Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2 | καθ'οδον
- 3 | μια σύντομη στάση
- 4 | στη Λιθουανία
- 5 | ξύπνημα στο Βίλνιους
- 6 | εκκλησίες αγίας Άννας κ αγίων Πέτρου κ Παυλου
- 7 | κάστρο Trakai
- 8 | παλιά πόλη Βίλνιους
- 9 | Κάουνας
- 10 | Λεττονία
- 11 | η Ρίγα ένα βράδυ
- 12 | σφίγγες,λιοντάρια κ μαύρες γάτες
- 13 | φαγητό στη Βαλτική
- 14 | o κήπος του Thor
- 15 | Εσθονία
- 16 | Τάλιν
- 17 | λόφος Toompea
- 18 | ένα μεσημέρι το Tallin
- 19 | τεχνολογικός γίγαντας τσέπης
- 20 | μια κοπέλα πριν τα μεσάνυχτα
- 21 | τα μουσεία
- 22 | head ööd Tallinn ~ καληνύχτα Τάλιν
- 23 | απολογισμός
12| σφίγγες, λιοντάρια και μαύρες γάτες
Οι νύχτες μου στη Βαλτική εξακολουθούσαν να περνούν μετ’ εμποδίων, για τους λόγους που ήδη ανάφερα. Αν και η διάρκεια του ύπνου μου είχε καταφέρει να αυξηθεί ελαφρώς, ήταν ακόμα αρκετά ανεπαρκής ώστε η κούραση και η κακή διάθεση να γίνονται όλο και πιο εμφανείς κατά τη διάρκεια της ημέρας. Παρόλα αυτά, η τέταρτη ημέρα του ταξιδιού μας ξημέρωνε και υποσχόταν μία ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση, που πραγματικά αποδείχτηκε ότι ήταν έτσι. Την πρωινή μας περιήγηση στη Ρίγα θα αναλάμβανε μία κοπέλα γέννημα θρέμμα της πόλης, αλλά πολύ καλή γνώστης των ελληνικών αφού είχε ελληνική καταγωγή. Ο επίσημος συνοδός μας, ο Αντώνης, έκανε μία πραγματικά φιλότιμη προσπάθεια να μας κατατοπίζει για ότι συναντούσαμε, αλλά όντας πλέον μόνιμος κάτοικος του Βίλνιους, η ξενάγησή του στις άλλες δύο πρωτεύουσες εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούσε να έχει την ακρίβεια και το βάθος αυτής ενός ντόπιου.
Η δική μου πρωινή έγερση εξακολουθούσε να γίνεται τόσο νωρίς, γύρω στις 6, που και εκείνη τη μέρα προλάβαινα για μία -πολύ- πρωινή βόλτα πριν το πρωινό μας. Η αλήθεια είναι ότι το να βλέπεις μία πόλη στο πρώτο φως της ημέρας, πριν ακόμα έχει ξεκινήσει η βουή της πολυκοσμίας και της κίνησης στους δρόμους, σου δίνει μία άλλη εικόνα της που διαφορετικά δεν μπορείς να αποκομίσεις. Αυτό λοιπόν και έκανα. Και ήταν όντως μία αίσθηση διαφορετική βλέποντας τα ήσυχα πάρκα, τα πρώτα καφέ να ανοίγουν και τις πλατιές με τους γοτθικούς ναούς άδειες μέσα στην πρωινή άχλη. Χαίρομαι που είδα και αυτή την πτυχή της λετονικής πρωτεύουσας.
Το πάρκο Esplanāde
Ο ορθόδοξος ναός της Γέννησης του Χριστού
Χυμώδης λετονή καλλονή...
Μετά το πρωινό η σημερινή ξεναγός μας μας συνάντησε στην είσοδο του ξενοδοχείου και όλοι μαζί ξεκινήσαμε για την περιήγηση μας στην παλιά πόλη της Ρίγα, που ολόκληρη αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, για να δούμε με μία άλλη ματιά αυτά που το προηγούμενο βράδυ είχαμε δει μόνοι μας και αποσπασματικά.
Θα ξεκινούσαμε από τη συνοικία με τα art nouveau κτήρια (όδος Alberta), τα οποία όμως συναντάς διάσπαρτα και σε όλη την υπόλοιπη πόλη. Τα κτήρια αυτά, περίπου 800 στο σύνολό τους, φτιάχτηκαν στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα, όταν η πόλη ως μέλος της Ρωσικής αυτοκρατορίας γνώριζε μεγάλη οικονομική ανάπτυξη, από σημαντικούς αρχιτέκτονες, μηχανικούς και καλλιτέχνες της εποχής, όπως ο Wilhelm Bockslaff και ο Mikhail Eisenstein (πατέρας του διάσημου σκηνοθέτη). Ο πλούσιος αρχιτεκτονικός τους διάκοσμος είναι εμπνευσμένος από τη φύση, τη μυθολογία και την αρχαιότητα, με παραστάσεις όχι μόνο πιο τυπικής ευρωπαϊκής αισθητικής, αλλά και τοπικών λετονικών αναφορών.
Επιβίβαση στο πούλμαν μας που μας μετέφερε στις όχθες του ποταμού Daugava, για συνεχίσουμε από εκεί προς τα ενδότερα της παλιάς πόλης. Περάσαμε από τα πλακόστρωτα δρομάκια με τις αψίδες, τα μαγαζάκια με το κεχριμπάρι, τον καθεδρικό ναό της Ρίγα, την εκκλησία του Αγίου Πέτρου με το γιγάντιο καμπαναριό, το άγαλμα των μουσικών της Βρέμης (δώρο της γερμανικής πόλης στη Ρίγα), τον οίκο της συντεχνίας των Μαυροκέφαλων, το κτήριο με τη γάτα και τόσα άλλα ενδιαφέροντα κτίσματα. Συναντήσαμε κόσμο, πολύ κόσμο, στις πλατείες και τα καφέ, υπαίθριες χορωδίες, μουσικούς του δρόμου και μέλλουσες νύφες με τις κουμπάρες τους που πουλούσαν στον δρόμο μικρά γλυκά για να μαζέψουν λεφτά για το βραδινό αποχαιρετιστήριο πάρτι τους, κατά το λετονικό έθιμο.
Kiploku Krogs, εστιατόριο της παλιάς πόλης με τα πάντα φτιαγμένα από σκόρδο
Ο καθεδρικός ναός της Ρίγα
Το καμπαναριό του Αγίου Πέτρου (123 μέτρα ύψος)
"Οι μουσικοί της Βρέμης"
Ο οίκος των Μαυροκέφαλων
Το σπίτι με τη γάτα
Η ξεναγός μας μας είχε προσφέρει μία πραγματικά άρτια ξενάγηση, ουσιώδη και εύστοχη, χωρίς γενικολογίες ή κουραστικές λεπτομέρειες. Μας αποχαιρέτησε και μας άφησε να χαζέψουμε λίγο ακόμα μόνοι μας πρωτού πάμε για το μεσημεριανό μας φαγητό.
Οι νύχτες μου στη Βαλτική εξακολουθούσαν να περνούν μετ’ εμποδίων, για τους λόγους που ήδη ανάφερα. Αν και η διάρκεια του ύπνου μου είχε καταφέρει να αυξηθεί ελαφρώς, ήταν ακόμα αρκετά ανεπαρκής ώστε η κούραση και η κακή διάθεση να γίνονται όλο και πιο εμφανείς κατά τη διάρκεια της ημέρας. Παρόλα αυτά, η τέταρτη ημέρα του ταξιδιού μας ξημέρωνε και υποσχόταν μία ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση, που πραγματικά αποδείχτηκε ότι ήταν έτσι. Την πρωινή μας περιήγηση στη Ρίγα θα αναλάμβανε μία κοπέλα γέννημα θρέμμα της πόλης, αλλά πολύ καλή γνώστης των ελληνικών αφού είχε ελληνική καταγωγή. Ο επίσημος συνοδός μας, ο Αντώνης, έκανε μία πραγματικά φιλότιμη προσπάθεια να μας κατατοπίζει για ότι συναντούσαμε, αλλά όντας πλέον μόνιμος κάτοικος του Βίλνιους, η ξενάγησή του στις άλλες δύο πρωτεύουσες εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούσε να έχει την ακρίβεια και το βάθος αυτής ενός ντόπιου.
Η δική μου πρωινή έγερση εξακολουθούσε να γίνεται τόσο νωρίς, γύρω στις 6, που και εκείνη τη μέρα προλάβαινα για μία -πολύ- πρωινή βόλτα πριν το πρωινό μας. Η αλήθεια είναι ότι το να βλέπεις μία πόλη στο πρώτο φως της ημέρας, πριν ακόμα έχει ξεκινήσει η βουή της πολυκοσμίας και της κίνησης στους δρόμους, σου δίνει μία άλλη εικόνα της που διαφορετικά δεν μπορείς να αποκομίσεις. Αυτό λοιπόν και έκανα. Και ήταν όντως μία αίσθηση διαφορετική βλέποντας τα ήσυχα πάρκα, τα πρώτα καφέ να ανοίγουν και τις πλατιές με τους γοτθικούς ναούς άδειες μέσα στην πρωινή άχλη. Χαίρομαι που είδα και αυτή την πτυχή της λετονικής πρωτεύουσας.
Το πάρκο Esplanāde
Ο ορθόδοξος ναός της Γέννησης του Χριστού


Χυμώδης λετονή καλλονή...
Μετά το πρωινό η σημερινή ξεναγός μας μας συνάντησε στην είσοδο του ξενοδοχείου και όλοι μαζί ξεκινήσαμε για την περιήγηση μας στην παλιά πόλη της Ρίγα, που ολόκληρη αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, για να δούμε με μία άλλη ματιά αυτά που το προηγούμενο βράδυ είχαμε δει μόνοι μας και αποσπασματικά.
Θα ξεκινούσαμε από τη συνοικία με τα art nouveau κτήρια (όδος Alberta), τα οποία όμως συναντάς διάσπαρτα και σε όλη την υπόλοιπη πόλη. Τα κτήρια αυτά, περίπου 800 στο σύνολό τους, φτιάχτηκαν στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα, όταν η πόλη ως μέλος της Ρωσικής αυτοκρατορίας γνώριζε μεγάλη οικονομική ανάπτυξη, από σημαντικούς αρχιτέκτονες, μηχανικούς και καλλιτέχνες της εποχής, όπως ο Wilhelm Bockslaff και ο Mikhail Eisenstein (πατέρας του διάσημου σκηνοθέτη). Ο πλούσιος αρχιτεκτονικός τους διάκοσμος είναι εμπνευσμένος από τη φύση, τη μυθολογία και την αρχαιότητα, με παραστάσεις όχι μόνο πιο τυπικής ευρωπαϊκής αισθητικής, αλλά και τοπικών λετονικών αναφορών.




Επιβίβαση στο πούλμαν μας που μας μετέφερε στις όχθες του ποταμού Daugava, για συνεχίσουμε από εκεί προς τα ενδότερα της παλιάς πόλης. Περάσαμε από τα πλακόστρωτα δρομάκια με τις αψίδες, τα μαγαζάκια με το κεχριμπάρι, τον καθεδρικό ναό της Ρίγα, την εκκλησία του Αγίου Πέτρου με το γιγάντιο καμπαναριό, το άγαλμα των μουσικών της Βρέμης (δώρο της γερμανικής πόλης στη Ρίγα), τον οίκο της συντεχνίας των Μαυροκέφαλων, το κτήριο με τη γάτα και τόσα άλλα ενδιαφέροντα κτίσματα. Συναντήσαμε κόσμο, πολύ κόσμο, στις πλατείες και τα καφέ, υπαίθριες χορωδίες, μουσικούς του δρόμου και μέλλουσες νύφες με τις κουμπάρες τους που πουλούσαν στον δρόμο μικρά γλυκά για να μαζέψουν λεφτά για το βραδινό αποχαιρετιστήριο πάρτι τους, κατά το λετονικό έθιμο.



Kiploku Krogs, εστιατόριο της παλιάς πόλης με τα πάντα φτιαγμένα από σκόρδο

Ο καθεδρικός ναός της Ρίγα

Το καμπαναριό του Αγίου Πέτρου (123 μέτρα ύψος)
"Οι μουσικοί της Βρέμης"

Ο οίκος των Μαυροκέφαλων

Το σπίτι με τη γάτα
Η ξεναγός μας μας είχε προσφέρει μία πραγματικά άρτια ξενάγηση, ουσιώδη και εύστοχη, χωρίς γενικολογίες ή κουραστικές λεπτομέρειες. Μας αποχαιρέτησε και μας άφησε να χαζέψουμε λίγο ακόμα μόνοι μας πρωτού πάμε για το μεσημεριανό μας φαγητό.
Last edited: