gelf
Member
- Μηνύματα
- 659
- Likes
- 12.801
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η πρώτη μικρή πρωινή βόλτα στο Δουβλίνο
- Η πρώτη (ημερήσια) εξόρμηση στις pubs του Δουβλίνου
- Η πρώτη απογευματινή βόλτα στο Δουβλίνο
- Η συνέχεια της εξόρμησης στις pub του Δουβλίνου
- Μια μικρή βόλτα στη Βόρεια Ιρλανδία
- Δουβλίνο. Η επιστροφή. Μια ολοήμερη βόλτα νότια του Liffey
- Μια ολονύχτια βόλτα στις pubs
- Μια βόλτα βόρεια του Liffey
- Πινακοθήκη, αξιοθέατα, pubs, πανσέληνος και ... εκκλησιασμός
- Η τελευταία ημέρα στο Δουβλίνο
- Επίλογος
Κεφάλαιο 4
Η πρώτη απογευματινή βόλτα στο Δουβλίνο.
Βγαίνοντας από το Temple Bar και περπατώντας στην ομώνυμη περιοχή, μου έκαναν αίσθηση τα πολύχρωμα καταστήματα στα ισόγεια των κτιρίων, τα οποία συναντάς στο κέντρο του Δουβλίνου.
Όταν βγήκα από την περιοχή Temple Bar, προχώρησα προς το Trinity College,
όπου είχαν σπουδάσει οι περισσότεροι από τους μεγάλους λογοτέχνες της ιρλανδικής σχολής, όπως οι Όσκαρ Ουάιλντ, Σάμουελ Μπέκετ, Τζόναθαν Σουίφτ και πολλοί άλλοι. Άλλωστε το Δουβλίνο είναι μία από τις ελάχιστες λογοτεχνικές πόλεις σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση της UNESCO.
Όμως πηγαίνοντας προς το Trinity College, συνάντησα διάφορα εμπόδια με σοβαρότερο το μουσείο του ιρλανδικού ουίσκι, (Irish Whiskey Museum), που είναι απέναντι από το Trinity College και στο οποίο έκανα μια σύντομη επίσκεψη.
Όταν βγήκα από το μουσείο, μπήκα στους κήπους του Trinity College,
το επίσημο Ιρλανδικό όνομα του οποίου είναι "Το κολέγιο της Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος της βασίλισσας Ελισάβετ κοντά στο Δουβλίνο". Αυτό το πανεπιστήμιο είναι το αρχαιότερο στην Ιρλανδία και ιδρύθηκε το έτος 1592 με απόφαση της Βασίλισσας Ελισάβετ Α. Έτσι δικαιολογείται και ο προαναφερόμενος επίσημος τίτλος. Αρχικά ήταν εγκατεστημένο εκτός του κέντρου της πόλης και οι επιρροές και ο τρόπος λειτουργίας του βασίζονταν στα προτεσταντικά πρότυπα. Οι ρωμαιοκαθολικοί έγιναν αποδεκτοί στους κύκλους του πανεπιστημίου μόλις το 1753 και μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα η δράση τους υπόκειντο σε περιορισμούς. Οι γυναίκες εισήχθησαν για πρώτη φορά στα τμήματα του ιδρύματος το 1904. Σήμερα το πανεπιστήμιο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, στην πλατεία College Green, απέναντι από το Ιρλανδικό Κοινοβούλιο και την Τράπεζα της Ιρλανδίας κατέχοντας έκταση 47 στρεμμάτων.
Το πανεπιστήμιο διαθέτει τρεις κοσμητείες και παρέχει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές μέσω των είκοσι τεσσάρων τμημάτων του. Οι επιβλητικές βιβλιοθήκες του πανεπιστημίου περιλαμβάνουν περίπου 200.000 τόμους βιβλίων αλλά και περισσότερα από 4,5 εκατομμύρια σπάνια χειρόγραφα. Το πιο σημαντικό έκθεμα των βιβλιοθηκών είναι το book of Kells, το οποίο προσελκύει πολλούς επισκέπτες. Έτσι και την ημέρα που πήγα, η ουρά ήταν μεγάλη για επίσκεψη στο book of Kells,
και άλλωστε δεν ήταν αξιοθέατο, το οποίο ήταν στις προτεραιότητές μου. Με την επίσκεψη στο χώρο, ήθελα απλά να αναπνεύσω λίγο την πανεπιστημιακή αύρα και να παρατηρήσω την αρχιτεκτονική των κτιρίων.
Αφού ξεκουράστηκα λίγο στα άνετα παγκάκια αποχώρησα από το χώρο του Trinity College και κατευθύνθηκα νότια κατά μήκος της Grafton Street, έως τη διασταύρωση αυτής με τη Suffolk Street, από όπου η Grafton Street μετατρέπεται σε πεζόδρομο. Στη διασταύρωση στρίβω δεξιά και προχωρώ λίγο κατά μήκος της Suffolk Street, μέχρι που συναντώ το επιβλητικό κτίριο του πρώην ναού του Αγίου Αντρέα.
Στην Ιρλανδία υπάρχουν ναοί που μετά την απελευθέρωση άλλαξαν χρήση και ένας απ' αυτούς ήταν ο επιβλητικός ναός του Αγίου Αντρέα.
Από το έτος 1993 οπότε και σταμάτησε να λειτουργεί ως εκκλησία μέχρι πριν από λίγο καιρό ήταν τουριστικό γραφείο του Δήμου, το οποίο τώρα μεταφέρθηκε δίπλα, ώστε το κτίριο να αλλάξει εκ νέου χρήση με αναμενόμενη απόδοση ενοικίου άνω των 600.000 ευρώ ετησίως.
Μπροστά από το κτίριο του ναού, βρίσκεται είναι άγαλμα της Molly Malone. Ο μύθος της Molly Malone, είναι πασίγνωστος. Όπως αναφέρουν και οι στίχοι του σχετικού τραγουδιού, πρόκειται για μια νέα γυναίκα η οποία για να εξασφαλίσει τα προς το ζην, το πρωί εργαζόταν πουλώντας ψάρια, ενώ το βράδυ πουλώντας το κορμί της.
Απέναντι από το κτίριο της εκκλησίας και το άγαλμα της Molly Malone είναι η pub O'Neills, οποία αναφέρεται στα έργα του James Joyce.
Έφυγα και προχωρώντας κατά μήκος της Suffolk Street, έφτασα ύστερα από λίγα μέτρα σε ένα κεντρικό πεζόδρομο του Δουβλίνου την Grafton Street,
όπου κατευθύνθηκα νότια κατά μήκος του πεζόδρομου, έως το πάρκο St. Stephen's Green. Στην είσοδο του πάρκου υπάρχει μια αψίδα.
η Fusilier's Arch, η οποία κατασκευάστηκε το έτος 1907, πέντε χρόνια μετά τον (δεύτερο) πόλεμο των Μπόερς (1899-1902). Η κατασκευή της αψίδας από το τότε καθεστώς είχε δημιουργήσει μεγάλες αντιδράσεις, αφού Ιρλανδοί συμμετείχαν στον πόλεμο και από τις δύο πλευρές. Από την αψίδα μπήκα στο πάρκο.
Το St. Stephen's Green είναι ένα πολύ όμορφο βικτωριανό πάρκο στο κέντρο της πόλης, έκτασης 89 περίπου στρεμμάτων και το οποίο άνοιξε για το κοινό το έτος 1880.
Το πάρκο διαθέτει αρκετά στοιχεία συμμετρίας, πολλά λουλούδια, λίμνες, παγκάκια, περιποιημένο γκαζόν και είναι μια όαση πρασίνου και νερού μέσα στο κέντρο της πόλης.
Αφού ξεκουράστηκα, βγήκα από το πάρκο και προχώρησα πάλι προς τον κεντρικό πεζόδρομο την Grafton Street με κατεύθυνση βόρεια, αυτή τη φορά, επιστρέφοντας προς το κέντρο.
Σε μια πάροδο της Grafton Street, τη Harry Street, παρατήρησα ένα άγαλμα. Προχώρησα κοντά και βλέπω ότι είναι το άγαλμα του Phil Lynott. Ο Phil Lynott (1949 - 1986) ήταν Ιρλανδός τραγουδιστής και μουσικός ο οποίος έγινε ευρύτερα γνωστός ως ιδρυτικό μέλος, βασικός συνθέτης-στιχουργός, τραγουδιστής και μπασίστας του ιρλανδικού rock συγκροτήματος Thin Lizzy. Είχε όμως την τύχη που είχαν αρκετοί rock stars. Πέθανε νέος από καταχρήσεις ναρκωτικών ουσιών.
Η Ιρλανδία έχει μεγάλη παράδοση στη rock music. Όμως είχα αρχίσει να διψάω. Και απέναντι ήταν μία από τις αρχαιότερες pub του Δουβλίνου.
Η πρώτη απογευματινή βόλτα στο Δουβλίνο.
Βγαίνοντας από το Temple Bar και περπατώντας στην ομώνυμη περιοχή, μου έκαναν αίσθηση τα πολύχρωμα καταστήματα στα ισόγεια των κτιρίων, τα οποία συναντάς στο κέντρο του Δουβλίνου.
Όταν βγήκα από την περιοχή Temple Bar, προχώρησα προς το Trinity College,
όπου είχαν σπουδάσει οι περισσότεροι από τους μεγάλους λογοτέχνες της ιρλανδικής σχολής, όπως οι Όσκαρ Ουάιλντ, Σάμουελ Μπέκετ, Τζόναθαν Σουίφτ και πολλοί άλλοι. Άλλωστε το Δουβλίνο είναι μία από τις ελάχιστες λογοτεχνικές πόλεις σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση της UNESCO.
Όμως πηγαίνοντας προς το Trinity College, συνάντησα διάφορα εμπόδια με σοβαρότερο το μουσείο του ιρλανδικού ουίσκι, (Irish Whiskey Museum), που είναι απέναντι από το Trinity College και στο οποίο έκανα μια σύντομη επίσκεψη.
Όταν βγήκα από το μουσείο, μπήκα στους κήπους του Trinity College,
το επίσημο Ιρλανδικό όνομα του οποίου είναι "Το κολέγιο της Αγίας και Αδιαιρέτου Τριάδος της βασίλισσας Ελισάβετ κοντά στο Δουβλίνο". Αυτό το πανεπιστήμιο είναι το αρχαιότερο στην Ιρλανδία και ιδρύθηκε το έτος 1592 με απόφαση της Βασίλισσας Ελισάβετ Α. Έτσι δικαιολογείται και ο προαναφερόμενος επίσημος τίτλος. Αρχικά ήταν εγκατεστημένο εκτός του κέντρου της πόλης και οι επιρροές και ο τρόπος λειτουργίας του βασίζονταν στα προτεσταντικά πρότυπα. Οι ρωμαιοκαθολικοί έγιναν αποδεκτοί στους κύκλους του πανεπιστημίου μόλις το 1753 και μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα η δράση τους υπόκειντο σε περιορισμούς. Οι γυναίκες εισήχθησαν για πρώτη φορά στα τμήματα του ιδρύματος το 1904. Σήμερα το πανεπιστήμιο βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, στην πλατεία College Green, απέναντι από το Ιρλανδικό Κοινοβούλιο και την Τράπεζα της Ιρλανδίας κατέχοντας έκταση 47 στρεμμάτων.
Το πανεπιστήμιο διαθέτει τρεις κοσμητείες και παρέχει προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές μέσω των είκοσι τεσσάρων τμημάτων του. Οι επιβλητικές βιβλιοθήκες του πανεπιστημίου περιλαμβάνουν περίπου 200.000 τόμους βιβλίων αλλά και περισσότερα από 4,5 εκατομμύρια σπάνια χειρόγραφα. Το πιο σημαντικό έκθεμα των βιβλιοθηκών είναι το book of Kells, το οποίο προσελκύει πολλούς επισκέπτες. Έτσι και την ημέρα που πήγα, η ουρά ήταν μεγάλη για επίσκεψη στο book of Kells,
και άλλωστε δεν ήταν αξιοθέατο, το οποίο ήταν στις προτεραιότητές μου. Με την επίσκεψη στο χώρο, ήθελα απλά να αναπνεύσω λίγο την πανεπιστημιακή αύρα και να παρατηρήσω την αρχιτεκτονική των κτιρίων.
Αφού ξεκουράστηκα λίγο στα άνετα παγκάκια αποχώρησα από το χώρο του Trinity College και κατευθύνθηκα νότια κατά μήκος της Grafton Street, έως τη διασταύρωση αυτής με τη Suffolk Street, από όπου η Grafton Street μετατρέπεται σε πεζόδρομο. Στη διασταύρωση στρίβω δεξιά και προχωρώ λίγο κατά μήκος της Suffolk Street, μέχρι που συναντώ το επιβλητικό κτίριο του πρώην ναού του Αγίου Αντρέα.
Στην Ιρλανδία υπάρχουν ναοί που μετά την απελευθέρωση άλλαξαν χρήση και ένας απ' αυτούς ήταν ο επιβλητικός ναός του Αγίου Αντρέα.
Από το έτος 1993 οπότε και σταμάτησε να λειτουργεί ως εκκλησία μέχρι πριν από λίγο καιρό ήταν τουριστικό γραφείο του Δήμου, το οποίο τώρα μεταφέρθηκε δίπλα, ώστε το κτίριο να αλλάξει εκ νέου χρήση με αναμενόμενη απόδοση ενοικίου άνω των 600.000 ευρώ ετησίως.
Μπροστά από το κτίριο του ναού, βρίσκεται είναι άγαλμα της Molly Malone. Ο μύθος της Molly Malone, είναι πασίγνωστος. Όπως αναφέρουν και οι στίχοι του σχετικού τραγουδιού, πρόκειται για μια νέα γυναίκα η οποία για να εξασφαλίσει τα προς το ζην, το πρωί εργαζόταν πουλώντας ψάρια, ενώ το βράδυ πουλώντας το κορμί της.
Απέναντι από το κτίριο της εκκλησίας και το άγαλμα της Molly Malone είναι η pub O'Neills, οποία αναφέρεται στα έργα του James Joyce.
Έφυγα και προχωρώντας κατά μήκος της Suffolk Street, έφτασα ύστερα από λίγα μέτρα σε ένα κεντρικό πεζόδρομο του Δουβλίνου την Grafton Street,
όπου κατευθύνθηκα νότια κατά μήκος του πεζόδρομου, έως το πάρκο St. Stephen's Green. Στην είσοδο του πάρκου υπάρχει μια αψίδα.
η Fusilier's Arch, η οποία κατασκευάστηκε το έτος 1907, πέντε χρόνια μετά τον (δεύτερο) πόλεμο των Μπόερς (1899-1902). Η κατασκευή της αψίδας από το τότε καθεστώς είχε δημιουργήσει μεγάλες αντιδράσεις, αφού Ιρλανδοί συμμετείχαν στον πόλεμο και από τις δύο πλευρές. Από την αψίδα μπήκα στο πάρκο.
Το St. Stephen's Green είναι ένα πολύ όμορφο βικτωριανό πάρκο στο κέντρο της πόλης, έκτασης 89 περίπου στρεμμάτων και το οποίο άνοιξε για το κοινό το έτος 1880.
Το πάρκο διαθέτει αρκετά στοιχεία συμμετρίας, πολλά λουλούδια, λίμνες, παγκάκια, περιποιημένο γκαζόν και είναι μια όαση πρασίνου και νερού μέσα στο κέντρο της πόλης.
Αφού ξεκουράστηκα, βγήκα από το πάρκο και προχώρησα πάλι προς τον κεντρικό πεζόδρομο την Grafton Street με κατεύθυνση βόρεια, αυτή τη φορά, επιστρέφοντας προς το κέντρο.
Σε μια πάροδο της Grafton Street, τη Harry Street, παρατήρησα ένα άγαλμα. Προχώρησα κοντά και βλέπω ότι είναι το άγαλμα του Phil Lynott. Ο Phil Lynott (1949 - 1986) ήταν Ιρλανδός τραγουδιστής και μουσικός ο οποίος έγινε ευρύτερα γνωστός ως ιδρυτικό μέλος, βασικός συνθέτης-στιχουργός, τραγουδιστής και μπασίστας του ιρλανδικού rock συγκροτήματος Thin Lizzy. Είχε όμως την τύχη που είχαν αρκετοί rock stars. Πέθανε νέος από καταχρήσεις ναρκωτικών ουσιών.
Η Ιρλανδία έχει μεγάλη παράδοση στη rock music. Όμως είχα αρχίσει να διψάω. Και απέναντι ήταν μία από τις αρχαιότερες pub του Δουβλίνου.
Last edited: