Πορτογαλία Ηφαιστειογενείς παράδεισοι καταμεσής του Ατλαντικού

alma

Member
Μηνύματα
3.724
Likes
15.092

Περάσαμε χαλαροί από όμορφες πλατείες και εκκλησίες ζώντας κυριολεκτικά την κάθε στιγμή σε αυτό το μαγικό νησί. Αν δεν είχαμε στη συνέχεια ταξίδι στην Terceira σίγουρα θα είχαμε μελαγχολήσει.










Πριν φύγουμε όμως είχαμε βάλει οπωσδήποτε στόχο επίσκεψη στο μουσείο Carlos Machado (το οποίο μάλιστα έχει και θρησκευτικά εκθέματα μιας και στεγάζεται σε μοναστήρι του 16ου αιώνα) όπου ζωντανεύει η ιστορία, η γεωγραφία, η γεωλογία και κυρίως η ψυχή των Αζόρων. Ένα μουσείο αφιερωμένο στους «ανθρώπους που ζουν καταμεσής του ωκεανού» όπως γράφει μέσα. Μία μυσταγωγική αίσθηση σε κυριεύει όταν μπαίνεις στο μουσείο. Δεν ξέρω αν ο φωτισμός ή τα εκθέματα παίζουν το μεγαλύτερο ρόλο αλλά σχεδόν ξεχνάς τον έξω κόσμο και νιώθεις να βυθίζεσαι σε κάθε πληροφορία του μουσείου. Αν και έχω επισκεφτεί αναρίθμητα μουσεία σε διάφορα ταξίδια μου και έχει τύχει να βρω ουκ ολίγα από αυτά βαρετά, το συγκεκριμένο σίγουρα το αγάπησα. Γιατί μέσα σε αυτό μοιάζει να ξαναζεί η ψυχή των Αζόρων. Πώς θα μπορούσε άλλωστε να είναι αλλιώς όταν απόσπασμα από το «açorianidade» του Vitorino Nemésio είναι σε πρώτο πλάνο;

Σε ελεύθερη μετάφραση ένα απόσπασμα που παραθέτουν είναι το παρακάτω:

«Η γεωγραφία για εμάς είναι τόσο σημαντική όσο και η ιστορία και δεν είναι άσκοπο ότι οι γραπτές μνήμες μας είναι κατά το ήμισυ γεμάτες από πλημμύρες και σεισμούς. Όπως και οι γοργόνες η φύση μας είναι διπλή :από σάρκα και πέτρα. Τα κόκκαλα μας βουτούν στη θάλασσα».

Μην ξεχνάμε εξάλλου πως η ίδια η ύπαρξη αυτών των μαγευτικών νησιών, των πανέμορφων αλλά απομονωμένων κάπου στη μέση του Ατλαντικού είναι αποτέλεσμα εκατομμυρίων ετών ηφαιστειακής δραστηριότητας. Σεισμογενή και ηφαιστειογενή, μοιάζουν συνυφασμένα με τον κίνδυνο όσο και με την εξωτική ομορφιά.


Στην δική μας την ελληνική μυθολογία αναφέρονται οι Νήσοι των Μακάρων, οι οποίες κατά τον Ησίοδο ήταν τόπος των «ολβίων ηρώων», δηλαδή των ευτυχισμένων ηρώων, οι οποίοι δεν πεθαίνουν καν, αλλά εξακολουθούν να ζουν στα νησιά αυτά. Μάλιστα αυτός ο παράδεισος διέθετε έφορο έδαφος. Με τον όρο Μακαρονησία σήμερα, εκτός από την Μαδέρα, τα Κανάρια Νησιά και το Πράσινο Ακρωτήρι, αναφερόμαστε και στις Αζόρες. Οι Αζοριανοι στο μουσείο τους λοιπόν κάνουν αναφορά στον Ησίοδο και στα παραδεισένια νησιά του έργου του ,αλλά και στην Κέλτικη μυθολογία όπου επίσης γίνονταν αναφορές για παραδεισένια νησιά κάπου στον ωκεανό.



Δεν ξέρω τι γνώριζαν οι Αρχαίοι Έλληνες και οι Κέλτες αλλά το μόνο που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι πως και ο άντρας μου κι εγώ, σε ελάχιστα από τα ταξίδια μας έχουμε νιώσει την αίσθηση της παραδεισένιας ευδαιμονίας που νιώσαμε έντονα στις Αζόρες.

Στο μουσείο δίνεται έμφαση στην χλωρίδα και την πανίδα των νησιών και τονίζουν πόσο ιδιαίτερες είναι, λόγω και την απομονωμένης θέσης τους μεταξύ Ευρώπης, Αμερικής και Αφρικής.









Ετοιμάσαμε τα πράγματα μας και φτάνοντας στο αεροδρόμιο είχαμε μια αίσθηση έντονης προσμονής ανάμεικτης με αγωνία. Θα ανταποκρινόταν η Terceira στις προσδοκίες μας ; Θα ήταν το ίδιο ή και περισσότερο όμορφη όπως το São Miguel; Θα είχε κόσμο ή θα ήταν έρημη και θα είχαν δίκιο όσοι γνωστοί μας έλεγαν: «Πηγαίνετε σε ένα πιο κοσμικό μέρος, αντί να τρέχετε νέα παιδιά στις Αζόρες χειμωνιάτικα; Θα βαρεθείτε».

Από το παράθυρο του αεροπλάνου ένα καταπράσινο κομμάτι γης απομακρύνθηκε, ένα απέραντο ανταριασμένο ατέλειωτο γκρι- μπλε του ωκεανού ακολούθησε και μετά ξανά ένα άλλο καταπράσινο κομμάτι αποκαλύφθηκε λίγο πριν την προσγείωση σε αυτό. Ο ελάχιστος κόσμος στο αεροδρόμιο κατευθύνθηκε προς το ξενοδοχείο του κι εμείς κάναμε το ίδιο, αφού κανονίσαμε ενοικίαση αυτοκινήτου. Μέχρι να φτάσουμε στο ξενοδοχείο η νύχτα είχε πέσει και η Terceira έμοιαζε όλο και πιο έρημη.



Βγήκαμε έξω ψάχνοντας κάπου να φάμε και κάνοντας μια πρώτη αναγνωριστική βόλτα. Παρεμπιπτόντως, εδώ να πω πως αν και μελετάμε πριν την επίσκεψη σε ένα μέρος την ιστορία, τα αξιοθέατα κλπ. ΠΟΤΕ δεν κάνουμε πλήρες πρόγραμμα κάθε μέρας, τι ακριβώς θα δούμε, που ακριβώς θα πάμε,σε πιο στενό θα χωθούμε και γενικώς αποφεύγουμε τον τόσο προγραμματισμό. Θεωρούμε πως οδηγεί στο να χαθεί η μισή χαρά του ταξιδιού. Η γενική εικόνα μας αρκεί, τα υπόλοιπα αποφασίζονται επιτόπου.

Το τοπίο φαινόταν από την αρχή όμορφο και με ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική. Επίσης παρόλο που είχε περάσει γύρω στην μια βδομάδα από την Πρωτοχρονιά τα πάντα ήταν ακόμα όμορφα στολισμένα.



Ψάχναμε λοιπόν εκείνο το βράδυ για φαγητό. Ο κόσμος στους δρόμους ήταν από ελάχιστος εως μηδαμινός , έκανε ψύχρα και είχε αρχίσει να βρέχει. Τα πάντα έμοιαζαν κλειστά! Περπατήσαμε γύρω στα 15 λ. ακόμα ώσπου αρχίσαμε να ανησυχούμε. Εστιατόριο ανοιχτό δεν είχαμε βρει , η βροχή δυνάμωνε, οι περαστικοί λιγόστευαν ενώ από κάπου μακριά ακούσαμε φωνές στα ισπανικά (τι χαρά υπήρχαν και άλλοι ξένοι εκτός από εμάς στο νησί). Μόλις όμως ακούσαμε τι έλεγαν μας κόπηκε η χαρά : «Μα δεν έχει τίποτα εδώ γύρω; Που θα φάμε;»

«Το άκουσες; Τώρα που θα φάμε;» ρώτησε ο συνταξιδιώτης μου που είχε αρχίσει να πιστεύει πως όντως δεν θα βρίσκαμε μέρος ούτε για δείγμα. Αν και είχα κι εγώ αρχίσει να αμφιβάλλω δεν το παραδέχτηκα άμεσα.

«Ρε μπας και δεν έπρεπε να έρθουμε εδώ χειμωνιάτικα;» σκεφτόμουν μέσα μου. Ωστόσο δεν είπα τίποτα τέτοιο φωναχτά. «Να περπατήσουμε κι άλλο, σίγουρα θα έχει που να καθίσουμε ολόκληρο νησί» είπα και ο άντρας μου ακολούθησε δύσπιστα.

Κάποια στιγμή κι ενώ έμοιαζε να έχουμε απομακρυνθεί από το κέντρο, είδαμε φως και ένα εστιατόριο ανοιχτό, το οποίο έγραφε τα πάντα στα πορτογαλικά και μόνο και είχε μόνο ντόπιους. Με τα σπαστά πορτογαλικά μας παραγγείλαμε κρέας και σαλάτα και φάγαμε μαζί με 3-4 παρέες Πορτογάλων, ενώ τις επόμενες μέρες έμελε να ανακαλύψουμε πως το νησί είχε τα πάντα απλώς τα πιο πολλά ήταν προς άλλη κατεύθυνση από αυτή που πήγαμε. Πάντως εκείνη την βροχερή νύχτα στην απομονωμένη ταβερνούλα, μόνο με ντόπιους παρέα είχαμε αρχίσει ήδη να αγαπάμε την Terceira.





 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.666
Likes
50.513
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Καλώς την! Ενδιαφέρων προορισμός.

Γαλικία μου θυμίζει η αρχιτεκτονική εμένα.

Ποια χρονιά έγινε το ταξίδι; Και αν έχεις την καλοσύνη βάλε όποτε μπορείς και κόστη.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.712
Likes
11.263
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Περιμένω σαν τρελή τη συνέχεια για έναν προορισμό που έχω βάλει στο μάτι εδώ και έξι χρόνια!
 

alma

Member
Μηνύματα
3.724
Likes
15.092
Καλώς την! Ενδιαφέρων προορισμός.

Γαλικία μου θυμίζει η αρχιτεκτονική εμένα.

Ποια χρονιά έγινε το ταξίδι; Και αν έχεις την καλοσύνη βάλε όποτε μπορείς και κόστη.
Το ταξίδι έγινε και πέρσυ και φέτος.:lol: Πήγαμε τέλος του '17 κι αλλάξαμε χρόνο εκεί. Για να πάει καλά το '18.
Από κόστη δεν θυμάμαι μόνο πόσο κόστισε το Αθήνα-Λισσαβώνα που το είχαμε κλείσει πολύ πριν με προσφορά Aegean. Πάντως 3 πτήσεις Lisboa-Ponta Delgada., Ponta Delgada-Terceira Airport και Terceira Airport-Lisboa κόστισαν 150 ευρώ. Εκεί οι τιμές λογικές για δεδομένα Ευρώπης. Επίσης επειδή ήταν Χειμώνας βρήκαμε ευκολότερα ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο(θα ρωτήσω τον άντρα μου αν θυμάται τιμές ενοικίασης,δεν μπορώ να θυμηθώ) και σαφώς καλύτερες τιμές στα ξενοδοχεία. Γενικά έχει ήπιο Χειμώνα και δεν βρίσκω το λόγω να πληρώναμε τιμές Καλοκαιριού, δεδομένου πως δεν πήγαμε για μπάνιο εκεί (οι ελληνικές παραλίες είναι κατά πολύ ανώτερες, στις Αζόρες πας για τη φύση). Ένα από τα λίγα μείον είναι δεν είναι πολύ κατάλληλη περίοδος για whale watching ο Χειμώνας, καθώς γίνεται μεν whale watching, αλλά υπάρχουν σαφώς λιγότερα είδη φαλαινών από ότι άλλες εποχές.
 

alma

Member
Μηνύματα
3.724
Likes
15.092
Περιμένω σαν τρελή τη συνέχεια για έναν προορισμό που έχω βάλει στο μάτι εδώ και έξι χρόνια!
Αν με ρωτάς, αξίζει με χίλια. Μου άρεσε περισσότερο κι από Μαδέιρα και δεν το περίμενα. Απίστευτα τοπία, καλό φαγητό, εκπληκτική φύση.
 

underwater

Member
Μηνύματα
2.712
Likes
11.263
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Αν με ρωτάς, αξίζει με χίλια. Μου άρεσε περισσότερο κι από Μαδέιρα και δεν το περίμενα. Απίστευτα τοπία, καλό φαγητό, εκπληκτική φύση.
Είμαι σίγουρη ότι αξίζει! Και δεδομένου ότι έχεις πάει και στη Μαδέρα μετρά διπλά η γνώμη σου! :) Άντε να οργανώνομαι!
 

KostasLia

Member
Μηνύματα
311
Likes
1.742
Επόμενο Ταξίδι
για Βαλκάνια το κόβω
Ταξίδι-Όνειρο
Βιετνάμ
Περίμενα και γώ την ιστορία σου..
Ωραίος προορισμός που αποτελεί στόχο και για μένα μελλοντικά,πράγμα που σημαίνει πως θέλουμε όλες τις λεπτομέριες..ο καιρός πως ήταν αλήθεια εκείνη την εποχή??
 

alma

Member
Μηνύματα
3.724
Likes
15.092
Περίμενα και γώ την ιστορία σου..
Ωραίος προορισμός που αποτελεί στόχο και για μένα μελλοντικά,πράγμα που σημαίνει πως θέλουμε όλες τις λεπτομέριες..ο καιρός πως ήταν αλήθεια εκείνη την εποχή??
Θα έχεις ακούσει πως στις Αζόρες μπορείς να βιώσεις τις 4 εποχές σε μια μέρα. Έχει βάση αυτός ο ισχυρισμός ως ένα σημείο, με την έννοια της συχνής εναλλαγής ήλιου-βροχής, δροσιάς-ζέστης κλπ. Ωστόσο ο χειμώνας είναι ήπιος και τον καιρό θα τον έλεγα σχετικά ευχάριστο.Το μόνο εν μέρει πρόβλημα ήταν η ομίχλη που εμπόδιζε τη θέα στα μιραδούρο.
Κατά τ'άλλα όλα καλά αν κι ένα συναχάκι το αρπάξαμε.
 

alma

Member
Μηνύματα
3.724
Likes
15.092
H Ponta Delgada το πρωί ήταν πολύ διαφορετική. Υπέροχη θα έλεγα. Ήρεμη, σχεδόν άδεια σε πολλά σημεία, έτοιμη για όποιον ήθελε να εξερευνήσει με την ησυχία του κάθε γωνιά της. Και η παρατήρηση αυτής της πόλης κατά το περπάτημα, πράγματι είναι σαν να διηγείται ένα κομμάτι της ιστορίας των νησιών.

Σε κάποια σημεία φαίνεται η αίγλη που γνώρισε, λόγω του στρατηγικού σημείου της, σε κάποια άλλα μια γλυκιά αίσθηση παρακμής που θυμίζει γιατί τόσοι πολλοί Αζοριάνοι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν σε Καναδά, ΗΠΑ και όχι μόνο. Λέγεται πως συχνά οι Αζοριάνοι δεν έφευγαν ποτέ από το νησί τους ούτε καν για να πάνε στη Λισσαβώνα ή ακόμα και σε διπλανά νησιά. Αλλά όταν έφευγαν, έφευγαν για τα καλά ως οικονομικοί μετανάστες πολύ μακριά σε ΗΠΑ, Καναδά και αλλού. Και ευτυχώς ο τουρισμός σε κάποια νησιά από αυτά, έχει βοηθήσει να βρουν κάποιοι νέοι δουλειά και να μείνουν στην πατρίδα τους.
DSC08034 (2).JPG


DSC08037 (2).JPG

DSC08040 (2).JPG

DSC08042 (3).JPG

DSC08043 (3).JPG

DSC08046 (2).JPG


DSC08051 (2).JPG




DSC08053 (2).JPG





DSC08055 (2).JPG

DSC08060 (2).JPG


DSC08065 (2).JPG


DSC08063 (2).JPG


DSC08069 (2).JPG


DSC08070 (2).JPG


Αλλά περισσότερα επ’αυτού αργότερα. Τώρα είχε έρθει η ώρα να κατευθυνθούμε ξανά προς το αεροδρόμιο για να παραλάβουμε το ενοικιαζόμενο και να ξεκινούμε την εξερεύνηση του São Miguel ή αλλιώς του «πράσινου νησιού» όπως λέγεται.

Έξω από το αεροδρόμιο….

DSC08074 (2).JPG

DSC08072 (2).JPG

DSC08079 (2).JPG


Ξεκινώντας την πρώτη μας εξερεύνηση του νησιού, ήρθαμε αντιμέτωποι με ένα συχνό στις Αζόρες φαινόμενο. Πυκνή ομίχλη κάλυπτε τον δρόμο μπροστά μας και τα καταπράσινα, γεμάτα βλάστηση, όμορφα σημεία του νησιού συχνά μόλις που διακρίνονταν.

Και επειδή τα διάφορα miradouro είναι από τα βασικά αξιοθέατα των Αζόρων είναι καλό να διαθέτει κανείς υπομονή και χρόνο για να καταφέρει να πετύχει την απίστευτη πανοραμική θέα που αυτά προσφέρουν. Το πρώτο μας miradouro, δεν το απολαύσαμε όπως θα θέλαμε λόγω της ομίχλης. Ωστόσο έστω και με ένα κομμάτι του να μοιάζει κρυμμένο σε ένα τεράστιο σύννεφο, το πολλά υποσχόμενο τοπίο μας έδινε μια ιδέα για αυτά που θα ακολουθούσαν. Δεν μας χάλασε γιατί το επισκεφτήκαμε άλλη μέρα ξανά με καλύτερο καιρό. Αλλά και γιατί το νησί έμοιαζε να έχει βγει από αρχαίους θρύλους, τυλιγμένο σε πέπλο ομίχλης, μισοκρυμμένο για όποιον είχε την διάθεση και την επιμονή να το ανακαλύψει. Και εμείς τα διαθέταμε….


DSC08093 (2).JPG

DSC08097 (2).JPG


DSC08100 (2).JPG
 

alma

Member
Μηνύματα
3.724
Likes
15.092
Sete Cidades: Ένα από τα πιο γνωστά και ταυτόχρονα γραφικά μέρη του νησιού. Το πρώτο που πολλοί επισκέπτες επιδιώκουν να δουν είναι την γαλάζια και την σμαραγδένια λίμνη που συνοδεύονται από έναν θρύλο, σύμφωνα με τον οποίο ένας γαλανομάτης βοσκός, ερωτεύτηκε μια πριγκίπισσα με σμαραγδένια μάτια. Αν και εκείνη ανταποκρίθηκε στον έρωτα του, οι ταξικές διαφορές στάθηκαν εμπόδιο σε αυτόν τον έρωτα και το πονεμένο ζεύγος χώρισε, ενώ τα δάκρυα τους σχημάτισαν την γαλάζια και την σμαραγδένια λίμνη. Στην πραγματικότητα πρόκειται για έναν τεράστιο κρατήρα ηφαιστείου, με βάθος εκατοντάδων μέτρων.

Στην περιοχή Sete Cidades, όπου η ζωή κυλά ήρεμα, διαμένουν μόνο μερικές εκατοντάδες κάτοικοι και η φύση έχει τον πρώτο λόγο με τα διάφορα είδη αποδημητικών πτηνών και τα καταπράσινα τοπία να κλέβουν την παράσταση.

Ως γνήσιο παιδί της πόλης εντυπωσιάστηκα με όσα για τους κατοίκους της επαρχίας είναι καθημερινότητα, όπως τα παπάκια κι οι αγελάδες. Τα καημένα πρέπει να απορούσαν που τα φωτογράφιζα συνεχώς, ενώ βόλταραν αμέριμνα γύρω από τη λίμνη.
DSC08109 (2).JPG




DSC08125 (2).JPG


DSC08131 (2).JPG

DSC08134 (2).JPG

DSC08137 (2).JPG

DSC08153 (2).JPG



DSC08151 (2).JPG

DSC08115 (2).JPG


Πιο πέρα μια ξύλινη φάτνη θύμιζε τις γιορτινές μέρες, ενώ πιο δίπλα υπήρχαν δέντρα μέσα….στη λίμνη.
DSC08170 (2).JPG



Κάναμε μια βόλτα σε όλη την περιοχή και τα περίχωρα, όπου η απουσία ανθρώπων σε συνδυασμό με την ομίχλη, έκαναν το τοπίο να μοιάζει από παραμυθένιο ως σχεδόν…στοιχειωμένο. Μα που ήταν οι περίπου 800 κάτοικοι που σύμφωνα με την τελευταία απογραφή έμεναν εκεί;Κυκλοφορούσε κανείς;



DSC08171 (2).JPG


DSC08173 (2).JPG



DSC08175 (2).JPG


DSC08176 (2).JPG
 

Attachments

artemis21

Member
Μηνύματα
21
Likes
368
Τι καλά να ανοίγεις ξανά μετά από καιρό το Travelstories και να πέφτεις σε ιστορία για έναν από τους αγαπημένους μου προορισμούς, τις Αζόρες!!! Χαίρομαι που όλο και περισσότερος κόσμος ανακαλύπτει τον παράδεισο αυτό και ανυπομονώ να διαβάσω και τις δικές σου εμπειρίες alma!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.188
Μηνύματα
883.371
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom