LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.683
- Likes
- 9.015
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Με το στομάχι να μην διαμαρτύρεται πια είμαι έτοιμη για το second round ξενάγησης της πόλης..
Η είσοδος μου στη εκκλησία Compania de Jesus με αφήνει με το το στόμα ανοικτό και ένα συνεχές ουαουυυ εκστασιασμού… Είναι η πιο πλούσια , λαμπερή, στολιστή (και όσα κοσμητικά επίθετα πλούτου , χλιδής, διακόσμησης κτλ μπορείτε να σκεφτείτε… είναι όλα εδώ ..ΟΛΑ…) της πόλης. Ξεκίνησε να χτίζεται το 1605 αλλα τέλειωσε ενάμισι αιώνα αργότερα..Χρειάστηκαν 160 χρόνια να ολοκληρωθεί η να μαζευτεί ο τόσος πολύς χρυσός που λάμπει εδώ μέσα, από κολώνες, σκάλες ,άμβωνες όλα από χρυσο….8 ολόκληροι τόνοι ναι 8 τόνοι χρυσού δίνουν μια απαστράπτουσα λαμπρότητα μέσα και έξω της εκκλησίας, τόσο που γίνεται ορατή ( και λόγω θέσης φυσικα) από την απέναντι πλευρά της πόλης… Δεν γνωρίζω, αν στις μέρες μας ακόμη συλλέγουν χρυσό για να δοξάσουν το Κύριο, ίσως έμαθαν πως εκείνος μάλλον ήταν ταπεινός και καλύτερα όλα αυτά τα αγαθά να διοχετευτούν κάπου αλλού , έχουν και αυτοί φτωχούς και ανήμπορους αλλά και πάλι σαν όλες τις εκκλησίες δεν είναι κάτι που την απασχολεί τόσο όσο η εξουσία και το κύρος της … Ένα παράδειγμα πρόσφατο που μουρχεται στο νου, είναι όταν ο Ποντίφικας δώρισε ομπρέλες στους άστεγους της Ρώμης για να προφυλαχτούν από τη έντονη βροχή του περασμένου μήνα που έπληξε τη πρωτεύουσα της Ιταλίας, η κάθε φορά που από το μπαλκόνι του Άγιου Πέτρου ομολογεί πως βρίσκεται στο πλευρό των αδύνατων, των σεισμόπληκτων, πλημμυροπαθών ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΣ..Τουλάχιστον προσεύχεται….
Προσπαθώ να ανασύρω από τη μνήμη μου αν έχω δει στα τόσα ταξίδια μου ναό με παρόμοια χλιδή και πλούτο αλλά μάταια…
Ανηφορίζοντας βγαίνω στο μουσείο του νερού η για την ακρίβεια museo Yaku..Yaku είναι η λέξη που σημαίνει νερό στη αυτόχθονη προγονική γλώσσα Kichwa ( Κετσουα) Το πάρκο –μουσείο βρίσκεται στη πλαγιά του Pichincha και εκτός από τη δεδομένη πανοραμική θέα και είναι μια αναγνωρισμένη συνεχή προσπάθεια ευαισθητοποίησης εκπαίδευσης , διατήρησης, καλής χρίσης των φυσικών πόρων όπως το νερό , που είναι ένα θεμελιώδες στοιχείο της φύσης σημαντικό για όλη την ανθρωπότητα και του οποίου η κακοδιαχείριση θα φέρει την ανθρωπότητα πολύ φοβάμαι, αντιμέτωπη με ένα πόλεμο ..το πόλεμο του νερού…..
Το απόγευμα με βρήκε στο ένα πόδι στην κυριολεξία στο ένα πόδι προσπαθώντας να ισορροπώ με κλειστά μάτια στη Medad del mundο 22 χιλιόμετρα μακριά από τη πρωτεύουσα, οπου ο Charles-Marie dela Condamine με τις μετρήσεις του το 1736 έκανε γνωστό πως η γραμμή του ισημερινού ήταν ακριβώς σε αυτό εδω το σημείο που περνά από την περιοχή των ιθαγενών της Catequilla..αλλά και το ότι η γή δεν είναι ακριβώς τέλεια σφαιρική… .Τα τελευταία χρόνια με τη χρήση του γνωστού σε όλους GPSανακάλυψαν πως στη πραγματικότητα το’’ σημείο μηδέν΄΄ βρίσκεται στα 190 μέτρα πιο μακριά από αυτό που είχε διαπιστωθεί από τον Charles, λίγο το κακό θα μου πείτε..
Στη γραμμή του απόλυτου 0 (μηδέν, )δεν είναι εύκολο να ισορροπήσεις με χέρια σε έκταση και κλειστά μάτια πόσο μάλλον να ισορροπήσεις ένα αυγό στη μύτη μιας βελόνας..Δεν προσπάθησα καν μιας και θα χρειάζονταν κανα δυο ντουζίνες αυγά σε κάθε προσπάθεια μου , άσε τη αβγουλίλα και τα σημάδια ωμής ομελέτας πάνω μου.. ..άσε δεν είναι για μένα αυτά τα σπορ, μόνο για τους πολιτικούς σαν το Πάγκαλο..( αυτός δεν αυγουλονεται κάθε τόσο η κάνω λάθος?)..
Τα μαύρα σύννεφα έφεραν μια σιγανή ψηλή βροχή καθόλου ενοχλητική που δεν μας σταμάτησε από την ξενάγηση στο εκεί μουσείο όπου ο επισκέπτης μαθαίνει για τη ζωή και τέχνη των ιθαγενων ( για τις φυλές και γενικά για τη χώρα του Ισημερινού θα αναφερθώ αναλυτικότερα αργότερα)..
Επιστρέφω το βράδυ στο ξενοδοχείο γεμάτη εικόνες, συναισθήματα θαυμασμού για αυτό το λαό που γνωρίζω ελάχιστα ακόμη ,και στο εστιατόριο του 7ον ορόφου του ξενοδοχείου γεμίζω το στομάχι μου με υπέροχες γεύσεις και μάτι μου συλλαμβάνει τα τελευταία καρέ της πανοραμική θέας της πόλης …αύριο αφήνω τη terraferma (στερια) για να πετάξω στα πιο απομονωμένα ηφαιστειογενή νησιά-βράχους στο ειρηνικό… Galapagos….
Η είσοδος μου στη εκκλησία Compania de Jesus με αφήνει με το το στόμα ανοικτό και ένα συνεχές ουαουυυ εκστασιασμού… Είναι η πιο πλούσια , λαμπερή, στολιστή (και όσα κοσμητικά επίθετα πλούτου , χλιδής, διακόσμησης κτλ μπορείτε να σκεφτείτε… είναι όλα εδώ ..ΟΛΑ…) της πόλης. Ξεκίνησε να χτίζεται το 1605 αλλα τέλειωσε ενάμισι αιώνα αργότερα..Χρειάστηκαν 160 χρόνια να ολοκληρωθεί η να μαζευτεί ο τόσος πολύς χρυσός που λάμπει εδώ μέσα, από κολώνες, σκάλες ,άμβωνες όλα από χρυσο….8 ολόκληροι τόνοι ναι 8 τόνοι χρυσού δίνουν μια απαστράπτουσα λαμπρότητα μέσα και έξω της εκκλησίας, τόσο που γίνεται ορατή ( και λόγω θέσης φυσικα) από την απέναντι πλευρά της πόλης… Δεν γνωρίζω, αν στις μέρες μας ακόμη συλλέγουν χρυσό για να δοξάσουν το Κύριο, ίσως έμαθαν πως εκείνος μάλλον ήταν ταπεινός και καλύτερα όλα αυτά τα αγαθά να διοχετευτούν κάπου αλλού , έχουν και αυτοί φτωχούς και ανήμπορους αλλά και πάλι σαν όλες τις εκκλησίες δεν είναι κάτι που την απασχολεί τόσο όσο η εξουσία και το κύρος της … Ένα παράδειγμα πρόσφατο που μουρχεται στο νου, είναι όταν ο Ποντίφικας δώρισε ομπρέλες στους άστεγους της Ρώμης για να προφυλαχτούν από τη έντονη βροχή του περασμένου μήνα που έπληξε τη πρωτεύουσα της Ιταλίας, η κάθε φορά που από το μπαλκόνι του Άγιου Πέτρου ομολογεί πως βρίσκεται στο πλευρό των αδύνατων, των σεισμόπληκτων, πλημμυροπαθών ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΣ..Τουλάχιστον προσεύχεται….
Προσπαθώ να ανασύρω από τη μνήμη μου αν έχω δει στα τόσα ταξίδια μου ναό με παρόμοια χλιδή και πλούτο αλλά μάταια…
Ανηφορίζοντας βγαίνω στο μουσείο του νερού η για την ακρίβεια museo Yaku..Yaku είναι η λέξη που σημαίνει νερό στη αυτόχθονη προγονική γλώσσα Kichwa ( Κετσουα) Το πάρκο –μουσείο βρίσκεται στη πλαγιά του Pichincha και εκτός από τη δεδομένη πανοραμική θέα και είναι μια αναγνωρισμένη συνεχή προσπάθεια ευαισθητοποίησης εκπαίδευσης , διατήρησης, καλής χρίσης των φυσικών πόρων όπως το νερό , που είναι ένα θεμελιώδες στοιχείο της φύσης σημαντικό για όλη την ανθρωπότητα και του οποίου η κακοδιαχείριση θα φέρει την ανθρωπότητα πολύ φοβάμαι, αντιμέτωπη με ένα πόλεμο ..το πόλεμο του νερού…..
Το απόγευμα με βρήκε στο ένα πόδι στην κυριολεξία στο ένα πόδι προσπαθώντας να ισορροπώ με κλειστά μάτια στη Medad del mundο 22 χιλιόμετρα μακριά από τη πρωτεύουσα, οπου ο Charles-Marie dela Condamine με τις μετρήσεις του το 1736 έκανε γνωστό πως η γραμμή του ισημερινού ήταν ακριβώς σε αυτό εδω το σημείο που περνά από την περιοχή των ιθαγενών της Catequilla..αλλά και το ότι η γή δεν είναι ακριβώς τέλεια σφαιρική… .Τα τελευταία χρόνια με τη χρήση του γνωστού σε όλους GPSανακάλυψαν πως στη πραγματικότητα το’’ σημείο μηδέν΄΄ βρίσκεται στα 190 μέτρα πιο μακριά από αυτό που είχε διαπιστωθεί από τον Charles, λίγο το κακό θα μου πείτε..
Στη γραμμή του απόλυτου 0 (μηδέν, )δεν είναι εύκολο να ισορροπήσεις με χέρια σε έκταση και κλειστά μάτια πόσο μάλλον να ισορροπήσεις ένα αυγό στη μύτη μιας βελόνας..Δεν προσπάθησα καν μιας και θα χρειάζονταν κανα δυο ντουζίνες αυγά σε κάθε προσπάθεια μου , άσε τη αβγουλίλα και τα σημάδια ωμής ομελέτας πάνω μου.. ..άσε δεν είναι για μένα αυτά τα σπορ, μόνο για τους πολιτικούς σαν το Πάγκαλο..( αυτός δεν αυγουλονεται κάθε τόσο η κάνω λάθος?)..
Τα μαύρα σύννεφα έφεραν μια σιγανή ψηλή βροχή καθόλου ενοχλητική που δεν μας σταμάτησε από την ξενάγηση στο εκεί μουσείο όπου ο επισκέπτης μαθαίνει για τη ζωή και τέχνη των ιθαγενων ( για τις φυλές και γενικά για τη χώρα του Ισημερινού θα αναφερθώ αναλυτικότερα αργότερα)..
Επιστρέφω το βράδυ στο ξενοδοχείο γεμάτη εικόνες, συναισθήματα θαυμασμού για αυτό το λαό που γνωρίζω ελάχιστα ακόμη ,και στο εστιατόριο του 7ον ορόφου του ξενοδοχείου γεμίζω το στομάχι μου με υπέροχες γεύσεις και μάτι μου συλλαμβάνει τα τελευταία καρέ της πανοραμική θέας της πόλης …αύριο αφήνω τη terraferma (στερια) για να πετάξω στα πιο απομονωμένα ηφαιστειογενή νησιά-βράχους στο ειρηνικό… Galapagos….