underwater
Member
- Μηνύματα
- 2.714
- Likes
- 11.276
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ανταρκτική
4η ημέρα: περιήγηση στο Κάστρο του Malbork και στο παραθαλάσσιο Sopot
Όπως τα περισσότερα κοριτσάκια, έτσι κι εγώ έχω μια συμπάθεια για τα κάστρα και τους ρομαντικούς συνειρμούς που τα συνοδεύουν! Οπότε με το που είδα κάποιες φωτογραφίες του περίφημου κάστρου του Malbork, αποφάσισα ότι μια επίσκεψη σε αυτό το φημισμένο μέρος επιβαλλόταν! Σκέφτηκα άλλωστε πως δεν είναι τυχαίο ότι αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς της Βόρειας Πολωνίας και Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO! Ο Γ. δεν μπορώ να πω ότι συμμεριζόταν πλήρως αυτή μου την επιθυμία, αλλά εντάξει, ευτυχώς κατάφερα να τον πείσω! Έτσι, το πρωί της 4ης ημέρας του ταξιδιού μας βρήκε στο σιδηροδρομικό σταθμό του Gdańsk με στόχο μια στάση σε διαφορετική εποχή και, πιο συγκεκριμένα, στο Μεσαίωνα!
Περίπου μία ώρα μετά άφιξη στο Malbork. Λίγο πριν το σταθμό απολαύσαμε μια εντυπωσιακή άποψη του κάστρου από μακριά, η οποία ήταν φοβάμαι και η καλύτερη όλης της εκδρομής μας εκεί. Με το που φτάσαμε ξεκινήσαμε το περπάτημα προς το κυρίως αξιοθέατο αυτής της μάλλον άχαρης κατά τα άλλα πόλης, μαζί με πάρα πολλούς ακόμα τουρίστες. Γινόταν πραγματικά χαμός! Πρώτη απογοήτευση.
Η δεύτερη απογοήτευση πήγαζε από το γεγονός ότι το κάστρο ήταν περιτριγυρισμένο από διάφορα κτίρια, με αποτέλεσμα να μην αναδεικνύεται σχεδόν καθόλου, παρά το τεράστιο μέγεθός του. Από τις φωτός που είχα δει στο internet περίμενα κάτι παρόμοιο με το γοητευτικό κάστρο στο Trakai της Λιθουανίας, αλλά δυστυχώς καμία σχέση.
Πλησιάσαμε προς την είσοδο και, καθώς βγάζαμε φωτός, πέσαμε (οποία έκπληξις) πάνω στους φίλους Θεσσαλονικιούς! Εκείνοι είχαν νοικιάσει αμάξι, οπότε είχαν και πολύ μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων σε σχέση με εμάς. Την προηγούμενη ημέρα είχαν επισκεφτεί τη χερσόνησο του Hel, η οποία έψηνε και εμάς ιδιαιτέρως, αλλά θα ταλαιπωρούμασταν αρκετά αν πηγαίναμε με συγκοινωνίες.
Με τα πολλά πήραμε τα εισιτήρια και τους audio-guides μας και εισήλθαμε στο περιβόητο Κάστρο του Τάγματος των Τευτόνων Ιπποτών. Λίγα λόγια για την ιστορία του: το χτίσιμό του ξεκίνησε τον 13ο αιώνα. Το 1309 χρίστηκε πρωτεύουσα της ανεξάρτητης πολιτείας που ίδρυσε το Τάγμα, ενώ ο Μέγας Μάγιστρος μετακόμισε εκεί από τη Βενετία. Το 1457 πέρασε στην κατοχή της Πολωνίας και χρησιμοποιήθηκε σαν οχυρό. Ανακατασκευάστηκε δύο φορές, τον 19ο αιώνα και μετά τον ‘Β Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η θρησκεία έπαιζε σημαντικότατο ρόλο για τους Τεύτονες, οι οποίοι ακολουθούσαν αυστηρό μοναστηριακό κώδικα. Κατά τη μάχη φορούσαν λευκούς μανδύες, πάνω στους οποίους ήταν ραμμένοι μαύροι σταυροί.
Το κάστρο είναι χτισμένο εξολοκλήρου από τούβλο, είναι τεράστιο, με πλήθος από πύλες και δαιδαλώδεις διαδρόμους, παραδιαδρόμους, αίθουσες, πόρτες και πορτάκια! Να σας πω την αλήθεια δεν τα είδαμε όλα επειδή, παρά το αρχικό ενδιαφέρον, από κάποιο σημείο και μετά απλά πλήξαμε (κι ας μας χαρακτηρίσει όποιος θέλει αστοιχείωτους, ανιστόρητους και λοιπά ). Εκεί ο Μεγάλος Μάγιστρος έδινε τα επίσημα δείπνα, αλλού γίνονταν οι καλοκαιρινές συναθροίσεις, παρακεί λάμβαναν χώρα οι χ συνελεύσεις και ούτω καθεξής. Παράλληλα μπορεί κανείς να δει ιδιωτικά δωμάτια, παρεκκλήσια, αλλά και αίθουσες στις οποίες εκτίθενται από όπλα και πανοπλίες μέχρι εικόνες και θρησκευτικά κειμήλια. Εν τω μεταξύ όλο σκεφτόμουν ότι όλα αυτά μου παραφαίνονταν μεγαλοπρεπή και πλούσια για έδρα Τάγματος με «αυστηρό μοναστηριακό κώδικα», αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία!
Σχολική εκδρομή
Ελληνικά
Αίθουσες (θα είδαμε ίσα με 50 τέτοιες! )
Ομορφιές!
Μετά από μια περιήγηση που κράτησε πάνω από 3 ώρες βγήκαμε έξω, περάσαμε το γεφυράκι του ποταμού Nogat (παραποτάμου του Vistula) και ψάξαμε να βρούμε μεριά για να βγάλουμε καμιά καλή φωτογραφία με την αντανάκλαση του κάστρου στο νερό, αλλά δυστυχώς δεν καταφέραμε και πολλά, καθώς λάμβαναν χώρα έργα για την ανακατασκευή του μόλου, από όπου πηγαινοέρχονται τουριστικά πλοιάρια. Το μεγαλύτερο μέρος της ακτής της πρόσοψης που βλέπει προς το νερό ήταν γεμάτο εργάτες, σκαλωσιές, οχήματα και χώματα, όπου, συνδυαστικά με τα πλήθη του κόσμου και την αφόρητη ζέστη που επικρατούσε εκείνη την ημέρα, δεν δημιουργούσαν αυτό που λέμε «ειδυλλιακή ατμόσφαιρα».
Συμπερασματικά, θα πρότεινα ανεπιφύλακτα το συγκεκριμένο κάστρο για τους λάτρεις της ιστορίας και των μουσείων, αλλά αν σας εμπνέουν περισσότερο τα μικρότερα, μισοερειπωμένα κάστρα που είναι χτισμένα στις ερημιές με φόντο άγριες θάλασσες, απόκρημνα βράχια και ερημικούς λόφους, καλύτερα να κάνετε μια επίσκεψη στην αγαπημένη μου Σκωτία (ή και την αδερφούλα της την Ιρλανδία φαντάζομαι)! Το Malbork είναι κατά βάση ένα τεράστιο μουσείο, ένα στιβαρό και καθόλου απόκοσμο κτίσμα, το οποίο λόγω θέσης δεν αναδεικνύεται και ιδιαίτερα. Φαντάζομαι ότι κατά τους χειμερινούς μήνες δεν θα γίνεται ο κακός χαμός από κόσμο, ενώ το καλοκαίρι απλά δεν θέλω να ξέρω! Εμείς η αλήθεια είναι ότι δεν αντιμετωπίσαμε τις αναμονές όπου διάβασα με τρόμο ότι συχνά λαμβάνουν χώρα εκεί σε περιόδους αιχμής, όμως ο κόσμος ήταν αντικειμενικά πολύς.
Επιστροφή στο σταθμό μετά από μια βολτούλα στην ανιαρή πόλη του Malbork και εν συνέχεια, μετά από ωριαία περίπου αναμονή, τραινάκι για το φημισμένο θέρετρο της Βαλτικής Sopot. Φτάσαμε αργά το απόγευμα, ενώ η ζέστη έδινε τη θέση της στην έντονη ψυχρούλα.
Η συγκεκριμένη ακτή της Βαλτικής αποτελούσε αγαπημένο εξοχικό προορισμό για την υψηλή τάξη του Gdańsk ήδη από τον 17ο αιώνα, έγινε όμως περισσότερο μαζικός τόπος διακοπών το 1824, όταν εγκαινιάστηκαν τα πρώτα λουτρά της περιοχής. Το πιο φημισμένο βέβαια αξιοθέατο του Sopot είναι η τεράστια ξύλινη προβλήτα του (512 μέτρα), η οποία αποτελεί και την μακρύτερη ξύλινη κατασκευή στην Ευρώπη. Το 2ο must-see της πόλης θεωρείται το νεομπαρόκ Grand Hotel, χτισμένο μεταξύ 1924-1927, το οποίο δεσπόζει στην παραλία.
Γενικώς το Sopot μου άφησε μια ευχάριστη διάθεση, αν και νομίζω ότι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες δεν θα το πολυευχαριστιόμουν, καθώς το βρήκα υπερβολικά τουριστικό. Καταστήματα, εστιατόρια και bars παντού, δυνατές μουσικές, διαφημίσεις, πολυκοσμία. Η αίσθηση της θάλασσας βέβαια χαλαρωτική, όπως πάντα, ενώ βρήκαμε την προβλήτα όντως εντυπωσιακή! Κάπου είχα διαβάσει ότι υπάρχει μικρό αντίτιμο εισόδου, δεν διαπιστώσαμε όμως κάτι τέτοιο. Πιθανώς να ισχύει κατά την high season. Το ηλιοβασίλεμα ήταν μαγευτικό-παρότι λατρεύω τη Μεσόγειο δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ ότι και η άγρια, σκοτεινή Βαλτική κρύβει κι αυτή τα θέλγητρά της!
Αφού περάσαμε κάνα 2ωρο βόλτας και φωτογράφησης στην ακτή και την προβλήτα του Sopot, κατευθυνθήκαμε προς τον πεζόδρομο για δείπνο σε ένα από τα δεκάδες casual vegetarian εστιατόρια που, από ό, τι είδα, κάνουν θραύση στις πολωνικές πόλεις! Το φαγητό απλά συμπαθές θα το χαρακτήριζα, αλλά σίγουρα θα ξανάδινα ευκαιρία, μου άρεσε το concept!
Επιστροφή στο Gdańsk με τον προαστιακό, ξενώνας και ξεκούραση. Δυστυχώς δεν προλάβαμε να πάμε στη Gdynia, το τρίτο μέρος της «τρίπολης» της Βαλτικής. Νομίζω πως το ιδανικό θα ήταν να είχαμε μείνει ακόμα μια μέρα στην περιοχή (να επισκεπτόμασταν Gdynia και ενδεχομένως και Hel), όπως και να ‘χει όμως νομίζω ότι είδαμε αρκετά και πήραμε μια καλή γεύση αυτής της ιδιαίτερης πολωνικής μεριάς. Την επομένη θα επιστρέφαμε στη Βαρσοβία.
Χρήσιμες πληροφορίες
· Τα δρομολόγια του τραίνου για Malbork είναι αρκετά τακτικά, αλλά όχι συνεχή. Υπάρχουν τα τοπικά και τα εξπρές, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού είναι γύρω στη μία ώρα, με μικρές διαφορές ανάλογα με το είδος του τραίνου (τα τοπικά κάνουν περισσότερες στάσεις). Προτείνω να πάρετε όποιο έρθει πρώτο, άλλωστε όπως προανέφερα δεν περνάνε και συνέχεια. Οι τιμές παίζουν χοντρικά μεταξύ 4-5 euro το one way, ανάλογα με το τραίνο.
· Οι τιμές για την είσοδο στο κάστρο είναι τσιμπημένες και ποικίλουν ανάλογα με την εποχή που θα το επισκεφτεί κανείς. Γίνονται επίσης κάποια έξτρα δρώμενα (νυχτερινές ξεναγήσεις, οπτικοακουστικά θεάματα) με διαφορετικό αντίτιμο.
· Ο προαστιακός που ενώνει το Sopot με το Gdańsk έχει συχνότατα δρομολόγια (ανάλογα με τη μέρα και την ώρα) και εισιτήριο γύρω στα 4 ζλότι το one way. Μπορεί βέβαια κανείς να πάει και με λεωφορείο ή θαλάσσια συγκοινωνία. Η διάρκεια της διαδρομής είναι γύρω στα 20’.
Όπως τα περισσότερα κοριτσάκια, έτσι κι εγώ έχω μια συμπάθεια για τα κάστρα και τους ρομαντικούς συνειρμούς που τα συνοδεύουν! Οπότε με το που είδα κάποιες φωτογραφίες του περίφημου κάστρου του Malbork, αποφάσισα ότι μια επίσκεψη σε αυτό το φημισμένο μέρος επιβαλλόταν! Σκέφτηκα άλλωστε πως δεν είναι τυχαίο ότι αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς της Βόρειας Πολωνίας και Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO! Ο Γ. δεν μπορώ να πω ότι συμμεριζόταν πλήρως αυτή μου την επιθυμία, αλλά εντάξει, ευτυχώς κατάφερα να τον πείσω! Έτσι, το πρωί της 4ης ημέρας του ταξιδιού μας βρήκε στο σιδηροδρομικό σταθμό του Gdańsk με στόχο μια στάση σε διαφορετική εποχή και, πιο συγκεκριμένα, στο Μεσαίωνα!
Περίπου μία ώρα μετά άφιξη στο Malbork. Λίγο πριν το σταθμό απολαύσαμε μια εντυπωσιακή άποψη του κάστρου από μακριά, η οποία ήταν φοβάμαι και η καλύτερη όλης της εκδρομής μας εκεί. Με το που φτάσαμε ξεκινήσαμε το περπάτημα προς το κυρίως αξιοθέατο αυτής της μάλλον άχαρης κατά τα άλλα πόλης, μαζί με πάρα πολλούς ακόμα τουρίστες. Γινόταν πραγματικά χαμός! Πρώτη απογοήτευση.
Η δεύτερη απογοήτευση πήγαζε από το γεγονός ότι το κάστρο ήταν περιτριγυρισμένο από διάφορα κτίρια, με αποτέλεσμα να μην αναδεικνύεται σχεδόν καθόλου, παρά το τεράστιο μέγεθός του. Από τις φωτός που είχα δει στο internet περίμενα κάτι παρόμοιο με το γοητευτικό κάστρο στο Trakai της Λιθουανίας, αλλά δυστυχώς καμία σχέση.
Πλησιάσαμε προς την είσοδο και, καθώς βγάζαμε φωτός, πέσαμε (οποία έκπληξις) πάνω στους φίλους Θεσσαλονικιούς! Εκείνοι είχαν νοικιάσει αμάξι, οπότε είχαν και πολύ μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων σε σχέση με εμάς. Την προηγούμενη ημέρα είχαν επισκεφτεί τη χερσόνησο του Hel, η οποία έψηνε και εμάς ιδιαιτέρως, αλλά θα ταλαιπωρούμασταν αρκετά αν πηγαίναμε με συγκοινωνίες.
Με τα πολλά πήραμε τα εισιτήρια και τους audio-guides μας και εισήλθαμε στο περιβόητο Κάστρο του Τάγματος των Τευτόνων Ιπποτών. Λίγα λόγια για την ιστορία του: το χτίσιμό του ξεκίνησε τον 13ο αιώνα. Το 1309 χρίστηκε πρωτεύουσα της ανεξάρτητης πολιτείας που ίδρυσε το Τάγμα, ενώ ο Μέγας Μάγιστρος μετακόμισε εκεί από τη Βενετία. Το 1457 πέρασε στην κατοχή της Πολωνίας και χρησιμοποιήθηκε σαν οχυρό. Ανακατασκευάστηκε δύο φορές, τον 19ο αιώνα και μετά τον ‘Β Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η θρησκεία έπαιζε σημαντικότατο ρόλο για τους Τεύτονες, οι οποίοι ακολουθούσαν αυστηρό μοναστηριακό κώδικα. Κατά τη μάχη φορούσαν λευκούς μανδύες, πάνω στους οποίους ήταν ραμμένοι μαύροι σταυροί.
Το κάστρο είναι χτισμένο εξολοκλήρου από τούβλο, είναι τεράστιο, με πλήθος από πύλες και δαιδαλώδεις διαδρόμους, παραδιαδρόμους, αίθουσες, πόρτες και πορτάκια! Να σας πω την αλήθεια δεν τα είδαμε όλα επειδή, παρά το αρχικό ενδιαφέρον, από κάποιο σημείο και μετά απλά πλήξαμε (κι ας μας χαρακτηρίσει όποιος θέλει αστοιχείωτους, ανιστόρητους και λοιπά ). Εκεί ο Μεγάλος Μάγιστρος έδινε τα επίσημα δείπνα, αλλού γίνονταν οι καλοκαιρινές συναθροίσεις, παρακεί λάμβαναν χώρα οι χ συνελεύσεις και ούτω καθεξής. Παράλληλα μπορεί κανείς να δει ιδιωτικά δωμάτια, παρεκκλήσια, αλλά και αίθουσες στις οποίες εκτίθενται από όπλα και πανοπλίες μέχρι εικόνες και θρησκευτικά κειμήλια. Εν τω μεταξύ όλο σκεφτόμουν ότι όλα αυτά μου παραφαίνονταν μεγαλοπρεπή και πλούσια για έδρα Τάγματος με «αυστηρό μοναστηριακό κώδικα», αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία!
Σχολική εκδρομή
Ελληνικά
Αίθουσες (θα είδαμε ίσα με 50 τέτοιες! )
Ομορφιές!
Μετά από μια περιήγηση που κράτησε πάνω από 3 ώρες βγήκαμε έξω, περάσαμε το γεφυράκι του ποταμού Nogat (παραποτάμου του Vistula) και ψάξαμε να βρούμε μεριά για να βγάλουμε καμιά καλή φωτογραφία με την αντανάκλαση του κάστρου στο νερό, αλλά δυστυχώς δεν καταφέραμε και πολλά, καθώς λάμβαναν χώρα έργα για την ανακατασκευή του μόλου, από όπου πηγαινοέρχονται τουριστικά πλοιάρια. Το μεγαλύτερο μέρος της ακτής της πρόσοψης που βλέπει προς το νερό ήταν γεμάτο εργάτες, σκαλωσιές, οχήματα και χώματα, όπου, συνδυαστικά με τα πλήθη του κόσμου και την αφόρητη ζέστη που επικρατούσε εκείνη την ημέρα, δεν δημιουργούσαν αυτό που λέμε «ειδυλλιακή ατμόσφαιρα».
Συμπερασματικά, θα πρότεινα ανεπιφύλακτα το συγκεκριμένο κάστρο για τους λάτρεις της ιστορίας και των μουσείων, αλλά αν σας εμπνέουν περισσότερο τα μικρότερα, μισοερειπωμένα κάστρα που είναι χτισμένα στις ερημιές με φόντο άγριες θάλασσες, απόκρημνα βράχια και ερημικούς λόφους, καλύτερα να κάνετε μια επίσκεψη στην αγαπημένη μου Σκωτία (ή και την αδερφούλα της την Ιρλανδία φαντάζομαι)! Το Malbork είναι κατά βάση ένα τεράστιο μουσείο, ένα στιβαρό και καθόλου απόκοσμο κτίσμα, το οποίο λόγω θέσης δεν αναδεικνύεται και ιδιαίτερα. Φαντάζομαι ότι κατά τους χειμερινούς μήνες δεν θα γίνεται ο κακός χαμός από κόσμο, ενώ το καλοκαίρι απλά δεν θέλω να ξέρω! Εμείς η αλήθεια είναι ότι δεν αντιμετωπίσαμε τις αναμονές όπου διάβασα με τρόμο ότι συχνά λαμβάνουν χώρα εκεί σε περιόδους αιχμής, όμως ο κόσμος ήταν αντικειμενικά πολύς.
Επιστροφή στο σταθμό μετά από μια βολτούλα στην ανιαρή πόλη του Malbork και εν συνέχεια, μετά από ωριαία περίπου αναμονή, τραινάκι για το φημισμένο θέρετρο της Βαλτικής Sopot. Φτάσαμε αργά το απόγευμα, ενώ η ζέστη έδινε τη θέση της στην έντονη ψυχρούλα.
Η συγκεκριμένη ακτή της Βαλτικής αποτελούσε αγαπημένο εξοχικό προορισμό για την υψηλή τάξη του Gdańsk ήδη από τον 17ο αιώνα, έγινε όμως περισσότερο μαζικός τόπος διακοπών το 1824, όταν εγκαινιάστηκαν τα πρώτα λουτρά της περιοχής. Το πιο φημισμένο βέβαια αξιοθέατο του Sopot είναι η τεράστια ξύλινη προβλήτα του (512 μέτρα), η οποία αποτελεί και την μακρύτερη ξύλινη κατασκευή στην Ευρώπη. Το 2ο must-see της πόλης θεωρείται το νεομπαρόκ Grand Hotel, χτισμένο μεταξύ 1924-1927, το οποίο δεσπόζει στην παραλία.
Γενικώς το Sopot μου άφησε μια ευχάριστη διάθεση, αν και νομίζω ότι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες δεν θα το πολυευχαριστιόμουν, καθώς το βρήκα υπερβολικά τουριστικό. Καταστήματα, εστιατόρια και bars παντού, δυνατές μουσικές, διαφημίσεις, πολυκοσμία. Η αίσθηση της θάλασσας βέβαια χαλαρωτική, όπως πάντα, ενώ βρήκαμε την προβλήτα όντως εντυπωσιακή! Κάπου είχα διαβάσει ότι υπάρχει μικρό αντίτιμο εισόδου, δεν διαπιστώσαμε όμως κάτι τέτοιο. Πιθανώς να ισχύει κατά την high season. Το ηλιοβασίλεμα ήταν μαγευτικό-παρότι λατρεύω τη Μεσόγειο δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ ότι και η άγρια, σκοτεινή Βαλτική κρύβει κι αυτή τα θέλγητρά της!
Αφού περάσαμε κάνα 2ωρο βόλτας και φωτογράφησης στην ακτή και την προβλήτα του Sopot, κατευθυνθήκαμε προς τον πεζόδρομο για δείπνο σε ένα από τα δεκάδες casual vegetarian εστιατόρια που, από ό, τι είδα, κάνουν θραύση στις πολωνικές πόλεις! Το φαγητό απλά συμπαθές θα το χαρακτήριζα, αλλά σίγουρα θα ξανάδινα ευκαιρία, μου άρεσε το concept!
Επιστροφή στο Gdańsk με τον προαστιακό, ξενώνας και ξεκούραση. Δυστυχώς δεν προλάβαμε να πάμε στη Gdynia, το τρίτο μέρος της «τρίπολης» της Βαλτικής. Νομίζω πως το ιδανικό θα ήταν να είχαμε μείνει ακόμα μια μέρα στην περιοχή (να επισκεπτόμασταν Gdynia και ενδεχομένως και Hel), όπως και να ‘χει όμως νομίζω ότι είδαμε αρκετά και πήραμε μια καλή γεύση αυτής της ιδιαίτερης πολωνικής μεριάς. Την επομένη θα επιστρέφαμε στη Βαρσοβία.
Χρήσιμες πληροφορίες
· Τα δρομολόγια του τραίνου για Malbork είναι αρκετά τακτικά, αλλά όχι συνεχή. Υπάρχουν τα τοπικά και τα εξπρές, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού είναι γύρω στη μία ώρα, με μικρές διαφορές ανάλογα με το είδος του τραίνου (τα τοπικά κάνουν περισσότερες στάσεις). Προτείνω να πάρετε όποιο έρθει πρώτο, άλλωστε όπως προανέφερα δεν περνάνε και συνέχεια. Οι τιμές παίζουν χοντρικά μεταξύ 4-5 euro το one way, ανάλογα με το τραίνο.
· Οι τιμές για την είσοδο στο κάστρο είναι τσιμπημένες και ποικίλουν ανάλογα με την εποχή που θα το επισκεφτεί κανείς. Γίνονται επίσης κάποια έξτρα δρώμενα (νυχτερινές ξεναγήσεις, οπτικοακουστικά θεάματα) με διαφορετικό αντίτιμο.
· Ο προαστιακός που ενώνει το Sopot με το Gdańsk έχει συχνότατα δρομολόγια (ανάλογα με τη μέρα και την ώρα) και εισιτήριο γύρω στα 4 ζλότι το one way. Μπορεί βέβαια κανείς να πάει και με λεωφορείο ή θαλάσσια συγκοινωνία. Η διάρκεια της διαδρομής είναι γύρω στα 20’.
Attachments
-
350,2 KB Προβολές: 127
Last edited: