Ισημερινός Εκουαδορ/ Γκαλαπαγκος νησια της εξελιξης..

LULLU

Member
Μηνύματα
3.506
Likes
7.698
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι


Το νησί πήρε το όνομα του από το από τον Juan José Φλόρες , πρώτο πρόεδρο του Εκουαδόρ που επί της εποχής του τα Galapagosέγιναν τμήμα της χώρας του Ισημερινού..Πριν από το όνομα Floreana, το νησί ονομάζονταν Charles χάρη του βασιλιά Καρόλου Β της Αγγλίας, και πριν από αυτό είχε το όνομα Σάντα Μαρίαόνομα μιας από τις καραβέλες( πλοία) του Κολόμβουκαι ήταν πρώτο νησί που κατοικήθηκε το 1807 από τον Patrick Watkins ..
Το νησί έχει έκταση 173 τετραγωνικά χιλιόμετρα (67 τετραγωνικά μίλια). Με υψηλότερο σημείο το Cerro Pajas στα 640 μέτρα (2.100 πόδια). Η Floreana είναι γνωστή για τη τραγική ιστορία των πρώτων κατοίκων της..Και η ιστορία γράφτηκε ως εξης..

Η Floreana αν και μικρό νησί, διέθετε τα πάντα και κυρίως διέθετε άφθονο καθαρό νερό , πλούσια βλάστηση και χορταστικές λιχουδιές (ψάρια, χελώνες) και καλούδια . Έτσι έγινε λημέρι των κάθε λογής φαλαινοθηρων , πειρατών, έγινε τόπος ανταλλαγής προϊόντων, ανεφοδιασμού τροφίμων και νερού ακόμη και με το ζόρι..Φόρτωναν τα αμπάρια με χελώνες και είχαν κρέας για σχεδόν ένα χρόνο πράγμα που αποτέλεσε κύριο παράγοντα εξαφάνισης των χελωνών από αυτό το νησί.. Και δεν έφτανε η λεηλασία, οι διάφοροι ναυτικοί το ριχναν και στο βόλι.. Το 1819 το νησί που άκουγε τότε στο όνομα,, νησί του Καρόλου, πυρπολήθηκε , αποτέλεσμα μιας φάρσας του Thomas Chappel που υπηρετούσε ως πηδαλιούχος στο φαλαινοθηρικό το Essex .. Λέγεται πως το νησί καιγόταν μέρες και τα διερχόμενα καράβια έβλεπαν από μακριά να βγαίνει καπνός ., Τα φυτά έγινα καουδο, ενώ ένας μεγάλος αριθμός ζώων εξαφανίστηκε από το νησί Κάμποσα χρόνια αργότερα, ο Thomas Nickerson, ο οποίος ήταν ένας μικρός καμαρότος στο Essex την εποχή της φωτιάς, επέστρεψε στο νησί του Καρόλου και βρήκε την απόλυτη ερημιά και μαυρίλα.. ούτε δέντρα ούτε θάμνοι, ούτε χόρτο ούτε ζωντανή ψύχη…. Το 1835 σκάει μύτη ο Δαρβίνος στο νησί και με τη κομπανία του αρχίζει τις μελέτες και βάζει τα θεμέλια της έρευνας περί της εξέλιξης.., ο Χαβιε επιμένει να λέει πως ο Δαρβίνος και οι λοιποί κυνηγούσαν, σκότωναν και έτρωγαν τις χελώνες έως που δεν έμεινε ούτε ίχνος πάνω σε αυτό το νησί..Και ευτυχώς που έμειναν λίγο γιατί αλλιώς δεν θα είχαν αφήσει τίποτα ζωντανό… Ο γυρισμός του Δαρβίνου στη Ευρώπη, οι μελέτες του, οι αφηγήσεις για ένα διαφορετικό πλούσιο κόσμο έκαναν πολλούς Ευρωπαίους να σκεφτούν τη μετανάστευση.
Το 1929 πρώτοι και καλύτεροι, ο Ritter και Strauch από το Βερολίνο που εγκαταστάθηκαν στη τότε SantaMaria ή Floreana και αρκετά ικανοποιημένοι και μην μπορώντας να κρύψουν τον ενθουσιασμό τους άρχισαν να γράφουν στις εφημερίδες και το τύπο για το πόσο ωραία περνανε στη εξοχή προσκαλώντας και άλλους να έλθουν .. Έτσι το 1932 ο Heinzκαι η Margaret Wittmer φτάνουν με το γιο τους Harryκαι εγκαθίστανται στο νησί και σε λίγο καιρό ο δεύτερος γιος τους Ρολφ θα είναι το πρώτο παιδί που γεννήθηκε στα Galapagos. Οι επόμενοι μετανάστες (με χαρτιά ) είναι η βαρόνη Von Wagner Bosquet με την ακολουθία της αλλά εδώ το πράγμα στραβώνει και η καλοτυχία έλαβε τέλος..Περίεργες εξαφανίσεις , θάνατοι και δολοφονίες , η εξαφάνιση του Strauch μάλλον έχει σχέση και στη Floreana μένουν μόνο οι Wittmer οι οποίοι αποφασίζουν να ασχοληθούν με τον τουρισμό, ανοίγουν ένα ξενοδοχείο το οποίο ακόμη και σήμερα υπάρχει, (ανακαινισμένο ελπίζω) και διοικείται από τους απογόνους της οικογένειας αυτής,.. Δεν ήλθε μόνο ο τουρισμός με τους πρώτους άποικους.Οι απαιτήσεις, οι ανάγκες των επισκεπτών , των αποίκων , έφεραν στα νησιά εισαγόμενα είδη ζώων και φυτών καταστρέφοντας ένα μεγάλο μέρος της τοπικής άγριας ζωής… ..Αυτά για την ιστορία της Floreanaη αλλιώς SantaMaria, η αλλιώς νησί του Charles
Back to us τώρα….
Στο κατάστρωμα όλοι με τα μάτια στραμμένα στα καταγάλανα νερά μπας και δούμε φάλαινες..


Τα αγαπημένα θηλαστικά μας έκαναν το χατίρι να εμφανιστούν αλλά λίγο μακριά . Ο καπετάνιος νιώθοντας τη λαχτάρα μας να δούμε από κοντά τις φάλαινες αλλάζει πορεία και τις παίρνουμε στο κατόπι ..Αρχίζει ένα παιχνίδι πιασε αν μπορείς .., την μια στιγμή να πλησιάζουμε να βλέπουμε τις φάλαινες να εκτοξεύουν πίδακες νερό και την άλλη να βουτούν και να εξαφανίζονται ..αυτό το κρυφτούλι κράτησε κανένα δίωρο εμείς είχαμε παρεκκλίνει από το δρόμο μας και μην μπορώντας να συνεχίσομε το φαλαινοπαιχνιδι εγκαταλείψαμε και επιστρέψαμε στα δικά μας νερά..

 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.506
Likes
7.698
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Επιτέλους και μια διαφορετική ιστορία!!! Πήξαμε στις Ρωμες και τις Ευρώπες!!! Μπράβο Lullu μου!!! Αν και χρωστάς ηδη ιστορία από το τελευταίο ταξιδάκι σου
.. ναι οντως χρωστω και αλλες ιστοριες αλλα σιγα σιγα..τωρα πρεπει να βρω πως θα ανεβασω και φωτογραφιες ..καμμια βοηθεια??????
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Ευχαριστώ από καρδιάς για την άνοιξη στο χειμώνα των ιστοριών.
Αν δεν έχεις αναρτημένες φωτό κάπου αλλού, ώστε να κάνεις αντιγραφή διεύθυνσης εικόνας κι επικόλληση στο κείμενό σου, μάλλον θα περιμένεις αρκετά διότι η γκαλλερύ του φόρουμ είναι σε αναβάθμιση και δεν γίνονται αναρτήσεις. Είμαι κι εγώ στην αναμονή...
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.506
Likes
7.698
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Ευχαριστώ από καρδιάς για την άνοιξη στο χειμώνα των ιστοριών.
Αν δεν έχεις αναρτημένες φωτό κάπου αλλού, ώστε να κάνεις αντιγραφή διεύθυνσης εικόνας κι επικόλληση στο κείμενό σου, μάλλον θα περιμένεις αρκετά διότι η γκαλλερύ του φόρουμ είναι σε αναβάθμιση και δεν γίνονται αναρτήσεις. Είμαι κι εγώ στην αναμονή...
.. καλε μου φιλε με εσωσες...δηλαδη αν παω στη παλια γκαλερυ θα μπορεσω να παρω τις φωτογραφιες που εχω ανεβασει...οκ..
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.506
Likes
7.698
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Προσγειώνομαι στο oldMariscalSucreInternationalAirport που έχει αντικατασταθεί πια από το νέο Mariscal το 2013… Η αρχιτεκτονική κατασκευή χρησιμοποιεί μια μίξη μοντέρνων υλικών όπως γυαλί και μπρούντζο που δένουν και δίνουν ένα ωραίο οπτικό αποτέλεσμα… Στον έλεγχο διαβατηρίων εφαρμόζεται η ηλεκτρονική αναμονή (και η ουρά κυλά γρήγορα) ενώ τα χαμογελαστά πρόσωπα των υπαλλήλων σε προδιαθέτουν για μια πράγματι καλή μέρα σε μια χαμογελαστή χώρα….
Έξω με περιμένει ο Πατρίτσιο , πατέρας του ξεναγού που είναι με τα υπόλοιπο γκρουπ στο Baniosκαι Guencaκαι που θα γίνει ο οδηγός μου για τις δυο επόμενες μέρες..
Στο ευρύχωρο τζιπ περισσεύει αρκετός χώρος για να απλωθώ μιας και μόνο εγώ με την ολοκαίνουργια 120 λίτρων eastpack( τι πρόκειται να αγοράσω άραγε?????) είμαι η μόνη επιβάτης …..
Αν και 9 το πρωί η κίνηση και το κυκλοφορικό οργιάζει και εγω αφήνω τη ματιά μου να περιπλανηθεί γύρω μου.. Πρώτη εντύπωση τα ολοκαίνουργια μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα και τα τζίπ . Μοντέλα όλων σχεδόν των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών κυκλοφορούν στους ανηφορικούς δρόμους της πόλης παρά του ότι η τιμή αγοράς είναι αρκετά υψηλή όπως μου λέει ο Πατρίτσιο….
ToΚίτο που το πλήρες όνομα του είναι Σαν Φρανσίσκο ντε Κίτο ιδρύθηκε το 1534 από τον Σεμπαστιάν ντε Μπελαλκάσαρ και από το 1830 είναι η πρωτεύουσα της χώρας του Εκουαδόρ η Ισημερινού όπως αποκαλείται τα τελευταία χρόνια. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας μετά την Guayaquilκαι η δεύτερη πιο ορεινη πόλη του κόσμου μετά της LaPazτης Βολιβίας. Τα 7 χιλιόμετρα πλάτος της πόλης ξεκινούν από την λεκάνη του ποταμού Γκουαλαμπάμπα, σκαρφαλώνει στους πρόποδες του ηφαιστείου Πιτσίντσα στα 2.850 μέτρα αλλά περιτριγυρίζεται και από άλλα 12 ηφαίστεια ενεργά.. ω ω ναι ,ναι ενεργά ( βοήθα θεέ μου να μην ξυπνήσει κανένα τις επόμενες μέρες )..
Ένας ελαφρύς αρχικά πονοκέφαλος με επισκέπτεται και εγκαθίσταται μόνιμα σιγά –σιγά αποτελώντας το πρώτο δώρο από το υψόμετρο των 2850 μέτρων… Αυτά παθαίνουν ‘όσοι δεν έχουν συνηθίσει τα ορεινά….
Απολαμβάνω τη διαδρομή εως το ξενοδοχείο .. Τα σύννεφα κατεβαίνουν από τις κορυφές των βουνών , βουτούν προς τα κάτω σαν σε μια ελεύθερη πτώση καταβροχθίζοντας τις κορυφές των πολύχρωμων σπιτιών …Οι ανηφορικοί δρόμοι οδηγούν στις ψηλότερες συνοικίες που με δυσκολία διακρίνονται μέσα από τα σύννεφα..Το νέο Κίτο ξεδιπλώνεται μπροστά μου.. Μεγαθήρια πολυκατοικιών και συγκροτημάτων σε όλα τα χρώματα και αποχρώσεις της ίριδας υψώνονται γύρω μου, σημάδι ίσως ευημερίας ματαιότητας αλλά και κακογουστιάς … Μεγαθήρια που αντικατέστησαν δένδρα, δάση αλλα ΑΔΕΙΑ… ακατοίκητα , μιας και η αγορά τους είναι τσουχτερή για το βαλάντιο των κατοίκων…. Ποιος τα έκτισε και γιατί? Ποιος επενδύει κτίζοντας ακατοίκητα ακίνητα? Ποιος χρηματοδοτεί την ανοικοδόμηση? Μπας και είναι ΦΟΥΣΚΑ??? Στο μυαλό μου έρχεται το ντοκιμαντέρ’ ’οικονομικός δολοφόνος’’ που από αυτή τη χώρα πήρε σάρκα και οστά, σε αυτή τη χώρα εφαρμόστηκε , αυτή τη χώρα βύθισαν στο θάνατο με τη δολοφονία του προέδρου της, αυτής της χώρας τη τύχη είχαν επιφυλάξει και για εμάς…..
 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Ευχαριστώ προκαταβολικά για την ιστορία LULLU... Εύχομαι και πραγματικά ελπίζω να καταφέρεις να μας τελειώσεις την ιστορία. Το Εκουαδόρ είναι στην top list μου εδώ και λίγα χρόνια και τον τελευταίο 1,5 χρόνο έχει εξελιχθεί σε εμμονή. Εκτός απο τη προσωπική γεύση που θα πάρω για έναν πολύ πιθανό μου προορισμό, ευχαριστώ για ακόμη μία (είμαι βέβαιος γι'αυτό) καταπληκτική ιστορία!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.151
Likes
14.441
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
ναι ..ναι τζιφος ασε που δεν βρισκω και το κουμπι να το διαγραψω...πρεπει να κανω παλι εντατικα μαθηματα στη νεα λειτουργια του σαιτ....
Μια λύση είναι όπως με διαφώτισαν οι συμφορουμίτες να βαζεις φωτογραφίες από την επιλογή ανέβασμα αρχείου. Θα κάνεις βέβια downsampling στις φωτό σου και πολύ εύκλολα τις βάζεις όπου θες εντός κειμένου όπως έκανα εγώ με την ιστορία που ανάρτησα σήμερα
 

ggonholidays

Member
Μηνύματα
574
Likes
1.164
Ταξίδι-Όνειρο
Νησιά Γκαλαπάγκος
Lullu σε ευχαριστώ πολύ για αυτή την ιστορία! Τα νησιά Γκαλαπάγκος είναι ο ονειρεμένος μου προορισμός!!!!!!!! Περιμένω με μεγάλη ανυπομονησία τη συνέχεια!!!
 

mariath

Member
Μηνύματα
2.219
Likes
5.725
Ταξίδι-Όνειρο
Όλη η Νότια Αμερική
Κάθε ιστορία σου είναι και ένα νέο παράθυρο στον κόσμο με την ιδιαίτερη ματιά σου. Περιμένω να διαβάσω τις εντυπώσεις σου από Ισημερινό και ιδιαίτερα από τα Galapagos.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.506
Likes
7.698
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Φτάνω στο ξενοδοχείο Κιτο το πιο παλιό η για να μην πω το πρώτο ξενοδοχείο που χτίστηκε στη πόλη

ψηλά ψηλά στο λόφο πάνω από το Guapuloμε μια θέα που όταν δεν

υπάρχουν σύννεφα που σου κόβει την ανάσα. Η ζέστη και η ταλαιπωρία του ταξιδιού επιβάλουν ένα γρήγορο αναζωογονητικό ντους . Φρεσκοπλυμένη λοιπόν και δροσερή ξεκινώ το μοναχικό περιηγητικό τουρ στη πόλη.

Η πρώτη ματιά μου δίνει την εντύπωση πως είμαι μπροστά σε ένα πανέμορφο πάζλ που όλα τα κομμάτια του έχουν ταχτοποιηθεί σωστά και το αποτέλεσμα είναι μιας πολύχρωμης ζωντανής πόλης..



Η πλατεία του SanFranciscoμε την ομώνυμη εκκλησία-μοναστήρι αποτελεί ένα από τα πολύ σπουδαία σημεία της χώρας. Η πλατεία με τα πολύ όμορφα καλντερίμια με φόντο το ηφαίστειο Pichincha φιλοξενεί το μεγαλύτερο μοναστήρι αποικιακού στυλ που άρχισε να χτίζεται λίγες εβδομάδες μετά τη δημιουργία του Κιτο το 1534 αλλά χρειάστηκαν 70 χρόνια για να αποπερατωθεί αυτός ο θρησκευτικός τόπος.. Εμπνευστής ένας Φραγκεσκάνος μοναχός μισσιοναριος JoedcoRickeο οποίος εκτός του να υπηρετεί το Θεό δίδαξε και τη τεχνική σποράς στους Εκουατοριανούς και φυσικά δεν μπορεί να μην τιμάται η μνήμη του με άγαλμα που στέκεται μπροστά στη είσοδο της εκκλησίας..

Η περιήγηση με φέρνει στη μεγαλύτερη πλατεία , στη καρδιά της παλιά πόλης την PiazzaGrandeη αλλιώς PiazzadelaIndependenciaπου θα πει Πλατεία της Ανεξαρτησίας ..Μια κατάφυτη από φοίνικες πλατεία περιτριγυρισμένη από σπουδαία ιστορικά κτήρια όπως το palaciodelGobiernoη αλλιώς το κυβερνείο, την cathedralπου αν και δεν είναι τόση λαμπερή όσο άλλες εκκλησιές της παλιάς πόλης, εντούτοις στο εσωτερικό υπάρχουν πολλά θρησκευτικά έργα από διάσημους καλλιτέχνες της σχολής του Κιτο. Πίσω από το κεντρικό βωμό μια επιγραφή δηλώνει το τόπο και το χρόνο που ο πρόεδρος Gabiel GarciaMoreno άφησε τη τελευταία του πνοή πληγωμένος από τη μαχαιριά που έλαβε έξω από το κυβερνείο στις 6 Αυγούστου του 1875… Μαχαιρωμένος λοιπόν ο πρόεδρος κατάφερε να συρθεί μέσα στο ναό όπου απεβίωσε .. και όπως λέμε έπεσε εν ώρα καθήκοντος…

Στη νότια πλευρά της πλατείας στέκεται το PalacioArzobispalπου τώρα χρησιμεύει ως΄΄ μοντέρνο mall΄΄ με πολλά καταστήματα και εστιατόρια.

Λίγο πιο έξω το CentroCulturalMetropolitano , ένα διώροφο κτήριο -μουσείο με εκθέματα σύγχρονης τέχνης αλλά και με αναφορές στη προ Ισπανική κατοχή τέχνη και κουλτούρα..

.. Η πείνα άρχισε να γουργουρίζει το στομάχι μου και δέχτηκα πρόθυμα τη πρόταση του Πατρίτσιου για μια γαστρονομική βουτιά στα τοπικά εστιατόρια της κεντρικής αγοράς.. κάτι σαν τα παλιά πατζαδικα της Λ Αθηνάς αλλά με όχι τόση μυρωδιά και λέρα….Βουτιά λοιπόν σε ένα πιάτο Dorando χοιρινό που το τίμησα δεόντως και καπάκι ένα τεράστιο ποτήρι να μην πω μπιτόνι ανάμεικτο χυμό έτσι να φύγει η κρεατίλα….. Πρώτη διαπίστωση???? Γραμμαριο δεν πρόκειται να χάσω …θα φάμε καλααααα..
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.162
Μηνύματα
882.493
Μέλη
38.878
Νεότερο μέλος
pennykk

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom