silversurfer
Moderator
- Μηνύματα
- 2.425
- Likes
- 3.964
- Επόμενο Ταξίδι
- Δυτικά Βαλκάνια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος Του Κόσμου
Tbilisi
Στο γυρισμό για το ξενοδοχείο μας πέτυχε μια κοπελίτσα κ μας έπεισε να κάνουμε «βαρκάδα» στο ποτάμι. Είναι κάτι που μας αρέσει κ πάντα το κάνουμε στις πόλεις που προσφέρουν αυτη τη δυνατότητα.
Πέρα απ’τα γνωστά αξιοθέατα μας προκάλεσαν ενδιαφέρον τα – ακριβά φαντάζομαι – σπίτια κ διαμερίσματα στο χείλος του γκρεμού.
Εντοπίσαμε κ ενα ωραίο καφε για την αυριανή βόλτα μας, ήπιαμε κ το κρασάκι μας, βγάλαμε κ τις φωτογραφίες μας κ επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση.
Το βραδάκι ξεκινήσαμε για το Rike Park απο οπου ξεκινάει το τελεφερίκ για το Narikala Fortress, το οχυρό-κάστρο που «επιβλέπει» την πόλη απο ψηλά. Υπήρχε μεγάλη ουρά στην έκδοση εισητηρίων, οι περισσότεροι ήταν τουρίστες οπως είναι λογικό.
Η διαδρομή διαρκεί λίγο άλλα είναι αρκετά όμορφη κ ακόμα πιο όμορφη είναι η θέα απο κει πάνω. Τα φώτα της πόλης, το ποτάμι, οι εκκλησίες κ τα κτήρια της βουλής ακόμη κ η σερβιετογέφυρα συνθέτουν ένα πολύ ωραίο σκηνικό.
Όταν χορτάσαμε εικόνες κ ρομάντσο κατεβήκαμε πάλι με το τελεφερίκ με σκοπό να πάμε για dinner. Ψάχνοντας στο tripadvisor ανακαλύψαμε οτι υπάρχει ξενοδοχείο Rooms κ στην Τυφλίδα κ μάλιστα είναι επι της λεωφόρου Rustaveli, του πιο ωραίου θεωρητικά δρόμου της πόλης με πολλά ιστορικά κτήρια, πάρκα κ μαγαζιά. Θα μπορούσαμε να πάμε μέχρι το μετρο κ να περπατήσουμε ... άλλα ποιός ο λόγος ? Το αντίστοιχο Uber της Τυφλίδας είναι το Yandex (το οποίο υπάρχει κ στη Ρωσία) κ η λειτουργία ολόιδια. Οι τιμές δε, εξευτελιστικές (για τον δυτικό τουρίστα)
Το ταξί μας άφησε στο Rooms λοιπόν κ οδηγηθήκαμε στο εστιατόριο του. Εδώ δεν υπήρχε το αβαντάζ της φοβερής θέας όπως στο Kazbegi άλλα η πολυτέλεια κ η αισθητική ήταν διάχυτες. Το μενού κάπως διαφορετικό άλλα πραγματικά οτι κ αν επιλέξαμε ήτανε εξαίσιο, κάθε μπουκιά κ απόλαυση. Εκεί δοκίμασα κ την γεωργιανή μπύρα Argo η οποία θα συντρόφευε κάθε μου γεύμα απο κει κ πέρα.
Συνεχίσαμε στο μπαρ του ξενοδοχείου το οποίο ηταν openair κ εκει ήθελα πραγματικά να δωσω συγχαρητηρια στον σχεδιαστή που μετέτρεψε εναν ακάλυπτο σε τόσο καλαίσθητο κ ζωντανό χώρο με ωραία ψαγμένη μουσική κ αρκετό κόσμο. Αποφασίσαμε να περπατήσουμε τον γυρισμό ώστε να δουμε τα κτήρια κ να νιώσουμε λίγο την βραδυνή ατμόσφαιρα της πόλης.
Η επόμενη μέρα θα ήταν λίγο ταλαιπωρία καθώς θα κάναμε checkout απ’το ξενοδοχείο άλλα θα έπρεπε να περιφερόμαστε στην πόλη μέχρι το βράδυ που αναχωρούσε το τρένο για Zugdidi (Δυτική Γεωργία). Ξεκινήσαμε με μια βόλτα ξανα στη λεωφόρο Rustaveli καθώς η Μ. είχε μπανίσει κάποια μαγαζιά κ είπαμε να κάνουμε μια επίσκεψη. Ακολούθως ενα ταξι μας μετέφερε μέχρι το κέντρο κ το παραποτάμιο καφέ που είχαμε σταμπάρει την προηγούμενη μέρα όπου κ ακούσαμε κ τα μοναδικά ελληνικά σε ολη την εκδρομή (πάντα στο εξωτερικό το πιθανότερο μέρος να συναντήσουμε έλληνες είναι τα καφε).
Μιας που ήμασταν στο ποτάμι, επισκεφθήκαμε την εκκλησία στο μικρό λόφο Metekhi, οχι γιατί μας ενδιέφερε τόσο πολυ το εσωτερικό της άλλα για την ωραία θέα που είχε απο κει πάνω.
Ο δυνατός ήλιος όμως μας εξάντλησε κ αποφασίσαμε να αναζητήσουμε σκιά κ ένα ελαφρύ brunch. Στο κέντρο έχουν ξεφυτρώσει πολλά ποιοτικά κ καλαίσθητα εστιατόρια που απευθύνονται κατα κύριο λόγο στους τουρίστες (κρίνοντας απο τις τιμές).
Εκεί ανάμεσα στις σαλάτες λοιπόν αποφασίσαμε να ακυρώσουμε τις λοιπές εκκλησίες που ήταν στο πρόγραμμά μας καθώς enough is enough κ πήραμε ενα ταξί μεχρι το funicular της πόλης που οδηγεί στο Mtatsminda θεματικό λουνα παρκ. Δεν πήγαμε για να παίξουμε βεβαίως βεβαίως άλλα για να χαλαρώσουμε με βόλτες στο πράσινο της πόλης κ να θαυμάσουμε τη θέα απο ψηλά. Παρότι εργάσιμη μέρα το πάρκο είχε παρα πολυ κόσμο κ ομολογώ πως οι γεωργιανοί το έχουν στήσει καλά το ολο θέμα. Μεγάλος κ απλωμένος χώρος, πολλές νεροτσουλήθρες, συντριβάνια, πράσινο κ καντίνες συνθέτουν ενα θελκτικό προορισμό που είναι κ λίγο εκτος πόλης.
Είχε έρθει ομως η ώρα του γυρισμού – επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, σετάραμε τις βαλίτσες κ πιάσαμε τη κουβεντούλα με την ιδιοκτήτρια η οποία ζούσε καμια 20ρια χρόνια στην Αμερική κ επέστρεψε (με κεφάλαιο προφανώς για να φτιάξει ξενοδοχείο) για να ζήσει μια πιο εύκολη ζωή τώρα που η τουριστική δραστηριότητα στην χώρα αυξάνεται – πράγματι μια αναζήτηση στο google δείχνει αύξηση της τουριστικής κίνησης κοντά στο 40% απ’το 2015
Με τα πολλά πήραμε το ταξι για τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης ο οποίος είναι σε εναν όροφο ενος mall (?) ... δε μου φάνηκε κ πολυ λειτουργικός
Εκεί διαπίστωσα ενα τρομερό λάθος που παρολίγον θα έκανα. Το εισητήριο που είχα κλείσει διαδικτυακά ανέγραφε το ποσό σε lari για τον καθένα (21.00) κ εμένα μου φάνηκε οτι η ώρα αναχώρησης ήταν στις 9 το βράδυ. Μάλιστα βιαζόμουν καθώς φτάσαμε στο σταθμό στις 9 παρα τέταρτο. Κοιτώντας αγχωμένοι τον πίνακα αναχωρήσεων δε βλέπαμε πουθενά τρένο να φεύγει στις 9
Φυσικά δεν υπήρχε αφου το δικό μας αναχωρούσε στις 21:45 --- φτηνά τη γλιτώσαμε καθώς κάλλιστα θα μπορούσε να αναχωρεί κάποια ώρα πριν τις 9 κ να το είχαμε χάσει για μια βλακεία 
Γενικά το online σύστημα κρατήσεων θέλει δουλειά. Εγώ έκλεισα το εισητήριο κ καπάκι έσωσα το αρχείο στον υπολογιστή – θεωρητικά έπρεπε να το λάβω σε email το οποίο δεν ήρθε ποτε
Επίσης η μορφή είναι οτι πιο minimal, δεν έχει barcode άλλα έναν απλό κωδικό. Το χειρότερο βέβαια απο όλα είναι οτι στην αγγλική μορφή δεν είχε (ή αν είχε δεν ηταν ευδιάκριτο) την επιλογή που έχει στη γεωργιανή έκδοση για παροχή κλινοσκεπασμάτων για τα οποία πρέπει να πληρώσεις extra. Το αντιληφθήκαμε εντος τρένου απ’την γεωργιανή κοπελίτσα που έτυχε να κοιμάται μαζί μας. Το ζήτημα είναι οτι απαξ κ μπείς στο τρένο ΔΕΝ μπορείς να πληρώσεις επι τόπου για να σου παρέχουν οποτε μένεις με τα πενταβρώμικα μαξιλάρια κ υπόστρωμα. 
Η Μ. φρίκαρε με τις συνθήκες κ ξεκίνησε να πάει τουαλέτα όπου η φρίκη έφτασε στο ζενιθ
κ ευτυχώς παρενέβει η κοπελίτσα κ της έδωσε ενα απ’τα 2 σεντονια που είχε κ ετσι την ψιλοπάλεψε. Εγώ ξαπόστειλα τα – ειλικρινά πολυ βρώμικα, δλδ θα μπορούσαν να τα πλένουν κ μια στο τόσο
– υποστρώματα κ άπλωσα μια μπλούζα σαν σεντόνι κ χρησιμοποίησα το σακίδιο πλάτης για μαξιλάρι. Μια γρήγορη βόλτα στα υπόλοιπα κουπε έφτανε για να διαπιστώσουμε οτι όλοι οι δυτικοί τουρίστες είχαν πάθει οτι κ εμείς κ σεντόνια είχαν μόνον οι locals κ οι Ρώσοι.
Τελικά ενα ζήτημα με τις θέσεις έφερε στο κουπε μας ενα ζευγάρι middle-aged ισπανών οι οποίοι δε μιλούσαν γρι αγγλικά κ είχαν κ αντιπαθητικές φάτσες
κ έτσι η συμπαθητική κοπελίτσα έφυγε, μαζί της κ η πιθανότητα να πιάσουμε κουβεντούλα στη διαδρομή. Η Μ. τα είχε πάρει γενικά με τη βρώμα του τρένου κ τις πρώτες ώρες καιροφυλακτούσε μήπως σκάσει μύτη κανα ζωύφιο άλλα τελικά κοιμήθηκε. Ο δύστυχος ο silversurfer όμως δυσκολεύτηκε αρκετά καθώς το τρένο ήταν ο ορισμός του noise maker.
Σε κάθε στροφή κ σταθμό πραγματικά έτριζαν τα ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ, οι τροχοί οι πόρτες το σασί ΟΛΑ. Κ όταν πιάναμε καμια ευθεία, άρχιζε ο Ισπανός το ροχαλητό κ ... άστα
Άργησα κ να κλείσω τα μάτια μου καθώς είχα κ την αγωνία αν θα περάσει ο Θρύλος την Μπασάκσεχιρ κ ο Ρομπίνιο έχανε ευκαιρίες, οπότε τσέκαρα συνέχεια το σκορ, άλλα τέλος καλό ολα καλά - για το Θρύλο οχι για μενα
(* σ.σ. προκριματικά champions league για τους μη ποδοσφαιρόφιλους)
Νομίζω οτι ήταν μακράν η χειρότερη εμπειρία μου σε νυχτερινό τρένο καθώς κοιμήθηκα ελάχιστα κ με διακοπές. Κ το θέμα είναι οτι οταν θα φθάναμε στο Zugdidi ακολουθούσε άλλη μια 3-4ωρη διαδρομή μέχρι τη Μεστία
Άλλα αυτα θα τα πούμε στο επόμενο κεφάλαιο ...
Στο γυρισμό για το ξενοδοχείο μας πέτυχε μια κοπελίτσα κ μας έπεισε να κάνουμε «βαρκάδα» στο ποτάμι. Είναι κάτι που μας αρέσει κ πάντα το κάνουμε στις πόλεις που προσφέρουν αυτη τη δυνατότητα.

Πέρα απ’τα γνωστά αξιοθέατα μας προκάλεσαν ενδιαφέρον τα – ακριβά φαντάζομαι – σπίτια κ διαμερίσματα στο χείλος του γκρεμού.

Εντοπίσαμε κ ενα ωραίο καφε για την αυριανή βόλτα μας, ήπιαμε κ το κρασάκι μας, βγάλαμε κ τις φωτογραφίες μας κ επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση.

Το βραδάκι ξεκινήσαμε για το Rike Park απο οπου ξεκινάει το τελεφερίκ για το Narikala Fortress, το οχυρό-κάστρο που «επιβλέπει» την πόλη απο ψηλά. Υπήρχε μεγάλη ουρά στην έκδοση εισητηρίων, οι περισσότεροι ήταν τουρίστες οπως είναι λογικό.

Η διαδρομή διαρκεί λίγο άλλα είναι αρκετά όμορφη κ ακόμα πιο όμορφη είναι η θέα απο κει πάνω. Τα φώτα της πόλης, το ποτάμι, οι εκκλησίες κ τα κτήρια της βουλής ακόμη κ η σερβιετογέφυρα συνθέτουν ένα πολύ ωραίο σκηνικό.

Όταν χορτάσαμε εικόνες κ ρομάντσο κατεβήκαμε πάλι με το τελεφερίκ με σκοπό να πάμε για dinner. Ψάχνοντας στο tripadvisor ανακαλύψαμε οτι υπάρχει ξενοδοχείο Rooms κ στην Τυφλίδα κ μάλιστα είναι επι της λεωφόρου Rustaveli, του πιο ωραίου θεωρητικά δρόμου της πόλης με πολλά ιστορικά κτήρια, πάρκα κ μαγαζιά. Θα μπορούσαμε να πάμε μέχρι το μετρο κ να περπατήσουμε ... άλλα ποιός ο λόγος ? Το αντίστοιχο Uber της Τυφλίδας είναι το Yandex (το οποίο υπάρχει κ στη Ρωσία) κ η λειτουργία ολόιδια. Οι τιμές δε, εξευτελιστικές (για τον δυτικό τουρίστα)
Το ταξί μας άφησε στο Rooms λοιπόν κ οδηγηθήκαμε στο εστιατόριο του. Εδώ δεν υπήρχε το αβαντάζ της φοβερής θέας όπως στο Kazbegi άλλα η πολυτέλεια κ η αισθητική ήταν διάχυτες. Το μενού κάπως διαφορετικό άλλα πραγματικά οτι κ αν επιλέξαμε ήτανε εξαίσιο, κάθε μπουκιά κ απόλαυση. Εκεί δοκίμασα κ την γεωργιανή μπύρα Argo η οποία θα συντρόφευε κάθε μου γεύμα απο κει κ πέρα.

Συνεχίσαμε στο μπαρ του ξενοδοχείου το οποίο ηταν openair κ εκει ήθελα πραγματικά να δωσω συγχαρητηρια στον σχεδιαστή που μετέτρεψε εναν ακάλυπτο σε τόσο καλαίσθητο κ ζωντανό χώρο με ωραία ψαγμένη μουσική κ αρκετό κόσμο. Αποφασίσαμε να περπατήσουμε τον γυρισμό ώστε να δουμε τα κτήρια κ να νιώσουμε λίγο την βραδυνή ατμόσφαιρα της πόλης.
Η επόμενη μέρα θα ήταν λίγο ταλαιπωρία καθώς θα κάναμε checkout απ’το ξενοδοχείο άλλα θα έπρεπε να περιφερόμαστε στην πόλη μέχρι το βράδυ που αναχωρούσε το τρένο για Zugdidi (Δυτική Γεωργία). Ξεκινήσαμε με μια βόλτα ξανα στη λεωφόρο Rustaveli καθώς η Μ. είχε μπανίσει κάποια μαγαζιά κ είπαμε να κάνουμε μια επίσκεψη. Ακολούθως ενα ταξι μας μετέφερε μέχρι το κέντρο κ το παραποτάμιο καφέ που είχαμε σταμπάρει την προηγούμενη μέρα όπου κ ακούσαμε κ τα μοναδικά ελληνικά σε ολη την εκδρομή (πάντα στο εξωτερικό το πιθανότερο μέρος να συναντήσουμε έλληνες είναι τα καφε).

Μιας που ήμασταν στο ποτάμι, επισκεφθήκαμε την εκκλησία στο μικρό λόφο Metekhi, οχι γιατί μας ενδιέφερε τόσο πολυ το εσωτερικό της άλλα για την ωραία θέα που είχε απο κει πάνω.

Ο δυνατός ήλιος όμως μας εξάντλησε κ αποφασίσαμε να αναζητήσουμε σκιά κ ένα ελαφρύ brunch. Στο κέντρο έχουν ξεφυτρώσει πολλά ποιοτικά κ καλαίσθητα εστιατόρια που απευθύνονται κατα κύριο λόγο στους τουρίστες (κρίνοντας απο τις τιμές).
Εκεί ανάμεσα στις σαλάτες λοιπόν αποφασίσαμε να ακυρώσουμε τις λοιπές εκκλησίες που ήταν στο πρόγραμμά μας καθώς enough is enough κ πήραμε ενα ταξί μεχρι το funicular της πόλης που οδηγεί στο Mtatsminda θεματικό λουνα παρκ. Δεν πήγαμε για να παίξουμε βεβαίως βεβαίως άλλα για να χαλαρώσουμε με βόλτες στο πράσινο της πόλης κ να θαυμάσουμε τη θέα απο ψηλά. Παρότι εργάσιμη μέρα το πάρκο είχε παρα πολυ κόσμο κ ομολογώ πως οι γεωργιανοί το έχουν στήσει καλά το ολο θέμα. Μεγάλος κ απλωμένος χώρος, πολλές νεροτσουλήθρες, συντριβάνια, πράσινο κ καντίνες συνθέτουν ενα θελκτικό προορισμό που είναι κ λίγο εκτος πόλης.

Είχε έρθει ομως η ώρα του γυρισμού – επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, σετάραμε τις βαλίτσες κ πιάσαμε τη κουβεντούλα με την ιδιοκτήτρια η οποία ζούσε καμια 20ρια χρόνια στην Αμερική κ επέστρεψε (με κεφάλαιο προφανώς για να φτιάξει ξενοδοχείο) για να ζήσει μια πιο εύκολη ζωή τώρα που η τουριστική δραστηριότητα στην χώρα αυξάνεται – πράγματι μια αναζήτηση στο google δείχνει αύξηση της τουριστικής κίνησης κοντά στο 40% απ’το 2015

Με τα πολλά πήραμε το ταξι για τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης ο οποίος είναι σε εναν όροφο ενος mall (?) ... δε μου φάνηκε κ πολυ λειτουργικός

Γενικά το online σύστημα κρατήσεων θέλει δουλειά. Εγώ έκλεισα το εισητήριο κ καπάκι έσωσα το αρχείο στον υπολογιστή – θεωρητικά έπρεπε να το λάβω σε email το οποίο δεν ήρθε ποτε
Η Μ. φρίκαρε με τις συνθήκες κ ξεκίνησε να πάει τουαλέτα όπου η φρίκη έφτασε στο ζενιθ
Τελικά ενα ζήτημα με τις θέσεις έφερε στο κουπε μας ενα ζευγάρι middle-aged ισπανών οι οποίοι δε μιλούσαν γρι αγγλικά κ είχαν κ αντιπαθητικές φάτσες
Σε κάθε στροφή κ σταθμό πραγματικά έτριζαν τα ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ, οι τροχοί οι πόρτες το σασί ΟΛΑ. Κ όταν πιάναμε καμια ευθεία, άρχιζε ο Ισπανός το ροχαλητό κ ... άστα

(* σ.σ. προκριματικά champions league για τους μη ποδοσφαιρόφιλους)
Νομίζω οτι ήταν μακράν η χειρότερη εμπειρία μου σε νυχτερινό τρένο καθώς κοιμήθηκα ελάχιστα κ με διακοπές. Κ το θέμα είναι οτι οταν θα φθάναμε στο Zugdidi ακολουθούσε άλλη μια 3-4ωρη διαδρομή μέχρι τη Μεστία
Άλλα αυτα θα τα πούμε στο επόμενο κεφάλαιο ...
Last edited: