Marios_Gr
Member
- Μηνύματα
- 559
- Likes
- 2.928
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2 | καθ'οδον
- 3 | μια σύντομη στάση
- 4 | στη Λιθουανία
- 5 | ξύπνημα στο Βίλνιους
- 6 | εκκλησίες αγίας Άννας κ αγίων Πέτρου κ Παυλου
- 7 | κάστρο Trakai
- 8 | παλιά πόλη Βίλνιους
- 9 | Κάουνας
- 10 | Λεττονία
- 11 | η Ρίγα ένα βράδυ
- 12 | σφίγγες,λιοντάρια κ μαύρες γάτες
- 13 | φαγητό στη Βαλτική
- 14 | o κήπος του Thor
- 15 | Εσθονία
- 16 | Τάλιν
- 17 | λόφος Toompea
- 18 | ένα μεσημέρι το Tallin
- 19 | τεχνολογικός γίγαντας τσέπης
- 20 | μια κοπέλα πριν τα μεσάνυχτα
- 21 | τα μουσεία
- 22 | head ööd Tallinn ~ καληνύχτα Τάλιν
- 23 | απολογισμός
21 | τα μουσεία
Για την τελευταία μέρα στο Τάλιν είχα κάνει τις εξηγήσεις μου σε συγκάτοικο και συνταξιδιώτες. Ήθελα να δω την πόλη μόνος μου, σε χαλαρό ρυθμό και χωρίς την ανάγκη για συνεννοήσεις με άλλους για το που και πότε θα πάω. Το υπόλοιπο γκρουπ θα πήγαινε μία ημερήσια εκδρομή στο κοντινό Ελσίνκι παίρνοντας το φέριμποτ. Είμαι της γνώμης ότι είναι καλύτερα να βλέπεις λιγότερα και ενδελεχώς παρά περισσότερα και αποσπασματικά, τουτέστιν όχι πασαλείμματα, οπότε το Ελσίνκι θα μπορούσε να περιμένει για μία επόμενη και πιο διεξοδική επίσκεψή μου στην Σκανδιναβία. Για εμένα λοιπόν θα ήταν ημέρα των μουσείων του Τάλιν.
Η μέρα μου θα ήταν γεμάτη, οπότε ξεκίνησα νωρίς. Και θα ξεκίνούσα από το Μουσείο Ναυτικής Ιστορίας της χώρας, και μάλιστα από το παράρτημά του στην παλιά πόλη και όχι μακριά από το λιμάνι. Περπατώντας μέχρι εκεί είχα την ευκαιρία να βγάλω μερικές φωτογραφίες από την εκκλησία του Άγιου Όλαφ με το χαρακτηριστικό καμπαναριό με την πράσινη στέγη, ένα από τα σύμβολα του Τάλιν. Εκείνη η πολύ πρωινή βόλτα υπό την ηρεμία της μέρας που δεν έχει ξεκινήσει ακόμα τους έντονους ρυθμούς της, μου προσέφερε μία άλλη εικόνα από την τουριστική εκδοχή της πόλης που είχα ήδη γνωρίσει.
Στον δρόμο μου προς το μουσείο πέρασα έξω από το δεύτερο εστιατόριο που είχα στη λίστα μου για να επισκευτώ, το Leib Resto ja Aed (www.leibresto.ee/en), επίσης με πολλές καλές κριτικές και με έναν υπέροχο κήπο που σε κάνει να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι μέσα σε πόλη. Εγώ δυστυχώς δεν πρόλαβα τελικά να το τιμήσω, αλλά νομίζω ότι εσείς αξίζει να το βάλετε στο πρόγράμμα σας, αν βρεθείτε προς εκείνα τα μέρη.
Το Μουσείο Ναυτικής Ιστορίας (www.meremuuseum.ee) βρίσκεται στον πύργο της «Χοντρής Μαργαρίτας», έναν από τους πύργους των οχυρωματικών τειχών της πόλης, με την ναυτική ιστορία της Εσθονίας να απλώνεται στους διαδοχικούς κυκλικούς ορόφους του, ένα μαγαζάκι με σουβενίρ στο ισόγειο και ένα καφέ στην ταράτσα του.
Επόμενη προορισμός, το Μουσείο Τέχνης της Εσθονίας, επί το εσθονικότερο και συντομότερο, KUMU, στο πάρκο Kadriorg. Η επίσκεψή μου σε αυτό είχε διττό σκοπό. Αφενός η γνωριμία μου με την εξέλιξη της εσθονικής τέχνης, αφετέρου η εξερεύνηση του όμορφου πάρκου που το περιλαμβάνει και το οποίο είχα δει αποσπασματικά μόνο την προηγούμενη μέρα. Παρόλο που το μουσείο δεν βρισκόταν κοντά στο ξενοδοχείο, αποφάσισα να διανύσω την απόσταση με τα πόδια και όχι με κάποιο μέσο μεταφοράς προκειμένου να πάρω μία καλύτερη γεύση και της σύγχρονης πλευράς του Τάλιν. Και έτσι διαπίστωσα ότι πρόκειται για μία ήσυχη πόλη, με χαλαρούς ρυθμούς για πρωτεύουσα, μεγάλους δρόμους, ίσως όχι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονικά, αλλά πάντως καθαρή και προσεγμένη.
Μετά από περίπου 40 λεπτά ποδαρόδρομου έφτασα στο πάρκο Kadriorg. Το πάρκο καλύπτει μία μεγάλη έκταση και εκτός από το ομώνυμο παλάτι και το προεδρικό μέγαρο της Εσθονίας περιλαμβάνει εκτεταμένους χώρους πρασίνου, τεχνητές λιμνούλες, σιντριβάνια, κιόσκια, πάπιες, μαύρους κύκνους και φυσικά μουσεία, ανάμεσα στα οποία και το KUMU που ήταν ο δικός μου προορισμός.
Το KUMU, συντομογραφία του Kunstimuuseum, είναι το μεγαλύτερο μουσείο τέχνης της χώρας, και ένα από τα μεγαλύτερα της βόρειας Ευρώπης (www.kumu.ekm.ee). Έχει βραβευθεί ως το καλύτερο ευρωπαϊκό μουσείο για το 2008. Στους τέσσερις ορόφους του εξιστορεί την πορεία της εσθονικής τέχνης από τον 18 αιώνα, μέχρι την σοσιαλιστική περίοδο (1945-1991) και την σύγχρονη εποχή (1991 έως σήμερα). Το φουτουριστικό του σχέδιο είναι έργο του Φινλανδού αρχιτέκτονα Pekka Vapaavuori, ο οποίος ανέλαβε την σχεδίασή του κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού το 1994. Δικαιολογημένα, αφού πραγματικά τόσο το εξωτερικό του όσο και το εσωτερικό του σε καθηλώνει με την λιτότητά του, την επιβλητικότητα των φορμών του και το παιχνίδι με το φως που προσφέρουν οι όγκοι του γυαλιού και του τσιμέντου. Έβγαλα το εισιτήριό μου, φόρεσα την κονκάρδα μου και περιπλανήθηκα μέσα σε τρεις αιώνες εσθονικής τέχνης…
Για την τελευταία μέρα στο Τάλιν είχα κάνει τις εξηγήσεις μου σε συγκάτοικο και συνταξιδιώτες. Ήθελα να δω την πόλη μόνος μου, σε χαλαρό ρυθμό και χωρίς την ανάγκη για συνεννοήσεις με άλλους για το που και πότε θα πάω. Το υπόλοιπο γκρουπ θα πήγαινε μία ημερήσια εκδρομή στο κοντινό Ελσίνκι παίρνοντας το φέριμποτ. Είμαι της γνώμης ότι είναι καλύτερα να βλέπεις λιγότερα και ενδελεχώς παρά περισσότερα και αποσπασματικά, τουτέστιν όχι πασαλείμματα, οπότε το Ελσίνκι θα μπορούσε να περιμένει για μία επόμενη και πιο διεξοδική επίσκεψή μου στην Σκανδιναβία. Για εμένα λοιπόν θα ήταν ημέρα των μουσείων του Τάλιν.
Η μέρα μου θα ήταν γεμάτη, οπότε ξεκίνησα νωρίς. Και θα ξεκίνούσα από το Μουσείο Ναυτικής Ιστορίας της χώρας, και μάλιστα από το παράρτημά του στην παλιά πόλη και όχι μακριά από το λιμάνι. Περπατώντας μέχρι εκεί είχα την ευκαιρία να βγάλω μερικές φωτογραφίες από την εκκλησία του Άγιου Όλαφ με το χαρακτηριστικό καμπαναριό με την πράσινη στέγη, ένα από τα σύμβολα του Τάλιν. Εκείνη η πολύ πρωινή βόλτα υπό την ηρεμία της μέρας που δεν έχει ξεκινήσει ακόμα τους έντονους ρυθμούς της, μου προσέφερε μία άλλη εικόνα από την τουριστική εκδοχή της πόλης που είχα ήδη γνωρίσει.


Στον δρόμο μου προς το μουσείο πέρασα έξω από το δεύτερο εστιατόριο που είχα στη λίστα μου για να επισκευτώ, το Leib Resto ja Aed (www.leibresto.ee/en), επίσης με πολλές καλές κριτικές και με έναν υπέροχο κήπο που σε κάνει να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι μέσα σε πόλη. Εγώ δυστυχώς δεν πρόλαβα τελικά να το τιμήσω, αλλά νομίζω ότι εσείς αξίζει να το βάλετε στο πρόγράμμα σας, αν βρεθείτε προς εκείνα τα μέρη.


Το Μουσείο Ναυτικής Ιστορίας (www.meremuuseum.ee) βρίσκεται στον πύργο της «Χοντρής Μαργαρίτας», έναν από τους πύργους των οχυρωματικών τειχών της πόλης, με την ναυτική ιστορία της Εσθονίας να απλώνεται στους διαδοχικούς κυκλικούς ορόφους του, ένα μαγαζάκι με σουβενίρ στο ισόγειο και ένα καφέ στην ταράτσα του.




Επόμενη προορισμός, το Μουσείο Τέχνης της Εσθονίας, επί το εσθονικότερο και συντομότερο, KUMU, στο πάρκο Kadriorg. Η επίσκεψή μου σε αυτό είχε διττό σκοπό. Αφενός η γνωριμία μου με την εξέλιξη της εσθονικής τέχνης, αφετέρου η εξερεύνηση του όμορφου πάρκου που το περιλαμβάνει και το οποίο είχα δει αποσπασματικά μόνο την προηγούμενη μέρα. Παρόλο που το μουσείο δεν βρισκόταν κοντά στο ξενοδοχείο, αποφάσισα να διανύσω την απόσταση με τα πόδια και όχι με κάποιο μέσο μεταφοράς προκειμένου να πάρω μία καλύτερη γεύση και της σύγχρονης πλευράς του Τάλιν. Και έτσι διαπίστωσα ότι πρόκειται για μία ήσυχη πόλη, με χαλαρούς ρυθμούς για πρωτεύουσα, μεγάλους δρόμους, ίσως όχι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονικά, αλλά πάντως καθαρή και προσεγμένη.
Μετά από περίπου 40 λεπτά ποδαρόδρομου έφτασα στο πάρκο Kadriorg. Το πάρκο καλύπτει μία μεγάλη έκταση και εκτός από το ομώνυμο παλάτι και το προεδρικό μέγαρο της Εσθονίας περιλαμβάνει εκτεταμένους χώρους πρασίνου, τεχνητές λιμνούλες, σιντριβάνια, κιόσκια, πάπιες, μαύρους κύκνους και φυσικά μουσεία, ανάμεσα στα οποία και το KUMU που ήταν ο δικός μου προορισμός.





Το KUMU, συντομογραφία του Kunstimuuseum, είναι το μεγαλύτερο μουσείο τέχνης της χώρας, και ένα από τα μεγαλύτερα της βόρειας Ευρώπης (www.kumu.ekm.ee). Έχει βραβευθεί ως το καλύτερο ευρωπαϊκό μουσείο για το 2008. Στους τέσσερις ορόφους του εξιστορεί την πορεία της εσθονικής τέχνης από τον 18 αιώνα, μέχρι την σοσιαλιστική περίοδο (1945-1991) και την σύγχρονη εποχή (1991 έως σήμερα). Το φουτουριστικό του σχέδιο είναι έργο του Φινλανδού αρχιτέκτονα Pekka Vapaavuori, ο οποίος ανέλαβε την σχεδίασή του κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού το 1994. Δικαιολογημένα, αφού πραγματικά τόσο το εξωτερικό του όσο και το εσωτερικό του σε καθηλώνει με την λιτότητά του, την επιβλητικότητα των φορμών του και το παιχνίδι με το φως που προσφέρουν οι όγκοι του γυαλιού και του τσιμέντου. Έβγαλα το εισιτήριό μου, φόρεσα την κονκάρδα μου και περιπλανήθηκα μέσα σε τρεις αιώνες εσθονικής τέχνης…











Last edited: