LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.683
- Likes
- 9.015
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
..Καμπανάκι στις 7 και το δείπνο τελειώνει με ένα κοκτέιλ πάρτι, ανταλλαγή εμαιλ και διευθύνσεων με τους συνταξιδιώτες ενώ άλλο ένα μαρτυρικό βράδυ αρχίζει για εμένα…. .Όταν είμαι σε κίνηση εγρήγορση δεν αφήνω περιθώρια στις στομαχικές διαμαρτυρίες, όσο η βαθιά νύχτα επιβάλει κατάκλιση και απομόνωση τόσο οι διαταραχές γίνονται εντονότερες..
H isla SantaCruz ή αλλιώς Indefatigable, έχει έκταση 986 km2 με το πιο ψηλό σημείο να φτάνει τα 864 μέτρα κατατάσσεται στο πιο τουριστικά ανεπτυγμένο νησί με πρωτεύουσα το Puerto Ayora. Στο νησί βρίσκεται ο ερευνητικός σταθμός του Δαρβίνου (The Charles Darwin Research Station) και τα κεντρικά γραφεία του Εθνικού πάρκου των Galapagos.. Στο εθνικό πάρκο έζησε τα τελευταία από τα 150 χρόνια, του η διάσημη σε όλους αρσενική χελώνα Lonesome George. Ο αγαπητός Γιώργος λοιπόν αποτελεί το μοναδικό απόγονο ενός είδους χελώνας που έχει εξαφανιστεί. Με το που τον ανακάλυψε το 1971 στο νησί Πίντα ο Ούγγρος βιολόγος ερευνητής József Vágvölgyi, ο άτυχος μοναχικός Γιώργος ανέλαβε τα βαριά καθήκοντα διαιώνισης του είδους με πολλές παρτενέρ αλλά δυστυχώς το πείραμα που διήρκησε αρκετά χρόνια δεν χαροποίησε τους υπεύθυνους του πάρκου που είχε γίνει πια το σπίτι του Γιώργου…. Μην αντέχοντας τα πειράματα με τις νεωτέρες απαιτητικές συντρόφους αλλά μάλλον μην αντέχοντας τα βαθιά γερατειά ο Γιώργος άφησε τούτο τον κόσμο το 2012 και μαζί του χάθηκε κάθε πιθανότητα διατήρησης του είδους του..
Δέσαμε στο Puerto Ayora που με τους 18.000 κατοίκους παίρνει τη πρωτιά της πιό κατοικημένης πόλης του αρχιπελάγους. Εδώ είναι εμφανής ο πολιτισμός, ξενοδοχεία, καφέ, μαγαζάκια, εστιατόρια πρόσβαση σε ιντερνετ είναι τα ατού που καθηλώνουν κάθε επισκέπτη που προτιμά σταθερή διαμονή και καθημερινές βαρκοβολτες…
Η παρέα ετοιμάστηκε για μια bynight εξερεύνηση της πόλης, αλλά εγώ που έπλεα ταχύτατα προς το κάτω κόσμο προτίμησα τη κουκέτα μου..Ακόμη και δεμένο το καταμαράν επιδεικνύεται σε ένα διαρκείας χορό και η επιλογή του να μείνω σε ένα χορευτικό ντουέτο με το Arcipel δεν ήταν και η καλύτερη ..Εξουθενωμένη και πεινασμένη κατευθύνθηκα στο μπισκοτοκουτο αλλά ο Νίκος με ειχε προλάβει και είχε ταΐσει τα ψάρια.. Γύρισα στη κουκέτα μου ανήμπορη και μπήκα σε λήθαργο τόσο που δεν κατάλαβα πως και η Ιωάννα ήταν στη δίπλα καμπίνα παλεύοντας με τους δικούς της δαίμονες.. ..
Το πρωί με φορτωμένα τα μπογαλάκια μας σε ένα λεωφορείο ανηφορίσαμε για τα HighLands. Μια πανέμορφη διαδρομή με ανηφορικούς στενούς δρόμους ανάμεσα σε εκτάσεις λάβας , σε χωράφια σπαρμένα και φυτεμένα με λαχανικά και μια βλάστηση που αλλάζει συνεχώς χρώματα και μέγεθος..
Φτάσαμε στο ράντζο Permisso, μια τεράστια ιδιωτική έκταση που φιλοξενεί εκατοντάδες άγριες γιγάντιες χελώνες που περιφέρονται στα βοσκοτόπια , παίρνουν το μπάνιο τους στις λιμνούλες και βόσκουν αμέριμνες .
Μπήκαμε προσεκτικά στο χώρο αναζητώντας τις χελώνες στη πολύωρη πεζοπορία μας.
Το μάτι μας κάποια στιγμή διακρίνει όγκους μαυρογκρι να κινούνται πίσω από δένδρα και ερχόμαστε φάτσα με τα αρχαιότερα πλάσματα του πλανήτη που κινδύνεψαν να αφανιστούν.
.Στα ισπανικά η λέξη Galapagosσημαίνει χελώνα και το σύμπλεγμα των νησιών πήραν το όνομα τους από τους γιγάντιους κατοίκους των..Το είδος αυτό της γιγάντιας χελώνας ζυγίζει τα 400 κιλά έως μισό τόνο και το 1,8 με 2 μέτρα . Γιγάντια λοιπόν αλλά αργή… κινείται με μόλις 0,21 χιλιόμετρα την ώρα και όπως λέμε εμείς..’ ’τα ζα μου αργά’’ Θα τη βρούμε πάντα σκυμμένη να μασουλάει πρασινάδα καθότι φυτοφάγο ζώο , να τσαλαβουτά στα βουρκόνερα και να μην ενοχλείται από τη θορυβώδη παρουσία μας .. Πλησιάζουμε να περιεργαστούμε και να φωτογραφηθούμε με αυτούς τους άσχημους γίγαντες..
- Προσοχή φωνάζει ο Χαβιε..μπορεί να προτιμούν τη πρασινάδα από το κρέας, αλλά είναι άγρια ζώα και αν θεωρηθούν ότι απειλούνται δαγκώνουν και δαγκώνουν δυνατά με αυτά τα σκληρά σαγόνια γεμάτα με μικρόβια που προκαλούν ακόμη και το θάνατο..
-Εδώ γλυτώσαμε από τα σαγόνια του καρχαρία θα πάμε από τα σαγόνια χελώνας?..
Φάγαμε όλο σχεδόν το πρωινό παρατηρώντας τις χελώνες και ξοδεύοντας αρκετή χρήματα στο μαγαζάκι αγοράζοντας μπλούζες ,τσάντες και καπέλα για τη διάσωση του μοναχικού Γιώργου….
Ο δρόμος μας βγάζει στους δίδυμους κρατήρες ‘’ LosGemelos‘’ που στην ουσία είναι δύο σημεία που έχουν υποστεί καθίζηση καλυμμένα από τα δένδρα scalesia γνωστά και μοναδικά του νησιού
. Είναι δένδρα με μαλακό κορμό χρειάζονται 15 χρόνια για να ωριμάσουν και δεν επιτρέπουν σε άλλα είδη φυτών να μοιράζονται το έδαφος.. Η ξηρασία , οι βροχές και οι καταιγίδες μπορούν να καταστρέψουν δάση αυτού του είδους αλλά αμέσως τα σπορυφυτα που πέφτουν στο έδαφος βλαστάνουν και ένας καινούργιος κύκλος των Scalesia αρχίζει….
Μεσημεράκι… ο χρόνος μας πάνω στα νησιά της εξέλιξης τελειώνει.. Όσα κατέγραψε η μνήμη μας, όσα μάθαμε όσα ζήσαμε είναι μοναδικές εμπειρίες και εμείς τυχεροί που είχαμε αυτή τη ευκαιρία γνωριμίας με τη γνώση, τη εξέλιξη, τη άγρια ομορφιά την απομόνωση , τη δύναμη της φύσης..
Αποχαιρετάμε το Χαβιε και παίρνουμε τη πτήση που θα μας φέρει στο πολιτισμό στου ανθρώπου τα έργα κόσμο… Η μεγάλη καθυστέρηση του αεροπλάνου( αν και πολύ συχνό και ενοχλητικό φαινόμενο σε αυτή τη χώρα) είναι σαν να μαρτυρεί πως η σύνδεση μας με το σήμερα δεν είναι εναρμονισμένη ούτε επιθυμητή… Μετά από ώρες καθυστέρηση το Κίτο μας υποδέχεται με πολλή βροχή …. Από αύριο η παρέα θα εξερευνήσει τη ζωή στον Αμαζόνιο ξεκινώντας από το LagoAgrio...
H isla SantaCruz ή αλλιώς Indefatigable, έχει έκταση 986 km2 με το πιο ψηλό σημείο να φτάνει τα 864 μέτρα κατατάσσεται στο πιο τουριστικά ανεπτυγμένο νησί με πρωτεύουσα το Puerto Ayora. Στο νησί βρίσκεται ο ερευνητικός σταθμός του Δαρβίνου (The Charles Darwin Research Station) και τα κεντρικά γραφεία του Εθνικού πάρκου των Galapagos.. Στο εθνικό πάρκο έζησε τα τελευταία από τα 150 χρόνια, του η διάσημη σε όλους αρσενική χελώνα Lonesome George. Ο αγαπητός Γιώργος λοιπόν αποτελεί το μοναδικό απόγονο ενός είδους χελώνας που έχει εξαφανιστεί. Με το που τον ανακάλυψε το 1971 στο νησί Πίντα ο Ούγγρος βιολόγος ερευνητής József Vágvölgyi, ο άτυχος μοναχικός Γιώργος ανέλαβε τα βαριά καθήκοντα διαιώνισης του είδους με πολλές παρτενέρ αλλά δυστυχώς το πείραμα που διήρκησε αρκετά χρόνια δεν χαροποίησε τους υπεύθυνους του πάρκου που είχε γίνει πια το σπίτι του Γιώργου…. Μην αντέχοντας τα πειράματα με τις νεωτέρες απαιτητικές συντρόφους αλλά μάλλον μην αντέχοντας τα βαθιά γερατειά ο Γιώργος άφησε τούτο τον κόσμο το 2012 και μαζί του χάθηκε κάθε πιθανότητα διατήρησης του είδους του..
Δέσαμε στο Puerto Ayora που με τους 18.000 κατοίκους παίρνει τη πρωτιά της πιό κατοικημένης πόλης του αρχιπελάγους. Εδώ είναι εμφανής ο πολιτισμός, ξενοδοχεία, καφέ, μαγαζάκια, εστιατόρια πρόσβαση σε ιντερνετ είναι τα ατού που καθηλώνουν κάθε επισκέπτη που προτιμά σταθερή διαμονή και καθημερινές βαρκοβολτες…
Η παρέα ετοιμάστηκε για μια bynight εξερεύνηση της πόλης, αλλά εγώ που έπλεα ταχύτατα προς το κάτω κόσμο προτίμησα τη κουκέτα μου..Ακόμη και δεμένο το καταμαράν επιδεικνύεται σε ένα διαρκείας χορό και η επιλογή του να μείνω σε ένα χορευτικό ντουέτο με το Arcipel δεν ήταν και η καλύτερη ..Εξουθενωμένη και πεινασμένη κατευθύνθηκα στο μπισκοτοκουτο αλλά ο Νίκος με ειχε προλάβει και είχε ταΐσει τα ψάρια.. Γύρισα στη κουκέτα μου ανήμπορη και μπήκα σε λήθαργο τόσο που δεν κατάλαβα πως και η Ιωάννα ήταν στη δίπλα καμπίνα παλεύοντας με τους δικούς της δαίμονες.. ..
Το πρωί με φορτωμένα τα μπογαλάκια μας σε ένα λεωφορείο ανηφορίσαμε για τα HighLands. Μια πανέμορφη διαδρομή με ανηφορικούς στενούς δρόμους ανάμεσα σε εκτάσεις λάβας , σε χωράφια σπαρμένα και φυτεμένα με λαχανικά και μια βλάστηση που αλλάζει συνεχώς χρώματα και μέγεθος..
Φτάσαμε στο ράντζο Permisso, μια τεράστια ιδιωτική έκταση που φιλοξενεί εκατοντάδες άγριες γιγάντιες χελώνες που περιφέρονται στα βοσκοτόπια , παίρνουν το μπάνιο τους στις λιμνούλες και βόσκουν αμέριμνες .
Μπήκαμε προσεκτικά στο χώρο αναζητώντας τις χελώνες στη πολύωρη πεζοπορία μας.
Το μάτι μας κάποια στιγμή διακρίνει όγκους μαυρογκρι να κινούνται πίσω από δένδρα και ερχόμαστε φάτσα με τα αρχαιότερα πλάσματα του πλανήτη που κινδύνεψαν να αφανιστούν.
.Στα ισπανικά η λέξη Galapagosσημαίνει χελώνα και το σύμπλεγμα των νησιών πήραν το όνομα τους από τους γιγάντιους κατοίκους των..Το είδος αυτό της γιγάντιας χελώνας ζυγίζει τα 400 κιλά έως μισό τόνο και το 1,8 με 2 μέτρα . Γιγάντια λοιπόν αλλά αργή… κινείται με μόλις 0,21 χιλιόμετρα την ώρα και όπως λέμε εμείς..’ ’τα ζα μου αργά’’ Θα τη βρούμε πάντα σκυμμένη να μασουλάει πρασινάδα καθότι φυτοφάγο ζώο , να τσαλαβουτά στα βουρκόνερα και να μην ενοχλείται από τη θορυβώδη παρουσία μας .. Πλησιάζουμε να περιεργαστούμε και να φωτογραφηθούμε με αυτούς τους άσχημους γίγαντες..
- Προσοχή φωνάζει ο Χαβιε..μπορεί να προτιμούν τη πρασινάδα από το κρέας, αλλά είναι άγρια ζώα και αν θεωρηθούν ότι απειλούνται δαγκώνουν και δαγκώνουν δυνατά με αυτά τα σκληρά σαγόνια γεμάτα με μικρόβια που προκαλούν ακόμη και το θάνατο..
-Εδώ γλυτώσαμε από τα σαγόνια του καρχαρία θα πάμε από τα σαγόνια χελώνας?..
Φάγαμε όλο σχεδόν το πρωινό παρατηρώντας τις χελώνες και ξοδεύοντας αρκετή χρήματα στο μαγαζάκι αγοράζοντας μπλούζες ,τσάντες και καπέλα για τη διάσωση του μοναχικού Γιώργου….
Ο δρόμος μας βγάζει στους δίδυμους κρατήρες ‘’ LosGemelos‘’ που στην ουσία είναι δύο σημεία που έχουν υποστεί καθίζηση καλυμμένα από τα δένδρα scalesia γνωστά και μοναδικά του νησιού
Μεσημεράκι… ο χρόνος μας πάνω στα νησιά της εξέλιξης τελειώνει.. Όσα κατέγραψε η μνήμη μας, όσα μάθαμε όσα ζήσαμε είναι μοναδικές εμπειρίες και εμείς τυχεροί που είχαμε αυτή τη ευκαιρία γνωριμίας με τη γνώση, τη εξέλιξη, τη άγρια ομορφιά την απομόνωση , τη δύναμη της φύσης..
Αποχαιρετάμε το Χαβιε και παίρνουμε τη πτήση που θα μας φέρει στο πολιτισμό στου ανθρώπου τα έργα κόσμο… Η μεγάλη καθυστέρηση του αεροπλάνου( αν και πολύ συχνό και ενοχλητικό φαινόμενο σε αυτή τη χώρα) είναι σαν να μαρτυρεί πως η σύνδεση μας με το σήμερα δεν είναι εναρμονισμένη ούτε επιθυμητή… Μετά από ώρες καθυστέρηση το Κίτο μας υποδέχεται με πολλή βροχή …. Από αύριο η παρέα θα εξερευνήσει τη ζωή στον Αμαζόνιο ξεκινώντας από το LagoAgrio...