτέλους το δρόμο κ με τον τουρισμό να έχει πάρει τα πάνω του, το μέρος να μείνει κατοικούμενο για αρκετά ακόμη χρόνια.

Μετά την ιππασία ακολούθησε άλλη μια μικρή βόλτα στο χωριό, στάση σε αυτοσχέδιο καφε (?) οπου δροσιστήκαμε κ φάγαμε κ lunch το παραδοσιακό τους ψωμί το οποίο είναι παρα πολύ ωραίο κ μέχρι να έρθει η ώρα για την επιστροφή, αράξαμε κάτω απο ενα tower ο οποίος ήταν σε προνομιακό μέρος με την καλύτερη θέα στο χωριό. Εκεί λίγο το μετανιώσαμε που ακυρώσαμε την κράτησή μας κ δεν μείναμε το βράδυ, είμαι σίγουρος οτι θα περνούσαμε ωραία όταν έπεφτε ο ήλιος κ θα βλέπαμε το μέρος διαφορετικά.

Anyway ακολούθησε άλλο ενα δίωρο ταλαιπωρίας στη μαρσρούτκα κ φτάσαμε στη Μεστία σα ζαλισμένα κοτόπουλα
Σημειωτέον πως αν θέλεις να γυρίσεις το πρωί, πληρώνεις εξτρα τους Ουσγκουλιανούς μαρσρουτκο-οδηγούς κ η ταρίφα είναι στάνταρ (30 lari / person) ενω το one-way Mestia-Ushguli είναι στα ίδια λεφτά με το αν κλείσεις return (συνεπώς σου βγαίνει διπλή τιμή – just for the record)

Αφου ξεκουραστήκαμε στον ξενώνα μας, πήγαμε για dinner στο ιδιο μαγαζί οπως κ την προηγούμενη. Εκείνη η μέρα ήταν 15Αυγουστος και είχε μεγαλύτερο τζέρτζελο στο μαγαζί, πίστευα οτι θα ήταν αργία κ εκεί άλλα αργότερα έμαθα πως δεν είναι. Ομολογώ πως τα κοπανήσαμε λίγο παραπάνω κ σε αυτο βοήθησε κ ο Γερμανός ιδιοκτήτης (?) ο οποίος ήταν χαρά θεού κ τραγούδησε κ ο ίδιος κάποια ωραία ξένα κομμάτια.
Η δεύτερη μας μέρα στο Svaneti κύλησε υπέροχα κ είχαμε ακόμα μια ...
Last edited: