alma
Member
- Μηνύματα
- 4.297
- Likes
- 18.463
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Graffiti Ponta Delgada
- Ponta Delgada
- Sete Cidades
- Mosteiros
- Ponta Delgada - Furnas
- Ponta Delgada - Ribeira Grande
- São Miguel
- Vila Franca - Nossa Senhora - Lagoa
- Κήποι Jardim José do Canto
- Μουσείο Carlos Machado
- Terceira
- Terceira II
- Terceira III
- Terceira IV
- Algar do Carvão
- Τελευταία μέρα Terceira
- Λίγα λόγια Λισσαβώνα
- Λίγα λόγια Έβορα
- Γενικές εντυπώσεις
Η απερίγραπτη ομορφιά του τοπίου μας είχε κάνει να ξεχάσουμε την πείνα μας αλλά όχι για πολύ. Μπήκαμε σε ένα μικρό μαγαζάκι που θύμιζε ελληνική ζεστή οικογενειακή ταβέρνα και απολαύσαμε απλές γεύσεις. Ψάρι με λαχανικά. Τι καλύτερο και πιο υγιεινό;Ίσα ίσα να πάρουμε δυνάμεις για να βγούμε πάλι στην πανέμορφη Angra do Heroísmo, που αν και συννεφιασμένη έμοιαζε να είναι όπως πάντα γλυκιά, φιλική και να καλεί τον επισκέπτη να γυρίσει κάθε γωνιά της.
Ακόμα και τα γκράφιτι στα νησιά αυτά έχουν αζοριάνικη ψυχή και συχνά αναπαριστούν τεράστια πλάσματα του ωκεανού με τον οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένα αυτά τα μέρη.
Παρά την συννεφιά το τοπίο έμοιαζε για άλλη μια φορά υπέροχο. Ο ωκεανός έμοιαζε με μια αινιγματική απέραντη λίμνη που έπαιρνε γκρι-μπλε αποχρώσεις, τα παπάκια έκαναν αμέριμνα την βόλτα τους γύρω από την παραλία, χαρούμενα που ελάχιστοι ενοχλούσαν την ηρεμία τους.
Το φρούριο της πόλης με την μακρά ιστορία αιώνων, δεσπόζει σε έναν καταπράσινο λόφο, πάνω από τον ωκεανό και έχει μετατραπεί σε ξενοδοχείο.Αν κάποιος δοκιμάσει να δει την θέα από τα τείχη, θα μαγευτεί από την απλώς απερίγραπτη ομορφιά που θα αντικρύσει. Ίσως μάλιστα να προσπαθήσει να δει αν μπορεί να διακρίνει κάπου στα βάθη του ωκεανού, τα νερά να ταράζονται από κάποια φάλαινα που αμέριμνη συνεχίζει το δρόμο της.
Κι όταν πέσει πια η νύχτα η πόλη ησυχάζει ακόμα πιο πολύ και μαζί με τους ελάχιστους διαβάτες, μπορεί κανείς να την απολαύσει με την ησυχία του.
Το επόμενο πρωί ξεκινήσαμε την περιήγηση «διψασμένοι» για εξερεύνηση.
Στο νησί υπάρχει παράδοση ταυρομαχιών. Όχι σαν αυτή άλλων περιοχών μιας και όπως μας εξήγησαν οι ντόπιοι δεν σκοτώνουν τους ταύρους αλλά έχουν ένα περίεργο έθιμο ταυρομαχιών με σχοινί ‘touradas a corda’. Πάντως στην είσοδο της πόλης κυριαρχεί ένα τεράστιο μνημείο με αγάλματα ταύρων που δύσκολα θα το χάσει κανείς. Μάλιστα λένε πως τον 16ο αιώνα όταν ο βασιλιάς της Ισπανίας έστειλε τον Pedro Valdés στο νησί προσπαθώντας να πείσει με διπλωματικό τρόπο τους ντόπιους να παραδοθούν, εκατοντάδες ταύροι έδιωξαν τους Ισπανούς από το νησί.
Είχε έρθει όμως η ώρα να εξερευνήσουμε και το υπόλοιπο νησί. Το αυτοκίνητο στις Αζόρες είναι εκ των ων ουκ άνευ και έτσι νοικιάσαμε και στην Τερσέιρα. Σε όλο σχεδόν το νησί συναντήσαμε τα εκκλησάκια Impérios, τα οποία όπως ανέφερα και πιο πάνω είναι από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία των νησιών. Σταματήσαμε σε διάφορα μέρη-μερικά εκ των οποίων πολύ μικρά όπως η Ribeirinha, φωτογραφίσαμε πολλά Impérios, περνώντας από διάφορες περιοχές και φτάσαμε στην όμορφη Praia da vitória , που αποτελεί τον 2η μεγαλύτερο δήμο(περιφέρεια
( Ότι αντιστοιχεί τέλοσπαντων στην εκεί διαίρεση των περιοχών) του νησιού και το καλοκαίρι έχει αρκετό κόσμο και τουρίστες. Ωστόσο το χειμώνα το τοπίο είναι σχεδόν άδειο και απολαμβάνεις την θέα με ελάχιστο κόσμο. Την περισσότερη ώρα την περάσαμε στην Santa Cruz της Praia da vitória.
Η παρακάτω εκκλησία Igreja do Senhor Santo Cristo ή Igreja da Misericórdia έχει περάσει διάφορα δεινά. Καταστράφηκε από πυρκαγιά, ξαναχτίστηκε ενώ υπέστη και ζημιές από τον μεγάλο σεισμό του ’80. Σήμερα σε άριστη κατάσταση δεσπόζει στην Santa Cruz.
H Praia da vitória είναι γεμάτη όμορφες εικόνες. Στο Paul da Praia κοντά στην πόλη, βρίσκεται μια περιοχή με μεγάλη ποικιλία σε χλωρίδα και πανίδα,μεγάλης οικολογικής σημασίας. Πολλοί επισκέπτονται το μέρος για παρατήρηση πτηνών διαφόρων ειδών.
Πάντως φεύγοντας από την περιοχή συναντήσαμε το πιο χαρακτηριστικό πλάσμα των Αζόρων για άλλη μια φορά. Μεγάλες καλοαναθρεμμένες αγελαδίτσες που περπατούν νωχελικά.
Και ύστερα είχαμε την – όχι και την καλύτερη όπως αποδείχτηκε- ιδέα να κατευθυνθούμε προς ένα miradouro περνώντας από ατέλειωτους χωματόδρομους, όπου δεν συναντάς κανέναν απολύτως στο δρόμο, παρά μόνο απορημένες αγελάδες να σε κοιτούν παράξενα. Αλλά εμείς συνεχίσαμε. Η ομίχλη πύκνωνε και είδαμε αυτό που λένε 4 εποχές σε μια μέρα στις Αζόρες. Στην κορυφή δεν φαινόταν τίποτα και για λίγα μέτρα μας έπαιρνε ο απερίγραπτος αέρας και μας έσερνε. Εγώ πάντως απτόητη από ομίχλη, υγρασία και τρελό αέρα έβγαζα ότι φωτο μπορούσα.
Ακόμα και τα γκράφιτι στα νησιά αυτά έχουν αζοριάνικη ψυχή και συχνά αναπαριστούν τεράστια πλάσματα του ωκεανού με τον οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένα αυτά τα μέρη.
Παρά την συννεφιά το τοπίο έμοιαζε για άλλη μια φορά υπέροχο. Ο ωκεανός έμοιαζε με μια αινιγματική απέραντη λίμνη που έπαιρνε γκρι-μπλε αποχρώσεις, τα παπάκια έκαναν αμέριμνα την βόλτα τους γύρω από την παραλία, χαρούμενα που ελάχιστοι ενοχλούσαν την ηρεμία τους.
Το φρούριο της πόλης με την μακρά ιστορία αιώνων, δεσπόζει σε έναν καταπράσινο λόφο, πάνω από τον ωκεανό και έχει μετατραπεί σε ξενοδοχείο.Αν κάποιος δοκιμάσει να δει την θέα από τα τείχη, θα μαγευτεί από την απλώς απερίγραπτη ομορφιά που θα αντικρύσει. Ίσως μάλιστα να προσπαθήσει να δει αν μπορεί να διακρίνει κάπου στα βάθη του ωκεανού, τα νερά να ταράζονται από κάποια φάλαινα που αμέριμνη συνεχίζει το δρόμο της.
Κι όταν πέσει πια η νύχτα η πόλη ησυχάζει ακόμα πιο πολύ και μαζί με τους ελάχιστους διαβάτες, μπορεί κανείς να την απολαύσει με την ησυχία του.
Το επόμενο πρωί ξεκινήσαμε την περιήγηση «διψασμένοι» για εξερεύνηση.
Στο νησί υπάρχει παράδοση ταυρομαχιών. Όχι σαν αυτή άλλων περιοχών μιας και όπως μας εξήγησαν οι ντόπιοι δεν σκοτώνουν τους ταύρους αλλά έχουν ένα περίεργο έθιμο ταυρομαχιών με σχοινί ‘touradas a corda’. Πάντως στην είσοδο της πόλης κυριαρχεί ένα τεράστιο μνημείο με αγάλματα ταύρων που δύσκολα θα το χάσει κανείς. Μάλιστα λένε πως τον 16ο αιώνα όταν ο βασιλιάς της Ισπανίας έστειλε τον Pedro Valdés στο νησί προσπαθώντας να πείσει με διπλωματικό τρόπο τους ντόπιους να παραδοθούν, εκατοντάδες ταύροι έδιωξαν τους Ισπανούς από το νησί.
Είχε έρθει όμως η ώρα να εξερευνήσουμε και το υπόλοιπο νησί. Το αυτοκίνητο στις Αζόρες είναι εκ των ων ουκ άνευ και έτσι νοικιάσαμε και στην Τερσέιρα. Σε όλο σχεδόν το νησί συναντήσαμε τα εκκλησάκια Impérios, τα οποία όπως ανέφερα και πιο πάνω είναι από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία των νησιών. Σταματήσαμε σε διάφορα μέρη-μερικά εκ των οποίων πολύ μικρά όπως η Ribeirinha, φωτογραφίσαμε πολλά Impérios, περνώντας από διάφορες περιοχές και φτάσαμε στην όμορφη Praia da vitória , που αποτελεί τον 2η μεγαλύτερο δήμο(περιφέρεια
Η παρακάτω εκκλησία Igreja do Senhor Santo Cristo ή Igreja da Misericórdia έχει περάσει διάφορα δεινά. Καταστράφηκε από πυρκαγιά, ξαναχτίστηκε ενώ υπέστη και ζημιές από τον μεγάλο σεισμό του ’80. Σήμερα σε άριστη κατάσταση δεσπόζει στην Santa Cruz.
H Praia da vitória είναι γεμάτη όμορφες εικόνες. Στο Paul da Praia κοντά στην πόλη, βρίσκεται μια περιοχή με μεγάλη ποικιλία σε χλωρίδα και πανίδα,μεγάλης οικολογικής σημασίας. Πολλοί επισκέπτονται το μέρος για παρατήρηση πτηνών διαφόρων ειδών.
Πάντως φεύγοντας από την περιοχή συναντήσαμε το πιο χαρακτηριστικό πλάσμα των Αζόρων για άλλη μια φορά. Μεγάλες καλοαναθρεμμένες αγελαδίτσες που περπατούν νωχελικά.
Και ύστερα είχαμε την – όχι και την καλύτερη όπως αποδείχτηκε- ιδέα να κατευθυνθούμε προς ένα miradouro περνώντας από ατέλειωτους χωματόδρομους, όπου δεν συναντάς κανέναν απολύτως στο δρόμο, παρά μόνο απορημένες αγελάδες να σε κοιτούν παράξενα. Αλλά εμείς συνεχίσαμε. Η ομίχλη πύκνωνε και είδαμε αυτό που λένε 4 εποχές σε μια μέρα στις Αζόρες. Στην κορυφή δεν φαινόταν τίποτα και για λίγα μέτρα μας έπαιρνε ο απερίγραπτος αέρας και μας έσερνε. Εγώ πάντως απτόητη από ομίχλη, υγρασία και τρελό αέρα έβγαζα ότι φωτο μπορούσα.