gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η πρώτη μικρή πρωινή βόλτα στο Δουβλίνο
- Η πρώτη (ημερήσια) εξόρμηση στις pubs του Δουβλίνου
- Η πρώτη απογευματινή βόλτα στο Δουβλίνο
- Η συνέχεια της εξόρμησης στις pub του Δουβλίνου
- Μια μικρή βόλτα στη Βόρεια Ιρλανδία
- Δουβλίνο. Η επιστροφή. Μια ολοήμερη βόλτα νότια του Liffey
- Μια ολονύχτια βόλτα στις pubs
- Μια βόλτα βόρεια του Liffey
- Πινακοθήκη, αξιοθέατα, pubs, πανσέληνος και ... εκκλησιασμός
- Η τελευταία ημέρα στο Δουβλίνο
- Επίλογος
Κεφάλαιο 11
Η τελευταία ημέρα στο Δουβλίνο.
Ξύπνησα αρκετά αργά, τόσο λόγω της ώρας που επέστρεψα στο ξενοδοχείο, όσο και λόγω της ώρας της πτήσης της επιστροφής, αφού θα ήμουν στο πόδι για πάνω από 24 ώρες.
Ξεκίνησα τον πρωινό περίπατο πολύ χαλαρά και πέρασα από το κτίριο του τελωνείου. Το Custom House είναι το κτίριο που φωτογράφιζα συνήθως νύχτα επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο μου, ενώ ήταν από τα πρώτα αξιοθέατα του Δουβλίνου που είχα συναντήσει την πρώτη νύχτα, όταν κατέβηκα από το λεωφορείο το οποίο με είχε μεταφέρει από το αεροδρόμιο. Άλλωστε το κτίριο αυτό απείχε λίγες δεκάδες μέτρα από το ξενοδοχείο μου. Το τελευταίο πρωινό στο Δουβλίνο είχα αποφασίσει τον χαλαρό περίπατο να τον ξεκινήσω από το Custom House, να συνεχίσω ανατολικά κατά μήκος των παραποτάμιων δρόμων και μετά να επιστρέψω προς το κέντρο της πόλης.
Ξεκίνησα τον περίπατο της τελευταίας ημέρας στην πόλη, από ένα κτίριο το οποίο έβλεπα καθημερινά όλες τις ημέρες και όλες τις νύχτες που ήμουν στο Δουβλίνο. Tο Custom House, είναι ένα νεοκλασικό κτίριο του 18ου αιώνα το οποίο βρίσκεται στην βόρεια όχθη του ποταμού Liffey μεταξύ των γεφυρών Butt και Talbot Memorial. Tο Custom House σχεδιάστηκε ως τελωνείο και η κατασκευή του οφείλεται στον Ιρλανδό πολιτικό John Beresford, επίτροπο εσόδων της πόλης στα τέλη του 18ου αιώνα.
Η κατασκευή του ξεκίνησε το έτος 1781, υπό την επίβλεψη του αρχιτέκτονα James Gandon και ολοκληρώθηκε στις 7-11-1791. Το έτος 1921 όταν βρισκόταν σε εξέλιξη ο πόλεμος της Ιρλανδικής Ανεξαρτησίας, το Custom House παραδόθηκε στις φλόγες μετά από επίθεση του IRA (Ιρλανδικού Δημοκρατικού Στρατού). Η έκταση της καταστροφής που προκάλεσε η φωτιά ήταν πολύ μεγάλη και παρά τις εργασίες αποκατάστασης (οι οποίες ξεκίνησαν αμέσως μετά την υπογραφή της αγγλοϊρλανδικής συνθήκης), κάποια σημάδια του γεγονότος αυτού είναι ορατά ακόμα και σήμερα. Η χρήση του κτιρίου έχει αλλάξει αρκετές φορές με το πέρασμα του χρόνου. Η αρχική του χρήση ήταν ως τελωνείο, στη συνέχεια μετατράπηκε σε έδρα της νεοσύστατης κυβέρνησης του ελεύθερου Ιρλανδικού κράτους και σήμερα στο κτίριο αυτό, στεγάζεται το υπουργείο περιβάλλοντος καθώς και οργανισμοί της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Έριξα μια ματιά στη νότια όχθη του ποταμού Liffey
και στη συνέχεια προχώρησα κατά μήκος του πεζοδρομίου του βόρειου παραποτάμιου δρόμου, ο οποίος στην περιοχή αυτή ονομάζεται Custom House Quay. Λίγα μέτρα ανατολικά του Custom House, βρίσκεται το Famine Memorial, μνημείο το οποίο αποτελείται από τα αγάλματα της πείνας. Τα αγάλματα της πείνας είχαν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από τον Δουβλινέζο γλύπτη Rowan Gillespie, στη μνήμη των θυμάτων της μεγάλης πείνας που είχε πλήξει την Ιρλανδία στα μέσα του 19ου αιώνα. Την περίοδο εκείνη, πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ενώ περίπου σχεδόν δύο εκατομμύρια άνθρωποι μετανάστευσαν και έτσι ο πληθυσμός της Ιρλανδίας μειώθηκε κατά 25% περίπου. Πραγματική γενοκτονία
Συνέχισα να προχωρώ ανατολικά έως την - πλάτους 4.50 μέτρων - πεζογέφυρα Sean O'Casey, οποία ολοκληρώθηκε το έτος 2005.
Από την πεζογέφυρα, παρατηρούσα ανατολικά τη Samuel Beckett Bridge, γέφυρα-δημιούργημα του γνωστού Ισπανού αρχιτέκτονα Σαντιάγο Καλατράβα. Όπως όλα τα δημιουργήματα του Καλατράβα, έτσι και η γέφυρα Samuel Beckett, είναι σχεδιασμένη με όλα τα στοιχεία της μοντέρνας αρχιτεκτονικής. Η κατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε το έτος 2007 και ολοκληρώθηκε στις 10 - 12 - 2009.
Επίσης από την πεζογέφυρα, παρατηρούσα - επίσης - ανατολικά το αγκυροβολημένο ιστιοφόρο Jeanie Johnston Tall Ship, αντίγραφο του αυθεντικού, το οποίο έκανε δρομολόγια Ιρλανδία - Βόρεια Αμερική κατά τη διάρκεια της περιόδου της μεγάλης πείνας, μεταφέροντας μετανάστες στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Από την πεζογέφυρα Sean O'Casey, παρατήρησα και προς τα δυτικά, όπου δέσποζε το Custom House και το Spire.
Συνέχισα τον περίπατο στην περιοχή, έως το λιμάνι και επέστρεψα στο κέντρο της πόλης.
Έκανα μια μεγάλη βόλτα στην περιοχή του κέντρου,
που περιβάλλεται από τις οδούς Grafton, Suffolk, Church, College Green, Dame, George's, Stephen, King, σταμάτησα για ένα χυμό στο Laduree (γαλλική αλυσίδα με ποιοτικά γλυκά και μικρογεύματα) στη γωνία των οδών William (προέκταση της οδού Wicklow) και Exchequer, (προέκταση της οδού St Andrews)
πέρασα από την αγορά George's Street Arcade, την αρχαιότερη στεγασμένη αγορά του Δουβλίνου,
εκεί αγόρασα δίσκους βινυλίου αλλά και cd με ιρλανδική μουσική και συγκεκριμένα το "The very best of Dubliners",
συνέχισα τον περίπατο, ήταν Σάββατο μεσημέρι, κυκλοφορούσε πολύς κόσμος στους δρόμους
και τελικά σκέφτηκα ότι καλό είναι το περπάτημα αλλά καλύτερη είναι η μπύρα στις pubs. Η πρώτη pub που σταμάτησα για να πιω μια μπύρα ήταν η pub McDaids, από τις αρχαιότερες pub του Δουβλίνου, επί του πεζόδρομου Harry Street, όπου είχα σταματήσει και άλλη ημέρα. Αυτή τη φορά η pub ήταν γεμάτη. Ήταν Σάββατο μεσημέρι.
Απέναντι από την pub McDaids,
βρίσκεται η pub Bruxelles, επίσης επί του πεζόδρομου Harry Street, όπου και έκανα νέα στάση για μπύρα και φαγητό. Και η pub αυτή ήταν ιδιαίτερα ατμοσφαιρική,
όμως προτίμησα τον εξωτερικό χώρο. Το φαγητό, ήταν πολύ καλό,
ιδιαίτερα το Guinness Beef Stew, το οποίο συνόδευσα με μπύρα Guinness.
Όταν έφυγα από την pub, ύστερα από μια μικρή περιπλάνηση στους δρόμους και πεζόδρομους του κέντρου,
συνάντησα την pub O'Neills, με τη μεγάλη συλλογή από whiskey.
Δεν μπόρεσα να αντισταθώ στην πρόκληση να δοκιμάσω, πάλι κάποια ουίσκι από την "O'Neills Whiskey Collection". Μετά την επίσκεψή μου στην pub O'Neills, σκέφτηκα ότι το καλύτερο κλείσιμο του ταξιδιού στο Δουβλίνο, θα ήταν μια τελευταία βόλτα στα λιθόστρωτα καλντερίμια της συνοικίας Temple Bar.
Και μερικά τελευταία ποτά στο ομώνυμο μπαρ. Δίπλα στον James Joyce.
Η θέση δίπλα στον James Joyce ήταν αδειανή.
Από το πρωί, η pub είχε live πρόγραμμα και η ώρα που πήγα ήταν ώρα αιχμής σε μια ημέρα αιχμής. Ήμουν όμως τυχερός και βρήκα ελεύθερο το τραπεζάκι του James Joyce.
Πήγα στο μπαρ
και πήρα μία Guinness και ένα malt Bushmills και απόλαυσα τις τελευταίες δύο ώρες σε pub στο Δουβλίνο, δίπλα στον James Joyce. Όπως έπινα τα ποτά μου, παρατήρησα κάποιους να είναι όρθιοι, ενώ ήταν εμφανώς κουρασμένοι. Τους προσκάλεσα να κάτσουν, στα σκαμπό του τραπεζιού μου (κοινό το είχαμε με τον James Joyce). Αυτοί με ευχαρίστησαν θερμά, πιάσαμε συζήτηση, μου είπαν ότι είναι από τη Βόρεια Ιρλανδία, και συγκεκριμένα από το Μπέλφαστ και μου έλεγαν συνεχώς πόσο πιο ακριβό είναι το Δουβλίνο από το Μπέλφαστ. Αυτό, βέβαια, δεν τους εμπόδισε να πηγαίνουν συνεχώς στο μπαρ και να φέρνουν ποτά.
Όταν βγήκα από το Temple Bar, είχε αρχίσει να σκοτεινιάζει.
Έκανα μια βόλτα στο ποτάμι, παρατηρώντας φωτισμένη τη γέφυρα Ha'penny
και στη συνέχεια τη γέφυρα O'Connell.
Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος. Και αυτή τη φορά στο Δουβλίνο, Σάββατο βράδυ, αισθάνθηκα ότι ο χρόνος είναι πάρα πολύ αμείλικτος. Μου το θύμιζε και η εφαρμογή της aegean, στο κινητό τηλέφωνο, όπου με ειδοποίησε ότι η πύλη αναχώρησης ήταν η 303. Επιταχύνω το βήμα μου. Η τελευταία εικόνα που αντίκρισα στον βραδινό περίπατο, ήταν η παρέμβαση της αστυνομίας στις παραποτάμιες οδούς και αποβάθρες, προκειμένου να μαζέψει τα ποτά και τις μπύρες που έπιναν πολίτες όλων ηλικιών, σε δημόσιο χώρο. Έφτασα στο ξενοδοχείο πήρα γρήγορα την αποσκευή μου, πήρα ταξί απέναντι από το ξενοδοχείο μου, το οποίο σε λιγότερο από είκοσι λεπτά με άφησε στην είσοδο του άδειου αεροδρομίου του Δουβλίνου.
Άλλωστε δεν υπάρχουν πολλοί που θα έφευγαν από το Δουβλίνο, Σάββατο νύχτα.
Η τελευταία ημέρα στο Δουβλίνο.
Ξύπνησα αρκετά αργά, τόσο λόγω της ώρας που επέστρεψα στο ξενοδοχείο, όσο και λόγω της ώρας της πτήσης της επιστροφής, αφού θα ήμουν στο πόδι για πάνω από 24 ώρες.
Ξεκίνησα τον πρωινό περίπατο πολύ χαλαρά και πέρασα από το κτίριο του τελωνείου. Το Custom House είναι το κτίριο που φωτογράφιζα συνήθως νύχτα επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο μου, ενώ ήταν από τα πρώτα αξιοθέατα του Δουβλίνου που είχα συναντήσει την πρώτη νύχτα, όταν κατέβηκα από το λεωφορείο το οποίο με είχε μεταφέρει από το αεροδρόμιο. Άλλωστε το κτίριο αυτό απείχε λίγες δεκάδες μέτρα από το ξενοδοχείο μου. Το τελευταίο πρωινό στο Δουβλίνο είχα αποφασίσει τον χαλαρό περίπατο να τον ξεκινήσω από το Custom House, να συνεχίσω ανατολικά κατά μήκος των παραποτάμιων δρόμων και μετά να επιστρέψω προς το κέντρο της πόλης.
Ξεκίνησα τον περίπατο της τελευταίας ημέρας στην πόλη, από ένα κτίριο το οποίο έβλεπα καθημερινά όλες τις ημέρες και όλες τις νύχτες που ήμουν στο Δουβλίνο. Tο Custom House, είναι ένα νεοκλασικό κτίριο του 18ου αιώνα το οποίο βρίσκεται στην βόρεια όχθη του ποταμού Liffey μεταξύ των γεφυρών Butt και Talbot Memorial. Tο Custom House σχεδιάστηκε ως τελωνείο και η κατασκευή του οφείλεται στον Ιρλανδό πολιτικό John Beresford, επίτροπο εσόδων της πόλης στα τέλη του 18ου αιώνα.
Η κατασκευή του ξεκίνησε το έτος 1781, υπό την επίβλεψη του αρχιτέκτονα James Gandon και ολοκληρώθηκε στις 7-11-1791. Το έτος 1921 όταν βρισκόταν σε εξέλιξη ο πόλεμος της Ιρλανδικής Ανεξαρτησίας, το Custom House παραδόθηκε στις φλόγες μετά από επίθεση του IRA (Ιρλανδικού Δημοκρατικού Στρατού). Η έκταση της καταστροφής που προκάλεσε η φωτιά ήταν πολύ μεγάλη και παρά τις εργασίες αποκατάστασης (οι οποίες ξεκίνησαν αμέσως μετά την υπογραφή της αγγλοϊρλανδικής συνθήκης), κάποια σημάδια του γεγονότος αυτού είναι ορατά ακόμα και σήμερα. Η χρήση του κτιρίου έχει αλλάξει αρκετές φορές με το πέρασμα του χρόνου. Η αρχική του χρήση ήταν ως τελωνείο, στη συνέχεια μετατράπηκε σε έδρα της νεοσύστατης κυβέρνησης του ελεύθερου Ιρλανδικού κράτους και σήμερα στο κτίριο αυτό, στεγάζεται το υπουργείο περιβάλλοντος καθώς και οργανισμοί της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Έριξα μια ματιά στη νότια όχθη του ποταμού Liffey
και στη συνέχεια προχώρησα κατά μήκος του πεζοδρομίου του βόρειου παραποτάμιου δρόμου, ο οποίος στην περιοχή αυτή ονομάζεται Custom House Quay. Λίγα μέτρα ανατολικά του Custom House, βρίσκεται το Famine Memorial, μνημείο το οποίο αποτελείται από τα αγάλματα της πείνας. Τα αγάλματα της πείνας είχαν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από τον Δουβλινέζο γλύπτη Rowan Gillespie, στη μνήμη των θυμάτων της μεγάλης πείνας που είχε πλήξει την Ιρλανδία στα μέσα του 19ου αιώνα. Την περίοδο εκείνη, πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ενώ περίπου σχεδόν δύο εκατομμύρια άνθρωποι μετανάστευσαν και έτσι ο πληθυσμός της Ιρλανδίας μειώθηκε κατά 25% περίπου. Πραγματική γενοκτονία
Συνέχισα να προχωρώ ανατολικά έως την - πλάτους 4.50 μέτρων - πεζογέφυρα Sean O'Casey, οποία ολοκληρώθηκε το έτος 2005.
Από την πεζογέφυρα, παρατηρούσα ανατολικά τη Samuel Beckett Bridge, γέφυρα-δημιούργημα του γνωστού Ισπανού αρχιτέκτονα Σαντιάγο Καλατράβα. Όπως όλα τα δημιουργήματα του Καλατράβα, έτσι και η γέφυρα Samuel Beckett, είναι σχεδιασμένη με όλα τα στοιχεία της μοντέρνας αρχιτεκτονικής. Η κατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε το έτος 2007 και ολοκληρώθηκε στις 10 - 12 - 2009.
Επίσης από την πεζογέφυρα, παρατηρούσα - επίσης - ανατολικά το αγκυροβολημένο ιστιοφόρο Jeanie Johnston Tall Ship, αντίγραφο του αυθεντικού, το οποίο έκανε δρομολόγια Ιρλανδία - Βόρεια Αμερική κατά τη διάρκεια της περιόδου της μεγάλης πείνας, μεταφέροντας μετανάστες στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Από την πεζογέφυρα Sean O'Casey, παρατήρησα και προς τα δυτικά, όπου δέσποζε το Custom House και το Spire.
Συνέχισα τον περίπατο στην περιοχή, έως το λιμάνι και επέστρεψα στο κέντρο της πόλης.
Έκανα μια μεγάλη βόλτα στην περιοχή του κέντρου,
που περιβάλλεται από τις οδούς Grafton, Suffolk, Church, College Green, Dame, George's, Stephen, King, σταμάτησα για ένα χυμό στο Laduree (γαλλική αλυσίδα με ποιοτικά γλυκά και μικρογεύματα) στη γωνία των οδών William (προέκταση της οδού Wicklow) και Exchequer, (προέκταση της οδού St Andrews)
πέρασα από την αγορά George's Street Arcade, την αρχαιότερη στεγασμένη αγορά του Δουβλίνου,
εκεί αγόρασα δίσκους βινυλίου αλλά και cd με ιρλανδική μουσική και συγκεκριμένα το "The very best of Dubliners",
συνέχισα τον περίπατο, ήταν Σάββατο μεσημέρι, κυκλοφορούσε πολύς κόσμος στους δρόμους
και τελικά σκέφτηκα ότι καλό είναι το περπάτημα αλλά καλύτερη είναι η μπύρα στις pubs. Η πρώτη pub που σταμάτησα για να πιω μια μπύρα ήταν η pub McDaids, από τις αρχαιότερες pub του Δουβλίνου, επί του πεζόδρομου Harry Street, όπου είχα σταματήσει και άλλη ημέρα. Αυτή τη φορά η pub ήταν γεμάτη. Ήταν Σάββατο μεσημέρι.
Απέναντι από την pub McDaids,
βρίσκεται η pub Bruxelles, επίσης επί του πεζόδρομου Harry Street, όπου και έκανα νέα στάση για μπύρα και φαγητό. Και η pub αυτή ήταν ιδιαίτερα ατμοσφαιρική,
όμως προτίμησα τον εξωτερικό χώρο. Το φαγητό, ήταν πολύ καλό,
ιδιαίτερα το Guinness Beef Stew, το οποίο συνόδευσα με μπύρα Guinness.
Όταν έφυγα από την pub, ύστερα από μια μικρή περιπλάνηση στους δρόμους και πεζόδρομους του κέντρου,
συνάντησα την pub O'Neills, με τη μεγάλη συλλογή από whiskey.
Δεν μπόρεσα να αντισταθώ στην πρόκληση να δοκιμάσω, πάλι κάποια ουίσκι από την "O'Neills Whiskey Collection". Μετά την επίσκεψή μου στην pub O'Neills, σκέφτηκα ότι το καλύτερο κλείσιμο του ταξιδιού στο Δουβλίνο, θα ήταν μια τελευταία βόλτα στα λιθόστρωτα καλντερίμια της συνοικίας Temple Bar.
Και μερικά τελευταία ποτά στο ομώνυμο μπαρ. Δίπλα στον James Joyce.
Η θέση δίπλα στον James Joyce ήταν αδειανή.
Από το πρωί, η pub είχε live πρόγραμμα και η ώρα που πήγα ήταν ώρα αιχμής σε μια ημέρα αιχμής. Ήμουν όμως τυχερός και βρήκα ελεύθερο το τραπεζάκι του James Joyce.
Πήγα στο μπαρ
και πήρα μία Guinness και ένα malt Bushmills και απόλαυσα τις τελευταίες δύο ώρες σε pub στο Δουβλίνο, δίπλα στον James Joyce. Όπως έπινα τα ποτά μου, παρατήρησα κάποιους να είναι όρθιοι, ενώ ήταν εμφανώς κουρασμένοι. Τους προσκάλεσα να κάτσουν, στα σκαμπό του τραπεζιού μου (κοινό το είχαμε με τον James Joyce). Αυτοί με ευχαρίστησαν θερμά, πιάσαμε συζήτηση, μου είπαν ότι είναι από τη Βόρεια Ιρλανδία, και συγκεκριμένα από το Μπέλφαστ και μου έλεγαν συνεχώς πόσο πιο ακριβό είναι το Δουβλίνο από το Μπέλφαστ. Αυτό, βέβαια, δεν τους εμπόδισε να πηγαίνουν συνεχώς στο μπαρ και να φέρνουν ποτά.
Όταν βγήκα από το Temple Bar, είχε αρχίσει να σκοτεινιάζει.
Έκανα μια βόλτα στο ποτάμι, παρατηρώντας φωτισμένη τη γέφυρα Ha'penny
και στη συνέχεια τη γέφυρα O'Connell.
Όμως ο χρόνος είναι αμείλικτος. Και αυτή τη φορά στο Δουβλίνο, Σάββατο βράδυ, αισθάνθηκα ότι ο χρόνος είναι πάρα πολύ αμείλικτος. Μου το θύμιζε και η εφαρμογή της aegean, στο κινητό τηλέφωνο, όπου με ειδοποίησε ότι η πύλη αναχώρησης ήταν η 303. Επιταχύνω το βήμα μου. Η τελευταία εικόνα που αντίκρισα στον βραδινό περίπατο, ήταν η παρέμβαση της αστυνομίας στις παραποτάμιες οδούς και αποβάθρες, προκειμένου να μαζέψει τα ποτά και τις μπύρες που έπιναν πολίτες όλων ηλικιών, σε δημόσιο χώρο. Έφτασα στο ξενοδοχείο πήρα γρήγορα την αποσκευή μου, πήρα ταξί απέναντι από το ξενοδοχείο μου, το οποίο σε λιγότερο από είκοσι λεπτά με άφησε στην είσοδο του άδειου αεροδρομίου του Δουβλίνου.
Άλλωστε δεν υπάρχουν πολλοί που θα έφευγαν από το Δουβλίνο, Σάββατο νύχτα.
Last edited: